abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142542706
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:55 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ok, ze proberen zaken dus nog wel enigzins te verenigen. Maar nemen hier en daar afscheid van overtuigingen waarvan men meent dat die niet in de Koran en dus kernbron van de Islam terugkomen.

[..]

Denk je dat de AKP-ers meer op de lijn van deze zitten in tegenstelling tot de "hurafas"? Ik vind het wel interessant om te zien zo'n fenomeen. Hebben deze mensen bijv ook ingangen tot het "religieuze establishment" (instituten), worden hun werken daar als gezaghebbend aangenomen? En/of bij diyanet zelfs?
De AKP'ers zijn natuurlijk een erg grote en diverse groep, dus is het moeilijk ze in een bepaald hokje te stoppen, maar grotendeels zijn het nog steeds traditionele soennieten. De stroming waar ik het over heb, is zoals ik al zei nog opkomende, maar de predikers ervan, zoals de namen die ik heb opgenoemd (Abdülaziz Bayindir, Mustafa Islamoglu, Mehmet Okuyan, etcetera) zijn erkende theologen die aan universiteiten of andere erkende instellingen zijn verbonden of verbonden zijn geweest. Van Mustafa Islamoglu is bijvoorbeeld bekend dat hij close is met de AKP (bevriend met Erdogan's adviseur Bülent Arinç), maar op zijn tijd schroomt hij niet de politiek of uitlatingen van de AKP te bekritiseren.

Ze breken ook met de traditie door moslims juist aan te sporen de Koran vooral zelf te gaan lezen en niet blindelings een lezing van een tariqa, stroming of bewegingen te volgen. In Turkije zijn religieuze bewegingen, zoals die van Gülen, redelijk wijdverspreid en de volgers van die bewegingen wijken eigenlijk niet af van de lezing die hen gegeven wordt, zoals Gülenisten de Risale-i Nur van Said Nursi hoog hebben zitten, dus hun kritiek is vooral op deze bewegingen en persoonlijkheden die volgens hen de rol van bemiddelaar met God op zich hebben genomen en de persoonlijke ontwikkeling, lezing en toepassing van moslims dwarsbomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheMagnificent op 21-07-2014 04:42:05 ]
pi_142542717
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hint: Oudste beschaving ter wereld. :7
mashaAllah ik zie et terug in wat je zegt
  maandag 21 juli 2014 @ 04:17:13 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542731
Hoi :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 21 juli 2014 @ 04:19:09 #254
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_142542743
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:52 schreef Triggershot het volgende:
Daar gaat hij meer op in door een onderscheid te maken, tussen datgene wat Allah voor jou heeft besloten dus dat je XYZ gaat overkomen met zijn bepalen, dat al die zaken al bekend en geschreven zijn, maar dat het wat anders is met je beproeving en de uitkomst daarvan, de uitkomst daarvan zal voor Allah ook een as it happens moment zijn volgens hem. Maar idd, beetje lastig om te combineren met de verzen wanneer het gaat om alwetendheid.
...that you may know that God is powerful over everything and that God encompasses everything in knowledge. وَأنّ اللهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَىءٍ عِلمًا.

Als je trouwens het vers ervoor bekijkt (vers 30 van sura 47) dan zie je dat het over jihad gaat en hypocrieten die zich voordoen alsof ze bij de Moslims horen en wordt Mohammed direct aangesproken dat de hypocrieten die met dubbele tong spreken ontmaskerd zouden kunnen worden: And if We would, We could show them unto thee (Muhammad) so that thou shouldst know them surely by their marks. And thou shalt know them by the burden of their talk. And Allah knoweth your deeds.

..vervolgens wordt in het vers erna gesteld "we testen jullie tot wij weten wie de mujahedin en geduldigen zijn"...lijkt me dat het voor de hand ligt dat "wij" (na3lama) ook duidt op de Moslims en Mohammed en niet God's kennis aangezien het over strijden gaat en in de bredere Koran terugkomt dat die hypocrieten die zich voordeden als Moslims ja zeiden maar nee deden op dat gebied. Juist het vers ervoor maakt dit duidelijk. Die "tot wij weten" is dan waarschijnlijker dat het is "tot jij en ik weten" in het licht van het vorige vers en de andere vele verzen over de alomvattende kennis. En niet wat betreft God's beperkte kennis in dit geval van beproeving.

Kan jij dit antwoord effe naar die man mailen? :{
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 21 juli 2014 @ 04:19:10 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542744
Of welterusten :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142542773
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:15 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

mashaAllah ik zie et terug in wat je zegt
Op welke conclusie ben je gekomen dan, qua stad bedoel ik? :o
pi_142542778
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:19 schreef Aloulou het volgende:

[..]

...that you may know that God is powerful over everything and that God encompasses everything in knowledge. وَأنّ اللهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَىءٍ عِلمًا.

Als je trouwens het vers ervoor bekijkt (vers 30 van sura 47) dan zie je dat het over jihad gaat en hypocrieten die zich voordoen alsof ze bij de Moslims horen en wordt Mohammed direct aangesproken dat de hypocrieten die met dubbele tong spreken ontmaskerd zouden kunnen worden: And if We would, We could show them unto thee (Muhammad) so that thou shouldst know them surely by their marks. And thou shalt know them by the burden of their talk. And Allah knoweth your deeds.

..vervolgens wordt in het vers erna gesteld "we testen jullie tot wij weten wie de mujahedin en geduldigen zijn"...lijkt me dat het voor de hand ligt dat "wij" (na3lama) ook duidt op de Moslims en Mohammed en niet God's kennis aangezien het over strijden gaat en in de bredere Koran terugkomt dat die hypocrieten die zich voordeden als Moslims ja zeiden maar nee deden op dat gebied. Juist het vers ervoor maakt dit duidelijk. Die "tot wij weten" is dan waarschijnlijker dat het is "tot jij en ik weten" in het licht van het vorige vers en de andere vele verzen over de alomvattende kennis. En niet wat betreft God's beperkte kennis in dit geval van beproeving.

Kan jij dit antwoord effe naar die man mailen? :{
Wallah agie, ik lag in een deuk met je laatste zin. _O-

Verder hele mooie uiteenzetting en sluit ik mij erbij. Het is nogal raar uberhaupt om zijn opvatting conceptueel aan te nemen als interpretatie, laat staan als een betekenis van de vers.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2014 04:27:54 ]
pi_142542780
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op welke conclusie ben je gekomen dan, qua stad bedoel ik? :o
ik denk syrie en damascus?
pi_142542782
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:27 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

ik denk syrie en damascus?
Jup.
pi_142542798
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jup.
studeer je dan onder een sheikh of in een madrasah? heb je ijaza btw?
pi_142542812
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:30 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

studeer je dan onder een sheikh of in een madrasah? heb je ijaza btw?
Studeerde, he, jaren terug. Was op een middelbare school, Madrasah.

Nee niet echt een ijaza, eerder wasiqah talib al-ilm wat ik heb afgerond, dat wel, met ijaza zou ik het niet willen noemen.
pi_142542854
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Studeerde, he, jaren terug. Was op een middelbare school, Madrasah.

Nee niet echt een ijaza, eerder wasiqah talib al-ilm wat ik heb afgerond, dat wel, met ijaza zou ik het niet willen noemen.
ooh ik wil na de oorlog ook keertje gaan inshaAllah
pi_142542860
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:42 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

ooh ik wil na de oorlog ook keertje gaan inshaAllah
InshaAllah krijg je de kans, ik ga mijn nest in slaap lekker. :)
pi_142542912
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

InshaAllah krijg je de kans, ik ga mijn nest in slaap lekker. :)
slaap lekker triggershot
  maandag 21 juli 2014 @ 05:23:16 #265
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142542930
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 05:10 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

slaap lekker triggershot
Hoe vind je het om King te heten
pi_142542937
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 05:23 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Hoe vind je het om King te heten
slaaf van de koning
  maandag 21 juli 2014 @ 06:24:37 #267
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142542981
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 05:33 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

slaaf van de koning
je bent zwlf een slasf va de konding
  maandag 21 juli 2014 @ 06:38:48 #268
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142543005
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 06:24 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

mrr kok
pi_142543161
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 06:24 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Gaat alles wel goed met je? :p
pi_142548373
Ik ben bezig met een verslag, maar heb moeite zaken beknop te houden en tis een warboel..

Heeft iemand tips ;(
pi_142548792
Super moe :'). Gisteren besloten om al vastend naar Amsterdam te gaan (vanuit Limburg :') ) om daar een hele dag rond te lopen met vrienden. Was pas om 2 uur thuis, had een zielig broodje doner op. Dus maar aan de cornflakes (+ een heel pak melk, niks geen water) gegaan en gaan slapen.

Nu nergens energie voor.

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:07 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ben bezig met een verslag, maar heb moeite zaken beknop te houden en tis een warboel..

Heeft iemand tips ;(
Alles opschrijven in bulletpoints. Vanuit dat een verhaal maken. Elke bulletpoint is gewoon een alinea.
pi_142548837
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Blocko het volgende:
Super moe :'). Gisteren besloten om al vastend naar Amsterdam te gaan (vanuit Limburg :') ) om daar een hele dag rond te lopen met vrienden. Was pas om 2 uur thuis, had een zielig broodje doner op. Dus maar aan de cornflakes (+ een heel pak melk, niks geen water) gegaan en gaan slapen.

Nu nergens energie voor.

[..]

Alles opschrijven in bulletpoints. Vanuit dat een verhaal maken. Elke bulletpoint is gewoon een alinea.
Olmuyor. Zoveel verhalen in mijn hoofd. :')

Heb je Amsterdam overleefd? Zal vast eng voor je zijn geweest om uit Limburg te komen :)
pi_142548882
Bij mij is dan meestal het geval dat ik de materie ook niet helemaal heb gesnapt, omdat ik me er niet genoeg in heb verdiept en het slechts globaal heb doorgenomen. Dan heb ik zelf ook moeite om een (kern)gedachte over te brengen op een ander.
pi_142549007
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Bij mij is dan meestal het geval dat ik de materie ook niet helemaal heb gesnapt, omdat ik me er niet genoeg in heb verdiept en het slechts globaal heb doorgenomen. Dan heb ik zelf ook moeite om een (kern)gedachte over te brengen op een ander.
Ik ben slecht in details :) Als ik mijn gang ga is het een verslag van 10 pagina's, maar dat is te weinig. Nu wil ik dus alles erbij betrekken, maar ik verdrink in alle inhoud.

Moet uitleggen waarom mijn vorige werkgever iets moet veranderen, hoe ze dat moeten doen, een plan van aanpak maken, interventieplan, communicatieplan etc.

neyse yav. Rustig aan werken dan maar.
pi_142549027
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Olmuyor. Zoveel verhalen in mijn hoofd. :')

Heb je Amsterdam overleefd? Zal vast eng voor je zijn geweest om uit Limburg te komen :)
Waar een wil is is een weg natuurlijk.

Nja ik ben altijd wel in staat om een beetje plezier te maken. Na mijn betoog in de metro (in het engels, tegen een Turkse turk die kwam visiten) over hoe fucked up mensen praten in de Randstad en dat het allemaal 10x beter is in Limburg kreeg ik zelfs die zure randstedelingen aan het lachen.

Dus dan voel ik mij altijd wel geslaagd snapje. Dan heb ik weer mensen blij gemaakt, extra punten voor mij en dat tijdens de Ramadan. Dus dan maakt zo'n random dagje Amsterdam wel beter want echt heel spannend is het daar zo ook weer niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')