Ik interpreteer dit als een kut topic. En dat zonder kaarten.quote:Simpel vertel me wat over jezelf kort, het mag zo kort als mijn introductie van hallo ik ben spongeboss. Hoe meer je me vertelt hoe meer ik je kan helpen met de kaarten interpreteren.
Ben je goed in he, trekken.quote:Mijn tarot methode werkt meer als in ik ga kaarten trekken en zal ze je uitleggen en kijken of we er inzichten of nieuwe perspectieven uit kunnen krijgen
Het goed maken en dan komt het goed. En let wel, weer zonder kaarten los ik het op.quote:Voorbeeld van vraag: Ik had ruzie met mijn vriendin wat moet ik nu doen/komt het nog goed?
etc zulke vragen zijn allemaal prima.
Oh sorry, ik kwam nu pas bij dit stukje aan, nog veel succes!quote:Mocht je zin hebben te trollen pak quote deze op en plak hem in klb of maak een klachten topic over mij, maar ga niet hier zitten te trollen waar ik serieus lezingen voor mensen ga doen. Ik dank jullie hiervoor.
Slaan natuurlijk en terugsturen naar de keuken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:08 schreef Klokov het volgende:
Ik had geen ruzie met mijn vriendin. Wat moet ik nu doen?
Grappig ik trok als eerste kaart de zon, dat kan betekenen dat je voorheen een betere tijd hebt gehad, meer energie. Het kan zelfs betekenen dat het gewoon super warm is. Of misschien voel je je wel negatief en verbloem je je negativiteit door gelukkig te lijken aan de oppervlakte? De tweede kaart is een 10 van wanden/batonsquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:06 schreef wwwever het volgende:
Kheb al tijden geen puf, hang maar de hele dag op de bank. Geen zin om naar buiten te gaan. Wat doe ik er aan???
!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:15 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Grappig ik trok als eerste kaart de zon, dat kan betekenen dat je voorheen een betere tijd hebt gehad, meer energie. Het kan zelfs betekenen dat het gewoon super warm is. Of misschien voel je je wel negatief en verbloem je je negativiteit door gelukkig te lijken aan de oppervlakte? De tweede kaart is een 10 van wanden/batons
De tien van wanden betekend vaak een situatie van veel druk en stress. Het lijkt allemaal erg veel, het kan ook zijn dat je misschien problemen op je rug mee draagt? [ afbeelding ]
Het advies of de boodschap van deze kaart is probeer het niet alleen op te lossen zoek iemand om je te helpen, het kan ook betekenen dat je misschien iets met iemand moet doen dan kom je misschien wel buiten en is er meer energie? Aan de andere kant kan de kaart ook negativiteit en een gevoel van hopeloosheid betekenen als dat het geval is ga naar een dokter.
derde kaart de duivel.
Leugens en jezelf voor de gek houden, misschien zit je vast in een slecht patroon waar je gewoon lekker op de bank ligt zodat je niet veel hoeft, of misschien voelt het fijner dan eens op te staan en iets te doen met tegenzin. Er is iets uit de balans en misschien moet je die weer herpakken. De duivel is vooral een kaart van plezier maken en gewoon nergens een fuck om geven de plichten of de afwas.
Ik had graag je feedback gehad, als je dit zinnig vond - bedankt!
Als je op niet leest waarom zou ik moeite doen jou te helpen wees respectvol of kijk naar de lezing wwwever die had hetzelfde probleem iedere lezing is echter anders. Maar als jij te lui bent de op te lezen zul je het daarmee moeten doen. Want als ik voor jou kaarten ga leggen en mijn uitleg is 3zinnen te lang is het al tldr.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:23 schreef LookAtMe het volgende:
Hoi ik ben LookAtMe 21 jaar, OP niet gelezen want tl;dr dus misschien vertel ik iets niet voor een lezing. Ben lui, zit elke dag de hele dag achter de computer. Behalve als ik naar school ga of ga zuipen.
Nogmaals ik kan niet in de toekomst kijken, helaas kan ik je hier niet mee helpen.quote:
Heeft Cue, een specifieke vraag dat zou fijner werken zijn, zo niet laat het me weten dan trek ik gewoon drie kaarten en zullen we ons laten verassen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:43 schreef Cue_ het volgende:
Hoi, ik ben Cue en 28. Wat staat er in de kaarten voor mij?
Doe maar eerst algemeen. Wie weet wat voor vervolg vraag erdoor komtquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:45 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Heeft Cue, een specifieke vraag dat zou fijner werken zijn, zo niet laat het me weten dan trek ik gewoon drie kaarten en zullen we ons laten verassen.
Het is erg moeilijk zonder vraag maar ik zal een poging wagen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Doe maar eerst algemeen. Wie weet wat voor vervolg vraag erdoor komt
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ok ik had wat problemen maar hier komt de lezing (ik voel me wel niet zo goed bij deze zonet wat ruzie gehad hier waardoor er wat negatieve energie is, als dit totaal niet bij je past moet je het me laten weten dan grijp ik een ander deck, deze heeft misschien teveel negatieve energie meegekregen nu.)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hallo deviezeman:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:25 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Hallo ik ben deviezeman.
Heb ik de juiste beslissingen gemaakt de afgelopen 2 maanden?
Je mag kiezen welke je kiest
Het is goed, en het is ook nog wel vrij op mezelf en wat ik me af vroeg van toepassing moet ik zeggen... Dus dat is wel grappig!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:41 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Hallo deviezeman:
Vrij interessant was het de afgelopen 2 maanden het doel om gezonder te leven? Of om meer te sparen etc?
1 Ridder van de pentakels.
Ridder van de pentakels is vooral een teken van rust en geduld stabiel en weloverwogen. Veilig en gegrond, het enige waar je voor moet uitkijken is dat de ridder niet vol passie zit. Hij kan namelijk te gegrond worden en stijfkoppig of zelfs lui worden.
2 Pentacles II
Een man die jongleert met twee ballen, hij probeert ze in balans te houden terwijl hij op een been staan. Kan het zijn dat je qua keuzes dan een keuze hebt gemaakt? Heb je nog moeite met een keuze te maken en doe je een beetje van beide? De boodschap hier is dat als je genoeg kennis hebt om een keuze te maken je dat beter kan doen, je kan beter niet blijven jongleren omdat je je energie niet definitief in een ding wilt steken of bang bent dat te doen.
3 Koning van zwaarden
De koning van zwaarden is een rationeel man, die soms hevige kritiek kan geven tegen mensen. Hij kan koud staan tegenover anderen.. Een strategisch denker zeer goed in analytisch zijn etc, erg streng. Misschien dat er zo iemand in je leven is, misschien dat je voor een baan of opleiding gaat war je analytisch moet doen. Of misschien teruggaande op de vorige kaarten dat je moeite hebt met keuzes maken omdat je alles te rationeel wilt benaderen?
Als we de kaarten bij elkaar optellen ben je goed bezig, maar moet je vooral doorzetten en niet te gauw opgeven of dingen uitstellen. Ik zeg niet dat je dat doet maar dat lijkt het thema te zijn van de kaarten.
Kun je me laten weten als het goed of slecht was? Ik ben ook nog maar aan het trainen en ben benieuwd of je er iets aan gehad hebt.
Ja het is altijd wel algemeen maar pas op er zijn 78 kaarten en de kans dat je er trekt die op iets of iemand slaan kan heel erg verschillen. Je kunt ook mensen treffen die rusteloos zijn en altijd bezig zijn die ridder van pentakels past bij hen totaal niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:44 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
HEt is goed, en het is ook nog wel vrij op mezelf en wat ik me af vroeg van toepassing moet ik zeggen... Dus dat is wel grappig!
Al moet ik zeggen dat ik skeptisch ben in dergelijke dingen omdat de omschrijvingen wel heel algemeen zijn dus ze kunnen altijd wel op IETS van toepassing zijn.
Alsnog bedankt en leuk topic!
De tweede is wel eng op mezelf van toepassing...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:46 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja het is altijd wel algemeen maar pas op er zijn 78 kaarten en de kans dat je er trekt die op iets of iemand slaan kan heel erg verschillen. Je kunt ook mensen treffen die rusteloos zijn en altijd bezig zijn die ridder van pentakels past bij hen totaal niet.
Maar je hebt gelijk ze zijn breed inzetbaar, en dat is ook waarom ik ze gebruik. Om mensen misschien wat perspectief te geven wat feedback wat op ze slaat of wat niet op ze slaat. Maar ik ben niet iemand die zegt oh ik voorspel je de toekomst dat is dan 20 euro, graag.
Dus tja het is gratis en het is gewoon voor de fun, dat is alles. Misschien heeft iemand er wat aan misschien totaal niet.
Doe er je voordeel mee.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:47 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
De tweede is wel eng op mezelf van toepassing...
Je kunt de kaarten opzoeken als je wilt op de site in de op onderaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:39 schreef RustCohle het volgende:
Ik geloof totaal niet in Tarot e.d., maar ik waag maar een poging voor de fun en om te kijken of de kaarten overeenstemmen met mijn situatie.
Korte info over mijzelf: 19 jaar en binnenkort zal ik beginnen aan een wo opleiding. Voor de rest ben ik aan het toewerken om na mijn studie op mijzelf te gaan wonen. Met dit laatste bedoel ik dan sparen, wat tot op heden nog helemaal niet lukt, aangezien ik té lui ben om werk te combineren met school. Daarnaast tja.. geen inkomen = niet kunnen sparen.
Voor de rest ehm.. ben ik een piekeraar.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:55 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Je kunt de kaarten opzoeken als je wilt op de site in de op onderaan.
Ok we beginnen met een VIII van pentacles
Deze kan twee betekenissen hebben een betekenis van een vak leren en het overschatten van onze capaciteiten, het kan echter ook betekenen dat er veel energie moet worden gestoken in een project. Hoe je dit interpreteert is aan jou.
De III of cups.
Lastige kaart, als het probleem was 'wat is een rode vlag in een relatie zou deze kaart betekenen dat hij wellicht een zware drinker kan zijn. In jouw geval, tja dit is een tijd van feesten plezier hebben etc. Misschien dat er een verjaardag is of een trouwdag of een vrouw in verwachting, maar ik denk dat in jouw situatie het misschien meer de vakantie is, het klaar zijn met school een toffe tijd.
De laatste kaart is een Aas van zwaarden.
Weer meerdere betekenissen mogelijk, misschien had je eerder wat problemen met iemand te begrijpen maar zul je langzaam de persoon beter gaan begrijpen aan de andere kant een aas is altijd 1 en die kaart staat in verbintenis met de magiër die deel uitmaakt van major arcana 1 dit is een minor arcana 1 en die weergeven vaak een priel begin in iets. Een begin dat moet worden uitgewerkt het zou erg voor de hand liggend zijn om te zeggen dat die studie dat begin is. Wat ik weer jammer vind daar je al een beetje sceptisch bent.![]()
Met de drie kaarten bij elkaar kan ik wel zien dat je wellicht misschien hard gewerkt heb waar je moest komen inderdaad lui kan zijn of graag plezier hebt en liever lol doet dan taken, maar misschien dat de aas van zwaarden iets nieuws naar de tafel gaat brengen misschien dat je jezelf beter gaat begrijpen.
Ik moet zeggen het zijn een beetje lastige kaarten vooral die 3 of cups, lastig te interpreteren in de deze. Maar ik denk inderdaad het hebben van plezier nu misschien in de overbrugging van nu naar opleiding, misschien iets anders, in die trant. Je zult misschien voor jezelf moeten denken als je denkt dat het een beetje sense maakt in jouw leven dan is die drie vooral iets met feesten, of plezier hebben of drinken etc.
Hopelijk heb je er wat aan zo niet even goeie vrienden!
Mbt het dagdromen. Daar ben ik totaal niet van, zit te nuchter in het leven / relativeer alles. Dat ik mij daarin niet herken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:11 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Ok ik had wat problemen maar hier komt de lezing (ik voel me wel niet zo goed bij deze zonet wat ruzie gehad hier waardoor er wat negatieve energie is, als dit totaal niet bij je past moet je het me laten weten dan grijp ik een ander deck, deze heeft misschien teveel negatieve energie meegekregen nu.)
7 van bekers/cups beginnen we mee.
Deze kaart gaat vooral om dagdromen of gedachten die van hot naar her springen. Misschien dat je wat herkent dat je vaak dagdroomt, misschien een beetje moeite met richten op de realiteit, misschien heeft iemand onwerkelijke verwachtingen van je? Of jijzelf, het is lastig te zeggen zonder een probleem te hebben. Misschien dat je bezig bent met iets waarin je veel fantaseert?
The magician / de magiër
Een kaart van energie en verlangen, maar ook van een gladde tong. Maar belangrijker deze kaart kan iets nieuws beteken of weergeven, een nieuwe visie, een oplossing voor iets. Het is een moeilijke kaart om te begrijpen maar het gaat vooral om een nieuw begin, een begin dat sterk staat.
XVI de toren.
Een kaart van veranderingen de funderingen alles waar we in geloven stort en keldert ineen. Het kan een revolutie betekenen of een nieuwe perceptie, een situatie die totaal veranderd, of het wakker worden van een dagdroom. De toren kan echter ook betekenen dat als je een muur om jezelf hebt gebouwd deze misschien kapot gaat. Als ik de drie kaarten bij elkaar zou pakken zou je haast het verhaaltje kunnen maken van een dagdromer die aan iets groots begint maar dat daarna erg fout uitpakt. Maar nogmaals je hebt geen vraag en ik zit een beetje met negatieve energie. Ik zal sowieso van deck veranderen.
Weet niet of je hier ook maar iets van herkent, het is lastig zonder aanknopingspunt/vraag. Als je denkt hier herken ik niets van zal ik mezelf wreken met mijn vaste deck.
Yo, mooie vraag een van de mooiste eigenlijk. Want hier heb ik echt iets concreets. En een hele interessante lezing...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:06 schreef Imrhien het volgende:
Leuk topicje Spongeboss, al is het zoals jij zelf zegt alleen maar om ff de tijd (en warmte) te verdrijven, ik geef je groot gelijk.
Zou jij voor mij ook een lezing willen doen?
Ik ben 24 en ga eind augustus voor het eerst in 7 jaar tijd weer terug de schoolbanken in. Eigenlijk ben ik daar best wel nerveus over, en misschien zou jij me wat meer inzicht daarin willen geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Hermit/De Heremiet:
In tegenstelling tot uhm de minor arcana's de pip kaarten pentacles etc, is dit een major arcana daar zijn er 22 van. Dit is netzoals de andere twee ook een negen, dat komt niet gauw voor dat ik uit een deck van 78 kaarten drie negens trek...
Deze kaart betekend vooral het terug keren in jezelf, maar tegelijkertijd ook het vergaren van wijsheid. Misschien dat teruggaand op de vorige kaart het comfortabel was maar je hebt besloten een ander pad in te slaan, omdat het niet meer goed voelde? Dat je meer in jezelf bent gaan zoeken wat je wilde, of was er iemand die misschien de heremiet kan representeren (een wijs man of iemand die goed advies geeft kan ook vrouw zijn natuurlijk) die je dit advies gaf? Of kwam het misschien uit jezelf. De Heremiet is vooral een tijd van bij dingen stil staan, goed nadenken, alles eens op een rijtje zetten om het zo te zeggen, en er kan frustratie zijn of andere negatieve gevoelens terwijl je dit doet. Maar het zal uiteindelijk wel dingen ophelderen. Helpt dat?
De nine of cups, negen van kelken:
De kaart is een man die alleen zit met 9 kelken achter zich op een tafel hij wacht op iets gasten etc. Het is vooral een goeie vrolijke kaart. Dit wordt overigens vaak gezien als een van de beste kaarten. Er is wel een kleine waarschuwing die van teveel is nooit goed. Met dat gezegd te hebben staat deze kaart vooral symbool goeie vooruitzichten. Je zult het zelf moeten lezen ik heb het van de site die ik in opening post heb staan:
In some mystical systems it's thought that what you put out will return back to you threefold. Or, as Shakespeare put it, the more love you give to others, the more you have, for "both are infinite." (Romeo & Juliet, II,ii). This is something of the meaning of this card.
Betreft de kaarten zou het goed moeten komen met alles! Maar zit je nu meer in de Heremiet tijd van alles nog op een rijtje zetten, laat me weten als je er wat aan hebt gehad zo niet zal ik morgen nog eens proberen de energie was weer erg slecht (veel mensen die tegen me praten waardoor ik focus kwijt raak.) En zeker waar jij er niet bij bent is het lastig kaarten te trekken voor een ander met slechte focus.)
Laat het me weten! dan doe ik het morgen over.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
Hmm het kan dan ook niet zijn dat iemand anders meer iets verwacht van jou? Dit is wel een redelijke lastige kaart. De kaart duidt vaak op het dromen van over dingen die vaak niet echt makkelijk of werkelijk te behalen zijn. Maar daar jij down to earth bent misschien dat de energie slecht was.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mbt het dagdromen. Daar ben ik totaal niet van, zit te nuchter in het leven / relativeer alles. Dat ik mij daarin niet herken.
Het nieuwe begin. Ik ben onlangs wel verhuist / nieuwe baan. Maar dat ligt ondertussen achter mij, de vraag is misschien wel in hoeverre dit een goede keuze was?
Zeker in combinatie met de laatste kaart.. ben ik toch bang voor hoe het af gaat lopen
Morgen ben ik er ook, je kan gewoon je vraag posten alleen zal ik je morgen te woord staan. Als je dat niet erg vind, als het dringend is wil ik nog wel proberen maar de focus is nu niet op zijn best. Dus je mag kiezen vandaag nog of morgen, mogen kan ik denk ik wel wat meer garantie geven voor iets beters want nu super bezweet en een beetje druk.quote:
Doe het wanneer jij goede energie hebt. Ik houd het topic in de gatenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:36 schreef Spongeboss het volgende:
Ik zal eens wat leggen en als ik er een goed gevoel bij heb kom ik ermee naar buiten anders doen we het morgen akkoord?
Mooi dan doe ik het morgen, geloof het of niet maar die zeven kwam weer omhoog gedreven toen ik zonet drie legde, daarom doe ik het morgen. http://www.biddytarot.com(...)-cups/seven-of-cups/quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Doe het wanneer jij goede energie hebt. Ik houd het topic in de gaten
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:38 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Maar er zitten weinig negatieve kaarten bij of wel? Of heeft iedereen hier geluk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die zijn er wel. Om er een paar te laten zien, er zijn er meer hoor. De 10 van wands, bij mijn eerste lezing bijvoorbeeld. En de duivel ietsjes later, de duivel is niet per definitie slecht, maar het is een verkeerde kaart als je vast zit in een verslaving of in een negatieve ketting.Doe me heel veel goed om dit te horen! Mooi, erg mooi. Ik wens je succes qua de kaarten gaat het goed komen maar je moet uitkijken voor teveel is nooit goed. Dus gewoon veel energie in steken maar zorg er wel voor dat je zelf ook energie voor jezelf overhoudt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:39 schreef Imrhien het volgende:
Ja, ja en ja, ik herken er echt wel een heel aantal punten in.
Vooral de 9 of cups, waarbij een deel van de betekenis van de kaart is dat je wat je geeft in drievoud terug krijgt...
Ik ga de kinderopvang in, en ik vind het daadwerkelijk een van de mooiste dingen die er is omdat je van een kind, door het gewoon al wat aandacht te geven, vaak het mooiste geschenk terug kan krijgen en dat is dankbaarheid.
Dankjewel Spongeboss!
Ik zal jou alvast een plekje reserveren voor morgen na Cue.quote:Nee dat doe ik niet.quote:Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.![]()
Hahahaha, nice one !!!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:48 schreef Bipsje het volgende:
Spongeboss,
Wat kan ik doen om binnen een jaar 'mijn mannetje' te ontmoeten?
[ Bericht 0% gewijzigd door Florentius op 22-07-2014 22:55:05 ]![]()
Helaas deze vragen kan ik niets mee nogmaals ik kan de toekomst niet voorspellen. De toekomst maak je zelf, ik raad je dan ook tinder of iets aan waar de andere mensen het ook mee doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:48 schreef Bipsje het volgende:
Spongeboss,
Wat kan ik doen om binnen een jaar 'mijn mannetje' te ontmoeten?
Slaap lekker allemaal.
[ Bericht 2% gewijzigd door Spongeboss op 22-07-2014 22:54:58 ]Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.![]()
Is er ook een kaart waarbij voorspeld wordt dat je (binnenkort) dood gaat? (Ff serieuze vraag, maar lijkt me toch gaar en raar als je die kaart ineens krijgt..
Niet dat ik erin geloof of denk dat het dan echt gaat gebeuren.![]()
Hoi Spongeboss. Ik ben heel erg verliefd op een meisje, maar zij niet op mij. Wat moet ik doen?Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.![]()
Even mobiel die kaart met drie zwaarden en het hart kan best zijn dat ik die uitleg en iemand zegt ja maar ik heb een hartaanval gehad. De kaart de dood staat als in een transformatie misschien verander je als mens maar ook afhankelijk van de vraag die je stelt. Het kan de dood betekenen maar dat doet die kaart zelden tot nooit. Nogmaals ik kan de toekomst niet voorspellen dat doe ik dan ook niet. Maar de kaart kan langskomen dat wel maar de interpretatie is dan anders.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:05 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Is er ook een kaart waarbij voorspeld wordt dat je (binnenkort) dood gaat? (Ff serieuze vraag, maar lijkt me toch gaar en raar als je die kaart ineens krijgt..
Niet dat ik erin geloof of denk dat het dan echt gaat gebeuren.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Hoi, Gewoonmezelf87, ben 27 jaar, wat zeggen de kaarten over de aankomende grote verandering?S. 2014
J. 2016![]()
Weer met je actiefiguren gaan spelen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:09 schreef Hallojo het volgende:
Hoi Spongeboss. Ik ben heel erg verliefd op een meisje, maar zij niet op mij. Wat moet ik doen?![]()
Heb ik jou iets gevraagd?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:15 schreef Imrhien het volgende:
[..]
Weer met je actiefiguren gaan spelen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.![]()
En ik maar denken dat elke fokker een rationele zolderkamernerd was....Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.![]()
Ja ik ben ook benieuwd! Ben 20 jaar, net klaar met m'n opleiding en eigenlijk zoekend naar werk. Heb na 4 jaar een klote relatie toch weer redelijk een sociale krijg opgebouwd nadat ik bijna iedereen kwijt was. En d'r is een nieuwe vlamBen benieuwd Spongeboss!
hee hallo![]()
Euhm... Hallo, ik ben IfImJamesDean, ik luister naar metal en draag jurkjes. Verder geloof ik hier niet in, maar verras me maar haha. Wie weet verander ik wel van mening.
1). Ik heb "ruzie" met een goede vriendin van me, en dat zit me niet echt lekker.
2). Ik vind het jammer dat m'n ex geen vrienden met me wil blijven.
Dus... Je tarotkaarten zullen betrekking hebben op vriendschapOp dinsdag 15 september 2015 @ 16:45 schreef Toto69 het volgende;
Er is maar één user hier die nooit werk van IfImJamesDean zou maken en dat is deadprez. Die jongen en werk gaat niet samen![]()
Na (weer) een jaar lurken hier op Fok! Vind ik dit wel een boeiend topic om in te posten.
Ik ben Hugo (goh nooit verwacht met die username) ben 27, ben net verhuisd. Langzaam het leven van een kantoorslaaf aan het accepteren na een jaar en sinds een half jaar weer in een relatie.
Nu heb ik op een vraag:
Er zijn wat puntjes in mijn leven (uitstelgedrag, vluchtgedrag, leven met een fuck it all instelling),
hoe gaat dit alles zich ontplooien.
Ik sluit graag aan achter in de rij en hoop dat een lezing wat uitsluitsel biedt.
Mocht je geen tijd/energie hebben don't sweat it.![]()
Geloof het of niet, maar ik probeer steeds maar er zit of steeds de toren erbij of steeds de 7 van cups. De kans dat ik dezelfde kaarten meerdere malen trek is erg klein daar er 78 inzitten. Ik ga gewoon proberen totdat ik wat krijg waarbij ik mij goed voel. Nou deze keer voel ik me er wel wat beter bij. Geen idee waarom die twee kaarten steeds bleven komen, ik ga daar eens iemand wat over vragen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Doe het wanneer jij goede energie hebt. Ik houd het topic in de gaten
III of wands / III van de staven.
De drie van staven en dat zie je aan de kaart al.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De man staat aan de horizon en kijkt verder weg, in de verte is een zee hij wacht op een schip of misschien op iets anders? Deze kaart gaat er vooral om op het punt te staan om te reizen of verder te gaan met je leven, misschien een passie laten uitkomen. Nu heb je gedeeld met mij dat je verhuist bent, dus is dit meer een inkoppertje. Maar dankzij dit voel ik me nu wel goed bij de lezing.
II of cups/ II van kelken.
Twee mensen die samen met een kelk tegen over elkaar staan. Deze kaart is vaak een kaart van liefde, iets romantisch tegengekomen, maar het kan ook gewoon een goeie vriendschap zijn. Of misschien iets goeds dat je zelf hebt gedaan voor een goed doel etc. Ik gok nu maar wat, maar deze kaart gaat vooral om liefde en sympathie met iets of iemand. Het kan ook gewoon betekenen dat je zo iemand bent tegen gekomen maar uiteindelijk je eigen weg bent gegaan. Of dat je misschien aan het settlen bent daar waarmee je bezig bent.
III de keizerin.
De Keizerin is vooral van de vrouwelijke energie vaak gelinkt aan Venus deze kaart volgt eigenlijk op aan de magiër die ik eerder had, alleen hier is het vaak gedaan en komt het echt tot leven. Dit is tegelijkertijd een goeie kaart voor de aardse dingen, de keizerin zit er goed bij. Echter kan ze ook haar kracht misbruiken om de aarde dor en dood te houden, als ze boos is of iets niet naar haar zin gaat.
Hopelijk had je hier wat aan, voor jou kaarten trekken is erg lastig ik denk dat het misschien lastig is zonder specifieke vraag, maar op zich tja even goeie vrienden het is gewoon om de tijd te doden, en misschien waren die van de eerste keer wel die wat het bij het juiste eind hadden alleen was kaart 1 vaag. De keizerin is echter beter dan de toren, en de toren hoeft niet slecht te zijn. Maar goed succes ermee.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Hoi! Ik hoop dat je een keer tjid hebt voor een lezing voor mij. Ik heb alleen geen specifieke vraag.
Welke methode gebruik je eigenlijk? en welke kaarten?![]()
Hmm ik ben vooral aan het oefenen dus geen super lezingen, momenteel doe ik het voor oefening en de tijd te doden, ik zal kijken hoe ver ik kom misschien dat ik jou ook nog zo kan doen. Mijn methode is de intuïtieve methode daarom moet ik heel veel oefenen. Het kan lastig zijn de beste symbolen allemaal goed te interpreten en te zien daarom ga ik ook nog vaak terug naar mechanisch, dat wil ik eruit werken. Als je geen specifieke vraag hebt zal ik het gewoon proberen maar ik kan niets garanderen maar goed het is gewoon voor de fun toch?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hoi! Ik hoop dat je een keer tjid hebt voor een lezing voor mij. Ik heb alleen geen specifieke vraag.
Welke methode gebruik je eigenlijk? en welke kaarten?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
ja lijkt me lachen! Wat bedoel je eigenlijk met 'mechanisch'? En je legt het keltische kruis?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:09 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Hmm ik ben vooral aan het oefenen dus geen super lezingen, momenteel doe ik het voor oefening en de tijd te doden, ik zal kijken hoe ver ik kom misschien dat ik jou ook nog zo kan doen. Mijn methode is de intuïtieve methode daarom moet ik heel veel oefenen. Het kan lastig zijn de beste symbolen allemaal goed te interpreten en te zien daarom ga ik ook nog vaak terug naar mechanisch, dat wil ik eruit werken. Als je geen specifieke vraag hebt zal ik het gewoon proberen maar ik kan niets garanderen maar goed het is gewoon voor de fun toch?
(Ik hou me er zelf ook mee bezig, maar het is vooral een hobby)
TRU / Leggingen, lezingen, dobbelen, enz. voor iemand anders. #28![]()
Ik zag het je bent een stuk beter dan mij ik doe hier gewoon simpele drie kaart leggingen, past present future. Of nouja future is geen leuke term meer vooruitzicht of advies voor dan, en het ligt misschien een week verder bij een keuze waar iemand stil staat opleiding etc.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
ja lijkt me lachen! Wat bedoel je eigenlijk met 'mechanisch'? En je legt het keltische kruis?
(Ik hou me er zelf ook mee bezig, maar het is vooral een hobby)
TRU / Leggingen, lezingen, dobbelen, enz. voor iemand anders. #28
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van wat jij legt, maar jij bent een stuk beter en verder dan mij dat staat wel vast. Maar goed ik ben niet zo van de ik kijk in de toekomst ik wil vooral in het hier en nu kijken. Mijn favoriete deck is Osho zen, maar ik gebruik momenteel of RWD of Anna K tarot.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Dank je wel! Ik vind het ook heel leuk om te doen, maar doe het alleen hobbymatigquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:18 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik zag het je bent een stuk beter dan mij ik doe hier gewoon simpele drie kaart leggingen, past present future. Of nouja future is geen leuke term meer vooruitzicht of advies voor dan, en het ligt misschien een week verder bij een keuze waar iemand stil staat opleiding etc.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van wat jij legt, maar jij bent een stuk beter en verder dan mij dat staat wel vast. Maar goed ik ben niet zo van de ik kijk in de toekomst ik wil vooral in het hier en nu kijken. Mijn favoriete deck is Osho zen, maar ik gebruik momenteel of RWD of Anna K tarot.![]()
![]()
Normaal doe ik dit niet zo maar ik zal gewoon voor je trekken om te kijken wat er misschien nu speelt bij jou.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoi, Gewoonmezelf87, ben 27 jaar, wat zeggen de kaarten over de aankomende grote verandering?
Vrij interessante kaarten,
The fool 0 / De sukkel 0
De sukkel is vooral een naïef figuur die zich klaarmaakt om te gaan reizen en zijn levenslessen begint. Hij staat er sterk met een knapzak en roos in zijn hand, erg naïef dit kan betekenen dat hij misschien alles onderschat, of dat hij totaal geen weet heeft van waar hij zich in gaat mengen. Het kan ook een nieuw begin betekenen, iets nieuws dat staat te geboren is gebeurt of moet gebeuren. In deze legging ligt hij echter voor het verleden dus hoogst waarschijnlijk iets in het verleden. Iets waar je besloot een nieuwe uitdaging aan te gaan een baan of een studie of iets anders waar je misschien nog in het onbekende was?
XVIII star/ de ster.
De ster is vooral een goeie positieve hoop, de star is dat wat in de bijbel de koningen de geboorte van Jezus laat zien. De sterren hebben mensen veel bezig gehouden en als je verdwaald bent kun je soms aan de hand van een ster je positie bepalen. De ster is een kaart van bescherming en onderdak, shelter zoals men in het Engels zegt. Misschien is er een moeilijke tijd nu maar is alles aan de betere hand. De ster kan ook een hoopvol vooruitzicht betekenen het kan iets positiefs zijn dat staat te gebeuren. Deze kaart is in ieder geval erg positief en staat in deze legging in het nu.
X of wands. X van staven.
Ok deze kaart is iets minder maar niet het einde van de wereld. Hij staat in deze legging voor wat staat te gebeuren wat gaat gebeuren. Het kan betekenen dat er een zwaardere lading gaat komen een zware rugzak die je moet dragen het kan overweldigend voelen. Je kunt misschien in de stress schieten als je hulp kan krijgen met problemen zul je die het best gewoon accepteren. Het kan ook betekenen in de situatie dat je zwaar hebt moeten werken aan iets en je bijna daar bent waar je wilt zijn iemand die bijvoorbeeld met de zware oogst van het jaar zit te sjouwen en bijna bij zijn dorp is.
Hopelijk had je er wat aan of heb je er wat aan. Laat me weten als het een beetje overeenstemt alles wat ik zei feedback is altijd welkom je kan dat in dit topic doen maar misschien komt er een slotje op dan mag het ook via dm of pm maar dat mag eigenlijk altijd wel.
succes!Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Ik was bezig, maar ik kan niet vliegen, overigens was de persoon boven die lezing zij was eerder geloof ik zij stond op het eind van pagina 2 jij begin 3?quote:
Hoi scootermuisje, normaal doe ik nie veel met springers, deze keer wel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:12 schreef Scootermuisje het volgende:
Ja ik ben ook benieuwd! Ben 20 jaar, net klaar met m'n opleiding en eigenlijk zoekend naar werk. Heb na 4 jaar een klote relatie toch weer redelijk een sociale krijg opgebouwd nadat ik bijna iedereen kwijt was. En d'r is een nieuwe vlamBen benieuwd Spongeboss!
XIII Death/Dood (maak je geen zorgen.)
Kaart klinkt eng, maar is het niet vooral dat deze kaart in het verleden steekt. De dood is hier meer het voorbijgaan van een fase en het naar een nieuwe fase gaan of een transformatie van jezelf. Het is een kaart van iets leren laten gaan, loslaten. En zodra we iets loslaten beseffen we ons misschien dat er nu plaats is voor iets nieuws, iets moois, ook al was het pijnlijk dat we nu iets kwijt zijn. Deze kaart duidt vooral op een nieuwe fase in je leven. En zit in deze legging in het verleden.
Kracht deze sprong er me 3x uit dus ik doe hem maar.
Kracht is een jonge vrouw die samen met een leeuw staat ze heeft de leeuw getemd. De jonge vrouw is zoals altijd met middeleeuwse symbolen een jonge maagd die voor puur staat. Deze kaart kan dus gezien worden als een jonge vrouw die haar passies onder controle houdt, natuurlijk hoeft dat niet. Want de leeuw moeten we niet uit heg oog verliezen een fiere leeuw dan denk ik aan passies en aan kracht.
Deze kaart voor mij betekend het vooral het combineren van twee krachten waar de vrouw zwak is helpt de leeuw, waar de leeuw wijsheid en directie nodig heeft is er de jonge vrouw. De kaart zou ook nog eens kunnen duidden op een goeie vriend die je misschien nooit bent kwijtgeraakt, het is een lastige kaart je kan zelfs eens opzoeken VIII/8 strength googlen of op de link in de op kijken.
De laatste kaart is een aas der staven. Oftewel ace of wands.
Deze aas van staven is altijd iets dat te doen heeft met passie of iets, de staven zijn namelijk vuur. Het zwaard is lucht de kelken zijn water en de munten/pentacles zijn aarde. Kracht is ook een kaart van vuur en ze leggen zo wel accent op elkaar. Dit kan dus een nieuw begin zijn met passie misschien dat je iets nieuws wilt leren een boek wilt schrijven of misschien zelfs een nieuwe vlam die zo losbarst dat lust vrij komt en wie weet?
Hopelijk heb je er wat aan het is een moeilijke lezing kracht sprong er 3 of 4 keer uit en dan kan ik er niet omheen. Maar ik had meerdere springers. Een springer die uit mijn oog viel maar waar ik niets mee gedaan heb. Misschien dat die beter paste, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
hoi,
Bedankt voor je legging! Grappig om te zien dat het toch allemaal om een grote verandering draait, die ook als zwaar ervaren kan worden... (tenminste dat is wat ik eruit haal)
De grote gebeurtenis waar ik het over had is de geboorte van mn eerste kindje..
De zwaardere tijd zou kunnen duiden op mn reintegratietraject en de keuzes die ik daarbij moet maken.
kan t dus wel redelijk thuis brengen....S. 2014
J. 2016![]()
quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
hoi,
Bedankt voor je legging! Grappig om te zien dat het toch allemaal om een grote verandering draait, die ook als zwaar ervaren kan worden... (tenminste dat is wat ik eruit haal)
De grote gebeurtenis waar ik het over had is de geboorte van mn eerste kindje..
De zwaardere tijd zou kunnen duiden op mn reintegratietraject en de keuzes die ik daarbij moet maken.
kan t dus wel redelijk thuis brengen....Leuk om te horen, ik wens je veel succes met het zijn van mamma, en ook met de rest. De zwaardere tijden de boodschap daar is vooral dat je gewoon op hulp van andere moet rekenen en beter kunt accepteren. Ik wens je veel succes met alles. Sterkte!
Aah sorry ik was gewoon hartstikke benieuwd, en terecht, dit is zo creepy...'De kaart zou ook nog eens kunnen duidden op een goeie vriend die je misschien nooit bent kwijtgeraakt,' heb je deze verzonnen of wat? Die hele lezing klopt zo ergquote:Op woensdag 23 juli 2014 12:04 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik was bezig, maar ik kan niet vliegen, overigens was de persoon boven die lezing zij was eerder geloof ik zij stond op het eind van pagina 2 jij begin 3?
[..]
Hoi scootermuisje, normaal doe ik nie veel met springers, deze keer wel.
XIII Death/Dood (maak je geen zorgen.)
Kaart klinkt eng, maar is het niet vooral dat deze kaart in het verleden steekt. De dood is hier meer het voorbijgaan van een fase en het naar een nieuwe fase gaan of een transformatie van jezelf. Het is een kaart van iets leren laten gaan, loslaten. En zodra we iets loslaten beseffen we ons misschien dat er nu plaats is voor iets nieuws, iets moois, ook al was het pijnlijk dat we nu iets kwijt zijn. Deze kaart duidt vooral op een nieuwe fase in je leven. En zit in deze legging in het verleden.
Kracht deze sprong er me 3x uit dus ik doe hem maar.
Kracht is een jonge vrouw die samen met een leeuw staat ze heeft de leeuw getemd. De jonge vrouw is zoals altijd met middeleeuwse symbolen een jonge maagd die voor puur staat. Deze kaart kan dus gezien worden als een jonge vrouw die haar passies onder controle houdt, natuurlijk hoeft dat niet. Want de leeuw moeten we niet uit heg oog verliezen een fiere leeuw dan denk ik aan passies en aan kracht.
Deze kaart voor mij betekend het vooral het combineren van twee krachten waar de vrouw zwak is helpt de leeuw, waar de leeuw wijsheid en directie nodig heeft is er de jonge vrouw. De kaart zou ook nog eens kunnen duidden op een goeie vriend die je misschien nooit bent kwijtgeraakt, het is een lastige kaart je kan zelfs eens opzoeken VIII/8 strength googlen of op de link in de op kijken.
De laatste kaart is een aas der staven. Oftewel ace of wands.
Deze aas van staven is altijd iets dat te doen heeft met passie of iets, de staven zijn namelijk vuur. Het zwaard is lucht de kelken zijn water en de munten/pentacles zijn aarde. Kracht is ook een kaart van vuur en ze leggen zo wel accent op elkaar. Dit kan dus een nieuw begin zijn met passie misschien dat je iets nieuws wilt leren een boek wilt schrijven of misschien zelfs een nieuwe vlam die zo losbarst dat lust vrij komt en wie weet?
Hopelijk heb je er wat aan het is een moeilijke lezing kracht sprong er 3 of 4 keer uit en dan kan ik er niet omheen. Maar ik had meerdere springers. Een springer die uit mijn oog viel maar waar ik niets mee gedaan heb. Misschien dat die beter paste, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
hee hallo![]()
Nee verzinnen doe ik niet, ik leg kaarten en kijk naar mogelijkheden, dat je de vriend nooit kwijt bent geraakt heeft te maken met de kaart kracht:quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:22 schreef Scootermuisje het volgende:
[..]
Aah sorry ik was gewoon hartstikke benieuwd, en terecht, dit is zo creepy...'De kaart zou ook nog eens kunnen duidden op een goeie vriend die je misschien nooit bent kwijtgeraakt,' heb je deze verzonnen of wat? Die hele lezing klopt zo ergSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De leeuw zal de vrouw in de kaart niet verlaten en de vrouw de leeuw niet, ze werken samen. Ze houden van elkaar als vrienden de vrouw behandeld de leeuw als een vriend en niet een wild beest de leeuw ziet dat in de vrouw en is haar dankbaar. Je ziet ook bij deze kaart toevallig twee mensen verderop die een beetje praten en fluisteren zo van 'die vrouw moet wel gek zijn dat ze bij hem blijft.'
Maar het kan ook te maken hebben met het inhouden van verlangens, dat ligt er allemaal net aan. Ik heb echter gewoon de kaarten getrokken de dood is eruit gesprongen en kracht is er 4x uitgesprongen de laatste kaart heb ik gewoon getrokken, dit terwijl er meerdere waren uitgesprongen. Maar met uitspringers soms pak ik ze soms niet ligt eraan hoe ik me voel.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Hoi, we gaan eens aan de slag. Qua geloven tja, het kan zijn dat de kaarten er 100% naast zitten en je er niets van kan thuisbrengen dan heb ik of een slechte dag of is in mijn concentratie weg of wie weet wat er is. Tarot kaarten kunnen van alles aanhalen we zullen eens kijken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:30 schreef IfImJamesDean het volgende:
Euhm... Hallo, ik ben IfImJamesDean, ik luister naar metal en draag jurkjes. Verder geloof ik hier niet in, maar verras me maar haha. Wie weet verander ik wel van mening.
1). Ik heb "ruzie" met een goede vriendin van me, en dat zit me niet echt lekker.
2). Ik vind het jammer dat m'n ex geen vrienden met me wil blijven.
Dus... Je tarotkaarten zullen betrekking hebben op vriendschap
1 De keizerin.
Ok dit gaat een hele lastige worden voor mij 1 is de keizerin, die heb ik zo straks nog gehad. Dit is in deze kwestie een hele moeilijke kaart, maar ik ga mijn best doen. Waarom is er ruzie deed de een de ander bemoederen of waarom wilt je ex geen vrienden blijven misschien ben je nog te dicht bij mij en moet je wat afstand nemen? De keizerin is vooral de moeder kaart, met alle vrouwelijke energieën die daarbij horen. Dat kan ook betekenen dat de moeder boos kan worden en het hele huis op zijn kop kan zetten in tarot taal laat ze dan de velden uitdrogen en stopt ze met het geven van leven aan de natuur etc (moeder natuur.) In deze kwestie is het vrij moeilijk deze kaart te pakken het zou zelfs kunnen beteken dat iemand als een keizerin behandeld wilde worden en daardoor in een aanvaring kwam. Het kan zoveel betekenen, erg lastig je kan het zelf eens opzoeken en ook eens zelf erover nadenken of iets jou hier sense maakt. Het is voor mij erg lastig daar ik geen directe vragen kan stellen etc.
Koning van zwaarden.
De koning van zwaarden is een slim man een abstracte denker, een goeie schaker bijvoorbeeld. Hij is rechtvaardig en werkt hard de strenge autoritaire vader die het goed bedoelt. Trekt niemand voor etc... Het enige minpuntje is dat onze koning van zwaarden niet altijd even goed is in het uiten van zijn emoties en daar ligt zijn zwakte. Hij zou je zo helpen met moeilijke problemen maar hij kan ook heel koud overkomen. Hij kan zelfs weigeren om het te proberen zich open te stellen zeg maar, hij kan perfectionistisch zijn hij kan kritiek uiten die niet echt gepast is. Hij kan dus zeg maar mensen pijn doen zonder goed na te denken voor wat hij zegt of door het totaal niet te realiseren dat hij dat doet met wat hij zegt. Natuurlijk is de kaart de koning van zwaarden maar het kan iedereen zijn, iemand in je leven je baas, een vriendin een vriend, jezelf? Ik ken je niet en dit is ook weer zo'n lastige kaart maar vooral hieraan moeten we denken zulke kwaliteiten vooral als het met mensen en relaties te maken heeft. De koning van zwaarden kan ook gewoon te maken hebben met het soort opleiding of werk dat je doet. http://www.aeclectic.net/(...)king-of-swords.shtml je kunt dat ook eens doorlezen.
De laatste is een VIII of pentacles of 8 van munten.
Dit kan betekenen dat jij of andere te gefocust met hun werk zijn, of misschien ga je zelf veel energie in iets steken. Misschien overschat je jezelf, wie weet? Deze kaart heeft duidelijk te maken met werk ergens aan werken of ergens in de leer gaan. Wie weet? Het kan ook een nieuwe investering zijn.
Hopelijk heb je er wat aan, maar het was een hele lastige lezing en ik ben zelf wel een beetje teleurgesteld met mijn onkunde dat het lastig is voor mij de kaarten juist te behandelen, heb je er niets aan even goeie vrienden heb je er een beetje aan ik hoop van wel! Maar goed het is aan jou.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Beste Hugo, ik ben hier zowat kapot aan het gaan, maar ik ga eens voor je kijken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:25 schreef hugo2409 het volgende:
Na (weer) een jaar lurken hier op Fok! Vind ik dit wel een boeiend topic om in te posten.
Ik ben Hugo (goh nooit verwacht met die username) ben 27, ben net verhuisd. Langzaam het leven van een kantoorslaaf aan het accepteren na een jaar en sinds een half jaar weer in een relatie.
Nu heb ik op een vraag:
Er zijn wat puntjes in mijn leven (uitstelgedrag, vluchtgedrag, leven met een fuck it all instelling),
hoe gaat dit alles zich ontplooien.
Ik sluit graag aan achter in de rij en hoop dat een lezing wat uitsluitsel biedt.
Mocht je geen tijd/energie hebben don't sweat it.
Eindelijk eens een relaxte lezing, maar ook weer een aparte ik trek kaarten gewoon at random. Dat wil zeggen ik ga door de stapel en pak er die drie uit waarvan ik denk ja daar voel ik me goed bij, ik heb twee keer een VII en een keer een VIII. Dus 2x7 1x8
VIII van zwaarden daar beginnen we mee. Deze heeft meerdere betekenissen ik zal deze daarom wat meer informatie geven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een beetje een aparte kaart, het kan betekenen dat er iets zit in onszelf dat we weg hebben gedrukt, of een gevoel. Het gaat hier vooral om onszelf niet te laten zijn wie we zijn we houden een deel weg, van onszelf dat is jammer, want hierdoor kunnen we niet echt voelen wie we echt zijn of het gevoel hebben dat we echt leven. Heel soms is er iets in ons dat we zo moeten wegsluiten omdat het negatief is en schaden kan aanrichten.
De kaart kan ook een oncomfortabel gevoel weergeven misschien bang zijn voor dat wat anderen van ons denken en of voelen. Misschien onvrede met onszelf, of misschien denken we te negatief over onszelf. Het is dan ook een waarschuwing om eens te gaan nadenken over alles hoe we onszelf zien of over onszelf denken. Misschien te negatief? Deze kaart zegt ook dat we moed moeten hebben op moeten staan en moedig moeten zijn, of dat we ons los moeten snijden van negativiteit en er voor eens en altijd mee moeten afrekenen. Deze kaart ligt in het verleden dus misschien is zoiets gebeurd? Of misschien worstel je er nog mee? Dit is vooral een kaart over zorgen maken of iets van onszelf opsluiten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VIII Pentacles toen jij zei uitstellen en vluchten vond ik de kaarten die ik trok wel grappig ik zal de plaatjes even toevoegen voor de eerste twee.
We zien hier een man die een beetje denkend voor zich uit kijkt. Hij is niet hard aan het werken hij staat eerder stil te kijken, te kijken of het fruit/oogst al rijp is kan hij hem nu plukken of is dat te vroeg? Als hij te lang wacht kunnen de vogels het echter opeten of wordt het te rijp wanneer pluk je? Hij staat zich daar dus te wachten te ergeren, hij heeft geen geduld meer. Hij wilt opgeven het is allemaal gefaald wilt hij roepen, het maakt allemaal niet meer uit. En deze kaart waarschuwt voor deze gedachte, heb geduld laat iets groeien of het een persoon is waar je ongeduldig mee bent op de werkvloer of in een groepje of dat het iets is waar je zelf tijd en moeite in steekt. Er is tegenslag en soms moeten we geduld hebben en blijven zorgen voor wat we doen het is te makkelijk om maar te zeggen het is gefaald ik geef het op.
Ga ook niets ondernemen omdat je gefrustreerd bent dan gaat het falen en wordt het een self fulfilling prophecy. Lees ook eens hier: http://www.aeclectic.net/(...)n-of-pentacles.shtml
De laatste is een VII van cups oftewel kelken:
Deze heeft vooral te doen met dagdromen of dingen te willen bereiken waarvan we weten dat ze niet mogelijk zijn. Waar we onszelf misschien voor de gek houden en liever dagdromen over villa's mooie vrouwen etc. Het is vooral een tijd om rustig te blijven ons te concentreren op het hier en nu stil staan bij wat we willen en daar energie in te steken. Op een volwassen manier. Maar omdat je zegt dat je vaak vlucht denk ik wat hier de les is het volgende is: Once again, the message is to stand fast. Don't let your emotions carry you off into fantasies and daydreams. Stay in reality, focus on making a decision. This card can also indicate a person who is living in dreams, preferring fantasy to reality, or someone lost in "their cups." Meaning using alcohol or drugs to escape reality.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Hartstikke bedankt voor de snelle reactie. Ik vind het leuk te lezen en grappig hoe het klopt toch (al kan het net zoals meerderen zeggen zijn omdat het zo globaal is).quote:
Harstikke bedankt Spongeboss!!![]()
Zo daar jij ook Tarot leest ga ik gewoon mijn interpretaties in spoiler zetten, en dan kan jij kijken wat jij er van had gemaakt en eens zien of we verschillen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Welke methode gebruik je eigenlijk? en welke kaarten?
3 kaarten 1 past schildknaap van zwaarden 2 present V van kelken, toekomst/vooruitzicht VIII van munten. (die komt vaak langs verdomme zeg.) Daar ik geen vraag had was het wel moeilijk dus ik ga het gewoon in de brede zin zoeken.
schildknaap van zwaarden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.V van kelken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VIII van munten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is lastig zonder vraag en een aanknopingspunt misschien heb ik de plank finaal mis geslagen dan is dit ook het teken dat ik moet stoppen want had volgens mij wel goeie lezingen. Als het totaal niets is geworden dan geef je me een vraag en probeer ik het na mijn pauze, op zijn minst heb je wel eens kunnen zien hoe jij ze zou interpreteren en wat ik zou zeggen.
Ja maar goed het is dan ook niet om dingen te voorspellen maar om adviezen te geven ook al zijn ze globaal ze geven nog allemaal een advies of stof tot nadenken zo gebruik ik de kaarten dan ook. Ook kun je kaarten trekken die heel positief zijn terwijl de persoon in een hele kut situatie zit of negatieve kaarten voor iemand die echt een gouden jaar heeft. Op dat moment zit je er compleet naast er zijn 78 kaarten waarvan sommige globaler zijn en andere specifiek het ligt er maar aan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:17 schreef hugo2409 het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt voor de snelle reactie. Ik vind het leuk te lezen en grappig hoe het klopt toch (al kan het net zoals meerderen zeggen zijn omdat het zo globaal is).
Harstikke bedankt Spongeboss!!
Hopelijk had je er wat aan.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:21 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Zo daar jij ook Tarot leest ga ik gewoon mijn interpretaties in spoiler zetten, en dan kan jij kijken wat jij er van had gemaakt en eens zien of we verschillen.
3 kaarten 1 past schildknaap van zwaarden 2 present V van kelken, toekomst/vooruitzicht VIII van munten. (die komt vaak langs verdomme zeg.) Daar ik geen vraag had was het wel moeilijk dus ik ga het gewoon in de brede zin zoeken.
schildknaap van zwaarden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.V van kelken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VIII van munten.Dit is mijn uitleg van de kaarten. Ik heb nog niet onder de spoilers gekeken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is lastig zonder vraag en een aanknopingspunt misschien heb ik de plank finaal mis geslagen dan is dit ook het teken dat ik moet stoppen want had volgens mij wel goeie lezingen. Als het totaal niets is geworden dan geef je me een vraag en probeer ik het na mijn pauze, op zijn minst heb je wel eens kunnen zien hoe jij ze zou interpreteren en wat ik zou zeggen.
De jonge onderzoeker, tevens de mens die door schade en schande wijs wordt. Hij leert door ondervinding. Hij experimenteert en debateert omdat dat voor hem een manier is om ideeën aan de werkelijkheid te toetsen.
Deze kaart staat voor inzicht in het eigen gevoelsleven. Iedere ervaring op de levensweg is uiteindelijk zinvol.
Volledig overzicht, uitgewerkte plannen, overvloed aan ideeën en inspiratie.. En vooral eigen verantwoordelijkheid nemen voor de situatie waarin je je bevindt.
Zo, en nu eens kijken of onze interpretaties veel verschillen.
Edit: wow! Onze duidingen verschillen, maar wat je zegt is voor een groot deel van toepassing. Dank je wel, en het is ook leerzaam. Ook al omdat ik me nooit heb gerealiseerd dat hofkaarten ook voor een element staan. Lol.
[ Bericht 2% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-07-2014 14:37:09 ]![]()
Haha, Ja ze verschillen erg duidelijk, daarom ben ik wel onder de indruk hoe jij het doet, dat is veel meer uhm gestroomlijnder, netter meer tidy? Mijn uitleg is vaak all over the place. Qua hofkaarten schildknapen is aarde, ridders zijn lucht, koningin is water en koning is vuur. Een ridder van pentacles is bijvoorbeeld het minst ridder. Beetje passief bijna zeg maar. Maar ik had ook bij jouw lezingen gekeken en inderdaad heel anders.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit is mijn uitleg van de kaarten. Ik heb nog niet onder de spoilers gekeken:
De jonge onderzoeker, tevens de mens die door schade en schande wijs wordt. Hij leert door ondervinding. Hij experimenteert en debateert omdat dat voor hem een manier is om ideeën aan de werkelijkheid te toetsen.
Deze kaart staat voor inzicht in het eigen gevoelsleven. Iedere ervaring op de levensweg is uiteindelijk zinvol.
Volledig overzicht, uitgewerkte plannen, overvloed aan ideeën en inspiratie.. En vooral eigen verantwoordelijkheid nemen voor de situatie waarin je je bevindt.
Zo, en nu eens kijken of onze interpretaties veel verschillen.
Edit: wow! Onze duidingen verschillen, maar wat je zegt is voor een groot deel van toepassing. Dank je wel, en het is ook leerzaam. Ook al omdat ik me nooit heb gerealiseerd dat hofkaarten ook voor een element staan. Lol.
Maar gelukkig had je er wel wat aan.
Hallo TS, wat is er gebeurd me de OP?quote:
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel![]()
Ze hebben dat ik het liever niet doe hier, ik ben aan het denken om met mijn santenkraam naar Tru te gaan, maar ik voel me daar niet goed bij omdat ik geen toekomst voorspel of bovennatuurlijk te werk ga, de vraag is dus waar ik heen moet met mijn dingen. Voor R&P leek dit me prima, want mensen met een probleem zou ik misschien wat kunnen bieden per kaarten. Heb je een vraag kunnen we het via pm afhandelen of dm ik help graag mensen maar nu moet ik gaan eten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:05 schreef complicate het volgende:
[..]
Hallo TS, wat is er gebeurd me de OP?
Laat maar wat weten.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Dank je wel voor jouw uitleg.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:07 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ze hebben dat ik het liever niet doe hier, ik ben aan het denken om met mijn santenkraam naar Tru te gaan, maar ik voel me daar niet goed bij omdat ik geen toekomst voorspel of bovennatuurlijk te werk ga, de vraag is dus waar ik heen moet met mijn dingen. Voor R&P leek dit me prima, want mensen met een probleem zou ik misschien wat kunnen bieden per kaarten. Heb je een vraag kunnen we het via pm afhandelen of dm ik help graag mensen maar nu moet ik gaan eten.
Laat maar wat weten.
Oh en wat jammer dat je het hier niet mag/kan doen, ik vond de meeste reacties van de users wel leuk.![]()
Misschien offtopic gerelateerde reacties negeren en gewoon reageren op users die het wel interessant vinden.1) No love without freedom, no freedom without love
Jammerquote:Op woensdag 23 juli 2014 17:07 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ze hebben dat ik het liever niet doe hier, ik ben aan het denken om met mijn santenkraam naar Tru te gaan, maar ik voel me daar niet goed bij omdat ik geen toekomst voorspel of bovennatuurlijk te werk ga, de vraag is dus waar ik heen moet met mijn dingen. Voor R&P leek dit me prima, want mensen met een probleem zou ik misschien wat kunnen bieden per kaarten. Heb je een vraag kunnen we het via pm afhandelen of dm ik help graag mensen maar nu moet ik gaan eten.
Laat maar wat weten.![]()
![]()
Dat dus.quote:maar euh misschien gaat hij het toch hier kunnen doen hoor. Kwestie van offtopic reacties te negeren.
Weet niet of het daarmee te maken heeft.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:11 schreef complicate het volgende:
[..]
Dat dus.maar euh misschien gaat hij het toch hier kunnen doen hoor. Kwestie van offtopic reacties te negeren.
![]()
![]()
Omdat er dus schijnbaar offtopic reacties kwamen over toekomst voorspellen etc...quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:12 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Weet niet of het daarmee te maken heeft.
Ben ook wel benieuwd waarom die steeds terug komen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef Spongeboss het volgende:
Geloof het of niet, maar ik probeer steeds maar er zit of steeds de toren erbij of steeds de 7 van cups. De kans dat ik dezelfde kaarten meerdere malen trek is erg klein daar er 78 inzitten. Ik ga gewoon proberen totdat ik wat krijg waarbij ik mij goed voel. Nou deze keer voel ik me er wel wat beter bij. Geen idee waarom die twee kaarten steeds bleven komen, ik ga daar eens iemand wat over vragen.
Om ze even langs te gaanquote:III of wands / III van de staven.
De drie van staven en dat zie je aan de kaart al.Deze zal vast met de veranderingen idd in wonen/werken te maken hebben dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De man staat aan de horizon en kijkt verder weg, in de verte is een zee hij wacht op een schip of misschien op iets anders? Deze kaart gaat er vooral om op het punt te staan om te reizen of verder te gaan met je leven, misschien een passie laten uitkomen. Nu heb je gedeeld met mij dat je verhuist bent, dus is dit meer een inkoppertje. Maar dankzij dit voel ik me nu wel goed bij de lezing.Op liefdesgebied gebeurd er weinig en verder geen bijzonderheden volgens mij de laatste tijd. Misschien de vriendin die tijdelijk bij me in is komen wonen ivm haar verhuizing. Goede vriendin ben ik toch ookquote:II of cups/ II van kelken.
Twee mensen die samen met een kelk tegen over elkaar staan. Deze kaart is vaak een kaart van liefde, iets romantisch tegengekomen, maar het kan ook gewoon een goeie vriendschap zijn. Of misschien iets goeds dat je zelf hebt gedaan voor een goed doel etc. Ik gok nu maar wat, maar deze kaart gaat vooral om liefde en sympathie met iets of iemand. Het kan ook gewoon betekenen dat je zo iemand bent tegen gekomen maar uiteindelijk je eigen weg bent gegaan. Of dat je misschien aan het settlen bent daar waarmee je bezig bent.Allemaal wel een beetje teken van verandering (ivm ook de magier) Ik hoop dat alles beetje tot leven komt.quote:III de keizerin.
De Keizerin is vooral van de vrouwelijke energie vaak gelinkt aan Venus deze kaart volgt eigenlijk op aan de magiër die ik eerder had, alleen hier is het vaak gedaan en komt het echt tot leven. Dit is tegelijkertijd een goeie kaart voor de aardse dingen, de keizerin zit er goed bij. Echter kan ze ook haar kracht misbruiken om de aarde dor en dood te houden, als ze boos is of iets niet naar haar zin gaat.Ben uiteindelijk wel benieuwd of de toren van je eerste trekking nog iets gaat betekenen. Want momenteel klopt het wel een beetje dat het nog niet helemaal gaat zoals ik wil. En dat ik af en toe wel denk of het de juiste keuzes zijn geweest.quote:Hopelijk had je hier wat aan, voor jou kaarten trekken is erg lastig ik denk dat het misschien lastig is zonder specifieke vraag, maar op zich tja even goeie vrienden het is gewoon om de tijd te doden, en misschien waren die van de eerste keer wel die wat het bij het juiste eind hadden alleen was kaart 1 vaag. De keizerin is echter beter dan de toren, en de toren hoeft niet slecht te zijn. Maar goed succes ermee.
Zou het topic gewoon in TRU gooien. Zal daar vast ook gewaardeerd worden![]()
![]()
Maar euuh TS, waarom zou het hier niet mogen dan? Hebben mods jou hierover bericht of kwam het door de niet gepaste reacties?1) No love without freedom, no freedom without love
Ja ik denk dat de toren dan nog wel kan kloppen maar de toren is niet puur slecht, het is een kaart van alles staat op zijn kop. En hij ziet dan dat alles wat hij opbouwde allemaal een leugen was. En daar is hij nu van verlost maar met de verlossing stort alles in etc.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd waarom die steeds terug komen.
Om ze even langs te gaan
[..]
Deze zal vast met de veranderingen idd in wonen/werken te maken hebben dan.
[..]
Op liefdesgebied gebeurd er weinig en verder geen bijzonderheden volgens mij de laatste tijd. Misschien de vriendin die tijdelijk bij me in is komen wonen ivm haar verhuizing. Goede vriendin ben ik toch ook
[..]
Allemaal wel een beetje teken van verandering (ivm ook de magier) Ik hoop dat alles beetje tot leven komt.
[..]
Ben uiteindelijk wel benieuwd of de toren van je eerste trekking nog iets gaat betekenen. Want momenteel klopt het wel een beetje dat het nog niet helemaal gaat zoals ik wil. En dat ik af en toe wel denk of het de juiste keuzes zijn geweest.
Zou het topic gewoon in TRU gooien. Zal daar vast ook gewaardeerd worden
Maar onthoudt de toekomst staat niet vast maar het kan wel zijn dat er iets staat te veranderen dat kan een opvatting zijn etc.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Het lijkt mij het beste als je inderdaad gewoon je tarotdiensten aanbiedt in TRU, dat is bedoeld voor dat soort zaken. Gewoon duidelijk maken hoe jij 't aanpakt en als mensen daar dan gebruik van willen maken dan gaat 't balletje rollen. R&P is niet echt de plek voor tarotlezingen. Overleg even met de mod aldaar en kijk of jullie samen een team kunnen vormen elk met eigen specialisatie.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:19 schreef complicate het volgende:
Maar euuh TS, waarom zou het hier niet mogen dan? Hebben mods jou hierover bericht of kwam het door de niet gepaste reacties?
Ze kijken dus meer naar de tarot in plaats van naar wat ik ermee doe. Maar dat maakt niet uit, ik ga dan niet naar TRU met mijn santenkraam denk ik. Ik vond en vind het leuk om te doen. Maar wie van jullie zou eens in TRU kijken en daar een lezing zoeken voor een probleem of zo? Mensen gaan pas naar tru als ze een vodoo priester zoeken etc. En daar zit ik niet op te wachten.
Dus met alles respect als dit een keuze is van mods ga ik niet met ze in gevecht en maakt het mij ook niet uit jammer voor de users die hier nog gebruik van wilde maken, maar zoals ik zei er zijn ook tarot forums waar je dit gewoon kan doen, en betere feedback krijgt. Alleen dit doe ik gewoon ook omdat ik mensen misschien wat steun kan geven of wat inzicht en zo niet misschien om wat tijd te doden.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Opzich mag je hem best hier open houden hoor. Mods zullen enkel niet het topic opschonen van 'niet-ontopic' posts. Daar zal je gewoon doorheen moeten kijken dan.![]()
Volgens me mag je dit topic hier laten hoor, maar dan moet je gewoon van mods niet verwachten dat ze intreden ingeval er offtopic reacties komen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:30 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het lijkt mij het beste als je inderdaad gewoon je tarotdiensten aanbiedt in TRU, dat is bedoeld voor dat soort zaken. Gewoon duidelijk maken hoe jij 't aanpakt en als mensen daar dan gebruik van willen maken dan gaat 't balletje rollen. R&P is niet echt de plek voor tarotlezingen. Overleg even met de mod aldaar en kijk of jullie samen een team kunnen vormen elk met eigen specialisatie.
Ze kijken dus meer naar de tarot in plaats van naar wat ik ermee doe. Maar dat maakt niet uit, ik ga dan niet naar TRU met mijn santenkraam denk ik. Ik vond en vind het leuk om te doen. Maar wie van jullie zou eens in TRU kijken en daar een lezing zoeken voor een probleem of zo? Mensen gaan pas naar tru als ze een vodoo priester zoeken etc. En daar zit ik niet op te wachten.
Dus met alles respect als dit een keuze is van mods ga ik niet met ze in gevecht en maakt het mij ook niet uit jammer voor de users die hier nog gebruik van wilde maken, maar zoals ik zei er zijn ook tarot forums waar je dit gewoon kan doen, en betere feedback krijgt. Alleen dit doe ik gewoon ook omdat ik mensen misschien wat steun kan geven of wat inzicht en zo niet misschien om wat tijd te doden.Wat je kan doen is dus , gewoon offtopic reacties negeren , want actie vraagt om reactie. Als je alleen op users reageert zoals in het begin die het wel interessant vinden , is er niks aan de hand. Ga gewoon verder en reageer niet op offtopic reacties.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:32 schreef Cue_ het volgende:
Opzich mag je hem best hier open houden hoor. Mods zullen enkel niet het topic opschonen van 'niet-ontopic' posts. Daar zal je gewoon doorheen moeten kijken dan.Hmm ja, wie weet. Ik denk dat je sowieso niet mag reeksen dus nadat deze vol is dan is het goed, maar ze hebben niet meer gereageerd. Maar goed Complicatie als je vragen hebt zal ik hier dan wel een lezing voor je doen. Voel me nu wel okay denk ik, even kijken want dat weet ik pas als ik begin met de kaarten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:34 schreef complicate het volgende:
[..]
Volgens me mag je dit topic hier laten hoor, maar dan moet je gewoon van mods niet verwachten dat ze intreden ingeval er offtopic reacties komen.Wat je kan doen is dus , gewoon offtopic reacties negeren , want actie vraagt om reactie. Als je alleen op users reageert zoals in het begin die het wel interessant vinden , is er niks aan de hand. Ga gewoon verder en reageer niet op offtopic reacties.
Dus laat het maar weten ik zal dan gewoon dit topic vol kliederen en ik zie dan wel.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Fijnquote:Op woensdag 23 juli 2014 17:37 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Hmm ja, wie weet. Ik denk dat je sowieso niet mag reeksen dus nadat deze vol is dan is het goed, maar ze hebben niet meer gereageerd. Maar goed Complicatie als je vragen hebt zal ik hier dan wel een lezing voor je doen. Voel me nu wel okay denk ik, even kijken want dat weet ik pas als ik begin met de kaarten.
Dus laat het maar weten ik zal dan gewoon dit topic vol kliederen en ik zie dan wel.
Awel, ik vond/vind het gewoon leuk om de reacties te lezen van hoe je het doet en van de users die het interessant vinden. Maar ik wil geen lezing.Vind het gewoon eens wat anders dan de meeste R&P topics. Leuke topic imo.
Ga gewoon zo verder.
De tarot kun je beslist ook beschouwen als een stuk psychologie. Zowel Jungiaans - de symboliek is feitelijk een smeltkroes van diverse geestelijke stromingen en zou je kunnen zien als een deel van collectieve onderbewuste. Net zoals volksverhalen en sprookjes - als de praktijk van het tarotlezen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:34 schreef complicate het volgende:
[..]
Volgens me mag je dit topic hier laten hoor, maar dan moet je gewoon van mods niet verwachten dat ze intreden ingeval er offtopic reacties komen.Wat je kan doen is dus , gewoon offtopic reacties negeren , want actie vraagt om reactie. Als je alleen op users reageert zoals in het begin die het wel interessant vinden , is er niks aan de hand. Ga gewoon verder en reageer niet op offtopic reacties.
Een tarottopic past daarom mi. ook heel goed in R&P.
[ Bericht 7% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-07-2014 19:40:59 ]![]()
Eens.quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De tarot kun je beslist ook beschouwen als een stuk psychologie. Zowel Jungiaans als de praktijk van het tarotlezen.
Een tarottopic past daarom mi. ook heel goed in R&P.Ik probeer ook de TS aan te moedigen.
Hey Spongeboss mag ik ook een lezing? Hoe ziet de toekomst er voor me uit? (of is dat niet specifiek genoeg)En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.![]()
Verplaats dit topic gewoon naar TRU dan. Heb je ook al zo´n topicreeks lopen.
TRU / Leggingen, lezingen, dobbelen, enz. voor iemand anders. #28It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.![]()
Bij die eerste kaart klopte die zin over mijn ex. Dus ik denk dat die zin op hem slaat: dat de wond nog te vers is om vrienden te blijven zeg maar.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:36 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Hoi, we gaan eens aan de slag. Qua geloven tja, het kan zijn dat de kaarten er 100% naast zitten en je er niets van kan thuisbrengen dan heb ik of een slechte dag of is in mijn concentratie weg of wie weet wat er is. Tarot kaarten kunnen van alles aanhalen we zullen eens kijken.
1 De keizerin.
Ok dit gaat een hele lastige worden voor mij 1 is de keizerin, die heb ik zo straks nog gehad. Dit is in deze kwestie een hele moeilijke kaart, maar ik ga mijn best doen. Waarom is er ruzie deed de een de ander bemoederen of waarom wilt je ex geen vrienden blijven misschien ben je nog te dicht bij mij en moet je wat afstand nemen? De keizerin is vooral de moeder kaart, met alle vrouwelijke energieën die daarbij horen. Dat kan ook betekenen dat de moeder boos kan worden en het hele huis op zijn kop kan zetten in tarot taal laat ze dan de velden uitdrogen en stopt ze met het geven van leven aan de natuur etc (moeder natuur.) In deze kwestie is het vrij moeilijk deze kaart te pakken het zou zelfs kunnen beteken dat iemand als een keizerin behandeld wilde worden en daardoor in een aanvaring kwam. Het kan zoveel betekenen, erg lastig je kan het zelf eens opzoeken en ook eens zelf erover nadenken of iets jou hier sense maakt. Het is voor mij erg lastig daar ik geen directe vragen kan stellen etc.
Koning van zwaarden.
De koning van zwaarden is een slim man een abstracte denker, een goeie schaker bijvoorbeeld. Hij is rechtvaardig en werkt hard de strenge autoritaire vader die het goed bedoelt. Trekt niemand voor etc... Het enige minpuntje is dat onze koning van zwaarden niet altijd even goed is in het uiten van zijn emoties en daar ligt zijn zwakte. Hij zou je zo helpen met moeilijke problemen maar hij kan ook heel koud overkomen. Hij kan zelfs weigeren om het te proberen zich open te stellen zeg maar, hij kan perfectionistisch zijn hij kan kritiek uiten die niet echt gepast is. Hij kan dus zeg maar mensen pijn doen zonder goed na te denken voor wat hij zegt of door het totaal niet te realiseren dat hij dat doet met wat hij zegt. Natuurlijk is de kaart de koning van zwaarden maar het kan iedereen zijn, iemand in je leven je baas, een vriendin een vriend, jezelf? Ik ken je niet en dit is ook weer zo'n lastige kaart maar vooral hieraan moeten we denken zulke kwaliteiten vooral als het met mensen en relaties te maken heeft. De koning van zwaarden kan ook gewoon te maken hebben met het soort opleiding of werk dat je doet. http://www.aeclectic.net/(...)king-of-swords.shtml je kunt dat ook eens doorlezen.
De laatste is een VIII of pentacles of 8 van munten.
Dit kan betekenen dat jij of andere te gefocust met hun werk zijn, of misschien ga je zelf veel energie in iets steken. Misschien overschat je jezelf, wie weet? Deze kaart heeft duidelijk te maken met werk ergens aan werken of ergens in de leer gaan. Wie weet? Het kan ook een nieuwe investering zijn.
Hopelijk heb je er wat aan, maar het was een hele lastige lezing en ik ben zelf wel een beetje teleurgesteld met mijn onkunde dat het lastig is voor mij de kaarten juist te behandelen, heb je er niets aan even goeie vrienden heb je er een beetje aan ik hoop van wel! Maar goed het is aan jou.
De tweede kaart zou zo een omschrijving van mijn vriendin kunnen zijn haha.
En die laatste slaat op mij wanr de afgelopen 2 maanden waren de drukste ooit...
Dus bedankt, ik heb er zeker wat aan gehad
Op dinsdag 15 september 2015 @ 16:45 schreef Toto69 het volgende;
Er is maar één user hier die nooit werk van IfImJamesDean zou maken en dat is deadprez. Die jongen en werk gaat niet samen![]()
Ja dat is waar ik mee zit, ik zou met jou kunnen praten en zien of we wat kunnen regelen in Tru maar de aard van mijn lezingen heeft totaal niets te doen met Tru, dus als ik in het dobbel topic kom iemand die een toekomst voorspelling wilt die heeft niets aan mij. Ik doe ik geen vragen als in hoe het in de liefde gaat of wanneer ze een geliefde ontmoeten daar doe ik niet aan. Naar mijn mening was R&P dan ook de beste plek voor mij wat ik ermee doe.quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De tarot kun je beslist ook beschouwen als een stuk psychologie. Zowel Jungiaans - de symboliek is feitelijk een smeltkroes van diverse geestelijke stromingen en zou je kunnen zien als een deel van collectieve onderbewuste. Net zoals volksverhalen en sprookjes - als de praktijk van het tarotlezen.
Een tarottopic past daarom mi. ook heel goed in R&P.
Maar ik ga mij ook niet in 100 bochten wringen om te kijken naar wat waar kan. De manier waarop ik hier te werk ben gegaan in dit topic was goed, want blijkbaar waren er mensen die zich in dingen konden vinden, heb ik via dm/pm wat lezingen gedaan en zijn mensen in het algemeen wel blij ermee. Wat mij betreft een mooie toevoeging in een forum dat als opzet heeft mensen te helpen en te ondersteunen met dergelijke problemen vooral vanwege de Jungian approach die ik gebruik.Ik ben duidelijk geweest als het hier niet kan, of ik niet op steun ga rekenen dan houdt het op. Tru is mogelijk maar het probleem is geloof ik dat mensen niet weten wat Tarot kaarten zijn of dat ze meer gebruikt kunnen worden alle respect voor Tru trouwens ik heb niets tegen Tru, maar mensen die Vodoo priesters zoeken of met geesten willen praten en of een medium zoeken voor de toekomst dat ben ik niet, en ik zie ook niet in hoe ik daar iemand van dienst kan zijn. Overigens doet Enneacanthus zijn toekomst voorspellingen daar gewoon goed, met een hele ander stijl dan ik het doe. Zo anders dat als ik een lezing daar zou doen met mijn stijl het een teleurstelling zou zijn in vergelijking met die van Enneacanthus.quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:35 schreef complicate het volgende:
[..]
Eens.Ik probeer ook de TS aan te moedigen.
De toekomst doe ik niet, maar ik kan wel proberen iets algemeens te doen, hoewel ik nog aan het dubben ben of ik verder ga met lezingen. Ik wil eerst eigenlijk een subforum hebben of een plek waar ik dit zou kunnen doen zo niet is het voor mij ook niet veel waard. Als je specifieke vraag hebt stel hem dan maar, ik lees dat morgen en dan pas zal ik ook een lezing doen als dit topic nog staat en ik me erg goed bij voel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Hey Spongeboss mag ik ook een lezing? Hoe ziet de toekomst er voor me uit? (of is dat niet specifiek genoeg)Nou kijk eens aan voor iemand die ze niet geloofde zaten er wel wat dingen bij die waar je misschien wat aan hebt of wat extra inzicht gaf? Maar blijkbaar al veel van hetzelfde, veel van wat je wist. Maar toch wel grappig dat ik de plank niet finaal mis heb geslagen, bij mensen die kritisch zijn ben ik vaak bang dat ik dingen ga zeggen of kaarten trek die totaal niet op hen slaan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:20 schreef IfImJamesDean het volgende:
[..]
Bij die eerste kaart klopte die zin over mijn ex. Dus ik denk dat die zin op hem slaat: dat de wond nog te vers is om vrienden te blijven zeg maar.
De tweede kaart zou zo een omschrijving van mijn vriendin kunnen zijn haha.
En die laatste slaat op mij wanr de afgelopen 2 maanden waren de drukste ooit...
Dus bedankt, ik heb er zeker wat aan gehadLeuk om te zien dat je er wat aan gehad hebt.
Jammer maar okay je bent duidelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:34 schreef Spongeboss het volgende:
Ik ben duidelijk geweest als het hier niet kan, of ik niet op steun ga rekenen dan houdt het op.
Topics worden eigenlijk nooit verwijderd en ook niet op slot gegooid als er geen ellende is.quote:
Als er niemand meer post raakt ie vanzelf in de vergetelheid En zo niet, dan stop ie bij post 301![]()
Gratis tarot lezingen voor mensen met vragen. (voor zolang het duurt.)![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: