Ah, die 3M strips ja, ik ken zequote:Op woensdag 30 juli 2014 09:12 schreef dj_ko het volgende:
Oehh die LEDstrips in het plafond!Hoe maak jij die LED strips eigenlijk vast? ik heb zelf ook soortgelijke strips voor buiten bij mn vijver met 3M tape (welke al aan de strip zat)
Echter beginnen ze nu los te laten, jij nog tips hoe ik ze het beste kan vast zetten?
Thanks voor het compliment Metalfreakquote:Op woensdag 30 juli 2014 09:36 schreef Metalfreak het volgende:
Prachtig sfeervol huisHeel wat beter dan de "we maken alles wit" interieurs die je in alle woonmagazines en TV programma's ziet.
Haha ja normaal haal ik ze ook in china, maar heb deze in Nederland goedkoop kunnen halen bij een vriend van me. (ik zocht wat meer high end waterdicht RGB spul).quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:17 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah, die 3M strips ja, ik ken zeHeb ze zelf ook. (China, right?
)
De montage:
Die in de keuken (plafond) liggen gewoon los erop. Dat waren professionele (dure) LED-strips (ook alleen white helaas) op stevige plastic rails. (dus niets met lijm of kit ofzo)
En die RGB LED's op de bovenverdieping heb ik vastgezet met de standaard tape wat erop zit, en erna snel vastgekit (omdat ze snel los laten). Dus uiteindelijk zitten die gekit zegmaar(kit aan voorkant eroverheen, zodat er een "bruggetje" ontstaat over de LED-strip heen)
[..]
Thanks voor het compliment Metalfreak
Tja, das een goeie. Daar heb ik geen ervaring mee. Kun je ergens een klein stukje testen? Ben wel benieuwd eigenlijk, en handig om te wetenquote:Op woensdag 30 juli 2014 14:46 schreef dj_ko het volgende:
Die 3M strips plakken inderdaad voor geen meter... dit weekend maar eens kijken of ik het met Kit of wellicht met een lijmpistool kan oplossen (alhoewel ik bang ben dat een lijmpistool de strip kan doen laten wegsmelten? of zal dat wel meevallen denk je?
Thanksquote:Bedankt voor je tip in ieder geval, ben trouwens erg benieuwd wat het eindresultaat zal zijn van je "planten-muur" erg gaaf om te zien, ik krijg er een beetje efteling/droomvlucht gevoel bij (in positieve zin)!
Bedankt voor de complimentenquote:Op donderdag 31 juli 2014 00:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wow, geweldig wat je hebt gedaan Atmoz. Ik ben zelf ook bezig met mijn huis en ben erg jaloers op je domotica etc kennis en kunsten. Volg je al vanaf topic 1 en echt heel gaaf wat je allemaal kan.
Ik vond ledverlichting in een koof al heel wat in mijn slaapkamer.
Wat wel ideetjes opgedaan voor de kamers die ik nog moet doen. Kortom, erg gaaf en ik blijf je topic in de gaten houden.
Lolquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:11 schreef Gieliovd het volgende:
Bijzonder gereedschap voor deze klus... doekje, houtbeitel en stift... breekmes...
Als je met die houtbeitel in de vloer en muur bezig bent ben je per direct een lurker en reageerder kwijt
Hmzzz... Nee, dat was "gewoon" een beitel die ik altijd gebruikte. Maar niet voor in beton natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:19 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Als het een beitel was die toch niet meer te redden is had ik het hakken in beton vergeven
Lolquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:48 schreef bleiblei het volgende:
Auw, die beitel is nu iig. niet meer inzetbaar voor houtbewerking. Wordt een avondje slijpen en wetten. Ik gebruik voor dergelijke klussen of een flinke oude platte schroevendraaier, steenbeitel en in uiterste geval een gare houtbeitel. Maar zeker geen nieuwe bahco
.
Uhmm, van Google, en toen kwam ik uiteindelijk op een of ander forum, maar daar heb ik niet veel gepost/gedaan/gelezen. Ik ben zelf verder gegaan met het doorontwikkelen ervan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:35 schreef RoelerMF het volgende:
Atmoz, waar heb jij de kennis van je laminar jets vandaan? Ik vind wel wat DIY filmpjes, maar ik zoek eigenlijk nog wat info over verlichting en shutters om de straal te onderbreken
Jo!quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mooi man, bad via het raam.
Nee, in eerste instantie zéker niet: toen helde het bakje teveel naar één kant, en kiepte het bad bijna om. Als het was gevallen (het hong toen al redelijk hoog in de lucht) was het door m'n erker en al heen gevallenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:49 schreef Virus3000 het volgende:
Mooi. Stond het bad stabiel genoeg op de hoogtewerker? Zou bang zijn dat het valt halverwege...
Lol, tot 200KG toch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:43 schreef Gieliovd het volgende:
Held wat heb je nou weer gedaan haha. Dat is geen hijsbakkie maar een mensenbakkie!
Zekers! Echt blij mee. Heeft ook even geduurd zeg...quote:Geweldige actie weer. Alles staat binnen!
Klopt, maar heb die kerel gewoon goed meegeholpen. En de lift heb ik helaas zelf moeten huren. Maarja, die had ik ook voor 't bad en de glasplaten nodig.quote:Ik dacht dat je je airco had gekocht inclusief installatie trouwens?
quote:Mooi verslag dit, weer gelachen. Nu nog ff installeren enzo, dus je kunt ons weer voorzien van de nodige verhalen!
Haha, die ideeën hebben we naderhand allemaal besproken. Gisteren nog even met een collega over gehad hoe duur het zou zijn om een gat in het dak te maken om daar een trap in te maken. En dan inderdaad op het dak een terras maken. Met veilige "rand" van glasplatenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:51 schreef funky_fart het volgende:
COOL!
Maar eh, nu je toch met dat liftje in de weer was: had je het bubbelbad niet liever op het dak gehad? Met bijbehorende glazen lift vol james bond gadget ofzo?![]()
Haha, tja 20 meter zou mij denk ik toch iets te hoog zijn. Ofja, ligt aan het apparaat natuurlijk. Als het een groot/zwaar ding is, dan zie ik het misschien nog wel voor me. Ik was nu al steeds naar die stempels aan het kijken of die niet toevallig omhoog kwamenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:03 schreef Vinz0r het volgende:
Leuk om te zien zo, alleen wat Gieliovd zegt, daar zijn ze niet voor gemaakt :p
Maar 10m is niet zo hoog hoor, verhuur ze ook van 21m
Zolang je m op de juiste manier uitstempeld en m niet gebruikt om alleen materiaal mee te vervoeren is er niks aan de hand :pquote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:24 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Lol, tot 200KG toch?Alles toch? Ook materiaal
[..]
Zekers! Echt blij mee. Heeft ook even geduurd zeg...
[..]
Klopt, maar heb die kerel gewoon goed meegeholpen. En de lift heb ik helaas zelf moeten huren. Maarja, die had ik ook voor 't bad en de glasplaten nodig.
[..]
[..]
Haha, die ideeën hebben we naderhand allemaal besproken. Gisteren nog even met een collega over gehad hoe duur het zou zijn om een gat in het dak te maken om daar een trap in te maken. En dan inderdaad op het dak een terras maken. Met veilige "rand" van glasplaten![]()
![]()
![]()
Misschien later, als alles een beetje verder klaar is, nog een serieus over nadenken
[..]
Haha, tja 20 meter zou mij denk ik toch iets te hoog zijn. Ofja, ligt aan het apparaat natuurlijk. Als het een groot/zwaar ding is, dan zie ik het misschien nog wel voor me. Ik was nu al steeds naar die stempels aan het kijken of die niet toevallig omhoog kwamen![]()
Afgelopen week heb ik de "Vertical Garden" opgehangen:
[ afbeelding ]
Vanavond of morgen nog 4 spotjes eronder monteren zodat het geheel mooi verlicht wordt![]()
En gisteren is de glazen wand geplaatst. Zaterdag wordt dat helemaal afgewerkt![]()
[ afbeelding ]
(zodra de verlichting voor de Vertical Garden aanwezig is, dan verdwijnt vanzelf die vervelende spiegeling in het glas, en komt het geheel veel mooier uit)
Thanks!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:24 schreef henkje1234567890 het volgende:
mooie dingen doe je, maar een opmerking
waarom zit er een gootje onder je airco?
kon je de leidingen niet in de unit naar achteren brengen?
vind dit persoonlijk harstikke lelijk staan
Mwah, die zit er nog iets naast. (zie laatste foto van de klus)quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:20 schreef Geckoo het volgende:
ik vermoed dat hij niet direct naar achter kon ivm de regenpijp
Hmzz, dat is iets waarop ik zelf totaal niet gelet heb.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:27 schreef funky_fart het volgende:
Vooropgesteld:de vertical garden ziet er mooi vol en rijk geschakeerd uit. Maar toch een opmerking, die ik eigenlijk al wilde maken na een eerdere foto hiervan.
Bij verticaal tuinieren krijg je ook altijd zo'n mooie blik op de onderzijde van het blad. Uiteraard doordat het groen omhoog groeit richting zon.
Misschien heeft het dan wel veel meer voeten in de aarde, maar zelf had ik geprobeerd de plantjes onder min of meer dezelfde hoek schuin in te steken. Dan veins je imho beter de natuurlijke groeirichting. Nu oogt het een beetje vreemd voor me.
Hopelijk zie jij dit heel anders hoor. Maar zo niet, zou eea dan nog verbuigbaar zijn oid?
lolquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:13 schreef Vinz0r het volgende:
Zolang je m op de juiste manier uitstempeld en m niet gebruikt om alleen materiaal mee te vervoeren is er niks aan de hand :p
Klopt. Eijsden inderdaadquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:08 schreef icloud het volgende:
Lees ik goed dat je eijsden woont?
Ik ben opgegroeid in nazareth maar kan me niet precies voor de geest halen waar jij woont, misschien komt dat omdat ik al 30 jaar weg ben uit het zuiden.
Nee nazareth ligt tegen limmel aan, ter hoogte van het nieuwe stationquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:15 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Klopt. Eijsden inderdaad
Ah, Nazareth ken ik wel ja, waar ze nu flink aan 't verbouwen zijn toch? A2 tunnel etc...
Ja oke, maar dat is voor mij toch wel erg in de buurt van de A2quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee nazareth ligt tegen limmel aan, ter hoogte van het nieuwe station
Klopt de a2 ligt in de achtertuin, maar kruisdonk en de n2 liggen een heel stuk verder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:22 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat is voor mij toch wel erg in de buurt van de A2![]()
In ieder geval niet bij Malberg enzo in de buurt
Haha thanks voor de complimentenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:33 schreef The_Kash het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, maar wat jij allemaal doet; Geniaal!
Dat gaat me nog niet lukken in mn stoutste dromen!
Hmzz, ja dat klinkt inderdaad beter! Maar is het dan niet zo dat je het hele circuit zelf moet vullen? En dus ook "STEK-certified" moet zijn? Maar zeker goed om eens over na te denken bij de volgende. Die ga ik sowieso zelf (in de woonkamer) installeren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:11 schreef henkje1234567890 het volgende:
koppelingen eraf snijden en een stuk leiding eraan solderen
koppelingen gaan toch vaak lek, gesoldeerd gebeurt er nooit meer wat mee
Heb het even getest en het gaat hier prima met een lijmpistoolquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:24 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Tja, das een goeie. Daar heb ik geen ervaring mee. Kun je ergens een klein stukje testen? Ben wel benieuwd eigenlijk, en handig om te weten
Hahaquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:18 schreef RoelerMF het volgende:
Die slaapkamer moet wel meer dan fantastisch worden. En wat kan je lekker doorwerken als je een dak boven je hoofd hebt, heb nauwelijks in de tuin kunnen werken het weekend vanwege moeder natuur. (En ik zo ijdel ben dat ik niet in de regen verder ga)
Ah, helemaal topquote:Op maandag 11 augustus 2014 15:07 schreef dj_ko het volgende:
Heb het even getest en het gaat hier prima met een lijmpistool
Thanks!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:44 schreef Klonterpot het volgende:
Wat een fantastisch project!![]()
Vooral je woonkamer en keuken vind ik prachtig. Wat voor vloer is het als ik vragen mag?
Hahaquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:07 schreef naaa het volgende:
Toen ik die foto eerder al zag, vroeg ik me al af:
kon je bij dit type niet gewoon gelijk achter die binnenunit naar buiten met je buizen??
Dus dat je gewoon helemaal geen lelijke koof/plastic shit onder of naast je binnenunit hebt?
Never mind; die vraag was inmiddels al beantwoord![]()
En zelfde met de stroomkabel, is ook netter om deze van buitenaf te pakken
(al begrijp ik dat dit in jouw situatie lastiger is..slagvaste buis langs gevel naar dak xD)
Verder, op dat opbouwstopcontact na, netjes
En hier 't zelfde... lolquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:25 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Sta hier GVD op het punt om met de dozenboor jou kant op te komen.
maak je alles zo supernetjes en knal je er een opbouw WCD tegenaan![]()
Voor de rest weer mooi werk
Klopt, ik ben het met je eens. Maar dit is een speciaal geval.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:36 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Dan nog, opbouwdozen zijn zuur. Ik zit er serieus over te denken om zelfs in de garage een voorzetwand te knutselen van gipsplaat om van die opbouwtroep af te zijn.
(oke oke, en voor de isolatie, en mogelijkheid tot tegelen, en omdat ik nog bergen inbouw wcd's incl frames heb liggen etc etc etc).
geïntegreerd als in dat er een gat in de achterkant van het kastje wordt gemaakt zodat je het kastje wel gewoon normaal tegen de muur kan schuiven zonder dat je een spleet krijgt van 10 centimeter (opbouwdoos en stekker welke er inzit) of bedoel je het anders?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:33 schreef Atmoz het volgende:
En hier 't zelfde... lol![]()
![]()
Ik heb nog nota bene speciaal een nieuwe dozenboor gekocht, MAAR: er komt een kastje voor te staan. Natuurlijk ga je die lelijke opbouwdoos niet meer zien straksReden dat ik het zo gemaakt heb is dat ik dan geen redelijk diep gat hoef te boren richting de buitenmuur... Het kastje zal daar ALTIJD blijven staan, want het wordt helemaal geïntegreerd
![]()
Niets aan de hand dus, maar wel leuke reacties
Zo aan de foto te zien is het gewoon een lichte XMvK kabel,quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:39 schreef Atmoz het volgende:
Er loopt een HELE stugge YMvK-kabel (of hoe heet zo'n ding precies?) naartoe, als ik dat allemaal IN een buis moest leggen om naar een inbouwdoos te gaan, dan ging dat niet lukken. Dit was gewoon even een goede "middenweg" oplossing
Nou, het kastje wordt er "custom made" voor gemaakt. Dus het zal inderdaad iets zijn van een gat voor dat stopcontact, of gewoon geen achterwand omdat het redelijk ter plekke wordt gemaaktquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:27 schreef Geckoo het volgende:
geïntegreerd als in dat er een gat in de achterkant van het kastje wordt gemaakt zodat je het kastje wel gewoon normaal tegen de muur kan schuiven zonder dat je een spleet krijgt van 10 centimeter (opbouwdoos en stekker welke er inzit) of bedoel je het anders?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:01 schreef naaa het volgende:
Zo aan de foto te zien is het gewoon een lichte XMvK kabel,
_misschien_ (voordeel van het twijfel) een íets dikkere YMvK kabel..
Bij een VMvK 5x16mm kabel mag je gaan zeuren over stug
Hou je wel rekening met de afvoer :-)quote:
Toevallig van de week bij iemand geweest die een bad half had ingebouwd en zag er inderdaad luxe uit! Mooi!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:03 schreef Atmoz het volgende:
ga ik het inbouwen in de vlonder.Dus: vlonder weer gedeeltelijk slopen:
[ afbeelding ]
Kost weer extra werk, maar dat is volgens mij een veel beter idee. Dan stap je veel makkelijk in het badEn oogt mijns inziens ook iets luxer. Zo'n super hoog bad leek me niet echt mooi.
Hoe bedoel je dat? In de hoogte of wat? (of voorzichtig zijn met de afvoer, tijdens het afbreken v/d vlonder?)quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:37 schreef BartNH het volgende:
Hou je wel rekening met de afvoer :-)
Thanksquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:59 schreef KdwPPr het volgende:
Heb net heel je topic doorgelezen en echt heel vet wat je allemaal hebt gemaakt.
Haha, helemaal topquote:Je hebt mij zoveel inspiratie gegeven dat ik gelijk een Arduino start kit ga bestellen om wat dingen mee te proberen. Ik blijf dit topic dan ook zeker volgen.
Thanks!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:20 schreef Klonterpot het volgende:
De LED-strips achter je TV en boven de keuken zijn écht heel vet. Hoe bestuur je die? Via zo'n old-school Chineze afstandsbediening of via je app? Welke snoeren heb je hier voor gebruikt.
Goed idee van het verzinken van je bad trouwens, dat oogt volgens mij heel sjiek.
Toppie!!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:16 schreef Blue_note het volgende:
Toevallig van de week bij iemand geweest die een bad half had ingebouwd en zag er inderdaad luxe uit! Mooi!
Dat je de afvoer kwijt kan in de hoogte en dat er voldoende afschot blijft.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:44 schreef Atmoz het volgende:
Hoe bedoel je dat? In de hoogte of wat?
Bedankt alvast voor het vern*ken van al mijn vrije tijdquote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:44 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Haha, helemaal topGoed om te lezen!!
En alvast heel veel succes met hobby'en
Ah, ok. Duidelijk. Thanksquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:51 schreef BartNH het volgende:
Dat je de afvoer kwijt kan in de hoogte en dat er voldoende afschot blijft.
lolquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:09 schreef KdwPPr het volgende:
Bedankt alvast voor het vern*ken van al mijn vrije tijd
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:42 schreef R-Tech het volgende:
He Atmoz, ik ben naar aanleiding van jouw 'LED manie' ook aangestoken met dit virus en wil overal LED strips gaan plaatsen die dmv Wi-Fi en aan app aan zijn te sturen.
Opzich is het zeker de moeite waard om te proberen. Allemaal lekker makkelijk op deze manier, dus zou het zeker eens uittesten inderdaadquote:Ik heb over jouw manier, via Arduino, nagedacht, maar volgens mij is dat best prijzig alles bij elkaar.
Toen kwam ik op de ikeahackers site een manier tegen waarbij je zelf een printje kon maken met een programmeerbare unit etc, maar ook dit werd uiteindelijk vrij duur.
Wat dat betreft ben ik een echte Nederlander haha!
Na nog meer zoekwerk ben ik uiteindelijk op dit apparaat gestuit: link
Denk jij dat dit iets is, gezien jouw ervaring met dit spul?
Kost allemaal niets op Ebay he. Echt sjiek wat je allemaal kunt kopen voor zo weinig geldquote:Ik heb er alvast 1 besteld om te testen (incl. verzenden ¤20,-) maar die is nog niet binnen
Volgens de documentatie zit er een gratis app bij voor Android en IOS en heb je ook de mogelijkheid om meerdere units aan elkaar te clusteren in het programma. Het enige wat ontbreekt is de mogelijkheid tot macro's voor bijv. automatisch inschakelen op een bepaalde tijd.
Ik heb toevallig eergisteren al mijn 4e van deze besteld en er komt nog een 5e bij, voor twee zelfgemaakte RGB bloempottenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:42 schreef R-Tech het volgende:
He Atmoz, ik ben naar aanleiding van jouw 'LED manie' ook aangestoken met dit virus en wil overal LED strips gaan plaatsen die dmv Wi-Fi en aan app aan zijn te sturen.
Ik heb over jouw manier, via Arduino, nagedacht, maar volgens mij is dat best prijzig alles bij elkaar.
Toen kwam ik op de ikeahackers site een manier tegen waarbij je zelf een printje kon maken met een programmeerbare unit etc, maar ook dit werd uiteindelijk vrij duur.
Wat dat betreft ben ik een echte Nederlander haha!
Na nog meer zoekwerk ben ik uiteindelijk op dit apparaat gestuit: link
Denk jij dat dit iets is, gezien jouw ervaring met dit spul?
Ik heb er alvast 1 besteld om te testen (incl. verzenden ¤20,-) maar die is nog niet binnen
Volgens de documentatie zit er een gratis app bij voor Android en IOS en heb je ook de mogelijkheid om meerdere units aan elkaar te clusteren in het programma. Het enige wat ontbreekt is de mogelijkheid tot macro's voor bijv. automatisch inschakelen op een bepaalde tijd.
Ik heb 0,0 ervaring met programmeren en eigenlijk ook weinig kennis van elektriciteit. Ik ga dus eerst maar is een ledje aan en uit proberen te krijgen via mijn smartphone (ik zag btw dat jij android gebruikt, is dat ook in ios te maken? Anders heb ik weer een goede reden om nieuwe telefoon te bestellen hehe).quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:55 schreef Atmoz het volgende:
lol![]()
Wat ga je als eerste maken? Al een project ingedachte?
Dank voor je informatiequote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:24 schreef P4tje het volgende:
[..]
Ik heb toevallig eergisteren al mijn 4e van deze besteld en er komt nog een 5e bij, voor twee zelfgemaakte RGB bloempotten. Ik heb overwogen om zelf printjes en een app te maken, zoals Atmoz. Maar dit kost best veel tijd en ik heb nog 100 andere hobbies
.
Ik heb thuis ook een hoop KAKU, dit wil ik in één domotica systeem gaan combineren met een Raspberry Pi. Voor deze led controllers ga ik zelf een plugin schrijven, zodat ze samen met KAKU in één app aangestuurd kunnen worden.
Er is wat bekend over het protocol:
https://www.npmjs.org/package/rgb-led
en als plugin van een domotica systeem
http://git.agocontrol.com(...)ster/devices/wifi370
Er is een web interface met advanced settings (bij mij kreeg hij geen IP van mijn router...). Het is verstandig om het wachtwoord van het acces point te veranderen, want hij maakt een bridge naar je router.
- Maak met je laptop / telefoon / wifi adapter verbinding met de led controller.
- Ga naar in je browser 10.10.123.2 (of andere ip adress wat in de app staat)
- Username is: admin
- Password is: nimda
- Zet de web interface op Engels
Deze is iets goedkoper
http://www.ebay.com/itm/1(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Atmoz's LED cornerquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:59 schreef R-Tech het volgende:
[..]
Dank voor je informatie![]()
Volgens mij had ik degene uit jouw link ook besteld![]()
Kun je deze nou ook clusteren en bijv. op muziek laten reageren?
Ps. misschien offtopic maar gezien de LED manie van Atmoz wellicht toch de goede plek
Ik heb een versterker die Airplay doet, dus zou het via de app moeten kunnenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:30 schreef P4tje het volgende:
[..]
Atmoz's LED corner
Clusteren weet ik niet. Je kan vinkjes zetten, maar nog niet geprobeerd eigenlijk. De muziek functie heeft bij mij een flinke vertraging en wordt daardoor niet gebruikt. Die functie werkt alleen met muziek die vanuit die app wordt afgespeeld, maar niets houd je tegen om een plugin te maken die de microfoon of XBMC gebruikt.
Woei, goed bezigquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:24 schreef P4tje het volgende:
Ik heb toevallig eergisteren al mijn 4e van deze besteld en er komt nog een 5e bij, voor twee zelfgemaakte RGB bloempotten. Ik heb overwogen om zelf printjes en een app te maken, zoals Atmoz. Maar dit kost best veel tijd en ik heb nog 100 andere hobbies
.
Hier hetzelfde. Bijna alle "gewone" lampen werken via KAKU. Dit kan ik dan ook makkelijk via m'n App bedienen. Zodra er weer eens wat tijd is ga ik de dimmers ook aansturen met de App (via zo'n slider) Altijd handig om alle controle binnen handbereik te hebbenquote:Ik heb thuis ook een hoop KAKU, dit wil ik in één domotica systeem gaan combineren met een Raspberry Pi. Voor deze led controllers ga ik zelf een plugin schrijven, zodat ze samen met KAKU in één app aangestuurd kunnen worden.
Interessant. Ik ga me d'r ook eentje halen, gewoon om eens wat mee te klooienquote:Er is wat bekend over het protocol:
https://www.npmjs.org/package/rgb-led
en als plugin van een domotica systeem
http://git.agocontrol.com(...)ster/devices/wifi370
Er is een web interface met advanced settings (bij mij kreeg hij geen IP van mijn router...). Het is verstandig om het wachtwoord van het acces point te veranderen, want hij maakt een bridge naar je router.
- Maak met je laptop / telefoon / wifi adapter verbinding met de led controller.
- Ga naar in je browser 10.10.123.2 (of andere ip adress wat in de app staat)
- Username is: admin
- Password is: nimda
- Zet de web interface op Engels
Deze is iets goedkoper
http://www.ebay.com/itm/1(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Jazeker, ook in iOS moet dit kunnen. Ik heb me er wel een beetje in verdiept, maar ben nog niet concreet ermee bezig geweest omdat ik geen iPhone heb. Maar als je het eerst via een simpele web-interface maakt, dan hoef je tenminste niet OOK nog iOS te leren programmerenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:45 schreef KdwPPr het volgende:
Ik heb 0,0 ervaring met programmeren en eigenlijk ook weinig kennis van elektriciteit. Ik ga dus eerst maar is een ledje aan en uit proberen te krijgen via mijn smartphone (ik zag btw dat jij android gebruikt, is dat ook in ios te maken? Anders heb ik weer een goede reden om nieuwe telefoon te bestellen hehe).
Klinkt me als muziek in de oren dit allesquote:Daarna heb ik in gedachte:
- Alle lichten in huis bedienen
- Gordijnen bedienen
- Alarm installatie/Inbrekers weren. Bv. Camera die foto's maakt, sirene en bouwlamp die 's nachts aangaan als iemand in de hal komt. Hier moet ik nog even over nadenken.
- Koffie automaat bedienen van mijn bed ('s ochtends 5 minuten later opstaan, ideaal)
- "Knock knock" systeem op meerdere plekken gebruiken.
- Televisie systeem bouwen die "in muur verdwijnt" en uiteraard te bedienen is via smartphone
Zomaar wat brainstormen maar als dit allemaal af is zijn we een jaar verder
Offtopic of niet, helemaal goed om 't hier over te hebbenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:59 schreef R-Tech het volgende:
Dank voor je informatie![]()
Volgens mij had ik degene uit jouw link ook besteld![]()
Kun je deze nou ook clusteren en bijv. op muziek laten reageren?
Ps. misschien offtopic maar gezien de LED manie van Atmoz wellicht toch de goede plek
Haha, preciesquote:
Hoe werkt dat precies? Moet er dan een apart topic komen, toch?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:33 schreef R-Tech het volgende:
Ik heb een versterker die Airplay doet, dus zou het via de app moeten kunnen![]()
Ik laat sowieso mijn bevindingen wetenMisschien een idee voor een nieuw sticky topic Atmoz?
Ja inderdaad een apart topic, de titel heb je alquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:20 schreef Atmoz het volgende:
Hoe werkt dat precies? Moet er dan een apart topic komen, toch?
Maar wel leuk idee inderdaad
Goede tip!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:20 schreef Atmoz het volgende:
Jazeker, ook in iOS moet dit kunnen. Ik heb me er wel een beetje in verdiept, maar ben nog niet concreet ermee bezig geweest omdat ik geen iPhone heb. Maar als je het eerst via een simpele web-interface maakt, dan hoef je tenminste niet OOK nog iOS te leren programmeren
Hij bedoelt : een webserver draaien die je met de browser van je i-device benadert. Dan hoef je geen app te maken maar gewoon een aparte site met de functies die jij wilt, verstopt achter een login.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:25 schreef xaban06 het volgende:
Hoe bedoel je dat je geen iOS hoeft te leren? Kan je een web interface inbouwen in je app oid?
Leuk/goed idee!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:27 schreef R-Tech het volgende:
Ja inderdaad een apart topic, de titel heb je al, waar iedereen al z'n LED vragen, suggesties, ervaringen en bijv. goedkope adresjes kan deponeren
![]()
En als we een modje heel lief aankijken blijft dat topic dan wel bovenaan hangen
quote:
+quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:25 schreef xaban06 het volgende:
Hoe bedoel je dat je geen iOS hoeft te leren? Kan je een web interface inbouwen in je app oid?
Kloptquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:35 schreef funky_fart het volgende:
Hij bedoelt : een webserver draaien die je met de browser van je i-device benadert. Dan hoef je geen app te maken maar gewoon een aparte site met de functies die jij wilt, verstopt achter een login.
Neem ik aan
Goed stempelen en stempelplaten gebruiken, dan ben je al een heel eind. Die dingen kunnen tonnen stempeldruk genereren. Een stoeptegel kan 11 ton per cm2 hebben, zo' n 21 meter genereert als ik me goed herinner een druk van 30 ton per cm2.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:00 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Dat gootje zit daar omdat ik heb besloten het daar te maken.
Situatie:
Vrij dikke muur (binnenmuur + buitenmuur + spouw = > 40cm).
De (vaste) buisjes aan de binnenunit waren maar 40cm. Dus als we die rechtstreeks vanuit de binnenunit naar buiten zouden brengen, dan zouden de koppelingen IN de muur terecht komen.
Mwah, die zit er nog iets naast. (zie laatste foto van de klus)
[..]
[..]
lol![]()
Het is me duidelijk: deze Nifty T120 is alleen voor mensen bedoeld![]()
[offtopic]
één dag nadat ik dat apparaat had gehuurd gebeurde (redelijk in de buurt) dit ZEER HEFTIGE ongeval: http://www.dichtbij.nl/ro(...)val-in-maasniel.aspx
![]()
Thanksquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik woon echt vlakbij je![]()
Supergaaf wat jij allemaal kan zeg
wow, dat zijn nog eens krachten.... 11 ton per cm2 dus 11.000 KG per vierkante centimeter stoeptegel? Is dat niet wat veel?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
Goed stempelen en stempelplaten gebruiken, dan ben je al een heel eind. Die dingen kunnen tonnen stempeldruk genereren. Een stoeptegel kan 11 ton per cm2 hebben, zo' n 21 meter genereert als ik me goed herinner een druk van 30 ton per cm2.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:59 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Let weleen goed stevig gelegde stoeptegel.
Ik heb die krengen ooit verhuurd. Bij verkeerd gebruik (2 maatjes groter en scheef afstempelen/neerzetten) krijg je het voor elkaar om een gewapende betonplaat (zo'n ding die je op parkeerplaatsen wel eens ziet) finaal over de helft te krijgen.
Maar alles is goed gegaan, en het resultaat telt
Geen idee ook wat dit is.. Allemaal van die termen die hier voorbij komenquote:
quote:Zo zie je maar... Altijd uitkijken.
Badslaapkamer is weer eens niets aan gebeurt 't hele weekend. Heb vandaag ook vrij, maar gebeurt 0,0 Was weer een festival afgelopen zaterdagquote:Hoe is het met je badkamer gesteld? Staat je bad al?
Hoeft niet per se. Je zou een framework kunnen gebruiken als: http://www.idangero.us/framework7/quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:51 schreef Atmoz het volgende:
Klopt![]()
Precies op die manier.
Iedere smartphone en/of tablet kan op internet, dus als je dan een simpele internetsite maakt die in je thuisnetwerk ergens gehost wordt, dan kun je van daaruit alles bedienen. Ziet er alleen niet zo strak uit als een dedicated App, maar wel super simpel te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |