abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142315560
quote:
'Britse geheime dienst kan Facebook-posts massaal verbergen'
De Britse geheime dienst Government Communications Headquarters (GCHQ) beschikt over middelen om onder meer Facebook-posts op grote schaal te verbergen voor gebruikers.
'Britse geheime dienst kan Facebook-posts massaal verbergen'
Foto: Thinkstock
Dat zou blijken uit documenten gelekt door NSA-klokkenluider Edward Snowden, die in handen zijn van journalist Glenn Greenwald. Het gaat om een door de GCHQ opgesteld overzicht van speciale tools die zijn ontwikkeld binnen de Joint Threat Research Intelligence Group-afdeling (JTRIG).
De documenten beslaan een verzameling aan mogelijke hulpmiddelen om individuën online te traceren, informatie op internet aan te passen of bepaalde acties van potentiële extremisten uit te lokken. Een daarvan is het het verbergen van Facebook-posts voor bepaalde gebruikers of zelfs gehele landen. Deze tool is volgens de documentatie "klaar om afgevuurd te worden".
Verder wordt gesproken over de mogelijkheid om online polls te beïnvloeden, kunstmatig het bezoek van een website op te blazen en het sturen van e-mails vanuit ieder mogelijk adres.
Het is niet duidelijk wanneer en in welke mate de genoemde tools precies zijn ingezet, Wel wordt in de gelekte documenten vermeldt dat de laatste update dateert van juli 2012 en dat het document bijna 20.000 keer is ingezien.
Aanklacht
De onthullingen over de Britse inlichtingendienst volgen kort nadat het Verenigd Koninkrijk een noodwet heeft aangenomen om gebruiks- en locatiedata van internet- en belproviders op te kunnen blijven vragen. Ook is de GCHQ onlangs aangeklaagd omdat het miljoenen computers en mobiele apparaten geïnfecteerd zou hebben met malware.
bron

Hoe werkt dit? Volgens mij zijn er maar twee manieren:

of de Britse geheime dienst werkt nauw samen met Facebook, waardoor ze dus op de systemen van Facebook berichten kunnen manipuleren. Dus nog extremer dan PRISM omdat dat alleen informatie opvroeg. Dit is een daadwerkelijke control tool gemaakt door Facebook ism geheime dienst.

of ze manipuleren de pakketjes als ze onderweg zijn, dat betekent dat ze ook SSL kunnen kraken

Iemand meer informatie? Best verontrustend weer.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:54:10 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142315670
Ik vind het vooral apart dat het elke keer uit de files van Snowden komt... Heeft hij dan zoveel info meegenomen? En waarom is dit dan pas nu bekend?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_142315698
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:54 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het vooral apart dat het elke keer uit de files van Snowden komt... Heeft hij dan zoveel info meegenomen? En waarom is dit dan pas nu bekend?
Omdat het zoveel informatie was. Nog niet alles is gelezen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142315708
Daarnaast ben ik niet verbaasd dat deze mogelijkheden er zijn. Om een land goed te kunnen beschermen moet je soms over bepaalde grenzen heen. Dat hoeft het klootjesvolk alleen niet te weten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:57:08 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_142315715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:47 schreef b4kl4p het volgende:
Verder wordt gesproken over de mogelijkheid om online polls te beïnvloeden, kunstmatig het bezoek van een website op te blazen en het sturen van e-mails vanuit ieder mogelijk adres.
Nou dat zullen wel super geavanceerde tools zijn. :') _!

elke scriptkiddy kan dat
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_142315771
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:56 schreef Deetch het volgende:
Daarnaast ben ik niet verbaasd dat deze mogelijkheden er zijn. Om een land goed te kunnen beschermen moet je soms over bepaalde grenzen heen. Dat hoeft het klootjesvolk alleen niet te weten.
De vraag is wat er tegen wie beschermd wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_142315953
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:47 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe werkt dit? Volgens mij zijn er maar twee manieren:

of de Britse geheime dienst werkt nauw samen met Facebook
Facebook wordt in die documenten nu juist nauwelijks genoemd, slechts een specifiek programma is daarop gericht (“Find private photographs of targets on Facebook” (SPRING BISHOP), vermoedelijk doelen ze op een bepaald veiligheidslek in facebook, dat mogelijk al gedicht is, kan me iets herinneren over een kwetsbaarheid om private foto's toch te kunnen inzien, die ongeveer anderhalf jaar terug al in de publiciteit kwam, deze lijst is ook uit 2012)

het is meer een bredere lijst van enkele specifieke 'aanvalstargets' op verschillende websites/internet-diensten (ebay, Skype, Blackberry email, Youtube), en bepaalde protocollen waarbij men communicatiemethoden kan manipuleren of beinvloedden:

quote:
Here’s a list of how JTRIG describes its capabilities:

• “Change outcome of online polls” (UNDERPASS)

• “Mass delivery of email messaging to support an Information Operations campaign” (BADGER) and “mass delivery of SMS messages to support an Information Operations campaign” (WARPARTH)

• “Disruption of video-based websites hosting extremist content through concerted target discovery and content removal.” (SILVERLORD)

• “Active skype capability. Provision of real time call records (SkypeOut and SkypetoSkype) and bidirectional instant messaging. Also contact lists.” (MINIATURE HERO)

• “Find private photographs of targets on Facebook” (SPRING BISHOP)

• “A tool that will permanently disable a target’s account on their computer” (ANGRY PIRATE)

• “Ability to artificially increase traffic to a website” (GATEWAY) and “ability to inflate page views on websites” (SLIPSTREAM)

• “Amplification of a given message, normally video, on popular multimedia websites (Youtube)” (GESTATOR)

• “Targeted Denial Of Service against Web Servers” (PREDATORS FACE) and “Distributed denial of service using P2P. Built by ICTR, deployed by JTRIG” (ROLLING THUNDER)

• “A suite of tools for monitoring target use of the UK auction site eBay (www.ebay.co.uk)” (ELATE)

• “Ability to spoof any email address and send email under that identity” (CHANGELING)

• “For connecting two target phone together in a call” (IMPERIAL BARGE)
https://firstlook.org/the(...)ek-control-internet/

Schijnbaar zijn de programma's nooit werkelijk toegepast, maar opvallend is de nogal opschepperige toon , welke de techneuten gebruiken om hun 'technische mogelijkheden' aan te geven: “Don’t treat this like a catalogue. If you don’t see it here, it doesn’t mean we can’t build it.”..
het lijkt erop dat de techneuten die daarin werkten geen enkele 'grens' kenden en zo ver mogelijk gingen en als daarover de controle ontbrekt, is het gevaar groot dat zulke diensten opeens 'steeds verder gaan' en ook zonder controle hun mogelijkheden toepassen enkel 'omdat ze het kennen (Qui custodes custodiants: Wie bewaakt onze bewakers?)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:13:50 #8
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_142315976
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:56 schreef Deetch het volgende:
Op het moment dat je iedereen onder 'het klootjesvolk' zelf als potentiele terroristen ziet en een bedreiging voor veiligheid ben je gewoon hard doorgeschoten met je diensten en vraag ik me af voor wie ze er zitten. Daarnaast kunnen dit soort opties te pas en te onpas worden gebruikt/misbruikt om de publieke opinie te beinvloeden.

Over het algemeen komt civiele ongehoorzaamheid nadat er steeds meer restrictie is ingevoerd. Overheden worden bang van het volk als er onvrede is, maar zien niet in dat dit vaak een reactie op het beleid is omdat ze zichzelf als superieur beschouwen.

Zeker moet er gemonitord worden omdat er altijd excessen kunnen ontstaan, maar de manier waarop het nu gebeurd is iedereen gewoon een potentiele terrorist.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_142316303
TT is onwaar, ze hebben de mogelijkheid, wat niet direct zegt dat ze het doen.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:09:04 #10
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142317068
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:31 schreef Prof_Hoax het volgende:
TT is onwaar, ze hebben de mogelijkheid, wat niet direct zegt dat ze het doen.
Dit dus. En of het ook echt werkt is volgens mij ook nog niet bekend. Telegraaf artikel zeker?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:21:35 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142317352
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:13 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Op het moment dat je iedereen onder 'het klootjesvolk' zelf als potentiele terroristen ziet en een bedreiging voor veiligheid ben je gewoon hard doorgeschoten met je diensten en vraag ik me af voor wie ze er zitten. Daarnaast kunnen dit soort opties te pas en te onpas worden gebruikt/misbruikt om de publieke opinie te beinvloeden.

Over het algemeen komt civiele ongehoorzaamheid nadat er steeds meer restrictie is ingevoerd. Overheden worden bang van het volk als er onvrede is, maar zien niet in dat dit vaak een reactie op het beleid is omdat ze zichzelf als superieur beschouwen.

Zeker moet er gemonitord worden omdat er altijd excessen kunnen ontstaan, maar de manier waarop het nu gebeurd is iedereen gewoon een potentiele terrorist.
Mensen gaan zich gedragen naar hoe ze behandeld worden.

En daar ligt het grote gevaar in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:22:34 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142317376
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:09 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dit dus. En of het ook echt werkt is volgens mij ook nog niet bekend. Telegraaf artikel zeker?
Nee, nu.nl als je de bron had bekeken.

Vraag me toch af waarom ieder artikel dat kritisch is, een telegraafartikel zou moeten zijn in bepaalde lieden hun ogen.
1947-2016
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:27:32 #13
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142317480
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, nu.nl als je de bron had bekeken.

Vraag me toch af waarom ieder artikel dat kritisch is, een telegraafartikel zou moeten zijn in bepaalde lieden hun ogen.
Ik struikel vooral over de titel van dit topic, de titel van het oorspronkelijke artikel en ook het artikel zelf is niet zoveel op aan te merken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142317493
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:09 schreef DroogDok het volgende:

[..]

De originele bron is The Guardian, is dat geloofwaardig genoeg voor je?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:28:46 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142317508
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:28 schreef Nemephis het volgende:

[..]

De originele bron is The Guardian, is dat geloofwaardig genoeg voor je?
Dat maakt te topictitel nog steeds een sensatiezoekertje.
pi_142317599
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:54 schreef kanovinnie het volgende:
Hij heeft inderdaad heel veel meegenomen. En hij wil dat het eerst heel goed gelezen wordt voordat het openbaar wordt omdat hij geen mensen in gevaar wil brengen. Dus geen info over nog actieve spionnen bijvoorbeeld.
pi_142317618
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:13 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Alsof het iets met terrorisme te maken heeft. De afgelopen 10 jaar is er een indrukwekkend onderdrukkingsapparaat opgetuigd waar de dictaturen in het midden-oosten maar wat blij mee waren geweest. Bedenk even wat je hiermee zou kunnen doen als je een volksopstand als in Egypte hebt bijvoorbeeld. Bedenk ook even wat er met dit soort bevoegdheden en technieken gedaan is om OWS de kop in te drukken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:43:13 #18
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_142317849
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Alsof het iets met terrorisme te maken heeft. De afgelopen 10 jaar is er een indrukwekkend onderdrukkingsapparaat opgetuigd waar de dictaturen in het midden-oosten maar wat blij mee waren geweest. Bedenk even wat je hiermee zou kunnen doen als je een volksopstand als in Egypte hebt bijvoorbeeld. Bedenk ook even wat er met dit soort bevoegdheden en technieken gedaan is om OWS de kop in te drukken.
You're preaching to the choir. Natuurlijk heeft dit veel minder met terrorisme te maken dan dat ze doen voorkomen.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:56:36 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_142318154
Erg griezelig dit.

Bovendien; als dit al allemaal kan, wie zegt mij dat bijvoorbeeld stemcomputers niet makkelijk manipuleerbaar zijn? Zou de GCHQ daar ook al software voor ontwikkeld hebben?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:05:47 #20
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142318398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Erg griezelig dit.

Bovendien; als dit al allemaal kan, wie zegt mij dat bijvoorbeeld stemcomputers niet makkelijk manipuleerbaar zijn? Zou de GCHQ daar ook al software voor ontwikkeld hebben?
Alles is manipuleerbaar.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:10:54 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142318544
quote:
Erg griezelig dit.

Alles wat jij kan bedenken, hebben die gasten ook al uitgedacht en misschien wel geproduceerd of misschien al in werking.

Klinkt misschien aluhoedjes achtig, maar als er 100.000 man IT nerds fulltime aan werken, heb ik mijn hoop verloren.
1947-2016
pi_142318650
quote:
Erg griezelig dit.

Alle software door een mens geschreven kan door een (ander) mens aangepast/gemanipuleerd/gekraakt worden.
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:32:45 #23
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_142319239
Met name deze, vanuit theguardian bron zijn eng:

quote:
• UNDERPASS to "change outcome of online polls".
quote:
Capabilities to boost views of YouTube videos, or to boost the circulation of particular messages are also detailed.
En:
quote:
• BOMB BAY is the capability to increase website hits/rankings.
Dit heeft niets meer met veiligheid te maken.
Dit is puur het manipuleren van meningen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:49:55 #24
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_142319810
• an URL shortening service
• secure one-to-one web based dead drop messaging platform
• file-upload and sharing website
• image hosting and sharing website
• site to distribute a file to multiple web hosting sites

Deze zijn ook zo lekker.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_142319834
Niet zo heel moeilijk, Facebook heeft al tooling om posts te "upvoten" zodat ze vaker in timelines voorkomen, technisch is het niet heel moeilijk om het omgekeerde te bereiken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')