Ja sommige dingen kan je mooi gebruiken als richtlijnen zorg voor elkaar heb je naaste lief etc.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:44 schreef sjoemie1985 het volgende:
M
[..]
volgens mij praat je jezelf een beetje tegen.
Eerst zeg je dat religie alleen maar voor ellende enzo zou zorgen en dan zeg je in eens dat het richtlijnen kan zijn voor een goed leven.
houd dat goede leven dan ook oorlog voeren in?
Kleine kanttekening: de religieuze richtlijnen die positief uitgelegd kunnen worden zijn zonder uitzondering van het niveau peuterklas.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja sommige dingen kan je mooi gebruiken als richtlijnen zorg voor elkaar heb je naaste lief etc.
Maar als je dan verder kijkt lees je over stenigen etc, dus ja richtlijnen, niet alles wat in zo'n boek staat moet je letterlijk gebruiken, maar zie het als richtlijnen, zie koran bijbel etc.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stenigingquote:Op woensdag 16 juli 2014 11:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: de religieuze richtlijnen die positief uitgelegd kunnen worden zijn zonder uitzondering van het niveau peuterklas.
Heerlijk. En dan te bedenken dat nogal wat mensen geloof als een noodzaak zien voor het hebben van een moraalquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steniging
komt er op neer je mag eerst van alles flikken wat je ook maar wil en daarna.
http://www.gotquestions.org/Nederlands/ontvang-vergeving-God.html
Paar wees gegroetjes en je bent er weer vanaf.
Ideaal toch.
Waar komt zijn huisvrouw ineens vandaan? Waarom bouw je een stad als er maar vier mensen op de hele aardbol aanwezig zijn. Wie maakte Henoch zwanger, deze vraag geldt ook voor Hirad, Mechujael, Methusael en Lamech. Ineens komen er mensen bij zonder enige verklaring of zijn dit onbenoemde kinderen van Adam en Eva en is er spraken van één groot incest verhaal?quote:17. En Kain bekende zijn huisvrouw, en zij werd bevrucht en baarde Henoch; en hij bouwde een stad, en noemde den naam dier stad naar den naam zijns zoons, Henoch.
18. En aan Henoch werd Hirad geboren; en Hirad gewon Mechujael; en Mechujael gewon Methusael; en Methusael gewon Lamech.
19. En Lamech nam zich twee vrouwen; de naam van de eerste was Ada, en de naam van de andere Zilla.
Toen ik dat stukje voorlegde aan een jehova getuige, kwam er alleen maar gemompel uit zijn mondquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:17 schreef Pakspul het volgende:
Trouwens kan iemand mij dit uitleggen. Adam en Eva hadden drie zoons: (Kaïn, Abel en Set). Kaïn vermoord Abel en dan wordt het interessant. Genesis 4:17-19
[..]
Waar komt zijn huisvrouw ineens vandaan? Waarom bouw je een stad als er maar vier mensen op de hele aardbol aanwezig zijn. Wie maakte Henoch zwanger, deze vraag geldt ook voor Hirad, Mechujael, Methusael en Lamech. Ineens komen er mensen bij zonder enige verklaring of zijn dit onbenoemde kinderen van Adam en Eva en is er spraken van één groot incest verhaal?
Net zoals Maria zwanger is geraakt? Was dat niet de heilige geest? Of een adelaar? Die bijvoorbeeld Emese zwanger heeft gemaakt? Het kan allemaal (blijkbaar)quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:17 schreef Pakspul het volgende:
Trouwens kan iemand mij dit uitleggen. Adam en Eva hadden drie zoons: (Kaïn, Abel en Set). Kaïn vermoord Abel en dan wordt het interessant. Genesis 4:17-19
Wie maakte Henoch zwanger, deze vraag geldt ook voor Hirad, Mechujael, Methusael en Lamech. Ineens komen er mensen bij zonder enige verklaring of zijn dit onbenoemde kinderen van Adam en Eva en is er spraken van één groot incest verhaal?
Die dude is echt een baas. Heb clips van hem gezien, zal de hele film eens kijken. Ben nu vier minuten in en heb nu al hoofdpijn van zijn domme gelul. Dit belooft nog wat te worden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Toen ik dat stukje voorlegde aan een jehova getuige, kwam er alleen maar gemompel uit zijn mond![]()
Zelfde als ik over de Ark begon, en met maten begon te gooien, en uitgestorven diersoorten![]()
Wel mooi stukje voor hier
Maar dan zit je nog steeds met Kaïn zijn huisvrouw. Beetje lullig om te zeggen dat Adam en Eva de eerste mensen zijn. Ohja we hebben Consuela ook nog, maar die erkennen we niet echt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:58 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Net zoals Maria zwanger is geraakt? Was dat niet de heilige geest? Of een adelaar? Die bijvoorbeeld Emese zwanger heeft gemaakt? Het kan allemaal (blijkbaar)
Jammer dat hij in de bak zit voor belasting ontduiking gast is beter dan sommige stand up comediansquote:Op woensdag 16 juli 2014 13:02 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Die dude is echt een baas. Heb clips van hem gezien, zal de hele film eens kijken. Ben nu vier minuten in en heb nu al hoofdpijn van zijn domme gelul. Dit belooft nog wat te worden.
Volgens mij heb ik al vaker aan gegeven dat dat juist niet zo is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja sommige dingen kan je mooi gebruiken als richtlijnen zorg voor elkaar heb je naaste lief etc.
Maar als je dan verder kijkt lees je over stenigen etc, dus ja richtlijnen, niet alles wat in zo'n boek staat moet je letterlijk gebruiken, maar zie het als richtlijnen, zie koran bijbel etc.
zie bijbel, in feite komt het er op neer, je kan alle zonden begaan wat je wil je kan het later toch weer schoonwassen, hoe makkelijk wil je het hebben.
quote:1 Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade toeneemt?
2 Volstrekt niet! Hoe zullen wij, die aan de zonde gestorven zijn, nog daarin leven?
3 Of weet u niet dat wij allen die in Christus Jezus gedoopt zijn, in Zijn dood gedoopt zijn?
4 Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, zo ook wij in een nieuw leven zouden wandelen.
5 Want als wij met Hem één plant zijn geworden, gelijkgemaakt aan Hem in Zijn dood, dan zullen wij ook aan Hem gelijk zijn in Zijn opstanding.
6 Dit weten wij toch, dat onze oude mens met Hem gekruisigd is, opdat het lichaam van de zonde tenietgedaan zou worden en wij niet meer als slaaf de zonde zouden dienen.
7 Want wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde.
8 Als wij nu met Christus gestorven zijn, geloven wij dat wij ook met Hem zullen leven.
9 Wij weten toch dat Christus, nu Hij is opgewekt uit de doden, niet meer sterft. De dood heerst niet meer over Hem.
10 Want wat Zijn sterven betreft, is Hij voor eens en altijd voor de zonde gestorven, en wat Zijn leven betreft, leeft Hij voor God.
11 Zo dient ook u uzelf te rekenen als dood voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus, onze Heere.
12 Laat de zonde dan niet in uw sterfelijk lichaam regeren om aan de begeerten daarvan te gehoorzamen.
13 En stel uw leden niet ter beschikking aan de zonde als wapens van ongerechtigheid, maar stel uzelf ter beschikking aan God, als mensen die uit de doden levend geworden zijn. En laat uw leden wapens van gerechtigheid zijn voor God.
14 Want de zonde zal over u niet heersen. U bent namelijk niet onder de wet, maar onder de genade.
Dienstbaar aan de gerechtigheid
15 Wat dan? Zullen wij zondigen omdat wij niet onder de wet maar onder de genade zijn? Volstrekt niet!
16 Weet u niet dat aan wie u uzelf als slaaf ter beschikking stelt tot gehoorzaamheid, u slaaf bent van wie u gehoorzaamt: óf van de zonde, tot de dood, óf van de gehoorzaamheid, tot gerechtigheid?
17 Maar God zij dank: u was wel slaaf van de zonde, maar nu bent u van harte gehoorzaam geworden aan het voorbeeld van de leer waaraan u overgegeven bent.
18 En, vrijgemaakt van de zonde, bent u dienstbaar gemaakt aan de gerechtigheid.
19 Ik spreek op menselijke wijze vanwege de zwakheid van uw vlees. Want zoals u uw leden beschikbaar gesteld hebt ten dienste van de onreinheid en van de ene wetteloosheid tot de andere wetteloosheid, stel zo nu uw leden beschikbaar ten dienste van de gerechtigheid, tot heiliging.
20 Want toen u slaaf van de zonde was, was u vrij ten aanzien van de gerechtigheid.
21 Wat voor vrucht dan had u toen van de dingen waarover u zich nu schaamt? Immers, het einde daarvan is de dood.
22 Maar nu, van de zonde vrijgemaakt en aan God dienstbaar gemaakt, hebt u uw vrucht, die tot heiliging leidt, met als einde eeuwig leven.
23 Want het loon van de zonde is de dood, maar de genadegave van God is eeuwig leven, door Jezus Christus, onze Heere.
Na adam en eva was er weer een puinzooi en toen moest er een wereldwijde vloed komen en daardoor zijn we nu afstammelingen van Noah, dus hoe het nu wel of niet zat is weg gespoeld door de enorme overstromingen!quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:04 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Maar dan zit je nog steeds met Kaïn zijn huisvrouw. Beetje lullig om te zeggen dat Adam en Eva de eerste mensen zijn. Ohja we hebben Consuela ook nog, maar die erkennen we niet echt.
Ik denk dat het aardig overeenkomt met de demografie van Nederland.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jammer dat hij in de bak zit voor belasting ontduiking gast is beter dan sommige stand up comedians![]()
maar goed weer terug on topic.
Is er ooit een pol geweest in het topic over wie er wel of niet geloofd?
Hmm ja. De soferim hebben niet goed opgelet wssquote:Op woensdag 16 juli 2014 13:04 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Maar dan zit je nog steeds met Kaïn zijn huisvrouw. Beetje lullig om te zeggen dat Adam en Eva de eerste mensen zijn. Ohja we hebben Consuela ook nog, maar die erkennen we niet echt.
Ik weet niet hoe dat precies zit, maar misschien heeft God nadat hij adam en eva had geschapen en uit het paradijs gegooid na de zondeval ook wel meer mensen gemaakt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:17 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Waar komt zijn huisvrouw ineens vandaan? Waarom bouw je een stad als er maar vier mensen op de hele aardbol aanwezig zijn. Wie maakte Henoch zwanger, deze vraag geldt ook voor Hirad, Mechujael, Methusael en Lamech. Ineens komen er mensen bij zonder enige verklaring of zijn dit onbenoemde kinderen van Adam en Eva en is er spraken van één groot incest verhaal?
En hoppa, de fundering van het christendom: het maakt niet uit als het idioot is, want god.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
sommige zaken zijn gewoon alleen bekend bij God.
en hoeft een mens zich ook niet mee bezig te houden.
When Adam had lived 130 years, he had a son in his own likeness, in his own image; and he named him Seth. 4 After Seth was born, Adam lived 800 years and had other sons and daughters.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat precies zit, maar misschien heeft God nadat hij adam en eva had geschapen en uit het paradijs gegooid na de zondeval ook wel meer mensen gemaakt.
maar dat staat nergens beschreven dus dat is voor iedereen onbekend denk ik.
Het absolute woord van God waar enkele foutjes inzitten? Een goed leven leiden kan heel goed zonder geloof.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat precies zit, maar misschien heeft God nadat hij adam en eva had geschapen en uit het paradijs gegooid na de zondeval ook wel meer mensen gemaakt.
maar dat staat nergens beschreven dus dat is voor iedereen onbekend denk ik.
Maar dat antwoord is toch niet nodig om een goed christen leven te leiden?
Jezus zei dat hij voor de 'zieken' kwam om een nieuw leven te beginnen "een gezond persoon heeft geen dokter nodig", dus eigenlijk voor iedereen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:04 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Het absolute woord van God waar enkele foutjes inzitten? Een goed leven leiden kan heel goed zonder geloof.
ken je het verhaal niet van de arme lazarus en de rijke man?quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:53 schreef Woelwater het volgende:
Als die goede almachtige alleswetende god weet dat 3/4 van zijn kinderen in de hel belanden vanwege het niet geloven in hem, zou het dan niet eens tijd worden dat hij de rest ook overtuigt door een blijk van zijn bestaan te geven.
Zat probleempjens hier op aarde waar hij bij machte is om ze op te lossen en waar we wel wat hulp bij kunnen gebruiken.
Of is hij eigenlijk niet zo een liefhebbende vader die het wel best vindt dat zijn kinderen elkaar afslachten, omkomen door ziektes of van de honger en eeuwig branden in de hel?
Dus om kort te zijn wij hebben de ganse bijbel als getuigenis van God.quote:19 Nu was er een zeker rijk mens, die gekleed ging in purper en zeer fijn linnen en die elke dag vrolijk en overdadig leefde.
20 En er was een zekere bedelaar, van wie de naam Lazarus was, die voor zijn poort neergelegd was, en die onder de zweren zat.
21 En hij verlangde ernaar verzadigd te worden met de kruimeltjes die van de tafel van de rijke man vielen; maar ook de honden kwamen en likten zijn zweren.
22 Het gebeurde nu dat de bedelaar stierf en door de engelen in de schoot van Abraham gedragen werd.
23 En ook de rijke man stierf en werd begraven. En toen hij in de hel zijn ogen opsloeg, waar hij in pijn verkeerde, zag hij Abraham van ver en Lazarus in zijn schoot.
24 En hij riep en zei: Vader Abraham, ontferm u over mij en stuur Lazarus naar mij toe en laat hem de top van zijn vinger in het water dopen en mijn tong verkoelen, want ik lijd vreselijk pijn in deze vlam.
25 Abraham echter zei: Kind, herinner u dat u het goede deel ontvangen hebt in uw leven en Lazarus evenzo het kwade. En nu wordt hij vertroost en u lijdt pijn.
26 En bovendien is er tussen ons en u een grote kloof aangebracht, zodat zij die van hier naar u zouden willen gaan, dat niet kunnen en ook zij niet die vandaar naar ons zouden willen gaan.
27 En hij zei: Ik vraag u dan, vader, dat u hem naar het huis van mijn vader stuurt,
28 want ik heb vijf broers. Laat hij dan tegenover hen getuigenis afleggen, opdat ook zij niet komen in deze plaats van pijniging.
29 Abraham zei tegen hem: Zij hebben Mozes en de profeten. Laten zij naar hen luisteren.
30 Hij echter zei: Nee, vader Abraham, maar als iemand van de doden naar hen toe zou gaan, zouden zij zich bekeren.
31 Maar Abraham zei tegen hem: Als zij niet naar Mozes en de profeten luisteren, zullen zij zich ook niet laten overtuigen, als iemand uit de doden zou opstaan.
Het bijbelse verslag geeft inderdaad te kennen dat Kaïn met een van zijn zusters , of misschien met een nicht van hem, trouwde, en dat Abram met zijn halfzuster trouwde . Maar later werden zulke echtverbintenissen in de via Mozes gegeven Wet uitdrukkelijk verboden ( zie Lev. 18:9, 11).quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:02 schreef Manke het volgende:
[..]
When Adam had lived 130 years, he had a son in his own likeness, in his own image; and he named him Seth. 4 After Seth was born, Adam lived 800 years and had other sons and daughters.
Is Abraham God in dit stukje?quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
ken je het verhaal niet van de arme lazarus en de rijke man?
Daarin vraagt die rijke man die dus na zijn dood in de hel is beland of God die arme lazarus die in de hemel zat naar de aarde wilde sturen op dat de zonen van de rijke man niet veroren zouden gaan.
en weet je wat het antwoord was?
IK zal het hele stuk wel even plaatsen het staat in lucas 16.
[..]
Dus om kort te zijn wij hebben de ganse bijbel als getuigenis van God.
En ook de wonderen die al gebeuren hier op aarde.
Dus wat voor wonderen wil je nog meer zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |