Ik vind dat de lijn bij ons heel selectief gelegd wordt, om aan te sluiten op deze situatie, maar op andere momenten hoor je er geen Nederlander over. De vliegtuigen, boten en tanks zijn ook geavanceerd wapentuig. En misschien zijn die landen vandaag nog niet in een conflict, maar volgend jaar wel. Nederland heeft ook buitenlandse troepen/agenten getraind om mensen neer te schieten. Zijn wij daar dan ook verantwoordelijk voor?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt in mijn ogen die verantwoordelijkheid bij geavanceerd wapentuig.
Dat wij asbest in Nederland verbieden maar dit spul wel verkopen en met liefde doneren aan landen die getroffen zijn door een ramp, is ook niet netjes maar van een andere orde. We verkopen ook bepaalde chemicaliën niet aan bepaalde dictatoriale landen
Generaliseren mag niet, maar een volk heeft wel vaak een mentaliteit die typerend is voor het betreffende volk.. Russen vind ik over het algemeen lomp en gevoelloos, wat niet wil zeggen dat iedere Rus dat is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:44 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je hebt het over meer dan 100 miljoen mensen.
De VN kan alleen maar iets doen met instemming van alle betrokken partijen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:46 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
De VN is onpartijdiger en heeft bovendien al waarnemers daar.
Klein stukje... de interviewer bracht er een nabeschouwing op... ze interviewden hem over de conferentie en daarna vertrok hij naar Schipholquote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:47 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Hebben ze daar beelden van laten zien?
Moet je even je cursor erop houden. Dan wordt de uitleg ervan zichtbaar in zo'n tooltip.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:49 schreef Minimunt het volgende:
Is het iemand al opgevallen dat er een zwart strikje onder de homepage van google staat, is dit normaal of is dit voor het ongeval?
Dan ben je dus gewoon een slappe zak die zijn eigen baan boven het leven van 300 passagiers stelt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:49 schreef Loekie1 het volgende:
'Het is mond houden en vliegen,' legt een ervaren gezagvoerder op anonieme basis uit.
Ik zei het al eerder maar de kans is gewoon aanwezig dat een van de 'slachtoffers' straks actief is op Facebook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:47 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:NYDailyNews twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 19:38:07Looters raided the #MH17 crash site to swipe victims' luggage, wallets and personal items. http://t.co/ep1R4uVbfh http://t.co/3H4Mtd1APf reageer retweet
Ik wens je succes met het vinden van een vlucht naar Zuidoost-Azië die niet over een of ander gevaarlijk conflictgebied vliegt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan ben je dus gewoon een slappe zak die zijn eigen baan boven het leven van 300 passagiers stelt.
En dan mag je sowieso al ontslagen worden wat mij betreft.
ergo: ik kots op deze ervaren gezagvoerder:!
quote:OVSE bevestigt schoten bij rampgebied
Een woordvoerder van de OVSE heeft zojuist aan nrc.nl bevestigd dat er in het rampgebied door rebellen schoten zijn gelost in de lucht. De precieze aanleiding niet bekend, waarschijnlijk ging het om waarschuwingsschoten. Wel meldt de zegsvrouw dat de ongeveer dertig OVSE-waarnemers die ter plaatse waren veel minder bewegingsvrijheid kregen dan verwacht. In plaats van de afgesproken 2 kilometer, kregen de monitors toegang tot een straal van slechts 200 meter van het rampgebied. Na zo'n 75 minuten zijn ze teruggekeerd naar Donetsk. Volgens de woordvoerder is dat ongeveer hoe lang ze aanvankelijk van plan waren te blijven. Morgen keren ze terug, ze hopen dan meer bewegingsvrijheid te krijgen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kelijkheid-geworden/
Ze worden dom gehouden door al die propaganda.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Generaliseren mag niet, maar een volk heeft wel vaak een mentaliteit die typerend is voor het betreffende volk.. Russen vind ik over het algemeen lomp en gevoelloos, wat niet wil zeggen dat iedere Rus dat is.
Bevestigd dat niet gewoon dat de Seperatisten het gedaan hebben? Waarom zou je anders de boel zo belemmeren?quote:
Dat soort "mensen" mogen ze van mij ter plekke executeren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:47 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:NYDailyNews twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 19:38:07Looters raided the #MH17 crash site to swipe victims' luggage, wallets and personal items. http://t.co/ep1R4uVbfh http://t.co/3H4Mtd1APf reageer retweet
Dat niet alleen. Die waarnemingen van de OVSE zijn straks geen hol meer waard omdat je niet weet wat er in de tussentijd is gebeurd met het bewijsmateriaal.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:52 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Bevestigd dat niet gewoon dat de Seperatisten het gedaan hebben? Waarom zou je anders de boel zo belemmeren?
Ja, want ze klimmen natuurlijk even 7 km omhoog met een handvol Stingers om erachter te komen dat de resterende 3 a 4 km toch niet gehaald gaan worden...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:49 schreef Loekie1 het volgende:
Zorgen
Onder piloten die over het oosten van Oekraïne moesten vliegen, speelden al langer zorgen over de vliegveiligheid. Maar het is onder gezagvoerders 'not done' om een door de maatschappij vastgestelde vliegroute te weigeren. De cockpitbemanning wordt überhaupt niet betrokken bij de risicoanalyse.
'Het is mond houden en vliegen,' legt een ervaren gezagvoerder op anonieme basis uit. De piloot vertelt hoe hij eens in Afghanistan gedwongen werd een lage route te kiezen. 'Je kunt dan vanuit de bergen worden geraakt door schouderraketten.'
Een piloot vertelt al langer twijfels te hebben over de vliegroute over Oekraïne. 'We vonden het wel vreemd dat we over Donetsk zouden vliegen terwijl we lazen dat die luchthaven vanwege gevechten gesloten is en er militaire luchtvaartuigen werden neergeschoten.'
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-luchtruim-1563084W/
Bizar.
Tja, wat zou jij doen als je straatarm bent en de euro biljetten en waardevolle spullen vliegen letterlijk om je oren?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:53 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Dat soort "mensen" mogen ze van mij ter plekke executeren.
Die zijn nu al een stuk minder waard. Die zwarte dozen zijn minstens een dag in handen geweest van onbekenden, rampplek is leeggeroofd en die separisten zullen ook wel het eea weggemoffeld hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:53 schreef DeJori het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Die waarnemingen van de OVSE zijn straks geen hol meer waard omdat je niet weet wat er in de tussentijd is gebeurd met het bewijsmateriaal.
Nelson Mandela.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:49 schreef Minimunt het volgende:
Is het iemand al opgevallen dat er een zwart strikje onder de homepage van google staat, is dit normaal of is dit voor het ongeval?
Dit dus...die mensen kun je niks kwalijk nemen. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:54 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Tja, wat zou jij doen als je straatarm bent en de euro biljetten en waardevolle spullen vliegen letterlijk om je oren?
Ze had het over "Nederland is vandaag in rouw" en "een nationaal trauma" omgquote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:31 schreef schoolstudent het volgende:
[..]
Toch wel begrijpelijk. Het komt zo dichtbij opeens.
Iedereen valt over Jamai heen, ik vind het belachelijk. Weet je wat pas hypocriet is? Jamai aanvallen omdat hij Nederlandse slachtoffers "erger" vindt, maar intussen wel de hele programmering omgooien en de hele dag niks anders uitzenden dan de vliegramp. En waarom? Omdat ze dat ook gedaan zouden hebben als het allemaal buitenlanders geweest waren in dat vliegtuig? Geloof je het zelf?quote:
Rusland ziet West Oekraïne als het kwaad want die doen niet wat Rusland wilt. Oekraïne heeft het lef om het volk te laten beslissen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:49 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik vind dat de lijn bij ons heel selectief gelegd wordt, om aan te sluiten op deze situatie, maar op andere momenten hoor je er geen Nederlander over. De vliegtuigen, boten en tanks zijn ook geavanceerd wapentuig. En misschien zijn die landen vandaag nog niet in een conflict, maar volgend jaar wel. Nederland heeft ook buitenlandse troepen/agenten getraind om mensen neer te schieten. Zijn wij daar dan ook verantwoordelijk voor?
Het is makkelijk schijnheilig lullen vanuit een land waar wij vinden dat wij gelijk hebben. En Rusland is de boeman want zij leveren wapens aan rebellen. Maar het 'grappige' is dat vanuit hun standpunt Oekraine de rebellen zijn en Europa de grote boeman erachter. Dan is het ook helemaal niet raar dat zij wapens leveren. Maar Putin heeft niet op die rode knap van de raketinstallatie gedrukt.
Ik vind dat domme geouwehoer over 'OEEEH DIE ZEGT IETS' en ' AAAH DAT MAG JE NIET ZEGGEn' veel erger. Geef dat kankersoort gewoon geen aandacht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Iedereen valt over Jamai heen, ik vind het belachelijk. Weet je wat pas hypocriet is? Jamai aanvallen omdat hij Nederlandse slachtoffers "erger" vindt, maar intussen wel de hele programmering omgooien en de hele dag niks anders uitzenden dan de vliegramp. En waarom? Omdat ze dat ook gedaan zouden hebben als het allemaal buitenlanders geweest waren in dat vliegtuig? Geloof je het zelf?
Dat klopt toch ook?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ze had het over "Nederland is vandaag in rouw" en "een nationaal trauma" omg
Precies ditquote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:57 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik vind dat domme geouwehoer over 'OEEEH DIE ZEGT IETS' en ' AAAH DAT MAG JE NIET ZEGGEn' veel erger. Geef dat kankersoort gewoon geen aandacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |