Ah, jammer dat het hier niet meer mag. Maar als het via dm nog kan, leuk; en heb idd geen haast dus take your time.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:51 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Helaas mag het niet meer, ik zal je anders via de pm te woord staan dit zal later worden. Daar het hier niet meer mag. Heb ook aangegeven nergens anders te gaan ik zal kijken dat ik voor jou nog een lezing doe, het zal sinds je niet echt een dringende vraag hebt t.z.t. zijn. Ik denk op de middag of anders morgen. En maakt niet uit, ik wilde het enkel even duidelijk hebben. Het voorstellen is ook een stukje respect het hoeft niet lang maar zoals ik zei als je iemands hulp zoekt of hij moet wat voor jou doen trek je ook niet zijn aandacht door met stenen in zijn richting te gooien.
Dus komt goed, komt goed.
Gematigdheid koningin van pentacles en zes van staven.quote:Op zondag 27 juli 2014 11:09 schreef Werkman het volgende:
Geef die jongen toch een kans zeikerds!
Ik ben nu tegen de 40 en nog steeds geen miljonair, wat is je advies?
Zeven van de zwaarden:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:22 schreef Musil het volgende:
[..]
Ah, jammer dat het hier niet meer mag. Maar als het via dm nog kan, leuk; en heb idd geen haast dus take your time.
Eventueel mag je verdergaan op het tarottopic in TRU, als je dat mocht willen..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:51 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Helaas mag het niet meer, ik zal je anders via de pm te woord staan dit zal later worden. Daar het hier niet meer mag. Heb ook aangegeven nergens anders te gaan ik zal kijken dat ik voor jou nog een lezing doe, het zal sinds je niet echt een dringende vraag hebt t.z.t. zijn. Ik denk op de middag of anders morgen. En maakt niet uit, ik wilde het enkel even duidelijk hebben. Het voorstellen is ook een stukje respect het hoeft niet lang maar zoals ik zei als je iemands hulp zoekt of hij moet wat voor jou doen trek je ook niet zijn aandacht door met stenen in zijn richting te gooien.
Dus komt goed, komt goed.
Dank je! Het zegt me eigenlijk alledrie zeker wel wat. Goed, ik ben zelf meer geneigd dat te interpreteren als: ik koppel wat ik lees aan bepaalde dingen die in mijn leven spelen en lees er in die zin in wat ik er in wil lezen (gezien mijn scepticisme tav spiritualiteit), maar dat doet er feitelijk niet echt toe als ik daardoor wel op ideeën kom mbt die dingen waar ik het aan koppel (en dat is dan ook de reden dat ik nieuwsgierig was).quote:Op zondag 27 juli 2014 11:43 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Zeven van de zwaarden:
Een kaart die met stelen heeft te maken, misschien dat er iets van je gestolen is? Dat kan van alles zijn element is lucht het kan je hart zijn, of een inbraak. Maar het hoeft dat niet eens letterlijk dat te betekenen. Het kan ook een idee zijn dat is gestolen. Aan de andere kant kan het een waarschuwing zijn om er goed over te waken, dat wat belangrijk voor je is. Het kan ook betekenen dat je zelf in de huid van dief bent geweest of moet gaan en zelf moeten liegen en oneerlijk moet zijn. Moraal is grijs in de tarot kaarten en soms moet je zelf wat gedaan krijgen. De kaart hangt samen met leugens en decepties en geeft niet aan wie het doet.
De heremiet:
Trekt zicht terug en zoekt de wijsheid in zichzelf, hij snijdt zichzelf los van de conventies van de maatschappij. Hij wilt authentiek zijn. Het kan ook betekenen dat een wijs man of vrouw op je pad is gekomen of je naar iemand op zoek bent die die rol kan vervullen. Maar het kan ook betekenen dat je meer op jezelf zit en meer in isolatie doorbrengt de laatste tijd, of dat je iets aan het zoeken bent, iets dat alleen jij voor jezelf kan zoeken. Mijn zin van het leven is niet de jouwe en daarom zou ik mijn zin zelf moeten zoeken. Hij is overigens niet altijd alleen of stagnerend hij is wel altijd op pad.
Twee van staven:
Beetje moeilijkheden omdat er meerdere richtingen zijn waar we naartoe kunnen we weten niet goed welk pad we moeten nemen. Dit kan onze energie wegpakken en ons slecht laten voelen of het kan ons alleen even een moeilijk moment bezorgen waarin we de keuze moeten maken. Het kan ook betekenen dat we maar iets doen op de Franse slag waarin we niet heel ons hart stoppen, of te lang neutraal blijven en geen positie kunnen kiezen.
- Zo een beetje later dan gepland maar goed er was geen noodzaak en of druk.
Misschien heb je er wat aan of misschien zegt het je niets dat maakt niet uit.
Ja is prima. Laat het maar weten hier.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:37 schreef pietkanarie het volgende:
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Ik neem aan dat de kaarten nogal 'universeel' zijn, op bijna iedereen in iedere situatie van toepassing.
Maar ben wel benieuwd. Want heb wel een vraag en wie weet kan ik er wat mee. Dus mocht je nog wat kaarten willen leggen dan hoor ik het wel. Dan stuur ik je wel een dm.
Nouja kijk eens aan.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:23 schreef Musil het volgende:
[..]
Dank je! Het zegt me eigenlijk alledrie zeker wel wat. Goed, ik ben zelf meer geneigd dat te interpreteren als: ik koppel wat ik lees aan bepaalde dingen die in mijn leven spelen en lees er in die zin in wat ik er in wil lezen (gezien mijn scepticisme tav spiritualiteit), maar dat doet er feitelijk niet echt toe als ik daardoor wel op ideeën kom mbt die dingen waar ik het aan koppel (en dat is dan ook de reden dat ik nieuwsgierig was).
Overigens denk ik dat ik zelf de dief/bedrieger ben, en niet in de letterlijke zin dan. Heremiet herken ik zeker, en dan in de zin van een fase waarin ik geraak. De twee van staven herken ik sowieso, zowel als mijn huidige situatie (op 2 verschillende fronten eigenlijk), maar ook als algemene karaktereigenschap (waar ik misschien nu juist aan werk).
Minus het deel over leugens zou dit ook op mijn kunnen slaan (en ik weet zeker vele anderen).quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:15 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Grappig ik trok als eerste kaart de zon, dat kan betekenen dat je voorheen een betere tijd hebt gehad, meer energie. Het kan zelfs betekenen dat het gewoon super warm is. Of misschien voel je je wel negatief en verbloem je je negativiteit door gelukkig te lijken aan de oppervlakte? De tweede kaart is een 10 van wanden/batons
De tien van wanden betekend vaak een situatie van veel druk en stress. Het lijkt allemaal erg veel, het kan ook zijn dat je misschien problemen op je rug mee draagt? [ afbeelding ]
Het advies of de boodschap van deze kaart is probeer het niet alleen op te lossen zoek iemand om je te helpen, het kan ook betekenen dat je misschien iets met iemand moet doen dan kom je misschien wel buiten en is er meer energie? Aan de andere kant kan de kaart ook negativiteit en een gevoel van hopeloosheid betekenen als dat het geval is ga naar een dokter.
derde kaart de duivel.
Leugens en jezelf voor de gek houden, misschien zit je vast in een slecht patroon waar je gewoon lekker op de bank ligt zodat je niet veel hoeft, of misschien voelt het fijner dan eens op te staan en iets te doen met tegenzin. Er is iets uit de balans en misschien moet je die weer herpakken. De duivel is vooral een kaart van plezier maken en gewoon nergens een fuck om geven de plichten of de afwas.
Ik had graag je feedback gehad, als je dit zinnig vond - bedankt!
Ok even aan de slag gaan maar energie is slecht op het moment. Met energie bedoel ik niet hogere macht maar mijn eigen energie.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:10 schreef pietkanarie het volgende:
Oh, gewoon hier dus... in plaats van in DM... prima.
Ik heb door een medische oorzaak weinig energie en andere klachten.
Daardoor kost het veel moeite om een 'fundament' op te bouwen. Zoals studie afronden, (kleine) baan vinden, eigen inkomsten, leuke dingen doen.. heb het allemaal nog niet erg voor elkaar op dat gebied (ben 28).
Gaat het me in de toekomst lukken om wel een beetje z'n fundament op te bouwen? Zou fijn zijn... en ook... wat kan ik doen om dat te laten lukken?
Lees dan ook even deze post klaphark.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:22 schreef FFlorus het volgende:
[..]
Minus het deel over leugens zou dit ook op mijn kunnen slaan (en ik weet zeker vele anderen).
En bedankt Sangha ben wel blij met deze reactiequote:Op zondag 27 juli 2014 12:10 schreef Sangha het volgende:
Zeer onduidelijk of het nu wel mag of niet en waarom dan niet.![]()
Jammer om al die negatieve reacties te lezen ook, en of je er nu in gelooft of niet, het zou mooi zijn als mensen intentie leren herkennen. Als je leest merk je dat TS het goed bedoelt en oprecht mensen probeert te helpen.![]()
Ik waardeer dat, thanx TS!
Bedankt dat je toch nog even bezig bent gegaan.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:38 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ok even aan de slag gaan maar energie is slecht op het moment. Met energie bedoel ik niet hogere macht maar mijn eigen energie.
Zeven van de staven, deze vloog eruit ik hou hem gewoon erbij omdat ik het gevoel heb dat hij misschien wel belangrijk kan zijn? Dit is een kaart waar je onder aanval zit en je jezelf moet verdedigen of iets anders. Je moet je energie gebruiken te verdedigen wat je hebt gemaakt. Deze kaart noemde ik op, omdat hij te doen heeft met verdedigen vechten en energie en jij zie dat je energieloos ben? Weinig fut? De kaart zegt dat we moeten gebruiken wat we geleerd hebben om energie te bewaren maar hij doet niet mee aan de lezing hij sprong eruit en hij paste bij dit thema dus heb ik hem gelaten als springer.
XIV major arcana temperance/gematigdheid.
Gematigdheid wilt zeggen we laten de wijn niet, maar we lengen de wijn aan met water. Water bij de wijn daar is deze kaart op gebaseerd. Rustig geduldig niet het beste verwachten doen wat je kan en ook al is het resultaat niet super beter een resultaat dan geen.
Drie van staven:
Een man die wacht op iets, hij wacht op iets. De schepen die langskomen en hem misschien mee kunnen nemen, dit betekend een groot iets dat gaat komen, of is geweest, verhuizing nieuwe baan etc. Een positieve kaart, je kijkt in ieder geval naar iets uit, als ik terug koppel naar de gesprongen kaart (springer wil zeggen ik heb hem niet gekozen maar hij viel tijdens het schudden.) Zou het wel goed moeten komen als je positief blijft niet het beste verwacht, niet te snel je eieren verkoopt en je energie kan bewaren op een manier of een ander. Hopelijk kunnen ze je helpen met je medische probleem.
Ace of cups aas van kelken.
Een nieuwe emotie nieuwe dromen, iets nieuws gaat groeien misschien creatiefs. Het kan ook een waarschuwing zijn om uit te kijken met nieuwe stappen of niet teveel te leven in dromen maar down to earth te blijven. Maar negatief is deze kaart niet hoewel er een waarschuwing hangt. Hopelijk heb je er wat aan had je er niet zoveel aan probeer ik morgen nog eens met betere energie.
Maar hopelijk had je er wat aan!
Dan zal die kelk heel precies daar op doelen qua die drie van staven wie weet. Misschien moet je zelf wachten op iets, misschien dat je al op iets wacht maar is het nog niet naar boven gekomen. Vooral geduldig zijn de drie van staven tuurt een beetje naar een grote rivier wachtend op een boot die hem kan meenemen, misschien ben je ook nog aan het turen. Maar ooit wordt hij wellicht meegenomen.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:22 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Bedankt dat je toch nog even bezig bent gegaan.
De eerste kaart zal er wel op doelen dat ik energie verspil aan het mezelf verdedigen waarom ik niet alles kan doen/volhouden. Als ik dat minder doe, zal ik meer energie overhouden.
Gematigdheid: de lat niet te hoog leggen dus, tevreden zijn met wat kleinere dingen.
Drie van staven: klinkt goed dat er iets te gebeuren staat, een verandering. Ik weet niet in welke richting. Maar ik geloof wel dat ik rustig moet blijven wachten en dat ik dan kleine stappen zet richting een stabielere toekomst
Aas van Kelken... iets creatiefs... kan. Ben begonnen met schrijven. Zonder die gezondheidsklachten was ik dat niet gaan doen denk ik. Wilde liever sporten e.d. Maar schrijven was een ondergeschoven hobby die nu meer op de voorgrond is gekomen.
Je vroeg het E_O eerder, en zijn methode is anders die van mij, ik kan alleen kijken vaagjes maar niet zoals hem voorspellen met Keltische kruisen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:52 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Sinds E_O van TRU er niet is, vraag ik het maar hier.
Blijf ik stabiel of ga ik weer rare dingen meemaken?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:19 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Klopt! Vrijwilligerswerk in een sector die ik nooit eerder voor mogelijk had gehouden en ook de muziek betekent iets voor me.
Goed om te weten dat ik op het goede spoor zit. Thx!
Hidden realm is ook typerend overigens, maar daar durfde ik niets over te vragen.
Wou hier toch even op reageren. TS bedoelt het goed en probeert mensen te helpen en dat is hem te prijzen. Voor mij is het vooral dat de grens een beetje fijn is bij dit soort zaken. Je kan soms mensen ook op basis van lucht een hele verkeerde kant op sturen als ze het maar gewoon geloven (op basis van kaarten). Althans daarom sta ik niet direct te springen om dit soort topics, als je er niet in gelooft is het wat 50-50 vanuit mijn uitgangspunt wat betreft of je iemand helpt of juist niet. Maar ja dat hangt dus af van de mate waarin TS (of wie dan ook) voorspellingen maakt, de aard van die voorspellingen, de aard van de personen die het geloven e.d. Maar je snapt dit punt ook wel denk ik... Ik denk dan altijd aan die vrouw (bekende nl'er toen wel maar ik kan nu niet op haar naam komen) die is doodgegaan aan kanker omdat ze ook zoiets geloofde en daarom geen operatie onderging...quote:Op zondag 27 juli 2014 12:10 schreef Sangha het volgende:
Zeer onduidelijk of het nu wel mag of niet en waarom dan niet.![]()
Jammer om al die negatieve reacties te lezen ook, en of je er nu in gelooft of niet, het zou mooi zijn als mensen intentie leren herkennen. Als je leest merk je dat TS het goed bedoelt en oprecht mensen probeert te helpen.![]()
Ik waardeer dat, thanx TS!
Dus jij wilt zeggen dat ik niet moet luisteren, niet naar mijn werk moet gaan en de wiet weer oppakken?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:11 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Wou hier toch even op reageren. TS bedoelt het goed en probeert mensen te helpen en dat is hem te prijzen. Voor mij is het vooral dat de grens een beetje fijn is bij dit soort zaken. Je kan soms mensen ook op basis van lucht een hele verkeerde kant op sturen als ze het maar gewoon geloven (op basis van kaarten). Althans daarom sta ik niet direct te springen om dit soort topics, als je er niet in gelooft is het wat 50-50 vanuit mijn uitgangspunt wat betreft of je iemand helpt of juist niet. Maar ja dat hangt dus af van de mate waarin TS (of wie dan ook) voorspellingen maakt, de aard van die voorspellingen, de aard van de personen die het geloven e.d. Maar je snapt dit punt ook wel denk ik... Ik denk dan altijd aan die vrouw (bekende nl'er toen wel maar ik kan nu niet op haar naam komen) die is doodgegaan aan kanker omdat ze ook zoiets geloofde en daarom geen operatie onderging...
edit want ik vind het zelf eigenlijk suf om maar 1 smiley te gebruiken zonder argumentatie. Sorry daarvoor. Maar nee dat wil ik niet zeggen en dat zeg ik ook niet en dat zeg ik ook niet indirect op welke manier dan ook. Ik zeg juist dat als de kaarten zeggen dat jij niet meer naar je werk moet gaan en weer je wiet weer op moet pakken dat je dan wel na moet denken en het niet zomaar moet opvolgen. Maar dat sommige mensen het wel doen omdat ze er zo sterk in geloven. Daarom stelde ik ook dat het afhangt van de voorspellingen die hij maakt, de aard van die voorspellingen en de aard van de personen die het geloven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:14 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat ik niet moet luisteren, niet naar mijn werk moet gaan en de wiet weer oppakken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |