Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Bovendien zal MA eventueel vervoer van en naar de crashsite in Oekraïne als daar voldoende vraag naar is
• Onder de slachtoffers bevonden zich ongeveer 100 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
nee hoor.. lichamen bergen gaat over het algemeen erg snel.. en dat die de morgue ingaan is ook wel duidelijk.. alleen in NL weten we precies waar dat is.. omdat we draaiboeken hebben.. dit is een achterlandje ergens zonder directe autoriteit en leiding.. dus dan gaat dat wat lastiger..
Kennelijk werken we alleen nog maar met draaiboeken en beleid. Gezond verstand is er niet meer bij. Pipo de Clown praktijken van jewelste hier.
Waarnemers van de OVSE worden zaterdag wederom tegengewerkt bij hun onderzoek in het rampgebied waar donderdag de Boeing van Malaysia Airlines neerkwam. Dat meldde een getuige aan het Britse persbureau Reuters.
De pro-Russische separatisten die het gebied controleren, zouden de onderzoekers tegenhouden aan de rand van het gebied. Een woordvoerder van de rebellen zou hebben gezegd dat de OVSE-waarnemers later zullen worden geïnformeerd over de resultaten van een onderzoek dat de rebellen zelf zouden hebben uitgevoerd. http://www.telegraaf.nl/b(...)_tegengewerkt__.html
Op zaterdag 19 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende: [..] Als de Russische tanks bij Arnhem zijn roep jij wellicht ook nog: "Dit hoeft allemaal niet tot oorlog te leiden'' Nou, begin maar vast met Russisch leren dan
Waarom zou Rusland in hemelsnaam interesse hebben in Arnhem ? Jij hebt iets teveel Red Alert gespeeld ofzo
Stoere praatjes achter je pc "Als er 1 van hen afgeknald wordt"
Het is geen potje call of doetie hoor
Prettig is anders dat begrijp ik maar mag hopen dat die Semi-Russen niet zo lomp zijn om daadwerkelijk te schieten. Punt 1 dat staat zo op Twitter en Punt 2 dan hebben ze nog meer stront aan de knikker
N/A Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Waarnemers van de OVSE worden zaterdag wederom tegengewerkt bij hun onderzoek in het rampgebied waar donderdag de Boeing van Malaysia Airlines neerkwam. Dat meldde een getuige aan het Britse persbureau Reuters.
De pro-Russische separatisten die het gebied controleren, zouden de onderzoekers tegenhouden aan de rand van het gebied. Een woordvoerder van de rebellen zou hebben gezegd dat de OVSE-waarnemers later zullen worden geïnformeerd over de resultaten van een onderzoek dat de rebellen zelf zouden hebben uitgevoerd. http://www.telegraaf.nl/b(...)_tegengewerkt__.html
Op zaterdag 19 juli 2014 13:12 schreef Parzival het volgende: denk dat je als OVSE waarnemer niet echt in een cel wil belanden daar.. maar idd gelijk.. als er 1 afgeknald wordt dan heb je pas echt troubles daar..
Er word een hoop gedreigd (zo is de mentaliteit van die lui) maar daadwerkelijk schieten lijkt me niet realistisch.. die schieten eerst langs je voeten in de grond...
Het zijn achterlijke machos..
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
obk twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 13:06:49De lijken worden door de lokale hulpdiensten uit de velden gehaald, in bodybags. Onduidelijk of ze worden afgevoerd. Nu in ieder geval niet reageerretweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
In all seriousness, als ik daar zou worden toegelaten om dat werk te doen, zou ik zéér voorzichtig zijn en zorgen dat ik niet op de teentjes trap van zo'n achterlijke seperatistenleider. Beter 300 foto's van een afstandje dan niks, toch? Het liefst zou ik ook zien dat er ingegrepen wordt en die wapendragende gekken aan de kant geslingerd worden door wiens leger dan ook, zodat alles goed onderzocht kan worden en de lichamen z.s.m. geborgen, onderzocht kunnen worden en terug naar Nederland gebracht kunnen worden, maar op dit moment lukt dat niet en ben ik van mening dat de OVSE zich beter even aan de (bizarre) regeltjes van die idioten kunnen houden.
Een woordvoerder van de rebellen zou hebben gezegd dat de OVSE-waarnemers later zullen worden geïnformeerd over de resultaten van een onderzoek dat de rebellen zelf zouden hebben uitgevoerd.
Wat voor 'zware' economische sancties zal Rutte hiervoor weer gaan eisen?
Op zaterdag 19 juli 2014 13:14 schreef Parzival het volgende: denk dat het niet lang meer gaat duren voor er iemand gaat ingrijpen hoor.. eigen onderzoek.. dat zal wat zijn
Ik weet zeker dat dat ook zal gaan gebeuren... Maar dat zal pas naar buiten worden gebracht als het daadwerkelijk (is) gebeurt
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Als de Russische tanks bij Arnhem zijn roep jij wellicht ook nog: "Dit hoeft allemaal niet tot oorlog te leiden'' Nou, begin maar vast met Russisch leren dan
Volgens mij heb je de indruk dat NL Rusland ook maar een klein beetje boeit. Russische Tanks die Nederland binnenvallen, je hebt al het hele plaatje voor jezelf verzonnen
Voor de rest loop je maar wat te schreeuwen terwijl je 0 verstand hebt van zaken hebt. En met een postgeschiedenis welke alleen over het WK gaat is het nog moeilijker om jou serieus te nemen. Ondanks wat je onderbuikgevoel je ook zegt, en hoe graag je ook wilt dat er militaire consequenties voor Rusland komen, er gaat niks gebeuren behalve dat er voor de zoveelste keer met economische sancties wordt gedreigd.
In all seriousness, als ik daar zou worden toegelaten om dat werk te doen, zou ik zéér voorzichtig zijn en zorgen dat ik niet op de teentjes trap van zo'n achterlijke seperatistenleider. Beter 300 foto's van een afstandje dan niks, toch? Het liefst zou ik ook zien dat er ingegrepen wordt en die wapendragende gekken aan de kant geslingerd worden door wiens leger dan ook, zodat alles goed onderzocht kan worden en de lichamen z.s.m. geborgen, onderzocht kunnen worden en terug naar Nederland gebracht kunnen worden, maar op dit moment lukt dat niet en ben ik van mening dat de OVSE zich beter even aan de (bizarre) regeltjes van die idioten kunnen houden.
Mja, sorry van dat 'rot op zeg'. Als je het zo zegt ben ik het deels met je eens, al ben ik misschien wat minder rationeel. Ik ben van mening dat die separatisten er in feite niets hebben te vertellen, dus zou ik geen orders van ze aannemen. "beter" escaleert het om vervolgens wel op het punt te komen waar je wil zijn. Zoiets als ruzie in een relatie en daarna goedmaak sex. (over slechte vergelijkingen gesproken..)
Dit. Die onderzoekers hebben vreedzame militaire begeleiding nodig. Waar hebben we nu in godsnaam nu een leger voor. Eindeloos oefenen, ceremonieel doen en islamitische kastanjes uit het vuur halen. Mooie boel.
Zodra er honderden burgers dood in een veld liggen laten we ze lekker rotten en kaalplunderen. Ik kan die tronies op televisie niet meer zien. Eerst die lichamen bergen, dan feitelijk onderzoek.
Niets schieten of platbombarderen, we weten nog weinig. Maar als er al geschoten wordt bij berging (onder vreedzame militaire begeleiding), dan is het terecht oorlog met die gasten. Los van het verdere onderzoek en de uitkomsten daarvan.
Geef die nabestaanden in ieder geval het vertrouwen dat je als regering je best doet.
Misschien wordt het tijd om Oekraïne de moderne wapens te leveren zodat ze dit zooitje ongeregeld wat leuk oorlogje wil spelen kan worden opgerold. Het is gewoon onmenselijk wat die lui daar doen. Mensen die dit nog goed proberen te praten beginnen ook aardig ongeloofwaardig te worden.