abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142878266
quote:
99s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat klopt

[..]

hier ben ik je kwijt, wat wil je precies zeggen?
Je hebt in de KRG enkele partijen, deels geleid door clans (asiret). In de jaren 90 hadden ze een burgeroorlog om macht, wij vielen toen binnen en hielpen Barzani (omdat hij deels tegen PKK is).

Tarik Hashemi, ex-Baath en topman Saddam was ter dood veroordeeld en is gevlucht naar Turkije en we hebben hem niet uitgeleverd.

We hebben voor de komende 50 jaar een deal gesloten betreffende energie uit Kerkuk, alle olie verkopen gaan via Turkije (Kerkuk - Ceylan boru hatti), dat geld word gestalt op Turkse banken.

In de KRG kan je Turks praten, betalen met Turkse lira, en een groot percentage van de economie is in Turkse handen (bouwmaatschappijen etc).

Net zoals in de jaren 1900 voordat we die gebieden kwijtraakten.

Met andere woorden, Irak word bozer en bozer maar ze kunnen niks. Oftewel We sturen een boodschap naar Maliki.

Dat ISIS nu aanvalt icm Baath/Soennitische groeperingen is alleen maar beter voor ons.

Wist je dat het consulaat gebruikt word door ISIS als HQ omdat het zo goed beveiligd is? Dat we basissen hebben in N. Irak, inclusief tanks etc? Yani istesek basardik orayi.

Basmadigimiz cok sey soyluyor.
Als je het mij vraagt zijn die medewerkers allang overgedragen aan bevriende stammen.

ISIS executeert iedereen ter plekke, waarom zouden ze 'seculiere ongelovige' Turken laten leven? ;)
pi_142878651
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:08 schreef expans het volgende:
Dat ISIS nu aanvalt icm Baath/Soennitische groeperingen is alleen maar beter voor ons.

Dit is echt enorm raar om te lezen, naar zelfs, als je leest wat ISIS daar allemaal aanricht. Om daar zo van te denken profiteren...

Ceyhan, overigens. :@.
pi_142878985
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit is echt enorm raar om te lezen, naar zelfs, als je leest wat ISIS daar allemaal aanricht. Om daar zo van te denken profiteren...

Iki tarafli, het gaat sowieso terugslaan maar waarom niet gebruiken? Tot nu toe valt ISIS alleen zwakkere milities aan, ze gaan niet direct de strijd aan met een conventioneel leger (nog niet).

Ha, andere kant, Turkmenler yaniyor, biz sucluyuz...

Israel pusht voor Koerdische onafhankelijkheid om ons en Iran dwars te zitten. Maar zij hebben op den duur niks aan elkaar want landlocked.

Hukumet probeert Barzani te pushen als regionale leider om de PKK en andere partijen buitenspel te zetten.

Son cirpinmalarina basladilardi, protest tegen Kalekol etc. Ontvoeren kinderen etc.

En opeens riskeren ze om alles kwijt te raken in Syrië en Irak...

Kijk, elhamdulillah muslumanim, ik ben voor vrede, ik wil niemand zien sterven maar dat is een utopie en onzin.

En son gidecek biz olursak ben dunyayi yakmaya raziyim.

(Mods, sorry voor mn Turks maar sommige dingen komen anders zo nep/geforceerd over).

[ Bericht 9% gewijzigd door expans op 30-07-2014 12:33:16 ]
pi_142879330
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom werken Turkije en Iran niet samen eigenlijk? Ja, natuurlijk, het zijn (regionale) rivalen en er is ook botsing qua religie, maar het zijn wel de stabielste landen qua economie en veiligheid.

Ze hoeven het niet altijd eens te zijn (zullen ze ook niet), maar ze kunnen enorm van elkaar profiteren. Waarom tegenwerken als je ook samen kunt werken, zoals de landen in de EU? Beetje zoals Duitsland en Frankrijk, waarbij de kleintjes ook profiteren (Nederland / Azerbeidzjan).

Waarom kunnen die moslimlanden niet eens gewoon samenwerken i.p.v. constant wantrouwend te zijn?

Vast een simpele vraag, of een onzinnige... maar ik snap het niet... Het kan zoveel makkelijker, maar dan moet die ego weg.
Omdat Turkije al sinds de periode van Inönü de invloedssferen van het Westen, met name de VS, vertegenwoordigt. En dit ziet Iran, gesteund door de 'oosterse machten' Rusland en China, ook, dus zullen ze altijd achterdochtig zijn richting Turkije.

Menderes heeft nadat hij niet de verwachte economische en politieke steun kreeg van het Westen om zijn ontwikkelingsplannen in Turkije uit te voeren, toenadering gezocht tot de Russen. Voor de staatsgreep op zijn regering plaatsvond, stond een reis gepland naar Moskou, maar we weten allemaal hoe het uiteindelijk met hem afgelopen is.
De staatsgreep van 1980 ging weer precies om het gevecht om Turkije bij een van de invloedssferen te betrekken, waar de Amerikaanse invloedssfeer weer als winnaar uit is gekomen, zoals we weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 30-07-2014 12:52:52 ]
pi_142879418
Dit is trouwens mijn persoonlijke visie, aangevuld door informatie van her en der waar mensen met insiders knowledge af en toe wat kruimels droppen en ik de puntjes op de i zet.

Btw, 99% van wat ik zeg heeft geen moer te maken met AKP/Erdogan. Dit zijn plannen die er al decennia zijn, AKP is alleen het oppervlakkige gezicht.

Geloof er absoluut niet in dat ze de macht/kennis hebben om zulke strategische stappen te zetten.

(Ik ben mobiel en onderbreek mn berichten af en toe, beetje druk hier, vandaar de dubbelposts)
pi_142879452
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Raar? Walgelijk.
pi_142879578
Kan Isis gestopt worden eigk? Ze hebben blijkbaar vrij spel gezien de verschillende belangen van de partijen.
pi_142879586
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:39 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Raar? Walgelijk.
Jouw berichten hier hebben laten zien dat je niet het niveau/inzicht beheerst om te begrijpen wat ik bedoel.

Cliché, maar je bent ook een vrouw en emotioneler dan een man.

Je zult het niet begrijpen, ik ben geen monster, ik heb gevoelens en een hart. Als ik die beelden zie is het hartverscheurend.

Jij noemt mijn denken walgelijk, ik noem het noodzakelijk/realistisch.
pi_142879702
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:43 schreef expans het volgende:

[..]

Jouw berichten hier hebben laten zien dat je niet het niveau/inzicht beheerst om te begrijpen wat ik bedoel.

Cliché, maar je bent ook een vrouw en emotioneler dan een man.

Je zult het niet begrijpen, ik ben geen monster, ik heb gevoelens en een hart. Als ik die beelden zie is het hartverscheurend.

Jij noemt mijn denken walgelijk, ik noem het noodzakelijk.
Nee.. het is walgelijk dat partijen beter lijken te worden van dit soort praktijken. Ik kan idd niet jullie niveau behalen, want idd voel ik tranen bij beelden van Isis.

Jouw denken is niet walgelijk.

Dat er plannen worden gesmeed en dat dingen niet zomaar gebeuren weet ik. Ik negeer het maar.
pi_142879728
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:43 schreef Stimorol- het volgende:
Kan Isis gestopt worden eigk? Ze hebben blijkbaar vrij spel gezien de verschillende belangen van de partijen.
Zodra ze te groot worden zullen ze uitgeschakeld worden. Geen interventie á la Afghanistan maar bv drones etc.

Vooral als ze richting Jordanië en Saudië-Arabië uitwijken, twee trouwe bondgenoten en beiden erg nerveus gezien ISIS lokale steun geniet (Generalen in leger KSA die anoniem steun berichten posten voor ISIS)
pi_142879760
Ümit Özdag, een politiek analist op wiens analyses ik vertrouw, noemde Hakan Fidan als premier, mocht Tayyip president worden. Ik ben benieuwd.
pi_142879835
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:47 schreef expans het volgende:

[..]

Zodra ze te groot worden zullen ze uitgeschakeld worden. Geen interventie á la Afghanistan maar bv drones etc.

Vooral als ze richting Jordanië en Saudië-Arabië uitwijken, twee trouwe bondgenoten en beiden erg nerveus gezien ISIS lokale steun geniet (Generalen in leger KSA die anoniem steun berichten posten voor ISIS)
Waar drop jij je berichten en haal jij je info? Ondanks mijn emo lees ik dit soort dingen wel graag.
pi_142879997
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:48 schreef TheMagnificent het volgende:
Ümit Özdag, een politiek analist op wiens analyses ik vertrouw, noemde Hakan Fidan als premier, mocht Tayyip president worden. Ik ben benieuwd.
Hij is van 21. Yuzyil thinktank toch?

Fidan zou mij verbazen maar aan de andere kant, niet iedereen heeft het charisma van Erdogan. Hij wel een beetje, plus hij is een ex-militair.

Davutoglu is imo een andere kandidaat, hoewel hij strategische blunders heeft gemaakt ondanks een indrukwekkende CV denk ik niet dat ze iemand anders hebben.

AKP-top is sowieso een hecht groepje en zij nemen alle beslissingen, rest volgt ze maar.

Btw, blijkbaar gaan we hulp sturen naar Gaza via Israel, zonder dat domme gebluf van IHH over een tweede flotilla met de Turkse marine.

Bravo, dit is diplomatie en je stem laten horen en iemand steunen zonder dom te lullen.
pi_142880299
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:54 schreef expans het volgende:

[..]

Fidan zou mij verbazen maar aan de andere kant, niet iedereen heeft het charisma van Erdogan. Hij wel een beetje, plus hij is een ex-militair.

Davutoglu is imo een andere kandidaat, hoewel hij strategische blunders heeft gemaakt ondanks een indrukwekkende CV denk ik niet dat ze iemand anders hebben.

AKP-top is sowieso een hecht groepje en zij nemen alle beslissingen, rest volgt ze maar.

Btw, blijkbaar gaan we hulp sturen naar Gaza via Israel, zonder dat domme gebluf van IHH over een tweede flotilla met de Turkse marine.

Bravo, dit is diplomatie en je stem laten horen en iemand steunen zonder dom te lullen.
Klopt. Hij was in het verleden ook kandidaat voor de partijleiding bij MHP tegenover Bahçeli, maar werd later uit de partij gezet. Hij zegt ook dat Öcalan in 2015 vrij zal komen.

Overigens, wat Israël ook doet en wat voor oppervlakkige steun we ook naar de Palestijnen sturen, Turkije en Israël zullen altijd strategische bondgenoten blijven, waarbij Israël altijd de overhand zal hebben. Dus mij zegt dit niet zoveel.

[ Bericht 11% gewijzigd door TheMagnificent op 30-07-2014 13:08:20 ]
pi_142880325
Ik heb even snel geskimd en dit artikel haalt dezelfde punten aan zoals ik deed, zij het op een iets andere manier.

http://www.21yyte.org/tr/(...)u-denklemindeki-yeri
pi_142880588
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:03 schreef expans het volgende:
Ik heb even snel geskimd en dit artikel haalt dezelfde punten aan zoals ik deed, zij het op een iets andere manier.

http://www.21yyte.org/tr/(...)u-denklemindeki-yeri
Komen inderdaad interessante analyses en artikelen voorbij. Misschien bij je favorieten zetten.
pi_142880593
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:02 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Klopt. Hij was in het verleden ook kandidaat voor de partijleiding bij MHP tegenover Bahçeli, maar werd later uit de partij gezet. Hij zegt ook dat Öcalan in 2015 vrij zal komen.

Overigens, wat Israël ook doet en wat voor oppervlakkige steun we ook naar de Palestijnen steunen, Turkije en Israël zullen altijd strategische bondgenoten blijven.
Men vergeet dat de koude oorlog ook in het Midden-Oosten heeft gespeeld.

Dat Baath/pan-Arabisme ook anti-Turks was vanwege het Ottomaans rijk.

Dat linkse terroristen ongeacht ethniciteit elkaar hielpen. Voorbeeld; Duitse Red Army en Palestijnse Black September (verlengstuk Fatah). Armeense ASALA, PKK gingen samen op in één, kregen training in kampen van de Palestijnse PLO.

Ik ben sowieso niet voor dom lullen, hoe wil je Israel op het matje roepen en de Palestijnen helpen als je geen eens banden hebt? Als er geen diplomatiek contact is?

Ozaman adam niye taksinki?
Ze zijn een bondgenoot als het uitkomt maar ook een regionale rivaal waar je op moet letten.
pi_142881076
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:11 schreef expans het volgende:

[..]

Men vergeet dat de koude oorlog ook in het Midden-Oosten heeft gespeeld.

Dat Baath/pan-Arabisme ook anti-Turks was vanwege het Ottomaans rijk.

Dat linkse terroristen ongeacht ethniciteit elkaar hielpen. Voorbeeld; Duitse Red Army en Palestijnse Black September (verlengstuk Fatah). Armeense ASALA, PKK gingen samen op in één, kregen training in kampen van de Palestijnse PLO.

Ik ben sowieso niet voor dom lullen, hoe wil je Israel op het matje roepen en de Palestijnen helpen als je geen eens banden hebt? Als er geen diplomatiek contact is?

Ozaman adam niye taksinki?
Ze zijn een bondgenoot als het uitkomt maar ook een regionale rivaal waar je op moet letten.
Ja, ik weet het. Al onze buren (evenals de Russen) hebben in het verleden groeperingen als ASALA, PKK, etcetera, tegen ons gesteund, zowel financieel als logistiek, dus in die zin zou je kunnen zeggen dat men krijgt wat het verdient. Maar het is ook geen geheim dat de landen die wij bondgenoten noemen (Israël, VS en EU) ook nooit hun steun hebben ontzegd van groeperingen die Turkije schade hebben berokkend. Ze gebruiken dit soort groeperingen altijd als stok achter de deur voor wanneer Turkije niet in het gareel blijft.

Daarom stoort het mij enorm dat we altijd onvoorwaardelijk, in elk conflict of geschil de kant van onze zogenaamde bondgenoten kiezen. Want hun belangen zijn niet altijd in het voordeel van Turkije en het Turkse volk, hebben we meermaals gezien in de geschiedenis en zien we nog steeds. Iran is op dit punt bijvoorbeeld een stuk onafhankelijker van de Russen en kan tenminste met recht spreken van een onafhankelijke politiek, maar Turkije zit al sinds de periode van Inönu vast aan het lijntje van het Westen, zoals ik in een eerdere post al zei, en kan geen kant op buiten de door Amerika getrokken rode lijnen. Menderes probeerde dit, maar dit heeft hem de kop gekost. Ecevit greep in in Cyprus, maar je weet met wat voor moeilijkheden hij te maken kreeg. Of hoe Atatürk de Republiek Hatay bij Turkije heeft gevoegd, is ook een mooi voorbeeld van onafhankelijke politiek. Dit soort gedurfde, niet-oppervlakkige acties, moet ik nog maar zien van Tayyip en zijn kliek...

Dus, zoals ik al zei, Israël voelt niets van onze zogenaamde diplomatieke overwinningen op hen...

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152572725441703

[ Bericht 4% gewijzigd door TheMagnificent op 30-07-2014 14:02:47 ]
pi_142894503
Feyenoord - Beşiktaş.
pi_142897724
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:54 schreef expans het volgende:

[..]

Fidan lijkt mij een logische keuze, hij zal gemakkelijker zijn qua aansturing met zijn achtergrond en zal dus niet zo snel zijn eigen plan trekken en de positie van Erdogan ondermijnen.
pi_142899197
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:04 schreef zarGon het volgende:
Feyenoord - Beşiktaş.
0-2. *O*.
pi_142904624

Turken zijn duidelijk trending op Twitter :P
pi_142913204

quote:
Bij de presidentsverkiezingen op 31 juli, 1, 2 en 3 augustus mogen voor het eerst Turken in het buitenland hun stem uitbrengen. In Nederland zijn twee locaties waar men terecht kan om zijn stem uit te brengen: Ahoy Rotterdam en Sporthal De Scheg in Deventer.

Wie mogen er stemmen?
In de regel mag elk Turks staatsburger straks stemmen. Wel moet het woonadres in Nederland geregistreerd zijn bij het Turkse consulaat, zodat er een afspraak op de website van de Turkse kiesraad (www.ysk.gov.tr) gemaakt kan worden om te stemmen. Mensen waarvan het woonadres niet bekend is bij het Turkse consulaat, kunnen hun woonadres alsnog opgeven via dit webadres.

Afspraak maken
Het belangrijkste is dat Turkse burgers controleren of zij op de kiezerslijst van de Turkse kiesraad (YSK) zijn ingeschreven. Dat kan gedaan worden door naar de website van de kiesraad te gaan (www.ysk.gov.tr – sectie buitenlandse stemgerechtigden) en door het invoeren van het burgerschapsnummer. Stemmen zal op afspraak via de YSK gaan. Men kan aangeven op welk datum en tijdstip er door hun gestemd zal worden. Zo worden lange wachtrijen voorkomen. Er kan in twee delen tussen 08.00 - 12.30 uur en 12.30 - 17.00 uur gestemd worden. De YSK zal ook aangeven naar welk stembus er gegaan moet worden. Stemmen kan op vertoon van de Turkse identiteitskaart of paspoort.

http://www.ahoy.nl/agenda/2014/07/turkse-presidentsverkiezingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2014 09:25:26 ]
pi_142914057
Ik wil stemmen maar kan niet gvd ;( gitti 1 oy voor Ekmeleddin
pi_142914345
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:02 schreef expans het volgende:
Al die 3 dagen niet? (Geen idee waar je woont, :P.)

Interessant dat er in een groooot land zoals Australië maar één locatie is waar men kan stemmen... 3500 km reizen om te kunnen stemmen. :X. Zelfs in Nederland zijn er twee locaties. :').

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2014 10:16:20 ]
pi_142914498
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Al die 3 dagen niet? (Geen idee waar je woont, :P.)

Interessant dat er in een groooot land zoals Australië maar één locatie is waar men kan stemmen... 3500 km reizen om te kunnen stemmen. :X. Zelfs in Nederland zijn er twee locaties. :').
Als alle Turken in 1 wijk wonen, sja..
pi_142914527
Hoe zijn de Turken eigenlijk in Australië terecht gekomen, ook in de jaren 60/70 of al eerder?
pi_142914604
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:24 schreef xaban06 het volgende:
Hoe zijn de Turken eigenlijk in Australië terecht gekomen, ook in de jaren 60/70 of al eerder?
Jaren 40 al (Turks Cyprioten), vervolgens veel meer in de jaren 60 (na een overeenkomst tussen Australië en Turkije in 1967).

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Australian.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2014 10:28:00 ]
pi_142917082
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:02 schreef expans het volgende:
vatana millete hayirli olsun ^O^

waarom kan je iet stemmen dan?

ik ga morgen trouwens :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_142917261
pi_142917281
Denk dat Erdo in West-Europa wel 60-70% haalt
pi_142917537
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:14 schreef De_Guidance het volgende:
Denk dat Erdo in West-Europa wel 60-70% haalt
Ja want Yol yapti!
pi_142917585
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja want Yol yapti!
Wordt wel een beetje saai hoor. En voorspelbaar. En saai.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2014 12:24:46 ]
pi_142917598
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wordt wel een beetje saai hoor.
Jij ook. Bring me back my Julis!
pi_142917805
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja want Yol yapti!
Ik moet toegeven, die wegen zien er gelikt uit. :9
pi_142919446
Murat Göğebakan overleden op 45-jarige leeftijd. Allah rahmet eylesin.
pi_142920208
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:30 schreef TheMagnificent het volgende:
Murat Göğebakan overleden op 45-jarige leeftijd. Allah rahmet eylesin.
Wow.... drugs?

Ik lees t al ;(
pi_142920281
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:57 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wow.... drugs?
Nee, hij was al een tijdje ziek blijkbaar (kanker).
pi_142927308
^ Die comments... :')
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:49:39 #192
316019 PlayingWithFire
Peace cannot be kept by force.
pi_142935777
Dag dus een maand alleen te zijn.... maar nee. Zus is morgen weer terug in Nederland.
Wat zal ik voor haar koken?
Broodje vuist is geen optie.
~Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction~
pi_142935796
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:49 schreef PlayingWithFire het volgende:
Dag dus een maand alleen te zijn.... maar nee. Zus is morgen weer terug in Nederland.
Ik kom je helpen.
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:51:49 #194
316019 PlayingWithFire
pi_142935853
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik kom je helpen.
Is goed, neem ook meteen een paar FOK!kers mee. Ik whatsappte nog naar haar dat ik een welkomst feestje zou geven.

*overnachten kost 5 cent*
~Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction~
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:53:44 #195
316019 PlayingWithFire
pi_142935927
Als we het nu regelen hebben we morgen een Julis welkomsfeest.
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:55:57 #196
316019 PlayingWithFire
pi_142936041
Even zitplaatsen tellen, er kunnen maximaal 10 mensen overnachten,

5 cent * 10 = It's gonna rain money.
pi_142936573
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:51 schreef PlayingWithFire het volgende:

[..]

Is goed, neem ook meteen een paar FOK!kers mee. Ik whatsappte nog naar haar dat ik een welkomst feestje zou geven.

*overnachten kost 5 cent*
Tamam. Adres?
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:08:17 #198
316019 PlayingWithFire
pi_142936613
http://prik.kr/pfxdicshk4h6vwj2

Ik wil eerst weten of er genoeg mensen komen ;)!

*alleen serieuze inschrijvingen*

Met vriendelijke groet,

K.
pi_142936629
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:49 schreef PlayingWithFire het volgende:
Hollands! Andijviestamppot bv.
pi_142936679
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:08 schreef PlayingWithFire het volgende:
http://prik.kr/pfxdicshk4h6vwj2

Ik wil eerst weten of er genoeg mensen komen ;)!

*alleen serieuze inschrijvingen*

Met vriendelijke groet,

K.
:* liefsin lan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')