abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139334314
De bedoeling van dit topic is voor iedereen die zich daarvoor aanmeldt een lezing, een reading of wat je ook kan, gratis te doen. Het is voor iedereen die wat oefening kan gebruiken of om bekend te worden met de werking van een orakel zoals de I-ching of de Tarot bijvoorbeeld.

We houden hier de slowchat liever tot het minimum om het overzichtelijk te houden, mocht je graag een discussie willen voeren over de werking, wees dan zo aardig om een apart topic daarover te openen.
pi_139335790
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef hmesker het volgende:

[..]

Ik heb voor jou het volgende hexagram gegooid:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het onderste trigram, wat voor jou staat, is het trigram Wind. Dit staat o.a. voor nieuwsgierigheid, onderzoek, kleine stapjes maar wel continu, zonder op te geven. Doorzettingsvermogen is de grote kracht van het trigram Wind - als het een hindernis tegenkomt zal het er omheen proberen te gaan, of er gestaag tegenaan blijven duwen totdat de barrière het begeeft. Wind heeft geen haast, Wind blijft altijd doorgaan. Het symboliseert gestage vooruitgang op een zachte, niet-dwingende manier. Wind staat ook voor communiceren: uitwisselen, focussen op details. Als onderste trigram kan het dan aangeven dat je in een fase van zelfonderzoek zit, waarbij je je meer focust op details en verfijning dan op de grote lijnen. Je bent nieuwsgierig naar je eigen ontwikkeling en wil daar graag in groeien. Grote veranderingen zit je niet op te wachten (daar hebben we een ander trigram voor :) ), maar gestage vooruitgang door het vinden van antwoorden op (kleine) vragen is voor jou op dit moment wel belangrijk.

[ afbeelding ]
Net als bij jou 'voorganger' is het bovenste trigram Water. In jouw omgeving zijn wat turbulente en emotionele ontwikkelingen die moeilijk te sturen zijn. De twee bewegende lijnen (met een kruisje) die je in dit trigram hebt staan versterken dit nog wat meer. Water volgt de grenzen die van buitenaf worden gesteld; in stabiele vorm gaat het daar niet overheen, maar door de bewegende lijnen in dit trigram wordt het wel wat extremer en zal het vaker over die grenzen heengaan. Dan wordt water onbeheersbaar en gevaarlijk, en op die momenten is Water in staat om jou te overspoelen, met andere woorden, in je huidige situatie spelen externe ontwikkelingen die jouw integriteit kunnen aantasten. Het trigram Water vormt een contrast met het onderste trigram: Water is onvoorspelbaar, terwijl Wind meer doelgericht is en weet wat het wil.

Concreet is het antwoord op je vraag: je zit nu in een fase waarin nieuwsgierig zelfonderzoek met kleine stapjes voor jou belangrijk is, dit kan een focuspunt voor je zijn. In je omgeving zijn partijen of ontwikkelingen die je hier van kunnen afleiden en van je vragen of eisen dat je je aandacht op andere zaken richt. Blijf doelgericht bezig, laat je niet te veel beïnvloeden door die externe factoren. De vierde lijn (van onderaf gerekend) is bewegend, deze kan aangeven dat het goed kan zijn gelijkgestemden te zoeken die je kunnen ondersteunen in je huidige fase. De bovenste bewegende lijn duidt op afronding van lopende kwesties - er zijn nog wat losse eindjes (te maken met het trigram Water) die afgerond moeten worden wil je naar de volgende fase kunnen gaan. De bovenste lijn geeft echter ook aan dat je huidige situatie al in een vergevorderd stadium zit, je zit in de afrondende fase en kan je dus voorbereiden op een nieuwe start. Het hexagram wat je hebt gekregen heeft als naam De Waterput.
Dank je wel! Het 'wind'gedeelte herken ik niet heel direct, maar het watergedeelte zeer zeker wel. Idd is het een drukke tijd vol turbulentie.
Het is leuk om ook eens een reading te krijgen. :)
pi_139349069
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:14 schreef babipangang het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd, erg bedankt alvast voor de genomen moeite :)
Ik wou dat ik ook tarot kon leggen....
Het is ook maar de vraag of ik het kan. Lol :P

Dat was een lastige, omdat ik niet wist van welke persoon ik moest uitgaan. Ik wilde me niet focussen op de vader, dat zou een eenzijdig beeld geven. Maar ook niet op de dochter. Die heeft immers niet om een reading gevraagd.
Ik heb geprobeerd van de vraag een personage te maken, en dit is wat eruit kwam:

Deze legging staat in het teken van onechtheid, vroomheid of hypocrisie.. Dat kan duiden op een test van de vragensteller, middels een fictieve vraag maar ook op een stukje schone schijn. Zou de vader ook stiekem niet weten, of althans een idee hebben, van wat er speelt?
Wellicht werd er thuis de schone schijn opgehouden. Op een gegeven moment komt er een omslagpunt.
Logisch, want op een gegeven moment zal wel duidelijk worden wat altijd verborgen is gebleven. Ik bedoel dan de wat diepere zieleroerselen van de betrokken partijen, waar mss. wat weinig aandacht voor is geweest.
Er ligt onvrede aan ten grondslag. Wraakgevoelens zouden weleens een rol kunnen spelen.
Voorheen moet er weleens ruzie zijn geweest over geld of over de mogelijkheden van de dochter om zich vrijelijk te ontplooien.
Het besluit van de dochter voelde ongetwijfeld rechtvaardig aan, maar is rechtvaardigheidsgevoel, zeker als wraakgevoelens een rol spelen in dit geval hetzelfde als rechtvaardigheid?
Eigenlijk weet de dochter wel beter. De verwachting is ook dat het eea. zal leiden tot een doorbraak waarbij beide partijen verlost zullen worden van hun rollenpatroon.
Nu is het zo dat beide partijen zich beter voelen dan de ander omdat ze beiden menen dat hun boosheid of onvrede gerechtvaardigd is.
Inzicht in wat werkelijk belangrijk is kan leiden tot een doorbraak en het makkelijk loslaten van dingen die niet meer nodig zijn.
De zaak dreigt wel even uit de hand te lopen. Zeker met het idee om zaken op een harde manier op te lossen in het achterhoofd. Waarschijnlijk is er ook een conflict geweest over geld. Een dergelijk dubbel motief zou een hindernis kunnen vormen bij de oplossing van de situatie. Het zou in principe zelfs eraan ten grondslag kunnen hebben gelegen. Het is dus zaak hier goed mee om te gaan.
Het is nu zaak om een einde te maken aan de verwarring. Het is belangrijk om uit te maken wat juist is om te doen en welke motieven gekleurd zijn door emoties, oud zeer, en tegen beter weten vast willen blijven houden aan het oude.
Als dat allemaal lukt dan betekent dat een volledige herziening van de verhouding en en nieuw begin, waarbij de vruchten kunnen worden geplukt van de situatie voorheen.

Het komt uiteindelijk dus allemaal goed, na de nodige veranderingen.
Ik hoop dat je collega er wat aan heeft en ik hoop dat er iets van klopt. ..

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 28-04-2014 19:12:05 ]
pi_139361984
Kan er iemand voor mij kaarten leggen? Heb in het verleden ook kaarten laten leggen en in de meeste dingen kon ik me wel in vinden of zijn uiteindelijk 'uitgekomen'.
pi_139372335
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is ook maar de vraag of ik het kan. Lol :P

Dat was een lastige, omdat ik niet wist van welke persoon ik moest uitgaan. Ik wilde me niet focussen op de vader, dat zou een eenzijdig beeld geven. Maar ook niet op de dochter. Die heeft immers niet om een reading gevraagd.
Ik heb geprobeerd van de vraag een personage te maken, en dit is wat eruit kwam:

Deze legging staat in het teken van onechtheid, vroomheid of hypocrisie.. Dat kan duiden op een test van de vragensteller, middels een fictieve vraag maar ook op een stukje schone schijn. Zou de vader ook stiekem niet weten, of althans een idee hebben, van wat er speelt?
Wellicht werd er thuis de schone schijn opgehouden. Op een gegeven moment komt er een omslagpunt.
Logisch, want op een gegeven moment zal wel duidelijk worden wat altijd verborgen is gebleven. Ik bedoel dan de wat diepere zieleroerselen van de betrokken partijen, waar mss. wat weinig aandacht voor is geweest.
Er ligt onvrede aan ten grondslag. Wraakgevoelens zouden weleens een rol kunnen spelen.
Voorheen moet er weleens ruzie zijn geweest over geld of over de mogelijkheden van de dochter om zich vrijelijk te ontplooien.
Het besluit van de dochter voelde ongetwijfeld rechtvaardig aan, maar is rechtvaardigheidsgevoel, zeker als wraakgevoelens een rol spelen in dit geval hetzelfde als rechtvaardigheid?
Eigenlijk weet de dochter wel beter. De verwachting is ook dat het eea. zal leiden tot een doorbraak waarbij beide partijen verlost zullen worden van hun rollenpatroon.
Nu is het zo dat beide partijen zich beter voelen dan de ander omdat ze beiden menen dat hun boosheid of onvrede gerechtvaardigd is.
Inzicht in wat werkelijk belangrijk is kan leiden tot een doorbraak en het makkelijk loslaten van dingen die niet meer nodig zijn.
De zaak dreigt wel even uit de hand te lopen. Zeker met het idee om zaken op een harde manier op te lossen in het achterhoofd. Waarschijnlijk is er ook een conflict geweest over geld. Een dergelijk dubbel motief zou een hindernis kunnen vormen bij de oplossing van de situatie. Het zou in principe zelfs eraan ten grondslag kunnen hebben gelegen. Het is dus zaak hier goed mee om te gaan.
Het is nu zaak om een einde te maken aan de verwarring. Het is belangrijk om uit te maken wat juist is om te doen en welke motieven gekleurd zijn door emoties, oud zeer, en tegen beter weten vast willen blijven houden aan het oude.
Als dat allemaal lukt dan betekent dat een volledige herziening van de verhouding en en nieuw begin, waarbij de vruchten kunnen worden geplukt van de situatie voorheen.

Het komt uiteindelijk dus allemaal goed, na de nodige veranderingen.
Ik hoop dat je collega er wat aan heeft en ik hoop dat er iets van klopt. ..
Het is voor jou dus een uitdaging geweest? :) Heel erg bedankt in ieder geval. Ik heb je uitleg doorgestuurd en als het even kan laat ik je nog weten wat hij ervan vind en of het van toepassing is op zijn situatie :) Hij had al te kennen gegeven zich te herkennen in het geld-gebeuren wat je beschrijft, maar had het nog niet helemaal aandachtig doorgelezen.
pi_139373051
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:21 schreef babipangang het volgende:

[..]

Het is voor jou dus een uitdaging geweest? :) Heel erg bedankt in ieder geval. Ik heb je uitleg doorgestuurd en als het even kan laat ik je nog weten wat hij ervan vind en of het van toepassing is op zijn situatie :) Hij had al te kennen gegeven zich te herkennen in het geld-gebeuren wat je beschrijft, maar had het nog niet helemaal aandachtig doorgelezen.
Een uitdaging was het zeker! :) Was erg leuk om te doen.
pi_139374315
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:28 schreef Dindymene het volgende:
Kan er iemand voor mij kaarten leggen? Heb in het verleden ook kaarten laten leggen en in de meeste dingen kon ik me wel in vinden of zijn uiteindelijk 'uitgekomen'.
Hier is alvast de trekking:

gevallen: ridder van staven en arcana 8, kracht. dicht, recht.

0: arcana 13, de dood
1: zwaarden 4
2: zwaarden 6, omgekeerd
3: munten 4,omgekeerd
4: de koning van bokalen, omgekeerd
5: arcana 7, de zegewagen
6: munten 5, omgekeerd
7: de schildknaap van zwaarden
8: arcana 14, gematigdheid, omgekeerd
9: arcana 15, de duivel
10: zwaarden 9, omgekeerd
pi_139515482
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:28 schreef Dindymene het volgende:
Het heeft even geduurd.. maar hier is de uitleg:

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Hij is wat minder concreet dan normaal.

Je komt aan het einde van een fase in je leven en je beseft dat maar al te goed. Tijdsbesef en verantwoordelijkheidsgevoel gaan een rol spelen.
Gevoel voor orde, systematiek en organisatorisch vermogen zijn eigenschappen die je nu goed van pas komen.
Waarschijnlijk heb je te maken met een groot verlies, waar je mee moet leren omgaan. Iets wat je wellicht ook aan je eigen sterfelijkheid herinnert.
Soms wil je iets exclusief voor jezelf hebben, dan is delen of afstaan weleens moeilijk.
Hetis zaak om te voorkomen dat mensen op je gevoel gaan spelen, of dat te laten ophouden. Onder tijdsdruk heb je weleens het gevoel dat je geen grip meer hebt op je situatie en dat zorgt ervoor dat je je soms wanhopig voelt.
Je weet dat je de situatie in de hand hebt en soms probeer je wat dwangmatig controle te houden. Dat zorgt er wel voor dat je alles perfect in de hand hebt.
Het is wijs rigoreus te kappen met bepaalde zaken en met een schone lei te beginnen.
Voor de buitenwacht ben je een echte doener. Soms een tikje perfectionistisch..
Soms voel je je een speelbal van je emoties, hetzij omdat je iets van iemand wil, hetzij omdat iemand op je gevoel probeert te werken.
Je hebt alle touwtjes in handen, maar probeer geen misbruik te maken van de situatie. Wraak is zoet maar geeft geen plezier op lange termijn. Boontje komt toch wel om zijn loontje.
Het gaat nu om je gevoel voor eigenwaarde. Als je nu iets doet uit woede of hartstocht, dan zul je daar op termijn niet erg trots op zijn.
pi_139773945
vraagje: de band die ik heb met een collega, waar gaat het naartoe ?
pi_139777255
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:05 schreef EilandjeOnline het volgende:
Dit is het perfecte weer om heel relaxt binnen te zitten en zo weinig mogelijk te doen. Lekker bij de haard zal ik zometeen de kaarten voor je trekken. :)
pi_139781646
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:05 schreef EilandjeOnline het volgende:
0: zwaarden 4
1: arcana 15, de duivel
2: arcana 7, de zegewagen
3: arcana 19, de zon, omgekeerd
4: het aas van bokalen, omgekeerd
5: zwaarden 5, omgekeerd
6: arcana 5, de hierofant, omgekeerd
7: staven 9, omgekeerd
8: het aas van pentagrammen, omgekeerd
9: het aas van waarden, omgekeerd
10: arcana 1, de magier, omgekeerd

Hier is de trekking.. Ik ga zsm met de uitleg aan de gang.
pi_139782120
zoveel omgekeerde kaarten
pi_139782636
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:46 schreef EilandjeOnline het volgende:
zoveel omgekeerde kaarten
het is een opvallende legging, 8 omgekeerde kaarten, 5 arcana kaarten en 3 azen..
pi_139782690
misschien was het niet de juiste moment om het te vragen
pi_139785666
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:07 schreef EilandjeOnline het volgende:
misschien was het niet de juiste moment om het te vragen
Dat weet ik niet.. Maar als je je kwetsbaar voelt.. Ik heb de uitleg voor de zekerheid in een spoiler gezet.
Verder is het goed om te bedenken dat het alleen maar vermaak is, en omgekeerde kaarten staan vaak voor een waarschuwing, niet dat hel en verdoemenis je deel zullen zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139877128
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 19:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je streeft ernaar alles in het leven goed te regelen en te organiseren.
klopt
quote:
Je bent in de verleiding om iets te doen wat daar niet mee in overeenstemming is.
klopt
quote:
Maar zijn je driften dan zo verkeerd? Behalve de verleiding zelf, is er ook de verleiding om je acties te legitimeren, door ze in je eigen voordeel uit te leggen. Het is goed om je eigenbelang en dat van de ander af te wegen en je werkelijke intenties te onderzoeken. De verleiding is groot, maar je verantwoordelijkheid is dat ook.
Je ziet jezelf in deze positie geplaatst omdat je de regie van je leven en je verantwoordelijkheden in eigen handen neemt.
misschien wel
quote:
Hoewel je heel flink lijkt, ben je diep van binnen nog niet zo ver. Het is belangrijk in alle opzichten volwassener te worden en je niet kleiner te maken dan je bent.
helemaal waar
quote:
Anders zou je makkelijk de vergissing kunnen maken je wens voor waarheid aan te nemen en dan zou je nog geneigd jezelf te straffen ook.
Inplaats daarvan kun je beter eerlijk tegenover jezelf zijn.
De reden waarom je in de verleiding bent iets te doen waarvan je weet dat je je er later schuldig over zult voelen is dat je ergens tekort gedaan voelt.
klopt!
quote:
Capaciteiten heb je voldoende, maar gebruik ze op de juiste manier.
Op dit moment uit je je een beetje wispelturig.
hahaha helemaal waar
quote:
Er is ook wat verwarring in je doeleinden.
jep
quote:
Het is zaak om daar volwassen mee om te gaan.
je wilt graag je wens voor waarheid aannemen. Het is zaak de schijn van de werkelijkheid te onderscheiden.
Wellicht krijg je spijt als je misbruik maakt van een sleutelpositie. Of misschien moet je juist leren geen spijt te hebben maar zelf te oordelen. Ook dat hoort bij wijzer worden, het heft in eigen handen nemen en aangeleerd gedrag uit het verleden loslaten.
Als je diepere motieven duidelijk worden, zul je ook een integer mens zijn en je bewust worden van wat je eigenlijk wilt.

Veel kaarten zijn omgekeerd gevallen. Dat is niet per sé slecht. Dat houdt vaak een waarschuwing in. kennelijk bevind je je op glad ijs.
klopt ook nog! daar ben ik vandaag achter gekomen, ik laat die collega voor wat he is. dank je wel! sorry voor de late reactie, ik moest het ff op me laten inwerken en er ff goed voor zitten voor ik er op kon reageren
pi_139981314
Heb min of meer dezelfde vraag als mijn voorgangster: Wat moet ik met collega? Of juist niet..
pi_140016504
quote:
12s.gif
Op donderdag
15 mei 2014 13:25
schreef
plieneminie het
volgende:

Heb min of meer dezelfde vraag als mijn voorgangster: Wat moet ik met
collega? Of juist niet..
ik zal zo snel mogelijk de kaarten voor je leggen:)
pi_140020746
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

ik zal zo snel mogelijk de kaarten voor je leggen:)
^O^
pi_140134481
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:14 schreef plieneminie het volgende:

[..]

^O^
Ik ga er morgen mee aan de gang.. Dit weekend was ik de hort op en zondagavond crashte mijn computer.. Dus het duurt iets langer dan normaal gesproken het geval is.
pi_140136555
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ga er morgen mee aan de gang.. Dit weekend was ik de hort op en zondagavond crashte mijn computer.. Dus het duurt iets langer dan normaal gesproken het geval is.
Wanneer het jou uitkomt!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:36:20 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_140164561
Je zou voor mij ook wel eens weer kaarten mogen leggen, E_O :Y
(Un)masking for the greater good.
pi_140212700
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:59 schreef plieneminie het volgende:

[..]

Wanneer het jou uitkomt!
Hier is de trekking :)

0: arcana 8, kracht
1: arcana 1, de magier, omgekeerd
2: de koning van zwaarden
3: arcana 6, de geliefden
4: staven 3, omgekeerd
5: bekers 5
6: staven 5
7: de ridder van staven
8: de zegewagen, omgekeerd
9: arcana 21, de wereld
10: bekers 10

Op het eerste gezicht is dat een veelbelovende legging. :) De uitleg volgt zsm :)
pi_140213911
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is de trekking :)

0: arcana 8, kracht
1: arcana 1, de magier, omgekeerd
2: de koning van zwaarden
3: arcana 6, de geliefden
4: staven 3, omgekeerd
5: bekers 5
6: staven 5
7: de ridder van staven
8: de zegewagen, omgekeerd
9: arcana 21, de wereld
10: bekers 10

Op het eerste gezicht is dat een veelbelovende legging. :) De uitleg volgt zsm :)
Ben heul benieuwd!
pi_140255630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:07 schreef plieneminie het volgende:

[..]

Ben heul benieuwd!
Hier is ie dan, ik hoop dat het wat voor je betekent:

Goed omgaan met je driften is essentieel in deze legging. Het is natuurlijk prachtig om anderen te betoveren, maar behalve mss. een beter gevoel van eigenwaarde dient het geen doel op lange termijn. Verantwoordelijkheid is in deze je leidraad. Je zult het parket waarin je zit op een meesterlijke manier tegemoet moeten treden en in goede banen moeten leiden.
Je hebt nooit iets anders gewild dan je compleet voelen. Echter, dit betekende dat je je het gevoel had dat je jezelf tekort deed. Het is belangrijk om te leren voor jezelf en je idealen op te komen. Dan zul je wellicht ook je eigen en andermans diepere gevoelens beter begrijpen.
Als je hier eenmaal overheen bent, zul je je bewuster zijn van wat je eigenlijk wilt en beslist meer van het leven gaan genieten.
Dat je een nieuw gevoel van eigenwaarde van eigenwaarde hebt gekregen, kan wel leiden tot zelfoverschatting.
Je hebt een 'aha-erbebnis' gehad. De energie om daar echt iets mee te doen ontbreekt, vooralsnog. overschat daarom jezelf niet.
je enthousiasme is wel aanstekelijk. Je beseft eindelijk dat je verbonden voelen meer een geestesgesteldheid is en dus niet afhankelijk van anderen of een situatie. (Tot op zekere hoogte natuurlijk)
Je had nèt niet voldoende energie om te doen en te volharden in wat je leuk vindt. Dan raak je de controle kwijt en kan de situatie uit de hand lopen.
Die ervaring kan een leerschool zijn. Als je die weet te benutten zul je je volledig kunnen ontplooien.
De ervaring van dit hele avontuur neem je mee naar een nieuwe relatie, of naar een nieuwe fase in je huidige relatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')