abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:03:18 #1
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142316955
Zwangerschap & geboorte

2014

11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
23 september: Vue
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:03:54 #2
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142316965
Graag een quote of DM/PM bij wijzigingen :)

Mijn laatste reactie @ SQ:

:Y

Lamp bevalt hartstikke goed, en ik vind 'm na 2 jaar nog steeds leuk!
pi_142316973
Leuk SQ!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:05:28 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_142316999
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
Graag een quote of DM/PM bij wijzigingen :)

Mijn laatste reactie @ SQ:

:Y

Lamp bevalt hartstikke goed, en ik vind 'm na 2 jaar nog steeds leuk!
Kijk, dat horen we graag :7
Even kijken wat de echtgenoot er van denkt :D
disclaimer
pi_142317001
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

O+ heb je ook een brit? :')
Nee, geen idee wat het is :@ De dierenarts gokte wel dat er een beetje brit in zit door zijn kop en haar of zoiets :P
We hebben hem in een doos gevonden toen hij 4 weken oud was en in huis gehaald. Met de fles gevoed alleen merk je wel dat 'ie veel basisdingen niet mee heeft gekregen. Zoals het springen dus :D Stiekem hou ik helemaal niet zo van katten, maar het is echt zo'n lieverd dat hij is blijven plakken O+

En hij probeert af en toe nog steeds bij me te melken als ik op bed lig. Nu met lektetten vind ik dat echt een heel onprettig idee op de een of andere manier :') Hij was vanochtend nog m'n tiet half aan het masseren en ik voel het zo nat worden tegen m'n arm aan. Blegh!

Die lamp zag ik vorige week op marktplaats staan in het wit! Wilde hem ook kopen, maar hij was al gereserveerd. Boeee. ;(
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:07:28 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_142317036
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:05 schreef Skittles het volgende:

[..]

Nee, geen idee wat het is :@ De dierenarts gokte wel dat er een beetje brit in zit door zijn kop en haar of zoiets :P
We hebben hem in een doos gevonden toen hij 4 weken oud was en in huis gehaald. Met de fles gevoed alleen merk je wel dat 'ie veel basisdingen niet mee heeft gekregen. Zoals het springen dus :D Stiekem hou ik helemaal niet zo van katten, maar het is echt zo'n lieverd dat hij is blijven plakken O+

En hij probeert af en toe nog steeds bij me te melken als ik op bed lig. Nu met lektetten vind ik dat echt een heel onprettig idee op de een of andere manier :') Hij was vanochtend nog m'n tiet half aan het masseren en ik voel het zo nat worden tegen m'n arm aan. Blegh!

Die lamp zag ik vorige week op marktplaats staan in het wit! Wilde hem ook kopen, maar hij was al gereserveerd. Boeee. ;(
HAHAHAHA sorry, melkpoes :')

Trouwens, nieuw kost ie maar 25 ;)

http://www.liefenklein.nl(...)anglamp-bloemen-wit/
disclaimer
pi_142317040
Pfff, ik heb alles gelezen en wilde op iedereen reageren maar ik weet het niet meer :{

SPOILER: egozeurpost
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142317069
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:o
Ik kon 'm online niet vinden! Bedankt!
*bestel*
pi_142317075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:07 schreef Amsel het volgende:
Pfff, ik heb alles gelezen en wilde op iedereen reageren maar ik weet het niet meer :{

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* kan ik me best voorstellen! Gelukkig komt de kraam ook na je bevalling om je daarmee te helpen. En wat betreft de spullen.. lijstje maken? kun je rustig afstrepen, en mocht er nog iets missen in week 1, stuur je iemand op pad. :Y
pi_142317083
Amsel :* Daar groei je echt wel in.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:10:39 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_142317098
quote:

gewoon even een :*
disclaimer
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:10:47 #12
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142317103
quote:

[..]

Bij nader inzien is die van ons toch iets anders trouwens, wij hebben deze:

http://www.kidzsupplies.n(...)amp-bloemen-wit.html

Hier zitten ook vlinders in.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:11:34 #13
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_142317122
quote:

[..]

Is dat raar om die in de woonkamer te hangen? Ik wil hem O+
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:12:15 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_142317139
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:10 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Bij nader inzien is die van ons toch iets anders trouwens, wij hebben deze:

http://www.kidzsupplies.n(...)amp-bloemen-wit.html

Hier zitten ook vlinders in.
Ja, ze zijn allemaal zo leuk :D

quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Is dat raar om die in de woonkamer te hangen? Ik wil hem O+
Nee hoor! :D
Heel FOK aan de blommenlamp *O*

Je hebt m ook nog met kolibrietjes O+

disclaimer
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:12:56 #15
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_142317155
Past helemaal in mijn woonkamer en ik was toch al 8 jaar op zoek naar een lamp _O-
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:14:08 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_142317173
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Past helemaal in mijn woonkamer en ik was toch al 8 jaar op zoek naar een lamp _O-
8 jaar? Dan ben je nog erger dan ik :') O+
(5 jaar een verhuispeertje boven de eettafel gehad _O-)
disclaimer
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:14:51 #17
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_142317193
Hier zo`n rijstpapieren bol want dan lijkt het nog wat :')
pi_142317238
Voor mij is pijnstilling iets voor wanneer ik er echt, écht doorheen zit. Pijn hoort erbij, en als ik One Born Every Minute kijk, krijg ik het idee (kan ook montage zijn natuurlijk) dat er bij de eerste pijnscheut al om pijnbestrijding wordt gevraagd. Tja, ieder zijn ding, maar zo bang ben ik gelukkig niet voor pijn. We zullen zien hoe het loopt :D

Vraagje aan dames die al eerder bevallen zijn - kan het zijn dat een baby ineens heel rustig wordt vlak voor de bevalling - stilte voor de storm zeg maar?

Eergisteravond was ik ineens heel gestressed en moest alles accuut schoon en opgeruimd. Gisteren om half 8 dacht ik: goh, wat is ze rustig. Om kwart over 8 had ik amper beweging kunnen merken nadat ik haar wat gepest had. Dus op naar het ziekenhuis: ctg, 2x echo, bloedprikken en urinetest. Alles in principe oke, maar ze mat dezelfde grootte als 3 weken terug, er was een beetje eiwit en leuko-weet-niet-meer in mijn urine en ze was het ermee eens dat ze erg rustig was. Terug naar huis gestuurd met een bewegingsschema (bijhouden hoeveel ze beweegt), nieuwe afspraak op donderdag en het dringende advies te bellen als de boel niet veranderde of ik me anderzijds rot ging voelen. Natuurlijk was het party in mijn buik in de auto naar huis, dus alles oke, dacht ik.
Maar sindsdien weer erg rustig en nu zit ik haar getrappel bij te houden, en ze is toch wel erg rustig nu.

(Heb met mezelf afgesproken dat ze tot 13u de tijd krijg om haar ware aard te laten zien (=druktemaker) en dat ik anders bel. Maar ik heb ook ergens het gevoel dat de bevalling echt op de loer ligt nu...)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:20:58 #19
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142317333
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Voor mij is pijnstilling iets voor wanneer ik er echt, écht doorheen zit. Pijn hoort erbij, en als ik One Born Every Minute kijk, krijg ik het idee (kan ook montage zijn natuurlijk) dat er bij de eerste pijnscheut al om pijnbestrijding wordt gevraagd. Tja, ieder zijn ding, maar zo bang ben ik gelukkig niet voor pijn. We zullen zien hoe het loopt :D

Vraagje aan dames die al eerder bevallen zijn - kan het zijn dat een baby ineens heel rustig wordt vlak voor de bevalling - stilte voor de storm zeg maar?

Eergisteravond was ik ineens heel gestressed en moest alles accuut schoon en opgeruimd. Gisteren om half 8 dacht ik: goh, wat is ze rustig. Om kwart over 8 had ik amper beweging kunnen merken nadat ik haar wat gepest had. Dus op naar het ziekenhuis: ctg, 2x echo, bloedprikken en urinetest. Alles in principe oke, maar ze mat dezelfde grootte als 3 weken terug, er was een beetje eiwit en leuko-weet-niet-meer in mijn urine en ze was het ermee eens dat ze erg rustig was. Terug naar huis gestuurd met een bewegingsschema (bijhouden hoeveel ze beweegt), nieuwe afspraak op donderdag en het dringende advies te bellen als de boel niet veranderde of ik me anderzijds rot ging voelen. Natuurlijk was het party in mijn buik in de auto naar huis, dus alles oke, dacht ik.
Maar sindsdien weer erg rustig en nu zit ik haar getrappel bij te houden, en ze is toch wel erg rustig nu.

(Heb met mezelf afgesproken dat ze tot 13u de tijd krijg om haar ware aard te laten zien (=druktemaker) en dat ik anders bel. Maar ik heb ook ergens het gevoel dat de bevalling echt op de loer ligt nu...)
Ik herken het in ieder geval :Y. Ik heb met 41 weken ook nog aan de CTG gezeten vanwege rustig kind en die nacht begon de bevalling :). Maar, uiteraard goed in de gaten houden!

Pijnstilling hoeft niet alleen tegen pijn te zijn he, hoe gek dit misschien ook klinkt. De pijnstilling die ik kreeg bij de bevalling van E. heeft niet de pijn minder gemaakt, de weeën af laten zwakken of er voor gezorgd dat ik niet meer hoefde te werken. Het heeft er voor gezorgd dat ik tussen de weeën door goed kon ontspannen, waardoor ik dus de weeën ook weer beter aankon. Omdat ik de nacht ervoor slecht had geslapen (vanwege weinig beweging voelen dus ;) ) en de nacht dat de weeën begonnen ook niet had geslapen was ik gewoon erg moe. Die rustmomenten kwamen dus van pas :Y

Edit: nu wil ik dus niemand pijnstilling aanpraten :D maar het is niet per definitie zo dat moeders die kiezen/kozen voor pijnstilling dat deden omdat ze bang waren voor de pijn of iets in die geest. Ik deed het voor de rust.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:30:57 #20
344469 Amsel
zonder t
pi_142317560
Dank voor de :*-jes. Komt ook wel goed, ik maak me druk om niks. Maar ik herken mezelf gewoon niet, ik hoor die relaxte zwangere te zijn die alles op z'n beloop laat en bij wie "we zien wel hoe het loopt" het mantra is. Maargoed, het zal morgen wel weer over zijn.

Geen ervaring met rustige buikbaby's op het eind, maar ik lees geïnteresseerd mee :)
pi_142317642
quote:

Het is voor mij de tweede, dus over die voedingen enzo maak ik me wat minder druk. Maar de rest +1! Het is nogal een omschakeling, van fulltime werken naar *niks*, echt heel begrijpelijk en herkenbaar. Kost gewoon even tijd om te wennen.

Het is lastig te zeggen wat jou zou helpen, maar voor mij helpt: Doe waar je behoefte aan hebt, pak elke dag een relaxmomentje (ik heb de vorige keer echt nog 3 boeken gelezen ofzo, onder het motto, daar kom ik de komende 18 jaar niet meer aan toe), begin met wat het belangrijkste is van je lijstje, stiekem zijn heel veel dingen wat minder belangrijk en kan de baby ook prima komen als dat niet gedaan is. En ik vind echt: uitgerust een bevalling en kraamtijd in gaan is goud waard, meer dan welk schoon kastje/spulletje dan ook!

SPOILER
En dan nog een :*
pi_142317644
Pijnstilling is voor mij een verkapte manier om dus een paniekaanval zo goed mogelijk door te komen :Y . Ik wil koste wat het kost voorkomen dat ik in een paniekaanval schiet want dan is het gewoon klaar over, dan dringt niets of niemand nog bij me door. Noem het maar een soort van psychose. Het is voor mij een controlemiddel om toch het gevoel te hebben het zelf een klein beetje in de hand te houden. Ik heb kinderen om die reden ook een aantal jaren uitgesteld omdat ik het gewoon niet aan durfde.

Ik weet al ruim een half jaar dat ik eind augustus naar de tandarts moet. Reken maar dat er een kalmerend middel naar binnen gaat.

Overigens zijn dit al heeeeeel lang de enige twee situaties waarbij ik medicatie slik om het te onderdrukken. Voor de rest kan ik prima functioneren. En dat is best knap, als je weet van hoe ver ik heb moeten komen.

Room ik had zondag dus ook dat buikbaby niet te voelen was, ondanks een hoop gepor en gedoe van mijn kant. Gelukkig bleek bij de ctg alles goed. Dus als je het niet vertrouwt, zeker even aan de bel trekken!
pi_142317666
Ik wilde bij nummer 1 pijnstilling, omdat de weeën maar bleven komen en ik toen iets ervoor op 4 cm zat en ik dus dacht: als ik dit nog 6 uur moet volhouden... Uiteindelijk nooit die pijnstilling gehad :') maar ik wilde het VN te voren ook zonder pijnstilling doen en als het dan moest alleen ruggenprik en absoluut geen pethidine... voor die ruggenprik was ik al te ver en pethidine was de enige andere optie toen, maar dat boeide me toen echt niet :@ (uiteindelijk nooit die pijnstilling gekregen, maar goed). Je weet nooit hoe het loopt :P
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:37:29 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_142317702
Room, ook geen ervaring uiteraard, maar met wat ik heb gelezen hierover klinkt het normaal. Maar wat de rest ook al zegt, gewoon bellen als het je niet zint :*

Marel, ga toch es op de bank zitten vrouw! :D O+

M'n echtgenoot vindt het ook een leuke lamp *klikkerdeklik*
disclaimer
pi_142317755
Amsel: daar is de kraamhulp dus voor ^O^

Zij trekt jullie door de eerstkomende periode heen waarbij je nog 0,0 niks verstand hebt van babies als het goed is. En die kneepjes heb je echt wel snel onder de knie. Het is alleen prettig om het eerst een ander voor te zien doen en dat jij onder begeleiding kunt 'oefenen'. Echt, na een dag of drie weten jullie niet beter, anders dan dat jullie al je hele leven een baby hebben ^O^

Maak een lijstje van singen die echt nog af of gehaald moeten worden voordat de baby er is en streep het af. Dat geeft rust in je hoofd. En zodra er nog iets te binnen schiet zet je het er gewoon bij.

Zelfs ik, babyn00b in het kwadraat, is het gelukt. Dat komt met jullie ook echt wel goed ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')