Je mag zelf kiezen of je vast of niet op reis. Als je vast maakt dat het niet ongeldig.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:59 schreef darkmond het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de vermoeidheid die vroeger bv was. Maar om simpelweg het luisteren naar God, al is de reis niet vermoeiend of wat dan ook.
Qur'an al-baqara 185:
“…maar wie ziek is of op reis, dan is er een aantal andere dagen (om de vasten in te halen)…”
Veel denken dat je gewoon zelf mag kiezen tussen vasten of niet op reis... En dat je gewoon kunt vasten als je niet vermoeid ben of zo. Is niet imho. Bij mij geldt doe regel niet, en bij de sjiieten die ik ken, en de gestudeerde moslims ook niet.
Heb twee koekjes gegeten... Dus het wordt sowieso inhalen. Maar ben sjiiet, de regels verschillen vaak wat van elkaarquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:06 schreef Crip het volgende:
[..]
Je mag zelf kiezen of je vast of niet op reis. Als je vast maakt dat het niet ongeldig.
Toen de profeet deed reizen met de sahaba dan waren er sahaba die gewoon deden eten en anderen die gewoon deden vasten.Het is maar net was je nafs aan kan.
Ah okay, klopt!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:15 schreef darkmond het volgende:
[..]
Heb twee koekjes gegeten... Dus het wordt sowieso inhalen. [b]Maar hem sjiiet, de regels verschillen vaak wat van elkaar[/b]
Vertraging trouwensEn m'n ma is echt al de hele tijd zwaar chagrijnig
stress en zo... Pfff echt vreselijk irritant.
You go girl!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:15 schreef Crip het volgende:
Ya nabi Muhammad, sallah allahu e3liek annabi Muhammad.
Men humu kleta ashabo rawda..
Ook nog een stel lekker voor m'n neus keihard zoenenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:16 schreef Crip het volgende:
[..]
Ah okay, klopt!
Mijn moeder was altijd de hele week stress voordat we naar Marokko gingenSucces main
Gewoon mee doen, je vast toch niet nu.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:17 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ook nog een stel lekker voor m'n neus keihard zoenenalsof l dat moet zien of zo
/carequote:
De zware struggles van die puber leefquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:17 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ook nog een stel lekker voor m'n neus keihard zoenenalsof l dat moet zien of zo
Tweede stuk? Wat staat daar...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:15 schreef Crip het volgende:
Ya nabi Muhammad, sallah allahu e3liek annabi Muhammad.
Men humu kleta ashabo rawda..
Trekt me niet bepaald aanquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:18 schreef Crip het volgende:
[..]
Gewoon mee doen, je vast toch niet nu.
[..]
/care
Ve meisjes hier btw. Meer dan in jouw zolderkamer denk ikquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:19 schreef Weissman het volgende:
[..]
De zware struggles van die puber leef
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:20 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ve meisjes hier btw. Meer dan in jouw zolderkamer denk ik
En een beetje van kafirquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:23 schreef Weissman het volgende:
[..]
Beetje van beide, en een beetje van mezelf.
Hijs kafir hoor.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:26 schreef Santello het volgende:
[..]
Astaghfirrulah. Te furrrrrrrrrrrrrrrrr
Zie je ik heb gelijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:28 schreef Weissman het volgende:
[..]
Oh, ga je nu weer voor Godin spelen?
[b][b]Maasha7llah[/b][/b]
Nouja, ik persoonlijk vind dat ik daar niet over kan oordelen over anderen. Dus vond het gekkigheid dat je het zeiquote:
Wrongquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:30 schreef Weissman het volgende:
[..]
Jij heb zelf ook gezegd dat je ging uitloggen [b][b]en niet meer terug zou komen.[/b][/b]
Daar kan je zelf ook niet over oordelen. Is aan Allaah. Ik herhaal alleen wat hij hier meerdere malen heeft getypt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:30 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Nouja, ik persoonlijk vind dat ik daar niet over kan oordelen over anderen. Dus vond het gekkigheid dat je het zei
A4J? Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
ga je ook naar bijeenkomsten van A4J?
Ik heb gezegd dat ik niet gelovig ben. Kuffar zijn is wat anders.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:31 schreef Crip het volgende:
[..]
Daar kan je zelf ook niet over oordelen. Is aan Allaah. Ik herhaal alleen wat hij hier meerdere malen heeft getypt.
Kuffar betekend ongeloof/ongelovigen? Wat denk jij dat het betekend dan.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:33 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik niet gelovig ben. Kuffar zijn is wat anders.
Wat is de definitie van "yakfor" danquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:33 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik niet gelovig ben. Kuffar zijn is wat anders.
Aw beterschap Borte. <3quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:37 schreef Bortecinem het volgende:
Vandaag ziek. Niet naar werk geweest. Last van kiezen.
Verder heb ik gisteren zoveel gegeten dat ik nu nog misselijk ben wtff.
/liefdagboek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |