Dat valt nogal mee. Naar aanleiding van de discussie eerder heb ik dat opgezocht, Pluto krijgt bij dag een paar honderd keer zoveel licht als de nachtkant van de aarde bij volle maan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe bedoel je in het echt? Het ding krijgt nogal weinig licht, ik denk dat je in het echt echt amper iets ziet.
Ja, die willen natuurlijk niets liever dan dat die dwergplaneet weer promoveert tot 'echte planeet'.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:48 schreef Maanvis het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)werd-aangenomen.html
Dat zou toch mooi zijn? Pluto back in the familyquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, die willen natuurlijk niets liever dan dat die dwergplaneet weer promoveert tot 'echte planeet'.
En ondertussen al die aliens die onze radiosignalen opvangen dat we eerst 9 dan 8 en dan weer 9 planeten hebben... denken van 'wtf hebben ze een death star opnieuw opgebouwd ofzo'..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:51 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Dat zou toch mooi zijn? Pluto back in the family
Ach ja, wat doet grootte er ook toe?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij blijft ruim kleiner dan onze maan.
Ach, het is maar wat voor naampje je eraan geeft. Op zich ben ik het er wel mee eens dat Pluto meer thuishoort bij de honderden min of meer vergelijkbare (maar net iets kleinere) Kuypergordelobjecten dan in het bekende rijtje planeten.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:51 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Dat zou toch mooi zijn? Pluto back in the family
lolquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En ondertussen al die aliens die onze radiosignalen opvangen dat we eerst 9 dan 8 en dan weer 9 planeten hebben... denken van 'wtf hebben ze een death star opnieuw opgebouwd ofzo'..
Ik lig er ook niet wakker van hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ach, het is maar wat voor naampje je eraan geeft. Op zich ben ik het er wel mee eens dat Pluto meer thuishoort bij de honderden min of meer vergelijkbare (maar net iets kleinere) Kuypergordelobjecten dan in het bekende rijtje planeten.
Het is en blijft een nogal klein ding. Ik kan ieg niet wakker liggen van de terminologie.
hahaha, hier dus ook alquote:
Achja, dit is ook wel gezellig met de bekende 'gezichten' uit w&tquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:02 schreef Maanvis het volgende:
En ondertussen worden er nieuwsberichten op FOK! geplaatst over Pluto zonder naar dit geweldige topique te verwijzen. Dat vind ik wel jammer, nu.nl verwijst tegenwoordig vaak wel naar relevante achtergrondinfo.
Oeps, net een linkje gepost in dat nieuwsbericht.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Achja, dit is ook wel gezellig met de bekende 'gezichten' uit w&t
aiaiaiai, krijgen we dadelijk weer een stormloop hier zoals in het rosetta topicquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oeps, net een linkje gepost in dat nieuwsbericht.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel meevalt. Rosetta was toch heel anders... het was echt live te volgen, het was een Europees project, het was een echte landing, etc, etc.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:06 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
aiaiaiai, krijgen we dadelijk weer een stormloop hier zoals in het rosetta topic
grapje
go your gangno problemo
Dat is waarquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel meevalt. Rosetta was toch heel anders... het was echt live te volgen, het was een Europees project, het was een echte landing, etc, etc.
Voordat we weer echt nieuws hebben over New Horizons zijn we 1-2 dagen verder.
Concurrentie van New Horizons momenteel, en Philae laat ook niet al teveel van zich horen. Komt vast wel weer.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Dat is waar
en als je nu kijkt is het rosetta topic alweer een beetje aan t uitsterven
Een van de doelen van de missie is om de chemische samentelling van het oppervalk te achterhalen, dus veel zekerheid is er ook niet volgens mij.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Concurrentie van New Horizons momenteel, en Philae laat ook niet al teveel van zich horen. Komt vast wel weer.
Hoe zit het trouwens met de samenstelling van Pluto? Het wordt overal omschreven als een 'ijsbal' maar ik krijg soms wel eens het gevoel dat van al dat soort objecten wordt verondersteld dat ze uit ijs bestaan.
Hoe zeker is men eigenlijk hiervan?
En zal Pluto de baan van NH noemenswaardig wijzigen? Ook geen idee van.
Dat is op zich goed, dan is er iets te ontdekken.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:16 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Een van de doelen van de missie is om de chemische samentelling van het oppervalk te achterhalen, dus veel zekerheid is er ook niet volgens mij.
Ze zijn er wel achter dat de pool bestaat uit methaanijs en stikstof meen ik
en zoals Speknek al had aangegevenquote:Op donderdag 2 juli 2015 08:42 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
01-07-2015
New Horizons ontdekt methaan op Pluto
[ afbeelding ]
Geschreven door Tim Kraaijvanger op 1 juli 2015 om 08:51 uur
De infraroodspectrometer aan boord van de New Horizons-ruimtesonde heeft bevroren methaan gevonden op het oppervlak van Pluto. Methaan werd al in 1976 aangetroffen op Pluto, maar het is nu voor het eerst dat ook New Horizons het element spot.
(scientias.nl)
het oppervlak van Charon bevat bevroren water- en ammonia-ijs. Het binnenste van Pluto bestaat voornamelijk uit rots, terwijl Charon een gelijke mix van rots en ijs bevat.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:00 schreef speknek het volgende:
Okay schijnbaar is het stikstof en methaanijs en wisten we dat al. Ik vraag me af waarom Pluto in mijn oude boeken als een soort maan/mercurius werd afgebeeld.
Meten, magnetisme dacht ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:28 schreef Molurus het volgende:
Niet om heel lastig te zijn ofzo, maar hoe weet men in hemelsnaam hoe het binnenste van Pluto eruit ziet?Dat lijkt me nogal lastig te zien.
Het is iig geen gasdwergplaneetquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:28 schreef Molurus het volgende:
Niet om heel lastig te zijn ofzo, maar hoe weet men in hemelsnaam hoe het binnenste van Pluto eruit ziet?Dat lijkt me nogal lastig te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |