abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2014 @ 23:55:50 #101
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142663776
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:45 schreef complicate het volgende:

[..]

Jammer maar okay je bent duidelijk. :)
Ik vind het leuk dit te doen maar als ik niet op steun kan rekenen of een mod geen duidelijke goedkeuring geeft houdt het op.

Voor mij is het geen groot verlies in tru hoor ik niet thuis dat weet ik wel en is niet gemeen bedoeld naar de tru community.

Met andere woorden ik ga het eens afwachten misschien dat ik de op moet terug zetten naar hoe die was en dit topic volmaak dat is een mogelijkheid. Ik ben gewoon teleurgesteld, sowieso maak ik nergens reclame voor mezelf is het gratis en vrijblijvend. Vragen die tegen regels gaan van FOK doe ik niet en tja wat kan ik dan nog? Het is een beetje jammer ook voor mensen die de lezingen wel tof zouden vinden en nog eens een lezing zouden willen over een maand of zoiets. En voor zij die interesse hebben voorlopig heb ik ook wel toffe reacties op lezingen gehad. Ik zal de op veranderen en wellicht dit topic volmaken daarna kan ik kijken wat ik doe.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_142663917
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:55 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik vind het leuk dit te doen maar als ik niet op steun kan rekenen of een mod geen duidelijke goedkeuring geeft houdt het op.

Voor mij is het geen groot verlies in tru hoor ik niet thuis dat weet ik wel en is niet gemeen bedoeld naar de tru community.

Met andere woorden ik ga het eens afwachten misschien dat ik de op moet terug zetten naar hoe die was en dit topic volmaak dat is een mogelijkheid. Ik ben gewoon teleurgesteld, sowieso maak ik nergens reclame voor mezelf is het gratis en vrijblijvend. Vragen die tegen regels gaan van FOK doe ik niet en tja wat kan ik dan nog? Het is een beetje jammer ook voor mensen die de lezingen wel tof zouden vinden en nog eens een lezing zouden willen over een maand of zoiets. En voor zij die interesse hebben voorlopig heb ik ook wel toffe reacties op lezingen gehad. Ik zal de op veranderen en wellicht dit topic volmaken daarna kan ik kijken wat ik doe.
Ik snap jouw reactie wel hoor. Ik denk gewoon dat als je ermee verder gaat, ondanks "steun" of whatever, dat de meerderheid het wel zullen blijven waarderen, want je zegt zelf dat er veel interesse hebben en zelfs per PM/DM reageren. Ik wil gewoon maar zeggen, als je ermee stopt okay, ik vind jouw redenen duidelijk. Al blijf ik het jammer vinden voor mensen die hier wel al van in het begin interesse bleken te hebben.
Dus het is jouw topic en je doet ermee wat jij wilt. ;)
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_142665973
Ik heb alleen de fipo gelezen. Ik geloof niet in tarot. Daarnaast heb ik het idee dat je verzoek om een introductie alleen maar bestaat om jou aanknopingspunten te geven voor een 'voorspelling', net als het feit dat je een concrete vraag wil (geeft inzicht in waar mensen mee zitten en wat ze wellicht willen horen). Kortom, ik ben meer dam sceptisch. Maar ik veroordeel pas op basis van feiten,dus vertel: wat zeggen jouw kaarten over mij?
pi_142667159
Doe maar eens een lezing n.a.v. mijn topic :D :

R&P / Sexueel zwaar gefrustreerd
  donderdag 24 juli 2014 @ 03:04:57 #105
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142668656
Do me, do me!

Grapje.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142670397
Heb ook interesse. Ben benieuwd naar de veranderingen in mijn leven en waar het naartoe gaat in de liefde.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:18:35 #107
419250 Spongeboss
pi_142672128
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Hey Spongeboss mag ik ook een lezing? Hoe ziet de toekomst er voor me uit? (of is dat niet specifiek genoeg)
Volgende keer wel even je introductie, maar ik vergeef het je.

Dit is wel de warm up en ik weet niet of deze kaarten veel betekenen voor je, maar we zullen kijken of je iets herkent, toekomst voorspelling doe ik niet, wel een kort vooruitzicht en een beetje van het nu, we zullen zien.

IV Keizer / IV Emperor
De keizer is een kaart van stabiliteit, misschien zelfverzekerdheid, misschien heb je een autoritair figuur ergens in je leven. Of misschien iets anders, de keizer in elk geval een vader figuur, maar tegelijkertijd ook wat strenger want het is een keizer, hij geeft structuur maar het is niet altijd even prettig met de keizer.

Hij kan ook agressief zijn, domme keuzes maken etc, misschien een vervelende baas gehad op werk of zoiets? Denk er eens over na.

X of cups / X van kelken
Een moment van blijdschap, even het gevoel dat alles mooi is? Misschien iets belangrijks in je leven afgesloten, of op een belangrijk moment gekomen en nu even pauze, en goed voelen?

Aan de andere kant misschien is er harmonie, en volwassen genoeg nu om dingen met familie etc goed op te lossen misschien heb je een conflict opgelost, misschien onlangs een persoon getroffen die je lang niet meer hebt gezien. Misschien conflict in een relatie? Of er is ergens een baby onderweg, of je gaat samenwonen me iemand? Ik gok maar wat, want al dat kan deze kaart zijn.

XIX De zon
De zon is vooral een kaart van harmonie, een hoopvol vooruitzicht, er is ook wel een element van waarschuwing, en dat is denk ik als het even goed gaat, hou wel de focus erbij. :) Maar met de zon zou je wel een goeie toekomst tegemoet moeten gaan, of misschien is er al iets goeds op komst?

Ik hoop dat je er wat aan hebt zeg je dat dit drie keer niets was, het is vrij lastig zonder vraag en de toekomst doe ik niet, dus ik heb gewoon hetzelfde gedaan wat ik altijd doe, 3 kaarten trekken en zien wat het doet.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:45:20 #108
419250 Spongeboss
pi_142672793
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:41 schreef DrukkeStudent het volgende:
Doe maar eens een lezing n.a.v. mijn topic :D :

R&P / Sexueel zwaar gefrustreerd
We zullen eens zien:

Kaart een keizer/emperor. IV

Grappig wel twee keer de keizer, de keizer in jouw geval moeten we zien als twee dingen, ten eerste is de keizer een uitnodiging tot redelijk agressief zijn of nouja dapper en moedig, dat spreekt voor zich, dit betekend niet dat je maar naar de club moet en direct met je handen aan de dames moet gaan zitten. Maar je kan ook eens moedig zijn met kleine dingen, spreek een vrouw aan. Als je een vrouw ziet in problemen help. Wees als de keizer goed en rechtvaardig op het moment dat jij positieve energie uitstraalt die van een keizer zul je meer comfortabel zijn. Dus probeer af en toe eens iets te doen. Neem ook eens de mogelijkheid om te leiden als die zich voordoet.

Verder kan er het probleem zijn dat er misschien aan autoritair figuur in je leven is geweest? Die je altijd onderdrukt heeft waardoor je nu onzeker bent? Ik las dat je gepest werd, maar onderdrukking van iets is ook mogelijk. Verder nodigt de kaar uit tot denken, ben ik blij met mijn rijk? Of is het allemaal een naar klusje geworden? De vraag is dan wel wat wij verstaan onder jouw rijk. Ik denk dat de kaart vooral zegt dat je je misschien wat meer moet wenden tot mannelijke energie. Een man hoeft geen gespierde stoere boy te zijn met spieren, het kan ook een man zin die rechtvaardig is en weet wat hij moet doen wanneer dit zul je moeten leren echter maar iedereen kan dingen leren.

De Heremiet - Hemit.
Hier dit is een kaart die grappig genoeg ook voor maagdelijkheid staat, dat verzin ik niet en ik zoek ze ook niet handmatig uit, ik schud ze door elkaar dan ga ik door de stapel met de achterkant van een kaart naar boven en dan pak ik er 3 terwijl ik wat door het dek ga.

De Heremiet is een apart figuur, hij trekt zich terug van de maatschappij en de verwachtingen hij gaat zich afvragen wat is het nu dat ik echt heb gemist in mijn leven, in de nacht of avond gaat hij wandelen en met zijn lantaarn bekijkt hij alles, hij ziet dan misschien de dingen die hij mistte of waar hij onterecht te weinig waarde aan deed hechten, deze keer nodigt uit om eens stil te staan bij alles goed na te denken. Dat kan frustrerend zijn voor jou, en vervelend maar wie weet kom je tot een nieuw besef, iets dat van jou is, jouw besef! Iets waar je mee verder kan.

De Heremiet kan ook een wijs persoon in je leven beteken of een therapeut, vriend, mentor, vaak een persoon waar je het niet van verwacht maar die net als de heremiet in de avond zijn licht op alles laat schijnen. Kijk eens rond in je kring van familie, of overweeg het misschien hulp te zoeken zelfverzekerdheid te bouwen, ga bij een praatgroep misschien? Maar je moet je afvragen welke twee kanten van de heremiet je het meest aanspreken, de heremiet staat overigens nooit stil hij is altijd bezig. Ik zal je een link geven: http://www.aeclectic.net/tarot/learn/meanings/hermit.shtml

Kaart drie Ridder van Zwaarden.

De ridder staat voor lucht en zwaarden staan ook voor lucht, dit is zeg maar DE ridder, deze ridder zoekt echter geen glorie. Lucht waar ze dubbel voor staan betekend vooral mentaal, waar water emotioneel is en alles met mensen aanduid, pentacles(aarde) voor aardse dingen en wanden (vuur) voor passies en creativiteit, staat lucht voor mentaal. De ridder nodigt uit om eens stil te gaan staan bij dingen die in ons leven conflicten en er een eind aan te breien, of moeten proberen op te lossen. Want als we dat niet doen blijven we ermee in ons hoofd lopen.

Een korte samenvatting, van deze drie kaarten, het zijn alle drie kaarten waaraan je of aan jezelf moet werken, de laatste sowieso. de andere twee kunnen ook op een persoon duiden maar dat weet jij alleen.

In ieder geval als ik het zo zie, zie ik dat je veel aan jezelf moet werken veel nadenken en de conflicten in jezelf moet oplossen ik stel je voor te stoppen met het focussen op vrouwen en een vriendin krijgen en eerst aan jezelf te werken. In plaats van vrouwen willen versieren of een vriendin willen, wat een begrijpelijk doel is, ga het pad van de heremiet op, ga nadenken over de maatschappij en hoe erg het werkelijk is dat je maagd bent? Het is geen zonde, sommige vrouwen kunnen erover vallen maar waarom zou je hierover inzitten als je onzeker bent en beter de focus daar kunt leggen? Natuurlijk zul je het vaak geprobeerd hebben, maar de heremiet is vooral exploren en zoeken, ga praten met mensen en daarna trek je je terug en denk je erover na, zodat je later als ridder kan afrekenen met het probleem dat duiden deze kaarten zo aan zelfs de keizer.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:54:26 #109
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_142673030
Spongeboss, ouwe baas!

Leuk initiatief! En ook al heb ik er verder niet zo veel mee, ik ben toch enigszins nieuwsgierig :P
Dus mocht je je geroepen voelen, en tijd en zin hebben, dan stel ik me graag beschikbaar.

Even wat info:

Man, 25, 'zoekende' naar de zin van het leven. Ik heb geen doel whatsoever in het leven, wat nog wordt versterkt door depressieve klachten. Enig idee welke richting dit opgaat?

Meer specifiek: Ik heb een tijdje gedate (correcte spelling?) met een meisje. Was allemaal leuk en aardig en zo. Uiteindelijk is het vanwege omstandigheden (bindingsangst vanuit haar kant) niets geworden. Van véél contact is het helemaal doodgebloed naar een absoluut dieptepunt. Ergens wel jammer, want we hebben veel raakvlakken. Note: Ik heb de situatie volledig geaccepteerd zoals hij is, en wil haar ook 'niet terug' of wat dan ook. Zit hier nog iets in, of zeg je: Geen tijd meer aan besteden?
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:04:37 #110
419250 Spongeboss
pi_142673336
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:44 schreef plieneminie het volgende:
Heb ook interesse. Ben benieuwd naar de veranderingen in mijn leven en waar het naartoe gaat in de liefde.
Yo laten we eens een kijkje nemen:

VI Pentacles
Een kaart van geven en nemen, neem niet teveel maar ook niet te weinig en durf te nemen, aan de andere kant geef ook genoeg terug, maar niet teveel. Deze kaart heeft veel met balans te maken, misschien een tijdje uit balans geweest? Of ergens eens een voorstel gekregen dat je hebt afgeslagen? Dit kan natuurlijk ook met liefde te maken hebben het geven en nemen misschien eens ruzie om gehad?

Aas van pentacles:
Mooie kaart dit betekend een nieuw begin, cups zijn water en emotie, dit kan betekenen een nieuwe liefde die je misschien al getroffen hebt, het kan echter ook beteken een nieuwe vriendschap of iets in die trant, een nieuw persoon in je leven of een oud persoon waar je opeens een klik mee krijgt.

Koning der staven:
De koning heeft als element vuur en staven hebben ook vuur, dus een dubbele vuur kaart. Veel passie, maar omdat hij de rol van koning heeft moeten we hem zien als een dynamische assertieve man die niet gauw buigt. Het kan ook een vrouw zijn overigens de kaart staat voor mannelijke energie maar een vrouw kan ook mannelijke energie hebben net zoals ik als man vrouwelijke energie kan hebben.

Het kan een persoon in je leven zijn of niet. misschien heb je zelf heel veel charisma?
pi_142673894
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:04 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Yo laten we eens een kijkje nemen:

VI Pentacles
Een kaart van geven en nemen, neem niet teveel maar ook niet te weinig en durf te nemen, aan de andere kant geef ook genoeg terug, maar niet teveel. Deze kaart heeft veel met balans te maken, misschien een tijdje uit balans geweest? Of ergens eens een voorstel gekregen dat je hebt afgeslagen? Dit kan natuurlijk ook met liefde te maken hebben het geven en nemen misschien eens ruzie om gehad?

Aas van pentacles:
Mooie kaart dit betekend een nieuw begin, cups zijn water en emotie, dit kan betekenen een nieuwe liefde die je misschien al getroffen hebt, het kan echter ook beteken een nieuwe vriendschap of iets in die trant, een nieuw persoon in je leven of een oud persoon waar je opeens een klik mee krijgt.

Koning der staven:
De koning heeft als element vuur en staven hebben ook vuur, dus een dubbele vuur kaart. Veel passie, maar omdat hij de rol van koning heeft moeten we hem zien als een dynamische assertieve man die niet gauw buigt. Het kan ook een vrouw zijn overigens de kaart staat voor mannelijke energie maar een vrouw kan ook mannelijke energie hebben net zoals ik als man vrouwelijke energie kan hebben.

Het kan een persoon in je leven zijn of niet. misschien heb je zelf heel veel charisma?
Thnx, zeer herkenbaar!
Ik begin de balans tussen geven en nemen te krijgen. Gaf te veel, nam te weinig, durfde ik idd niet.
Man die ik op het oog heb is een bekende, geen contact momenteel, buigt idd niet snel..
Wie weet op grond van jouw kaarten ;)
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:38:49 #112
419250 Spongeboss
pi_142674410
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:21 schreef plieneminie het volgende:

[..]

Thnx, zeer herkenbaar!
Ik begin de balans tussen geven en nemen te krijgen. Gaf te veel, nam te weinig, durfde ik idd niet.
Man die ik op het oog heb is een bekende, geen contact momenteel, buigt idd niet snel..
Wie weet op grond van jouw kaarten ;)
Wie weet wie weet! De kaarten zijn in mijn geval niet goed om de toekomst mee te voorspellen maar het geven en nemen is al een goeie les, waar je mee bezig bent of hebt afgerond. De aas die kan nog in play komen of misschien is het wel die bekende en moet je wat agressiever zijn zoals de koning der staven? Daar je moeite hebt met balans denk ik dat de koning van staven jou het advies wilt geven assertiever te zijn? Kan je je daarin vinden? Soms is het voor mij ook moeilijk kaarten goed te interpreteren maar als men mij dan meer info geeft, dan kan ik daar verder op inspelen. Dus in dit geval had ik dat misschien moeten zijn dat als iemand problemen heeft gehad met zulke dingen een kaart van de assertieve koning juist een uitnodiging is daaraan te werken. http://www.aeclectic.net/tarot/learn/meanings/king-of-wands.shtml lees deze eens, misschien haal je er iets uit.
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:02:59 #113
419250 Spongeboss
pi_142675151
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:54 schreef RipMcPants het volgende:
Spongeboss, ouwe baas!

Leuk initiatief! En ook al heb ik er verder niet zo veel mee, ik ben toch enigszins nieuwsgierig :P
Dus mocht je je geroepen voelen, en tijd en zin hebben, dan stel ik me graag beschikbaar.

Even wat info:

Man, 25, 'zoekende' naar de zin van het leven. Ik heb geen doel whatsoever in het leven, wat nog wordt versterkt door depressieve klachten. Enig idee welke richting dit opgaat?

Meer specifiek: Ik heb een tijdje gedate (correcte spelling?) met een meisje. Was allemaal leuk en aardig en zo. Uiteindelijk is het vanwege omstandigheden (bindingsangst vanuit haar kant) niets geworden. Van véél contact is het helemaal doodgebloed naar een absoluut dieptepunt. Ergens wel jammer, want we hebben veel raakvlakken. Note: Ik heb de situatie volledig geaccepteerd zoals hij is, en wil haar ook 'niet terug' of wat dan ook. Zit hier nog iets in, of zeg je: Geen tijd meer aan besteden?
Ok doelloos dat ben ik zelf ook wel, ik ga eens kaarten voor je trekken ik kan niet beloven wat omhoog komt want je hebt het ook over gedate en dat meisje, dus wie weet wat de kaarten hebben, ik weet het ook nooit altijd een verassing soms krijg ik kaarten waarbij ik denk verdomme dit kan nooit...

Ridder van kelken:
De ridder van kelken is een beetje de ridder die last heeft van uhm veel emoties. Ups en downs als het ware, wellicht dat dit te maken kan hebben wat jij depressieve klachten noemt? Het kan want (ridders strijden) een beetje te maken hebben met het gevecht in jezelf met emoties. Deze ridder is een beetje fantasievol of een dagdromer, hij voelt zich niet zo begrepen maar hij romantiseert wel veel. Ik zou niet willen zeggen dat hij de emo kid is, maar hij zeer zeker gevoelig. Hij kan overigens wel heel loyaal zijn naar andere maar aan dezelfde kant zeer veel moeite hebben met zijn gevoelens en is gevoelig voor depressie.

Of dit op jou slaat, uiteindelijk kan het ook wel op de meid en haar bindingsangst slaan? http://www.aeclectic.net/(...)knight-of-cups.shtml Daar kun je eens lezen. Wat ik heb geschreven is wat daar zo'n beetje staat alleen dan wat meer en uitgebreider, court cards zijn heel lastig zoals ridder koning etc, omdat ze de ziekte hebben die ik 'guys/girls on a throne syndrome. Ze doen niets in de plaatjes. Elementen van de ridder zijn lucht en water, lucht is mentaal en water is emotie/dealings met mensen.

Kaart 2 VII van kelken/cups.
Dagdroom kaart de deze, hij komt er vaak omhoog de laatste tijd. In de kwestie van jouw vraag van zin zoeken in het leven zit ik zelf te denken dat deze kaart wilt zeggen dat het onwerkelijk is te begrijpen. 7 van cups wilt vooral zeggen 'is een beetje de realiteit kwijt,' zit te dagdromen. Misschien dat die kaart ook kan zeggen 'een zin in het leven in onwerkelijk?' We kunnen van alles verkrijgen maar zou het dan een zin hebben als we van dit naar dit gaan?

Wat het ook kan betekenen is dat we bij een buffet zijn, en zoveel keuzes hebben dat we niet weten wat we moeten pakken, dus we gaan fantaseren oh dit zou erg lekker zijn! Maar wacht dat is ook erg lekker! Waar ga je het laatste gaatje mee vullen je gaat steeds meer en meer fantaseren over de lekkere dingen waar je het meest van houdt, dit maakt het later stukke lastiger een keuze te maken.

De tip hier is denk goed na over je gevoelens en denk realistisch. Hou je emoties in check de kaart kan ook duiden op drugs/alcohol gebruik, maar dat zeg ik er gewoon bij. Niet wegrennen van dingen, deze kaart is vrij breed daarom al deze uitleg, misschien past er maar een bij jou misschien zeg je stukjes hier en daar zijn nuttig voor mij dat moet jezelf even uitmaken in het echt kan ik dingen zeggen en dan kan de andere persoon zeggen 'Ja dat klopt!' Of zo en dan heb ik die feedback hier heb ik dat minder dus noem ik meerdere dingen op en kan ik ook dingen totaal missen helaas.

Kaart 3 IV van de pentacles.
Een kaart van iemand die vrij gierig overkomt en zich aan alles vastklampt wat hij heeft. Hij bind zich aan zijn bezittingen of wilt dingen verweven en vasthouden om zich veilig en goed te voelen. Echter beperkt dit zich niet tot materialisme, het kan ook een overtuiging zijn etc. Misschien in jouw geval de overtuiging dat er geen doel is in het leven, misschien is die er wel, misschien ook niet? Maar maakt het uit, deze kaart nodigt ons uit om alles los te laten zodat we niet worden teruggehouden worden door angst iets kwijt te raken of verwikkeld blijven in negativiteit.

Neem nu de man met zijn schoenen van 500 euro en een pak van 2000 bijvoorbeeld, die springt minder snel in het kanaal om iemand te redden dan de man die gewoon een simpel hemd draagt met simpele slippers. Wellicht dat dat het is, in deze kaart. Betreft dat meisje als ik deze kaart daar moest interpreteren is het vrij lastig.

Wellicht in de trant van dat je misschien teveel controle wilt hebben, en haar meer ruimte moet geven? Het is lastig kaarten in veel manieren te lezen. Hopelijk had je er wat aan!
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:21:00 #114
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_142675709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:02 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ok doelloos dat ben ik zelf ook wel, ik ga eens kaarten voor je trekken ik kan niet beloven wat omhoog komt want je hebt het ook over gedate en dat meisje, dus wie weet wat de kaarten hebben, ik weet het ook nooit altijd een verassing soms krijg ik kaarten waarbij ik denk verdomme dit kan nooit...

Ridder van kelken:
De ridder van kelken is een beetje de ridder die last heeft van uhm veel emoties. Ups en downs als het ware, wellicht dat dit te maken kan hebben wat jij depressieve klachten noemt? Het kan want (ridders strijden) een beetje te maken hebben met het gevecht in jezelf met emoties. Deze ridder is een beetje fantasievol of een dagdromer, hij voelt zich niet zo begrepen maar hij romantiseert wel veel. Ik zou niet willen zeggen dat hij de emo kid is, maar hij zeer zeker gevoelig. Hij kan overigens wel heel loyaal zijn naar andere maar aan dezelfde kant zeer veel moeite hebben met zijn gevoelens en is gevoelig voor depressie.

Of dit op jou slaat, uiteindelijk kan het ook wel op de meid en haar bindingsangst slaan? http://www.aeclectic.net/(...)knight-of-cups.shtml Daar kun je eens lezen. Wat ik heb geschreven is wat daar zo'n beetje staat alleen dan wat meer en uitgebreider, court cards zijn heel lastig zoals ridder koning etc, omdat ze de ziekte hebben die ik 'guys/girls on a throne syndrome. Ze doen niets in de plaatjes. Elementen van de ridder zijn lucht en water, lucht is mentaal en water is emotie/dealings met mensen.

Kaart 2 VII van kelken/cups.
Dagdroom kaart de deze, hij komt er vaak omhoog de laatste tijd. In de kwestie van jouw vraag van zin zoeken in het leven zit ik zelf te denken dat deze kaart wilt zeggen dat het onwerkelijk is te begrijpen. 7 van cups wilt vooral zeggen 'is een beetje de realiteit kwijt,' zit te dagdromen. Misschien dat die kaart ook kan zeggen 'een zin in het leven in onwerkelijk?' We kunnen van alles verkrijgen maar zou het dan een zin hebben als we van dit naar dit gaan?

Wat het ook kan betekenen is dat we bij een buffet zijn, en zoveel keuzes hebben dat we niet weten wat we moeten pakken, dus we gaan fantaseren oh dit zou erg lekker zijn! Maar wacht dat is ook erg lekker! Waar ga je het laatste gaatje mee vullen je gaat steeds meer en meer fantaseren over de lekkere dingen waar je het meest van houdt, dit maakt het later stukke lastiger een keuze te maken.

De tip hier is denk goed na over je gevoelens en denk realistisch. Hou je emoties in check de kaart kan ook duiden op drugs/alcohol gebruik, maar dat zeg ik er gewoon bij. Niet wegrennen van dingen, deze kaart is vrij breed daarom al deze uitleg, misschien past er maar een bij jou misschien zeg je stukjes hier en daar zijn nuttig voor mij dat moet jezelf even uitmaken in het echt kan ik dingen zeggen en dan kan de andere persoon zeggen 'Ja dat klopt!' Of zo en dan heb ik die feedback hier heb ik dat minder dus noem ik meerdere dingen op en kan ik ook dingen totaal missen helaas.

Kaart 3 IV van de pentacles.
Een kaart van iemand die vrij gierig overkomt en zich aan alles vastklampt wat hij heeft. Hij bind zich aan zijn bezittingen of wilt dingen verweven en vasthouden om zich veilig en goed te voelen. Echter beperkt dit zich niet tot materialisme, het kan ook een overtuiging zijn etc. Misschien in jouw geval de overtuiging dat er geen doel is in het leven, misschien is die er wel, misschien ook niet? Maar maakt het uit, deze kaart nodigt ons uit om alles los te laten zodat we niet worden teruggehouden worden door angst iets kwijt te raken of verwikkeld blijven in negativiteit.

Neem nu de man met zijn schoenen van 500 euro en een pak van 2000 bijvoorbeeld, die springt minder snel in het kanaal om iemand te redden dan de man die gewoon een simpel hemd draagt met simpele slippers. Wellicht dat dat het is, in deze kaart. Betreft dat meisje als ik deze kaart daar moest interpreteren is het vrij lastig.

Wellicht in de trant van dat je misschien teveel controle wilt hebben, en haar meer ruimte moet geven? Het is lastig kaarten in veel manieren te lezen. Hopelijk had je er wat aan!
Thanks dude! Vooral bij de eerste twee kaarten herken ik wel bepaalde zaken :) Derde ietwat minder, maar wellicht als ik dat heel abstract opvat en doortrek dat ik dingen herken. Maar toch altijd fijn om bepaalde dingen zo een soort van bevestigd te krijgen :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:35:24 #115
419250 Spongeboss
pi_142676207
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Thanks dude! Vooral bij de eerste twee kaarten herken ik wel bepaalde zaken :) Derde ietwat minder, maar wellicht als ik dat heel abstract opvat en doortrek dat ik dingen herken. Maar toch altijd fijn om bepaalde dingen zo een soort van bevestigd te krijgen :)
Het is een vreemde kaart, en mijn interpretatie is dan ook nog niet zo goed omdat ik slecht ben met de pentacles in hun geheel ze spreken niet echt tot mij. Wellicht had ik hem anders moeten interpreteren het is een vrij lastige kaart maar de insteek zit hem vooral in het laten gaan van dingen en niet binden, dat kan zelfs terug slaan op de vriendin en dat je er de les uit moet trekken dat ze niets allemaal willen binden maar goed dat is ook een open deur in trappen. Dus ik weet het niet zo goed bij die kaart je kunt de uitleg lezen en proberen om te zien of jij er iets van kan maken, dat hangt er maar net vanaf.
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:36:24 #116
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_142676239
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Het is een vreemde kaart, en mijn interpretatie is dan ook nog niet zo goed omdat ik slecht ben met de pentacles in hun geheel ze spreken niet echt tot mij. Wellicht had ik hem anders moeten interpreteren het is een vrij lastige kaart maar de insteek zit hem vooral in het laten gaan van dingen en niet binden, dat kan zelfs terug slaan op de vriendin en dat je er de les uit moet trekken dat ze niets allemaal willen binden maar goed dat is ook een open deur in trappen. Dus ik weet het niet zo goed bij die kaart je kunt de uitleg lezen en proberen om te zien of jij er iets van kan maken, dat hangt er maar net vanaf.
Geen probleem, je hoeft je niet verontschuldigen! ;) Vind het al tof dat je het gewoon doet. En de meerderheid komt wel overeen, dus absoluut niet slecht ^O^
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:43:22 #117
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_142678569
Bedankt Spongeboss, ik snap dat het lastig was zonder specifieke vraag. Wel veel positieve kaarten zo lijkt het, leuk om te lezen. Dankje voor je lezing!
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_142681407
Dit is echt zo leuk om te zien, hoe een ander de kaarten gebruikt. :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:33:00 #119
419250 Spongeboss
pi_142682390
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit is echt zo leuk om te zien, hoe een ander de kaarten gebruikt. :)
De courtkaarten zijn nog erg moeilijk ik hoop dat ik binnenkort eens mijn boeken krijg, maar dat zal wel pas over 3 weken zijn maar goed Engelstalige boeken duren bij bol.com 5-10 dagen eer je ze hebt en je bent veel meer kwijt. Bij Book depository spaar ik mij veel meer uit. Hah.
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:48:19 #120
419250 Spongeboss
pi_142685203
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:54 schreef Musil het volgende:
Ik heb alleen de fipo gelezen. Ik geloof niet in tarot. Daarnaast heb ik het idee dat je verzoek om een introductie alleen maar bestaat om jou aanknopingspunten te geven voor een 'voorspelling', net als het feit dat je een concrete vraag wil (geeft inzicht in waar mensen mee zitten en wat ze wellicht willen horen). Kortom, ik ben meer dam sceptisch. Maar ik veroordeel pas op basis van feiten,dus vertel: wat zeggen jouw kaarten over mij?
Ik heb je even overgeslagen wat misschien niet netjes is van mij, maar ik wil voordat ik überhaupt mijn kaarten aanraak gewoon duidelijk weten. Geloof je er niet in, maar zoek je wel hulp en wil je het eens proberen via deze boeg?

Geloof je er niet in, maar zou ik een lezing voor jou moeten doen omdat je gewoon feitelijk wilt zien of het mumbo jumbo is of niet?

In geval 1 wil ik wel kaartjes voor je leggen is het geval 2 dan pas ik helaas, met alle respect maar ik ben geen religie die zieltjes wil winnen. Ook vraag ik nergens geld, en of een wederdienst, ik zie dus niet in waar ik me aan moet verantwoorden. Verder kun je gewoon door dit topic wat reacties op lezingen kijken en op basis daarvan je mening veranderen/bijstellen en of laten zoals die is.

En ik vraag een username, en wat zij kwijt willen over zichzelf omdat ik ook graag met respect wil worden behandeld. Als ik mij de moeite moet doen om kaarten te schudden 3 minuten lang of zo, dan de kaarten eruit moet halen, ze moet interpreteren misschien wat nazoek werk moet doen. Vind ik dat de ander zich wel kort mag voorstellen en dat hoeft niet lang te zijn, maar als jij iemand om hulp wilt vragen en hij loopt op straat gooi je toch ook geen stenen naar die persoon om zijn aandacht te trekken of roep je Oi 'en stel je je vraag.'

Het probleem vraag ik omdat het duidelijk is dat ik geen voorspellingen doe, ik mediteer op de vraag terwijl ik de kaarten schud en dan nog bij het treken van de kaarten. Natuurlijk veranderd aan de hand van de vraag die een persoon heeft ook de aard van de kaart. Een kaart is een kaart een symbool is een symbool maar als je een symbool toepast in 50 verschillende situaties of in dit geval met tien verschillende vragen kan de betekenis van het symbool veranderen.

Een kaart van feesten kan een hele andere interpretatie krijgen als iemand in een depressie zit etc dan kan het overmatig alcohol gebruik betekenen etc. Of misschien jaloezie, dat veranderd en daarom heb ik het liefst dat mensen vragen stellen of wat meer informatie geven dan is het makkelijker voor mij te zeggen hoe ik de kaart doe interpreteren ik ben echter geen waarzegger die dingen doet voorspellen. Als ik voor iemand kaarten trek en hij zegt 'oh dat slaat 100% niet op mij.' Prima dan wil ik nog wel eens proberen.

Heb in dit topic wat lezingen gedaan voor mensen die sceptisch waren maar ze lazen goed en stelde zichzelf voor. En als jij mij vraagt wat de kaarten over jouw zeggen, maar je stelt jezelf niet eens voor. Vind ik dat niet respectvol naar mijn mening, ik ben bang dat ik je dan ook niet kan helpen.

Maar goed als je dan toch wat feiten wilt samen toetsen voel je vrij om de reacties van lezingen in dit topic te lezen.
pi_142691253
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:38 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Wie weet wie weet! De kaarten zijn in mijn geval niet goed om de toekomst mee te voorspellen maar het geven en nemen is al een goeie les, waar je mee bezig bent of hebt afgerond. De aas die kan nog in play komen of misschien is het wel die bekende en moet je wat agressiever zijn zoals de koning der staven? Daar je moeite hebt met balans denk ik dat de koning van staven jou het advies wilt geven assertiever te zijn? Kan je je daarin vinden? Soms is het voor mij ook moeilijk kaarten goed te interpreteren maar als men mij dan meer info geeft, dan kan ik daar verder op inspelen. Dus in dit geval had ik dat misschien moeten zijn dat als iemand problemen heeft gehad met zulke dingen een kaart van de assertieve koning juist een uitnodiging is daaraan te werken. http://www.aeclectic.net/tarot/learn/meanings/king-of-wands.shtml lees deze eens, misschien haal je er iets uit.
Heb het stuk over de koning van staven gelezen maar kon het niet plaatsen. Zowel niet wat betreft mezelf als die man. Het wordt zo 'groots' en vrij heftig omschreven. Heb even naar andere uitleggen gezocht en deze waren iets subtieler. Hierin herken ik wel iets van mezelf in het groeiproces waarin ik zit.
pi_142691588
Waarom staat dit in R&P? :').
  donderdag 24 juli 2014 @ 20:47:53 #123
419250 Spongeboss
pi_142694361
quote:
5s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom staat dit in R&P? :').
R&P / Gratis tarot lezingen voor mensen met vragen. (voor zolang het duurt.)
Hier staat het mooi samengevat.
pi_142711467
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:48 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik heb je even overgeslagen wat misschien niet netjes is van mij, maar ik wil voordat ik überhaupt mijn kaarten aanraak gewoon duidelijk weten. Geloof je er niet in, maar zoek je wel hulp en wil je het eens proberen via deze boeg?

Geloof je er niet in, maar zou ik een lezing voor jou moeten doen omdat je gewoon feitelijk wilt zien of het mumbo jumbo is of niet?

In geval 1 wil ik wel kaartjes voor je leggen is het geval 2 dan pas ik helaas, met alle respect maar ik ben geen religie die zieltjes wil winnen. Ook vraag ik nergens geld, en of een wederdienst, ik zie dus niet in waar ik me aan moet verantwoorden. Verder kun je gewoon door dit topic wat reacties op lezingen kijken en op basis daarvan je mening veranderen/bijstellen en of laten zoals die is.

En ik vraag een username, en wat zij kwijt willen over zichzelf omdat ik ook graag met respect wil worden behandeld. Als ik mij de moeite moet doen om kaarten te schudden 3 minuten lang of zo, dan de kaarten eruit moet halen, ze moet interpreteren misschien wat nazoek werk moet doen. Vind ik dat de ander zich wel kort mag voorstellen en dat hoeft niet lang te zijn, maar als jij iemand om hulp wilt vragen en hij loopt op straat gooi je toch ook geen stenen naar die persoon om zijn aandacht te trekken of roep je Oi 'en stel je je vraag.'

Het probleem vraag ik omdat het duidelijk is dat ik geen voorspellingen doe, ik mediteer op de vraag terwijl ik de kaarten schud en dan nog bij het treken van de kaarten. Natuurlijk veranderd aan de hand van de vraag die een persoon heeft ook de aard van de kaart. Een kaart is een kaart een symbool is een symbool maar als je een symbool toepast in 50 verschillende situaties of in dit geval met tien verschillende vragen kan de betekenis van het symbool veranderen.

Een kaart van feesten kan een hele andere interpretatie krijgen als iemand in een depressie zit etc dan kan het overmatig alcohol gebruik betekenen etc. Of misschien jaloezie, dat veranderd en daarom heb ik het liefst dat mensen vragen stellen of wat meer informatie geven dan is het makkelijker voor mij te zeggen hoe ik de kaart doe interpreteren ik ben echter geen waarzegger die dingen doet voorspellen. Als ik voor iemand kaarten trek en hij zegt 'oh dat slaat 100% niet op mij.' Prima dan wil ik nog wel eens proberen.

Heb in dit topic wat lezingen gedaan voor mensen die sceptisch waren maar ze lazen goed en stelde zichzelf voor. En als jij mij vraagt wat de kaarten over jouw zeggen, maar je stelt jezelf niet eens voor. Vind ik dat niet respectvol naar mijn mening, ik ben bang dat ik je dan ook niet kan helpen.

Maar goed als je dan toch wat feiten wilt samen toetsen voel je vrij om de reacties van lezingen in dit topic te lezen.
Spongeboss, je hebt wel gelijk, ik was wat te kort door de bocht, sorry daarvoor. Ik ben inderdaad extreem sceptisch, maar tegelijkertijd van mening dat ik iets niet mag veroordelen zonder het in elk geval een kans te geven. Ik zoek niet specifiek hulp (helemaal niet eigenlijk), dus dan val ik misschien voor jouw beleving in categorie twee. Echter, ik ben wel gewoon nieuwsgierig en vraag het dus niet enkel om iets te kunnen 'debunken'. Anders gezegd: het is inderdaad niet jouw taak of verantwoordelijkheid om mijn ongeloof weg te nemen, dus ik snap ook dat je geen zin hebt om dit te doen als je het gevoel hebt dat dat mijn insteek is - maar zo bedoelde ik het ook niet.

Korte intro: ben rond de 30, werk & studeer. Heb zoals gezegd geen concrete vraag maar wellicht kun je in de algemenere zin eens kijken wat de kaarten volgens jou zeggen over mijn huidige situatie en mijn houding daarin?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:51:39 #125
419250 Spongeboss
pi_142713774
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:20 schreef Musil het volgende:

[..]

Spongeboss, je hebt wel gelijk, ik was wat te kort door de bocht, sorry daarvoor. Ik ben inderdaad extreem sceptisch, maar tegelijkertijd van mening dat ik iets niet mag veroordelen zonder het in elk geval een kans te geven. Ik zoek niet specifiek hulp (helemaal niet eigenlijk), dus dan val ik misschien voor jouw beleving in categorie twee. Echter, ik ben wel gewoon nieuwsgierig en vraag het dus niet enkel om iets te kunnen 'debunken'. Anders gezegd: het is inderdaad niet jouw taak of verantwoordelijkheid om mijn ongeloof weg te nemen, dus ik snap ook dat je geen zin hebt om dit te doen als je het gevoel hebt dat dat mijn insteek is - maar zo bedoelde ik het ook niet.

Korte intro: ben rond de 30, werk & studeer. Heb zoals gezegd geen concrete vraag maar wellicht kun je in de algemenere zin eens kijken wat de kaarten volgens jou zeggen over mijn huidige situatie en mijn houding daarin?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
OK.
Volgens mij zijn alle lopende zaken nu weer afgehandeld?

GD-topic: vuurtjesstoken doen we niet meer zonder sancties.
SC: geen nieuwe SC, normaal doen.
Tarotkaarten: mogen elders gelegd worden.
Mijn leven #4: eerst maar eens beginnnen met een #1 en hopen dat het de #4 niet haalt omdat TS dan inmiddels een tof leven heeft.
Helaas mag het niet meer, ik zal je anders via de pm te woord staan dit zal later worden. Daar het hier niet meer mag. Heb ook aangegeven nergens anders te gaan ik zal kijken dat ik voor jou nog een lezing doe, het zal sinds je niet echt een dringende vraag hebt t.z.t. zijn. Ik denk op de middag of anders morgen. En maakt niet uit, ik wilde het enkel even duidelijk hebben. Het voorstellen is ook een stukje respect het hoeft niet lang maar zoals ik zei als je iemands hulp zoekt of hij moet wat voor jou doen trek je ook niet zijn aandacht door met stenen in zijn richting te gooien.

Dus komt goed, komt goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')