koude douche?quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Omg, ik hoop echt niet dat zaterdag de weeen gaan beginnen... 33 graden
Ga je thuis bevallen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Omg, ik hoop echt niet dat zaterdag de weeen gaan beginnen... 33 graden
Hier ookquote:Op woensdag 16 juli 2014 20:30 schreef Moppert het volgende:
Ik ben bevallen in een hittegolf en het is echt compleet aan mij voorbij gegaan
Ze hebben ook airco hoor in de suitesquote:
quote:
Ah dat klinkt bemoedigendquote:Op woensdag 16 juli 2014 20:30 schreef Moppert het volgende:
Ik ben bevallen in een hittegolf en het is echt compleet aan mij voorbij gegaan
Please blijf daar niet op hangen.. weeën gaan heel vaak niet volgens het boekjequote:Op woensdag 16 juli 2014 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nee GM, maar ik moet 2 uur om de 5 minuten weeen hebben voor ik kan bellen.
Oh, dat is wel een goeie tip. Vond het ook best raar want ik heb een gastles gehad van een andere VKpraktijk bij zwangerschapsgym en daar moest je na een uur al bellen geloof ik...quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:39 schreef Moppert het volgende:
[..]
Please blijf daar niet op hangen.. weeën gaan heel vaak niet volgens het boekje
Als jij denkt dat het eerder moet bel ze dan gewoon..
dikke +1quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:39 schreef Moppert het volgende:
[..]
Please blijf daar niet op hangen.. weeën gaan heel vaak niet volgens het boekje
Als jij denkt dat het eerder moet bel ze dan gewoon..
Ik hield me ook netjes aan wat men had aangegeven. Werd het per ongeluk toch een thuisbevalling, want toen de vk er was had ik al volledige ontsluiting en persweeenquote:Op woensdag 16 juli 2014 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, dat is wel een goeie tip. Vond het ook best raar want ik heb een gastles gehad van een andere VKpraktijk bij zwangerschapsgym en daar moest je na een uur al bellen geloof ik...
ik vind het nog een ruime schattingquote:Op woensdag 16 juli 2014 21:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Whoa ik sta in de top 10!
Vanavond hadden we de les 'persen' in de Samen Bevallen cursus. Heel leuk, de schatting die de first-time-vaders maakten van hoe lang dat duurt. Ze dachten allemaal zo rond de 5 minuten. I blame Hollywood.
en 45 min is ook nog heel dichtbij hoor, I wish! dan kun je nog eens een keer aanwaaien voor een kopje koffie.quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja en over het moederinhuisdilemma: thanks voor de tips! Mijn ouders wonen op 45 minuten rijden en schoonouders op 2 uur. Niet dichtbij dus.
Ik denk dat we inderdaad maar gaan voor moeder die komt als man weer werkt. Wil toch ook een tijdje samen met man zonder kraam de boel kunnen ontdekken. Als blijkt dat het toch niet gaat dan kan ik altijd nog bellen en is ze er zo. Schoonmoeder in huis idem, dat kan nadat man weer aan het werk is, en zien we dan wel.
Gelukkig is m'n moeder heel relaxed hoor, het was gewoon lief aangeboden maar geen ruzie als ik dat niet wil ofzo.
Da's fijnquote:Op woensdag 16 juli 2014 21:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja en over het moederinhuisdilemma: thanks voor de tips! Mijn ouders wonen op 45 minuten rijden en schoonouders op 2 uur. Niet dichtbij dus.
Ik denk dat we inderdaad maar gaan voor moeder die komt als man weer werkt. Wil toch ook een tijdje samen met man zonder kraam de boel kunnen ontdekken. Als blijkt dat het toch niet gaat dan kan ik altijd nog bellen en is ze er zo. Schoonmoeder in huis idem, dat kan nadat man weer aan het werk is, en zien we dan wel.
Gelukkig is m'n moeder heel relaxed hoor, het was gewoon lief aangeboden maar geen ruzie als ik dat niet wil ofzo.
Naar aanleiding van dit, even gevraagd. Hij zei eerst een paar uur, en toen ik het beter uitlegde kwartier. Paar uur denkt hij het hele gebeuren denk ik. Ik laat hem nog even in de waan.quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Whoa ik sta in de top 10!
Vanavond hadden we de les 'persen' in de Samen Bevallen cursus. Heel leuk, de schatting die de first-time-vaders maakten van hoe lang dat duurt. Ze dachten allemaal zo rond de 5 minuten. I blame Hollywood.
Nee hoor, het is mijn eerstequote:Op woensdag 16 juli 2014 21:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Sun maar dit is toch niet jouw eerste kindje of wel? Want dan zal het wellicht ook vlotter verlopen. Dan vind ik die 2 uur ook aan de late kant. Ging jij voor een thuisbevalling?
Zo voelde ik mij dus ookquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
ik was trouwens weer de enige die d'r hand op stak toen ze vroegen wie een thuisbevalling overwoogik begin mezelf bijna een rariteit te vinden
ik mag hoogstwaarschijnlijk niet. Portiekwoning en slaap/badkamer op de tweede verdieping...quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
ik was trouwens weer de enige die d'r hand op stak toen ze vroegen wie een thuisbevalling overwoogik begin mezelf bijna een rariteit te vinden
Dat argument snap ik niet helemaal eigenlijk. Ik heb ook geen slaapkamer op de begane grond?quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:05 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik mag hoogstwaarschijnlijk niet. Portiekwoning en slaap/badkamer op de tweede verdieping...toch een beetje jammer. Kan nog iemand van de vk praktijk komen laten kijken, maar de huizen hier zijn allemaal ongeveer dezelfde bouw, dus de vk gisteren ging er van uit dat het niet aan te raden is.
nou, ik overwoog het wel ja. Zie iig geen reden om het per definitie af te schrijven. Ik hoop in een geboortekliniek ook op een ongecompliceerde bevalling, en dát kan ook thuis.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:11 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij zijn paramedici wel wat gewendmaar goed, ik ken de protocollen natuurlijk ook niet. Zou je het anders wel willen?
ja, denk het wel. Maar het is ook kerstmis!quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:19 schreef Stormqueen het volgende:
Komen die serieus allemaal bij jullie ook als je nét bevallen bent?
Ja, misschien ook wel. Het is heel persoonlijk natuurlijk. Voor mij geeft het veel rust om alle opties open te houden, maar dat is niet voor iedereen hetzelfde.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:22 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja, denk het wel. Maar het is ook kerstmis!![]()
Maar in het geboortehotel kan ik rustig een paar dagen blijven na de bevalling, gaan er een x aantal dagen kraamzorg af. En voor hetzelfde geld beval ik in de eerste week van december en dan is het geen probleem. En voor hetzelfde geld pas op tweede kerstdag of later en dan ben ik ws blij met de afleiding die ze me in de laatste dagen verzorgen?
Ik vind dit soms lastig hoor, ik heb nu een aantal vk's van de praktijk gezien, en die van deze week bijv,.. tsja ik heb haar een paar dingen gevraagd waarop ik het eigenlijk niet helemaal eens ben met haar antwoord, zoals ook het thuisbevallen, maar ik ben ook maar een 1st timer.. weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik heb nog geen mignonne ontmoet op mijn praktijkquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:21 schreef mignonne het volgende:
Mja er worden steeds meer eisen gesteld aan de omstandigheden van thuisbevallingen. Truth is dat als je eem hartaanval krijgt ze je ook niet laten liggen natuurlijk, daar ligt het niet aan. Wat wel zo is, als je niet via de trap naar buiten kunt, moet je via het raam, en dan moet de brandweer dus komen.
In principe hoort je verloskundige van te voren jn te schatten of je wel of niet per brancard van de trap af kan, en als dat niet kan, dan moet ze doorgeven aan de meldkamer dat er ook een ladderwagen moet komen.
Het is een vermijdbaar risico, maar wel echt een heel klein risico. Slechts 4% van de verwijzingen naar het ziekenhuis zijn echt spoedsituaties, de rest is pijnstilling of niet vorderen. Als er spoed is dan is er ook nog onderscheid daarbinnen in wat voor soort spoed, en of je wel of niet zelf van de trap van de trap kunt lopen. Al met al is er dus echt maar een hele kleine kans dat je echt je raam uit getakeld zou moeten worden.
ga bij jezelf na hoe graag je thuis wilt bevallen en praat erover met je verloskundige. Jij beslist waar je bevalt, zij geven hun advies over die locatie, aan jou wat je ermee doet
sorry :p t is een soort pavlov reactiequote:Op woensdag 16 juli 2014 22:23 schreef Stormqueen het volgende:
ik zat al te hopen dat mignonne nog even kwam kijken![]()
als jr nou over 2 jaar nog een kint krijgt bel je me maar en ga je sowieso lekker thuisquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:26 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ik vind dit soms lastig hoor, ik heb nu een aantal vk's van de praktijk gezien, en die van deze week bijv,.. tsja ik heb haar een paar dingen gevraagd waarop ik het eigenlijk niet helemaal eens ben met haar antwoord, zoals ook het thuisbevallen, maar ik ben ook maar een 1st timer.. weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik heb nog geen mignonne ontmoet op mijn praktijk
mja maar dan worden vliegtickets gewoon te duur. Als het echt niet kan kunnen we altijd nog kijken of er andere accomodatie te regelen valt. Maar vooralsnog hebben we dan 4 man in huis, in twee gastenkamers, die zichzelf bedruipen en zich ook wel laten wegsturen. En reken maar dat zij het kerstmaal gaan kokenquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, misschien ook wel. Het is heel persoonlijk natuurlijk. Voor mij geeft het veel rust om alle opties open te houden, maar dat is niet voor iedereen hetzelfde.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
sorry :p t is een soort pavlov reactie![]()
ik zat sherlock te kijken en tune op t goeie moment jn zo te lezen
(En nu lijkt het net alsof ik heel erg ben van het tegen alle regeltjes jn gaan bevallen, zo is het niet hoor. Maar het valt mij op dat zoveel dingen als moeten worden gebracht terwijl het toch echt een advies is waar maar heel weinig ruimte voor de moeder zelf in wordt gelaten. Sommige zorgverleners weten zelf niet eens goed te onderbouwen waarom ze iets wel of niet willen, ook naar mij toe niet. 'Dat is gewoon protocol' ja dan ben je dus nie goe bezig he als zorgverlener...)
Vieren jullie ook echt Brits kerstmis? Dat lijkt me zo gezelligquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:28 schreef Crumpette het volgende:
[..]
mja maar dan worden vliegtickets gewoon te duur. Als het echt niet kan kunnen we altijd nog kijken of er andere accomodatie te regelen valt. Maar vooralsnog hebben we dan 4 man in huis, in twee gastenkamers, die zichzelf bedruipen en zich ook wel laten wegsturen. En reken maar dat zij het kerstmaal gaan koken
ja nee dat bedoelde ik ook nietquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
als jr nou over 2 jaar nog een kint krijgt bel je me maar en ga je sowieso lekker thuis
Voor nu kan ik je daar niet mee helpen helaasch
quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vond ik ook wel fijn aan de lactatiekundige vanavond, die was daar ook wel open minded in.
Het enige wat we echt echt echt niet mochten doen was het hoofdje tegen de tiet duwen
jaquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vieren jullie ook echt Brits kerstmis? Dat lijkt me zo gezellig
Ja, die visual kreeg ik er zelf inderdaad ook al bijquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:33 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
En terecht, ik heb ook liever dat er met beleid een stukje taart gevoerd wordt dan dat k met mn harses in de taart wordt geduwd
Dat wordt ananas inslaan dusquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:35 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja![]()
![]()
enorm Brits kersmis. With aaallll the trimmings en ladingen kadootjes en tradities en muziek en het hele huis ziet er uit als een kerstmarkt. En dan vervolgens helemaal volgevreten allemaal samen tv kijken
.
Wij deden thuis nooit kerst vroeger dus ik ben hier nu heel erg aan gehechtfamilie gevoel. Ik hoop heel erg dat ik beval ruim voor die tijd.
ja. Heb je helemaal gelijk in, ik vind dat ook slordig. Er ligt blijkbaar toch een soort stigma op toegeven dat je het niet zeker weet en dat je het even na gaat zoeken. Terwijl je gewoon niet alles kunt weten van medicatie bijv, dat is mijn vak niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:32 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja nee dat bedoelde ik ook nietmaar meer dat, van de week werden dingen gewoon niet duidelijk onderbouwd, en dan voel ik me niet helemaal serieus genomen. Ik doe ontzettend mn best om me op te leiden tot mama, ik ben niet dom, en dan moet ik maar dingen aannemen op autoriteit?
bv ook met die erythromycine he, ik vroeg dat haar, en zij zo nee, nee, je kunt beter niks gebruiken nee. Toen noemde ik het farmaco-kompas en toen ging ze het opzoeken, zei dat zij in de praktijk altijd het kompas aanhielden - dan mag het dus ineens wel, en vervolgens dat ik toch maar heel spaarzaam moest zijn ermee dan.zeg me dan liever dat je het even nazoekt en me belt.
Nouja, en dan weet ik dus gewoon niet zo goed wat ik daarmee moet. Ik ben toevallig expert op het gebied van mijn randvoorwaarden, omdat het om mijn leven gaatquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja. Heb je helemaal gelijk in, ik vind dat ook slordig. Er ligt blijkbaar toch een soort stigma op toegeven dat je het niet zeker weet en dat je het even na gaat zoeken. Terwijl je gewoon niet alles kunt weten van medicatie bijv, dat is mijn vak niet.
En dat soort dingen bedoel ik dus idd, dat er soms heel snel iets geroepen wordt terwijl men helemaal niet goed weet hoe het zit. Niet alleen verloskundigen overigens hoor, ook andere zorgverleners en mensen jn het algemeen.
Oh helpquote:Op woensdag 16 juli 2014 21:51 schreef marel88 het volgende:
Gefeliciteerd, LL! Wat fijn dat het spontaan begonnen is!
En OMG, we zijn 4e, Amsel! (Of eigenlijk 5e als we room meerekenen)
ja zie je wel, ik dacht dat je haar naam al wel eens genoemd hadquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat lijkt me wel gek idd.
Ik had bij beide kinderen vaak dezelfde. Bij nummer ,2 heb ik er 1 eigenlijk niet gehad, omdat zij vrij op mijn controle dag was, maar bij nummer 1 had ik haar altijd.
mignonne, die zit bij jouw stage praktijk nuvind het steeds zo grappig haar op jouw fb te zien! Zij heeft ook de eerste echo bij E gemaakt
klopt, maar het kán zijn dat er al iemand anders ligt te baren of ze om een andere reden niet kan komen, dan krijg je dus tóch de vervanger aan je bed. En dan kan het zomaar zijn dat je die nog nooit of maar 1 keer gezien hebt. Dat vind ik persoonlijk het nadeel aan eenpersoons praktijken ( mijn moeder had dit bijvoorbeeld toen mijn broertje werd geboren. )quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:40 schreef Heliotrope het volgende:
Kan ik me voorstellen JM!
Hoe werkt dat praktisch, is ze sowieso bij je bevalling, dan zou ze altijd dienst hebben?
Moggelquote:Op donderdag 17 juli 2014 07:02 schreef Heliotrope het volgende:
Goedemorgen![]()
Nog wat verse baby's weer vandaag?![]()
Gisteren voorlichtingsavond bij de verloskundige, en de hele nacht gedroomd over pasgeboren baby's, werkt goed
Dit idd! Mijn praktijk heeft er 8, maar verdeeld over 2 teams, dus ik zie effectief ook 4 vk's. Was prima te doen. Het was wel heel prettig dat de vk die mijn extra groeiecho's heeft gedaan, ook de bevalling deed. Maar dat is gewoon toeval. Ik kon het met alle vier wel goed vinden, dat scheelt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb helemaal geen moeite met mijn praktijk van vier vk's. Kan me ook bijna niet voorstellen dat je dan de namen van die mensen niet weet ofzohet zijn er 4, niet 40
dat kan in een groter team ook gebeuren. Er zijn verschillende manieren om zo'n situatie op te lossen. Soms bellen ze hun eigen collega soms een andere praktijk, das maar net hoe de afspraken onderling zijn. En als je overgedragen wordt aan het ziekenhuis dan heb je uiteindelijk natuurlijk ook iemand anders die je begeleidt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klopt, maar het kán zijn dat er al iemand anders ligt te baren of ze om een andere reden niet kan komen, dan krijg je dus tóch de vervanger aan je bed. En dan kan het zomaar zijn dat je die nog nooit of maar 1 keer gezien hebt. Dat vind ik persoonlijk het nadeel aan eenpersoons praktijken ( mijn moeder had dit bijvoorbeeld toen mijn broertje werd geboren. )
Hier ook, maar dan 3 vks per team. Ik vind het fijn hoorquote:Op donderdag 17 juli 2014 07:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit idd! Mijn praktijk heeft er 8, maar verdeeld over 2 teams, dus ik zie effectief ook 4 vk's. Was prima te doen. Het was wel heel prettig dat de vk die mijn extra groeiecho's heeft gedaan, ook de bevalling deed. Maar dat is gewoon toeval. Ik kon het met alle vier wel goed vinden, dat scheelt.
en jullie roddelen ook over ons in je werkoverleg en koffiepauzes uiteraardquote:Op donderdag 17 juli 2014 08:00 schreef mignonne het volgende:
En van de andere kant van het bureau... je doet dat werk niet omdat je zo vreselijk mensenschuw bent natuurlijkeen team van 4 betekent zo'n 35-40 hoogzwangeren per maand die je dus elke week ziet, dat onthou je wel. En mja, de een is er beter in dan de ander, maar de meeste vk's die ik ken zijn vrij goed op de hoogte van hun mensen. Zelfs in het ziekenhuis.
Ik kan me herinneren dat mijn vriend na de bevalling nog een heel gesprekje had met de vk over hoeveel bevallingen ze nou begeleidde gemiddeld. Ik kan me het niet meer precies herinneren (like duh, ik had een klein hompje kind op mijn borst liggenquote:Op donderdag 17 juli 2014 08:21 schreef Heliotrope het volgende:
Met zijn vieren dat aantal? Dus ruim een bevalling per dag? En heb je dan 2x per week dienst? Of klopt er iets niet aan mijn rekenkunsten
Nee dat gaat alleen op als je allemaal fulltime werkt, en lang leve vrouwen aan het werk, dat doet lang niet iedereenquote:Op donderdag 17 juli 2014 08:21 schreef Heliotrope het volgende:
Met zijn vieren dat aantal? Dus ruim een bevalling per dag? En heb je dan 2x per week dienst? Of klopt er iets niet aan mijn rekenkunsten
quote:Op donderdag 17 juli 2014 08:00 schreef mignonne het volgende:
En van de andere kant van het bureau... je doet dat werk niet omdat je zo vreselijk mensenschuw bent natuurlijkeen team van 4 betekent zo'n 35-40 hoogzwangeren per maand die je dus elke week ziet, dat onthou je wel. En mja, de een is er beter in dan de ander, maar de meeste vk's die ik ken zijn vrij goed op de hoogte van hun mensen. Zelfs in het ziekenhuis.
Ahja oke, duidelijk, dankje!quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee dat gaat alleen op als je allemaal fulltime werkt, en lang leve vrouwen aan het werk, dat doet lang niet iedereenBovendien draag je dus nog best een deel van je zwangeren over tijdens de zwangerschap, aan het ziekenhuis. Bijvoorbeeld omdat ze een keizersnede hebben gehad bij de eerste, omdat de bloeddruk stijgt enz enz noem maar op. In de praktijk blijf je niet met zoveel vrouwen over, de kraambedden doe je dan weer wel over het algemeen, daarom reken je ze wel mee in je berekening zeg maar.
En er zij ook echt drukke periodes en rustige periodes zeg maar in een praktijk. Scheelt ook nog heel erg met hoeveel vk's je in de praktijk bent.
En hoeveel diensten je hebt hangt dus af van of je fulltime werkt, met hoeveel je werkt en hoe de diensten eruit zien. Meestal zijn het 24 uurs diensten, maar er zijn ook praktijken die 48 uurs diensten hebben.
Ken je dat verhaal van de bloemetjes en bijtjes?quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:22 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik heb 2 vaste vk's, en 1 vervanger, alledrie ook al minimaal 2x gezien.
Kleine ego-jompel, want vandaag al een half jaar zwangerhoe is dat zo opeens gekomen??
Half jaar voor LMNquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:22 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik heb 2 vaste vk's, en 1 vervanger, alledrie ook al minimaal 2x gezien.
Kleine ego-jompel, want vandaag al een half jaar zwangerhoe is dat zo opeens gekomen??
nee, een vieze WC-bril toch?quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:24 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ken je dat verhaal van de bloemetjes en bijtjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |