quote:Ook haar honden Miley, Dushi en Bommel zijn dik tevreden over de dierenarts, zo blijkt uit haar reactie.
DDA kan heus wel tegen een beetje katten-sedatiemiddel hoorquote:Op maandag 21 juli 2014 14:40 schreef Lt.Surge het volgende:
Heeft iemand de DDA nog zien posten de laatste tijd?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 juli 2014 14:40 schreef Lt.Surge het volgende:
Heeft iemand de DDA nog zien posten de laatste tijd?!
quote:Op maandag 21 juli 2014 15:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
DDA kan heus wel tegen een beetje katten-sedatiemiddel hoorDaar hoef echt geen trauma helikopter voor te gaan vliegen hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ach, een ritje met de heli/ambu, wie wil dat nou niet?
''MOGEN DE ZWAAILICHTEN EN SIRENE AAN?! GR GR''I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
quote:Op maandag 21 juli 2014 15:03 schreef Deetch het volgende:
Dat voel je best wel dus snap niet zo goed dat deze dierenarts zichzelf ook nog eens injecteert met het narcosemiddel.
Als het een middel was waarvan ik vermoed dat het gebruikt is, dan is de dosering iets van 0,2 ml, misschien hooguit 0,4 ml in het totaal (als het een combi was met een ander middel). Je taak als een DA om het zo snel mogelijk in een boze kat te krijgen. Dus je steek de naald in de spieren en je druk direct op de plunjer. Je gaat niet zoals het bij mensen gaat de kat nog lekker gaan uitvragen hoe zijn dag was en wat hij van dit weer vindt en of hij nog op vakantie gaat. Dus echt veel tijd om zich te corrigeren ihg van een zelf-injectie heb je niet. Dit soort ongelukken gebeuren ook bij paarden en koeienartsen, en dan praten wij over veel gevaarlijkere doseringen en middelen. Maar daar wordt er ook nooit een trauma-helicopter bij geroepen naar mijn weten.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:09 schreef deedeetee het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om jezelf te injecteren ? Dat je de naald er in steekt is nog tot daar aantoe maar je duwt de zuiger toch niet naar beneden ?
gesnaptquote:Op maandag 21 juli 2014 15:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
Als het een middel was waarvan ik vermoed dat het gebruikt is, dan is de dosering iets van 0,2 ml, misschien hooguit 0,4 ml in het totaal (als het een combi was met een ander middel). Je taak als een DA om het zo snel mogelijk in een boze kat te krijgen. Dus je steek de naald in de spieren en je druk direct op de plunjer. Je gaat niet zoals het bij mensen gaat de kat nog lekker gaan uitvragen hoe zijn dag was en wat hij van dit weer vindt en of hij nog op vakantie gaat. Dus echt veel tijd om zich te corrigeren ihg van een zelf-injectie heb je niet. Dit soort ongelukken gebeuren ook bij paarden en koeienartsen, en dan praten wij over veel gevaarlijkere doseringen en middelen. Maar daar wordt er ook nooit een trauma-helicopter bij geroepen naar mijn weten.
Een kat die tegenwerkt is niet voor de poes.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:41 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe scheef uit je ogen moet je kijken dan als je een kat en jezelf niet kan onderscheiden
quote:Op maandag 21 juli 2014 15:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
DDA kan heus wel tegen een beetje katten-sedatiemiddel hoorDaar hoeft echt geen trauma helikopter voor te gaan vliegen
Ik vond het ook een tikkeltje overdreven, doseringen zijn voor katten veel lager, daar krijg je een mens niet mee plat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Daarom ff een gebruiksaanwijzingquote:Op maandag 21 juli 2014 15:20 schreef trovey het volgende:
Een kat die tegenwerkt is niet voor de poes.
Eh, bij de meeste DA is toch een reactie in dit soort situaties "niet zeuren en doorwerken". Ik heb ook eens met een flink bloedende hand het spreekuur moest afmaken voordat ik zelf naar de huisarts kon.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:12 schreef Lt.Surge het volgende:
Ach, een ritje met de heli/ambu, wie wil dat nou niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. En ook een keer mijzelf ingeeft, was toen een jaar beschermd tegen de konijnenziektes, handig.![]()
Dit zijn de eckte bikkelsquote:Op maandag 21 juli 2014 15:25 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Eh, bij de meeste DA is toch een reactie in dit soort situaties "niet zeuren en doorwerken". Ik heb ook eens met een flink bloedende hand het spreekuur moest afmaken voordat ik zelf naar de huisarts kon.
Niet vergeten een rekening te sturen naar jezelfquote:Op maandag 21 juli 2014 15:25 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
En ook een keer mijzelf ingeeft, was toen een jaar beschermd tegen de konijnenziektes, handig.
Dat bestaat al een tijdje he, Hypospray heet het, geloof ik. Maar dan is de kans om zichzelf te injecteren nog groter...quote:
Heb 21 jaar katten gehad van het type "Ik laat alles met me doenquote:Op maandag 21 juli 2014 15:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Daarom ff een gebruiksaanwijzing![]()
HOE GEEF JE DE KAT EEN PIL
1. Neem de kat en wieg haar in je linkerarm - haar kop in de palm van je linkerhand, zoals je ook met een baby kunt doen. Met je wijsvinger en duim druk je zachtjes aan elke kant van de bek van het dier. In je rechterhand hou je het pilletje vast. Druk een beetje harder. Zodra de kat haar bek opendoet, stop je er het pilletje in. Wacht tot het die het pilletje heeft doorgeslikt.
2. Raap het pilletje op en haal de kat vanachter de sofa. Herhaal de handeling uit punt 1.
3. Haal de kat uit de slaapkamer en gooi het doorweekte pilletje weg.
4. Neem een nieuw pilletje, leg de kat opnieuw in je linkerarm. Hou deze keer met je linkerhand haar achterste poten stevig vast. Wrik met je rechterhand haar bek open en duw met je rechterwijsvinger het pilletje tot in haar keel. Knijp haar bek dicht tot ze het pilletje heeft doorgeslikt.
5. Haal het pilletje uit de vissenkom. Haal de kat van de kleerkast. Roep je partner uit de tuin.
6. Kniel op de grond en klem de kat tussen je knieën. Hou daarbij zowel de voor- als achterpoten stevig vast. Let niet op het gegrom, dat doen katten altijd in dergelijke situaties. Vraag aan je partner om de kop van het dier stevig vast te houden, met een houten liniaal haar bek open te wrikken, het pilletje in haar bek te gooien en het met de liniaal zachtjes tot in haar keel te duwen.
7. Haal de kat uit de gordijnen, en neem een nieuw pilletje. Vergeet niet dat je vandaag nog de gordijnen moet laten herstellen en een nieuwe liniaal moet kopen. Veeg de brokstukken van de vaas bij elkaar om ze later te lijmen.
8. Wikkel de kat in een grote handdoek. Vraag aan je partner de kat zo vast te houden dat enkel haar kop nog van onder zijn/haar oksel te zien is. Duw het pilletje in een rietje. Duw het rietje tot in de keel van de kat. Blaas vervolgens krachtig op het rietje.
9. Lees aandachtig de bijsluiter om te zien of de pil niet schadelijk is voor mensen. Drink een biertje om de vieze smaak weg te krijgen. Roep een dokter om uw partners arm te verbinden. Haal met koud water en zeep het bloed uit het tapijt.
10. Haal de kat uit het bed van de buren. Neem een nieuw pilletje. Trek een nieuw blikje bier open. Zet de kat in de keukenkast. Doe de deur van de kast zo dicht dat alleen de kop van de kat nog naar buiten steekt. Wrik haar bek open met een dessertlepel. Schiet de pil in haar bek met een elastiekje.
11. Haal een schroevendraaier en repareer de deur van de keukenkast. Drink het biertje dat je had klaargezet. Neem een fles whisky. Schenk een flinke scheut in en drink die in één keer op. Leg een koud kompres op je wang en kijk na wanneer je je laatste spuitje tegen tetanus hebt gehad. Ontsmet je wang met een kompres dat je in whisky hebt gedrenkt. Neem nog een scheut whisky. Gooi je T-shirt weg en neem een schoon exemplaar.
12. Bel de brandweer om de kat uit de boom van de buren te halen. Verontschuldig je bij de buurman die bij het zien van je razende kat met zijn auto zijn tuinhek ramde. Haal het laatste pilletje uit de verpakking.
13. Bind de achterpoten van het verdomde dier met een stukje waslijn vast aan haar voorpoten. Maak het beest vast aan de tafelpoot. Zoek een paar stevige werkhandschoenen. Duw de pil in de bek van de kat en stop er meteen een handvol gehakt achter. Heb geen medelijden. Hou de kat rechtop en giet een liter water in haar bek om het zaakje door te spoelen.
14. Drink het laatste restje whisky op. Vraag aan je partner of hij/zij jou naar het ziekenhuis brengt waar de dokters jouw vingers en onderarm zullen hechten en een stukje pil uit je rechteroog zullen halen. Stop later bij een meubelzaak om een nieuwe tafel te kopen.
15. Bel de dierenbescherming dat ze de kat mogen komen halen en bel de dierenwinkel met de vraag of ze hamsters verkopen
http://www.lachjekrom.com(...)e_de_kat_een_pil.php
![]()
Was natuurlijk wel afgetrokken van mijn loonquote:Op maandag 21 juli 2014 15:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Niet vergeten een rekening te sturen naar jezelf![]()
Is hetzelfde middel alleen een grotere dosis.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:24 schreef Astasha het volgende:
Wat zou er gebeuren als je per ongeluk jezelf injecteerd met het middel waarmee katten worden ingeslapen?
lol, ik bedoelde idd die hypospray.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:27 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat bestaat al een tijdje he, Hypospray heet het, geloof ik. Maar dan is de kans om zichzelf te injecteren nog groter...
P.S. Tenzij je bedoelt dat je injectievloeistof in de kat teleporteert... Hmm, zelfs dan blijft de kat niet stil zitten, ben ik bang.
ah, ok.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Is hetzelfde middel alleen een grotere dosis.
quote:Op maandag 21 juli 2014 15:24 schreef Astasha het volgende:
Wat zou er gebeuren als je per ongeluk jezelf injecteerd met het middel waarmee katten worden ingeslapen?
Tja, DA's hebben een vrij hoge zelfmoord percentage mede dankzij vrije toegang tot euthanasiemiddelen. Don't try it at homequote:Op maandag 21 juli 2014 15:31 schreef trovey het volgende:
Is hetzelfde middel alleen een grotere dosis.
Hm, hoeveel "kattendossisen" zou een mens nodig hebben om..eh...in te slapen?quote:Op maandag 21 juli 2014 15:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
Tja, DA's hebben een vrij hoge zelfmoord percentage mede dankzij vrije toegang tot euthanasiemiddelen. Don't try it at home
Is dat echt zo? En gebruiken ze dan ook meer drugs zoals ketamine dan andere beroepsgroepen?quote:Op maandag 21 juli 2014 15:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
Tja, DA's hebben een vrij hoge zelfmoord percentage mede dankzij vrije toegang tot euthanasiemiddelen. Don't try it at home
Zij bedoelen vrijwel zeker medetomidine, want dat wordt humaan niet gebruikt. Het wordt veterinair idd vaak gecombineerd met ketamine, maar ketamine wordt humaan wel gebruikt en misbruikt, dus daar zou een ziekenhuis wel ervaring mee hebben.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Jaja... "per ongeluk". Ketamine zat er in dat narcosemiddel toch?
9 keer zo weinig denk ik.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:36 schreef Astasha het volgende:
[..]
Hm, hoeveel "kattendossisen" zou een mens nodig hebben om..eh...in te slapen?
quote:Op maandag 21 juli 2014 15:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
Wat dan dan?quote:Op maandag 21 juli 2014 19:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Klopt![]()
![]()
DDA's topic is kapot, DDA gaat wel verder hier spammen
Waarom politie ?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Omdat het niet zeker was hoe hoe een mens op het narcosemiddel zou reageren, werden politie, ambulance en een traumahelikopter ingeschakeld, meldt Omroep Brabant
Om eventueel vrije verkeersdoorgang naar de SEH te faciliteren. Vrij standaard.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |