abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142345450
Goedeavond geachte Fokkers,

Gedurende mijn verblijf op Fok! heb ik al een niet gering aantal Palestina/Israel topics meegemaakt, waarvan een meerderheid uit de hand escaleerde en in een slotje resulteerde.

Nu weet ik dat Nederland een Joods-Christelijke traditie heeft, maar toch verbaast het me hoe fel en hard sommigen Israel supporters van zich afbijten. Het is niet de eerste keer dat de term antisemiet valt zodra je steun betuigt aan Palestina.
De Nederlandse media is redelijk neutraal in zijn berichtgeving over het conflict en in sommigen gevallen juist meer in het voordeel van de Palestijnen.
Ik vraag me dus hardop af wat de voedingsbodem is van hardnekkige Israelverering. Is het toevallig de kortzichtige moslimhaat?
pi_142345524
inb4 slotje :)
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:29:38 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142345526
Moslims :')
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:29:45 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142345534
Joden :')
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:29:47 #5
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_142345536
Wanneer is de volgende match?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_142345541
Beide kanten zijn fel. Partijdigheid is niet fijn hé.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_142345604
Wat heb ik gemist? Heeft Israel aan het WK meegedaan dan?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_142345662
Maak er een België van.
Of een Bosnië en Herzegovina.

Noem het land 'RepubIic of Israël-Palestina'.

Het Hebreeuwse gedeelte noem je dan Israël.
Het Arabische gedeelte noem je dan Palestina.

Verkeersborden enzovoort in Israël in Hebreeuws en Arabisch.
Verkeersborden enzovoort in Palestina in Arabisch en Hebreeuws.

Gaza zouden ze ook net zo goed aan Egypte kunnen geven. Ben je ook van die mensen af. :')

---
Zou ik nu dus een antisemiet zijn hoink?
pi_142345892
Nederland heeft geen Joods/Christelijke traditie maar gewoon een Christelijke. Waar dat Joods vandaan komt is echt een raadsel. Je beseft toch wel dat er in Nederland op het moment maar 50.000 joden wonen.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:41:12 #10
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_142346095
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:28 schreef hoink581 het volgende:
De Nederlandse media is redelijk neutraal in zijn berichtgeving
:')
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_142346114
Omdat Israël gewoon in haar recht staat _O_

-XOXO-
pi_142346150
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:31 schreef TserrofEnoch het volgende:
Maak er een België van.
Of een Bosnië en Herzegovina.

Noem het land 'RepubIic of Israël-Palestina'.

Het Hebreeuwse gedeelte noem je dan Israël.
Het Arabische gedeelte noem je dan Palestina.

Verkeersborden enzovoort in Israël in Hebreeuws en Arabisch.
Verkeersborden enzovoort in Palestina in Arabisch en Hebreeuws.

Gaza zouden ze ook net zo goed aan Egypte kunnen geven. Ben je ook van die mensen af. :')

---
Zou ik nu dus een antisemiet zijn hoink?
Israel is al tweetalig. Officiële geschriften (verkeersborden, ov-info, gemeentebla etc.) daar zijn in het Arabisch en Hebreeuws. Arabisch wordt ook onderwezen op scholen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 15-07-2014 23:42:22 ]
pi_142346217
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:36 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Nederland heeft geen Joods/Christelijke traditie maar gewoon een Christelijke. Waar dat Joods vandaan komt is echt een raadsel. Je beseft toch wel dat er in Nederland op het moment maar 50.000 joden wonen.
Maar die Joden waren wel autochtone Nederlanders. En het waren er stukke meer, die hebben dus bijgedragen aan onze cultuur. Van oudsher zijn ze dus wel degelijk onderdeel van de Nederlandse cultuur. Joden zijn in veel gevallen ook invloedrijk. Joodse plantagehouders in Suriname, diamantenhandel et cetera. Dat kleinere gedeelte heeft relatief toch veel geld en veel macht.

Er zijn echter een stuk minder Joden overgebleven en persoonlijk ben ik nog maar een paar mensen tegen gekomen die gedeeltelijk Joods zijn.
pi_142346250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:36 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Dat heeft Wilders ingebracht om zo het islam en Israël debat te framen. Andere politici gingen dit als vanzelf overnemen want als je nu joods achterwege zou laten dan loop je het risico om als antisemiet te worden uitgemaakt.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_142346256
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:42 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Israel is al tweetalig. Officiële geschriften (verkeersborden, ov-info, gemeentebla etc.) daar zijn in het Arabisch en Hebreeuws. Arabisch wordt ook onderwezen op scholen.
Ja, maar is het al een België met taalzones aan het worden?
pi_142346535
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:44 schreef WJMW het volgende:

[..]

Dat heeft Wilders ingebracht om zo het islam en Israël debat te framen. Andere politici gingen dit als vanzelf overnemen want als je nu joods achterwege zou laten dan loop je het risico om als antisemiet te worden uitgemaakt.
Dus toch. :( Wilders is trouwens inderdaad de eerste die ik deze term heb horen gebruiken.
pi_142346716
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:41 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

:')
Hij doelt op huidige berichtgevingen over dat conflict.
Maar over het algemeen inderdaad absoluut niet.
Vooral over Syrië enzo zijn er af en toe afleveringen van het NOS Journaal geweest wat gewoon schandalig pro-rebellen was.
pi_142346830
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:29 schreef Catch22- het volgende:
Joden :')
Quote voor nageslacht
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_142346852
Het ene volk voegt toe aan de wereld in de vorm van R&D en het andere is beestachtig en is veul te druk met jihad spelen in het gehele MO.
Makkelijke keuze, dus.
pi_142346953
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:41 schreef datismijnmening het volgende:
Omdat Israël gewoon in haar recht staat _O_

Vind wel dat hij het te makkelijk voorstelt. Maar dat is waarschijnlijk om het behapbaar te maken voor de leek. Toch schetst hij de zaken te zwart-wit. Ik zou daardoor bijna gaan denken dat dit doelbewuste propaganda is. (oversimplificatie en het is een Amerikaan die zijn in veel gevallen pro-Israël)

Ik ben het er niet mee eens dat Israël sinds het begin in zijn recht staat.
Er was een gebied met veel moslims en wat Joden en christenen.
Israël komt door wat beloftes gedaan door het Verenigd Koninkrijk.

Israël twijfelde schijnbaar tussen 3 namen in het begin.

Israël, Zion en Palestina.

Ze hadden het beste voor optie 3 kunnen kiezen. Maar ze gingen er vanuit dat er een Arabische en een Hebreeuwse staat zou komen. Daarom zou de naam 'Palestina' gereserveerd worden voor de Arabieren. De Arabische staat is er echter nooit gekomen.

Zo begreep ik het althans.

Ze hadden Israël gewoon de naam Palestina moeten geven. En een Hebreeuws en een Arabisch gedeelte. Dan zou dit conflict een stuk gemakkelijker op te lossen zijn. Dan maakten ze er een Bosnië en Herzegovina van en was al redelijk klaar geweest.
pi_142347250
Alle Joden en moslims weg doen en het land aan de kristengekkiea geven.
Die hebben er het meeste recht op, en dan zijn wij van de christenen af. Net zoals we na de 2e wereldoorlog van de Joden afkwamen. Eindelijk opgerot met die religie gekken :)
pi_142347294
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:28 schreef hoink581 het volgende:
Ik vraag me dus hardop af wat de voedingsbodem is van hardnekkige Israelverering. Is het toevallig de kortzichtige moslimhaat?
Je beantwoord de vraag zelf al.
pi_142347680
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:10 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je beantwoord de vraag zelf al.
Poll: Heb je bij voorbaat wat tegen mensen die de islam aanhangen?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben benieuwd.
pi_142347740
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:20 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Poll: Heb je bij voorbaat wat tegen mensen die de islam aanhangen?
Ja
Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben benieuwd.
Met al die tokkies hier wordt dat heel veel 'ja' :')
pi_142348297
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:09 schreef jatochneetoch het volgende:
Alle Joden en moslims weg doen en het land aan de kristengekkiea geven.
Die hebben er het meeste recht op, en dan zijn wij van de christenen af. Net zoals we na de 2e wereldoorlog van de Joden afkwamen. Eindelijk opgerot met die religie gekken :)
Ja maar welke christenen wil je het dan geven?

Meer dan 33% van de wereldbevolking is christelijk dus dat kan druk worden.

(En als er je dan ook nog Jehova's, Mormonen, Moonies, Christlims, Jezusmoslims, JewsForJesus-Joden, Rastafari's, Quakers, Unitarianen, Afrikaanse Zion christenen en syncretische christenen bij betrekt wordt die groep nog groter.)
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2014 @ 01:37:27 #26
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_142349981
Israël - Palestina: daar discussieer je maar over in POL of in NWS
Are you fokking to me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')