abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142590797
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:22 schreef engineerx het volgende:
Dit zal zeer zeker nodig zijn. Als je zoiets met 2 personen doet, kan je elkaar nog controleren.
Elkaar controleren is niet genoeg. Het zou me zelfs niet verbazen als opdrachtgevers je verplichten verzekerd te zijn. Want als door jouw toedoen de boel instort, ga jij de kosten persoonlijk niet kunnen ophoesten.
pi_142590802
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:23 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat DroogDok zegt, en je moet nog van alles waar niemand je voor gaat betalen (acquisitie, offertes maken, overeenkomsten opstellen, administratie doen, ziek zijn, klanten bezoeken, softwarelicenties betalen, je computer vervangen, verzekering betalen, in de file staan, garantie geven op je werk, probleempjes oplossen, van die dingen....)
Klopt, daarom is het doel om het eerst part-time te doen in combinatie met zelf werken bij een ingenieursbureau en als er op een gegeven moment genoeg werk binnenkomt dan kan ik steeds meer uren op het werk inleveren (0 uren contract of iets dergelijks).
Seperated we are all drips, but united we are an ocean.
pi_142590806
Ik zou alles iets minder positief inschatten. Optimistisch zijn is goed voor een onderneming, maar blijf wel realistisch. Kan het ook waarderen dat je zoiets begint, zelf ook kleinere projecten gedaan nog tijdens mijn studie, maar het aantal onvoorziene kosten en taken die je moet doen die niks opleveren zal het waarschijnlijk iets minder rooskleurig uitlaten zien.
Live Chill
pi_142590833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef engineerx het volgende:
in combinatie met zelf werken bij een ingenieursbureau
Hmm, die zitten niet te wachten op een concurrent onder hun personeel.
pi_142590874
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef engineerx het volgende:
Klopt, daarom is het doel om het eerst part-time te doen in combinatie met zelf werken bij een ingenieursbureau en als er op een gegeven moment genoeg werk binnenkomt dan kan ik steeds meer uren op het werk inleveren (0 uren contract of iets dergelijks).
Je mist het punt: het gaat niet om de tijd die je nodig hebt, maar om het gegeven dat een uurtarief van ¤ 25 je financieel gezien niet vooruit gaat helpen. Nou ja, in elk geval niet harder dan een krantenwijk zal doen.
pi_142590881
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:55 schreef DonJames het volgende:
Jij denkt dat je met 25 euro per uur méér over gaat houden dan in loondienst? Ik denk dat dat tegen gaat vallen, namelijk.
Ik denk dat TS wilde plannen heeft, maar kansloos tenonder zal gaan.
Alsof dit soort ingenieurs er nog niet genoeg zijn,
5 Ferrari's op videoband!
pi_142590945
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:17 schreef engineerx het volgende:

[..]

Leuke berekening gebaseerd op alleen tekenwerk! Ik ben constructeur en het voornaamste geld zal hem zitten in rekenwerk. Houd er ook rekening mee dat op een gegeven moment je veel ervaring hebt en je alles in sheets gooit waarmee je de boel zo hebt berekend. Makkelijk rekenwerk vergt minder tijd dan bijvoorbeeld een brug of iets dergelijks. Wil niet zeggen dat die 25 euro per uur voor tekenwerk misschien te laag is, maar daarom open ik ook dit topic want sommigen denken aan dingen die ik over het hoofd heb gezien.
Je wil je werk van rekenwerk maken, maar je hebt nog niet helemaal doorgerekend dat 25 euro per uur écht nooit meer gaat opleveren dan 2500 euro in loondienst? :D cheap shot

Maar even serieus. Reken het allemaal nog eens na. Bedenk goed welke kosten je moet maken, welke omzet je denkt de gaan halen, en welke risico's je loopt. Ik denk (en zo te zien ben ik daarin niet alleen) dat je het allemaal veel te rooskleurig inschat.
pi_142591104
Opstartkosten zullen rond de ¤10.000,- zijn. Houd je daar ook rekening mee? Verder vraag ik me af hoe je voor (voldoende) klanten gaat zorgen in een markt waar mensen wanhopig naar werk zoeken.
pi_142591116
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:28 schreef DonJames het volgende:
Je wil je werk van rekenwerk maken, maar je hebt nog niet helemaal doorgerekend dat 25 euro per uur écht nooit meer gaat opleveren dan 2500 euro in loondienst? :D
Tenzij je bereid bent heul veul uren te maken :)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:34:56 #35
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142591170
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:33 schreef krapula het volgende:
in een markt waar mensen wanhopig naar werk zoeken.
Dat valt ook wel weer mee volgens mij, er is nog altijd meer vraag dan hoger geschoold technisch personeel dan dat er aanbod is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142591182
Ik bedoel dit echt als: Deze tarieven tijdens het studeren (zie het dan ook als een bijbaan). Met je eigen laptopje en software moet je toch gemakkelijk met die tarieven een leuk zakcentje overhouden. De bedragen die ik noteerde waren allen Netto dus 40 euro netto voor rekenwerk en 25 netto voor tekenwerk. Daarbovenop zou ik pas een constructiebureau willen als ik een garantie heb dat ik 40 declareerbare uren per week kan maken. Dit is dan iets wat ik dan wel weet als ik een aantal jaar zoiets part-time heb gedaan.
pi_142591241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef engineerx het volgende:
Ik bedoel dit echt als: Deze tarieven tijdens het studeren (zie het dan ook als een bijbaan). Met je eigen laptopje en software moet je toch gemakkelijk met die tarieven een leuk zakcentje overhouden. De bedragen die ik noteerde waren allen Netto dus 40 euro netto voor rekenwerk en 25 netto voor tekenwerk.
Oke, dan draaien we het om: je wilt ¤ 25 netto overhouden. Wat ga je de klant dan per uur factureren?
pi_142591277
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:36 schreef Queller het volgende:

[..]

Oke, dan draaien we het om: je wilt ¤ 25 netto overhouden. Wat ga je de klant dan per uur factureren?
25*1,21
pi_142591297
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:37 schreef engineerx het volgende:

25*1,21
Dan heb je geen ¤ 25 netto, maar ¤ 25 omzet.
pi_142591307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee volgens mij, er is nog altijd meer vraag dan hoger geschoold technisch personeel dan dat er aanbod is.
De hoek waar TS het over heeft valt dit nogal tegen. Bij grotere, complexe opgaven klopt dit. Maar carports, dakkapellen e.d. kan iedere mts'er.
pi_142591326
quote:

[..]

25*1,21
Je hebt geen kosten, betaalt geen belasting, doet niet aan pensioen e.d.? Echt??
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:38:48 #42
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_142591347
quote:

[..]

25*1,21
LOL!!

Ik zou even een cursus ondernemen & fiscaal/financiële basis beginselen gaan volgen.

:D:D
Chaos is a ladder.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:39:01 #43
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142591353
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:37 schreef krapula het volgende:

[..]

De hoek waar TS het over heeft valt dit nogal tegen. Bij grotere, complexe opgaven klopt dit. Maar carports, dakkapellen e.d. kan iedere mts'er.
Dat is waar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef engineerx het volgende:
Daarbovenop zou ik pas een constructiebureau willen als ik een garantie heb dat ik 40 declareerbare uren per week kan maken.
Die garantie ga je nooit krijgen natuurlijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142591367
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:38 schreef DonJames het volgende:
Je hebt geen kosten, betaalt geen belasting, doet niet aan pensioen e.d.? Echt??
En zonder softwarelicentie en verzekering! En alles gaat goed en TS is nooit ziek!

Zo kan iedereen rijk worden :D
pi_142591393
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tijdens mijn studie is het toch echt laptopje op je kamer en aan de gang. Je verdient per jaar <19.000, tenminste ga ik van uit. Dus ik het valt allemaal wel mee qua belasting en pensioen verhaal. Immers als studenten gewoon studeren en niet werken, bouwen ze toch ook (heel weinig) op.
pi_142591440
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef engineerx het volgende:

[..]

Tijdens mijn studie is het toch echt laptopje op je kamer en aan de gang. Je verdient per jaar <19.000, tenminste ga ik van uit. Dus ik het valt allemaal wel mee qua belasting en pensioen verhaal. Immers als studenten gewoon studeren en niet werken, bouwen ze toch ook (heel weinig) op.
Software? Aansprakelijkheidsverzekering?
pi_142591443
quote:
Je zit er gewoon naast. Ga je inlezen en ga dan alsnog met zoveel enthousiasme (maar met een iets grotere kans van slagen) aan de slag!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:41:11 #48
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142591445
quote:

[..]

En na je studie?
pi_142591450
Ik denk dat jullie het te veel zien als na mijn studie. Iemand die een master heeft behaald in structural engineering gaat toch geen carports berekenen:P
pi_142591480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:41 schreef engineerx het volgende:
Ik denk dat jullie het te veel zien als na mijn studie. Iemand die een master heeft behaald in structural engineering gaat toch geen carports berekenen:P
Je hebt gelijk hoor! Veel succes ^O^

:N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')