Uiteraard.quote:Dit topic is niet voor mezelf, maar voor een huisgenoot van me!
Het interesseert me niet of je het gelooft of niet. Ik zit dagelijks op de weg voor m'n werk (zie PoHi: studentchauffeur) en ben echt niet zo stom om m'n rijbewijs in te moeten leveren omdat ik te zat ben om te rijden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
Voor zover ik weet wordt een EMG niet opgelegd door justitie maar door (de monopolist) CBR, en dus kun je alleen daar in beroep gaan.
En hopelijk wordt het beroep afgewezen.
[..]
Uiteraard.
Omdat een beginnend bestuurder bij 350 ug/l een EMA krijgt van het CBR.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het interesseert me niet of je het gelooft of niet. Ik zit dagelijks op de weg voor m'n werk (zie PoHi: studentchauffeur) en ben echt niet zo stom om m'n rijbewijs in te moeten leveren omdat ik te zat ben om te rijden.
Zoals ik al zei, ik heb een paar keer bij hem in de auto gezeten en die EMG is gewoon terecht. Hij maakt er een gewoonte van om rood licht te negeren (als het kruispunt vrij is) en hij rijdt asociaal te hard. Maar dat zie ik en niet het CBR, het CBR ziet een melding van justitie dat iemand met een beginnend rijbewijs en 350 ugls gepakt is. De boete mag best fors zijn, dat interesseert hem allemaal niet, maar hij is geen recidivist op papier. Waarom legt het CBR dan direct een EMG op? Ik denk dat een bezwaar best kans van slagen heeft als je dat goed voorbereidt.
Lol, net over de grensquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:32 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Omdat een beginnend bestuurder bij 350 ug/l een EMA krijgt van het CBR.
http://www.cbr.nl/11325.pp
Educatieve Maatregel Alcohol
Beginnend bestuurder: aangehouden met een alcoholgehalte vanaf 350 tot 435 ug/l (van 0,8 ‰ tot 1,0 ‰)
Bezwaar is zo goed als kansloos. Daarnaast staat CBR traject (= bestuursrecht) los van een boete/straf vanuit Justitie (= strafrecht)
Oh heet dat ding een EMA. Excuus, fout in de TT dan. Dacht dat er maar één soort cursus was..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:32 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Omdat een beginnend bestuurder bij 350 ug/l een EMA krijgt van het CBR.
http://www.cbr.nl/11325.pp
Educatieve Maatregel Alcohol
Beginnend bestuurder: aangehouden met een alcoholgehalte vanaf 350 tot 435 ug/l (van 0,8 ‰ tot 1,0 ‰)
Bezwaar is zo goed als kansloos. Daarnaast staat CBR traject (= bestuursrecht) los van een boete/straf vanuit Justitie (= strafrecht).
Er wordt even 318 euro aan administratiekosten gerekend. Ik zou graag een factuur willen zien waar die 318 euro dan precies naartoe gaan. Dit gaat namelijk helemaal nergens over.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:34 schreef Kreator het volgende:
Het is bizar dat het CBR zoveel macht heeft en zulke extreme bedragen mag vragen voor door de politie opgelegde zaken.
Maar het is verder gewoon 100% terecht dat je zwaar moet bloeden als je dronken achter het stuur kruipt, dus ik heb er geen medelijden mee.
Ja het is een EMA. Maar hij hoeft geen alcoholslot te laten inbouwen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:34 schreef FrankV34 het volgende:
Ben blij dat het geen EMA is.. Buurjongen heeft die gekregen. Incl kosten van een alcoholslot in zijn auto mag die 4500 euro aftikken... (terecht trouwens dat ze hem aanpakken maar dit is erg veel geld voor een 18 jarige)
Hij is 19 jaar oud volgens mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:37 schreef Loveless85 het volgende:
Wat is z'n leeftijd? Paar snelheidsovertredingen tussen bv. 20-30km/h in de bebouwde kom + rood licht + bezopen achter stuur lijkt me meer dan genoeg materiaal voor een EMG.
Wat mij betreft flikkeren ze gelijk je, of ehhh.... 'zijn' rijbewijs door de shredder.
Ach ja, dit is ook van die lekkere lege populistische praat. Hij is gewoon dom bezig geweest, klaar.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:45 schreef Amoeba het volgende:
Er wordt even 318 euro aan administratiekosten gerekend. Ik zou graag een factuur willen zien waar die 318 euro dan precies naartoe gaan. Dit gaat namelijk helemaal nergens over.
Nuja, hij heeft net een nieuwe auto gekocht (en is z'n oude BMW 3-serie nog niet kwijt). 850 euro is veel geld voor een student man.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:46 schreef Loveless85 het volgende:
Kortom; in een jaartje tijd meerdere snelheidsboetes, boete voor door rood, en met flink wat drank op achter het stuur, want dit is niet net op het randje ofzo.
Zou niet weten op grond waarvan je bezwaar wil aantekenen. Iets met billen branden enzo...
Zeker waar. Hoe kan het CJIB 7 euro administratiekosten rekenen en het CBR 318 euro? Ik snap echt wel dat je die administratiekosten mag verhalen, maar 318 euro !?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach ja, dit is ook van die lekkere lege populistische praat. Hij is gewoon dom bezig geweest, klaar.
Maar nee, dan komen altijd de 'boeven vangen', en 'wat doen ze van MIJN GELD' praatjes
Tjah, geen idee, het klinkt zeker buitensporig. Maarja, dat klinkt het rijgedrag van 'je huisgenoot' ook, dus ik kan er niet echt medelijden mee hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nuja, hij heeft net een nieuwe auto gekocht (en is z'n oude BMW 3-serie nog niet kwijt). 850 euro is veel geld voor een student man.
Maar ik zei hem ook al dat het bezwaar aantekenen bij het CBR waarschijnlijk kansloos is. Ik dacht eerst dat het een EMG was, die krijg je pas als je veelvuldig de aso uithangt, maar dit is dus een EMA, speciaal over alcohol. Dan is het argument 'het was mijn eerste keer' ook ineens vrij waardeloos.
[..]
Zeker waar. Hoe kan het CJIB 7 euro administratiekosten rekenen en het CBR 318 euro? Ik snap echt wel dat je die administratiekosten mag verhalen, maar 318 euro !?
En daarvoor moet je betalen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
Die administratiekosten worden gebruikt om alle kansloze beroepszaken af te handelen, denk ik.
Dan moet de student niet van die domme dingen doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:50 schreef Amoeba het volgende:
Nuja, hij heeft net een nieuwe auto gekocht (en is z'n oude BMW 3-serie nog niet kwijt). 850 euro is veel geld voor een student man.
Can't do the time, don't do the crime. Ik zou liever zien dat het opleggen van straffen uitsluitend door de rechter gebeurt, maar met het bedrag heb ik geen enkel probleem. Het gore lef om er nog over te gaan klagen ook, het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:01 schreef Amoeba het volgende:
Ik niet. Ik zou alles doen om onder het betalen van die 850 euro uit te komen. 850 euro is namelijk heel veel geld. Het is niet dat die cursus hem iets interesseert, dat kost een beetje tijd, verder niets. Nee. Het buitensporige bedrag van 850 euro is iets dat mensen boeit.
Want je vindt 1300 euro voor dit vergrijp niet absurd?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Can't do the time, don't do the crime. Ik zou liever zien dat het opleggen van straffen uitsluitend door de rechter gebeurt, maar met het bedrag heb ik geen enkel probleem. Het gore lef om er nog over te gaan klagen ook, het moet niet gekker worden.
Is geen argument natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:50 schreef Amoeba het volgende:
850 euro is veel geld voor een student man.
Het verbaasd mij dat het lijkt alsof je het opneemt voor je huisgenoot.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:01 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind het prima dat je de moraalridder wilt uithangen, maar antwoord even eerlijk op deze vraag:
Als je willens en wetens door rood knalt, de snelheidslimieten aan je laars lapt en met alcohol op achter het stuur kruipt, zou je dan mee willen werken aan een EMA/EMG a 850 euro?
Ik niet. Ik zou alles doen om onder het betalen van die 850 euro uit te komen. 850 euro is namelijk heel veel geld. Het is niet dat die cursus hem iets interesseert, dat kost een beetje tijd, verder niets. Nee. Het buitensporige bedrag van 850 euro is iets dat mensen boeit.
[..]
En daarvoor moet je betalen?
Je zou dat anders kunnen regelen. In beroep gaan kost 50 euro en als je de zaak wint krijg je ze terug. Anderzijds krijg je dan weer het geneuzel dat een beroep bij voorbaat zinloos is doordat er financieel gewin bij de 'dominante' partij speelt.
Maar flikker maar een slotje op dit topic voordat ik straks bekend sta als een dronken asociale automobilist in plaats van mijn 'huisgenoot'.
Nee.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Want je vindt 1300 euro voor dit vergrijp niet absurd?
Ik écht niet. Ik vind het absurd dat mensen menen bezopen achter het stuur te kunnen gaan zitten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
Geen idee, ik ben echt geen omaatje in het verkeer, heb denk ik tussen de 10 en 20 snelheidsbekeuringen gepakt in een jaar of 4, maar geen enkele +25 te hard, en geen idiote capriolen als met drank op achter het stuur, of door rood rijden oid, en gewoon niet janken als je dan een keer geflitst wordt, maar even zuchten en de centjes overmaken. Klaar.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:01 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind het prima dat je de moraalridder wilt uithangen, maar antwoord even eerlijk op deze vraag:
Als je willens en wetens door rood knalt, de snelheidslimieten aan je laars lapt en met alcohol op achter het stuur kruipt, zou je dan mee willen werken aan een EMA/EMG a 850 euro?
[..]
En daarvoor moet je betalen?
Je zou dat anders kunnen regelen. In beroep gaan kost 50 euro en als je de zaak wint krijg je ze terug. Anderzijds krijg je dan weer het geneuzel dat een beroep bij voorbaat zinloos is doordat er financieel gewin bij de 'dominante' partij speelt.
Maar flikker maar een slotje op dit topic voordat ik straks bekend sta als een dronken asociale automobilist in plaats van mijn 'huisgenoot'.
Lang niet zo absurd als gaan rijden met 350ugl.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |