abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:22:27 #51
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142471100
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als men denkt dat militaire acties tegen Rusland realistisch zijn dan begrijpt men niet hoe groot Rusland is, hoeveel mensen er wonen en hoe nationalistisch het land is. We hebben het niet over een Irak, een land zonder historie en waar men elkaar het liefst backstabbed.
Maar...wacht? Rusland had toch helemaal niks te maken met de separatisten? :P Dus ik verwacht geen probleem, want de actie is natuurlijk gericht tegen de rebellen, niet tegen Rusland. :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:23:02 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_142471106
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik schat dat ze zeggen dat het vliegtuig verkeerd werd geidentificeert als een vliegtuig dat aanviel, klinkt dat niet goed?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655
En het verdoezelen van alle bewijzen (zwarte dozen, stukken raket, opname-apparatuur van de reizigers)? Het frustreren van het onderzoek? Dat is niet goed te praten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:23:03 #53
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142471107
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:21 schreef b_engeltje het volgende:
ik ga er vanuit dat de seperetisten ook een leider hebben, waarom hoor je daar niemand over in dit verhaal, is die er dan niet...
Waarom word als hij er wel is daar niet mee onderhandeld voor toegankelijkheid?
Er is geen 1 groep seperatisten met een leider. Het zijn verschillende groepen die alleen gemeen hebben dat ze niet meer bij Oekraine willen horen. Die hebben elk een eigen leider.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142471110
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Vluchtplan was goedgekeurd, vlieghoogte was juist.. Met de kennis van achteraf praat je gewoon heel anders, maar ik denk als MA voor de vlucht aan Loekie toestemming had gevraagd voor dat vluchtplan zij echt niet had gezegd: 'nee doe maar niet, het is niet veilig'
Waarom vlogen andere maatschappijen dan wel om? De luchtvaartinstanties kunnen wel zeggen dat het veilig is maar als luchtvaartmaatschappij kan je ook zelf beslissingen omwille het verkleinen van risico's nemen. Het blijft een oorlogsgebied waar eerder al materieel de lucht uit geschoten is.
pi_142471111
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En de vraag is of dat verwijtbaar gedrag is.
Jij bent typisch zo'n figuur wat vooraan had gestaan om schande te roepen als er een incident was geweest ivm het onweer als niet omgevlogen was.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:23:33 #56
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142471115
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:22 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om militaire acties tegen Rusland...
Het gaat erom dat het staakt het vuren niet gehandhaafd word...

Als ze de OVSE bedreigen (net op journaal) dan hebben ze daar een probleem...

Dat heeft niets met de rest van het conflict van doen...
En anders wat? Wat is hun probleem dan? Niks.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:24:10 #57
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142471116
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:22 schreef Semisane het volgende:

[..]

Maar...wacht? Rusland had toch helemaal niks te maken met de separatisten? :P Dus ik verwacht geen probleem, want de actie is natuurlijk gericht tegen de rebellen, niet tegen Rusland. :P
Als de EU/VS zich gaat bemoeien met interne zaken van Oekraïne gaat Rusland heus niet toekijken
pi_142471117
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom vlogen andere maatschappijen dan wel om? De luchtvaartinstanties kunnen wel zeggen dat het veilig is maar als luchtvaartmaatschappij kan je ook zelf beslissingen omwille het verkleinen van risico's nemen. Het blijft een oorlogsgebied waar eerder al materieel de lucht uit geschoten is.
Daar zal het laatste woord ook nog niet over gesproken zijn ja.
Maar dat daar alle schuld ligt is echt grote lulkoek.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:24:17 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142471118
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

En het verdoezelen van alle bewijzen (zwarte dozen, stukken raket, opname-apparatuur van de reizigers)? Het frustreren van het onderzoek? Dat is niet goed te praten.
Zoals ik al eerder hier zei, die zwarte dozen gaan vast naar hetzelfde lab waar defensie fotorolletjes heenstuurt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142471120
quote:
Als men denkt dat militaire acties tegen Rusland realistisch zijn dan begrijpt men niet hoe groot Rusland is, hoeveel mensen er wonen en hoe nationalistisch het land is. We hebben het niet over een Irak, een land zonder historie en waar men elkaar het liefst backstabbed.
nee maar wat dan?
Poetin zegt veel maar onderneemt niks
er zou een overeenkomst zijn voor wapen stilstand en toegankelijkheid van *alle partijen*
gisteren hebben ze nog vlakbij lopen *knokken*
pi_142471124
quote:
Dit dus. Een trots nationalistisch volk.
pi_142471128
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:23 schreef -0- het volgende:

[..]

Jij bent typisch zo'n figuur wat vooraan had gestaan om schande te roepen als er een incident was geweest ivm het onweer als niet omgevlogen was.
En jij bent typisch een figuur van niks.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:25:06 #63
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142471129
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:24 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee maar wat dan?
Poetin zegt veel maar onderneemt niks
er zou een overeenkomst zijn voor wapen stilstand en toegankelijkheid van *alle partijen*
gisteren hebben ze nog vlakbij lopen *knokken*
Niks. Men kan niet ingrijpen want dat staat Rusland niet toe.
pi_142471132
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Er is geen 1 groep seperatisten met een leider. Het zijn verschillende groepen die alleen gemeen hebben dat ze niet meer bij Oekraine willen horen. Die hebben elk een eigen leider.
dus van het rampgebied is een leider?
waarom word daar niet mee onderhandeld?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:25:47 #65
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142471134
quote:

[..]

Er waren maar enkele maatschappijen die daar niet vlogen, waaronder de Russische maatschappij. Ik een tijdsframe van enkele minuten kwamen daar, als ik het goed begreep van BBC World, 3 of 4 kisten van verschillende maatschappij door dat gebied.

Het was dus geen uitzondering.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:25:57 #66
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142471136
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En anders wat? Wat is hun probleem dan? Niks.
Dan frustreren ze het onderzoek... en houden ze zich niet aan internationale afspraken...

Dat maakt ter plekke ingrijpen op die locatie legitiem...
En dat is ook niet echt handig voor/van Putin

Wat hun probleem dan is..? dat is niet te voorspellen...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:26:29 #67
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_142471142
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:21 schreef b_engeltje het volgende:
ik ga er vanuit dat de seperetisten ook een leider hebben, waarom hoor je daar niemand over in dit verhaal, is die er dan niet...
Waarom word als hij er wel is daar niet mee onderhandeld voor toegankelijkheid?
Ik had wel die "leider" van de zogenaamd onafhankelijk verklaarde "Volksrepubliek Donetsk" op tv gezien.

Dat leek me eigenlijk een heel erg jonge kerel, begin dertig of zo? Ik wantrouwde het een beetje, het leek een een beetje een marionet. Je wil toch iemand met meer ervaring op die plek, lijkt me.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:26:43 #68
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142471145
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:25 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dan frustreren ze het onderzoek... en houden ze zich niet aan internationale afspraken...

Dat maakt ter plekke ingrijpen op die locatie legitiem...
En dat is ook niet echt handig voor/van Putin

Wat hun probleem dan is..? dat is niet te voorspellen...
Het zal aan Ruslands aars roesten of het ingrijpen legitiem is of niet. Als anderen ingrijpen, grijpt Rusland ook in.
pi_142471146
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Daar zal het laatste woord ook nog niet over gesproken zijn ja.
Maar dat daar alle schuld ligt is echt grote lulkoek.
Daar ligt inderdaad niet alle schuld maar als je ziet dat British Airways en Air France wel omvlogen....

Het is als maatschappij ook het in overweging nemen van kosten. Omvliegen kan duurder zijn. Blijkbaar nemen BA en AF dat voor lief omwille van meer veiligheid.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:26:52 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142471147
quote:

[..]

Kan verschillende redenen hebben en de oorlog is er slechts eentje, vliegroutes worden ook bepaald door wind, weer, het aantal FIRS waar je doorheen vliegt, vulkaanas, afstand, brandstofverbruik etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142471148
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:25 schreef Semisane het volgende:

[..]

Er waren maar enkele maatschappijen die daar niet vlogen, waaronder de Russische maatschappij. Ik een tijdsframe van enkele minuten kwamen daar, als ik het goed begreep van BBC World, 3 of 4 kisten van verschillende maatschappij door dat gebied.

Het was dus geen uitzondering.
En dezelfde route vlieg je ook over Afghanistan. Dat is ook nooit anders geweest.
pi_142471150
Aan de andere kant...

quote:
'Russische overheid past Wikipedia-pagina vliegramp aan'
De Russische overheid heeft de Wikipedia-pagina van de Vliegramp in Oekraïne aangepast, waardoor de Wikipedia-pagina meldt dat het vliegtuig door Oekraïnse soldaten in neergeschoten.
'Russische overheid past Wikipedia-pagina vliegramp aan' Foto: Getty Images

Dat meldt The Telegraph op basis van een Twitter-bot. Deze bot houdt in de gaten of ip-adressen van de Russische overheid Wikipedia-pagina's aanpassen, en welke pagina's dit precies zijn.

De aanpassingen zijn doorgevoerd op de Russische Wikipedia-pagina over de MH17-vliegtuigramp. De pagina meldde oorspronkelijk dat het vliegtuig door Russische separatisten is neergeschoten, maar ip-adressen van de Russische overheid hebben dit veranderd in Oekraïnse soldaten.

De ip-adressen zijn afkomstig van televisie- en radio-omroep van Rusland (VGTRK), een belangrijke Russische staatszender die in 1990 door de toenmalige president Borit Jeltsin is opgericht.

Nederland

Alle veranderingen binnen Wikipedia-pagina's worden opgeslagen, samen met het ip-adres dat de veranderingen doorvoert. Een Nederlandse variant van de Twitter-bot bestaat ook.
nu.nl
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:27:38 #73
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142471153
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het zal aan Ruslands aars roesten of het ingrijpen legitiem is of niet. Als anderen ingrijpen, grijpt Rusland ook in.
Ja.. natuurlijk... Het is geen koude oorlog meer... :')
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:27:45 #74
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142471154
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als de EU/VS zich gaat bemoeien met interne zaken van Oekraïne gaat Rusland heus niet toekijken
Maar, maar...dat deden ze toch de hele tijd? Putin gaf zelf aan dat ze enkel toekeken en vooral geen wapens en training hebben gegeven aan de separatisten...dus Putin vind het vast niet erg om nog even langer toe te kijken...toch? :P

Oh wacht...ik was vergeten dat Russen altijd eerst liegen om daarna pas onwaarheden verkondigen. :')
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:27:54 #75
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142471156
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:25 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

dus van het rampgebied is een leider?
waarom word daar niet mee onderhandeld?
Nee, wat ik begreep gisteren van iemand van de ovse op de radio, zitten op dat rampgebied al drie of 4 groeperingen. De één zal wel meewerken de ander niet.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')