Elkaar controleren is niet genoeg. Het zou me zelfs niet verbazen als opdrachtgevers je verplichten verzekerd te zijn. Want als door jouw toedoen de boel instort, ga jij de kosten persoonlijk niet kunnen ophoesten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:22 schreef engineerx het volgende:
Dit zal zeer zeker nodig zijn. Als je zoiets met 2 personen doet, kan je elkaar nog controleren.
Klopt, daarom is het doel om het eerst part-time te doen in combinatie met zelf werken bij een ingenieursbureau en als er op een gegeven moment genoeg werk binnenkomt dan kan ik steeds meer uren op het werk inleveren (0 uren contract of iets dergelijks).quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:23 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat DroogDok zegt, en je moet nog van alles waar niemand je voor gaat betalen (acquisitie, offertes maken, overeenkomsten opstellen, administratie doen, ziek zijn, klanten bezoeken, softwarelicenties betalen, je computer vervangen, verzekering betalen, in de file staan, garantie geven op je werk, probleempjes oplossen, van die dingen....)
Hmm, die zitten niet te wachten op een concurrent onder hun personeel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef engineerx het volgende:
in combinatie met zelf werken bij een ingenieursbureau
Je mist het punt: het gaat niet om de tijd die je nodig hebt, maar om het gegeven dat een uurtarief van ¤ 25 je financieel gezien niet vooruit gaat helpen. Nou ja, in elk geval niet harder dan een krantenwijk zal doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef engineerx het volgende:
Klopt, daarom is het doel om het eerst part-time te doen in combinatie met zelf werken bij een ingenieursbureau en als er op een gegeven moment genoeg werk binnenkomt dan kan ik steeds meer uren op het werk inleveren (0 uren contract of iets dergelijks).
Ik denk dat TS wilde plannen heeft, maar kansloos tenonder zal gaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:55 schreef DonJames het volgende:
Jij denkt dat je met 25 euro per uur méér over gaat houden dan in loondienst? Ik denk dat dat tegen gaat vallen, namelijk.
Je wil je werk van rekenwerk maken, maar je hebt nog niet helemaal doorgerekend dat 25 euro per uur écht nooit meer gaat opleveren dan 2500 euro in loondienst?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:17 schreef engineerx het volgende:
[..]
Leuke berekening gebaseerd op alleen tekenwerk! Ik ben constructeur en het voornaamste geld zal hem zitten in rekenwerk. Houd er ook rekening mee dat op een gegeven moment je veel ervaring hebt en je alles in sheets gooit waarmee je de boel zo hebt berekend. Makkelijk rekenwerk vergt minder tijd dan bijvoorbeeld een brug of iets dergelijks. Wil niet zeggen dat die 25 euro per uur voor tekenwerk misschien te laag is, maar daarom open ik ook dit topic want sommigen denken aan dingen die ik over het hoofd heb gezien.
Tenzij je bereid bent heul veul uren te makenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:28 schreef DonJames het volgende:
Je wil je werk van rekenwerk maken, maar je hebt nog niet helemaal doorgerekend dat 25 euro per uur écht nooit meer gaat opleveren dan 2500 euro in loondienst?![]()
Dat valt ook wel weer mee volgens mij, er is nog altijd meer vraag dan hoger geschoold technisch personeel dan dat er aanbod is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:33 schreef krapula het volgende:
in een markt waar mensen wanhopig naar werk zoeken.
Oke, dan draaien we het om: je wilt ¤ 25 netto overhouden. Wat ga je de klant dan per uur factureren?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef engineerx het volgende:
Ik bedoel dit echt als: Deze tarieven tijdens het studeren (zie het dan ook als een bijbaan). Met je eigen laptopje en software moet je toch gemakkelijk met die tarieven een leuk zakcentje overhouden. De bedragen die ik noteerde waren allen Netto dus 40 euro netto voor rekenwerk en 25 netto voor tekenwerk.
25*1,21quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:36 schreef Queller het volgende:
[..]
Oke, dan draaien we het om: je wilt ¤ 25 netto overhouden. Wat ga je de klant dan per uur factureren?
De hoek waar TS het over heeft valt dit nogal tegen. Bij grotere, complexe opgaven klopt dit. Maar carports, dakkapellen e.d. kan iedere mts'er.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee volgens mij, er is nog altijd meer vraag dan hoger geschoold technisch personeel dan dat er aanbod is.
LOL!!quote:
Dat is waar.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:37 schreef krapula het volgende:
[..]
De hoek waar TS het over heeft valt dit nogal tegen. Bij grotere, complexe opgaven klopt dit. Maar carports, dakkapellen e.d. kan iedere mts'er.
Die garantie ga je nooit krijgen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef engineerx het volgende:
Daarbovenop zou ik pas een constructiebureau willen als ik een garantie heb dat ik 40 declareerbare uren per week kan maken.
En zonder softwarelicentie en verzekering! En alles gaat goed en TS is nooit ziek!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:38 schreef DonJames het volgende:
Je hebt geen kosten, betaalt geen belasting, doet niet aan pensioen e.d.? Echt??
Tijdens mijn studie is het toch echt laptopje op je kamer en aan de gang. Je verdient per jaar <19.000, tenminste ga ik van uit. Dus ik het valt allemaal wel mee qua belasting en pensioen verhaal. Immers als studenten gewoon studeren en niet werken, bouwen ze toch ook (heel weinig) op.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hebt geen kosten, betaalt geen belasting, doet niet aan pensioen e.d.? Echt??
Software? Aansprakelijkheidsverzekering?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef engineerx het volgende:
[..]
Tijdens mijn studie is het toch echt laptopje op je kamer en aan de gang. Je verdient per jaar <19.000, tenminste ga ik van uit. Dus ik het valt allemaal wel mee qua belasting en pensioen verhaal. Immers als studenten gewoon studeren en niet werken, bouwen ze toch ook (heel weinig) op.
Je zit er gewoon naast. Ga je inlezen en ga dan alsnog met zoveel enthousiasme (maar met een iets grotere kans van slagen) aan de slag!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef engineerx het volgende:
Tijdens mijn studie is het toch echt laptopje op je kamer en aan de gang. Je verdient per jaar <19.000, tenminste ga ik van uit. Dus ik het valt allemaal wel mee qua belasting en pensioen verhaal. Immers als studenten gewoon studeren en niet werken, bouwen ze toch ook (heel weinig) op.
En na je studie?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef engineerx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor! Veel succesquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:41 schreef engineerx het volgende:
Ik denk dat jullie het te veel zien als na mijn studie. Iemand die een master heeft behaald in structural engineering gaat toch geen carports berekenen:P
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |