abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142501499
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 23:09 schreef arjan1112 het volgende:
Kijk dan moet ie gewoon een keer 2de of 3de worden
Heb je toch een podiumplaats.
:')
pi_142506316
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 23:09 schreef arjan1112 het volgende:
Kijk dan moet ie gewoon een keer 2de of 3de worden
Heb je toch een podiumplaats.
In een etappe bedoel je? Daar heb je niks aan, een 2e of 3e plek in een etappe.
pi_142506499
Nee in Parijs natuurlijk
pi_142506702
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 10:36 schreef arjan1112 het volgende:
Nee in Parijs natuurlijk
Ja, dat moet 'ie idd gewoon ff doen :')
pi_142506785
Als je meegaat in een ontsnapping zijn de frisse rodriguezzen van deze wereld toch sterker.
pi_142506942
volgend jaar gewoon lekker knechten voor Andy en Frank Schleck
  zondag 20 juli 2014 @ 13:49:13 #57
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_142510975
Wie weet piekt ie nog in de Pyreneeën.
pi_142511076
Molkema piekt helemaal nerges meer jongons. Dit is het gewoon.

'Sterke derde weken' zijn voor pakhazen die er een nieuw zakje inhangen op de tweede rustdag en niet logisch om te verwachten na 2 weken harken op elke klim en de gevolgen van diarree. Hij moet nog uitkijken dat hij geen Richie Porte-momentje krijgt en er echt helemaal doorheen zakt, maar dit jaar zit het er gewoon niet in...

Jammer, want gezien de hoeveelheid uitvallers, had je misschien gehoopt dat hij echt richting podium had kunnen gaan. Maar dat zit er niet in... Molkema heeft nog steeds wel genoeg potentie, maar het is dit seizoen wel erg veel aanklampen overal, nergens echt onwijze kracht uitgestraald... Dat moet hij in ieder geval proberen te verbeteren, hopelijk is de overstap naar een andere ploeg daar een goede impuls voor. :)
Jack does it in real time...
pi_142511340
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 10:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, dat moet 'ie idd gewoon ff doen :')
Hij moet gewoon de bolletjestrui winnen dan heb je nog iets
pi_142511672
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:00 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Hij moet gewoon de bolletjestrui winnen dan heb je nog iets
Ja, da's ook een makkie. :')
pi_142511805
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, da's ook een makkie. :')
Volgens Arjan1112 kan je gewoon even 2e of 3e worden :')
  zondag 20 juli 2014 @ 14:59:37 #62
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_142513303
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 19:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zou dat misschien komen omdat hij niet harder kan?
Als je hem ziet rijden, is het nou niet echt dat je denkt "goh, die heeft nog over."
In deze Tour kan hij inderdaad waarschijnlijk niet harder.

Maar er zijn genoeg koersen waar hij al hangt te zwabberen als ze nog met 20 zijn en 4/5 aanvallen/versnellingen later zijn ze nog met 5 en hangt hij er nog steeds aan, terwijl het tempo ondertussen aanzienlijk hoger ligt. Je kan je ook gaan verschuilen achter je zwoegende stijl.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_142517560
quote:
99s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In deze Tour kan hij inderdaad waarschijnlijk niet harder.

Maar er zijn genoeg koersen waar hij al hangt te zwabberen als ze nog met 20 zijn en 4/5 aanvallen/versnellingen later zijn ze nog met 5 en hangt hij er nog steeds aan, terwijl het tempo ondertussen aanzienlijk hoger ligt. Je kan je ook gaan verschuilen achter je zwoegende stijl.
Vuelta en Zwitserland vorig jaar toch wel eens in de aanval.

Mollema rijdt gewoon zoals het gros van de renners; als je goed bent af en toe een aanval plaatsen, soms op kop rijden maar zo min mogelijk, en voornamelijk volgen. Wat zijn nu echt aanvallende klassementsrenners volgens jou? Dus renners die aanvallen plaatsen terwijl ze niet bij de besten horen? Die zijn redelijk zeldzaam, alleen een verdwaalde Fransman hier en daar. Meestal wordt er alleen aangevallen door renners die al dan niet toevallig een goede dag hebben.
pi_142517662
Wie geeft er sowieso een fuck om Mollema :') Dude kan niet eens normaal fietsen met zijn harkende stijl :r
pi_142518395
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:00 schreef Syntix het volgende:
Wie geeft er sowieso een fuck om Mollema :') Dude kan niet eens normaal fietsen met zijn harkende stijl :r
Froome is ook geen lust voor het oog hoor.
- verwijderd door admin -
pi_142518817
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:20 schreef groenen het volgende:

[..]

Froome is ook geen lust voor het oog hoor.
Klopt, maar het gaat hier om Mollema en dat is echt een mongool. Sowieso ook geen leuk persoon om naar te luisteren of zo.
pi_142518873
Mollema is duidelijk overgewaardeerd, het is mooi dat de jongen kan aanklampen maar hij rijdt de Tour meer om te overleven dan om te winnen.
pi_142520090
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:32 schreef MakkieR het volgende:
Mollema is duidelijk overgewaardeerd, het is mooi dat de jongen kan aanklampen maar hij rijdt de Tour meer om te overleven dan om te winnen.
Als er maar één plek is en dat is nummer één en anders ben je overgewaardeerd. Dan is het zo, bijna alleen maar overgewaardeerde sporters dus :)
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 18:10:31 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_142520365
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:31 schreef Syntix het volgende:

[..]

Klopt, maar het gaat hier om Mollema en dat is echt een mongool. Sowieso ook geen leuk persoon om naar te luisteren of zo.
Echt waar slaat het op. Wat maakt het uit of hij leuk is om naar te luisteren? Hij rijdt gewoon een goede tour en wellicht volgend jaar nog beter.
pi_142520810
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt waar slaat het op. Wat maakt het uit of hij leuk is om naar te luisteren? Hij rijdt gewoon een goede tour en wellicht volgend jaar nog beter.
Dit jaar minder sterk als vorig jaar.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:25:37 #71
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_142520949
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vuelta en Zwitserland vorig jaar toch wel eens in de aanval.

Mollema rijdt gewoon zoals het gros van de renners; als je goed bent af en toe een aanval plaatsen, soms op kop rijden maar zo min mogelijk, en voornamelijk volgen. Wat zijn nu echt aanvallende klassementsrenners volgens jou? Dus renners die aanvallen plaatsen terwijl ze niet bij de besten horen? Die zijn redelijk zeldzaam, alleen een verdwaalde Fransman hier en daar. Meestal wordt er alleen aangevallen door renners die al dan niet toevallig een goede dag hebben.
Voor mij moet hij niet aanvallen, maar misschien mag deze verklaring dan ook eens wat consequenter toegepast worden op al die andere renners in plaats van het daar maar matig te vinden (dan heb ik het niet over jou specifiek, maar in 't algemeen). Evans is daar een heel decennium voor uitgekotst.

En als die enigszins ongelijke behandeling wordt verklaard door chauvinisme (waar niets mis mee is, geen idee waarom dat constant als scheldwoord wordt gebruikt), dan mag er misschien wat meer begrip getoond worden voor chauvinisme bij anderen, al is dat soms moeilijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 18:30:25 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_142521124
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:21 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Jawel, dat is wel zo. Volgend jaar beter.
pi_142522212
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:21 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Dit dus. En zijn stijl ziet er niet uit en hij is ook nog eens geen fijn persoon. Oftewel, als Mollema onze enige hoop is voor het klassement, dan is het erg zielig.
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 19:08:32 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_142522737
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:56 schreef Syntix het volgende:

[..]

[..]

Dit dus. En zijn stijl ziet er niet uit en hij is ook nog eens geen fijn persoon. Oftewel, als Mollema onze enige hoop is voor het klassement, dan is het erg zielig.
Ken jij hem persoonlijk dan? Waarom is het geen fijn persoon? Rijdt hij niet fair of bedoel je dat niet?
Kijk, zijn stijl vind ik ook niet echt mooi, maar daar gaat het toch niet om. Als hij maar hard gaat.
pi_142527982
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ken jij hem persoonlijk dan? Waarom is het geen fijn persoon? Rijdt hij niet fair of bedoel je dat niet?
Kijk, zijn stijl vind ik ook niet echt mooi, maar daar gaat het toch niet om. Als hij maar hard gaat.
Hij rijdt idd niet mooi en komt echt als een zakhooi over in de interviews. Tankink of Ten Dam zijn dan veel beter aan te horen.
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 21:06:56 #76
249559 crew  Lavenderr
pi_142528170
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:03 schreef Syntix het volgende:

[..]

Hij rijdt idd niet mooi en komt echt als een zakhooi over in de interviews. Tankink of Ten Dam zijn dan veel beter aan te horen.
Oh zo bedoel je. Ok.
Ik begrijp dat je van mooi rijden houdt, maar ja, het gaat toch uiteindelijk om het resultaat? En tja, Bauke staat 7de in het klassement, dus ik klaag niet over zijn stijl hoor. Dat is nu het minst belangrijke wmb :P
pi_142528958
quote:
Mollema: 'Ik sta er goed voor'
NIMES -
Voor Bauke Mollema, de nummer 7 van het klassement in de Ronde van Frankrijk, was het een dag voor de rustdag van maandag lastig de balans op te maken. „Het is moeilijk te zeggen waar ik eigenlijk had willen staan”, vertelde de kopman van Belkin na de 15e etappe in Nîmes. „Qua positie is dat lastig, ik had gehoopt wat hoger te staan dan de zevende plaats en een beter gevoel in de bergen te hebben gehad. Het is toch wel een behoorlijke teleurstelling. Maar gelukkig komen er nog drie heel mooie bergritten waarin het nodige kan gebeuren. Ik sta er nog goed voor.”

Mollema zocht naar een verklaring. „Ik weet niet wat nou de reden is voor de tegenvaller. Die zevende plaats is nog zo slecht niet, maar je wilt meer. Ik heb het gevoel dat ik mijn normale niveau in de Alpen niet heb gehaald. Wat daar de reden voor is? Misschien komen we daar wel nooit achter. Of later, als we rustig gaan evalueren.”

Mollema noemde de voor hem staande Fransen Romain Bardet en Thibaut Pinot grote talenten. „Pinot heeft bovendien al eens top 10 gereden in de Tour, dus ik had er wel rekening mee gehouden dat zij mijn concurrenten zouden worden. Maar ik had gehoopt dat ik hen beter zou kunnen volgen in de bergen.”

„We gaan zeker de komende etappes goed bekijken en een plannetje maken. Misschien is er wel een ritzege mogelijk. Ik kijk naar achteren, wie er staat, maar ook nog naar boven. Ik hoop gewoon nog te verbeteren, volgens mij is dat wel mogelijk.”
telegraaf.nl
leven zoals het leven is
pi_142538607
Mollema was vorig jaar trouwens ook beter in de Pyreneeën dan in de Alpen.
  maandag 21 juli 2014 @ 10:22:42 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142545339
Als de andere teams slim zijn gebruiken ze hem als knecht en niet als kopman. Zoveelste net-niet renner. In dit zwakke deelnemersveld net aan top 10 rijden is zwakjes
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142545401
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
Als de andere teams slim zijn gebruiken ze hem als knecht en niet als kopman. Zoveelste net-niet renner. In dit zwakke deelnemersveld net aan top 10 rijden is zwakjes
Zevende is niet net aan top-10 rijden. Ben het met je eens dat hij hoger had kunnen staan, maar de concurrentie is ook zonder Froome en Contador groot.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 21 juli 2014 @ 10:49:04 #81
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142546040
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zevende is niet net aan top-10 rijden. Ben het met je eens dat hij hoger had kunnen staan, maar de concurrentie is ook zonder Froome en Contador groot.
Het is het zwakste deelnemersveld in jaren. Waar de verschillen ook weer redelijk groot zijn. In een aantal recente Tours waren de verschillen klein, wat dan verklaard werd door 'het nieuwe wielrennen' (= minder doping dus meer aan elkaar gewaagd en minder kans om in je eentje het verschil te maken). Maar nu zijn de verschillen behoorlijk groot en de snelheden redelijk laag.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142546337
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is het zwakste deelnemersveld in jaren. Waar de verschillen ook weer redelijk groot zijn. In een aantal recente Tours waren de verschillen klein, wat dan verklaard werd door 'het nieuwe wielrennen' (= minder doping dus meer aan elkaar gewaagd en minder kans om in je eentje het verschil te maken). Maar nu zijn de verschillen behoorlijk groot en de snelheden redelijk laag.
Het zwakste deelnemersveld in jaren? Gebaseerd op wat?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 21 juli 2014 @ 11:01:56 #83
40566 Ericr
Livewrong
pi_142546443
quote:

[..]

Minus 2 favorieten is het niet opeens het zwakste deelnemersveld in jaren. Nibali steekt er bovenuit en waarschijnlijk had hij samen met Froome en Contador er hoe dan ook bovenuit gestoken maar de overige renners rijden nog steeds behoorlijke gemiddelden als het bergop gaat.

Mollema is ziek geweest, het is bijna ondenkbaar dat je dan opeens topfit de concurrentie aan kan met een aantal renners die boven zichzelf uitstijgen of zoals een van Garderen hun verwachte niveau halen. Een Valverde was hoe dan ook een maatje te groot geweest, vorig jaar was Valverde ook beter dan Mollema maar werd de waaieretappe Valverde fataal.
  maandag 21 juli 2014 @ 11:02:19 #84
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142546455
De anderen zijn gewoon stukken beter geworden (Bardet, Pinot) of minder pech, al is dat relatief in dit geval (Van Garderen).. Mollema zal ongetwijfeld ook iets beter zijn geworden maar het is niet genoeg ten opzichte van anderen. Mogelijk speelt zijn ziekte in eerste week ook mee. Anders was hij misschien wel vijfde, dan zouden we weer op banken staan
pi_142546474
Gewoon ff een Walkowiakje doen en toch nog de tour winnen.
  maandag 21 juli 2014 @ 12:05:30 #86
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_142548333
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:01 schreef Ericr het volgende:

[..]
Mollema is ziek geweest, het is bijna ondenkbaar dat je dan opeens topfit de concurrentie aan kan met een aantal renners die boven zichzelf uitstijgen of zoals een van Garderen hun verwachte niveau halen. Een Valverde was hoe dan ook een maatje te groot geweest, vorig jaar was Valverde ook beter dan Mollema maar werd de waaieretappe Valverde fataal.
Met de vorm van vorig jaar was Mollema dit jaar tweede geworden. Valverde is ook kwetsbaar, dat was zaterdag te zien. Alleen Nibali is écht een maatje te groot nu, zelfs voor een Mollema in topvorm.

edit: Oh ja, derailleur-verhaal. Goed, dan is Valverde een twijfelgeval. :P

[ Bericht 8% gewijzigd door DecoAoreste op 21-07-2014 12:12:33 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 12:22:41 #87
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142548841
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:01 schreef Ericr het volgende:

[..]

Minus 2 favorieten is het niet opeens het zwakste deelnemersveld in jaren. Nibali steekt er bovenuit en waarschijnlijk had hij samen met Froome en Contador er hoe dan ook bovenuit gestoken maar de overige renners rijden nog steeds behoorlijke gemiddelden als het bergop gaat.

Welke edities hadden zwakkere deelnemersvelden?

Daarnaast: als je zelfs niet van het niveau Van Garderen bent dan vind ik alle aandacht voor Mollema zwaar overdreven. Een topploeg zal wel gek zijn om van hem een kopman te maken. Een kleiner team doet het allicht.

Tot slot dacht Mollema zelf dat hij van het niveau Nibali zou zijn. Heeft hij voor de cameras gezegd. Even de verwachtingen hoog leggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 juli 2014 @ 13:00:34 #88
40566 Ericr
Livewrong
pi_142549901
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:05 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Met de vorm van vorig jaar was Mollema dit jaar tweede geworden. Valverde is ook kwetsbaar, dat was zaterdag te zien. Alleen Nibali is écht een maatje te groot nu, zelfs voor een Mollema in topvorm.

edit: Oh ja, derailleur-verhaal. Goed, dan is Valverde een twijfelgeval. :P
Vorig jaar was het ook vooral aanklampen, aanklampen, aanklampen. Hij reed als een halve mongool de Ventoux op. Als daar het veld meer uit elkaar was getrokken en Ten Dam niet zijn sleurwerk had uitgevoerd was Mollema op minuten gezet. Denk dat de Ventoux ook zijn Waterloo was, zich volledig kapot gereden waardoor hij ziek werd.

Als er dit jaar dan een aantal Franse beloftes en een veteraan boven zichzelf uitstijgen en van Garderen weer in een redelijke goede vorm blijkt te zijn wordt het knap lastig om met een aangetaste vorm je te handhaven.

Mollema had topfit een kansje gehad op de derde plek na wegvallen Contador en Froome maar dan had wel alles op zijn plek moeten vallen. De rit op de kasseien was al een duidelijke graadmeter dat lang niet alles op zijn plaats was gevallen, dat halfzieke lichaam is nu echt niet opeens volledig hersteld.
pi_142550174
Mollema zal wellicht nooit de tour winnen, maar om hem nu af te schrijven als geen kopman is natuurlijk onzin. Mollema is 27 wat in het wielrennen nog niet de ultieme leeftijd is. Hij heeft nog tijd om te verbeteren. Of hij dat ooit gaat halen is natuurlijk de vraag waar niemand een antwoord op heeft.

Vooralsnog is hij voor het tweede jaar op rij de beste Nederlander in koers en dus is het logisch dat hij kopman is van een Nederlandse ploeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peak op 22-07-2014 09:46:15 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 13:21:33 #90
40566 Ericr
Livewrong
pi_142550492
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Welke edities hadden zwakkere deelnemersvelden?

Daarnaast: als je zelfs niet van het niveau Van Garderen bent dan vind ik alle aandacht voor Mollema zwaar overdreven. Een topploeg zal wel gek zijn om van hem een kopman te maken. Een kleiner team doet het allicht.

Tot slot dacht Mollema zelf dat hij van het niveau Nibali zou zijn. Heeft hij voor de cameras gezegd. Even de verwachtingen hoog leggen.
Van Garderen was gewoon 5de in 2012 en won toen ook de witte trui. Volgens jou zal dat dan ook een sterkere editie geweest zijn dan de huidige editie. Denk zelf overigens van niet, net zomin als de editie van 2010 niet sterker was. Op papier misschien wel maar 2010 was toch vooral Mandy tegen Contador en daarna wat oersaaie aanklampers die totaal niks klaar konden maken. 2012 was op de top 3 na ook niet een erg sterke top 10 waarbij Wiggins feitelijk de overwinning in de schoot kreeg geworpen omdat Froome niks mocht en Nibali niet genoeg kon.

Een volledig fitte Mollema had hier waarschijnlijk ook maar vierde of vijfde geworden overigens. Zijn manier van rijden zorgt er net even te vaak voor dat je gaatjes moet overbruggen die je op een gegeven moment niet meer dicht krijgt.
pi_142551108
quote:
de snelheden redelijk laag.
Nu ben ik geen wielrenner- of tour expert zoals anderen hier, maar de snelheden lijken me echt niet "redelijk laag". Er wordt eigenlijk elke dag wel redelijk door gekoerst als ik dat zo allemaal zie.

Mollema is nou eenmaal geen renner als Nibali. De renners van dat kaliber zijn gewoon een maatje te groot, ook al zou Mollema in de vorm van zijn leven zijn denk ik. Top 5 in het klassement eindigen had imo wel mogelijk geweest - Of dat nog steeds zo is, durf ik met mijn kennis niet te zeggen
  maandag 21 juli 2014 @ 13:43:22 #92
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142551309
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

Van Garderen was gewoon 5de in 2012 en won toen ook de witte trui. Volgens jou zal dat dan ook een sterkere editie geweest zijn dan de huidige editie. Denk zelf overigens van niet, net zomin als de editie van 2010 niet sterker was. Op papier misschien wel maar 2010 was toch vooral Mandy tegen Contador en daarna wat oersaaie aanklampers die totaal niks klaar konden maken. 2012 was op de top 3 na ook niet een erg sterke top 10 waarbij Wiggins feitelijk de overwinning in de schoot kreeg geworpen omdat Froome niks mocht en Nibali niet genoeg kon.

Een volledig fitte Mollema had hier waarschijnlijk ook maar vierde of vijfde geworden overigens. Zijn manier van rijden zorgt er net even te vaak voor dat je gaatjes moet overbruggen die je op een gegeven moment niet meer dicht krijgt.
In 2012 had je ook een goede Vandenbroeck en Van Garderen. Ik denk dat de top 7 van dat jaar wel wat sterker was als wat je nu hebt, zeker qua naam.

Alsof die Fransen van nu zoveel gepresteerd hebben in dit seizoen/carriere. Niet echt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 juli 2014 @ 13:52:19 #93
40566 Ericr
Livewrong
pi_142551664
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In 2012 had je ook een goede Vandenbroeck en Van Garderen. Ik denk dat de top 7 van dat jaar wel wat sterker was als wat je nu hebt, zeker qua naam.

Alsof die Fransen van nu zoveel gepresteerd hebben in dit seizoen/carriere. Niet echt.
Pinot is gewoon een groot talent die vorig jaar in de Vuelta gewoon zevende werd en dit jaar in de kleine rittenkoersen meestal behoorde bij de beteren. Bardet werd vijfde in de Dauphine. Peraud heeft al meerdere malen bewezen dat hij top 10 materiaal is.

Een topfitte Mollema had hier hoge ogen kunnen gooien maar tegen fittere renners leg je het dan gewoon af. Zo groot is het onderling verschil ook weer niet. Een van Garderen in vorm is echt niet de mindere van Mollema.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:01:23 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142586201
Een goede buitenlandse ploeg zal wel gek zijn om met Mollema in zee te gaan. Een 6de plaats kan je in Nederland prima verkopen maar elders liggen ze er niet wakker van.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:56:56 #95
40566 Ericr
Livewrong
pi_142587026
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:01 schreef Klopkoek het volgende:
Een goede buitenlandse ploeg zal wel gek zijn om met Mollema in zee te gaan. Een 6de plaats kan je in Nederland prima verkopen maar elders liggen ze er niet wakker van.
Je bent ook wel het zonnestraaltje van FOK!

Top 10 renners in grote ronden liggen ook niet direct voor het oprapen. Mollema is verder geen VDB die vooral zijn seizoen richt op de Tour.

Het probleem van Mollema is dat hij geen veelwinnaar is, dat maakt hem al wat minder aantrekkelijk voor ploegen. Maar hij is wel redelijk breed inzetbaar van klassiekers tot grote ronden waarbij hij in kleinere ronden kans maakt om voor de overwinning te gaan.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:59:02 #96
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142587063
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:01 schreef Klopkoek het volgende:
Ik denk het wel hoor. Mollema eindigt vrijwel altijd vrij kort en in de heuvelklassiekers doet hij het ook prima. Vergeet niet dat er maar een handvol echt volwaardige kopmannen zijn (Froome, Contador, Nibali, Valverde, Quintana) en dat daar achter de spoeling al echt dun wordt. Denk dat er genoeg ploegen zijn die Mollema zien als kopman, dan wel als schaduwkopman.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:01:02 #97
194695 franklop
Fran knock
pi_142587104
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:59 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik denk het wel hoor. Mollema eindigt vrijwel altijd vrij kort en in de heuvelklassiekers doet hij het ook prima. Vergeet niet dat er maar een handvol echt volwaardige kopmannen zijn (Froome, Contador, Nibali, Valverde, Quintana) en dat daar achter de spoeling al echt dun wordt. Denk dat er genoeg ploegen zijn die Mollema zien als kopman, dan wel als schaduwkopman.
Denk ook dat hij nog wel progressie kan boeken bij een andere ploeg. Niet dat het gelijk een grote ronde winnaar wordt, maar kan wel dichter bij podium eindigen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:16:11 #98
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142587425
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:59 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Voor een deel zijn er niet zoveel van omdat na plaats 5 (laat staan plaats 10) het niet zo interessant meer is. Hoeveel zijn bereid hun seizoen dusdanig aan te passen voor een 10e plek? De voorbereiding van mannen als Contador begint maanden van te voren, en het schema ligt zelfs al bijna een jaar eerder vast.

Tenzij je een nederlander voor een nederlandse ploeg bent.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:16:57 #99
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142587437
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:56 schreef Ericr het volgende:
Het probleem van Mollema is dat hij geen veelwinnaar is, dat maakt hem al wat minder aantrekkelijk voor ploegen. Maar hij is wel redelijk breed inzetbaar van klassiekers tot grote ronden waarbij hij in kleinere ronden kans maakt om voor de overwinning te gaan.
Dus ongeschikt als kopman voor de klassiekers en grote rondes.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:17:33 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142587450
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:01 schreef franklop het volgende:

[..]

Denk ook dat hij nog wel progressie kan boeken bij een andere ploeg. Niet dat het gelijk een grote ronde winnaar wordt, maar kan wel dichter bij podium eindigen.
Wat doen buitenlandse ploegen beter dan nederlandse?
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')