Ik wil me een beetje gaan verdiepen in Nietzsche. Ze zeggen echter dat je altijd met de Griekse filosofie moet beginnen.quote:
Ik heb vroeger te kort Grieks gehad om met de filosofie ervan in aanraking gekomen te zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik wil me een beetje gaan verdiepen in Nietzsche. Ze zeggen echter dat je altijd met de Griekse filosofie moet beginnen.
Hmm, interessant.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb vroeger te kort Grieks gehad om met de filosofie ervan in aanraking gekomen te zijn.
Nietzsche heb ik wel geprobeerd. Antichrist was prima leesbaar, maar Aldus Sprak Zarathoestra vond ik grotendeels onleesbaar.
Hoe dan ook, en dit gaat heel dom klinken: lees filosofie die je inhoudelijk interesseert. Filosofie lezen omdat de schrijver je aanspreekt werkt zelden.quote:
Daar heb je wel gelijk in denk ik.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe dan ook, en dit gaat heel dom klinken: lees filosofie die je inhoudelijk interesseert. Filosofie lezen omdat de schrijver je aanspreekt werkt zelden.
Maar waarom Nietzsche?quote:Op maandag 21 juli 2014 22:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in denk ik.
Ah!quote:Op maandag 21 juli 2014 22:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
F&L / Nietzsche en de übermensch
En stiekem vind ik het wel aantrekkingskracht hebben dat de man zo veel tegenspraak krijgt van gelovigen.quote:
Als je dat tof vindt, dan is er nog heel, heel veel te lezen.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En stiekem vind ik het wel aantrekkingskracht hebben dat de man zo veel tegenspraak krijgt van gelovigen.
Satanisme is me iets te christelijk, paradoxaal genoeg.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je dat tof vindt, dan is er nog heel, heel veel te lezen.
The Catechism of Lucifer is dan nog wel een leuk beginnetje. Ik heb 'm in boekvorm. Of 'boekjevorm' eigenlijk, het is niet zo groot. Het bijbehorende Fosforos is veel omvangrijker, zowel inhoudelijk als fysiek, maar die heb ik alleen in boekvorm en niet als pdf.
Eerst lezen, dan nadenken, dan beseffen dat je iets doms hebt gezegd.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Satanisme is me iets te christelijk, paradoxaal genoeg.
of kattenquote:Op maandag 21 juli 2014 22:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van levend voeren ben ik niet zo'n fan, eerlijk gezegd. Zeker niet als het niet hoeft.
Een grote tijgerpython ratten voeren zet niet echt zoden aan de dijk nee. Die moet wel konijnen hebben inderdaad.
OK.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eerst lezen, dan nadenken, dan beseffen dat je iets doms hebt gezegd.
De bar is nog dicht, het is hier half 10... Maar in de keuken is wel koffiequote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:25 schreef Molurus het volgende:
Hee... we hebben tegenwoordig een slow chat. Geen slecht plan eigenlijk.![]()
Waar is de bar?
Ah... dan maar ff een bakkie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:34 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
De bar is nog dicht, het is hier half 10... Maar in de keuken is wel koffie
Honden stinken en ze maken lawaai.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Honden zijn veeeeeeel leuker dan katten.
Ja, ik hou wel van freaks.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kwestie van voeding en opvoeding. Honden kosten wel meer tijd dan katten, maar als je die tijd investeert zijn het geweldige huisgenoten.
[ afbeelding ]
Tering, wat zal die auto stinken...quote:[ afbeelding ]
Onze kat was dan een soort hond.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:23 schreef Shokirbek85 het volgende:
Die honden in je UI zijn dat jouw honden Molurus? Honden zijn leuk omdat ze echt voor jou zijn weetje. Honden hebben een baasje , katten personeel.
I wish. De 'honden' in mijn avatar zijn strikt genomen niet eens echt honden... het is een foto van wilde honden die ik heb genomen in Afrika. Hier nog een kiekje:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:23 schreef Shokirbek85 het volgende:
Die honden in je UI zijn dat jouw honden Molurus?
Klopt als een bus. Ik ken wel wat katten die redelijk sociaal zijn... maar volwaardige familieleden zoals honden kunnen zijn, dat zie je bij katten eigenlijk nooit.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:23 schreef Shokirbek85 het volgende:
Honden zijn leuk omdat ze echt voor jou zijn weetje. Honden hebben een baasje , katten personeel.
Een studiegenoot van mij had een kat die luisterde naar de naam 'hond'.quote:
Tof. Even over de python molurus gesproken... Kijk, deze heet Fluffy:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een studiegenoot van mij had een kat die luisterde naar de naam 'hond'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |