abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142831128
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja lollig.....maar een aspergesteker in Nederland heeft meer secundaire voorwaarden en rechten dan ik op dit moment...
Waar denk je dan aan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 28 juli 2014 @ 22:40:21 #152
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142831145
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Antillen, waar de goedkope RD hoeren zitten
Kom je niet in. Vergeet dat maar....en dan bedoel ik niet die hoeren... :Y
  maandag 28 juli 2014 @ 22:41:36 #153
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142831207
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar denk je dan aan?
Ik kan zo'n beetje alles qua techniek, bouw, ploegendienst, vervoer, ZZP'er etc ect. Als ik maar weg kan hier....
pi_142831307
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik kan zo'n beetje alles qua techniek, bouw, ploegendienst, vervoer, ZZP'er etc ect. Als ik maar weg kan hier....
Hoop dan dat je aan de goede kant van 45 zit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_142831382
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

?????
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 28 juli 2014 @ 22:48:21 #156
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142831552
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoop dan dat je aan de goede kant van 45 zit
nope... :N Vandaar dat ik ook ZZP opnoem.
Kijk, ik probeer een simpel baantje te vinden. Zoals ik al vertelde: als ik mijn eigen huis heb heb je al 50% van je onkosten weg gewerkt. En DAT is nu precies waar ik op mik.
Als je GEEN hypotheek hebt, of huur, dan kan je het zelfs met een schoonmaakbaantje het redden in NL.
Ik sta hier met mijn rug tegen de muur: doorwerken tot ik dood neerval en voor de rest niets. En deze "heilsweg" staat mijn kinderen ook te wachten zeker als je bedenkt dat een "normaal" gemiddeld huis hier, in een redelijke kleine stad, 400.000 dollar kost.
Er komen nog steeds mensen binnen hier, mondjesmaat, maar ik heb er ook velen zien vertrekken, totaal teleurgesteld.....
  maandag 28 juli 2014 @ 22:49:23 #157
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142831601
quote:
17s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zier er leuk uit. Maar of het allemaal wel lukt en of dit HET paradijsje is betwijfel ik ten zeerste...
pi_142831631
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:48 schreef DUTCHKO het volgende:

En deze "heilsweg" staat mijn kinderen ook te wachten zeker als je bedenkt dat een "normaal" gemiddeld huis hier, in een redelijke kleine stad, 400.000 dollar kost.
Waaat?? :o

Maar Canada is enorm groot, verschillen die prijzen niet enorm? Hoe kan wonen in de VS zo megagoedkoop zijn en in Canada zo duur?
En een stuk land kopen en daar zelf iets bouwen, dat is nota bene je werk toch? Land zal niet zo duur zijn in zo'n groot leeg land?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142831657
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:49 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zier er leuk uit. Maar of het allemaal wel lukt en of dit HET paradijsje is betwijfel ik ten zeerste...
Je bent een echte Nederlander inderdaad. Eerst en vooral de barrieres zoeken. :*

maandag 28 juli 2014 @ 22:51:34 #160
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142831702
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waaat?? :o

Maar Canada is enorm groot, verschillen die prijzen niet enorm? Hoe kan wonen in de VS zo megagoedkoop zijn en in Canada zo duur?
En een stuk land kopen en daar zelf iets bouwen, dat is nota bene je werk toch? Land zal niet zo duur zijn in zo'n groot leeg land?
Nope.
http://www.cbc.ca/news/bu(...)584-in-may-1.2674494
Echt...ik zuig dit niet uit mijn duim hoor....

[ Bericht 0% gewijzigd door DUTCHKO op 28-07-2014 22:57:45 ]
  maandag 28 juli 2014 @ 22:52:21 #161
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142831743
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent een echte Nederlander inderdaad. Eerst en vooral de barrieres zoeken. :*
Nee ik ben realist.
Ik heb kinderen en denk aan hun toekomst.
Wat heb ik aan aan paradijs als ik geen brood op de tafel kan zetten?
pi_142831881
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee ik ben realist.
Ik heb kinderen en denk aan hun toekomst.
Moet je vooral in Nederland gaan zitten. _O-

quote:
Wat heb ik aan aan paradijs als ik geen brood op de tafel kan zetten?
Wie zegt dat dat niet kan? Je weet nog niks, maar wijst het al af. Zo Nederlands.

En over die huizenprijzen (de link verwijst naar een of andere sportsite), je maakt mij niet wijs dat in het op 2 na grootste land ter wereld er GEEN regionale variatie zit in huizenprijzen. :*

maandag 28 juli 2014 @ 22:56:29 #163
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142831935
Ok vraagje...waar denk je dat dit is? Zou je daar willen wonen?

maandag 28 juli 2014 @ 22:58:50 #164
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142832041
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Moet je vooral in Nederland gaan zitten. _O-

[..]

Wie zegt dat dat niet kan? Je weet nog niks, maar wijst het al af. Zo Nederlands.

En over die huizenprijzen (de link verwijst naar een of andere sportsite), je maakt mij niet wijs dat in het op 2 na grootste land ter wereld er GEEN regionale variatie zit in huizenprijzen. :*
Nou doet ie het en ja...het is zo. Tja je kan misschien wat vinden voor 150.000 dollar ergens ver weg in het noorden maar dan zit je helemaal zielig alleen zonder enige beschaving.

ps. heb jij kinderen?
pi_142832100
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:56 schreef DUTCHKO het volgende:
Ok vraagje...waar denk je dat dit is? Zou je daar willen wonen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik trek die kou en duisternis niet, dus nee.

Maar je pakt nu een of ander Inuitdorp ofzo om je punt te maken?

Ik geloof best dat de gemiddelde prijzen in Canada hoog liggen. Maar ik weet zeker dat in zo'n enorm land die prijzen sterk wisselen en dus zo'n gemiddelde niet zoveel zegt.

FYI: het prachtige en zeker relatief peperdure appartement waar ik nu woon, zou ik uit eigen zak ook nooit betalen.

pi_142832151
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:58 schreef DUTCHKO het volgende:
ps. heb jij kinderen?
Niet dat ik weet.

Maar ik wil ze wel en neem die keuze mee in mijn plannen voor toekomstige vestiging.

maandag 28 juli 2014 @ 23:02:28 #167
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142832238
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik trek die kou en duisternis niet, dus nee.

Maar je pakt nu een of ander Inuitdorp ofzo om je punt te maken?

Ik geloof best dat de gemiddelde prijzen in Canada hoog liggen. Maar ik weet zeker dat in zo'n enorm land die prijzen sterk wisselen en dus zo'n gemiddelde niet zoveel zegt.

FYI: het prachtige en zeker relatief peperdure appartement waar ik nu woon, zou ik uit eigen zak ook nooit betalen.
Afbeeldingen zijn uit Bulgarije waar ik gewoond heb.
Schitterend land, vreselijke mafia regering en nogal gevaarlijk. Niet een land om kinderen op te laten groeien dus.
Maar goed...als jij het denkt te weten hoe het er aan toe gaat in Canada, vanuit Columbia, dan zou ik zeggen: waag de sprong maar eens. :) Kijken of je het red.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:02:53 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142832262
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.

Maar ik wil ze wel en neem die keuze mee in mijn plannen voor toekomstige vestiging.
juist......zegt mij dus genoeg....
pi_142832309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:15 schreef nixxx het volgende:

Hoe moeilijk is het om als process engineer internationaal aan de slag gegaan? Zijn er typische 'moeilijkheden' die je tegenkomt of wat dan ook? Verdere tips? :P

Ik ben gewoon heel benieuwd, ik wil al sinds jongs af aan de halve wereld over voor m'n werk en studeer nu chemical engineering (richting product engineering) en industrial engineering (richting process engineering) dus zit wel in dezelfde hoek als jij, maar ken persoonlijk niemand die ook daadwerkelijk naar het buitenland is gegaan.

Andere users met engineering achtergrond: ik hoor het graag. :P
pi_142832345
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

juist......zegt mij dus genoeg....
Ja, je bent een Nederlander die van 1 foto zijn mening al klaar heeft. :')

Bulgarije? Ik zie een Canadese vlag?

Een land waar ik de taal niet spreek ga ik me niet vestigen en Bulgaars lijkt me net ff wat te lastig om te leren. Blijven er nog genoeg opties over.

pi_142832392
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:03 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om als process engineer internationaal aan de slag gegaan? Zijn er typische 'moeilijkheden' die je tegenkomt of wat dan ook? Verdere tips? :P

Ik ben gewoon heel benieuwd, ik wil al sinds jongs af aan de halve wereld over voor m'n werk en studeer nu chemical engineering (richting product engineering) en industrial engineering (richting process engineering) dus zit wel in dezelfde hoek als jij, maar ken persoonlijk niemand die ook daadwerkelijk naar het buitenland is gegaan.

Andere users met engineering achtergrond: ik hoor het graag. :P
Olie-industrie kan je zo terecht lijkt me. Zit ongeveer overal ter wereld en betaalt retegoed. O+

maandag 28 juli 2014 @ 23:05:29 #172
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142832405
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, je bent een Nederlander die van 1 foto zijn mening al klaar heeft. :')

Bulgarije? Ik zie een Canadese vlag?

Een land waar ik de taal niet spreek ga ik me niet vestigen en Bulgaars lijkt me net ff wat te lastig om te leren. Blijven er nog genoeg opties over.
Daar doelde ik niet op. En nee...het is geen canadese vlag....
pi_142832430
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Olie-industrie kan je zo terecht lijkt me. Zit ongeveer overal ter wereld en betaalt retegoed. O+
En hoe zit het met de vrouwfactor? Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat ze geen vrouw op zo'n functie gaan zetten in het midden oosten bijvoorbeeld.
pi_142832468
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Daar doelde ik niet op.
Jij denkt dat ik niet kan inschatten hoe een land voor kinderen is, daar doel je op.

Ook als je ze zelf niet hebt, kan dat. Maar jouw bekrompenheid weerhoudt je dat bij een ander te zien. Je gaat alleen maar uit van je eigen verhaal.

pi_142832523
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:06 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

En hoe zit het met de vrouwfactor? Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat ze geen vrouw op zo'n functie gaan zetten in het midden oosten bijvoorbeeld.
:D

Ik ken er een paar honderd die daar aan de slag zijn. Totaal geen probleem. Moet je wel die kant op willen, mijn keuze zou het niet zijn, maar Gao woont in Dubai, vraag het haar.

pi_142832560
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

Ik ken er een paar honderd die daar aan de slag zijn. Totaal geen probleem. Moet je wel die kant op willen, mijn keuze zou het niet zijn, maar Gao woont in Dubai, vraag het haar.
Had ik serieus niet verwacht..

Waar zit jij/heb je allemaal gezeten?
pi_142832699
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:08 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Had ik serieus niet verwacht..

Waar zit jij/heb je allemaal gezeten?
Gewerkt (korte bezoekjes) buiten Europa in Abu Dhabi, Iran, Soedan, India (geen aanrader!!), Maleisie (KL is een prima stad en supergoedkoop), Mexico, Brazilie, Argentinie, Ecuador, Bolivia, Colombia, Venezuela (geen aanrader; levensgevaarlijk), Trinidad en Tobago (tof!), Suriname, Cuba (is ook geen optie om te wonen).

Gewoond en gewerkt: Nederland, Duitsland en Colombia.

maandag 28 juli 2014 @ 23:11:09 #178
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142832702
quote:
12s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik niet kan inschatten hoe een land voor kinderen is, daar doel je op.

Ook als je ze zelf niet hebt, kan dat. Maar jouw bekrompenheid weerhoudt je dat bij een ander te zien. Je gaat alleen maar uit van je eigen verhaal.
Ik heb zo vaak gedebateerd met mensen die hetzelfde verhaal afraffelden als jij...en aan het eind van het liedje waren ze vrigezel en waren totaal van allerlei plichten en zorgen ontheven.
Als ik alleen was geweest of met mijn vrouw ZONDER mijn kinderen dan was ik niet eens uit Bulgarije weg gegaan. Leven als een luis op een zeer hoofd. En die ellende die je om je heen ziet? Ach...who gives a fuck...jij hebt toch lol, niet dan??
Geloof mij maar...je veranderd ENORM zodra je kinderen hebt waar je verantwoordelijk voor bent... (maar dat zal jij ook wel niet aannemen denk ik zo maar)
pi_142832859
quote:
12s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gewerkt (korte bezoekjes) buiten Europa in Abu Dhabi, Iran, Soedan, India (geen aanrader!!), Maleisie (KL is een prima stad en supergoedkoop), Mexico, Brazilie, Argentinie, Ecuador, Bolivia, Colombia, Venezuela (geen aanrader; levensgevaarlijk), Trinidad en Tobago (tof!), Suriname, Cuba (is ook geen optie om te wonen).

Gewoond en gewerkt: Nederland, Duitsland en Colombia.
Serieus, ik word hier zo enthousiast van om zulke dingen te lezen. Dan denk ik: ik wil dit óók. :P
pi_142832930
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:11 schreef DUTCHKO het volgende:
(maar dat zal jij ook wel niet aannemen denk ik zo maar)
De kern van de zaak bij de ballen.

Je weet niets van me, maar oordeelt wel lekker hard.

Colombia is voor kinderen vele malen beter dan Nederland. Mits je niet in een slechte buurt gaat wonen, maar dan ben je sowieso al niet slim, ook niet in Nederland.

pi_142833019
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:13 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Serieus, ik word hier zo enthousiast van om zulke dingen te lezen. Dan denk ik: ik wil dit óók. :P
Zie mijn onderschrift; The only limit is your own imagination.

Je bent jong, hoogopgeleid, Nederlander (dus zeer gewild vanwege je flexibiliteit, organisatietalent en talenkennis) en de wereld ligt aan je voeten.

Als je dat wil, zorg dat je je studie in die richting vormt. Internationale stages, studeren in het buitenland (heb ik in Madrid gedaan), etc.

Moderator maandag 28 juli 2014 @ 23:16:45 #182
45833 crew  Fogel
pi_142833022
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Bij mijn weten zit jij in Noorwegen dus ik vraag mij af of je wel weet hoe het in Canada er aan toe gaat....
En ik kan je nog meer voorbeelden geven van goedkope huizen in gewone normale buurten.
Als je een goedkoop huis in Canada wenst aan te schaffen kun je beter ook een geweer aanschaffen en slaappilletjes want je zult deze nodig hebben.
Ik vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt om een reactie op je huizenkeuze in Nederland te beantwoorden met dat ik niet weet hoe het er in Canada aan toe gaat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 28 juli 2014 @ 23:17:28 #183
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142833060
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De kern van de zaak bij de ballen.

Je weet niets van me, maar oordeelt wel lekker hard.

Colombia is voor kinderen vele malen beter dan Nederland. Mits je niet in een slechte buurt gaat wonen, maar dan ben je sowieso al niet slim, ook niet in Nederland.
Ja JIJ zal het wel weten ZONDER kinderen te hebben... _O-
Sorry hoor maar dit is zoooo lachwekkend......ja Zuid Afrika is ook fantastisch MITS je niet in een verkeerde buurt gaat wonen....(proest)
Zo kun je alles wel recht lullen....
  maandag 28 juli 2014 @ 23:18:37 #184
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142833123
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt om een reactie op je huizenkeuze in Nederland te beantwoorden met dat ik niet weet hoe het er in Canada aan toe gaat.
Denk daar maar eens goed over na dan....
pi_142833213
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik praat ook wel eens met mensen met kinderen, mijn vriendin heeft met kinderen gewerkt en ik zie hoe kinderen hier met elkaar omgaan. En dat zie je terug in de mensen later. Erg vriendelijk, heul anders dan in Nederland.

Maar het maakt mij niet uit wat je doet hoor. Jouw leven. Ik zou niet met zoveel bekrompenheid en afwijzingen van alles wat je niet begrijpt kunnen leven, jij blijkbaar wel.

Ik gun je een mooie tijd in je rijtjeshuis in Hatert. :*

maandag 28 juli 2014 @ 23:24:51 #186
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142833470
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik praat ook wel eens met mensen met kinderen, mijn vriendin heeft met kinderen gewerkt en ik zie hoe kinderen hier met elkaar omgaan. En dat zie je terug in de mensen later. Erg vriendelijk, heul anders dan in Nederland.

Maar het maakt mij niet uit wat je doet hoor. Jouw leven. Ik zou niet met zoveel bekrompenheid en afwijzingen van alles wat je niet begrijpt kunnen leven, jij blijkbaar wel.

Ik gun je een mooie tijd in je rijtjeshuis in Hatert. :*
Die zinnen die je nu opratelt bestempel ik ook als bekrompenheid....maar goed als jij vriendelijkheid (schijnbaar zijn alle Nederlanders ERG onvriendelijk begrijp ik) bovenaan jouw lijstje zet dan zal je er toch vast geen bezwaar tegen hebben als ik andere dingen belangrijker vind?
  maandag 28 juli 2014 @ 23:27:27 #187
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_142833638
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dit is zoooo lachwekkend......ja Zuid Afrika is ook fantastisch MITS je niet in een verkeerde buurt gaat wonen....(proest)
Zo kun je alles wel recht lullen....
Ik heb wel kinderen
en ik ben het met onze colombiaanse vriend eens
zonnig Brasil
  maandag 28 juli 2014 @ 23:28:14 #188
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142833685
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:27 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ik heb wel kinderen
Fijn voor je....
pi_142833687
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:24 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die zinnen die je nu opratelt bestempel ik ook als bekrompenheid....maar goed als jij vriendelijkheid (schijnbaar zijn alle Nederlanders ERG onvriendelijk begrijp ik) bovenaan jouw lijstje zet dan zal je er toch vast geen bezwaar tegen hebben als ik andere dingen belangrijker vind?
Nog iets waar Colombia in uitblinkt (en men zelfs gesponsord door de Nederlandse overheid vanaf Sint Maarten en Saba speciaal ingevlogen wordt); de zorg. Zeer professioneel en goed. En vriendelijk en aandacht.

Ook heel belangrijk voor je kinderen en je eigen oude dag.

Ja, Nederland is niet een erg vriendelijk land nee. Met name door mensen als jij; direct affikken van alles wat je niet begrijpt.

Ik tracht jouw motieven te begrijpen en je komt hier klagen en zoekt dus een gesprek. Dan gaan mensen het gesprek aan en ga je ze lopen afblaffen (Fogel). Jij past dus goed in Nederland, wat dat aangaat.

Ik niet (meer).

pi_142833719
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:27 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ik heb wel kinderen
O+

En dat in een stad met 22 miljoen inwoners. Hoe zijn de huizenprijzen daar?

maandag 28 juli 2014 @ 23:33:14 #191
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142833919
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nog iets waar Colombia in uitblinkt (en men zelfs gesponsord door de Nederlandse overheid vanaf Sint Maarten en Saba speciaal ingevlogen wordt); de zorg. Zeer professioneel en goed. En vriendelijk en aandacht.

Ook heel belangrijk voor je kinderen en je eigen oude dag.

Ja, Nederland is niet een erg vriendelijk land nee. Met name door mensen als jij; direct affikken van alles wat je niet begrijpt.

Ik tracht jouw motieven te begrijpen en je komt hier klagen en zoekt dus een gesprek. Dan gaan mensen het gesprek aan en ga je ze lopen afblaffen (Fogel). Jij past dus goed in Nederland, wat dat aangaat.

Ik niet (meer).
Je speelt nogal graag op de man he?
Dat is een teken van zwakte in discussiekringen als je dat nog niet wist.
Goed laat ik het zo zeggen: er zijn hier heel veel mensen uit Midden en Zuid Amerika. Heb met ze gewerkt. Uit Venezuela, Brazilie, Columbia, Equador, Peru etc.
Als je vraagt hoe het daar is en dat je er wel eens zou willen wonen (nieuwschierigheid) dan staan ze je totaal perplex aan te kijken en roepen: "Waarom denk je dat ik weg ben gegaan met mijn gezin? er is geen toekomst voor mij kinderen, teveel geweld, teveel corruptie, teveel armoede".
Maar gelukkig stel jij vriendelijkheid BOVEN deze zaken. :Y
Snap je nu waarom ik jouw woorden niet echt serieus neem als het om gezin, inkomen en toekomst gaat?
En dat zijn mensen die daar geboren en getogen zijn....
  maandag 28 juli 2014 @ 23:33:58 #192
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_142833961
Over onze colombiaanse vriend gesproken: ik was een paar jaar geleden weer eens in Venezuela voor m'n werk en dacht ook eens de Antillen aan te doen, waar ik nog nooit was geweest.
In tegenstelling tot jou blijkbaar was het voor mij een koude douche.
In dit prachtige wereldudeel met al z'n charmes, relativiteit en lak aan regels land je ineens in een stuk land waar de winkels stipt om 5 uur sluiten, de ganse witte expat groep aan de bitterballen zit en het heel land een calvinisme uitstraalt waar Urk U tegen zegt.
Nee, voor mij was het eens maar nooit meer.
zonnig Brasil
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 23:34:11 #193
45833 crew  Fogel
pi_142833973
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Denk daar maar eens goed over na dan....
Irrationele "logica" is niet iets waar ik me bezig.
Ik wens je veel geluk en plezier in een volksbuurt in Nederland als het zo ver is. ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 28 juli 2014 @ 23:36:00 #194
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142834054
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:34 schreef Fogel het volgende:

[..]

Irrationele "logica" is niet iets waar ik me bezig.
Ik wens je veel geluk en plezier in een volksbuurt in Nederland als het zo ver is. ^O^
Bedankt. Maar doe niet TE vriendelijk want volgens sommige (ex) Nederlanders zijn wij niet vriendelijk....alhoewel...Noren zijn anders een behoorlijk stuk norser en geslotener....en ja...ik ben ook in Noorrwegen geweest.... :Y
pi_142834055
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je speelt nogal graag op de man he?
Dat is een teken van zwakte in discussiekringen als je dat nog niet wist.
Goed laat ik het zo zeggen: er zijn hier heel veel mensen uit Midden en Zuid Amerika. Heb met ze gewerkt. Uit Venezuela, Brazilie, Columbia, Equador, Peru etc.
Als je vraagt hoe het daar is en dat je er wel eens zou willen wonen (nieuwschierigheid) dan staan ze je totaal perplex aan te kijken en roepen: "Waarom denk je dat ik weg ben gegaan met mijn gezin? er is geen toekomst voor mij kinderen, teveel geweld, teveel corruptie, teveel armoede".
Maar gelukkig stel jij vriendelijkheid BOVEN deze zaken. :Y
Snap je nu waarom ik jouw woorden niet echt serieus neem als het om gezin, inkomen en toekomst gaat?
En dat zijn mensen die daar geboren en getogen zijn....
Jep, ik ken ze ook.

Echter, FYI: Colombia (de naam goed spellen blijft moeilijk voor sommigen) is nogal veranderd. Heel Zuid-Amerika is booming, met ups en downs.

Je spreekt dus mensen die het land kenden toen ze er weggingen. Dat is nogal wat anders dan nu.

Maar ga vooral op hun mening af, ik lul toch alleen maar onzin en ga vrijwillig in een of andere hell hole wonen. :') :')

maandag 28 juli 2014 @ 23:36:51 #196
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_142834096
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

O+

En dat in een stad met 22 miljoen inwoners. Hoe zijn de huizenprijzen daar?
Dat hangt uiteraard af van je wensen: ben je tevreden met een kartonnen of spaanplaat hok in een favela, dan ben je vrij goedkoop uit.
Echter een vrijstaand huis in een gesloten compound, incl. zwembad, sauna, barbecue plaats en de hele rambam is een stuk duurder. Maar nog steeds niet echt veel duurder dan in NL volgens mij.
Ik heb dus voor de tweede optie gekozen.
zonnig Brasil
  maandag 28 juli 2014 @ 23:38:19 #197
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142834178
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jep, ik ken ze ook.

Echter, FYI: Colombia (de naam goed spellen blijft moeilijk voor sommigen) is nogal veranderd. Heel Zuid-Amerika is booming, met ups en downs.

Je spreekt dus mensen die het land kenden toen ze er weggingen. Dat is nogal wat anders dan nu.

Maar ga vooral op hun mening af, ik lul toch alleen maar onzin en ga vrijwillig in een of andere hell hole wonen. :') :')
Ik heb het over mensen die over een periode tussen de 15 to 5 jaar weg zijn gegaan.
En inderdaad...jij zit er midden in, net zoals ik midden in Canada zit.....maar men twijfelt ook of ik wel weet wat er zich hier afspeelt.....snap je wat ik wil zeggen?
pi_142834186
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:33 schreef qwerty_x het volgende:
Over onze colombiaanse vriend gesproken: ik was een paar jaar geleden weer eens in Venezuela voor m'n werk en dacht ook eens de Antillen aan te doen, waar ik nog nooit was geweest.
In tegenstelling tot jou blijkbaar was het voor mij een koude douche.
In dit prachtige wereldudeel met al z'n charmes, relativiteit en lak aan regels land je ineens in een stuk land waar de winkels stipt om 5 uur sluiten, de ganse witte expat groep aan de bitterballen zit en het heel land een calvinisme uitstraalt waar Urk U tegen zegt.
Nee, voor mij was het eens maar nooit meer.
Ik vind Curacao wel prettig omdat het zo "Nederlands" is. Aruba heb ik niet veel van gezien maar vond ik veel te VSAmerikaans. Sint Maarten waar we nu waren ook (en peperduur).

Saba is echter een pareltje. Op 1 slechte ervaring met typisch "Nederlandse vriendelijkheid" na.

pi_142834285
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die over een periode tussen de 15 to 5 jaar weg zijn gegaan.
En inderdaad...jij zit er midden in NET zoals ik midden in Canada zit.....maar men twijfelt ook of ik wel weet wat er zich hier afspeelt.....snap je je wat ik wil zeggen?
Nee.

Ik woon net als qwerty_x veel luxer dan ik in Nederland gewend was. Maar dat wil niet zeggen dat ik andere kanten niet ken (vrienden en andere Nederlanders die hier werken).

15 jaar geleden was Colombia geen pretje. Het is nu echt sterk verbeterd.

Waarom vroeg je me uberhaupt ernaar laatst? Als je toch al van mening bent dat het een shithole is met corruptie en onveiligheid, dan is die vraag toch overbodig? Je hebt je mening al klaar.

maandag 28 juli 2014 @ 23:41:02 #200
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_142834304
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind Curacao wel prettig omdat het zo "Nederlands" is. Aruba heb ik niet veel van gezien maar vond ik veel te VSAmerikaans. Sint Maarten waar we nu waren ook (en peperduur).

Saba is echter een pareltje. Op 1 slechte ervaring met typisch "Nederlandse vriendelijkheid" na.
En Saba is nou net het eiland waar ik niet ben geweest .....
Ok, wellicht dan "eens, maar misschien nog een keer"
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')