oopsquote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Even corrupt volgens mij. Doel jij niet op Finland?
M'n vader is nu ook in z'n woning te Lapland en hij gaf al aan dat het niet veel kouder was dan hier. Bizarquote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oops. Kan ik dit nog afschuiven op het feit dat ik nog maar 2 kopjes koffie op heb vandaag?
Het is hier trouwens een bijna tropische zomer, al weken achter elkaar zo'n 28-30 graden overdag en het koelt niet verder af dan 20 graden 's nachts. Zelfs toen wij 4 weken geleden aan het wandelen waren in Noord Zweden, over de poolcirkel liepen we met 22 graden door de sneeuw....
Groenland is zo clean dat ze zelfs geen gele kleur krijgen...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:21 schreef Dven het volgende:
Ach, de hele wereld, met uitzondering van wat Westerse landen, is corrupt
[ afbeelding ]
Soms kan je daar een zeerob omkopen met een sardientje.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Groenland is zo clean dat ze zelfs geen gele kleur krijgen...
Zonde, je bent hier van harte welkomquote:Op maandag 28 juli 2014 23:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, je bent een Nederlander die van 1 foto zijn mening al klaar heeft.
Bulgarije? Ik zie een Canadese vlag?
Een land waar ik de taal niet spreek ga ik me niet vestigen en Bulgaars lijkt me net ff wat te lastig om te leren. Blijven er nog genoeg opties over.
Hoeveel heb je er voor moeten betalen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:11 schreef Barbusse het volgende:
Promotie gemacht, dus ik blijf nog even hierCorruptie of niet
HE-LE-MAAL NIKS!quote:
Bazenbribequote:
Nicequote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:49 schreef Dven het volgende:
Ben er achter gekomen dat één van de restaurants in de stad 24/7 werkt
Nooit meer gore doner na het stappen maar gewoon een goede maaltijd scoren
Dat is van Denemarken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Groenland is zo clean dat ze zelfs geen gele kleur krijgen...
Hier is het best een relaxed tentje. Niet super speciaal, wel best gezelligquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:19 schreef flipsen het volgende:
Zit er hier ook eentje, maar is een dure ongezellige tent, beetje eetcafe achtig. Daarnaast wonen wij natuurlijk 25km uit het centrum, dat helpt ook niet
Yeah....dat zal dan wel de hele tijd CNN worden.....nou ja dan maar geen TV meer....mis ik niets aan hier...maar het lijkt wel of ik terug gezapped ben naar een Communistisch land.....quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Via internet blieken, dan is het gratis
Zoals?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan gewoon alles kijken wat ik wil op internet
Laatst nog de uitzending over de verkeersdoden gezien Dven?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Zonde, je bent hier van harte welkom
Verder een zinloze discussie die inderdaad al te vaak gevoerd is. Bulgarije als gevaarlijk land bestempelen is ook zo ongeveer één van de meest belachelijke dingen die ik ooit heb gehoord.
Groot gedeelte van de verkeersdoden komen hier door het verouderde wagenpark en wegen. Ook aanrijdingen met vee en dieren staan hoog. Alleszins veel zaken die voorkomen kunnen worden door een normale rijstijl aan te houden. Veel doden zijn ook onvoorzichtige jonge motorrijders. Het is hier een gewoonte om op de plek van het ongeval een soort plakkaat te maken met wat bloemen en zo. Bijzonder vaak ligt er ook een motorhelm op. Enfin, die statistieken dalen ieder geval al flink. van 102 per miljoen inwoners naar 89, 82 en over 2013, 74 doden per 1 miljoen inwoners. Dat is iets meer dan twee keer zo veel als in Nederland. Wat zo ongeveer tot de veiligste landen ter wereld behoort. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, maar wat mij betreft alleszins geen punt van aandacht om een land als veilig of niet veilig te beschouwen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Laatst nog de uitzending over de verkeersdoden gezien Dven?
Overigens heb je wel gelijk. Het is niet zo als in Afrika. Ik draafde een beetje door.
quote:Environmental Hazards
Bulgaria is located in a seismically active area of the world, making it susceptible to earthquakes.
Earthquake preparation and safety are important:
Preparations: Have an earthquake survival kit on hand.
Gewoon Hola installeren en Nederlandse TV (terug)kijken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Yeah....dat zal dan wel de hele tijd CNN worden.....nou ja dan maar geen TV meer....mis ik niets aan hier...maar het lijkt wel of ik terug gezapped ben naar een Communistisch land.....
Wat die verkeerdoden betreft: ik heb teveel dronken mafketels ongelukken zien veroorzaken in Bulgarije. Helaas veel jonge mensen en rijkeluis zoontjes die met papa's Acura over de weg zeilen met een slok op.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Groot gedeelte van de verkeersdoden komen hier door het verouderde wagenpark en wegen. Ook aanrijdingen met vee en dieren staan hoog. Alleszins veel zaken die voorkomen kunnen worden door een normale rijstijl aan te houden. Veel doden zijn overigens jonge motorrijders. Die statistieken dalen trouwens al flink. van 102 per miljoen inwoners naar 89, 82 en over 2013, 74 doden per 1 miljoen inwoners. Dat is iets meer dan twee keer zo veel als in Nederland. Wat zo ongeveer tot de veiligste landen ter wereld behoort. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, maar wat mij betreft alleszins geen punt van aandacht om een land als veilig of niet veilig te beschouwen.
Ook qua geweld valt het bijzonder mee. Er komen ongeveer (wederom) 2 keer zoveel mensen om door geweld als in Nederland. Wat in het voordeel spreekt is dat een relatief groot gedeelte al crimineel-milieu-gerelateerd is. En het vrij vaak Roma betreft
En voor mij het grootste voordeel : Zo ongeveer alles van dit speelt zich af in Sofia, Plovdiv en al iets minder, Varna. In deze gemeente met ruim 100.000 inwoners staat het al in de kranten wanneer er een kroeggevecht is
Overigens nog een grappig stukje uit een stukje van de Amerikaanse overheid over gevaren en dergelijke in Bulgarije.
[..]
Ga eens ff kijken. BG tv drama? Ik vind de Bulgaarse TV een verademing vergeleken met hier.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon Hola installeren en Nederlandse TV (terug)kijken.
Kijk niet zo vaak TV maar als ik iets kijk dan is het Nederlandse TV. Bulgaarse TV is immers DRAMA
Azizquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ga eens ff kijken. BG tv drama? Ik vind de Bulgaarse TV een verademing vergeleken met hier.
Ik tolereer zelfs Azizboven die Canadese troep...
Ja die zangeressen/danseressen zijn wel lekkere meiden...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Aziz
De eerste keer dat ik dat zag![]()
Af en toe wel met oordoppen de chalgaclub in om wat danseressen te zien
Overigens weer eens twee mensen overleden door overstromingen hier gisteravond. Kilometer of 50 hier vandaan, aan de andere kant van de Balkan.
ik ben slecht 1 keer in Bulgarije geweest en spreek geen woord Bulgaars (buiten blagodarya en dve biri om. En zeker weten of dit correct is doe ik niet) maar de enige zender die me bij is gebleven is die ene met louter traditionele zang en dans, de hele dag en nacht door. Hartsikke ouderwets en vreselijk kitsch. En serieus dat het isquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:24 schreef Dven het volgende:
Kijk niet zo vaak TV maar als ik iets kijk dan is het Nederlandse TV. Bulgaarse TV is immers DRAMA
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |