Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Na het neerhalen van de Maleisische Boeing zijn raketsystemen in het oosten van Oekraïne, over de grens met Rusland gebracht. Dat heeft de Amerikaanse nieuwszender CNN gehoord uit Amerikaanse overheidsbronnen.
De offcials hebben de indruk dat Rusland bezig is alle sporen uit te wissen die zouden kunnen wijzen op een betrokkenheid van Moskou bij de ramp met de MH17.
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij werkt die ping alleen onder water.
Oh, dat zou idd ook nog kunnen.
Wordt misschien toch tijd om een zender in die dingen in te bouwen, maakt het zoeken in alle gevallen makkelijker en zou in gevallen als dit erg waardevol kunnen zijn, maar dat is achteraf makkelijk gezegd natuurlijk.
Reality is for people who can't imagine anything better. -------------------------------------------------------------------- Feel free to insult me.
Mwa half half Ik had begrepen dat het onafhankelijk onderzoeksteam (OVSE) niet op de plaats van de 'ramp' mochten komen, omdat rebellen ze ervan weerhielden. Ook zouden die rebellen in de bagages en spullen hebben zitten rotzooien.
Na het neerhalen van de Maleisische Boeing zijn raketsystemen in het oosten van Oekraïne, over de grens met Rusland gebracht. Dat heeft de Amerikaanse nieuwszender CNN gehoord uit Amerikaanse overheidsbronnen.
De offcials hebben de indruk dat Rusland bezig is alle sporen uit te wissen die zouden kunnen wijzen op een betrokkenheid van Moskou bij de ramp met de MH17.
dus het verplaatsen aan een aantal militaire spullen is gelijk het wissen van sporen gebeurd daar waarschijnlijk dagelijks
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Er is nu 1 lichaam in het plaatselijke mortuarium. Dat van een jongetje, gevonden en daarheen gebracht door een lokale bewoner, omdat anders 'de honden er wat mee konden doen.'
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Over de zwarte dozen van het rampvliegtuig bestaat nog steeds onduidelijkheid. Volgens eerdere berichten zouden die in handen zijn van de separatisten, maar dat is niet bevestigd.
lijkt mij wel duidelijk wie m hebben. rusland heeft m geweigerd voor de mensen die het nog niet wisten
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Vooral de herkenbare spullen ook... Ik bedoel.. die knuffels herkend iedere bekende natuurlijk op 100 meter afstand
Lijkt me ook super pijnlijk om van achter je beeldscherm een geliefde te zien liggen daar. Ik kan in ieder geval die persoonlijke verhalen over de slachtoffers maar slecht lezen en ik ben niet directbetrokkene.
Er is nu 1 lichaam in het plaatselijke mortuarium. Dat van een jongetje, gevonden en daarheen gebracht door een lokale bewoner, omdat anders 'de honden er wat mee konden doen.'
Precies dit probeer ik sinds het begin van "het slepen" al duidelijk te maken... Veel mensen schreeuwen.. maar er zal maar een lijk door je dak heen in je huiskamer liggen...
Verder is er ook genoeg wild natuurlijk...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley