Dank je wel! Het 'wind'gedeelte herken ik niet heel direct, maar het watergedeelte zeer zeker wel. Idd is het een drukke tijd vol turbulentie.quote:Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef hmesker het volgende:
[..]
Ik heb voor jou het volgende hexagram gegooid:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het onderste trigram, wat voor jou staat, is het trigram Wind. Dit staat o.a. voor nieuwsgierigheid, onderzoek, kleine stapjes maar wel continu, zonder op te geven. Doorzettingsvermogen is de grote kracht van het trigram Wind - als het een hindernis tegenkomt zal het er omheen proberen te gaan, of er gestaag tegenaan blijven duwen totdat de barrière het begeeft. Wind heeft geen haast, Wind blijft altijd doorgaan. Het symboliseert gestage vooruitgang op een zachte, niet-dwingende manier. Wind staat ook voor communiceren: uitwisselen, focussen op details. Als onderste trigram kan het dan aangeven dat je in een fase van zelfonderzoek zit, waarbij je je meer focust op details en verfijning dan op de grote lijnen. Je bent nieuwsgierig naar je eigen ontwikkeling en wil daar graag in groeien. Grote veranderingen zit je niet op te wachten (daar hebben we een ander trigram voor), maar gestage vooruitgang door het vinden van antwoorden op (kleine) vragen is voor jou op dit moment wel belangrijk.
[ afbeelding ]
Net als bij jou 'voorganger' is het bovenste trigram Water. In jouw omgeving zijn wat turbulente en emotionele ontwikkelingen die moeilijk te sturen zijn. De twee bewegende lijnen (met een kruisje) die je in dit trigram hebt staan versterken dit nog wat meer. Water volgt de grenzen die van buitenaf worden gesteld; in stabiele vorm gaat het daar niet overheen, maar door de bewegende lijnen in dit trigram wordt het wel wat extremer en zal het vaker over die grenzen heengaan. Dan wordt water onbeheersbaar en gevaarlijk, en op die momenten is Water in staat om jou te overspoelen, met andere woorden, in je huidige situatie spelen externe ontwikkelingen die jouw integriteit kunnen aantasten. Het trigram Water vormt een contrast met het onderste trigram: Water is onvoorspelbaar, terwijl Wind meer doelgericht is en weet wat het wil.
Concreet is het antwoord op je vraag: je zit nu in een fase waarin nieuwsgierig zelfonderzoek met kleine stapjes voor jou belangrijk is, dit kan een focuspunt voor je zijn. In je omgeving zijn partijen of ontwikkelingen die je hier van kunnen afleiden en van je vragen of eisen dat je je aandacht op andere zaken richt. Blijf doelgericht bezig, laat je niet te veel beïnvloeden door die externe factoren. De vierde lijn (van onderaf gerekend) is bewegend, deze kan aangeven dat het goed kan zijn gelijkgestemden te zoeken die je kunnen ondersteunen in je huidige fase. De bovenste bewegende lijn duidt op afronding van lopende kwesties - er zijn nog wat losse eindjes (te maken met het trigram Water) die afgerond moeten worden wil je naar de volgende fase kunnen gaan. De bovenste lijn geeft echter ook aan dat je huidige situatie al in een vergevorderd stadium zit, je zit in de afrondende fase en kan je dus voorbereiden op een nieuwe start. Het hexagram wat je hebt gekregen heeft als naam De Waterput.
Het is ook maar de vraag of ik het kan. Lolquote:Op donderdag 24 april 2014 20:14 schreef babipangang het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd, erg bedankt alvast voor de genomen moeite
Ik wou dat ik ook tarot kon leggen....
Het is voor jou dus een uitdaging geweest?quote:Op maandag 28 april 2014 19:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is ook maar de vraag of ik het kan. Lol
Dat was een lastige, omdat ik niet wist van welke persoon ik moest uitgaan. Ik wilde me niet focussen op de vader, dat zou een eenzijdig beeld geven. Maar ook niet op de dochter. Die heeft immers niet om een reading gevraagd.
Ik heb geprobeerd van de vraag een personage te maken, en dit is wat eruit kwam:
Deze legging staat in het teken van onechtheid, vroomheid of hypocrisie.. Dat kan duiden op een test van de vragensteller, middels een fictieve vraag maar ook op een stukje schone schijn. Zou de vader ook stiekem niet weten, of althans een idee hebben, van wat er speelt?
Wellicht werd er thuis de schone schijn opgehouden. Op een gegeven moment komt er een omslagpunt.
Logisch, want op een gegeven moment zal wel duidelijk worden wat altijd verborgen is gebleven. Ik bedoel dan de wat diepere zieleroerselen van de betrokken partijen, waar mss. wat weinig aandacht voor is geweest.
Er ligt onvrede aan ten grondslag. Wraakgevoelens zouden weleens een rol kunnen spelen.
Voorheen moet er weleens ruzie zijn geweest over geld of over de mogelijkheden van de dochter om zich vrijelijk te ontplooien.
Het besluit van de dochter voelde ongetwijfeld rechtvaardig aan, maar is rechtvaardigheidsgevoel, zeker als wraakgevoelens een rol spelen in dit geval hetzelfde als rechtvaardigheid?
Eigenlijk weet de dochter wel beter. De verwachting is ook dat het eea. zal leiden tot een doorbraak waarbij beide partijen verlost zullen worden van hun rollenpatroon.
Nu is het zo dat beide partijen zich beter voelen dan de ander omdat ze beiden menen dat hun boosheid of onvrede gerechtvaardigd is.
Inzicht in wat werkelijk belangrijk is kan leiden tot een doorbraak en het makkelijk loslaten van dingen die niet meer nodig zijn.
De zaak dreigt wel even uit de hand te lopen. Zeker met het idee om zaken op een harde manier op te lossen in het achterhoofd. Waarschijnlijk is er ook een conflict geweest over geld. Een dergelijk dubbel motief zou een hindernis kunnen vormen bij de oplossing van de situatie. Het zou in principe zelfs eraan ten grondslag kunnen hebben gelegen. Het is dus zaak hier goed mee om te gaan.
Het is nu zaak om een einde te maken aan de verwarring. Het is belangrijk om uit te maken wat juist is om te doen en welke motieven gekleurd zijn door emoties, oud zeer, en tegen beter weten vast willen blijven houden aan het oude.
Als dat allemaal lukt dan betekent dat een volledige herziening van de verhouding en en nieuw begin, waarbij de vruchten kunnen worden geplukt van de situatie voorheen.
Het komt uiteindelijk dus allemaal goed, na de nodige veranderingen.
Ik hoop dat je collega er wat aan heeft en ik hoop dat er iets van klopt. ..
Een uitdaging was het zeker!quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:21 schreef babipangang het volgende:
[..]
Het is voor jou dus een uitdaging geweest?Heel erg bedankt in ieder geval. Ik heb je uitleg doorgestuurd en als het even kan laat ik je nog weten wat hij ervan vind en of het van toepassing is op zijn situatie
Hij had al te kennen gegeven zich te herkennen in het geld-gebeuren wat je beschrijft, maar had het nog niet helemaal aandachtig doorgelezen.
Hier is alvast de trekking:quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:28 schreef Dindymene het volgende:
Kan er iemand voor mij kaarten leggen? Heb in het verleden ook kaarten laten leggen en in de meeste dingen kon ik me wel in vinden of zijn uiteindelijk 'uitgekomen'.
Het heeft even geduurd.. maar hier is de uitleg:quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:28 schreef Dindymene het volgende:
Kan er iemand voor mij kaarten leggen? Heb in het verleden ook kaarten laten leggen en in de meeste dingen kon ik me wel in vinden of zijn uiteindelijk 'uitgekomen'.
Dit is het perfecte weer om heel relaxt binnen te zitten en zo weinig mogelijk te doen. Lekker bij de haard zal ik zometeen de kaarten voor je trekken.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:05 schreef EilandjeOnline het volgende:
vraagje: de band die ik heb met een collega, waar gaat het naartoe ?
0: zwaarden 4quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:05 schreef EilandjeOnline het volgende:
vraagje: de band die ik heb met een collega, waar gaat het naartoe ?
Dat weet ik niet.. Maar als je je kwetsbaar voelt.. Ik heb de uitleg voor de zekerheid in een spoiler gezet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:07 schreef EilandjeOnline het volgende:
misschien was het niet de juiste moment om het te vragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kloptquote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je streeft ernaar alles in het leven goed te regelen en te organiseren.
kloptquote:Je bent in de verleiding om iets te doen wat daar niet mee in overeenstemming is.
misschien welquote:Maar zijn je driften dan zo verkeerd? Behalve de verleiding zelf, is er ook de verleiding om je acties te legitimeren, door ze in je eigen voordeel uit te leggen. Het is goed om je eigenbelang en dat van de ander af te wegen en je werkelijke intenties te onderzoeken. De verleiding is groot, maar je verantwoordelijkheid is dat ook.
Je ziet jezelf in deze positie geplaatst omdat je de regie van je leven en je verantwoordelijkheden in eigen handen neemt.
helemaal waarquote:Hoewel je heel flink lijkt, ben je diep van binnen nog niet zo ver. Het is belangrijk in alle opzichten volwassener te worden en je niet kleiner te maken dan je bent.
klopt!quote:Anders zou je makkelijk de vergissing kunnen maken je wens voor waarheid aan te nemen en dan zou je nog geneigd jezelf te straffen ook.
Inplaats daarvan kun je beter eerlijk tegenover jezelf zijn.
De reden waarom je in de verleiding bent iets te doen waarvan je weet dat je je er later schuldig over zult voelen is dat je ergens tekort gedaan voelt.
hahaha helemaal waarquote:Capaciteiten heb je voldoende, maar gebruik ze op de juiste manier.
Op dit moment uit je je een beetje wispelturig.
jepquote:Er is ook wat verwarring in je doeleinden.
klopt ook nog! daar ben ik vandaag achter gekomen, ik laat die collega voor wat he is. dank je wel! sorry voor de late reactie, ik moest het ff op me laten inwerken en er ff goed voor zitten voor ik er op kon reagerenquote:Het is zaak om daar volwassen mee om te gaan.
je wilt graag je wens voor waarheid aannemen. Het is zaak de schijn van de werkelijkheid te onderscheiden.
Wellicht krijg je spijt als je misbruik maakt van een sleutelpositie. Of misschien moet je juist leren geen spijt te hebben maar zelf te oordelen. Ook dat hoort bij wijzer worden, het heft in eigen handen nemen en aangeleerd gedrag uit het verleden loslaten.
Als je diepere motieven duidelijk worden, zul je ook een integer mens zijn en je bewust worden van wat je eigenlijk wilt.
Veel kaarten zijn omgekeerd gevallen. Dat is niet per sé slecht. Dat houdt vaak een waarschuwing in. kennelijk bevind je je op glad ijs.
ik zal zo snel mogelijk de kaarten voor je leggen:)quote:
Op donderdag
15 mei 2014 13:25 schreef
plieneminie het
volgende:
Heb min of meer dezelfde vraag als mijn voorgangster: Wat moet ik met
collega? Of juist niet..
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
ik zal zo snel mogelijk de kaarten voor je leggen:)
Ik ga er morgen mee aan de gang.. Dit weekend was ik de hort op en zondagavond crashte mijn computer.. Dus het duurt iets langer dan normaal gesproken het geval is.quote:
Wanneer het jou uitkomt!quote:Op maandag 19 mei 2014 16:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ga er morgen mee aan de gang.. Dit weekend was ik de hort op en zondagavond crashte mijn computer.. Dus het duurt iets langer dan normaal gesproken het geval is.
Hier is de trekkingquote:
Ben heul benieuwd!quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is de trekking
0: arcana 8, kracht
1: arcana 1, de magier, omgekeerd
2: de koning van zwaarden
3: arcana 6, de geliefden
4: staven 3, omgekeerd
5: bekers 5
6: staven 5
7: de ridder van staven
8: de zegewagen, omgekeerd
9: arcana 21, de wereld