Er zaten nazi's in de Wehrmacht, maar niet ieder lid van de Wehrmacht was nazi. Volg je het nog?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Wehrmacht had immers helemaal niks van doen met de wreedheden in het Oosten. Loyaliteit, eer, blablabla.
Huh? Doet altijd nog de lokale regering zelf. 3 lettercode die je op je ticket ziet wordt uiteindelijk, met inspraak natuurlijk, bepaald door de IATA.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:09 schreef trabant het volgende:
Ik dacht dat de maatschappijen die van een bepaald vliegveld gebruik maken de naam kiezen. Zo is het 125 km van Frankfurt gelegen Frankfurt-Hahn aan zijn huidige naam gekomen. Dat kwam Ryanair beter uit.
Alles goed daarboven ouwe held? Vliegveldje in jouw naam, prima toch?quote:
Zucht.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:56 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Er zaten nazi's in de Wehrmacht, maar niet ieder lid van de Wehrmacht was nazi. Volg je het nog?
Het Duitse leger ten tijde van WW2 is nu niet echt vergelijkbaar met een gemiddeld leger, wel?
Daarnaast: ze hadden eer, loyaliteit en integriteit, richting elkaar en het Derde Rijk. Dat jij en ik daar geen liefhebbers van zijn heeft daar niets mee te maken.
Zou ik ook niet doen, ik ben niet onder de indruk van dat getroll namelijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht.
Niet snappen en niets van historie weten. Ik doe verder geen moeite.
Pfff doe even niet alsof jij de expert bent zegquote:Op donderdag 17 juli 2014 00:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht.
Niet snappen en niets van historie weten. Ik doe verder geen moeite.
Of hij ook daadwerkelijk meegewerkt heeft aan een aanslag, tsja, de gemaakt feiten maken het nog geen daadwerkelijke feiten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:04 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat hij veldmaarschalk was in het nazi-tijdperk in Duitsland maakt hem nog geen nazi.Het laatste wat Erwin Rommel was was een nazi om precies te zijn. Even feiten checken voordat je iets post is natuurlijk weer teveel gevraagd, zeker voor die rode staatszender NOS.
Hij was een militair met eergevoel die voor zijn vaderland vocht, meer niet; zijn tegenstanders hadden ook diepe respect voor hem. Hij spuugde op de nazi's en heeft zelfs meegewerkt aan een aanslag op Hitler.
Meer hier.
Dat gaat een zelfde discussie worden:quote:Op donderdag 17 juli 2014 01:02 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nu nog wachten tot een van de standplaatsen van de ADAC de naam Guderian mag dragen.
quote:Guderian was geen overtuigde nazi maar maakte zich, zoals veel andere Duitsers in het leger, meer dan dienstbaar aan het bewind. Tijdens de Opstand van Warschau in 1944 eiste hij echter de terugtrekking van alle SS-eenheden, toen hij hoorde van de wreedheden die daar plaatsvonden.
De hele reden dat Rommel deed wat hij deed was omdat Hitler het zei, het is niet zo dat hij een beetje op eigen houtje het Duitse grondgebied aan het uitbreiden was. Ook was hij niet aan het verdedigen, maar aan het aanvallen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:31 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
En onze andere troll.
Rommel was geen nazi; hij was een militair. De meeste militairen hebben geen reet met politiek, aangezien het militaire stelsel meestal gebouwd wordt op eer, loyaliteit en integriteit, drie begrippen die niet voorkomen in de wereld van politiek.
Tja, volgens jou had dus eigenlijk elke Duitse soldaat moeten deserteren vanwege Hitler?quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De hele reden dat Rommel deed wat hij deed was omdat Hitler het zei, het is niet zo dat hij een beetje op eigen houtje het Duitse grondgebied aan het uitbreiden was. Ook was hij niet aan het verdedigen, maar aan het aanvallen.
Een generaal word je niet door je in 1939 in te schrijven in het leger. Hij wist écht wel hoe slecht Hitler was vóór de oorlog en aan het begin vd oorlog.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:02 schreef Roceco het volgende:
[..]
Tja, volgens jou had dus eigenlijk elke Duitse soldaat moeten deserteren vanwege Hitler?
Manfred was ook redelijk bekend in het buitenland hoor. Was een gewilde spreker over de tweede wereldoorlog en een zeer populaire burgemeester. De hele discussie hier raakt kant nog wal.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:50 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
zelfde achternaam en zijn vader is natuurlijk bekender in het buitenland.
Als ze het niet eens waren met het doel waarvoor ze moesten vechten wel ja.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:02 schreef Roceco het volgende:
[..]
Tja, volgens jou had dus eigenlijk elke Duitse soldaat moeten deserteren vanwege Hitler?
Al begrijp ik de nobele gedachte hierachter: jij zou een heel slechte soldaat zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als ze het niet eens waren met het doel waarvoor ze moesten vechten wel ja.
Klopt, ben sowieso slecht met het opvolgen van bevelen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:48 schreef Roceco het volgende:
[..]
Al begrijp ik de nobele gedachte hierachter: jij zou een heel slechte soldaat zijn.
Je weet ook waarom de Duitsers het grondgebied aan het uitbreiden waren? Alles heeft zo zijn redenen, of die nu sjiek zijn of niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De hele reden dat Rommel deed wat hij deed was omdat Hitler het zei, het is niet zo dat hij een beetje op eigen houtje het Duitse grondgebied aan het uitbreiden was. Ook was hij niet aan het verdedigen, maar aan het aanvallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |