Ik denk dat TS wilde plannen heeft, maar kansloos tenonder zal gaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:55 schreef DonJames het volgende:
Jij denkt dat je met 25 euro per uur méér over gaat houden dan in loondienst? Ik denk dat dat tegen gaat vallen, namelijk.
Je wil je werk van rekenwerk maken, maar je hebt nog niet helemaal doorgerekend dat 25 euro per uur écht nooit meer gaat opleveren dan 2500 euro in loondienst?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:17 schreef engineerx het volgende:
[..]
Leuke berekening gebaseerd op alleen tekenwerk! Ik ben constructeur en het voornaamste geld zal hem zitten in rekenwerk. Houd er ook rekening mee dat op een gegeven moment je veel ervaring hebt en je alles in sheets gooit waarmee je de boel zo hebt berekend. Makkelijk rekenwerk vergt minder tijd dan bijvoorbeeld een brug of iets dergelijks. Wil niet zeggen dat die 25 euro per uur voor tekenwerk misschien te laag is, maar daarom open ik ook dit topic want sommigen denken aan dingen die ik over het hoofd heb gezien.
Tenzij je bereid bent heul veul uren te makenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:28 schreef DonJames het volgende:
Je wil je werk van rekenwerk maken, maar je hebt nog niet helemaal doorgerekend dat 25 euro per uur écht nooit meer gaat opleveren dan 2500 euro in loondienst?![]()
Dat valt ook wel weer mee volgens mij, er is nog altijd meer vraag dan hoger geschoold technisch personeel dan dat er aanbod is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:33 schreef krapula het volgende:
in een markt waar mensen wanhopig naar werk zoeken.
Oke, dan draaien we het om: je wilt ¤ 25 netto overhouden. Wat ga je de klant dan per uur factureren?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef engineerx het volgende:
Ik bedoel dit echt als: Deze tarieven tijdens het studeren (zie het dan ook als een bijbaan). Met je eigen laptopje en software moet je toch gemakkelijk met die tarieven een leuk zakcentje overhouden. De bedragen die ik noteerde waren allen Netto dus 40 euro netto voor rekenwerk en 25 netto voor tekenwerk.
25*1,21quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:36 schreef Queller het volgende:
[..]
Oke, dan draaien we het om: je wilt ¤ 25 netto overhouden. Wat ga je de klant dan per uur factureren?
De hoek waar TS het over heeft valt dit nogal tegen. Bij grotere, complexe opgaven klopt dit. Maar carports, dakkapellen e.d. kan iedere mts'er.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee volgens mij, er is nog altijd meer vraag dan hoger geschoold technisch personeel dan dat er aanbod is.
LOL!!quote:
Dat is waar.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:37 schreef krapula het volgende:
[..]
De hoek waar TS het over heeft valt dit nogal tegen. Bij grotere, complexe opgaven klopt dit. Maar carports, dakkapellen e.d. kan iedere mts'er.
Die garantie ga je nooit krijgen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef engineerx het volgende:
Daarbovenop zou ik pas een constructiebureau willen als ik een garantie heb dat ik 40 declareerbare uren per week kan maken.
En zonder softwarelicentie en verzekering! En alles gaat goed en TS is nooit ziek!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:38 schreef DonJames het volgende:
Je hebt geen kosten, betaalt geen belasting, doet niet aan pensioen e.d.? Echt??
Tijdens mijn studie is het toch echt laptopje op je kamer en aan de gang. Je verdient per jaar <19.000, tenminste ga ik van uit. Dus ik het valt allemaal wel mee qua belasting en pensioen verhaal. Immers als studenten gewoon studeren en niet werken, bouwen ze toch ook (heel weinig) op.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hebt geen kosten, betaalt geen belasting, doet niet aan pensioen e.d.? Echt??
Software? Aansprakelijkheidsverzekering?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef engineerx het volgende:
[..]
Tijdens mijn studie is het toch echt laptopje op je kamer en aan de gang. Je verdient per jaar <19.000, tenminste ga ik van uit. Dus ik het valt allemaal wel mee qua belasting en pensioen verhaal. Immers als studenten gewoon studeren en niet werken, bouwen ze toch ook (heel weinig) op.
Je zit er gewoon naast. Ga je inlezen en ga dan alsnog met zoveel enthousiasme (maar met een iets grotere kans van slagen) aan de slag!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef engineerx het volgende:
Tijdens mijn studie is het toch echt laptopje op je kamer en aan de gang. Je verdient per jaar <19.000, tenminste ga ik van uit. Dus ik het valt allemaal wel mee qua belasting en pensioen verhaal. Immers als studenten gewoon studeren en niet werken, bouwen ze toch ook (heel weinig) op.
En na je studie?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef engineerx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor! Veel succesquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:41 schreef engineerx het volgende:
Ik denk dat jullie het te veel zien als na mijn studie. Iemand die een master heeft behaald in structural engineering gaat toch geen carports berekenen:P
Zelf heb ik een 3d bureau gehad, ik kan je vertellen dat voordat jij je software pakket op orde hebt al heel wat meer hebt uitgegeven als die laptop van je.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef engineerx het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk om een centje bij te verdienen, maar geen enkele basis voor een normale onderneming. Wat doe je als je afgestudeerd bent? Zeg je tegen je klant "ja, vorige maand kostte het 25 euro per uur, nu 75."? Belastingen negeer je, maar dat gaat zeker niet meevallen als je niet als IB-ondernemer wordt aangemerkt, en een verzekering heb je sowieso nodig. Nogmaals, je onderschat het allemaal nogal.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef engineerx het volgende:
[..]
Na mijn studie kan ik in principe alles berekenen. Dus dan wil ik complexere projecten gaan doen. Dan nog geloof ik er stellig in dat je MEER kunt verdienen als je voor jezelf werkt dan bij een ingenieursbureau. Sommige grote projecten duren 2 jaar. Dan ben je in 1x verzekerd van 2 jaar werk, als het niet meer is. Als je dan meer projecten in die 2 jaar binnenhaalt, kan je er nog iemand bijnemen. In dit stadium komen kosten etc erbij kijken zoals jullie ze beschrijven.quote:
Je gelooft ook nog in Sinterklaas en de Kerstman?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:43 schreef engineerx het volgende:
Na mijn studie kan ik in principe alles berekenen. Dus dan wil ik complexere projecten gaan doen. Dan nog geloof ik er stellig in dat je MEER kunt verdienen als je voor jezelf werkt dan bij een ingenieursbureau. Sommige grote projecten duren 2 jaar. Dan ben je in 1x verzekerd van 2 jaar werk, als het niet meer is. Als je dan meer projecten in die 2 jaar binnenhaalt, kan je er nog iemand bijnemen. In dit stadium komen kosten etc erbij kijken zoals jullie ze beschrijven.
Ok, als ik dit zo lees is het misschien verstandiger een tijdje bij een ingenieursbureau mee te lopen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:43 schreef engineerx het volgende:
[..]
Na mijn studie kan ik in principe alles berekenen. Dus dan wil ik complexere projecten gaan doen. Dan nog geloof ik er stellig in dat je MEER kunt verdienen als je voor jezelf werkt dan bij een ingenieursbureau. Sommige grote projecten duren 2 jaar. Dan ben je in 1x verzekerd van 2 jaar werk, als het niet meer is. Als je dan meer projecten in die 2 jaar binnenhaalt, kan je er nog iemand bijnemen. In dit stadium komen kosten etc erbij kijken zoals jullie ze beschrijven.
En voor die complexere projecten nemen ze een zelfstandige schoolverlater in dienst?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:43 schreef engineerx het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |