abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2014 @ 23:55:50 #101
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142663776
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:45 schreef complicate het volgende:

[..]

Jammer maar okay je bent duidelijk. :)
Ik vind het leuk dit te doen maar als ik niet op steun kan rekenen of een mod geen duidelijke goedkeuring geeft houdt het op.

Voor mij is het geen groot verlies in tru hoor ik niet thuis dat weet ik wel en is niet gemeen bedoeld naar de tru community.

Met andere woorden ik ga het eens afwachten misschien dat ik de op moet terug zetten naar hoe die was en dit topic volmaak dat is een mogelijkheid. Ik ben gewoon teleurgesteld, sowieso maak ik nergens reclame voor mezelf is het gratis en vrijblijvend. Vragen die tegen regels gaan van FOK doe ik niet en tja wat kan ik dan nog? Het is een beetje jammer ook voor mensen die de lezingen wel tof zouden vinden en nog eens een lezing zouden willen over een maand of zoiets. En voor zij die interesse hebben voorlopig heb ik ook wel toffe reacties op lezingen gehad. Ik zal de op veranderen en wellicht dit topic volmaken daarna kan ik kijken wat ik doe.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_142663917
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:55 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik vind het leuk dit te doen maar als ik niet op steun kan rekenen of een mod geen duidelijke goedkeuring geeft houdt het op.

Voor mij is het geen groot verlies in tru hoor ik niet thuis dat weet ik wel en is niet gemeen bedoeld naar de tru community.

Met andere woorden ik ga het eens afwachten misschien dat ik de op moet terug zetten naar hoe die was en dit topic volmaak dat is een mogelijkheid. Ik ben gewoon teleurgesteld, sowieso maak ik nergens reclame voor mezelf is het gratis en vrijblijvend. Vragen die tegen regels gaan van FOK doe ik niet en tja wat kan ik dan nog? Het is een beetje jammer ook voor mensen die de lezingen wel tof zouden vinden en nog eens een lezing zouden willen over een maand of zoiets. En voor zij die interesse hebben voorlopig heb ik ook wel toffe reacties op lezingen gehad. Ik zal de op veranderen en wellicht dit topic volmaken daarna kan ik kijken wat ik doe.
Ik snap jouw reactie wel hoor. Ik denk gewoon dat als je ermee verder gaat, ondanks "steun" of whatever, dat de meerderheid het wel zullen blijven waarderen, want je zegt zelf dat er veel interesse hebben en zelfs per PM/DM reageren. Ik wil gewoon maar zeggen, als je ermee stopt okay, ik vind jouw redenen duidelijk. Al blijf ik het jammer vinden voor mensen die hier wel al van in het begin interesse bleken te hebben.
Dus het is jouw topic en je doet ermee wat jij wilt. ;)
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_142665973
Ik heb alleen de fipo gelezen. Ik geloof niet in tarot. Daarnaast heb ik het idee dat je verzoek om een introductie alleen maar bestaat om jou aanknopingspunten te geven voor een 'voorspelling', net als het feit dat je een concrete vraag wil (geeft inzicht in waar mensen mee zitten en wat ze wellicht willen horen). Kortom, ik ben meer dam sceptisch. Maar ik veroordeel pas op basis van feiten,dus vertel: wat zeggen jouw kaarten over mij?
pi_142667159
Doe maar eens een lezing n.a.v. mijn topic :D :

R&P / Sexueel zwaar gefrustreerd
  donderdag 24 juli 2014 @ 03:04:57 #105
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142668656
Do me, do me!

Grapje.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142670397
Heb ook interesse. Ben benieuwd naar de veranderingen in mijn leven en waar het naartoe gaat in de liefde.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:18:35 #107
419250 Spongeboss
pi_142672128
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Hey Spongeboss mag ik ook een lezing? Hoe ziet de toekomst er voor me uit? (of is dat niet specifiek genoeg)
Volgende keer wel even je introductie, maar ik vergeef het je.

Dit is wel de warm up en ik weet niet of deze kaarten veel betekenen voor je, maar we zullen kijken of je iets herkent, toekomst voorspelling doe ik niet, wel een kort vooruitzicht en een beetje van het nu, we zullen zien.

IV Keizer / IV Emperor
De keizer is een kaart van stabiliteit, misschien zelfverzekerdheid, misschien heb je een autoritair figuur ergens in je leven. Of misschien iets anders, de keizer in elk geval een vader figuur, maar tegelijkertijd ook wat strenger want het is een keizer, hij geeft structuur maar het is niet altijd even prettig met de keizer.

Hij kan ook agressief zijn, domme keuzes maken etc, misschien een vervelende baas gehad op werk of zoiets? Denk er eens over na.

X of cups / X van kelken
Een moment van blijdschap, even het gevoel dat alles mooi is? Misschien iets belangrijks in je leven afgesloten, of op een belangrijk moment gekomen en nu even pauze, en goed voelen?

Aan de andere kant misschien is er harmonie, en volwassen genoeg nu om dingen met familie etc goed op te lossen misschien heb je een conflict opgelost, misschien onlangs een persoon getroffen die je lang niet meer hebt gezien. Misschien conflict in een relatie? Of er is ergens een baby onderweg, of je gaat samenwonen me iemand? Ik gok maar wat, want al dat kan deze kaart zijn.

XIX De zon
De zon is vooral een kaart van harmonie, een hoopvol vooruitzicht, er is ook wel een element van waarschuwing, en dat is denk ik als het even goed gaat, hou wel de focus erbij. :) Maar met de zon zou je wel een goeie toekomst tegemoet moeten gaan, of misschien is er al iets goeds op komst?

Ik hoop dat je er wat aan hebt zeg je dat dit drie keer niets was, het is vrij lastig zonder vraag en de toekomst doe ik niet, dus ik heb gewoon hetzelfde gedaan wat ik altijd doe, 3 kaarten trekken en zien wat het doet.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:45:20 #108
419250 Spongeboss
pi_142672793
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:41 schreef DrukkeStudent het volgende:
Doe maar eens een lezing n.a.v. mijn topic :D :

R&P / Sexueel zwaar gefrustreerd
We zullen eens zien:

Kaart een keizer/emperor. IV

Grappig wel twee keer de keizer, de keizer in jouw geval moeten we zien als twee dingen, ten eerste is de keizer een uitnodiging tot redelijk agressief zijn of nouja dapper en moedig, dat spreekt voor zich, dit betekend niet dat je maar naar de club moet en direct met je handen aan de dames moet gaan zitten. Maar je kan ook eens moedig zijn met kleine dingen, spreek een vrouw aan. Als je een vrouw ziet in problemen help. Wees als de keizer goed en rechtvaardig op het moment dat jij positieve energie uitstraalt die van een keizer zul je meer comfortabel zijn. Dus probeer af en toe eens iets te doen. Neem ook eens de mogelijkheid om te leiden als die zich voordoet.

Verder kan er het probleem zijn dat er misschien aan autoritair figuur in je leven is geweest? Die je altijd onderdrukt heeft waardoor je nu onzeker bent? Ik las dat je gepest werd, maar onderdrukking van iets is ook mogelijk. Verder nodigt de kaar uit tot denken, ben ik blij met mijn rijk? Of is het allemaal een naar klusje geworden? De vraag is dan wel wat wij verstaan onder jouw rijk. Ik denk dat de kaart vooral zegt dat je je misschien wat meer moet wenden tot mannelijke energie. Een man hoeft geen gespierde stoere boy te zijn met spieren, het kan ook een man zin die rechtvaardig is en weet wat hij moet doen wanneer dit zul je moeten leren echter maar iedereen kan dingen leren.

De Heremiet - Hemit.
Hier dit is een kaart die grappig genoeg ook voor maagdelijkheid staat, dat verzin ik niet en ik zoek ze ook niet handmatig uit, ik schud ze door elkaar dan ga ik door de stapel met de achterkant van een kaart naar boven en dan pak ik er 3 terwijl ik wat door het dek ga.

De Heremiet is een apart figuur, hij trekt zich terug van de maatschappij en de verwachtingen hij gaat zich afvragen wat is het nu dat ik echt heb gemist in mijn leven, in de nacht of avond gaat hij wandelen en met zijn lantaarn bekijkt hij alles, hij ziet dan misschien de dingen die hij mistte of waar hij onterecht te weinig waarde aan deed hechten, deze keer nodigt uit om eens stil te staan bij alles goed na te denken. Dat kan frustrerend zijn voor jou, en vervelend maar wie weet kom je tot een nieuw besef, iets dat van jou is, jouw besef! Iets waar je mee verder kan.

De Heremiet kan ook een wijs persoon in je leven beteken of een therapeut, vriend, mentor, vaak een persoon waar je het niet van verwacht maar die net als de heremiet in de avond zijn licht op alles laat schijnen. Kijk eens rond in je kring van familie, of overweeg het misschien hulp te zoeken zelfverzekerdheid te bouwen, ga bij een praatgroep misschien? Maar je moet je afvragen welke twee kanten van de heremiet je het meest aanspreken, de heremiet staat overigens nooit stil hij is altijd bezig. Ik zal je een link geven: http://www.aeclectic.net/tarot/learn/meanings/hermit.shtml

Kaart drie Ridder van Zwaarden.

De ridder staat voor lucht en zwaarden staan ook voor lucht, dit is zeg maar DE ridder, deze ridder zoekt echter geen glorie. Lucht waar ze dubbel voor staan betekend vooral mentaal, waar water emotioneel is en alles met mensen aanduid, pentacles(aarde) voor aardse dingen en wanden (vuur) voor passies en creativiteit, staat lucht voor mentaal. De ridder nodigt uit om eens stil te gaan staan bij dingen die in ons leven conflicten en er een eind aan te breien, of moeten proberen op te lossen. Want als we dat niet doen blijven we ermee in ons hoofd lopen.

Een korte samenvatting, van deze drie kaarten, het zijn alle drie kaarten waaraan je of aan jezelf moet werken, de laatste sowieso. de andere twee kunnen ook op een persoon duiden maar dat weet jij alleen.

In ieder geval als ik het zo zie, zie ik dat je veel aan jezelf moet werken veel nadenken en de conflicten in jezelf moet oplossen ik stel je voor te stoppen met het focussen op vrouwen en een vriendin krijgen en eerst aan jezelf te werken. In plaats van vrouwen willen versieren of een vriendin willen, wat een begrijpelijk doel is, ga het pad van de heremiet op, ga nadenken over de maatschappij en hoe erg het werkelijk is dat je maagd bent? Het is geen zonde, sommige vrouwen kunnen erover vallen maar waarom zou je hierover inzitten als je onzeker bent en beter de focus daar kunt leggen? Natuurlijk zul je het vaak geprobeerd hebben, maar de heremiet is vooral exploren en zoeken, ga praten met mensen en daarna trek je je terug en denk je erover na, zodat je later als ridder kan afrekenen met het probleem dat duiden deze kaarten zo aan zelfs de keizer.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:54:26 #109
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_142673030
Spongeboss, ouwe baas!

Leuk initiatief! En ook al heb ik er verder niet zo veel mee, ik ben toch enigszins nieuwsgierig :P
Dus mocht je je geroepen voelen, en tijd en zin hebben, dan stel ik me graag beschikbaar.

Even wat info:

Man, 25, 'zoekende' naar de zin van het leven. Ik heb geen doel whatsoever in het leven, wat nog wordt versterkt door depressieve klachten. Enig idee welke richting dit opgaat?

Meer specifiek: Ik heb een tijdje gedate (correcte spelling?) met een meisje. Was allemaal leuk en aardig en zo. Uiteindelijk is het vanwege omstandigheden (bindingsangst vanuit haar kant) niets geworden. Van véél contact is het helemaal doodgebloed naar een absoluut dieptepunt. Ergens wel jammer, want we hebben veel raakvlakken. Note: Ik heb de situatie volledig geaccepteerd zoals hij is, en wil haar ook 'niet terug' of wat dan ook. Zit hier nog iets in, of zeg je: Geen tijd meer aan besteden?
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:04:37 #110
419250 Spongeboss
pi_142673336
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:44 schreef plieneminie het volgende:
Heb ook interesse. Ben benieuwd naar de veranderingen in mijn leven en waar het naartoe gaat in de liefde.
Yo laten we eens een kijkje nemen:

VI Pentacles
Een kaart van geven en nemen, neem niet teveel maar ook niet te weinig en durf te nemen, aan de andere kant geef ook genoeg terug, maar niet teveel. Deze kaart heeft veel met balans te maken, misschien een tijdje uit balans geweest? Of ergens eens een voorstel gekregen dat je hebt afgeslagen? Dit kan natuurlijk ook met liefde te maken hebben het geven en nemen misschien eens ruzie om gehad?

Aas van pentacles:
Mooie kaart dit betekend een nieuw begin, cups zijn water en emotie, dit kan betekenen een nieuwe liefde die je misschien al getroffen hebt, het kan echter ook beteken een nieuwe vriendschap of iets in die trant, een nieuw persoon in je leven of een oud persoon waar je opeens een klik mee krijgt.

Koning der staven:
De koning heeft als element vuur en staven hebben ook vuur, dus een dubbele vuur kaart. Veel passie, maar omdat hij de rol van koning heeft moeten we hem zien als een dynamische assertieve man die niet gauw buigt. Het kan ook een vrouw zijn overigens de kaart staat voor mannelijke energie maar een vrouw kan ook mannelijke energie hebben net zoals ik als man vrouwelijke energie kan hebben.

Het kan een persoon in je leven zijn of niet. misschien heb je zelf heel veel charisma?
pi_142673894
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:04 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Yo laten we eens een kijkje nemen:

VI Pentacles
Een kaart van geven en nemen, neem niet teveel maar ook niet te weinig en durf te nemen, aan de andere kant geef ook genoeg terug, maar niet teveel. Deze kaart heeft veel met balans te maken, misschien een tijdje uit balans geweest? Of ergens eens een voorstel gekregen dat je hebt afgeslagen? Dit kan natuurlijk ook met liefde te maken hebben het geven en nemen misschien eens ruzie om gehad?

Aas van pentacles:
Mooie kaart dit betekend een nieuw begin, cups zijn water en emotie, dit kan betekenen een nieuwe liefde die je misschien al getroffen hebt, het kan echter ook beteken een nieuwe vriendschap of iets in die trant, een nieuw persoon in je leven of een oud persoon waar je opeens een klik mee krijgt.

Koning der staven:
De koning heeft als element vuur en staven hebben ook vuur, dus een dubbele vuur kaart. Veel passie, maar omdat hij de rol van koning heeft moeten we hem zien als een dynamische assertieve man die niet gauw buigt. Het kan ook een vrouw zijn overigens de kaart staat voor mannelijke energie maar een vrouw kan ook mannelijke energie hebben net zoals ik als man vrouwelijke energie kan hebben.

Het kan een persoon in je leven zijn of niet. misschien heb je zelf heel veel charisma?
Thnx, zeer herkenbaar!
Ik begin de balans tussen geven en nemen te krijgen. Gaf te veel, nam te weinig, durfde ik idd niet.
Man die ik op het oog heb is een bekende, geen contact momenteel, buigt idd niet snel..
Wie weet op grond van jouw kaarten ;)
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:38:49 #112
419250 Spongeboss
pi_142674410
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:21 schreef plieneminie het volgende:

[..]

Thnx, zeer herkenbaar!
Ik begin de balans tussen geven en nemen te krijgen. Gaf te veel, nam te weinig, durfde ik idd niet.
Man die ik op het oog heb is een bekende, geen contact momenteel, buigt idd niet snel..
Wie weet op grond van jouw kaarten ;)
Wie weet wie weet! De kaarten zijn in mijn geval niet goed om de toekomst mee te voorspellen maar het geven en nemen is al een goeie les, waar je mee bezig bent of hebt afgerond. De aas die kan nog in play komen of misschien is het wel die bekende en moet je wat agressiever zijn zoals de koning der staven? Daar je moeite hebt met balans denk ik dat de koning van staven jou het advies wilt geven assertiever te zijn? Kan je je daarin vinden? Soms is het voor mij ook moeilijk kaarten goed te interpreteren maar als men mij dan meer info geeft, dan kan ik daar verder op inspelen. Dus in dit geval had ik dat misschien moeten zijn dat als iemand problemen heeft gehad met zulke dingen een kaart van de assertieve koning juist een uitnodiging is daaraan te werken. http://www.aeclectic.net/tarot/learn/meanings/king-of-wands.shtml lees deze eens, misschien haal je er iets uit.
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:02:59 #113
419250 Spongeboss
pi_142675151
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:54 schreef RipMcPants het volgende:
Spongeboss, ouwe baas!

Leuk initiatief! En ook al heb ik er verder niet zo veel mee, ik ben toch enigszins nieuwsgierig :P
Dus mocht je je geroepen voelen, en tijd en zin hebben, dan stel ik me graag beschikbaar.

Even wat info:

Man, 25, 'zoekende' naar de zin van het leven. Ik heb geen doel whatsoever in het leven, wat nog wordt versterkt door depressieve klachten. Enig idee welke richting dit opgaat?

Meer specifiek: Ik heb een tijdje gedate (correcte spelling?) met een meisje. Was allemaal leuk en aardig en zo. Uiteindelijk is het vanwege omstandigheden (bindingsangst vanuit haar kant) niets geworden. Van véél contact is het helemaal doodgebloed naar een absoluut dieptepunt. Ergens wel jammer, want we hebben veel raakvlakken. Note: Ik heb de situatie volledig geaccepteerd zoals hij is, en wil haar ook 'niet terug' of wat dan ook. Zit hier nog iets in, of zeg je: Geen tijd meer aan besteden?
Ok doelloos dat ben ik zelf ook wel, ik ga eens kaarten voor je trekken ik kan niet beloven wat omhoog komt want je hebt het ook over gedate en dat meisje, dus wie weet wat de kaarten hebben, ik weet het ook nooit altijd een verassing soms krijg ik kaarten waarbij ik denk verdomme dit kan nooit...

Ridder van kelken:
De ridder van kelken is een beetje de ridder die last heeft van uhm veel emoties. Ups en downs als het ware, wellicht dat dit te maken kan hebben wat jij depressieve klachten noemt? Het kan want (ridders strijden) een beetje te maken hebben met het gevecht in jezelf met emoties. Deze ridder is een beetje fantasievol of een dagdromer, hij voelt zich niet zo begrepen maar hij romantiseert wel veel. Ik zou niet willen zeggen dat hij de emo kid is, maar hij zeer zeker gevoelig. Hij kan overigens wel heel loyaal zijn naar andere maar aan dezelfde kant zeer veel moeite hebben met zijn gevoelens en is gevoelig voor depressie.

Of dit op jou slaat, uiteindelijk kan het ook wel op de meid en haar bindingsangst slaan? http://www.aeclectic.net/(...)knight-of-cups.shtml Daar kun je eens lezen. Wat ik heb geschreven is wat daar zo'n beetje staat alleen dan wat meer en uitgebreider, court cards zijn heel lastig zoals ridder koning etc, omdat ze de ziekte hebben die ik 'guys/girls on a throne syndrome. Ze doen niets in de plaatjes. Elementen van de ridder zijn lucht en water, lucht is mentaal en water is emotie/dealings met mensen.

Kaart 2 VII van kelken/cups.
Dagdroom kaart de deze, hij komt er vaak omhoog de laatste tijd. In de kwestie van jouw vraag van zin zoeken in het leven zit ik zelf te denken dat deze kaart wilt zeggen dat het onwerkelijk is te begrijpen. 7 van cups wilt vooral zeggen 'is een beetje de realiteit kwijt,' zit te dagdromen. Misschien dat die kaart ook kan zeggen 'een zin in het leven in onwerkelijk?' We kunnen van alles verkrijgen maar zou het dan een zin hebben als we van dit naar dit gaan?

Wat het ook kan betekenen is dat we bij een buffet zijn, en zoveel keuzes hebben dat we niet weten wat we moeten pakken, dus we gaan fantaseren oh dit zou erg lekker zijn! Maar wacht dat is ook erg lekker! Waar ga je het laatste gaatje mee vullen je gaat steeds meer en meer fantaseren over de lekkere dingen waar je het meest van houdt, dit maakt het later stukke lastiger een keuze te maken.

De tip hier is denk goed na over je gevoelens en denk realistisch. Hou je emoties in check de kaart kan ook duiden op drugs/alcohol gebruik, maar dat zeg ik er gewoon bij. Niet wegrennen van dingen, deze kaart is vrij breed daarom al deze uitleg, misschien past er maar een bij jou misschien zeg je stukjes hier en daar zijn nuttig voor mij dat moet jezelf even uitmaken in het echt kan ik dingen zeggen en dan kan de andere persoon zeggen 'Ja dat klopt!' Of zo en dan heb ik die feedback hier heb ik dat minder dus noem ik meerdere dingen op en kan ik ook dingen totaal missen helaas.

Kaart 3 IV van de pentacles.
Een kaart van iemand die vrij gierig overkomt en zich aan alles vastklampt wat hij heeft. Hij bind zich aan zijn bezittingen of wilt dingen verweven en vasthouden om zich veilig en goed te voelen. Echter beperkt dit zich niet tot materialisme, het kan ook een overtuiging zijn etc. Misschien in jouw geval de overtuiging dat er geen doel is in het leven, misschien is die er wel, misschien ook niet? Maar maakt het uit, deze kaart nodigt ons uit om alles los te laten zodat we niet worden teruggehouden worden door angst iets kwijt te raken of verwikkeld blijven in negativiteit.

Neem nu de man met zijn schoenen van 500 euro en een pak van 2000 bijvoorbeeld, die springt minder snel in het kanaal om iemand te redden dan de man die gewoon een simpel hemd draagt met simpele slippers. Wellicht dat dat het is, in deze kaart. Betreft dat meisje als ik deze kaart daar moest interpreteren is het vrij lastig.

Wellicht in de trant van dat je misschien teveel controle wilt hebben, en haar meer ruimte moet geven? Het is lastig kaarten in veel manieren te lezen. Hopelijk had je er wat aan!
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:21:00 #114
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_142675709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:02 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ok doelloos dat ben ik zelf ook wel, ik ga eens kaarten voor je trekken ik kan niet beloven wat omhoog komt want je hebt het ook over gedate en dat meisje, dus wie weet wat de kaarten hebben, ik weet het ook nooit altijd een verassing soms krijg ik kaarten waarbij ik denk verdomme dit kan nooit...

Ridder van kelken:
De ridder van kelken is een beetje de ridder die last heeft van uhm veel emoties. Ups en downs als het ware, wellicht dat dit te maken kan hebben wat jij depressieve klachten noemt? Het kan want (ridders strijden) een beetje te maken hebben met het gevecht in jezelf met emoties. Deze ridder is een beetje fantasievol of een dagdromer, hij voelt zich niet zo begrepen maar hij romantiseert wel veel. Ik zou niet willen zeggen dat hij de emo kid is, maar hij zeer zeker gevoelig. Hij kan overigens wel heel loyaal zijn naar andere maar aan dezelfde kant zeer veel moeite hebben met zijn gevoelens en is gevoelig voor depressie.

Of dit op jou slaat, uiteindelijk kan het ook wel op de meid en haar bindingsangst slaan? http://www.aeclectic.net/(...)knight-of-cups.shtml Daar kun je eens lezen. Wat ik heb geschreven is wat daar zo'n beetje staat alleen dan wat meer en uitgebreider, court cards zijn heel lastig zoals ridder koning etc, omdat ze de ziekte hebben die ik 'guys/girls on a throne syndrome. Ze doen niets in de plaatjes. Elementen van de ridder zijn lucht en water, lucht is mentaal en water is emotie/dealings met mensen.

Kaart 2 VII van kelken/cups.
Dagdroom kaart de deze, hij komt er vaak omhoog de laatste tijd. In de kwestie van jouw vraag van zin zoeken in het leven zit ik zelf te denken dat deze kaart wilt zeggen dat het onwerkelijk is te begrijpen. 7 van cups wilt vooral zeggen 'is een beetje de realiteit kwijt,' zit te dagdromen. Misschien dat die kaart ook kan zeggen 'een zin in het leven in onwerkelijk?' We kunnen van alles verkrijgen maar zou het dan een zin hebben als we van dit naar dit gaan?

Wat het ook kan betekenen is dat we bij een buffet zijn, en zoveel keuzes hebben dat we niet weten wat we moeten pakken, dus we gaan fantaseren oh dit zou erg lekker zijn! Maar wacht dat is ook erg lekker! Waar ga je het laatste gaatje mee vullen je gaat steeds meer en meer fantaseren over de lekkere dingen waar je het meest van houdt, dit maakt het later stukke lastiger een keuze te maken.

De tip hier is denk goed na over je gevoelens en denk realistisch. Hou je emoties in check de kaart kan ook duiden op drugs/alcohol gebruik, maar dat zeg ik er gewoon bij. Niet wegrennen van dingen, deze kaart is vrij breed daarom al deze uitleg, misschien past er maar een bij jou misschien zeg je stukjes hier en daar zijn nuttig voor mij dat moet jezelf even uitmaken in het echt kan ik dingen zeggen en dan kan de andere persoon zeggen 'Ja dat klopt!' Of zo en dan heb ik die feedback hier heb ik dat minder dus noem ik meerdere dingen op en kan ik ook dingen totaal missen helaas.

Kaart 3 IV van de pentacles.
Een kaart van iemand die vrij gierig overkomt en zich aan alles vastklampt wat hij heeft. Hij bind zich aan zijn bezittingen of wilt dingen verweven en vasthouden om zich veilig en goed te voelen. Echter beperkt dit zich niet tot materialisme, het kan ook een overtuiging zijn etc. Misschien in jouw geval de overtuiging dat er geen doel is in het leven, misschien is die er wel, misschien ook niet? Maar maakt het uit, deze kaart nodigt ons uit om alles los te laten zodat we niet worden teruggehouden worden door angst iets kwijt te raken of verwikkeld blijven in negativiteit.

Neem nu de man met zijn schoenen van 500 euro en een pak van 2000 bijvoorbeeld, die springt minder snel in het kanaal om iemand te redden dan de man die gewoon een simpel hemd draagt met simpele slippers. Wellicht dat dat het is, in deze kaart. Betreft dat meisje als ik deze kaart daar moest interpreteren is het vrij lastig.

Wellicht in de trant van dat je misschien teveel controle wilt hebben, en haar meer ruimte moet geven? Het is lastig kaarten in veel manieren te lezen. Hopelijk had je er wat aan!
Thanks dude! Vooral bij de eerste twee kaarten herken ik wel bepaalde zaken :) Derde ietwat minder, maar wellicht als ik dat heel abstract opvat en doortrek dat ik dingen herken. Maar toch altijd fijn om bepaalde dingen zo een soort van bevestigd te krijgen :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:35:24 #115
419250 Spongeboss
pi_142676207
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Thanks dude! Vooral bij de eerste twee kaarten herken ik wel bepaalde zaken :) Derde ietwat minder, maar wellicht als ik dat heel abstract opvat en doortrek dat ik dingen herken. Maar toch altijd fijn om bepaalde dingen zo een soort van bevestigd te krijgen :)
Het is een vreemde kaart, en mijn interpretatie is dan ook nog niet zo goed omdat ik slecht ben met de pentacles in hun geheel ze spreken niet echt tot mij. Wellicht had ik hem anders moeten interpreteren het is een vrij lastige kaart maar de insteek zit hem vooral in het laten gaan van dingen en niet binden, dat kan zelfs terug slaan op de vriendin en dat je er de les uit moet trekken dat ze niets allemaal willen binden maar goed dat is ook een open deur in trappen. Dus ik weet het niet zo goed bij die kaart je kunt de uitleg lezen en proberen om te zien of jij er iets van kan maken, dat hangt er maar net vanaf.
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:36:24 #116
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_142676239
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Het is een vreemde kaart, en mijn interpretatie is dan ook nog niet zo goed omdat ik slecht ben met de pentacles in hun geheel ze spreken niet echt tot mij. Wellicht had ik hem anders moeten interpreteren het is een vrij lastige kaart maar de insteek zit hem vooral in het laten gaan van dingen en niet binden, dat kan zelfs terug slaan op de vriendin en dat je er de les uit moet trekken dat ze niets allemaal willen binden maar goed dat is ook een open deur in trappen. Dus ik weet het niet zo goed bij die kaart je kunt de uitleg lezen en proberen om te zien of jij er iets van kan maken, dat hangt er maar net vanaf.
Geen probleem, je hoeft je niet verontschuldigen! ;) Vind het al tof dat je het gewoon doet. En de meerderheid komt wel overeen, dus absoluut niet slecht ^O^
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:43:22 #117
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_142678569
Bedankt Spongeboss, ik snap dat het lastig was zonder specifieke vraag. Wel veel positieve kaarten zo lijkt het, leuk om te lezen. Dankje voor je lezing!
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_142681407
Dit is echt zo leuk om te zien, hoe een ander de kaarten gebruikt. :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:33:00 #119
419250 Spongeboss
pi_142682390
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit is echt zo leuk om te zien, hoe een ander de kaarten gebruikt. :)
De courtkaarten zijn nog erg moeilijk ik hoop dat ik binnenkort eens mijn boeken krijg, maar dat zal wel pas over 3 weken zijn maar goed Engelstalige boeken duren bij bol.com 5-10 dagen eer je ze hebt en je bent veel meer kwijt. Bij Book depository spaar ik mij veel meer uit. Hah.
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:48:19 #120
419250 Spongeboss
pi_142685203
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:54 schreef Musil het volgende:
Ik heb alleen de fipo gelezen. Ik geloof niet in tarot. Daarnaast heb ik het idee dat je verzoek om een introductie alleen maar bestaat om jou aanknopingspunten te geven voor een 'voorspelling', net als het feit dat je een concrete vraag wil (geeft inzicht in waar mensen mee zitten en wat ze wellicht willen horen). Kortom, ik ben meer dam sceptisch. Maar ik veroordeel pas op basis van feiten,dus vertel: wat zeggen jouw kaarten over mij?
Ik heb je even overgeslagen wat misschien niet netjes is van mij, maar ik wil voordat ik überhaupt mijn kaarten aanraak gewoon duidelijk weten. Geloof je er niet in, maar zoek je wel hulp en wil je het eens proberen via deze boeg?

Geloof je er niet in, maar zou ik een lezing voor jou moeten doen omdat je gewoon feitelijk wilt zien of het mumbo jumbo is of niet?

In geval 1 wil ik wel kaartjes voor je leggen is het geval 2 dan pas ik helaas, met alle respect maar ik ben geen religie die zieltjes wil winnen. Ook vraag ik nergens geld, en of een wederdienst, ik zie dus niet in waar ik me aan moet verantwoorden. Verder kun je gewoon door dit topic wat reacties op lezingen kijken en op basis daarvan je mening veranderen/bijstellen en of laten zoals die is.

En ik vraag een username, en wat zij kwijt willen over zichzelf omdat ik ook graag met respect wil worden behandeld. Als ik mij de moeite moet doen om kaarten te schudden 3 minuten lang of zo, dan de kaarten eruit moet halen, ze moet interpreteren misschien wat nazoek werk moet doen. Vind ik dat de ander zich wel kort mag voorstellen en dat hoeft niet lang te zijn, maar als jij iemand om hulp wilt vragen en hij loopt op straat gooi je toch ook geen stenen naar die persoon om zijn aandacht te trekken of roep je Oi 'en stel je je vraag.'

Het probleem vraag ik omdat het duidelijk is dat ik geen voorspellingen doe, ik mediteer op de vraag terwijl ik de kaarten schud en dan nog bij het treken van de kaarten. Natuurlijk veranderd aan de hand van de vraag die een persoon heeft ook de aard van de kaart. Een kaart is een kaart een symbool is een symbool maar als je een symbool toepast in 50 verschillende situaties of in dit geval met tien verschillende vragen kan de betekenis van het symbool veranderen.

Een kaart van feesten kan een hele andere interpretatie krijgen als iemand in een depressie zit etc dan kan het overmatig alcohol gebruik betekenen etc. Of misschien jaloezie, dat veranderd en daarom heb ik het liefst dat mensen vragen stellen of wat meer informatie geven dan is het makkelijker voor mij te zeggen hoe ik de kaart doe interpreteren ik ben echter geen waarzegger die dingen doet voorspellen. Als ik voor iemand kaarten trek en hij zegt 'oh dat slaat 100% niet op mij.' Prima dan wil ik nog wel eens proberen.

Heb in dit topic wat lezingen gedaan voor mensen die sceptisch waren maar ze lazen goed en stelde zichzelf voor. En als jij mij vraagt wat de kaarten over jouw zeggen, maar je stelt jezelf niet eens voor. Vind ik dat niet respectvol naar mijn mening, ik ben bang dat ik je dan ook niet kan helpen.

Maar goed als je dan toch wat feiten wilt samen toetsen voel je vrij om de reacties van lezingen in dit topic te lezen.
pi_142691253
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:38 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Wie weet wie weet! De kaarten zijn in mijn geval niet goed om de toekomst mee te voorspellen maar het geven en nemen is al een goeie les, waar je mee bezig bent of hebt afgerond. De aas die kan nog in play komen of misschien is het wel die bekende en moet je wat agressiever zijn zoals de koning der staven? Daar je moeite hebt met balans denk ik dat de koning van staven jou het advies wilt geven assertiever te zijn? Kan je je daarin vinden? Soms is het voor mij ook moeilijk kaarten goed te interpreteren maar als men mij dan meer info geeft, dan kan ik daar verder op inspelen. Dus in dit geval had ik dat misschien moeten zijn dat als iemand problemen heeft gehad met zulke dingen een kaart van de assertieve koning juist een uitnodiging is daaraan te werken. http://www.aeclectic.net/tarot/learn/meanings/king-of-wands.shtml lees deze eens, misschien haal je er iets uit.
Heb het stuk over de koning van staven gelezen maar kon het niet plaatsen. Zowel niet wat betreft mezelf als die man. Het wordt zo 'groots' en vrij heftig omschreven. Heb even naar andere uitleggen gezocht en deze waren iets subtieler. Hierin herken ik wel iets van mezelf in het groeiproces waarin ik zit.
pi_142691588
Waarom staat dit in R&P? :').
  donderdag 24 juli 2014 @ 20:47:53 #123
419250 Spongeboss
pi_142694361
quote:
5s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom staat dit in R&P? :').
R&P / Gratis tarot lezingen voor mensen met vragen. (voor zolang het duurt.)
Hier staat het mooi samengevat.
pi_142711467
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:48 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik heb je even overgeslagen wat misschien niet netjes is van mij, maar ik wil voordat ik überhaupt mijn kaarten aanraak gewoon duidelijk weten. Geloof je er niet in, maar zoek je wel hulp en wil je het eens proberen via deze boeg?

Geloof je er niet in, maar zou ik een lezing voor jou moeten doen omdat je gewoon feitelijk wilt zien of het mumbo jumbo is of niet?

In geval 1 wil ik wel kaartjes voor je leggen is het geval 2 dan pas ik helaas, met alle respect maar ik ben geen religie die zieltjes wil winnen. Ook vraag ik nergens geld, en of een wederdienst, ik zie dus niet in waar ik me aan moet verantwoorden. Verder kun je gewoon door dit topic wat reacties op lezingen kijken en op basis daarvan je mening veranderen/bijstellen en of laten zoals die is.

En ik vraag een username, en wat zij kwijt willen over zichzelf omdat ik ook graag met respect wil worden behandeld. Als ik mij de moeite moet doen om kaarten te schudden 3 minuten lang of zo, dan de kaarten eruit moet halen, ze moet interpreteren misschien wat nazoek werk moet doen. Vind ik dat de ander zich wel kort mag voorstellen en dat hoeft niet lang te zijn, maar als jij iemand om hulp wilt vragen en hij loopt op straat gooi je toch ook geen stenen naar die persoon om zijn aandacht te trekken of roep je Oi 'en stel je je vraag.'

Het probleem vraag ik omdat het duidelijk is dat ik geen voorspellingen doe, ik mediteer op de vraag terwijl ik de kaarten schud en dan nog bij het treken van de kaarten. Natuurlijk veranderd aan de hand van de vraag die een persoon heeft ook de aard van de kaart. Een kaart is een kaart een symbool is een symbool maar als je een symbool toepast in 50 verschillende situaties of in dit geval met tien verschillende vragen kan de betekenis van het symbool veranderen.

Een kaart van feesten kan een hele andere interpretatie krijgen als iemand in een depressie zit etc dan kan het overmatig alcohol gebruik betekenen etc. Of misschien jaloezie, dat veranderd en daarom heb ik het liefst dat mensen vragen stellen of wat meer informatie geven dan is het makkelijker voor mij te zeggen hoe ik de kaart doe interpreteren ik ben echter geen waarzegger die dingen doet voorspellen. Als ik voor iemand kaarten trek en hij zegt 'oh dat slaat 100% niet op mij.' Prima dan wil ik nog wel eens proberen.

Heb in dit topic wat lezingen gedaan voor mensen die sceptisch waren maar ze lazen goed en stelde zichzelf voor. En als jij mij vraagt wat de kaarten over jouw zeggen, maar je stelt jezelf niet eens voor. Vind ik dat niet respectvol naar mijn mening, ik ben bang dat ik je dan ook niet kan helpen.

Maar goed als je dan toch wat feiten wilt samen toetsen voel je vrij om de reacties van lezingen in dit topic te lezen.
Spongeboss, je hebt wel gelijk, ik was wat te kort door de bocht, sorry daarvoor. Ik ben inderdaad extreem sceptisch, maar tegelijkertijd van mening dat ik iets niet mag veroordelen zonder het in elk geval een kans te geven. Ik zoek niet specifiek hulp (helemaal niet eigenlijk), dus dan val ik misschien voor jouw beleving in categorie twee. Echter, ik ben wel gewoon nieuwsgierig en vraag het dus niet enkel om iets te kunnen 'debunken'. Anders gezegd: het is inderdaad niet jouw taak of verantwoordelijkheid om mijn ongeloof weg te nemen, dus ik snap ook dat je geen zin hebt om dit te doen als je het gevoel hebt dat dat mijn insteek is - maar zo bedoelde ik het ook niet.

Korte intro: ben rond de 30, werk & studeer. Heb zoals gezegd geen concrete vraag maar wellicht kun je in de algemenere zin eens kijken wat de kaarten volgens jou zeggen over mijn huidige situatie en mijn houding daarin?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:51:39 #125
419250 Spongeboss
pi_142713774
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:20 schreef Musil het volgende:

[..]

Spongeboss, je hebt wel gelijk, ik was wat te kort door de bocht, sorry daarvoor. Ik ben inderdaad extreem sceptisch, maar tegelijkertijd van mening dat ik iets niet mag veroordelen zonder het in elk geval een kans te geven. Ik zoek niet specifiek hulp (helemaal niet eigenlijk), dus dan val ik misschien voor jouw beleving in categorie twee. Echter, ik ben wel gewoon nieuwsgierig en vraag het dus niet enkel om iets te kunnen 'debunken'. Anders gezegd: het is inderdaad niet jouw taak of verantwoordelijkheid om mijn ongeloof weg te nemen, dus ik snap ook dat je geen zin hebt om dit te doen als je het gevoel hebt dat dat mijn insteek is - maar zo bedoelde ik het ook niet.

Korte intro: ben rond de 30, werk & studeer. Heb zoals gezegd geen concrete vraag maar wellicht kun je in de algemenere zin eens kijken wat de kaarten volgens jou zeggen over mijn huidige situatie en mijn houding daarin?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
OK.
Volgens mij zijn alle lopende zaken nu weer afgehandeld?

GD-topic: vuurtjesstoken doen we niet meer zonder sancties.
SC: geen nieuwe SC, normaal doen.
Tarotkaarten: mogen elders gelegd worden.
Mijn leven #4: eerst maar eens beginnnen met een #1 en hopen dat het de #4 niet haalt omdat TS dan inmiddels een tof leven heeft.
Helaas mag het niet meer, ik zal je anders via de pm te woord staan dit zal later worden. Daar het hier niet meer mag. Heb ook aangegeven nergens anders te gaan ik zal kijken dat ik voor jou nog een lezing doe, het zal sinds je niet echt een dringende vraag hebt t.z.t. zijn. Ik denk op de middag of anders morgen. En maakt niet uit, ik wilde het enkel even duidelijk hebben. Het voorstellen is ook een stukje respect het hoeft niet lang maar zoals ik zei als je iemands hulp zoekt of hij moet wat voor jou doen trek je ook niet zijn aandacht door met stenen in zijn richting te gooien.

Dus komt goed, komt goed.
pi_142718350
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:51 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

[..]

Helaas mag het niet meer, ik zal je anders via de pm te woord staan dit zal later worden. Daar het hier niet meer mag. Heb ook aangegeven nergens anders te gaan ik zal kijken dat ik voor jou nog een lezing doe, het zal sinds je niet echt een dringende vraag hebt t.z.t. zijn. Ik denk op de middag of anders morgen. En maakt niet uit, ik wilde het enkel even duidelijk hebben. Het voorstellen is ook een stukje respect het hoeft niet lang maar zoals ik zei als je iemands hulp zoekt of hij moet wat voor jou doen trek je ook niet zijn aandacht door met stenen in zijn richting te gooien.

Ah, jammer dat het hier niet meer mag. Maar als het via dm nog kan, leuk; en heb idd geen haast dus take your time.
pi_142773229
Geef die jongen toch een kans zeikerds!

Ik ben nu tegen de 40 en nog steeds geen miljonair, wat is je advies?

[ Bericht 24% gewijzigd door Werkman op 27-07-2014 11:18:10 ]
  zondag 27 juli 2014 @ 11:26:53 #128
419250 Spongeboss
pi_142773485
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:09 schreef Werkman het volgende:
Geef die jongen toch een kans zeikerds!

Ik ben nu tegen de 40 en nog steeds geen miljonair, wat is je advies?
Gematigdheid koningin van pentacles en zes van staven.

Gematigdheid we geven de wijn niet op maar mengen het met water. Met andere woorden je hoeft geen miljonair te zijn kijk naar wat je nu hebt, en meng het met water of iets anders.

Koningin van pentacles.
Je bent wellicht al rijk, maar je moet het nog leren zien er zijn ook kostbare dingen in ons leven die we zo hebben. Ook al heb je geen miljoen kijk naar wat je wel hebt.

Zes van staven.
Je kunt gewoon feesten en leuke dingen doen in het leven.

Ergo je hebt geen miljoenen nodig.
  zondag 27 juli 2014 @ 11:43:02 #129
419250 Spongeboss
pi_142773742
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:22 schreef Musil het volgende:

[..]

Ah, jammer dat het hier niet meer mag. Maar als het via dm nog kan, leuk; en heb idd geen haast dus take your time.
Zeven van de zwaarden:
Een kaart die met stelen heeft te maken, misschien dat er iets van je gestolen is? Dat kan van alles zijn element is lucht het kan je hart zijn, of een inbraak. Maar het hoeft dat niet eens letterlijk dat te betekenen. Het kan ook een idee zijn dat is gestolen. Aan de andere kant kan het een waarschuwing zijn om er goed over te waken, dat wat belangrijk voor je is. Het kan ook betekenen dat je zelf in de huid van dief bent geweest of moet gaan en zelf moeten liegen en oneerlijk moet zijn. Moraal is grijs in de tarot kaarten en soms moet je zelf wat gedaan krijgen. De kaart hangt samen met leugens en decepties en geeft niet aan wie het doet.

De heremiet:
Trekt zicht terug en zoekt de wijsheid in zichzelf, hij snijdt zichzelf los van de conventies van de maatschappij. Hij wilt authentiek zijn. Het kan ook betekenen dat een wijs man of vrouw op je pad is gekomen of je naar iemand op zoek bent die die rol kan vervullen. Maar het kan ook betekenen dat je meer op jezelf zit en meer in isolatie doorbrengt de laatste tijd, of dat je iets aan het zoeken bent, iets dat alleen jij voor jezelf kan zoeken. Mijn zin van het leven is niet de jouwe en daarom zou ik mijn zin zelf moeten zoeken. Hij is overigens niet altijd alleen of stagnerend hij is wel altijd op pad.

Twee van staven:
Beetje moeilijkheden omdat er meerdere richtingen zijn waar we naartoe kunnen we weten niet goed welk pad we moeten nemen. Dit kan onze energie wegpakken en ons slecht laten voelen of het kan ons alleen even een moeilijk moment bezorgen waarin we de keuze moeten maken. Het kan ook betekenen dat we maar iets doen op de Franse slag waarin we niet heel ons hart stoppen, of te lang neutraal blijven en geen positie kunnen kiezen.

- Zo een beetje later dan gepland maar goed er was geen noodzaak en of druk.

Misschien heb je er wat aan of misschien zegt het je niets dat maakt niet uit.
pi_142774177
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:51 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

[..]

Eventueel mag je verdergaan op het tarottopic in TRU, als je dat mocht willen..
pi_142774273
Zeer onduidelijk of het nu wel mag of niet en waarom dan niet. :N

Jammer om al die negatieve reacties te lezen ook, en of je er nu in gelooft of niet, het zou mooi zijn als mensen intentie leren herkennen. Als je leest merk je dat TS het goed bedoelt en oprecht mensen probeert te helpen. :)

Ik waardeer dat, thanx TS! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_142786551
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:43 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Zeven van de zwaarden:
Een kaart die met stelen heeft te maken, misschien dat er iets van je gestolen is? Dat kan van alles zijn element is lucht het kan je hart zijn, of een inbraak. Maar het hoeft dat niet eens letterlijk dat te betekenen. Het kan ook een idee zijn dat is gestolen. Aan de andere kant kan het een waarschuwing zijn om er goed over te waken, dat wat belangrijk voor je is. Het kan ook betekenen dat je zelf in de huid van dief bent geweest of moet gaan en zelf moeten liegen en oneerlijk moet zijn. Moraal is grijs in de tarot kaarten en soms moet je zelf wat gedaan krijgen. De kaart hangt samen met leugens en decepties en geeft niet aan wie het doet.

De heremiet:
Trekt zicht terug en zoekt de wijsheid in zichzelf, hij snijdt zichzelf los van de conventies van de maatschappij. Hij wilt authentiek zijn. Het kan ook betekenen dat een wijs man of vrouw op je pad is gekomen of je naar iemand op zoek bent die die rol kan vervullen. Maar het kan ook betekenen dat je meer op jezelf zit en meer in isolatie doorbrengt de laatste tijd, of dat je iets aan het zoeken bent, iets dat alleen jij voor jezelf kan zoeken. Mijn zin van het leven is niet de jouwe en daarom zou ik mijn zin zelf moeten zoeken. Hij is overigens niet altijd alleen of stagnerend hij is wel altijd op pad.

Twee van staven:
Beetje moeilijkheden omdat er meerdere richtingen zijn waar we naartoe kunnen we weten niet goed welk pad we moeten nemen. Dit kan onze energie wegpakken en ons slecht laten voelen of het kan ons alleen even een moeilijk moment bezorgen waarin we de keuze moeten maken. Het kan ook betekenen dat we maar iets doen op de Franse slag waarin we niet heel ons hart stoppen, of te lang neutraal blijven en geen positie kunnen kiezen.

- Zo een beetje later dan gepland maar goed er was geen noodzaak en of druk.

Misschien heb je er wat aan of misschien zegt het je niets dat maakt niet uit.
Dank je! Het zegt me eigenlijk alledrie zeker wel wat. Goed, ik ben zelf meer geneigd dat te interpreteren als: ik koppel wat ik lees aan bepaalde dingen die in mijn leven spelen en lees er in die zin in wat ik er in wil lezen (gezien mijn scepticisme tav spiritualiteit), maar dat doet er feitelijk niet echt toe als ik daardoor wel op ideeën kom mbt die dingen waar ik het aan koppel (en dat is dan ook de reden dat ik nieuwsgierig was).

Overigens denk ik dat ik zelf de dief/bedrieger ben, en niet in de letterlijke zin dan. Heremiet herken ik zeker, en dan in de zin van een fase waarin ik geraak. De twee van staven herken ik sowieso, zowel als mijn huidige situatie (op 2 verschillende fronten eigenlijk), maar ook als algemene karaktereigenschap (waar ik misschien nu juist aan werk).
  zondag 27 juli 2014 @ 19:37:28 #133
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_142787060
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Ik neem aan dat de kaarten nogal 'universeel' zijn, op bijna iedereen in iedere situatie van toepassing.
Maar ben wel benieuwd. Want heb wel een vraag en wie weet kan ik er wat mee. Dus mocht je nog wat kaarten willen leggen dan hoor ik het wel. Dan stuur ik je wel een dm.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 27 juli 2014 @ 20:02:30 #134
419250 Spongeboss
pi_142788013
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:37 schreef pietkanarie het volgende:
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Ik neem aan dat de kaarten nogal 'universeel' zijn, op bijna iedereen in iedere situatie van toepassing.
Maar ben wel benieuwd. Want heb wel een vraag en wie weet kan ik er wat mee. Dus mocht je nog wat kaarten willen leggen dan hoor ik het wel. Dan stuur ik je wel een dm.
Ja is prima. Laat het maar weten hier.
  zondag 27 juli 2014 @ 20:03:01 #135
419250 Spongeboss
pi_142788029
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:23 schreef Musil het volgende:

[..]

Dank je! Het zegt me eigenlijk alledrie zeker wel wat. Goed, ik ben zelf meer geneigd dat te interpreteren als: ik koppel wat ik lees aan bepaalde dingen die in mijn leven spelen en lees er in die zin in wat ik er in wil lezen (gezien mijn scepticisme tav spiritualiteit), maar dat doet er feitelijk niet echt toe als ik daardoor wel op ideeën kom mbt die dingen waar ik het aan koppel (en dat is dan ook de reden dat ik nieuwsgierig was).

Overigens denk ik dat ik zelf de dief/bedrieger ben, en niet in de letterlijke zin dan. Heremiet herken ik zeker, en dan in de zin van een fase waarin ik geraak. De twee van staven herken ik sowieso, zowel als mijn huidige situatie (op 2 verschillende fronten eigenlijk), maar ook als algemene karaktereigenschap (waar ik misschien nu juist aan werk).
Nouja kijk eens aan. :P
  zondag 27 juli 2014 @ 20:10:07 #136
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_142788288
Oh, gewoon hier dus... in plaats van in DM... prima.
Ik heb door een medische oorzaak weinig energie en andere klachten.
Daardoor kost het veel moeite om een 'fundament' op te bouwen. Zoals studie afronden, (kleine) baan vinden, eigen inkomsten, leuke dingen doen.. heb het allemaal nog niet erg voor elkaar op dat gebied (ben 28).

Gaat het me in de toekomst lukken om wel een beetje z'n fundament op te bouwen? Zou fijn zijn... en ook... wat kan ik doen om dat te laten lukken?
I believe i can fly!
pi_142788948
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:15 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Grappig ik trok als eerste kaart de zon, dat kan betekenen dat je voorheen een betere tijd hebt gehad, meer energie. Het kan zelfs betekenen dat het gewoon super warm is. Of misschien voel je je wel negatief en verbloem je je negativiteit door gelukkig te lijken aan de oppervlakte? De tweede kaart is een 10 van wanden/batons

De tien van wanden betekend vaak een situatie van veel druk en stress. Het lijkt allemaal erg veel, het kan ook zijn dat je misschien problemen op je rug mee draagt? [ afbeelding ]
Het advies of de boodschap van deze kaart is probeer het niet alleen op te lossen zoek iemand om je te helpen, het kan ook betekenen dat je misschien iets met iemand moet doen dan kom je misschien wel buiten en is er meer energie? Aan de andere kant kan de kaart ook negativiteit en een gevoel van hopeloosheid betekenen als dat het geval is ga naar een dokter.

derde kaart de duivel.
Leugens en jezelf voor de gek houden, misschien zit je vast in een slecht patroon waar je gewoon lekker op de bank ligt zodat je niet veel hoeft, of misschien voelt het fijner dan eens op te staan en iets te doen met tegenzin. Er is iets uit de balans en misschien moet je die weer herpakken. De duivel is vooral een kaart van plezier maken en gewoon nergens een fuck om geven de plichten of de afwas.

Ik had graag je feedback gehad, als je dit zinnig vond - bedankt!
Minus het deel over leugens zou dit ook op mijn kunnen slaan (en ik weet zeker vele anderen). :')
  zondag 27 juli 2014 @ 21:38:46 #138
419250 Spongeboss
pi_142792453
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:10 schreef pietkanarie het volgende:
Oh, gewoon hier dus... in plaats van in DM... prima.
Ik heb door een medische oorzaak weinig energie en andere klachten.
Daardoor kost het veel moeite om een 'fundament' op te bouwen. Zoals studie afronden, (kleine) baan vinden, eigen inkomsten, leuke dingen doen.. heb het allemaal nog niet erg voor elkaar op dat gebied (ben 28).

Gaat het me in de toekomst lukken om wel een beetje z'n fundament op te bouwen? Zou fijn zijn... en ook... wat kan ik doen om dat te laten lukken?
Ok even aan de slag gaan maar energie is slecht op het moment. Met energie bedoel ik niet hogere macht maar mijn eigen energie.

Zeven van de staven, deze vloog eruit ik hou hem gewoon erbij omdat ik het gevoel heb dat hij misschien wel belangrijk kan zijn? Dit is een kaart waar je onder aanval zit en je jezelf moet verdedigen of iets anders. Je moet je energie gebruiken te verdedigen wat je hebt gemaakt. Deze kaart noemde ik op, omdat hij te doen heeft met verdedigen vechten en energie en jij zie dat je energieloos ben? Weinig fut? De kaart zegt dat we moeten gebruiken wat we geleerd hebben om energie te bewaren maar hij doet niet mee aan de lezing hij sprong eruit en hij paste bij dit thema dus heb ik hem gelaten als springer.

XIV major arcana temperance/gematigdheid.
Gematigdheid wilt zeggen we laten de wijn niet, maar we lengen de wijn aan met water. Water bij de wijn daar is deze kaart op gebaseerd. Rustig geduldig niet het beste verwachten doen wat je kan en ook al is het resultaat niet super beter een resultaat dan geen.

Drie van staven:
Een man die wacht op iets, hij wacht op iets. De schepen die langskomen en hem misschien mee kunnen nemen, dit betekend een groot iets dat gaat komen, of is geweest, verhuizing nieuwe baan etc. Een positieve kaart, je kijkt in ieder geval naar iets uit, als ik terug koppel naar de gesprongen kaart (springer wil zeggen ik heb hem niet gekozen maar hij viel tijdens het schudden.) Zou het wel goed moeten komen als je positief blijft niet het beste verwacht, niet te snel je eieren verkoopt en je energie kan bewaren op een manier of een ander. Hopelijk kunnen ze je helpen met je medische probleem.

Ace of cups aas van kelken.
Een nieuwe emotie nieuwe dromen, iets nieuws gaat groeien misschien creatiefs. Het kan ook een waarschuwing zijn om uit te kijken met nieuwe stappen of niet teveel te leven in dromen maar down to earth te blijven. Maar negatief is deze kaart niet hoewel er een waarschuwing hangt. Hopelijk heb je er wat aan had je er niet zoveel aan probeer ik morgen nog eens met betere energie.

Maar hopelijk had je er wat aan!
  zondag 27 juli 2014 @ 21:39:47 #139
419250 Spongeboss
pi_142792490
quote:
13s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:22 schreef FFlorus het volgende:

[..]

Minus het deel over leugens zou dit ook op mijn kunnen slaan (en ik weet zeker vele anderen). :')
Lees dan ook even deze post klaphark.

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:10 schreef Sangha het volgende:

Jammer om al die negatieve reacties te lezen ook, en of je er nu in gelooft of niet, het zou mooi zijn als mensen intentie leren herkennen. Als je leest merk je dat TS het goed bedoelt en oprecht mensen probeert te helpen. :)

En bedankt Sangha ben wel blij met deze reactie :)
  zondag 27 juli 2014 @ 22:22:50 #140
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_142794073
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:38 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ok even aan de slag gaan maar energie is slecht op het moment. Met energie bedoel ik niet hogere macht maar mijn eigen energie.

Zeven van de staven, deze vloog eruit ik hou hem gewoon erbij omdat ik het gevoel heb dat hij misschien wel belangrijk kan zijn? Dit is een kaart waar je onder aanval zit en je jezelf moet verdedigen of iets anders. Je moet je energie gebruiken te verdedigen wat je hebt gemaakt. Deze kaart noemde ik op, omdat hij te doen heeft met verdedigen vechten en energie en jij zie dat je energieloos ben? Weinig fut? De kaart zegt dat we moeten gebruiken wat we geleerd hebben om energie te bewaren maar hij doet niet mee aan de lezing hij sprong eruit en hij paste bij dit thema dus heb ik hem gelaten als springer.

XIV major arcana temperance/gematigdheid.
Gematigdheid wilt zeggen we laten de wijn niet, maar we lengen de wijn aan met water. Water bij de wijn daar is deze kaart op gebaseerd. Rustig geduldig niet het beste verwachten doen wat je kan en ook al is het resultaat niet super beter een resultaat dan geen.

Drie van staven:
Een man die wacht op iets, hij wacht op iets. De schepen die langskomen en hem misschien mee kunnen nemen, dit betekend een groot iets dat gaat komen, of is geweest, verhuizing nieuwe baan etc. Een positieve kaart, je kijkt in ieder geval naar iets uit, als ik terug koppel naar de gesprongen kaart (springer wil zeggen ik heb hem niet gekozen maar hij viel tijdens het schudden.) Zou het wel goed moeten komen als je positief blijft niet het beste verwacht, niet te snel je eieren verkoopt en je energie kan bewaren op een manier of een ander. Hopelijk kunnen ze je helpen met je medische probleem.

Ace of cups aas van kelken.
Een nieuwe emotie nieuwe dromen, iets nieuws gaat groeien misschien creatiefs. Het kan ook een waarschuwing zijn om uit te kijken met nieuwe stappen of niet teveel te leven in dromen maar down to earth te blijven. Maar negatief is deze kaart niet hoewel er een waarschuwing hangt. Hopelijk heb je er wat aan had je er niet zoveel aan probeer ik morgen nog eens met betere energie.

Maar hopelijk had je er wat aan!
Bedankt dat je toch nog even bezig bent gegaan.
De eerste kaart zal er wel op doelen dat ik energie verspil aan het mezelf verdedigen waarom ik niet alles kan doen/volhouden. Als ik dat minder doe, zal ik meer energie overhouden.

Gematigdheid: de lat niet te hoog leggen dus, tevreden zijn met wat kleinere dingen.

Drie van staven: klinkt goed dat er iets te gebeuren staat, een verandering. Ik weet niet in welke richting. Maar ik geloof wel dat ik rustig moet blijven wachten en dat ik dan kleine stappen zet richting een stabielere toekomst :)

Aas van Kelken... iets creatiefs... kan. Ben begonnen met schrijven. Zonder die gezondheidsklachten was ik dat niet gaan doen denk ik. Wilde liever sporten e.d. Maar schrijven was een ondergeschoven hobby die nu meer op de voorgrond is gekomen.
I believe i can fly!
  zondag 27 juli 2014 @ 22:26:13 #141
419250 Spongeboss
pi_142794203
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 22:22 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Bedankt dat je toch nog even bezig bent gegaan.
De eerste kaart zal er wel op doelen dat ik energie verspil aan het mezelf verdedigen waarom ik niet alles kan doen/volhouden. Als ik dat minder doe, zal ik meer energie overhouden.

Gematigdheid: de lat niet te hoog leggen dus, tevreden zijn met wat kleinere dingen.

Drie van staven: klinkt goed dat er iets te gebeuren staat, een verandering. Ik weet niet in welke richting. Maar ik geloof wel dat ik rustig moet blijven wachten en dat ik dan kleine stappen zet richting een stabielere toekomst :)

Aas van Kelken... iets creatiefs... kan. Ben begonnen met schrijven. Zonder die gezondheidsklachten was ik dat niet gaan doen denk ik. Wilde liever sporten e.d. Maar schrijven was een ondergeschoven hobby die nu meer op de voorgrond is gekomen.
Dan zal die kelk heel precies daar op doelen qua die drie van staven wie weet. Misschien moet je zelf wachten op iets, misschien dat je al op iets wacht maar is het nog niet naar boven gekomen. Vooral geduldig zijn de drie van staven tuurt een beetje naar een grote rivier wachtend op een boot die hem kan meenemen, misschien ben je ook nog aan het turen. Maar ooit wordt hij wellicht meegenomen.
pi_142816243
Ik vind dit een heel leuk topic, Spongeboss! Hoewel ik normaal altijd heel sceptisch ben met dit soort dingen.
pi_142925788
Sinds E_O van TRU er niet is, vraag ik het maar hier.

Blijf ik stabiel of ga ik weer rare dingen meemaken?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:12:18 #144
419250 Spongeboss
pi_142958082
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:52 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Sinds E_O van TRU er niet is, vraag ik het maar hier.

Blijf ik stabiel of ga ik weer rare dingen meemaken?
Je vroeg het E_O eerder, en zijn methode is anders die van mij, ik kan alleen kijken vaagjes maar niet zoals hem voorspellen met Keltische kruisen.

Deck momenteel is tarot of the hidden realm.

Ace of Wands

Ace of cups

Page of swords.

De twee aces zijn een nieuwe begin in wands is het misschien een nieuwe passie in cups kan het iets te maken hebben met iets kunstzinnig of emoties.

De schildknaap van zwaarden duidt ook op een nieuw begin, je staat op het punt iets te gaan ondernemen? Nieuwe beginnen zijn niet per definitie stabiel, je bent of met iets nieuws bezig of er komen nieuwe dingen op je af als je iets wou doen of ondernemen de schildknaap van zwaarden zegt 'ga ervoor.'
pi_142962234
Klopt! Vrijwilligerswerk in een sector die ik nooit eerder voor mogelijk had gehouden en ook de muziek betekent iets voor me.

Goed om te weten dat ik op het goede spoor zit. Thx! :)

Hidden realm is ook typerend overigens, maar daar durfde ik niets over te vragen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:44:35 #146
419250 Spongeboss
pi_142963057
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:19 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Klopt! Vrijwilligerswerk in een sector die ik nooit eerder voor mogelijk had gehouden en ook de muziek betekent iets voor me.

Goed om te weten dat ik op het goede spoor zit. Thx! :)

Hidden realm is ook typerend overigens, maar daar durfde ik niets over te vragen.

Ace of cups, een mooie kaart vind ik zelf die van wands kan ik niet vinden maar dat is een vos. Maar je zit in ieder geval op het goede pad de page of swords gaat ook om iets nieuws. Dus ik zie veel nieuws hoe het afloopt wie weet de page van zwaarden, zwaarden zijn lucht en mentaal kan zijn dat daar wat challenge zit maar dat hoeft niet. In ieder geval hou vol!
pi_142965479
Er ligt inderdaad nog wel een challenge. :)

Wellicht offtopic, maar ik kan niet pm'en nu, en ik vroeg me af dat jij het over sterrenkinderen had in een ander topic. Is dat iets dat je onmiskenbaar weet of komt er op een gegeven moment een openbaring? Heb ook aardig wat dingen meegemaakt en weet niet of het 'echt' is, ondanks dat ik bevestiging heb gekregen.

Geen antwoord verplicht hoor, wat je voor je wilt houden moet je voor je houden. :)
pi_142965621
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:10 schreef Sangha het volgende:

Wou hier toch even op reageren. TS bedoelt het goed en probeert mensen te helpen en dat is hem te prijzen. Voor mij is het vooral dat de grens een beetje fijn is bij dit soort zaken. Je kan soms mensen ook op basis van lucht een hele verkeerde kant op sturen als ze het maar gewoon geloven (op basis van kaarten). Althans daarom sta ik niet direct te springen om dit soort topics, als je er niet in gelooft is het wat 50-50 vanuit mijn uitgangspunt wat betreft of je iemand helpt of juist niet. Maar ja dat hangt dus af van de mate waarin TS (of wie dan ook) voorspellingen maakt, de aard van die voorspellingen, de aard van de personen die het geloven e.d. Maar je snapt dit punt ook wel denk ik... Ik denk dan altijd aan die vrouw (bekende nl'er toen wel maar ik kan nu niet op haar naam komen) die is doodgegaan aan kanker omdat ze ook zoiets geloofde en daarom geen operatie onderging...
pi_142965698
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:11 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

Wou hier toch even op reageren. TS bedoelt het goed en probeert mensen te helpen en dat is hem te prijzen. Voor mij is het vooral dat de grens een beetje fijn is bij dit soort zaken. Je kan soms mensen ook op basis van lucht een hele verkeerde kant op sturen als ze het maar gewoon geloven (op basis van kaarten). Althans daarom sta ik niet direct te springen om dit soort topics, als je er niet in gelooft is het wat 50-50 vanuit mijn uitgangspunt wat betreft of je iemand helpt of juist niet. Maar ja dat hangt dus af van de mate waarin TS (of wie dan ook) voorspellingen maakt, de aard van die voorspellingen, de aard van de personen die het geloven e.d. Maar je snapt dit punt ook wel denk ik... Ik denk dan altijd aan die vrouw (bekende nl'er toen wel maar ik kan nu niet op haar naam komen) die is doodgegaan aan kanker omdat ze ook zoiets geloofde en daarom geen operatie onderging...
Dus jij wilt zeggen dat ik niet moet luisteren, niet naar mijn werk moet gaan en de wiet weer oppakken? :{
pi_142965718
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:14 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat ik niet moet luisteren, niet naar mijn werk moet gaan en de wiet weer oppakken? :{
edit want ik vind het zelf eigenlijk suf om maar 1 smiley te gebruiken zonder argumentatie. Sorry daarvoor. Maar nee dat wil ik niet zeggen en dat zeg ik ook niet en dat zeg ik ook niet indirect op welke manier dan ook. Ik zeg juist dat als de kaarten zeggen dat jij niet meer naar je werk moet gaan en weer je wiet weer op moet pakken dat je dan wel na moet denken en het niet zomaar moet opvolgen. Maar dat sommige mensen het wel doen omdat ze er zo sterk in geloven. Daarom stelde ik ook dat het afhangt van de voorspellingen die hij maakt, de aard van die voorspellingen en de aard van de personen die het geloven.

Stel je gelooft zonder nadenken wat die kaarten volgens hem zeggen. En dat is wel dat je de wiet weer op moet pakken en niet weer naar je werk moet gaan. Dan begrijp je wel dat het niet zo goed is om het zomaar op te volgen en vanuit dat uitgangspunt kan je mijn post ook wel begrijpen. Die persoon die toen overleed is ook overleden namelijk omdat ze het blindelings geloofde. De 'kaarten' vertelden bij haar niet van 'niet naar je werk gaan' of 'weer aan het wiet gaan'. Nee die zeiden (ook al waren het geen kaarten maar wel een paragnost) 'geen behandeling ondergaan'. En daarna was ze dood.

Gewoon je verstand gebruiken en navraag doen bij anderen (neutrale personen) als je twijfelt of als iets een beetje apart lijkt. En dat was mijn waarschuwing (of eigenlijk meer dat ik aangaf dat ik daarom niet direct voorstander ben van dit soort topics maar oke).

[ Bericht 52% gewijzigd door spelletjesman op 01-08-2014 19:23:52 ]
pi_142965851
Als het niet meer mag, waarom stellen mensen dan nog vragen...
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_142965902
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:14 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

:')
Nu kan je wel zo'n smilie plaatsen maar hij vertelt mooi wel waar ik sta in het leven. Hij had ook hele andere aannames kunnen doen die een stuk minder passen. Critici zoals jij kunnen ook een hoop positiefs verpesten, vergeet dat niet.
pi_142966029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:20 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Nu kan je wel zo'n smilie plaatsen maar hij vertelt mooi wel waar ik sta in het leven. Hij had ook hele andere aannames kunnen doen die een stuk minder passen. Critici zoals jij kunnen ook een hoop positiefs verpesten, vergeet dat niet.
Ik heb het al aangepast. Voordat ik deze reactie zag trouwens maar oke. Hoop dat het verduidelijkt
pi_142966099
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:20 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Besef ik ook wel. Maar in dit geval is er niet echt sprake van. Ik gaf gewoon aan waarom ik twijfel en wil behoeden. Net als de goede intenties van TS ook al kan jij dat anders zien.
pi_142966243
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:25 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

Ik heb het al aangepast. Voordat ik deze reactie zag trouwens maar oke. Hoop dat het verduidelijkt
Bedankt. Je maakt alleen een foute aanname, dat is als er een eentje de boel oplicht door onzin te verkondigen, dat maakt alleen die persoon een hele foute oplichtster. Net zoals niet elke vrouw omgebouwd is als je toevallig op een transgenderfeest bent geweest. Mijn stelregel: als er persoonlijke belangen (geld, aanzien) in het spel zijn dan zijn ze fout. Oprechte mensen zullen het positieve ervan inzien en je de juiste handvaten proberen te geven.

En: hoe weet jij dat het voor mij niet positief is? Wellicht zat ik er nog over te twijfelen en heeft dit me overgehaald, of ik heb een terugslag en ga er extra hard tegenaan. Weet jij veel.
pi_142966490
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:32 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Bedankt. Je maakt alleen een foute aanname, dat is als er een eentje de boel oplicht door onzin te verkondigen, dat maakt alleen die persoon een hele foute oplichtster. Net zoals niet elke vrouw omgebouwd is als je toevallig op een transgenderfeest bent geweest. Mijn stelregel: als er persoonlijke belangen (geld, aanzien) in het spel zijn dan zijn ze fout. Oprechte mensen zullen het positieve ervan inzien en je de juiste handvaten proberen te geven.

En: hoe weet jij dat het voor mij niet positief is? Wellicht zat ik er nog over te twijfelen en heeft dit me overgehaald, of ik heb een terugslag en ga er extra hard tegenaan. Weet jij veel.
Over je 2e alinia: daarom zei ik ook 50-50. Want in de praktijk zal het erop neerkomen dat als er wel random lucht verkondigd wordt dit voor 50% gunstig zal zijn voor hun zelfbeeld, situatie e.d. en voor 50% niet. Ik zeg ook niet dat het voor jou niet positief is toch. Ik zeg alleen dat er wel een zekere terughoudendheid mag zijn afhankelijk van vooral de aard van de voorspellingen die een persoon geeft (wat jij noemt bijvoorbeeld, als er persoonlijke belangen bij te pas komen).

Over je eerste alinia: je kan ook iemand fout informeren en denken dat het klopt wat je zegt. Of het dan oplichten heet of niet is een formaliteit. Maar aan de hand van kaarten iemands toekomst voorspellen, eigenschappen e.d. is geen bewezen wetenschap (en ja ik weet hoe vies je van zo'n woord bent dus daar pin ik het ook niet op vast). Wel goed om te weten is dat personen die opgelicht worden dit dus niet door hebben. Dus zolang het gebeurt denken ze dat het klopt. En mijn aanname dat hij niet echt aan de hand van kaarten realistisch dingen kan zeggen over jou zijn gestaafder dan jouw idee dat het wel kan. Anders waren er wel veel meer mensen die kaarten zouden gaan lezen en was het wetenschappelijk echt wel aangetoont als het zou kloppen. In de wetenschap praten ze er ook over maar dan heet het o.a. cold reading.

En dat ik er niet in geloof staat los van dit betoog ook al geloof je dat niet. Ook als ik het enigszins wel zou geloven zou ik alsnog dit kunnen stellen (hoop ik) omdat ik terughoudendheid wat betreft zulke scamgevoelige zaken wel goed vindt.

Even ter duidelijkheid: TS vraagt geen geld voor zover ik weet, doet het gewoon omdat hij het wil en denkt goed te doen en zoals ik al eerder zei is hem dat te prijzen. Betekent alleen niet dat het slecht is van personen zoals mij om wel hun gematigde blik op te geven (zonder het af te kraken).
pi_142967078
Ach, ik weet hoe het zit. Genoeg tekens zijn naar me toe gekomen en van cold / hot reading is geen sprake daar ik een kloon ben. Ik zit in een gloednieuwe periode, ben eindelijk stabiel en mijn thuissituatie is ook een stuk verbeterd. Ben vanwege tekens met serieuze muziek begonnen. Oftewel: iets nieuws.

En het deck had ook zo gemoeten. :)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:59:56 #158
419250 Spongeboss
pi_142967113
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:06 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Er ligt inderdaad nog wel een challenge. :)

Wellicht offtopic, maar ik kan niet pm'en nu, en ik vroeg me af dat jij het over sterrenkinderen had in een ander topic. Is dat iets dat je onmiskenbaar weet of komt er op een gegeven moment een openbaring? Heb ook aardig wat dingen meegemaakt en weet niet of het 'echt' is, ondanks dat ik bevestiging heb gekregen.

Geen antwoord verplicht hoor, wat je voor je wilt houden moet je voor je houden. :)
In KLB maak ik soms wel grappen, maar sterrenkinderen zijn naar mijn mening niet echt iets van oh kijk eens jij bent geboren met een gaven, er zijn mensen die chakra's kunnen zien dat zegt men, en ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Maar onder de mom sterrenkinderen of indigokinderen bedoel ik vooral de INFP http://www.personalitypage.com/INFP.html

Je kan een Jungian test nemen, ik ben een INFP maar ik geloof dat het een persoonlijkheid is die heel goed past bij dit nieuwe, en dat mensen wat meer respect krijgen voor deze persoonlijkheidstypen. http://www.mypersonality.info/
Hier kun je graits testen wat jij bent, maar je moet wel een account aanmaken dan kun je gratis test doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:11 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

Er zijn een paar dingen, kaarten kunnen meer dingen bedenken, overigens zeg ik wat de kaarten zeggen en de karten zijn er om inzicht te geven in iets. In haar geval was heel veel een nieuw begin en in dit geval waren de kaarten positief dus je gaat veel nieuws meemaken was de boodschap. Je kan er ook negatief naar kijken, maar ik probeer mensen wel een zo goed mogelijk advies te geven daarom vraag ik ook vaak naar de situatie. Ik heb via pm al wat lastigere kwesties onder ogen gehad en ik denk dat die mensen (ze willen anoniem blijven) het kunnen lezen en dan kunnen zien wat ze eraan hebben. Ik zeg altijd de toekomst maak je zelf en de kaarten hoeven het niet altijd goed te hebben, maar herken je-jezelf erin, dan kan het een bevestiging zijn dat je iets goeds doet.

Zijn de kaarten heel negatief en is je leven een puinhoop dan kunnen ze ook helpen. Maar het gaat er niet om 'doe wat de kaarten zeggen.' De kaarten zeggen enkel wat er gebeurt of aan het gebeuren is of wat gaat gebeuren, in dit geval gaat waarheidsvinder aan nieuwe dingen beginnen, nou kijk eens aan. Die bekende Nederlander was gewoon dom, ik zeg ook met tarot doe ik geen vragen met strafrecht. En als iemand zich niet goed voelt ga naar een dokter, ik zal dan ook voor niemand gaan leggen als ze ze zulke problemen hebben, daarom heb ik ook graag dat ze iets over zichzelf vertellen als ze me vertellen dat ze psychische problemen hebben etc ga naar een psycholoog. Doen ze dat al wil ik wel kaartjes leggen, maar ga ik niet zeggen ditch die psycholoog die deugt niet, maar zijn de kaarten negatief kan ik vragen voel je je goed bij die psycholoog.

Iemand waarvoor ik kaartjes heb gelegd zat bij een huisarts maar ik kreeg negatieve kaarten en vroeg of die persoon zich prettig voelde met die huisarts? En nee was het antwoord ik zei dus probeer eens een andere en dat is goed afgelopen. Ik interpreteer de kaarten daarom geloven we niet enkel de kaarten maar zit ik er naast om op te letten.
pi_142967196
Dan de hamvraag: zitten de kaarten er ooit naast?
pi_142967270
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:18 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Omdat er stond "mogen elders" en niet "moeten elders". :@
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:05:48 #161
419250 Spongeboss
pi_142967318
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:14 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

edit want ik vind het zelf eigenlijk suf om maar 1 smiley te gebruiken zonder argumentatie. Sorry daarvoor. Maar nee dat wil ik niet zeggen en dat zeg ik ook niet en dat zeg ik ook niet indirect op welke manier dan ook. Ik zeg juist dat als de kaarten zeggen dat jij niet meer naar je werk moet gaan en weer je wiet weer op moet pakken dat je dan wel na moet denken en het niet zomaar moet opvolgen. Maar dat sommige mensen het wel doen omdat ze er zo sterk in geloven. Daarom stelde ik ook dat het afhangt van de voorspellingen die hij maakt, de aard van die voorspellingen en de aard van de personen die het geloven.

Stel je gelooft zonder nadenken wat die kaarten volgens hem zeggen. En dat is wel dat je de wiet weer op moet pakken en niet weer naar je werk moet gaan. Dan begrijp je wel dat het niet zo goed is om het zomaar op te volgen en vanuit dat uitgangspunt kan je mijn post ook wel begrijpen. Die persoon die toen overleed is ook overleden namelijk omdat ze het blindelings geloofde. De 'kaarten' vertelden bij haar niet van 'niet naar je werk gaan' of 'weer aan het wiet gaan'. Nee die zeiden (ook al waren het geen kaarten maar wel een paragnost) 'geen behandeling ondergaan'. En daarna was ze dood.

Gewoon je verstand gebruiken en navraag doen bij anderen (neutrale personen) als je twijfelt of als iets een beetje apart lijkt. En dat was mijn waarschuwing (of eigenlijk meer dat ik aangaf dat ik daarom niet direct voorstander ben van dit soort topics maar oke).
Die man deed het wellicht om geld, of geld was gemoeid ermee. Ik vraag geen money wat voor een nut heb ik erbij als mensen terug naar mij blijven komen? Kost me alleen meer werk.

Mijn ethiek is prima, er zijn problemen die ik niet aanpak vanwege deze dingen. Als iemand echter chemo ondergaat en mij vraagt kaartjes te leggen en dat kan die persoon steun bieden waarom niet? Maar ook daar ben ik heel voorzichtig want kaarten kunnen negatief zijn, daarom zou ik geen kaarten willen leggen in dat geval. Maar er zijn lui die het doen of die vragen van zulke mensen doen, bijvoorbeeld als ze willen weten of ze een goed leven hebben gemaakt met de juiste keuzes qua opvoeding kinderen of dat de nabestaande er goed uitgaan komen dan kan zoiets kracht geven misschien? Ik weet het niet zelf zou ik me mijn handen er niet aan branden maar ken lui die dat doen met tarot.

Maar we hebben niet allemaal een hele vriendenlijst met lui waar we mee kunnen praten schamen ons om sommige dingen te vragen etc..

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:18 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Hmm de OP kan ik niet veranderen maar een mod heeft gezegd dat het wel mag een ander zei dat het ergens anders kon. Maar ik kan de OP niet meer veranderen ik zal dat anders vragen maar in principe mag het doorgaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:27 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

Besef ik ook wel. Maar in dit geval is er niet echt sprake van. Ik gaf gewoon aan waarom ik twijfel en wil behoeden. Net als de goede intenties van TS ook al kan jij dat anders zien.
Maar de persoon in kwestie kan zelf toch ook inzien in welke situatie hij of zei zit, wat ik doe is ik geef nieuwe inzichten ik zeg nergens dat ze dit moeten opvolgen of dat de toekomst vast staat. Je werkt zelf aan je toekomst, de toekomst staat niet stil.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:02 schreef spelletjesman het volgende:
Dan de hamvraag: zitten de kaarten er ooit naast?
Zeer zeker het zijn kaarten maar een kaart kan zoveel betekenen en zoveel betekenissen hebben, dat voor een hele goeie lezing moet ik al oog tot oog met iemand komen. En vragen kunnen stellen maar goed dit is in R&P ook een topic voor niet al te zware vragen. Ik ga het hier niet hebben over ingewikkelde dingen in de pm wel gedaan maar ook daar hou ik duidelijk een grens of laat ik alles heel open zodat de persoon zelf kan kiezen.

Ik geef enkel kleine draden die ze kunnen gebruiken om misschien de weg wat beter te vinden, ik probeer enkel een vlammetje te maken in de donkere tunnel, perspectief te voeren. Dat is alles.
pi_142968459
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:59 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

In KLB maak ik soms wel grappen, maar sterrenkinderen zijn naar mijn mening niet echt iets van oh kijk eens jij bent geboren met een gaven, er zijn mensen die chakra's kunnen zien dat zegt men, en ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Maar onder de mom sterrenkinderen of indigokinderen bedoel ik vooral de INFP http://www.personalitypage.com/INFP.html
[ afbeelding ]

Je kan een Jungian test nemen, ik ben een INFP maar ik geloof dat het een persoonlijkheid is die heel goed past bij dit nieuwe, en dat mensen wat meer respect krijgen voor deze persoonlijkheidstypen. http://www.mypersonality.info/
Hier kun je graits testen wat jij bent, maar je moet wel een account aanmaken dan kun je gratis test doen.

_O- ik hoef die test niet eens te doen, het is net alsof het alleen over mij gaat. :P
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:34:58 #163
419250 Spongeboss
pi_142968486
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:34 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

_O- ik hoef die test niet eens te doen, het is net alsof het alleen over mij gaat. :P
Ik zou hem wel maken persoonlijk. http://www.humanmetrics.com/cgi-win/jtypes2.asp
Die kan je ook doen heb je geen account nodig denk ik.

Maar ik ben een echte infp. Altijd al geweest.
pi_142969224
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:34 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik zou hem wel maken persoonlijk. http://www.humanmetrics.com/cgi-win/jtypes2.asp
Die kan je ook doen heb je geen account nodig denk ik.

Maar ik ben een echte infp. Altijd al geweest.
ESFJ

Klopt ook helemaal. Die twee liggen niet zo ver van elkaar vandaan denk ik.

Bedankt voor de tip om hem toch te doen. ^O^
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:56:48 #165
419250 Spongeboss
pi_142969333
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:53 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

ESFJ

Klopt ook helemaal. Die twee liggen niet zo ver van elkaar vandaan denk ik.

Bedankt voor de tip om hem toch te doen. ^O^

Een beetje de verschillen bij INFP ligt het element veel zwaarder op gevoeligheid etc. Maar ENFJ is niets mis mee!
pi_142969806
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:56 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een beetje de verschillen bij INFP ligt het element veel zwaarder op gevoeligheid etc. Maar ENFJ is niets mis mee!
Kan je niet gewoon een combinatie hebben of dat je tijdens het opgroeien van type verandert? Zo zou ik, als ik je plaatjes mag geloven, me niet schamen als ik gepakt werd als ik op een plek was waar ik niet thuishoor. Terwijl ik net zo hard door de grond zou kunnen zakken. Daarentegen was ik vroeger inderdaad aardig manipulatief, en niemand had het door.

Ook een eigenschap van mij is dat ik moeiteloos de sfeer in me opneem. Voelt iemand zich vervelend dan merk ik dat direct aan mezelf.

Moeilijk, moeilijk. :P
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:16:13 #167
419250 Spongeboss
pi_142985760
Lezingen mogen weer.

Hallo allemaal, ik ben Spongeboss,

Mijn ervaring met tarotkaarten is nog niet super, dat wil zeggen ik ben geen know it all guru. De basis heb ik wel en ik train wat bij, daarom wil ik graag ook voor jullie gewoon vragen beantwoorden die jullie hebben. R&P vragen, dat kan van alles zijn, van wat problemen die je wakker houden. Onzekerheid, of misschien vraag je je af of je op het juiste pad zit? Vragen die ik zelf heb gesteld zijn bijvoorbeeld: ‘Waarom wil ik zo graag mijn doelen verwezenlijken?’ Daar komen dan soms zeer verhelderde antwoorden uit, dus vraag je vragen. Wel wil ik even benadrukken dat hier onder een hele riedel komt waar ik uitleg wat de tarot is, lees dat aub ook even. Natuurlijk is het ook vanzelfsprekend dat de R&P regels gelden ik kan geen diagnoses stellen, ik kan niet bemiddelen in ernstige ziektes etc. Als je je niet goed voelt ga naar een huisarts, mocht je bang zijn of je schamen naar een huisarts te gaan dan mag je dat wel vragen en wie weet kunnen de kaarten daar wat inzicht in geven? Maar in principe is zelfs dat niet nodig want je hoeft je nooit maar dan ook nooit te schamen voor zoiets.

Wat is de tarot? Tarot heeft een geschiedenis als kaartspel uit 1300, later gingen mensen er de toekomst mee voorspellen en nu wordt tarot ook wereldwijd gebruikt als een gids. Wat bedoel ik met gids? Wat ik bedoel is dat men soms met een vraag zit, maar wie moet je het vragen? Of je schaamt je om over zoiets te praten? Of je bent helemaal alleen en er is niemand om iets te vragen, je beste vrienden pakken de telefoon niet op? De tarot is zo’n raad pleger een vriend die je nooit in de steek laat. Ik stel een vraag in jouw naam in dit geval en de kaarten worden dan door mij willekeurig eruit gepikt waar ik me goed bij voel, soms springt een kaart eruit alsof ze om aandacht schreeuwt, of wilt zeggen ‘Hey ik heb iets belangrijks te zeggen.’ Afijn ik neem de kaarten tot me ik bekijk ze en ik ga er proberen mening eruit te halen. Hoe uitgebreider jij je probleem omschrijft hoe meer ik kan met kaarten, omdat één kaart zoveel kan betekenen. Daarom wil ik nogmaals benadrukken ik voorspel de toekomst niet ik vraag ze een vraag en ik vraag advies. En zelfs de beste psycholoog van de wereld kan jou niet helpen als jij niets verteld over je problemen of jezelf. Met andere woorden als iemand vraagt: ‘Ga ik gelukkig worden met deze meid.’ Kan ik veel minder informatie geven bij de kaarten dan dat iemand zegt: ‘Er is wat spanning in onze relatie dit komt omdat .... gaan we hier samen uitkomen of wat moeten ik doen?’ Dan kan ik veel meer en betere adviezen geven omdat ik weet waar ik moet zoeken in de kaart. Overigens zijn de adviezen niet bindend, je hoeft ze niet te volgen, ze willen enkel wat perspectief geven. Als jij denkt ‘dom idee,’ doe het dan niet, maar denk je daar zit wat in? Tja het is aan jou!

Is het dan niet gewoon willekeurige bullshit die zo generaliserend is dat het op iedereen kan slaan?
Daar zijn de meningen het niet zo over eens, en erg verdeeld mij maakt het niet uit... De psychiater Anthony Louis vind van niet. Mocht je dit toch denken, dan is dat prima de mogelijkheid is er en het staat al duidelijk hier, dus is er geen enkele reden voor jou om het nog eens te roepen.

Hoe stel ik een goeie vraag?
Stel jezelf eerst even voor, dat kan zijn ‘Hallo ik ben Spongeboss’ in mijn geval, dat is al genoeg. Als je meer informatie wilt geven mag dat allemaal, vertel ook wat over je situatie zodat ik weet waar in de kaart ik moet zoeken. Anders moet ik alles opnoemen wat de kaart zou ‘kunnen’ betekenen, ik zit namelijk niet naast je en kan niet steeds vragen stellen bij de kaarten. Als ik niet zoveel betekenissen hoef te geven van wat ‘zou’ kunnen zijn kan ik meer lezingen doen en dus meer mensen helpen. Weet je niet zeker of je vraag goed is, dan stuur je een dm.

Hoe ga ik te werk?
Ik heb twee paar decks,
Een zen deck dat vooral gebaseerd is op het hier en nu, deze is heel mooi voor zelf reflectie.
Rider waite, een standaard tarot deck en het deck dat de meeste lezers gebruiken.

Wat ik dus niet doe: Toekomst voorspelling ook is dit geen wedstrijd voor mij om te zien of ik alle pijltjes in de roos gooi, ik kan ergens naast zitten. Maar goed het is gratis en tot nu toe heb ik heel vaak gehad dat ik in de goeie richting zit.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:18:51 #168
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_142985819
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:16 schreef Spongeboss het volgende:
Lezingen mogen weer.

Hallo allemaal, ik ben Spongeboss,

Mijn ervaring met tarotkaarten is nog niet super, dat wil zeggen ik ben geen know it all guru. De basis heb ik wel en ik train wat bij, daarom wil ik graag ook voor jullie gewoon vragen beantwoorden die jullie hebben. R&P vragen, dat kan van alles zijn, van wat problemen die je wakker houden. Onzekerheid, of misschien vraag je je af of je op het juiste pad zit? Vragen die ik zelf heb gesteld zijn bijvoorbeeld: ‘Waarom wil ik zo graag mijn doelen verwezenlijken?’ Daar komen dan soms zeer verhelderde antwoorden uit, dus vraag je vragen. Wel wil ik even benadrukken dat hier onder een hele riedel komt waar ik uitleg wat de tarot is, lees dat aub ook even. Natuurlijk is het ook vanzelfsprekend dat de R&P regels gelden ik kan geen diagnoses stellen, ik kan niet bemiddelen in ernstige ziektes etc. Als je je niet goed voelt ga naar een huisarts, mocht je bang zijn of je schamen naar een huisarts te gaan dan mag je dat wel vragen en wie weet kunnen de kaarten daar wat inzicht in geven? Maar in principe is zelfs dat niet nodig want je hoeft je nooit maar dan ook nooit te schamen voor zoiets.

Wat is de tarot? Tarot heeft een geschiedenis als kaartspel uit 1300, later gingen mensen er de toekomst mee voorspellen en nu wordt tarot ook wereldwijd gebruikt als een gids. Wat bedoel ik met gids? Wat ik bedoel is dat men soms met een vraag zit, maar wie moet je het vragen? Of je schaamt je om over zoiets te praten? Of je bent helemaal alleen en er is niemand om iets te vragen, je beste vrienden pakken de telefoon niet op? De tarot is zo’n raad pleger een vriend die je nooit in de steek laat. Ik stel een vraag in jouw naam in dit geval en de kaarten worden dan door mij willekeurig eruit gepikt waar ik me goed bij voel, soms springt een kaart eruit alsof ze om aandacht schreeuwt, of wilt zeggen ‘Hey ik heb iets belangrijks te zeggen.’ Afijn ik neem de kaarten tot me ik bekijk ze en ik ga er proberen mening eruit te halen. Hoe uitgebreider jij je probleem omschrijft hoe meer ik kan met kaarten, omdat één kaart zoveel kan betekenen. Daarom wil ik nogmaals benadrukken ik voorspel de toekomst niet ik vraag ze een vraag en ik vraag advies. En zelfs de beste psycholoog van de wereld kan jou niet helpen als jij niets verteld over je problemen of jezelf. Met andere woorden als iemand vraagt: ‘Ga ik gelukkig worden met deze meid.’ Kan ik veel minder informatie geven bij de kaarten dan dat iemand zegt: ‘Er is wat spanning in onze relatie dit komt omdat .... gaan we hier samen uitkomen of wat moeten ik doen?’ Dan kan ik veel meer en betere adviezen geven omdat ik weet waar ik moet zoeken in de kaart. Overigens zijn de adviezen niet bindend, je hoeft ze niet te volgen, ze willen enkel wat perspectief geven. Als jij denkt ‘dom idee,’ doe het dan niet, maar denk je daar zit wat in? Tja het is aan jou!

Is het dan niet gewoon willekeurige bullshit die zo generaliserend is dat het op iedereen kan slaan?
Daar zijn de meningen het niet zo over eens, en erg verdeeld mij maakt het niet uit... De psychiater Anthony Louis vind van niet. Mocht je dit toch denken, dan is dat prima de mogelijkheid is er en het staat al duidelijk hier, dus is er geen enkele reden voor jou om het nog eens te roepen.

Hoe stel ik een goeie vraag?
Stel jezelf eerst even voor, dat kan zijn ‘Hallo ik ben Spongeboss’ in mijn geval, dat is al genoeg. Als je meer informatie wilt geven mag dat allemaal, vertel ook wat over je situatie zodat ik weet waar in de kaart ik moet zoeken. Anders moet ik alles opnoemen wat de kaart zou ‘kunnen’ betekenen, ik zit namelijk niet naast je en kan niet steeds vragen stellen bij de kaarten. Als ik niet zoveel betekenissen hoef te geven van wat ‘zou’ kunnen zijn kan ik meer lezingen doen en dus meer mensen helpen. Weet je niet zeker of je vraag goed is, dan stuur je een dm.

Hoe ga ik te werk?
Ik heb twee paar decks,
Een zen deck dat vooral gebaseerd is op het hier en nu, deze is heel mooi voor zelf reflectie.
Rider waite, een standaard tarot deck en het deck dat de meeste lezers gebruiken.

Wat ik dus niet doe: Toekomst voorspelling ook is dit geen wedstrijd voor mij om te zien of ik alle pijltjes in de roos gooi, ik kan ergens naast zitten. Maar goed het is gratis en tot nu toe heb ik heel vaak gehad dat ik in de goeie richting zit.
Als het blijkbaar weer mag, dan kun je beter de OP weer (laten) aanpassen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:20:02 #169
419250 Spongeboss
pi_142985839
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als het blijkbaar weer mag, dan kun je beter de OP weer (laten) aanpassen.
Heb ik gevraagd, maar er werd gezegd dat ik gewoon de op in het topic kon plaatsen en dan zou het goed zijn.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:23:47 #170
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_142985924
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:20 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Heb ik gevraagd, maar er werd gezegd dat ik gewoon de op in het topic kon plaatsen en dan zou het goed zijn.
Mwoah, mensen kijken toch altijd eerst naar de OP, ipv een post ergens midden in een topic.
En als ze dan een doorgestreepte lap tekst zien met de vermelding dat het niet meer mag, nemen de meeste geïnteresseerden niet eens meer de moeite het topic door te lezen.

Ik zou het toch nog eens proberen, met deze verduidelijking.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:25:17 #171
419250 Spongeboss
pi_142985971
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Mwoah, mensen kijken toch altijd eerst naar de OP, ipv een post ergens midden in een topic.
En als ze dan een doorgestreepte lap tekst zien met de vermelding dat het niet meer mag, nemen de meeste geïnteresseerden niet eens meer de moeite het topic door te lezen.

Ik zou het toch nog eens proberen, met deze verduidelijking.
Ja zeker ik zal het nog eens vragen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:51:27 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142986551
OP aangepast :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142988272
Dank u wel, Re.
pi_142997366
Oké, hallo Spongeboss, ik ben kvd. Heb een moeizame relatie met familie. Sta op een tweesprong, welke kant moet ik op?
pi_142997753
Hey Spongeboss, ik ben Solo14. Ga ik vanavond lekkere gewillige dames hosselen met succes, als ik uit ga. Hollywood is gesloten dus die sletjes van daar zouden nu dan als een kip zonder kop door de stad lopen. Ben benieuwd wat je tarot kaarten te melden hebben.
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:26:30 #176
419250 Spongeboss
pi_143013709
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:12 schreef kvd het volgende:
Oké, hallo Spongeboss, ik ben kvd. Heb een moeizame relatie met familie. Sta op een tweesprong, welke kant moet ik op?
Zen deck

Pentacles 5 / Zen regenboog 5 - The outsider.
Pentacles ridder - Regenboog < slowing down
10 van cups / 10 van water Harmony.

http://p3809.home.xs4all.nl/osho_/73.htm
Hoi, de eerste kaart zegt dat je je buitengesloten kan voelen of misschien dat er oude pijnen zijn? De les van deze kaart zegt dat we dat moeten loslaten, we zien vaak niet alles door de pijn van vroeger, als we daar in blijven hangen komt het niet goed. Het is aan ons om een andere cd in de platenspeler te stoppen in plaats van steeds het zelfde deuntje te beluisteren. Kwel jezelf niet langer met gedachtes over erbij te horen etc, bekijk wat jij wilt doen. Ga je zelf niet verstoppen, uiteindelijk gaan we allen onze eigen weg. We breken het contact met onze ouders slaan onze vleugels uit, dit omdat we ooit ons eigen individu moeten worden. Maar vanuit het plaatje kan het vooral zijn dat je je opgesloten buiten gesloten.

http://p3809.home.xs4all.nl/osho_/38.htm
De slowing down kaart:
Een schildpad, we komen er altijd wel, maar soms moeten we rustig aan doen. Langzaam maar met controle, hier en daar een klap incasseren. Kom tot de realiteit, en wees stabiel. Laat dingen niet liggen, misschien kan je daar lui van worden ga niet in een tunnelvisioen zitten, maar ga langzaam en met controle vooruit. Laat je ook niet van je pad brengen zodra je weet dat je pad goed is.

http://p3809.home.xs4all.nl/osho_/58.htm
10 van water:
Hier weer terug naar het pad en en naar jezelf luisteren, jij maakt jouw keuzes laat je niet beïnvloeden door andere. Kies zelf wat je wilt doen met je familie, ga je niet bemoeien met ingewikkelde ruzies binnen families etc, blijf daar gewoon buiten staan. Als andere je dan dwingen een keuze te maken is het aan jou of je daar aan mee gaat.

Iets eraan gehad? Ik ben niet zo goed met deze kaarten maar de enige die ik momenteel hier heb. Mijn andere kaarten zitten momenteel afgedekt, in een van mijn rituelen. Maar zodra ik klaar ben wil ik die ook nog wel eens raadplegen gezien ik niet zo goed ben met de osho zen.
pi_143015214
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:26 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Zen deck

Hoi, de eerste kaart zegt dat je je buitengesloten kan voelen of misschien dat er oude pijnen zijn? De les van deze kaart zegt dat we dat moeten loslaten, we zien vaak niet alles door de pijn van vroeger, als we daar in blijven hangen komt het niet goed. Het is aan ons om een andere cd in de platenspeler te stoppen in plaats van steeds het zelfde deuntje te beluisteren. Kwel jezelf niet langer met gedachtes over erbij te horen etc, bekijk wat jij wilt doen. Ga je zelf niet verstoppen, uiteindelijk gaan we allen onze eigen weg. We breken het contact met onze ouders slaan onze vleugels uit, dit omdat we ooit ons eigen individu moeten worden. Maar vanuit het plaatje kan het vooral zijn dat je je opgesloten buiten gesloten.

De slowing down kaart:
Een schildpad, we komen er altijd wel, maar soms moeten we rustig aan doen. Langzaam maar met controle, hier en daar een klap incasseren. Kom tot de realiteit, en wees stabiel. Laat dingen niet liggen, misschien kan je daar lui van worden ga niet in een tunnelvisioen zitten, maar ga langzaam en met controle vooruit. Laat je ook niet van je pad brengen zodra je weet dat je pad goed is.

10 van water:
Hier weer terug naar het pad en en naar jezelf luisteren, jij maakt jouw keuzes laat je niet beïnvloeden door andere. Kies zelf wat je wilt doen met je familie, ga je niet bemoeien met ingewikkelde ruzies binnen families etc, blijf daar gewoon buiten staan. Als andere je dan dwingen een keuze te maken is het aan jou of je daar aan mee gaat.

Iets eraan gehad? Ik ben niet zo goed met deze kaarten maar de enige die ik momenteel hier heb. Mijn andere kaarten zitten momenteel afgedekt, in een van mijn rituelen. Maar zodra ik klaar ben wil ik die ook nog wel eens raadplegen gezien ik niet zo goed ben met de osho zen.
Dan ga ik nog niks zeggen en wacht de andere kaarten af. Misschien wordt je anders beïnvloed door wat ik zeg :+

Maar voor deze alvast een gemeend Dank je wel...
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:17:16 #178
419250 Spongeboss
pi_143015285
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:15 schreef kvd het volgende:

[..]

Dan ga ik nog niks zeggen en wacht de andere kaarten af. Misschien wordt je anders beïnvloed door wat ik zeg :+

Maar voor deze alvast een gemeend Dank je wel...
Prima ik zal ze raadplegen maar als deze lezing goed was of compleet voor jou dan mag je het wel zeggen dan is dat niet meer nodig. Anders ga ik het gewoon alsnog doen kijk maar alvast.
pi_143022625
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:17 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Prima ik zal ze raadplegen maar als deze lezing goed was of compleet voor jou dan mag je het wel zeggen dan is dat niet meer nodig. Anders ga ik het gewoon alsnog doen kijk maar alvast.
Zal als ik achter de pc zit even reageren.
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:00:05 #180
419250 Spongeboss
pi_143022714
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:57 schreef kvd het volgende:

[..]

Zal als ik achter de pc zit even reageren.
Prima anders zal ik nu even wat kaarten leggen en dan zal ik ze opschrijven kunnen we erna kijken als die lezing niet zo goed was. Of die beter is.

Queen of cups twee van wanden en zeven van cups.
pi_143024951
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:26 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Zen deck

De slowing down kaart:

10 van water:

Goed, mijn reactie. Op zich zijn de kaarten heel mooi (ik moet zeggen dat ik zelfs wat geraakt word door het plaatje van het kindje voor het gesloten hek). Maar heel mooi omdat ze aangeven waar ik nu precies zit. Ik voel me inderdaad buitengesloten en heb veel oud zeer en was met langzame professionele stappen bezig uit te zoeken welk pad ik zou gaan bewandelen (het uitslaan ed heb ik een aantal jaar geleden al gedaan). Alleen is er een bom gebarsten en nu is het aan mij welk pad het wordt. Breken of een andere plaat opzetten. En moet ik het nog met de familie over de oude plaat hebben. Ofwel, ga ik ze vertellen hoe ik me voel, wat er in mijn ogen is gebeurd (met het risico dat ik nog meer shit over me heen krijg) of laat ik hen in het ongewisse van mijn gevoelens/emoties/belevingen.
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:49:15 #182
419250 Spongeboss
pi_143025065
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:47 schreef kvd het volgende:

[..]

Goed, mijn reactie. Op zich zijn de kaarten heel mooi (ik moet zeggen dat ik zelfs wat geraakt word door het plaatje van het kindje voor het gesloten hek). Maar heel mooi omdat ze aangeven waar ik nu precies zit. Ik voel me inderdaad buitengesloten en heb veel oud zeer en was met langzame professionele stappen bezig uit te zoeken welk pad ik zou gaan bewandelen (het uitslaan ed heb ik een aantal jaar geleden al gedaan). Alleen is er een bom gebarsten en nu is het aan mij welk pad het wordt. Breken of een andere plaat opzetten. En moet ik het nog met de familie over de oude plaat hebben. Ofwel, ga ik ze vertellen hoe ik me voel, wat er in mijn ogen is gebeurd (met het risico dat ik nog meer shit over me heen krijg) of laat ik hen in het ongewisse van mijn gevoelens/emoties/belevingen.
Ik denk dat je vooral naar slowing down moet kijken:

Dit is een periode waarin je bereid bent eventuele verwachtingen die je van jezelf of anderen hebt gehad, los te laten en verantwoordelijkheid te nemen voor eventuele illusies die je hebt gekoesterd. je hoeft niets anders te doen dan uitrusten in de volheid van degene die je op dit moment bent. Als je hoop, verlangens en dromen vervagen, des te beter. Door hun verdwijning ontstaat er ruimte voor een nieuw soort stilte en acceptatie van wat is. Je bent beter in staat deze ontwikkeling te verwelkomen dan ooit tevoren. Geniet van dit langzamer aan doen, van het tot rust komen en van het inzicht dat je al thuis bent.

Ik denk dat het belangrijk is het los te laten hoe jij je voelt. je kunt het ze vertellen, maar wat gaat er gebeuren gaan ze het dan wel inzien? Misschien is het aan jou om je los te snijden, zoek iemand die jou wel begrijpt maar laat het voor wat het is, dat is denk ik het beste. Maar ik ken jouw hele situatie niet je moet je hart volgen, zit het jou heel dwars kun je erover beginnen. Zolang je de plaat maar kan afzetten en verder kan voor jezelf.
pi_143025192
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:49 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik denk dat je vooral naar slowing down moet kijken:

Dit is een periode waarin je bereid bent eventuele verwachtingen die je van jezelf of anderen hebt gehad, los te laten en verantwoordelijkheid te nemen voor eventuele illusies die je hebt gekoesterd. je hoeft niets anders te doen dan uitrusten in de volheid van degene die je op dit moment bent. Als je hoop, verlangens en dromen vervagen, des te beter. Door hun verdwijning ontstaat er ruimte voor een nieuw soort stilte en acceptatie van wat is. Je bent beter in staat deze ontwikkeling te verwelkomen dan ooit tevoren. Geniet van dit langzamer aan doen, van het tot rust komen en van het inzicht dat je al thuis bent.

Ik denk dat het belangrijk is het los te laten hoe jij je voelt. je kunt het ze vertellen, maar wat gaat er gebeuren gaan ze het dan wel inzien? Misschien is het aan jou om je los te snijden, zoek iemand die jou wel begrijpt maar laat het voor wat het is, dat is denk ik het beste. Maar ik ken jouw hele situatie niet je moet je hart volgen, zit het jou heel dwars kun je erover beginnen. Zolang je de plaat maar kan afzetten en verder kan voor jezelf.
Ofwel, het proces waar ik me nu in bevind is de juiste manier om te komen waar ik uiteindelijk ook zal komen
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:54:14 #184
419250 Spongeboss
pi_143025368
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:51 schreef kvd het volgende:

[..]

Ofwel, het proces waar ik me nu in bevind is de juiste manier om te komen waar ik uiteindelijk ook zal komen
Uiteindelijk wel. :)
pi_143025472
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:54 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel. :)
Heb de andere kaarten net ook even snel bekeken, zijn ook hele goeie voor mijn 'dillema' en mijn persoonlijkheid.

Mag ik je heel erg bedanken voor de leggingen ^O^
  zondag 3 augustus 2014 @ 20:01:15 #186
419250 Spongeboss
pi_143025786
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:55 schreef kvd het volgende:

[..]

Heb de andere kaarten net ook even snel bekeken, zijn ook hele goeie voor mijn 'dillema' en mijn persoonlijkheid.

Mag ik je heel erg bedanken voor de leggingen ^O^
Oh ja, nee geen probleem. Geen probleem daar is het voor. Gelukkig heb je er wat aan als weer eens wat is laat het weten. Veel kritiek gehad in dit topic, maar vind het altijd mooi te lezen dat mensen er wat aan hebben.

Succes en sterkte.
pi_143026056
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:01 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Oh ja, nee geen probleem. Geen probleem daar is het voor. Gelukkig heb je er wat aan als weer eens wat is laat het weten. Veel kritiek gehad in dit topic, maar vind het altijd mooi te lezen dat mensen er wat aan hebben.

Succes en sterkte.
Ik hoef geen lezing, maar ik lees dit topic mee vanaf dat het gestart is en ik wil je alleen maar zeggen laat je niet tegenhouden door kritiek in dit topic... ik vind dat je op een interessante manier mensen advies probeert mee te geven aan wie het nodig heeft en daar is niks mis mee :) ga zo door!
pi_143026418
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:01 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Succes en sterkte.
Dank je
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:06 schreef andersdenkende het volgende:

[..]

Ik hoef geen lezing, maar ik lees dit topic mee vanaf dat het gestart is en ik wil je alleen maar zeggen laat je niet tegenhouden door kritiek in dit topic... ik vind dat je op een interessante manier mensen advies probeert mee te geven aan wie het nodig heeft en daar is niks mis mee :) ga zo door!
+1
Als mensen kritiek hebben, hebben ze in zo'n topic niets te zoeken vind ik. Doorgaan dus Spongeboss!
pi_143038511
Hallo Spongeboss,

Ik ben Crazy-p ik ben 32 jaar oud.
Ik vind het heel lastig om een concrete vraag te stellen, maar ik snap ook dat hierdoor een legging wel lastiger word.

*edit: toch niet de juiste vraag kunnen formuleren*

maar anders maar gewoon zonder vraag :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Crazy-p op 04-08-2014 00:46:01 ]
Help me teach her how to fly......
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:23:14 #190
419250 Spongeboss
pi_143057557
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:39 schreef Crazy-p het volgende:
Hallo Spongeboss,

Ik ben Crazy-p ik ben 32 jaar oud.
Ik vind het heel lastig om een concrete vraag te stellen, maar ik snap ook dat hierdoor een legging wel lastiger word.

*edit: toch niet de juiste vraag kunnen formuleren*

maar anders maar gewoon zonder vraag :)
Koning der zwaarden, VIII Justice en zeven van pentacles.

De uitleg komt later ik ga zo eerst eten en dan kom ik erop terug.

Koning der zwaarden,

Slim man, strategist kan ook een vrouw zijn overigens. Rechtvaardig wordt soms als wreed overkomen. Goed inzicht in mensen etc. Kan ook een rol zijn op werk of een persoon in je leven of jijzelf. Het kan ook op iets anders duiden.

VII Justice,

Vooral balans, misschien een probleem met iemand onenigheid, nalatigheid van mensen om je heen of zij gaan nalatig met jou om. Teleurstelling, of een conclusie die teleurstellend was. Letterlijk genomen problemen met wet etc. Kan ook met drugs of alcohol te maken hebben.

VII Pentacles.

Geduld en geduld dat opraakt het juiste moment nemen om de oogst te plukken. Wacht je te lang is de oogst slecht, pluk je te vroeg ook. Het geduld raakt op, de boer wilt opgeven hij kan niet meer wachten hij is bang dat de oogst mislukt. Waarschuwing in deze kaart, wacht en hou geduld, ga niet te vroeg of te laat handelen maar wacht het moment af waar je je goed voelt. Maar ga zeker niet doemdenken.

Dit is heel algemeen, maar ik heb besloten het zo te doen bij lui die geen vraag hebben omdat ik anders elke mogelijkheid moet aannemen en dat is zeer vermoeiend nu kun je zelf kijken of je er iets van in herkent. Anders kun je ook zelf kaarten opzoeken bv: http://www.aeclectic.net/(...)n-of-pentacles.shtml

[ Bericht 22% gewijzigd door Spongeboss op 04-08-2014 18:14:34 ]
pi_143069510
Hey, zou je willen kijken wat de kaarten voor mij zeggen? Ik ben 30, net afgestudeerd, op zoek naar werk. Woon samen en ben de laatste tijd soms zoekende wat betreft vriendschappen.
And the druids turn to stone...
pi_143072920
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:23 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Koning der zwaarden, VIII Justice en zeven van pentacles.

De uitleg komt later ik ga zo eerst eten en dan kom ik erop terug.

Koning der zwaarden,

Slim man, strategist kan ook een vrouw zijn overigens. Rechtvaardig wordt soms als wreed overkomen. Goed inzicht in mensen etc. Kan ook een rol zijn op werk of een persoon in je leven of jijzelf. Het kan ook op iets anders duiden.

VII Justice,

Vooral balans, misschien een probleem met iemand onenigheid, nalatigheid van mensen om je heen of zij gaan nalatig met jou om. Teleurstelling, of een conclusie die teleurstellend was. Letterlijk genomen problemen met wet etc. Kan ook met drugs of alcohol te maken hebben.

VII Pentacles.

Geduld en geduld dat opraakt het juiste moment nemen om de oogst te plukken. Wacht je te lang is de oogst slecht, pluk je te vroeg ook. Het geduld raakt op, de boer wilt opgeven hij kan niet meer wachten hij is bang dat de oogst mislukt. Waarschuwing in deze kaart, wacht en hou geduld, ga niet te vroeg of te laat handelen maar wacht het moment af waar je je goed voelt. Maar ga zeker niet doemdenken.

Dit is heel algemeen, maar ik heb besloten het zo te doen bij lui die geen vraag hebben omdat ik anders elke mogelijkheid moet aannemen en dat is zeer vermoeiend nu kun je zelf kijken of je er iets van in herkent. Anders kun je ook zelf kaarten opzoeken bv: http://www.aeclectic.net/(...)n-of-pentacles.shtml
Dank je wel, ik kan hier wel wat mee.

Denk toch nog wel een vraag, ga ik nu goed met mijn verleden om? Bewandel ik nu de juiste weg om verder te kunnen komen? Om de rust in mezelf te kunnen vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crazy-p op 05-08-2014 00:08:38 ]
Help me teach her how to fly......
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:49:14 #193
419250 Spongeboss
pi_143086664
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:36 schreef Panthera1984 het volgende:
Hey, zou je willen kijken wat de kaarten voor mij zeggen? Ik ben 30, net afgestudeerd, op zoek naar werk. Woon samen en ben de laatste tijd soms zoekende wat betreft vriendschappen.
We gaan eens kijken, ik weet niet of ik nu de magie van eerder in de vingers heb. Vandaag een beetje slapjes maar we gaan kijken of jij er wat aan hebt wel of niet.

5 van Zwaarden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schildknaap van staven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeven van zwaarden.
SPOILER
Laten we beginnen bij het begin, heb de plaatjes in spoiler gezet dat is wel interessant en ga ik vanaf nu vaker doen denk ik.

Vijf van zwaarden:
Lugubere kaart eigenlijk, het is dan ook de enige kaart die eigenlijk nooit echt iets positiefs betekend. Een zware tijd gehad? Vernedering, machteloosheid, vernietiging, geweld, het blesseren van de onschuldige. De vernietiging van wat goed is eigenlijk, maar het kan ook duiden op machteloosheid etc. Deze kaart zegt echter niet of wij slachtoffer of dader zijn.

Schildknaap der staven,
Zoals je op het plaatje ziet tuurt hij over een muurtje naar voren. Deze kaar vraagt ons om onze nieuwsgierigheid te cultiveren. Openminded te zijn, en een attitude die vrij is van vooroordelen. Dan doen zich ook nieuwe kansen voor of nieuwe deuren die openen en inspiraties waar we iets mee kunnen doen. (want we moeten ze wel kunnen herkennen en accepteren.

De zeven der zwaarden:
Een kaart van bedriegen stelen etc. Het kan van alles zijn zelfs letterlijk plagiaat etc. Maar ook meer de emotionele richting, daar kun je ook in de rug gestoken worden etc. Hypocrisie en leugens etc. Net zoals de 5 van zwaarden zegt het niet of wij de dader of slachtoffers zijn.

Conclusie: Wow ik zet je nu een beetje weg als een boeman of iemand die misbruikt wordt, maar laten we even naar de kaarten kijken in jouw situatie en terwijl ik dat probeer besef ik me dat het erg moeilijk is. De 5 van zwaarden misschien moeite gehad met de opleiding of vervelende samenwerk groepjes? Ouders die het niet ermee eens zijn dat je gaat samenwonen met een zeker iemand? Geen idee... Of misschien ben jij eens gemeen geweest? :P

De schildknaap van staven spreekt voor zich, open blijven en vooral openstaan. Nieuwsgierig zijn etc.

De zeven van zwaarden wie weet? Misschien dat een baan voor je ogen wordt weggekapt geen idee, maar ik ken jou niet zo goed en de informatie die je geeft is niet zo zwaar beladen dus je zult daar zelf even over moeten nadenken dat kan je het me altijd laten weten en dan kijken we.

Was de lezing ruk en heb je er niets aan gehad laat het me weten, want deze feedback is belangrijk. Dan weet ik dat ik geen lezingen moet doen in de status waarin ik nu verkeer als ik zo'n soort lam gevoel heb zeg maar.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:03:50 #194
419250 Spongeboss
pi_143087159
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:55 schreef Crazy-p het volgende:

[..]

Dank je wel, ik kan hier wel wat mee.

Denk toch nog wel een vraag, ga ik nu goed met mijn verleden om? Bewandel ik nu de juiste weg om verder te kunnen komen? Om de rust in mezelf te kunnen vinden.
Mooie vraag en wat gemakkelijker, laten we het doen.

Ook voor jou geldt ik ben nogal lam vandaag dus geen idee of je hier iets aan hebt laat het me gewoon eerlijk weten.

We beginnen met de zon:
SPOILER
Zon is vooral warmte, een goeie kaart positief, misschien dat je even vrede ermee kon vinden of even een goed moment had? Of iemand ontmoet die jouw zon is een radiant iemand een warm iemand, een liefde of zo? In ieder geval de zon is positief en er moet dus iets geweest zijn?

Daarna gaan we naar de twee van staven:
SPOILER
Kaart spreekt al voor zich op zich een verward iemand die alle kanten op kan en maar niet weet waarheen. Daarom vraag je vast nu ook deze vraag je weet het zelf misschien even niet? De kaart betekend vooral een beetje verdoemd voelen niet weten waarheen, of niet kunnen kiezen tussen paden of wegen. Veel druk voelen, beetje moe beetje negatief. Niet echt de vastbeslotenheid beschikken iets te doen, of dit pad in te slaan. Het kan ook beteken dat je soms jezelf voor de gek houdt iets maar half doet met de Franse slag, of jezelf wat wijsmaakt. Misschien kun je geen houding aannemen in iets, en blijf je neutraal?

De koning der kopjes:
SPOILER
De zachste koning die er is, koningen zijn vuur, staven zijn vuur dus koning van staven is dubbel de kracht, dit is echter de koning der water. Overigens hadden we hiervoor de zon en de 2 van staven wat beide vuur is. Water en vuur verzwakken elkaar. Kan beteken dat de zon niet zo zwaar weegt als hij zou moeten wegen dankzij de koning van water. Maar deze koning is de vader waar iedereen op rekent. De gezellige man die gebak meeneemt die aan tafel het vlees snijdt en populair is in de familie. Hij leest verhaaltjes voor als hij de kinderen naar bed doet, hij plakt de pleisters en geeft het vaderlijke advies. Hij offert veel op en doet veel voor zijn gezin.

Hij is goed met emoties en houdt van vrede dat iedereen verantwoordelijkheid neemt etc, maar hij is ook gevoelig en kan zichzelf goed in de schoenen van een ander zetten. Hij kan ook zacht zijn en heel sentimenteel soms heb je dan zo'n vader die zijn kind een hand boven het hoofd blijft houden maakt niet uit wat die doet. En met hem kun je dan ook niet erover praten dan krijg je alleen maar meer ruzie. Hij kan richting alocholisme of depressief hangen/leunen. Maar op zijn best is hij de gene in de buurt die iedereen als 'pa' ziet.

Hopelijk had je er wat aan. Wat in jouw situatie betekend dit:

Je zat op het goeie pad wellicht zon? Raakte ontmoedigd of verward en weet het niet meer de 2 van staven. Maar op zich die koning dat betekend dat je nu een probleem hebt gehad met misschien een ouder die een ander voortrok, of misschien komt er zo'n koning in je leven iemand die advies kan geven goed vaderlijk advies? Wie weet? Ook jij zult zelf even moeten kijken wat je eraan hebt de woorden laten bezinken en dan eens zien... Wat je zou kunnen doen. Laat het me maar weten allemaal!
pi_143087830
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:49 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

We gaan eens kijken, ik weet niet of ik nu de magie van eerder in de vingers heb. Vandaag een beetje slapjes maar we gaan kijken of jij er wat aan hebt wel of niet.
...
Conclusie: Wow ik zet je nu een beetje weg als een boeman of iemand die misbruikt wordt, maar laten we even naar de kaarten kijken in jouw situatie en terwijl ik dat probeer besef ik me dat het erg moeilijk is. De 5 van zwaarden misschien moeite gehad met de opleiding of vervelende samenwerk groepjes? Ouders die het niet ermee eens zijn dat je gaat samenwonen met een zeker iemand? Geen idee... Of misschien ben jij eens gemeen geweest? :P

De schildknaap van staven spreekt voor zich, open blijven en vooral openstaan. Nieuwsgierig zijn etc.

De zeven van zwaarden wie weet? Misschien dat een baan voor je ogen wordt weggekapt geen idee, maar ik ken jou niet zo goed en de informatie die je geeft is niet zo zwaar beladen dus je zult daar zelf even over moeten nadenken dat kan je het me altijd laten weten en dan kijken we.

Was de lezing ruk en heb je er niets aan gehad laat het me weten, want deze feedback is belangrijk. Dan weet ik dat ik geen lezingen moet doen in de status waarin ik nu verkeer als ik zo'n soort lam gevoel heb zeg maar.
Wow idd heftige kaarten. Specifieke vriendschappen waar het over ging hebben al wel hobbels gekend in het verleden, maar niets dramatisch zoals de kaart lijkt te suggereren.
Open blijven staan, ja dat is dus moeilijk, wilde me eigenlijk iets meer afsluiten om 'drama' te voorkomen. Blijkbaar is dat toch niet mijn pad.
Jammer dat de zeven van zwaarden wel lijkt te zeggen dat ik weer op mijn bek zal gaan. Het zal wel iets zijn wat niet te voorkomen valt.
And the druids turn to stone...
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:26:32 #196
419250 Spongeboss
pi_143087876
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:24 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Wow idd heftige kaarten. Specifieke vriendschappen waar het over ging hebben al wel hobbels gekend in het verleden, maar niets dramatisch zoals de kaart lijkt te suggereren.
Open blijven staan, ja dat is dus moeilijk, wilde me eigenlijk iets meer afsluiten om 'drama' te voorkomen. Blijkbaar is dat toch niet mijn pad.
Jammer dat de zeven van zwaarden wel lijkt te zeggen dat ik weer op mijn bek zal gaan. Het zal wel iets zijn wat niet te voorkomen valt.
De toekomst staat nooit vast, dus die zeven hoeft niet te zeggen dat het gaat gebeuren. Het is een mogelijkheid zoals altijd. :)

Qua het openstaan geen idee, ik zal tegen de avond nog eens een lezing doen. Dan heb ik lekker gegeten en voel ik me wat beter, kaarten kunnen denk ik ook wel invloed hebben op mij als lezer. De negatieve kaarten kunnen zeker ook komen doordat ik nu redelijk lam en negatief ben. Ik ga het nog eens proberen later.
pi_143090332
Mocht je tijd en zin hebben ;

Op korte termijn iets van innerlijke rust te verwachten?
Of waar moet ik zoeken om een begin te maken met het vinden hiervan ?

Merci.
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:09:57 #198
419250 Spongeboss
pi_143091055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:43 schreef nofuelleft het volgende:
Mocht je tijd en zin hebben ;

Op korte termijn iets van innerlijke rust te verwachten?
Of waar moet ik zoeken om een begin te maken met het vinden hiervan ?

Merci.
Hoi ik wil het graag doen maar wil je jezelf eerst even kort voorstellen dat hoeft niet lang, maar gewoon even kort. Daarna kan ik je vraag wel in behandeling nemen ja.
pi_143092451
_O-
dus
pi_143092459
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:09 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Hoi ik wil het graag doen maar wil je jezelf eerst even kort voorstellen dat hoeft niet lang, maar gewoon even kort. Daarna kan ik je vraag wel in behandeling nemen ja.
Sorry, eerste keer, nieuw voor me .

Effe kijken ; Danielle, 38, gevoel vast te zitten .
En dat vast zitten heeft betrekking op relatie , werk , locatie ed.
Alles hangt natuurlijk samen ; werk met locatie , locatie met vriend en dat levert stress op in relatie.
Alles bij elkaar heel hoop onrust in mijn lijf.
Ik weet even niet waar te beginnen qua vinden van rust ...

Alvast bedankt , meer info nodig geef je een gil ;)
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')