Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Op zondag 20 juli 2014 01:34 schreef Dawnbreaker het volgende: lol net of nederland jongeren gaat oproepen om te strijden in rusland... dan moet toch eerst een militair pak komen met skinny jeans
Jezus
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something." - Ian Malcolm
Ik kijk er altijd gewoon naar als 'het meer vrije tijd creeren voor de mensen'.
Hehehe
quote:
Op zondag 20 juli 2014 01:38 schreef ForzaMilan het volgende: Benieuwd of er eigenlijk mensen uit Rusland meelezen op Nederlandse Fora om alles een beetje te peilen en bij te houden enzo.
Zeker, vooral op anonieme sites als 4chan wordt veel aan propaganda/stemmingsmakerij gedaan zowel door landen als bedrijven. Dat is dus nog een tikkeltje erger.
ik bedenk me opeens dat ik helemaal geen noodpakket in huis heb voor de contra-invasie. en nee, de aluhoed past mij niet.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Denk eerder Malaysian Airlines zelf en de familieleden van de omgekomen mensen. Denk echter niet dat ze legertje sturen.. Echter hebben ze wel bij de VN-veiligheidsraad hetzelfde als NL aangegeven dat ze niet eens zijn met de gebeurtenissen/ontwikkelingen.
Nee dat begrijp ik. Maar ze hadden toch teams naar daar gestuurd? Volgens mij hoorde ik dat vrijdag al, maar daarna niets meer van gehoord, ook niks van gezien op TV, terwijl andere teams wel rondlopen.
Op zondag 20 juli 2014 01:41 schreef Andromache het volgende: ik bedenk me opeens dat ik helemaal geen noodpakket in huis heb voor de contra-invasie. en nee, de aluhoed past mij niet.
Op zondag 20 juli 2014 01:41 schreef Andromache het volgende: ik bedenk me opeens dat ik helemaal geen noodpakket in huis heb voor de contra-invasie. en nee, de aluhoed past mij niet.
Ik zit er wel aan te denken om een hoop instant noodles in te slaan
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Duitse tankeenheden oefenen samen met Nederlanders. Dat is heel wat anders.
Je hebt gelijk. Heb het even opgezocht. De leaseconstructie is toch uiteindelijk niet doorgegaan zag ik net. Wel worden er Nederlanders opgeleid met behulp van Duitse tanks.
Op zondag 20 juli 2014 01:38 schreef ForzaMilan het volgende: Benieuwd of er eigenlijk mensen uit Rusland meelezen op Nederlandse Fora om alles een beetje te peilen en bij te houden enzo.
Jup, dat gebeurd zeker!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 01:43:29 ]
Nee dat begrijp ik. Maar ze hadden toch teams naar daar gestuurd? Volgens mij hoorde ik dat vrijdag al, maar daarna niets meer van gehoord, ook niks van gezien op TV, terwijl andere teams wel rondlopen.
Ah zo, ik geloof dat de laatste ontwikkelingen waren dat er een team onderweg was vanuit Kiev naar het rampgebied, maar het is nu ook al vrij laat, dus ik denk dat ze morgen beginnen. Tenminste als commandant vetklep hun toe laat.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...