Zit jij wel in het goede topic...?quote:Op maandag 14 juli 2014 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zie even niet waar je auto betrokken is in dit verhaal.
Een WA-verzekering is voor je auto. Maar misschien bedoelt TS wel een AVP, dat zou natuurlijk kunnen.quote:
Lekker blond van mequote:Op maandag 14 juli 2014 15:28 schreef goed_volk het volgende:
Nee. WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid. Dus op het moment dat jij iets van een ander kapot maakt (per ongeluk), wordt dat gedekt door je verzekering.
Aangezien er nu iets van jezelf kapot is, wordt dat neit door de WA gedekt.
Mogelijk wordt het door je inboedelverzekering gedekt, mits je die hebt en mits er geen uitsluiting van elektronische / computerapparatuur is. Vaak moet dat apart verzekerd worden.
I stand corrected.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een WA-verzekering is voor je auto. Maar misschien bedoelt TS wel een AVP, dat zou natuurlijk kunnen.
Aanzetten tot het plegen van fraude mag niet op FOK!.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:35 schreef A-mineur het volgende:
Als jullie een losse verzekering hebben ieder zou je bij één van jullie kunnen claimen.
Waarom is dat fraude? Als ik mijn laptop bij een vriend heb staan, en door zijn toedoen gaat de laptop kapot, dan heb ik het volste recht te claimen. De onderlinge verhouding tussen 2 personen doet er niet toe voor de verzekering en dat staat ook buiten kijf.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:38 schreef goed_volk het volgende:
[..]
I stand corrected.
[..]
Aanzetten tot het plegen van fraude mag niet op FOK!.
Daarnaast zal TS een aankoopbon etc. moeten kunnen overleggen en zal de verzekering eea checken.
Maar het is in dit geval niet door zijn toedoen. De oorzaak van de schade ligt in een technisch defect.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:39 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Waarom is dat fraude? Als ik mijn laptop bij een vriend heb staan, en door zijn toedoen gaat de laptop kapot, dan heb ik het volste recht te claimen. De onderlinge verhouding tussen 2 personen doet er niet toe voor de verzekering en dat staat ook buiten kijf.
Je mag niet, waar jij in je post op doelde, twee keer dezelfde schade verhalen bij verschillende partijen.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:39 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Waarom is dat fraude? Als ik mijn laptop bij een vriend heb staan, en door zijn toedoen gaat de laptop kapot, dan heb ik het volste recht te claimen. De onderlinge verhouding tussen 2 personen doet er niet toe voor de verzekering en dat staat ook buiten kijf.
Wat weer veroorzaakt wordt door het feit dat een persoon kortsluiting creeert. Hoe je het ook wendt of keert, er moet iemand aansprakelijk zijn. Het zou niet gelden op het moment dat de batterij het uit zichzelf begeeft, maar dat is hier niet het geval.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het is in dit geval niet door zijn toedoen. De oorzaak van de schade ligt in een technisch defect.
Nee, dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde dat TS dus bij haar vriend kan claimen, maar als de laptop van de vriend was, dan had het andersom gekund, zo bedoelde ik het.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:41 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Je mag niet, waar jij in je post op doelde, twee keer dezelfde schade verhalen bij verschillende partijen.
Nee hoor, dat moet helemaal niet. Dingen gaan stuk. Als er in een ouwe frietpan iets doorfikt met kortsluiting tot gevolg is daar niemand voor aansprakelijk.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:42 schreef A-mineur het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, er moet iemand aansprakelijk zijn.
Dus ik gooi jouw telefoon bijvoorbeeld kapot, en dan beroep ik me op "tja.. dingen gaan stuk" wat is dat nou voor onzin.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moet helemaal niet. Dingen gaan stuk. Als er in een ouwe frietpan iets doorfikt met kortsluiting tot gevolg is daar niemand voor aansprakelijk.
Dit wordt niet gedekt door een AVP. Inboedelverzekering is mogelijk, maar hangt af van je voorwaarden.
Wat wel door een onafhankelijk expert uitgezocht moet worden. Het kunnen ook twee totaal willekeurige gebeurtenissen zijn. Er is kortsluiting door een bepaalde oorzaak, waardoor de stroom uitvalt. Enige tijd later lijkt de adapter kapot te zijn.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:42 schreef A-mineur het volgende:
Wat weer veroorzaakt wordt door het feit dat een persoon kortsluiting creeert. Hoe je het ook wendt of keert, er moet iemand aansprakelijk zijn. Het zou niet gelden op het moment dat de batterij het uit zichzelf begeeft, maar dat is hier niet het geval.
Ah, dan was je zinsbouw onduidelijk.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:43 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde dat TS dus bij haar vriend kan claimen, maar als de laptop van de vriend was, dan had het andersom gekund, zo bedoelde ik het.
Dat is inderdaad precies dezelfde situatie.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:47 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dus ik gooi jouw telefoon bijvoorbeeld kapot, en dan beroep ik me op "tja.. dingen gaan stuk" wat is dat nou voor onzin.
Daar heb ik nog niet over nagedacht... Het sprong er namelijk allemaal precies uit nadat mijn vriend zijn telefoonlader uit het stopcontact trok.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:48 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Wat wel door een onafhankelijk expert uitgezocht moet worden. Het kunnen ook twee totaal willekeurige gebeurtenissen zijn. Er is kortsluiting door een bepaalde oorzaak, waardoor de stroom uitvalt. Enige tijd later lijkt de adapter kapot te zijn.
Het kan ook zijn dat de adapter kapot is gegaan en voor de kortsluiting heeft gezorgd.
Hoe dan ook, het is lastig vast te stellen wat oorzaak en gevolg was en of dat er überhaupt was.
[..]
Ah, dan was je zinsbouw onduidelijk.
Vergeet de terroristische aanslagen niet, dan is de boel ook niet gedektquote:Op maandag 14 juli 2014 15:56 schreef Applecreampie het volgende:
Maar las al dat mijn verzekering niet dekt bij elektrische apparatuur, veroorzaakt door door-
branden, of vulkanische uitbarstingen
Dan is er dus iets mis met die oplader (wat best onwaarschijnlijk is in dit verhaal)quote:Op maandag 14 juli 2014 15:56 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niet over nagedacht... Het sprong er namelijk allemaal precies uit nadat mijn vriend zijn telefoonlader uit het stopcontact trok.
Dat heeft niet zoveel met een 'goede' verzekeraar te maken, maar eerder met het soort verzekering. Of weet jij iets dat ik niet weet? Welke 'goede' verzekeraar heb jij in gedachten?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:04 schreef FF het volgende:
Als je een goede verzekeraar hebt is dit gewoon gedekt. Zelfs al je zelf schade veroorzaakt aan je eigen goederen. Ik zou echter toch eens na gaan kijken waarom je die kortsluiting hebt gehad...
Zelfs andere groepen volgen eruit:quote:Op maandag 14 juli 2014 18:00 schreef hottentot het volgende:
Ik zie even niet hoe een stekker eruit trekken bij een deugdelijke installatie kortsluiting veroorzaakt.
Dus of je snoer of je stopcontact is ondeugdelijk, laat dat in elk geva nakijken.
Tevens zie ik niet hoe een kortsluiting op één wandcontactdoos een piekspanning op een andere kan veroorzaken, je bron is maar 230V en meer dan dat zal het niet worden. Een hogere afgenomen stroom wegens rare dingen elders in de installatie is door de niet veranderende weerstand van een goede adapter ook niet mogelijk.
Kortom het verhaal zoals in de OP staat lijkt mij technisch bekeken zeer onwaarschijnlijk de echte gebeurtenis.
Als ik TS was zou ik het verhaal even duidelijk voorleggen aan iemand met verstand van zaken...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |