ik geef het een half jaar en ik denk niet dat Israel alles uit weet te schakelenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:35 schreef UpsideDown het volgende:
Iran en Sudan leveren straks weer verse raketten af in Gaza en over anderhalf tot twee jaar kunnen we opnieuw genieten van dit slechte circus.
dat hebben ze in Israel zelf niet eensquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:36 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Ik heb het volste vertrouwen in het IDF![]()
![]()
![]()
Met alleen luchtaanvallen sowieso niet nee, met een grondoffensief kunnen ze de boel misschien wel even flink opruimen maar dat zie ik nog niet gebeuren.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geef het een half jaar en ik denk niet dat Israel alles uit weet te schakelen
Gaat veel minder tijd kosten. Duurt echt geen half jaar om ze daar lam te leggen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geef het een half jaar en ik denk niet dat Israel alles uit weet te schakelen
Dat bedoelde hij ook niet...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:38 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Gaat veel minder tijd kosten. Duurt echt geen half jaar om ze daar lam te leggen.
als ze het goed doen duurt het een paar dagenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:38 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Gaat veel minder tijd kosten. Duurt echt geen half jaar om ze daar lam te leggen.
Dan ken jij weinig doorsnee Israeliers. Maar laten we zien.quote:
nee maar ik weet hoe de wereld werkt en ik volg dit verhaal al een tijdjequote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:40 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Dan ken jij weinig doorsnee Israeliers. Maar laten we zien.![]()
Jep, nu doet Israel nog veel moeite om burgerslachtoffers te vermijden. Hoe langer dat conflict duurt en hoe hoger het aantal slachtoffers aan Israelische kant oploopt hoe harder ze zullen terugslaan. Zeker als het tot een grondoffensief komt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
die plaat is grijsgedraaid
je gaat van een hele koude kermis thuiskomen als je echt denkt dat Israel er nu wel eventjes een einde aan gaat breien
Lukt niet zo erg, of wel?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:55 schreef Nintex het volgende:
[..]
Jep, nu doet Israel nog veel moeite om burgerslachtoffers te vermijden.
Overdremen emoticons.. we zitten niet naar een reality-show te kijken hoor.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:40 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Dan ken jij weinig doorsnee Israeliers. Maar laten we zien.![]()
Dat is maar hoe je het bekijkt. Leg het aantal slachtoffers eens naast het aantal precisiebombardementen dat er totaal in dat hele dichtbevolkte gebied is uitgevoerd en dan zie je dat het aantal burgerslachtoffers ineens "meevalt".quote:
Dat is moeilijk in conflict situaties, maar er is bewijs van dat ze daar heel veel moeite voor doen.quote:
En tot nu toe welgeteld één Israëlische dode... Het zal wel dat ze vreselijk hun best doen, maar erg proportioneel komt het allemaal niet op mij over.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is maar hoe je het bekijkt. Leg het aantal slachtoffers eens naast het aantal precisiebombardementen dat er totaal in dat hele dichtbevolkte gebied is uitgevoerd en dan zie je dat het aantal burgerslachtoffers ineens "meevalt".
de actie duurt zo ook 100x langer, Hamas leest die flyers ookquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is moeilijk in conflict situaties, maar er is bewijs van dat ze daar heel veel moeite voor doen.
Flyers uitstrooien boven gebieden die ze gaan bombarderen bijvoorbeeld en waarschuwingsschoten.
Ze kunnen ook een carpet bombing run over Gaza doen, dan is het probleem sneller opgelost, maar heb je 100 x zoveel burgerslachtoffers. Of wat Assad doet, lukraak met wat artillerie steden platgooien in de hoop dat je een rebel raakt.
Dat is moeilijk in conflict situaties, maar er is bewijs van dat ze daar heel veel moeite voor doen.quote:
Dat komt, omdat Israel een muur heeft gebouwd om de zelfmoordterroristen buiten de deur te houden en een raketschild om de raketjes van Hamas uit de lucht te vissen. Als Israel dat schild een dag uitzet en zelf tientallen slachtoffers per dag te betreuren heeft dan zou de wereld daar heel anders naar kijken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En tot nu toe welgeteld één Israëlische dode... Het zal wel dat ze vreselijk hun best doen, maar erg proportioneel komt het allemaal niet op mij over.
het is storend vuurquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En tot nu toe welgeteld één Israëlische dode... Het zal wel dat ze vreselijk hun best doen, maar erg proportioneel komt het allemaal niet op mij over.
Met krantenkoppen als "Gaza stad bestaat niet meer" zal je wel een ontzettend negatieve publieke opinie over Israel krijgen. Maar goed, het probleem voor altijd oplossen is ook wat waard hé.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:05 schreef Nintex het volgende:
Ze kunnen ook een carpet bombing run over Gaza doen, dan is het probleem sneller opgelost, maar heb je 100 x zoveel burgerslachtoffers. Of wat Assad doet, lukraak met wat artillerie steden platgooien in de hoop dat je een rebel raakt.
Als je er puur een sportuitslag van wil maken dan lijkt het misschien of ze buitenproportioneel bezig zijn ja... of gewoon heel goed spelen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Blijft toch 'prachtige' ironie dat juist de joden op dit moment mensen insluiten en afmaken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met krantenkoppen als "Gaza stad bestaat niet meer" zal je wel een ontzettend negatieve publieke opinie over Israel krijgen. Maar goed, het probleem voor altijd oplossen is ook wat waard hé.
Aleppo bestaat ook niet meer, net als andere Syrische plaatsen. Bijna compleet van de aardbodem verdwenen. Het enige verschil is dat Israel er dan nog alles aan doet om de burgerbevolking al dan niet gedwonen te evacueren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met krantenkoppen als "Gaza stad bestaat niet meer" zal je wel een ontzettend negatieve publieke opinie over Israel krijgen. Maar goed, het probleem voor altijd oplossen is ook wat waard hé.
Wie had dat gedacht in 1943.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Blijft toch 'prachtige' ironie dat juist de joden op dit moment mensen insluiten en afmaken.
Rot toch op ket je onzin de joden kijken speciaal naar buiten om bloed te zien stromenquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Aleppo bestaat ook niet meer, net als andere Syrische plaatsen. Bijna compleet van de aardbodem verdwenen. Het enige verschil is dat Israel er dan nog alles aan doet om de burgerbevolking al dan niet gedwonen te evacueren.
Gerelateerd artikel: http://www.haaretz.com/opinion/.premium-1.604351#quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:41 schreef jamesdeen het volgende:
For or against the Israeli-Palestinian status quo? It's a word game
The rhetoric used in the wake of the Israeli teens' murder indicates a clear fault line between those able to see a different future and those stuck in the murderous status quo.
http://www.haaretz.com/bl(...)n/.premium-1.602693#
Is Aleppo zo ver heen ondertussen? Blijft eeuwig jammer van die historische binnenstad, terwijl ik plannen had om het land te bezoekenquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Aleppo bestaat ook niet meer, net als andere Syrische plaatsen. Bijna compleet van de aardbodem verdwenen. Het enige verschil is dat Israel er dan nog alles aan doet om de burgerbevolking al dan niet gedwonen te evacueren.
twitter:mhhmvh twitterde op woensdag 16-07-2014 om 00:20:20Lezen"@haaretzcom: Hamas 'not the worst option' says former Mossad head http://t.co/QN9asO0gPv”; reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |