De AKP'ers zijn natuurlijk een erg grote en diverse groep, dus is het moeilijk ze in een bepaald hokje te stoppen, maar grotendeels zijn het nog steeds traditionele soennieten. De stroming waar ik het over heb, is zoals ik al zei nog opkomende, maar de predikers ervan, zoals de namen die ik heb opgenoemd (Abdülaziz Bayindir, Mustafa Islamoglu, Mehmet Okuyan, etcetera) zijn erkende theologen die aan universiteiten of andere erkende instellingen zijn verbonden of verbonden zijn geweest. Van Mustafa Islamoglu is bijvoorbeeld bekend dat hij close is met de AKP (bevriend met Erdogan's adviseur Bülent Arinç), maar op zijn tijd schroomt hij niet de politiek of uitlatingen van de AKP te bekritiseren.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ok, ze proberen zaken dus nog wel enigzins te verenigen. Maar nemen hier en daar afscheid van overtuigingen waarvan men meent dat die niet in de Koran en dus kernbron van de Islam terugkomen.
[..]
Denk je dat de AKP-ers meer op de lijn van deze zitten in tegenstelling tot de "hurafas"? Ik vind het wel interessant om te zien zo'n fenomeen. Hebben deze mensen bijv ook ingangen tot het "religieuze establishment" (instituten), worden hun werken daar als gezaghebbend aangenomen? En/of bij diyanet zelfs?
mashaAllah ik zie et terug in wat je zegtquote:Op maandag 21 juli 2014 04:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hint: Oudste beschaving ter wereld.
...that you may know that God is powerful over everything and that God encompasses everything in knowledge. وَأنّ اللهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَىءٍ عِلمًا.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:52 schreef Triggershot het volgende:
Daar gaat hij meer op in door een onderscheid te maken, tussen datgene wat Allah voor jou heeft besloten dus dat je XYZ gaat overkomen met zijn bepalen, dat al die zaken al bekend en geschreven zijn, maar dat het wat anders is met je beproeving en de uitkomst daarvan, de uitkomst daarvan zal voor Allah ook een as it happens moment zijn volgens hem. Maar idd, beetje lastig om te combineren met de verzen wanneer het gaat om alwetendheid.
Op welke conclusie ben je gekomen dan, qua stad bedoel ik?quote:Op maandag 21 juli 2014 04:15 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
mashaAllah ik zie et terug in wat je zegt
Wallah agie, ik lag in een deuk met je laatste zin.quote:Op maandag 21 juli 2014 04:19 schreef Aloulou het volgende:
[..]
...that you may know that God is powerful over everything and that God encompasses everything in knowledge. وَأنّ اللهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَىءٍ عِلمًا.
Als je trouwens het vers ervoor bekijkt (vers 30 van sura 47) dan zie je dat het over jihad gaat en hypocrieten die zich voordoen alsof ze bij de Moslims horen en wordt Mohammed direct aangesproken dat de hypocrieten die met dubbele tong spreken ontmaskerd zouden kunnen worden: And if We would, We could show them unto thee (Muhammad) so that thou shouldst know them surely by their marks. And thou shalt know them by the burden of their talk. And Allah knoweth your deeds.
..vervolgens wordt in het vers erna gesteld "we testen jullie tot wij weten wie de mujahedin en geduldigen zijn"...lijkt me dat het voor de hand ligt dat "wij" (na3lama) ook duidt op de Moslims en Mohammed en niet God's kennis aangezien het over strijden gaat en in de bredere Koran terugkomt dat die hypocrieten die zich voordeden als Moslims ja zeiden maar nee deden op dat gebied. Juist het vers ervoor maakt dit duidelijk. Die "tot wij weten" is dan waarschijnlijker dat het is "tot jij en ik weten" in het licht van het vorige vers en de andere vele verzen over de alomvattende kennis. En niet wat betreft God's beperkte kennis in dit geval van beproeving.
Kan jij dit antwoord effe naar die man mailen?
ik denk syrie en damascus?quote:Op maandag 21 juli 2014 04:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op welke conclusie ben je gekomen dan, qua stad bedoel ik?
Studeerde, he, jaren terug. Was op een middelbare school, Madrasah.quote:Op maandag 21 juli 2014 04:30 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
studeer je dan onder een sheikh of in een madrasah? heb je ijaza btw?
ooh ik wil na de oorlog ook keertje gaan inshaAllahquote:Op maandag 21 juli 2014 04:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Studeerde, he, jaren terug. Was op een middelbare school, Madrasah.
Nee niet echt een ijaza, eerder wasiqah talib al-ilm wat ik heb afgerond, dat wel, met ijaza zou ik het niet willen noemen.
InshaAllah krijg je de kans, ik ga mijn nest in slaap lekker.quote:Op maandag 21 juli 2014 04:42 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ooh ik wil na de oorlog ook keertje gaan inshaAllah
slaap lekker triggershotquote:Op maandag 21 juli 2014 04:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
InshaAllah krijg je de kans, ik ga mijn nest in slaap lekker.
mrr kokquote:Op maandag 21 juli 2014 06:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je bent zwlf een slasf va de konding
Gaat alles wel goed met je? :pquote:Op maandag 21 juli 2014 06:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je bent zwlf een slasf va de konding
Alles opschrijven in bulletpoints. Vanuit dat een verhaal maken. Elke bulletpoint is gewoon een alinea.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:07 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ben bezig met een verslag, maar heb moeite zaken beknop te houden en tis een warboel..
Heeft iemand tips
Olmuyor. Zoveel verhalen in mijn hoofd.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Blocko het volgende:
Super moe. Gisteren besloten om al vastend naar Amsterdam te gaan (vanuit Limburg
) om daar een hele dag rond te lopen met vrienden. Was pas om 2 uur thuis, had een zielig broodje doner op. Dus maar aan de cornflakes (+ een heel pak melk, niks geen water) gegaan en gaan slapen.
Nu nergens energie voor.
[..]
Alles opschrijven in bulletpoints. Vanuit dat een verhaal maken. Elke bulletpoint is gewoon een alinea.
Ik ben slecht in detailsquote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Bij mij is dan meestal het geval dat ik de materie ook niet helemaal heb gesnapt, omdat ik me er niet genoeg in heb verdiept en het slechts globaal heb doorgenomen. Dan heb ik zelf ook moeite om een (kern)gedachte over te brengen op een ander.
Waar een wil is is een weg natuurlijk.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Olmuyor. Zoveel verhalen in mijn hoofd.![]()
Heb je Amsterdam overleefd? Zal vast eng voor je zijn geweest om uit Limburg te komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |