abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142520723
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:13 schreef bechirti het volgende:
Man man jullie quoten alleen wat in jullie straat passen.
Waren wel jou quoten hoor. Je hebt me al goed vermaakt.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:19:39 #77
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142520730
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:13 schreef bechirti het volgende:
Man man jullie quoten alleen wat in jullie straat passen. K quote zometeen nog paar als k gevonden heb en btw... bij naam wordt ie niet genoemd he als je daar op doelt.
Een exacte datum en locatie zou ook goed zijn. Het zal in elk geval veel specifieker moeten zijn dan 'ooit komt er ergens een nieuwe profeet'. Dat laatste had elke boerenlul kunnen voorspellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:20:08 #78
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142520749
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

why?
Dat kan ik jou, als gelovige neem ik aan, toch niet uitleggen.
Ik moet gewoon lachen als ik hoor/lees wat sommige mensen geloven, het is nou eenmaal zo.
pi_142520761
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:07 schreef bechirti het volgende:

[..]

onzin,want volgens de profetie zou hij het woord van god horen. En heb jij dat gehoord?nee. Dus kan t niet over jou gaan.
Anders Breivik hoorde het woord van God. Is hij ook een profeet ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_142520768
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

why?
Make an educated guess. :O
pi_142520796
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat kan ik jou, als gelovige neem ik aan, toch niet uitleggen.
Ik ben vrij compatible met meerder overtuigingen, maar als jij vervalt voor het al-klassieke. you couldnt see even if you wanted, be my guest.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:22:30 #82
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142520828
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben vrij compatible met meerder overtuigingen, maar als jij vervalt voor het al-klassieke. you couldnt see even if you wanted, be my guest.
Simpel gezegd: een entiteit die alles wat is gebeurt en wat gaat gebeuren regelt? Neen, dat gaat er bij mij niet in. Ridicuul. Om van te lachen. En de mensen die er wel in geloven? Prima, moeten ze zelf weten, maar ik verklaar ze voor gek.
pi_142520837
Hé, eh... Zullen we het Nederlands als voertaal blijven gebruiken?
pi_142520954
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Simpel gezegd: een entiteit die alles wat is gebeurt en wat gaat gebeuren regelt? Neen, dat gaat er bij mij niet in. Ridicuul. Om van te lachen. En de mensen die er wel in geloven? Prima, moeten ze zelf weten, maar ik verklaar ze voor gek.
Ok, en een goddelijk entiteit wat een passievere houding heeft?
pi_142521248
Je hebt soms van die 'evangelische' atheisten, als je ze zo wilt noemen, die hun gal komen spuwen over god, religie, etc, maar zodra het wat filosofischer wordt. conceptueel een gesprek vermijden, let wel, dan heb ik het niet over atheist die zich heeft ingelezen en de stof beheerst. Is dat psychologisch gezien omdat ze een afkeer hebben gekregen voor religie op persoonlijk niveau en die vacuum maar even gevuld met anti-theisme? Voel je vooral niet aangesproken als dit voor jezelf niet van toepassing is, ik generaliseer niet, lijk alleen soms wel van die dingen op te merken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 18:36:01 ]
pi_142521598
quote:
Johannes 15. Als je mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden. 16 Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn: 17 de Geest van de waarheid. De wereld kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven.
21 Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb.
quote:
Deut 15 Hij zal in uw midden profeten laten opstaan, profeten zoals ik. Naar hen moet u luisteren.
16 U hebt de HEER daar immers zelf om gevraagd, toen u bij de Horeb bijeen was? U zei: ‘Wij kunnen het stemgeluid van de HEER, onze God, en de aanblik van dit enorme vuur niet langer verdragen; dat overleven we niet.’
De HEER heeft toen tegen mij gezegd: ‘Zij hebben goed gesproken.
18 Ik zal in hun midden profeten laten opstaan zoals jij. Ik zal hun mijn woorden ingeven, en zij zullen het volk alles overbrengen wat ik hun opdraag.
19 En van degene die geen gehoor geeft aan de woorden die hij in mijn naam spreekt, zal Ik rekenschap vragen.
20 Is er een profeet die zegt in mijn naam te spreken zonder dat Ik hem opdracht heb gegeven, of die spreekt in de naam van andere goden, dan moet hij sterven, die profeet.
Johannes 21-25 en dan vooral 25.
quote:
9 Dit is het getuigenis van Johannes. De Joden hadden vanuit Jeruzalem priesters en Levieten naar hem toe gestuurd om hem te vragen: ‘Wie bent u?’ 20 Hij gaf zonder aarzelen antwoord en verklaarde ronduit: ‘Ik ben niet de messias.’ 21 Toen vroegen ze hem: ‘Wie dan? Bent u Elia?’ Hij zei: ‘Die ben ik ook niet.’ ‘Bent u de profeet?’ ‘Nee,’ antwoordde hij. 22 ‘Maar wie bent u dan?’ vroegen ze hem. ‘Wij moeten antwoord kunnen geven aan degenen die ons gestuurd hebben – wie zegt u zelf dat u bent?’ 23 Hij zei: ‘Ik ben de stem die roept in de woestijn: “Maak recht de weg van de Heer,” zoals de profeet Jesaja gezegd heeft.’ 24 De afgevaardigden die uit de kring van de farizeeën kwamen, 25 vroegen verder: ‘Waarom doopt u dan, als u niet de messias bent, en ook niet Elia of de profeet?’
En als je wat geduld heb johannes 16:7 kan niet duidelijker dan over een profeet die heel snel al zou komen...
quote:
Dit alles heb ik tegen jullie gezegd om te voorkomen dat jullie je geloof verliezen. 2 Jullie zullen uit de synagoge gezet worden, en er komt zelfs een tijd dat iedereen die jullie doodt, meent daarmee God te dienen. 3 Maar ze doen dat omdat ze de Vader en mij niet kennen. 4 Ik zeg jullie dit nu, en wanneer die tijd komt zullen jullie denken aan wat ik gezegd heb. Ik heb dit niet al eerder verteld omdat ik nog bij jullie was. 5 Nu ga ik weg, naar hem die mij gezonden heeft, maar niemand van jullie vraagt: “Waar gaat u naartoe?” 6 Jullie zijn verdrietig, omdat ik jullie dat gezegd heb. 7 Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden. 8 Wanneer hij komt zal hij de wereld duidelijk maken wat zonde, gerechtigheid en oordeel is: 9 zonde – dat ze niet in mij geloven, 10 gerechtigheid – dat ik naar de Vader ga en jullie me niet meer zien, 11 oordeel – dat de heerser over deze wereld is veroordeeld.
12 Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen. 13 De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. 14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft. 16 Nog een korte tijd en jullie zien me niet meer, maar kort daarna zien jullie me terug.’
17 Daarop zeiden een paar leerlingen tegen elkaar: ‘Wat betekent wat hij nu zegt: “Nog een korte tijd en jullie zien me niet meer, maar kort daarna zien jullie me terug”? En: “Ik ga naar de Vader”? 18 Wat betekent “nog een korte tijd”? Wat bedoelt hij toch?’ 19 Jezus begreep dat ze hem iets wilden vragen. Hij zei: ‘Proberen jullie te begrijpen wat ik bedoelde met “Nog een korte tijd en jullie zien me niet meer, maar kort daarna zien jullie me terug”? 20 Waarachtig, ik verzeker jullie: je zult huilen en weeklagen, terwijl de wereld blij zal zijn. Je zult bedroefd zijn, maar je verdriet zal in vreugde veranderen. 21 Ook een vrouw die baart heeft het zwaar als haar tijd gekomen is, maar wanneer haar kind geboren is, herinnert ze zich de pijn niet meer, omdat ze blij is dat er een mens ter wereld is gekomen. 22 Jullie hebben nu verdriet, maar ik zal jullie terugzien, en dan zul je blij zijn, en niemand zal je je vreugde afnemen. 23 Dan hoeven jullie mij niets meer te vragen. Maar ik verzeker jullie: wat je de Vader ook vraagt in mijn naam – hij zal het je geven. 24 Tot nu toe hebben jullie niets in mijn naam gevraagd, maar vraag het en je zult het ontvangen. Dan zal je vreugde volmaakt zijn.
25 Ik heb jullie dit alles in beelden verteld, maar er komt een tijd dat ik niet meer in beelden spreek, maar jullie zonder omwegen over de Vader vertel. 26 Als je dan iets vraagt in mijn naam, hoef ik het niet meer namens jullie aan de Vader te vragen, 27 want de Vader zelf heeft jullie lief, omdat jullie mij liefhebben en geloven dat ik van God ben gekomen. 28 Ik ben bij de Vader vandaan gegaan en naar de wereld gekomen, nu verlaat ik de wereld weer en ga ik terug naar de Vader.’
29 Toen zeiden de leerlingen: ‘Ja, nu spreekt u rechtstreeks en niet in beelden. 30 Nu begrijpen we dat u alles weet en dat niemand u iets hoeft te vragen, nu geloven we dat u van God bent gekomen.’ 31 Jezus vroeg: ‘Nu geloven jullie? 32 Er komt een tijd, en die tijd is er al, dat jullie uiteengedreven worden, dat ieder zijn eigen weg gaat en mij alleen achterlaat. Maar ik ben niet alleen, want de Vader is bij mij. 33 Ik heb dit gezegd opdat jullie vrede vinden bij mij. Jullie zullen het zwaar te verduren krijgen in de wereld, maar houd moed: ik heb de wereld overwonnen.’
Hoe kun je dit nou anders interpreteren, natuurlijk vloeit de islam uit het christendom. Omdat het de waarheid is die al aangegeven is in vroegere geschriften. Het kan alleen over de profeet Mohamed gaan, andere hoofdstukken in de bijbel beschrijven het verschijnen van de profeet in arabie waar hij daadwerkelijk geboren was. Die heb ik ff niet paraat. En waarom de naam Mohammed niet genoemd wordt dat is niet duidelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door bechirti op 20-07-2014 18:50:41 ]
pi_142521620
Het ligt er natuurlijk ook aan wat de ware godsdienst is.
Al ben je nou nog zo`n goed christen maar als achteraf blijkt dat de Islam de ware godsdienst is dan zit je nog in de problemen.
Eigenlijk zou je alle godsdiensten moeten belijden om helemaal zeker van je zaak te zijn, maar dat wordt nou juist door de meeste godsdiensten verboden.
Als je nou bang voor de hel bent moet je vooral niet in de islamitische hel geloven want die is de ergste van allemaal, er wordt beweerd dat als er in het deurtje naar deze hel een gaatje zit zo groot als een speldenknop dat dan alles in een straal van 100 m in de brand zou staan.
Dan is de Christelijke hel heel wat verdraaglijker, daar word je alleen maar op een berg gloeiende kolen gezet waarbij duivels met drietanden je achterna zitten.
Het beste is nog wel de hel van de Joden, daar word je met pek besmeerd en in de veren gerold, maar de ene keer is de pek op en dan zijn er opeens geen veren meer, dus daar kun je nog best lachen.
pi_142521789
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:43 schreef Schonedal het volgende:
Het ligt er natuurlijk ook aan wat de ware godsdienst is.
Al ben je nou nog zo`n goed christen maar als achteraf blijkt dat de Islam de ware godsdienst is dan zit je nog in de problemen.
Eigenlijk zou je alle godsdiensten moeten belijden om helemaal zeker van je zaak te zijn, maar dat wordt nou juist door de meeste godsdiensten verboden.
Als je nou bang voor de hel bent moet je vooral niet in de islamitische hel geloven want die is de ergste van allemaal, er wordt beweerd dat als er in het deurtje naar deze hel een gaatje zit zo groot als een speldenknop dat dan alles in een straal van 100 m in de brand zou staan.
Dan is de Christelijke hel heel wat verdraaglijker, daar word je alleen maar op een berg gloeiende kolen gezet waarbij duivels met drietanden je achterna zitten.
Het beste is nog wel de hel van de Joden, daar word je met pek besmeerd en in de veren gerold, maar de ene keer is de pek op en dan zijn er opeens geen veren meer, dus daar kun je nog best lachen.
Nee hoor. Volgens de koran gaan alle goed gelovigen naar de hemel. Christenen, Moslims en oprechte Joden(dus geen cionisten)
pi_142521873
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:47 schreef bechirti het volgende:

[..]

Nee hoor. Volgens de koran gaan alle goed gelovigen naar de hemel. Christenen, Moslims en oprechte Joden(dus geen cionisten)
En zijn alle moslims het daar dan ook mee eens?
pi_142521939
quote:
11s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:33 schreef Triggershot het volgende:
Je hebt soms van die 'evangelische' atheisten, als je ze zo wilt noemen, die hun gal komen spuwen over god, religie, etc,
Ik ben eigenlijk nog nooit een atheďst tegengekomen, waar dan ook, die extremer was in zijn opvattingen en bekeringsdrang dan een gematigde theďst.
pi_142522030
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk nog nooit een atheďst tegengekomen, waar dan ook, die extremer was in zijn opvattingen en bekeringsdrang dan een gematigde theďst.
Hahaha. Are u serious. Jij maakt iedere gelovigen uit voor religekkies en gestoord. Alle gelovigen laten jou in je waarde maar jij basht iedereen die wel in een god gelooft alsof het een zwakzinigge is. Alsjeblieft zeg
pi_142522072
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Afgevallen 'moslims' uiten dat op zo een manier.
pi_142522098
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:52 schreef bechirti het volgende:

[..]

Hahaha. Are u serious. Jij maakt iedere gelovigen uit voor religekkies en gestoord. Alle gelovigen laten jou in je waarde maar jij basht iedereen die wel in een god gelooft alsof het een zwakzinigge is. Alsjeblieft zeg
Rustig man.

Hierboven werd nog gesteld dat het 'justice' is als ik eeuwig zal branden in de hel. Veel extremer kán ik niet eens worden.
pi_142522105
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En zijn alle moslims het daar dan ook mee eens?
Dat boeit de echte gelovigen geen fuck. Alle ellende die de godsdiensten heeft meegebracht is van misintrepretatie en malloten die hun eigen (extremistische)draai er aangeven
pi_142522138
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:53 schreef bechirti het volgende:

[..]

Dat boeit de echte gelovigen geen fuck. Alle ellende die de godsdiensten heeft meegebracht is van misintrepretatie en malloten die hun eigen (extremistische)draai er aangeven
Toch maf dat dat nog mogelijk is na al die perfecte duidelijkheid van de laatste profeet, niet?
  zondag 20 juli 2014 @ 18:54:45 #96
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_142522156
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Rustig man.

Hierboven werd nog gesteld dat het 'justice' is als ik eeuwig zal branden in de hel. Veel extremer kán ik niet eens worden.
Toch wel: kinderen met dat lot bedreigen :r
pi_142522170
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:54 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Toch wel: kinderen met dat lot bedreigen :r
"Ik" zei ik. Ik kan dat niet.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:56:34 #98
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_142522229
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Ik" zei ik. Ik kan dat niet.
Ik zie het, las het verkeerd. Ik las "Veel extremer kan ik niet eens voorstellen" om een of andere reden :')
pi_142522237
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Afgevallen 'moslims' uiten dat op zo een manier.
Even voor de zekerheid: heb ik jou al 'gestoord' of 'religekkie' genoemd? Of heb ik al gedaan of je zwakzinnig bent?
pi_142522251
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Toch maf dat dat nog mogelijk is na al die perfecte duidelijkheid van de laatste profeet, niet?
Inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')