SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ik verdenk jullie ervan dat jullie afstammen van de vikingen...quote:Op maandag 14 juli 2014 10:22 schreef kanovinnie het volgende:
Slechte zaak wel dat. Elke eckte eckte N-H'er (Dus boven het kanaal) heeft er 1. Behalve Marco, maar die is verpest toen hij in Haarlem woonde
Anyways, ga je wel nog (training)koersen v/d week? Of weer rustig opbouwen/fietsafstelling checken?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Voorzichtig even kijken. Sowieso even mijn zadel checken want die is 3 keer scheef geschoten door een kuil. Op de terugweg vanaf Purmerend kreeg ik toen meteen last van de pees terwijl ik het in de km's daarvoor niet/nauwelijks voelde.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:39 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik verdenk jullie ervan dat jullie afstammen van de vikingen...
Anyways, ga je wel nog (training)koersen v/d week? Of weer rustig opbouwen/fietsafstelling checken?
Toch lijkt het me raar dat een zadel wat wat achterover staat voor zoveel gezeur zorgt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Maar het is dus een meiske geworden?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Het moet er nog uitkomen maar dat wordt het wel jaquote:
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ja ja, die past wel in dit topic![]()
Marion rousse heet ze. Ook wielrenster, lotto damesteam.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Op Kickstarter nu een fietsbroek met (o.a.) ingebouwde hartslagmeter. Pas geleden ook al een helm gezien.
Op zich wel handig voor iemand als mij die altijd al z'n spullen kwijt is![]()
![]()
70-14 is toch hetzelfde als 55-11?
Waarom ga je in godsnaam dan met een 70 rijden? Alleen om stoer te zijn?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kan natuurlijk weer niet zelf haar band plakken. Triestquote:Op maandag 14 juli 2014 11:03 schreef Gripper het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ja, t is wel altijd hetzelfde probleem met die mooie meisjes. Die denken dat alles in het leven altijd hun kant op rolt. "Ik ga hier gewoon een beetje staan en mooi wezen, dan lost het probleem zich vanzelf op"quote:Op maandag 14 juli 2014 11:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kan natuurlijk weer niet zelf haar band plakken. TriestMijn foto's op Flickr!
Verstandige beslissing Kano, achillespezen zijn zo snel chronisch, dat wil je niet.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Trouwens, ik heb dit weekend het nieuwe aanrecht geinstalleerd en de waterleiding en afvoer helemaal zelf aangesloten. Voel me best een klusbaas.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Mijn dochter heeft dat nu al, en is pas 7. Voor een lachje wordt ik veronderstelt alles te laten vallen en te doen wat zij wil.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:21 schreef Gripper het volgende:
"Ik ga hier gewoon een beetje staan en mooi wezen, dan lost het probleem zich vanzelf op"Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Nice, Gallopin is zelf ook niet de lelijkste.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:03 schreef Gripper het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Kijk Kaas, nog iemand die de 24-uurs race aan het verkennen is maar verdwaald tussen Gorinchem en Nijmegenquote:Op maandag 14 juli 2014 11:29 schreef poiuytr het volgende:
http://www.strava.com/act(...)cjs0PTI1NjQzNzk%253D
[ afbeelding ]
Mijn foto's op Flickr!
Als je dan effe verkeerd rijd ben je pas zuurOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die is nice jaquote:Op maandag 14 juli 2014 12:03 schreef kaasplankje het volgende:
Vind dit persoonlijk wel een toppertje.
[ afbeelding ]![]()
![]()
The AJ List: 17 Signs You Might Be Obsessed With Strava
http://www.adventure-jour(...)bsessed-with-strava/
7. You’d rather be KOM than have sex.
8. You have created one or more contrived segments just so you could hold the KOM for a little while.
9. You have ended a segment in your own driveway so you could hold the KOM for a little while.
13. You have considered using your car to get a KOM.
14. You have used your car to get a KOM. Even just a little.That's...Montgomery Clift, honey!![]()
Dit weekend heb ik de Lorini gefixed met dat gare bontrager/fsa crankstel wat kraakte en half uit elkaar viel.
Wilde een Shimano crank monteren maar de as die ik had was te kort, dus weer graven in papakaas rommelbakje lag er nog een alloy record crankstel in dubbel 170mm, wel wat kort mja, van zijn oude fiets die hij eens omgebouwd had naar triple. Alleen die as kon ik ook weer niet gebruiken want die had ITA draad terwijl ik BSA nodig had. Gelukkig lag er nog een prorace asje wat wel ging.
Pa ligt nog een paar daagjes int hospitaal, is geopereerd recent, dus vanavond als ik langsga zal ik vragen of hij het goed vind dat ik dit heb ingepikt. Haha.
Nu draait alles weer muisstil en lekker strak. Campagnolo.![]()
![]()
beterschapquote:Op maandag 14 juli 2014 12:49 schreef kaasplankje het volgende:
Dit weekend heb ik de Lorini gefixed met dat gare bontrager/fsa crankstel wat kraakte en half uit elkaar viel.
Wilde een Shimano crank monteren maar de as die ik had was te kort, dus weer graven in papakaas rommelbakje lag er nog een alloy record crankstel in dubbel 170mm, wel wat kort mja, van zijn oude fiets die hij eens omgebouwd had naar triple. Alleen die as kon ik ook weer niet gebruiken want die had ITA draad terwijl ik BSA nodig had. Gelukkig lag er nog een prorace asje wat wel ging.
Pa ligt nog een paar daagjes int hospitaal, is geopereerd recent, dus vanavond als ik langsga zal ik vragen of hij het goed vind dat ik dit heb ingepikt. Haha.
Nu draait alles weer muisstil en lekker strak. Campagnolo.![]()
![]()
Groot-groot loopt mooier (ronder) dan klein-klein.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
70-14 is toch hetzelfde als 55-11?
Waarom ga je in godsnaam dan met een 70 rijden? Alleen om stoer te zijn?
Voor een sprintje van een halve minuut kan de 11 wel even maar voor een uurrecord wordt over het algemeen minimaal een 13 of 14 gebruikt achter.![]()
idd rare afstelling qua zadelpen en stuurpen.... maar heb je dat voorblad gezien!!!
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Hij zou die ridley kromgereden hebben volgens zijn facebook. En alleen een fiets van balk zou sterk genoeg zijn.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:37 schreef the_critic het volgende:
idd rare afstelling qua zadelpen en stuurpen.... maar heb je dat voorblad gezien!!!
[ afbeelding ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hij zou ook met de amateurs (lees:trimmers) meerijden. En dan 15 meter erachter. Met de kop in de wind.
Waarom rij je dan überhaupt mee? Rij solo denk ik dan.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://sporza.be/cm/sporz(...)e_France_2014_rit_10quote:Op maandag 14 juli 2014 15:48 schreef kaasplankje het volgende:
Weet iemand nog een goede internet livestream voor de Belg touruitzending? Ik neem een laptop mee voor papakaas want in 't hospitaal is alleen NOS op de buis, en dat vind ie niks.
Werkt die?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://sports-livezz.com/quote:Op maandag 14 juli 2014 15:48 schreef kaasplankje het volgende:
Weet iemand nog een goede internet livestream voor de Belg touruitzending? Ik neem een laptop mee voor papakaas want in 't hospitaal is alleen NOS op de buis, en dat vind ie niks.everyone's a critic...
even you ! !![]()
mooie reclame inderdaad...quote:Op maandag 14 juli 2014 15:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij zou die ridley kromgereden hebben volgens zijn facebook. En alleen een fiets van balk zou sterk genoeg zijn.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Contador eruitOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
ja zonde man... :S tour beetje onthoofd nu zonder Froome en Contador.. :Squote:
Hopelijk mooie strijd om plekken 2 en 3 straks..everyone's a critic...
even you ! !![]()
Z'n knie bedoel je!quote:Op maandag 14 juli 2014 16:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ze fiets was gebroken ofzo, beetje onduidelijk nog.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hij is gevallen omdat ze fiets doormidden was, of hij is gevallen en daardoor brak zijn fiets. Finaal in 2 stukken zeiden ze.quote:![]()
Hij is er nog op doorgereden. Vraag me af hoe het allemaal gebeurd is.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij is gevallen omdat ze fiets doormidden was, of hij is gevallen en daardoor brak zijn fiets. Finaal in 2 stukken zeiden ze.
De mannen van de NOS kraken nu carbon af
Mooi hoor!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hij kreeg een nieuwe fiets, en NOSquote:Op maandag 14 juli 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij is er nog op doorgereden. Vraag me af hoe het allemaal gebeurd is.
De mannen van de NOS kraken nu carbon af
[..]
Mooi hoor!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Maakt Eprex nog melk ?quote:Op maandag 14 juli 2014 16:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Martin heeft ook een goede voorraad melk gevonden.![]()
![]()
Woensdag ben ik tussen Zeist en de Posbank te vinden, natuurlijk wel even proberen om een pr op de Amerongse berg te rijden.![]()
ik had hem al keer eerder gepost, maar in het kader van je wens op een PR... LINKquote:Op maandag 14 juli 2014 17:59 schreef KolonelBroodje het volgende:
Woensdag ben ik tussen Zeist en de Posbank te vinden, natuurlijk wel even proberen om een pr op de Amerongse berg te rijden.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Vandaag op de Posbank geweest, rustig duurritje. Toch wel weer leuk, was er lang niet geweest. Doordeweeks is het ook nog redelijk rustig. Daarna via Renkum, Wageningen en dan de Maas over en terug naar Nijmegen.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
quote:Jajajajaquote:Op maandag 14 juli 2014 19:05 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik had hem al keer eerder gepost, maar in het kader van je wens op een PR... LINKMijn vorige PR was met gladde beentjes, ik zal proberen te laten zien dat het nu ook lukt met haar op de benen. Als ik geen PR haal woensdag dan zal ik voor de 24-uurs race mijn benen scheren.
![]()
Froome en Bertje kunnen niet goed genoeg sturen. Nibali bleef overeind terwijl Scarponi rechtdoor ging. De meeste kopmannen zouden daar mee het publiek zijn ingegaan. Als Nibali de tour wint kun je zeggen dat de beste stuurman heeft gewonnen.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
ja zonde man... :S tour beetje onthoofd nu zonder Froome en Contador.. :S
Hopelijk mooie strijd om plekken 2 en 3 straks..
Bertje scheet al zeven kleuren stront toen ie London moest binnenrijden in de regen.
Over Maas van Beek, die kloot al heel wat jaren met z'n fiets.![]()
van wat ik op twitter ed lees... ging bertje nu wel als een bezetene naar beneden. Dus gevallen omdat roekeloos was, niet omdat ie angstig was... Maar idd.. niets mis me de stuurkunsten van Nibali..quote:Op maandag 14 juli 2014 19:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Froome en Bertje kunnen niet goed genoeg sturen. Nibali bleef overeind terwijl Scarponi rechtdoor ging. De meeste kopmannen zouden daar mee het publiek zijn ingegaan. Als Nibali de tour wint kun je zeggen dat de beste stuurman heeft gewonnen.
Bertje scheet al zeven kleuren stront toen ie London moest binnenrijden in de regen.
Over Maas van Beek, die kloot al heel wat jaren met z'n fiets.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Niet de eerste keer dat hij onderuit gaat omdat hij te veel risico neemt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat ik heb is dus niet een compact? Nog iets wat je me aanraad qua Sram?quote:Op maandag 14 juli 2014 09:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
nee, dan moet je een heel nieuw crankstel kopen. En aangezien iedereen die de bergen in wil zn gewone crankstel op marktplaats verpatst en een compact nieuw koopt, zul je er niet snel 1 tweedehands voor weinig vinden....
Op zo'n compact kan de combinatie 52-34 wel (zolang beide bladen maar gaatjes 110 mm hebben die op het crankstel passen) maar het verschil in tanden is wel een beetje groot, dus het kan problemen met schakelen geven. Als maximaal verschil wordt altijd 16 tandjes gegeven, dus van 34 naar 50.
Ik laat echter ook altijd mn 52 zitten als ik een 34 monteer, je wilt tenslotte bergaf nog wel kunnen bijtrappen als het boven de 55 gaat. En dat gaat ook nog ok qua schakelen. Als je bijvoorbeeld die kettingvanger van Sram monteert, dan is de kans dat je ketting er aan de binnenkant afvalt al verleden tijd.![]()
Zeer waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:03 schreef tweemeter het volgende:
Wat ik heb is dus niet een compact? Nog iets wat je me aanraad qua Sram?
Op een gewoon crankstel kun je vaak nog wel een 38 plaatsen (maar kleiner dan dat kan echt niet), scheelt toch weer 2,5% tov een 39.![]()
Heb me er even in verdiept en ik heb gewoon een dubbel. Wel een beetje kut. Wilde de bergen in in frankrijk maar met een 44 wordt dat veel te zwaar, met en 39 ook vermoed ik.quote:![]()
Een cassette die tot 30 gaat monteren geen optie?quote:Op maandag 14 juli 2014 20:15 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Heb me er even in verdiept en ik heb gewoon een dubbel. Wel een beetje kut. Wilde de bergen in in frankrijk maar met een 44 wordt dat veel te zwaar, met en 39 ook vermoed ik.![]()
Je zou bv een FSA Gossamer of Omega compact BB30 cranksetje kunnen monteren.
Of achter een 28.
edit: of 30 idd.![]()
quote:Op maandag 14 juli 2014 20:25 schreef quinoahipster het volgende:
Je zou bv een FSA Gossamer of Omega compact BB30 cranksetje kunnen monteren.
Of achter een 28.
edit: of 30 idd.Ook een optie, maakt dat veel verschil van 25 naar 30?quote:Op maandag 14 juli 2014 20:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een cassette die tot 30 gaat monteren geen optie?![]()
Scheelt 5 tandjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb nog wel een Gossamer liggen. Zitten wel 36-46 bladen op
Net even een uurtje geklooid op m'n crosser, morgen voor minimaal 2 weken richting Luxemburg! Lekker fietsen, kamperen, chillen.
Tussendoor ff 2 dagen naar Parijs om de Tour te zien finishen.![]()
quote:Op maandag 14 juli 2014 20:31 schreef quinoahipster het volgende:
Scheelt 5 tandjesAchter Shimano 12-30 en voor Sram 54-39SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben ik wel weer 66 euro oid lichter. Zoveeeeel geld, kutstudent ben ik ook
![]()
![]()
Geen idee, Tony Martin ging ongeveer in dezelfde cadans de Col de Chevreres op als ik deed met 3 hoeters vorig jaar.quote:![]()
Red je derailleur dat? Of waren jullie daar al achter.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:40 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Achter Shimano 12-30 en voor Sram 54-39Ben ik wel weer 66 euro oid lichter. Zoveeeeel geld, kutstudent ben ik ook
Sei wachsam,
Hèhèquote:Op maandag 14 juli 2014 20:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee, Tony Martin ging ongeveer in dezelfde cadans de Col de Chevreres op als ik deed met 3 hoeters vorig jaar.![]()
Je ziet Martin bijna niet afzien he?![]()
10 speed?quote:Op maandag 14 juli 2014 20:40 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Achter Shimano 12-30 en voor Sram 54-39Ben ik wel weer 66 euro oid lichter. Zoveeeeel geld, kutstudent ben ik ook
Hoppa, 21 eypo's voor een 12-30 cassetteOosterburen
![]()
![]()
Nee dat weet ik niet. Ik zal straks even kijken wat er allemaal op zit.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:00 schreef No-P het volgende:
[..]
Red je derailleur dat? Of waren jullie daar al achter.![]()
Daar reed jij nog vrij makkelijk. Chevreres kregen wij als 1 of 2e klim al he..quote:Op maandag 14 juli 2014 20:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee, Tony Martin ging ongeveer in dezelfde cadans de Col de Chevreres op als ik deed met 3 hoeters vorig jaar.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
RED je Sram derailleur dat? Ghehehehequote:Op maandag 14 juli 2014 21:00 schreef No-P het volgende:
[..]
Red je derailleur dat? Of waren jullie daar al achter.
Nog steeds ibuprofen van Ibargurenquote:![]()
![]()
Moet zelf ook even kijken of ik een 28 heb liggen. Dolomieten met 39-25 is ook wat zwaar.Sei wachsam,
Gehehehequote:Op maandag 14 juli 2014 21:05 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
RED je Sram derailleur dat? Ghehehehe![]()
http://www.mantel.com/shimano-tiagra-4600-10s Hier is ie 3 euro duurder, dan haal ik hem zelf wel op daar.![]()
Ah heb nog een nieuwe Veloce 9sp liggen (jaja ik heb een ouwe fiets).Sei wachsam,
Het museum belde, als je afstand wilt doen zijn ze geïnteresseerd.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:20 schreef tweemeter het volgende:
[ afbeelding ]
Kan nergens een typenummer vinden ofzo.![]()
Moet dit?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het museum belde, als je afstand wilt doen zijn ze geïnteresseerd.![]()
Dit komt van kaasplankje he? Die het superframe op de kop had getikt tot hij erachter kwam dat het een veredelde sensa was
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
7 speed? Dat is lastig berg cassettes vinden denk ik/quote:Op maandag 14 juli 2014 21:20 schreef tweemeter het volgende:
[ afbeelding ]
Kan nergens een typenummer vinden ofzo.Sei wachsam,
Ach het is gewoon zo kut om een newbie uit te lachen over zijn gear. Voor hetzelfde geld is dit inderdaad een dikke kut derailleur zonder dat ik het weet ofzo.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
Dit komt van kaasplankje he? Die het superframe op de kop had getikt tot hij erachter kwam dat het een veredelde sensa was![]()
Ach het is een bietje oud maar alst nog werkt is het prima tog?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:29 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ach het is gewoon zo kut om een newbie uit te lachen over zijn gear. Voor hetzelfde geld is dit inderdaad een dikke kut derailleur zonder dat ik het weet ofzo.![]()
10 toch? Het heeft in ieder geval 10 bladen.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:28 schreef No-P het volgende:
[..]
7 speed? Dat is lastig berg cassettes vinden denk ik/![]()
Telde er maar 7 op de foto of ik kijk scheef.quote:Sei wachsam,
2x 5?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:30 schreef tweemeter het volgende:
[..]
10 toch? Het heeft in ieder geval 10 bladen.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: