Je conclusie : verlichting door beperking en moraal is totaal onjuist. Ik ben altijd wel benieuwd hoe je aan zo een gedachtegang komt.quote:Op zondag 13 juli 2014 11:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Door de mens van nature ziek te noemen waar een oplossing voor moet komen (verlichting door beperkingen en moraal op te leggen) wordt het probleem alleen maar verergerd. Het denkbeeld dat wij niet mogen zijn wat wij zijn heeft er voor gezorgd dat we alleen maar extremer zijn gaan handelen en denken.
Voor jou wel. Voor heel veel anderen niet.quote:Op zondag 13 juli 2014 17:41 schreef Nietvandezewereld het volgende:
En het BEnoemen van de ziekte van de mens is een constatering,
De ziekte wordt veroorzaakt door de doorgeslagen moraal die de mens eigen natuur als onnatuurlijk bestempeld. Moord, wreedheid en andere extremiteiten zijn gevolgen van de doorgeslagen moraal die lichamelijke en emotionele behoeften aan banden legt. Geweld om het geweld is een gevolg van onderdrukking, niet een natuurlijke behoefte die door de moraal wordt weerhouden.quote:Op zondag 13 juli 2014 17:41 schreef Nietvandezewereld het volgende:
[..]
Je conclusie : verlichting door beperking en moraal is totaal onjuist. Ik ben altijd wel benieuwd hoe je aan zo een gedachtegang komt.
En het BEnoemen van de ziekte van de mens is een constatering, geen punt van twijfel of discussie. ik heb zelfs uitgelegd hoe dit komt. Dus snap het of snap het niet.
Je maakte dus 2 vergissingen in een zeer kort stukje tekst.
Verwar je dit niet met religie ?quote:Op maandag 14 juli 2014 06:29 schreef belijder het volgende:
Wat denk je over magie?
Magiėrs, die pacten met duivels hebben maken levens van mensen miserabel.
Magie kan heel je leven overhoop halen en je niet meer jezelf laten zijn.
Ja, tuurlijk, geraak je er wel nog aan uit na wat ik allemaal gezegd heb hier op het forum?quote:
Eigenlijk niet nee... ik mis er wat evenwicht in.quote:Op maandag 14 juli 2014 06:35 schreef belijder het volgende:
Ja, tuurlijk, geraak je er wel nog aan uit na wat ik allemaal gezegd heb hier op het forum?
Tja, je zult er mee moeten leren leven.quote:Op maandag 14 juli 2014 06:39 schreef ATON het volgende:
[..]
Eigenlijk niet nee... ik mis er wat evenwicht in.
Nou, ik niet. Jij wel. Maar als het troost mag zijn; de goden moeten van ieders soort hun getal hebben.quote:
Je beslist maar voor jezelf om ontopic te blijven.quote:Op maandag 14 juli 2014 06:49 schreef ATON het volgende:
[..]
Nou, ik niet. Jij wel. Maar als het troost mag zijn; de goden moeten van ieders soort hun getal hebben.
En gaan we nu terug on topic? Duivels, vampieren, magie en religie ?
Geheel correct.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor jou wel. Voor heel veel anderen niet.
Ja, zeer zeker realiteit.quote:
Het lijkt wel of je nog vanuit kerks en moraal trauma praat. Dit is gelukkig in boeddhisme volledig afwezig. Zelfs die historistische gekleurde aversie is er niet. Nee Cockwale. je geboorte is je ziekte.quote:Op zondag 13 juli 2014 23:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De ziekte wordt veroorzaakt door de doorgeslagen moraal die de mens eigen natuur als onnatuurlijk bestempeld. Moord, wreedheid en andere extremiteiten zijn gevolgen van de doorgeslagen moraal die lichamelijke en emotionele behoeften aan banden legt. Geweld om het geweld is een gevolg van onderdrukking, niet een natuurlijke behoefte die door de moraal wordt weerhouden.
Overigens je hebt helemaal niets uitgelegd. Je preekt alleen. De oorzaak van de ziekte heb je nooit aangewezen, noch de oplossing.
Ik heb je net in het andere topic beantwoord. boeddhisme een religie noemen is een zeer kwalijke zaak. Het is ouder en veel meer bijsturend dan wetenschap, veel eerlijker en academischer Aton.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:26 schreef ATON het volgende:
[..]
Zeker niet. Wetenschap wordt stelselmatig bijgestuurd, dit in tegenstelling tot religie.
Boeddhisme is geen religie maar een levenshouding. Een vriend van me, ondertussen overleden, was een vooraanstaand boeddhist. Hierdoor kwam ik al eens in contact met deze gemeenschap.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:43 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Ik heb je net in het andere topic beantwoord. boeddhisme een religie noemen is een zeer kwalijke zaak. Het is ouder en veel meer bijsturend dan wetenschap, veel eerlijker en academischer Aton.
Uit de grond van mijn hart Aton, het is uiterst moeilijk om boeddhisme juist te beschrijven. Het is helaas geen levenshouding, geen religie , geen wetenschap die instrumenteel werkt, zeker geen filosofie,, het is enkel uitleg hoe de dingen zijn met de vraag, verbeter ons als we iets fout mochten zien. het is in de kern de meest arrogante leer ..nou arrogant..lastig...Ik kan je deze link geven die weird is...maar waar je uit kunt halen dat Boeddha weliswaar ruimte geeft voor evt tegenspraak, maar waar eigenlijk gewoon geen ruimte is omdat ie gelijk heeft. Maar als je het PROBEERT, behandel het dan als muziek van Frank Zappa. oordeel pas als je helemaal aan het einde bent gekomen en er even over hebt nagedacht, want in deze link kun je leren waarom je geboorte verkoos en waarom je leed ervaart bij tijd en wijle. Het antwoord is in beide gevallen: Onwetendheid, dat is de wortel.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:49 schreef ATON het volgende:
[..]
Boeddhisme is geen religie maar een levenshouding. Een vriend van me, ondertussen overleden, was een vooraanstaand boeddhist. Hierdoor kwam ik al eens in contact met deze gemeenschap.
Dus Jezus is niet goed. Anders had Jezus die vraag niet gesteld. Jezus maakt een heel duidelijk onderscheid tussen hem en God.quote:Op zondag 13 juli 2014 05:28 schreef belijder het volgende:
18-19 "Waarom noemt u Mij goed?" vroeg Jezus. "Alleen God is toch goed?
Magie, toverij, bestaat niet. Het is nog nooit aangetoond. Wie dit wel meent te kunnen is een rijk man, er ligt 1 miljoen dollar klaar voor de eerste de beste die kan aantonen magie te kunnen bedrijven.quote:Op maandag 14 juli 2014 06:29 schreef belijder het volgende:
Wat denk je over magie?
Magiėrs, die pacten met duivels hebben maken levens van mensen miserabel.
Magie kan heel je leven overhoop halen en je niet meer jezelf laten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |