Discriminazie.quote:Instagram verwijdert ondergoedselfie zwaarlijvige tiener
De 19-jarige Samm Newmann uit Ohio trekt ten strijde tegen de manier waarop sociale media tegen 'schoonheid' aankijken. Volgens de tiener, die kampt met overgewicht, verwijderde Instagram haar account omdat ze een foto van zichzelf in ondergoed had geplaatst. De fotosite zou ingegrepen hebben nadat er klachten binnengekomen waren over haar gewicht.
'Sommige sterren en slanke meisjes dragen nog veel minder en zij komen daar wel mee weg', klaagt de studente bij Fox News. 'Waarom mogen zij dat wel?', vraagt Samm zich af.
Volgens de studente is het probleem van Instagram 'iedereen die niet in hun agenda past het zwijgen oplegt'. 'Ik ben in het verleden al genoeg gepest met mijn postuur. Nu ik op mijn vervolgopleiding met andere mensen in contact ben gekomen, ben ik eindelijk uit mijn schulp gekropen. En dan gebeurt dit weer.'
Vergissing
Instagram neemt het verwijderen van de account serieus. Inmiddels staat het profiel van Samm weer online. 'Soms maakt ons team een fout', reageerde het bedrijf op de heisa. 'In dit geval hebben we de vergissing rechtgezet toen we op de hoogte gebracht werden. We excuseren ons voor het ongemak.'
Tevreden is de studente echter nog steeds niet. Haar account mag dan beschikbaar zijn, de 'ondergoedselfie' is spoorloos verdwenen. 'Dat is mijn punt; de hypocrisie is er nog steeds. Ik leg me niet zomaar neer bij de werking van bedrijven als Instagram. Ik zal de grenzen van wat gepast is op sociale media blijven opzoeken en het aanspreekpunt zijn van lotgenoten', meent ze.
'Versta me niet verkeerd, dit is me niet enkel om zwaarlijvige meisjes te doen. Heel wat slanke meisjes worden ook gepest omdat ze zijn wie ze zijn. Wie niet in het keurslijf past, valt buiten de boot.'
Trotse moeder
Wat de toekomst ook brengt, de moeder van Samm is ervan overtuigd dat haar dochter het ver zal schoppen. 'Ik ben trots op haar', klinkt het. 'Ze is een slimme meid en ze weet wat ze doet, dus over haar maak ik me helemaal geen zorgen.'
Leuk gevonden.quote:Volgens de studente is het probleem van Instagram 'iedereen die niet in hun agenda past het zwijgen oplegt'.
Dit.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, op Facebook zijn stapels dode joodse kinderen prima, pagina wordt aangegeven en niet verwijderd, maar een tepel en je hebt een probleem.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ach, ze probeert in ieder geval geen mensen in de val te lokken met handig genomen foto's uit voordelige hoeken en goed gekropt.
Oh zeker, maar wie is Instragram om te bepalen of iemand lelijk is of niet?quote:
Dit idd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh zeker, maar wie is Instragram om te bepalen of iemand lelijk is of niet?
Terrecht ja?quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:08 schreef Lalavy het volgende:
Terrecht, beetje mensen oogaids bezorgen
Dat ook, maar waarom zouden lelijke mensen geen selfies mogen plaatsen ?quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard min of meer hetzelfde. Ik vind het ook niet mooi, maar nou en?quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat ook, maar waarom zouden lelijke mensen geen selfies mogen plaatsen ?
psies, het gaat ze gewoon niks aan. En wat de mensen die het zien er van vinden moeten ze helemaal zelf weten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard min of meer hetzelfde. Ik vind het ook niet mooi, maar nou en?
Pfff idd ja, triest. En OT: Dat meisje heeft gewoon gelijk, en aangezien het in Amerika is moet ze 20 miljoen schadevergoeding vragen, durf te wedden dat ze er nog 10 krijgt ook.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Terrecht ja?. Over oogaids gesproken...
Eens.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:59 schreef jogy het volgende:
Als ze dit nou echt heeft gedaan om het punt te maken dat instagram er een dubbele standaard op nahoudt vind ik het wel een applausje waard voor haar.
Dat is inderdaad waanzin.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat gezicht er nog eens bijquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Genoeg mannen die op dikkere vrouwen vallen hoor.
Ja, zoiets zal het wel zijn. Volgens mij gaat het op fb ook zo. Geen handig systeem.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:10 schreef rachieee het volgende:
Misschien hebben heel veel mensen de foto gerapporteerd en is haar account automatisch offline gezet? Ik vind het overigens ook niet kunnen dat ze dat doen vanwege die foto. Er zijn best veel vrouwen die zich in ondergoed en bikini's laten zien op Insta. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen de drang voelen om lichamen te delen, maar dat is weer iets anders.
quote:Trotse moeder
Wat de toekomst ook brengt, de moeder van Samm is ervan overtuigd dat haar dochter het ver zal schoppen. 'Ik ben trots op haar', klinkt het. 'Ze is een slimme meid en ze weet wat ze doet, dus over haar maak ik me helemaal geen zorgen.'
Ja dikke mannen die zelf geen slanke chick kunnen krijgenquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Genoeg mannen die op dikkere vrouwen vallen hoor.
Een privébedrijf dat zelf z'n criteria vast mag stellen. In de VS doen ze gelukkig minder krampachtig over discriminatie dan hier.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien doen ze dat wel omdat ze geen zin hebben om nar vadsige nijlpaardlichamen te kijken?quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:10 schreef rachieee het volgende:
Misschien hebben heel veel mensen de foto gerapporteerd en is haar account automatisch offline gezet? Ik vind het overigens ook niet kunnen dat ze dat doen vanwege die foto. Er zijn best veel vrouwen die zich in ondergoed en bikini's laten zien op Insta. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen de drang voelen om lichamen te delen, maar dat is weer iets anders.
Dat zou inderdaad ook goed kunnen ja. Dan is het op zich een ander verhaal maar niet veel minder treurig natuurlijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:10 schreef rachieee het volgende:
Gelukkig leven we hier in Nederland al zou je soms denken van niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:28 schreef Twiitch het volgende:
Dikke mensen zijn walgelijk en zouden onder dwang af moeten vallen.
Mja, er niet naar willen kijken en rapporteren zodat het offline gehaald wordt zijn wel twee heel verschillende dingen natuurlijk. Alhoewel, ik hoop dat het ook lukt met babyfoto's, huisdieren en gerechten. Hm.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien doen ze dat wel omdat ze geen zin hebben om nar vadsige nijlpaardlichamen te kijken?
Precies, opbokken met die jankende schijtfabrieken overal, babyban!quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, er niet naar willen kijken en rapporteren zodat het offline gehaald wordt zijn wel twee heel verschillende dingen natuurlijk. Alhoewel, ik hoop dat het ook lukt met babyfoto's, huisdieren en gerechten. Hm.
Groepje oprichten met een paar duizend leden die elkaar helpen om poepfabrieken van facebook en instagram af te rapporteren!quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, opbokken met die jankende schijtfabrieken overal, babyban!
Tja, daar is zo'n systeem voor: om democratisch te beslissen wat wél en niet acceptabel is. FOK! doet dat bijvoorbeeld ook met die plusjes en minnetjes op de FPquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, er niet naar willen kijken en rapporteren zodat het offline gehaald wordt zijn wel twee heel verschillende dingen natuurlijk. Alhoewel, ik hoop dat het ook lukt met babyfoto's, huisdieren en gerechten. Hm.
Goed lichaam??????????quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:02 schreef ShevaJB het volgende:
Goed lichaam, alleen jammer van dat hoofd
Tuurlijk niet. Dat heeft ze er gewoon achteraf bij verzonnen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:59 schreef jogy het volgende:
Als ze dit nou echt heeft gedaan om het punt te maken dat instagram er een dubbele standaard op nahoudt vind ik het wel een applausje waard voor haar.
Daarom ook het voorbehoud.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dat heeft ze er gewoon achteraf bij verzonnen.
Mensen komen in alle soorten en maten, dit meisje is wie ze is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:32 schreef Miauw_Zedong het volgende:
En terecht .... Zo'n vadsig mormel wordt niemand vrolijk van.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:19 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij kun je moeilijk gaan beweren dat ze puntige knieen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |