abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142480934
En het soennieten/sjiieten verschil is helemaal treurig. Dat was puur en alleen een machtsconflict wie Mohammed moest opvolgen. Om elkaar 1000 jaar later er nog over af te maken. :')
pi_142480945
Einde bericht.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:07:12 #128
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_142480956
Dankjewel voor je wijze inzichten, Glittersletje. :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_142480982
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:02 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Definieer te werkelijke boodschap van de Islam?
Liefde en vrede
Althans dat is de intentie volgens de moslims waarmee ik omga
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:04 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als 100 mensen het lezen en 100 verschillende boodschappen er uit halen, denk ik dat er geen werkelijke boodschap in staat.
Ja maar dan nog, snap die haat niet echt, als er wat gebeurd in de christelijke kerk dan is het of doofpot of we zijn het na een aantal weken weer vergeten
pi_142481005
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:07 schreef wietparkiet het volgende:
Ja maar dan nog, snap die haat niet echt, als er wat gebeurd in de christelijke kerk dan is het of doofpot of we zijn het na een aantal weken weer vergeten
Onzin.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_142481024
quote:
Liefde en vrede
Althans dat is de intentie volgens de moslims waarmee ik omga
En voor andere moslims niet.
Wie heeft de ware intentie?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:09:09 #132
387114 supersof
eat sleep fok repeat
pi_142481026
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:04 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Omdat er erg veel vrouwen zijn die hem knap vinden en ik vraag me af wat het precies aan hem is dat hem zo knap maakt.

[..]

Als 100 mensen het lezen en 100 verschillende boodschappen er uit halen, denk ik dat er geen werkelijke boodschap in staat.
Ik weet niet precies wat het is eigenlijk.
Hier vind ik hem echt niet knap
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar op deze foto's weer wel O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 4 september 2014 01:55 schreef Tchock het volgende:
Sof is een balletje sarcasme omwikkeld met sarcasme in een sarcasmesausje met sarcasmesprinkles.
pi_142481063
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:09 schreef supersof het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Eerste foto's zijn gewoon oud toen hij ook gewoon wat dikker was met zijn achterlijke baard :')
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:10:32 #134
387114 supersof
eat sleep fok repeat
pi_142481076
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:10 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Eerste foto's zijn gewoon oud toen hij ook gewoon wat dikker was met zijn achterlijke baard :')
Weten we gelijk wat mijn voorkeur is he :D
Sof is een balletje sarcasme omwikkeld met sarcasme in een sarcasmesausje met sarcasmesprinkles.
pi_142481094
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:10 schreef supersof het volgende:

[..]

Weten we gelijk wat mijn voorkeur is he :D
Mannen die de 20 zijn gepasseerd?
pi_142481106
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:09 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

En voor andere moslims niet.
Wie heeft de ware intentie?
Hoe bedoel je dit?
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:08 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Onzin.
Prima, vraag me dan wel af waarom in de westerse wereld de christelijke kerk nog niet verstoten is.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:11:29 #137
387114 supersof
eat sleep fok repeat
pi_142481114
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:10 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Mannen die de 20 zijn gepasseerd?
ja
pi_142481153
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:11 schreef wietparkiet het volgende:
Hoe bedoel je dit?
De werkelijke boodschap van de Koran (en van de bijbel for that matter) is subjectief.
Een vaag begrip als "Liefde en vrede" bevat net zoveel waarheid als vinden dat de werkelijke boodschap is om op Jihad in Syrië te gaan.
pi_142481198
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:12 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

De werkelijke boodschap van de Koran (en van de bijbel for that matter) is subjectief.
Een vaag begrip als "Liefde en vrede" bevat net zoveel waarheid als vinden dat de werkelijke boodschap is om op Jihad in Syrië te gaan.
Het is overigens wel een essentieel verschil dat moslims geloven dat de koran letterlijk de woorden van Allah zijn opgeschreven door Mohammed. Daarom heerst er ook zo'n taboe op het verbranden van een koran en veel minder bij een bijbel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:11 schreef supersof het volgende:

[..]

ja
Goed zo, denk ik. Ik heb momenteel ook alweer een baard van 2 weken maar dat geheel terzijde.
pi_142481295
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:12 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

True, maar het lijkt me gewoon sterk dat God/Allah het volk wat hij gecreëerd heeft met elkaar laten vechten
dat is alsof je 2 zoons hebt en je de ene zoon de andere zoon laat doodmaken vanwege een meningsverschil.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:17:21 #141
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_142481297
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
:D
Op die 2de foto is hij echt net 15 ofzo _O-

quote:

[..]

De haat die je bijvoorbeeld op FOK! ziet, komt niet voort uit het feit dat er mensen bidden tot een god, of dat ze geen varken mogen eten. De haat komt voort uit de onmetelijke hypocrisie van een groep moslims, uit het wangedrag van een groep moslims en uit de debiele overdreven politiek correcte houding van een groep Nederlanders.
pi_142481348
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

:D
Op die 2de foto is hij echt net 15 ofzo _O-

[..]

De haat die je bijvoorbeeld op FOK! ziet, komt niet voort uit het feit dat er mensen bidden tot een god, of dat ze geen varken mogen eten. De haat komt voort uit de onmetelijke hypocrisie van een groep moslims, uit het wangedrag van een groep moslims en uit de debiele overdreven politiek correcte houding van een groep Nederlanders.
Ja maar dat snap ik niet zo goed, sowieso vind ik discrimatie belachelijk maar dat heeft denk ik andere redenen. ik ken genoeg moslims die gewoon toffe mensen zijn waarmee je goed kan praten over religie en die je niet veroordelen als je niet gelooft of gelooft in een andere religie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2014 16:19:29 ]
pi_142481483
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:19 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

Ja maar dat snap ik niet zo goed, sowieso vind ik discrimatie belachelijk maar dat heeft denk ik andere redenen. ik ken genoeg moslims die gewoon toffe mensen zijn waarmee je goed kan praten over religie en die je niet veroordelen als je niet gelooft of gelooft in een andere religie
Kritiek op (gedeeltes) van de Islam hoeft geen discriminatie te zijn hè.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:27:07 #144
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_142481593
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:19 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

Discriminatie is het normaalste wat er is. Voor ieder dier. Dat zit gewoon in ons systeem als veiligheidsmechanisme.
Het is echter hoe we hier mee omgaan waar het pijnpunt ligt. Er is een groep mensen die bij het minste of geringste gaat lopen janken om discriminatie of racisme. En het erge is dat er mensen zijn die dit serieus nemen. De Arjan Robbens van deze wereld die de scheidsrechter foppen.

Zelf vermijd ik het praten over religie met gelovigen. Het is volslagen zinloos. En moslims zijn nog een stap of 3 erger dan christenen omdat ze extreem fel zijn en geen enkele tegenspraak accepteren. _O-
Je kunt makkelijk die hele boeken uitpluizen en laten zien dat het 99% onzin is. Maar dat accepteren ze toch niet. Dus waarom dan er over praten?
pi_142481936
JAAA VANAVOND NIET WERKEN _O_
  roze zaterdag 19 juli 2014 @ 16:36:30 #146
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_142481963
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
Mweh nee
Your beauty never ever scared me.
pi_142482053
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Discriminatie is het normaalste wat er is. Voor ieder dier. Dat zit gewoon in ons systeem als veiligheidsmechanisme.
Het is echter hoe we hier mee omgaan waar het pijnpunt ligt. Er is een groep mensen die bij het minste of geringste gaat lopen janken om discriminatie of racisme. En het erge is dat er mensen zijn die dit serieus nemen. De Arjan Robbens van deze wereld die de scheidsrechter foppen.
Nja zo normaal vind ik iemand iets weigeren om afkomst/kleur/mening/whatever niet
maargoed. snap wel wat je probeert duidelijk te maken
quote:
Zelf vermijd ik het praten over religie met gelovigen. Het is volslagen zinloos. En moslims zijn nog een stap of 3 erger dan christenen omdat ze extreem fel zijn en geen enkele tegenspraak accepteren. _O-
Je kunt makkelijk die hele boeken uitpluizen en laten zien dat het 99% onzin is. Maar dat accepteren ze toch niet. Dus waarom dan er over praten?
Ik ben wat dat betreft redelijk open-minded, ik geloof niet dat (er een) god bestaat. maar dat is voor mij geen reden om niet in discussie te gaan met jongens die wel geloven. en zolang je elkaar en elkaars normen, waarden en religieuze voorkeur maar respecteert heb je eigenlijk niks te vrezen.
pi_142482241
Maarja zolang je maar respect hebt voor elkaar :)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:46:34 #149
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_142482298
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:38 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

Nja zo normaal vind ik iemand iets weigeren om afkomst/kleur/mening/whatever niet
maargoed. snap wel wat je probeert duidelijk te maken
Ik bedoel niet iemand iets weigeren. Ik bedoel dat je in een deel van een seconde een beslissing moet nemen over hoe je iemand benadert.

Vroeger moesten mensen in één oogopslag kunnen zien of er een roofdier zat op het veld waar ze over wilden steken. Die gingen niet gewoon oversteken, ervan uitgaande dat niks hen aan zou vallen.

Meer recent was dat dat mensen die er anders uitzagen, dus die je niet kende en niet bij jouw "groep" hoorden, die wantrouwde je. Better to be safe than sorry.
Tegenwoordig lijkt het meer te zijn dat er een groep bekende spelbrekers is. Hier denk je bij voorbaat al anders over na en vaak behandel je hen daarom ook anders.

quote:
Ik ben wat dat betreft redelijk open-minded, ik geloof niet dat (er een) god bestaat. maar dat is voor mij geen reden om niet in discussie te gaan met jongens die wel geloven. en zolang je elkaar en elkaars normen, waarden en religieuze voorkeur maar respecteert heb je eigenlijk niks te vrezen.
Met gelovigen is het, over het algemeen genomen, vaak geen discussie maar een uitwisseling van standpunten.
pi_142482632
zit ik wel in grtd hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')