niemand word geboren met stratenkennis, ik ken de verkeersregels mbt tot auto. het enige is waar mag je wel en niet rijden.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Dus... je kent de stad niet en je kent de verkeersregels niet.
En dan vind je het een goed idee om koerier te worden?
Wat dacht je van een stratenboek/app van je stad? En de verkeersregels kan je opzoeken op internet.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:32 schreef Chillings het volgende:
niemand word geboren met stratenkennis, ik ken de verkeersregels mbt tot auto. het enige is waar mag je wel en niet rijden.
top, moet ik met die app alle straatnamen gaan leren? of is er een tactiek een systeemquote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat dacht je van een stratenboek/app van je stad? En de verkeersregels kan je opzoeken op internet.
zo een boek lijkt me onhandig ( steeds openslaan, kan scheuren etc ) is een straatnemen app ook goed? daarmee zoek je gelijk de straat op en zie je waar het ligt.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:48 schreef babipangang het volgende:
Plattegrond/stratenboek mee en knallen maar, probeer gebruik van navigatie te vermijden, daarmee onthoudt je nergens de wegen.
Het gaat erom dat je zelf opzoekt waar je heen moet en daar ook zonder navigatie heen rijdt en het niet door navigatie laat voorschotelen. Dan ga je op de duur straten onthouden.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:53 schreef Chillings het volgende:
[..]
zo een boek lijkt me onhandig ( steeds openslaan, kan scheuren etc ) is een straatnemen app ook goed? daarmee zoek je gelijk de straat op en zie je waar het ligt.
Iedereen gaat aan de kant voor een bezorger met een berenhelmquote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:54 schreef Erasmo het volgende:
Verkeersregels zijn toch niet van toepassing op bezorgdiensten?
jawel. Voor mijn werk ook veel straten moeten en dergelijke. Eerste 3 dagen navigatie nodig daarna ken ik de stad uit mijn duimpie.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:48 schreef babipangang het volgende:
Plattegrond/stratenboek mee en knallen maar, probeer gebruik van navigatie te vermijden, daarmee onthoudt je nergens de wegen.
dit.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:11 schreef zaktak het volgende:
Ik werk nu 3 jaar als bezorger en het begin was moeilijk inderdaad. Ik heb wel een chille baas die al 20 jaar daar werkt en dus echt alles weet. Als ik dus vraag waar ligt dit adres dan geeft hij wat straten eromheen en dan zie je het vanzelf wel. Wij hebben op de zaak ook een grote gedetailleerde kaart staan waar je het zelf eerst op kan zoeken. Nu na 3 jaar ken ik echt alle straten en 8/10 bestellingen zijn vaste klanten en dat is dus ook makkelijk.
Edit: ohja en qua verkeersregels: gewoon zo snel mogelijk, doe je beroep eer aan.
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:12 schreef Treinhomo het volgende:
Pas maar op dat ze je helm niet volschijten.
die gps is langzaam,quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:09 schreef Fapsalon het volgende:
1 ding begrijp ik niet
je hebt toch gewoon gps op je telefoon? en google maps.
niet dat het nodig is want binnen een paar dagen weet je alle belangrijke straten enzo
maar het maakt het wel een stuk makkelijk
Ze bezorgen mij altijd een glimlach.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:51 schreef Chule het volgende:
De eerste keer dat ik zo'n bezorgbeer zag rondrijden. Episch.
Bij mij heb je een computer achterin de zaak waar je eventueel het adres kan opzoeken, ik woon in een kleine stad in krimpen aan de ijssel en ik ken na een jaar bezorgen elke straat uit me hoofd, moet afentoe wel even kijken waar het is, maar na dat te gedaan te hebben weet ik waar ik moet zijn.quote:
Ben je 100+ kg ofzoquote:Op maandag 14 juli 2014 09:50 schreef m.w. het volgende:
Ik werk er ook. Stratenkennis is niet vereist op je eerste werkdag, een beetje inzicht wel. Dan kun je binnen een paar weken makkelijk alles vinden. En verkijk je niet op die scooters, omdat al het gewicht achterop zit heb je nauwelijks grip voor. De meesten crashen dan ook een keer in de eerste paar weken.
"al het gewicht"quote:Op maandag 14 juli 2014 09:50 schreef m.w. het volgende:
Ik werk er ook. Stratenkennis is niet vereist op je eerste werkdag, een beetje inzicht wel. Dan kun je binnen een paar weken makkelijk alles vinden. En verkijk je niet op die scooters, omdat al het gewicht achterop zit heb je nauwelijks grip voor. De meesten crashen dan ook een keer in de eerste paar weken.
wat een onzin. Ik reed rond als een dwaas en ben nooit gevallen, samen met vele andere collega's. Als je constant op je bek gaat met zo'n scooter ben je gewoon mongooltjequote:Op maandag 14 juli 2014 09:50 schreef m.w. het volgende:
En verkijk je niet op die scooters, omdat al het gewicht achterop zit heb je nauwelijks grip voor. De meesten crashen dan ook een keer in de eerste paar weken.
Je bent dus gewoon een mongool.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:13 schreef m.w. het volgende:
De bezorgbak weegt wat, 10 kilo? Daar komt nog wat eten en drinken bij. Dat steekt uit achter het achterwiel en volgens de momentenstelling gaat er vervolgens meer gewicht op het achterwiel dan enkel de lading achterop. Ik ben zelfs een keer achterover geslagen met een ludix. Het zijn dan nu allemaal kymco's. Die scooters zijn gewoon niet super makkelijk om op te rijden, hebben een rampzalige wegligging en ik denk dat een beginnende scooterrijder er moeite mee kan hebben.
Daarnaast weet ik denk ik wel waar ik over praat. Ik heb tienduizenden kilometers gemaakt op verschillende scooters en brommers, en ben in het bezit van een motorrijbewijs (zwaar). In die 6 jaar 3 keer een ongeval gehad, waarvan 1 die met de ludix en 1 niet mijn schuld (geschept door een spookrijder).
Toen wel. Ik was 16 en had net mijn rijbewijs (toen nog zonder praktijkexamen), moest nog leren rijdenquote:
hoeveel fooi ontvang jij per bestelling? ik heb iets van 4 of 5 bestelling geleverd en ik kreeg maar van 1 persoon 2 euro.quote:Op maandag 14 juli 2014 04:40 schreef Keskin58 het volgende:
[..]
Bij mij heb je een computer achterin de zaak waar je eventueel het adres kan opzoeken, ik woon in een kleine stad in krimpen aan de ijssel en ik ken na een jaar bezorgen elke straat uit me hoofd, moet afentoe wel even kijken waar het is, maar na dat te gedaan te hebben weet ik waar ik moet zijn.
Het is na een maandje werken makkelijk werk. Vandaag weer 5 uurtjes gewerkt en 35 euro fooi ontvangen
Paypal bitchesquote:Op maandag 14 juli 2014 21:48 schreef Chillings het volgende:
[..]
hoeveel fooi ontvang jij per bestelling? ik heb iets van 4 of 5 bestelling geleverd en ik kreeg maar van 1 persoon 2 euro.
fooi vaak tussen de 1 en 5 euro als je krijgt, vaak krijg je niks. Maar op goede dagen idd 20 euro in totaal. Slechte dagen niks.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:48 schreef Chillings het volgende:
[..]
hoeveel fooi ontvang jij per bestelling? ik heb iets van 4 of 5 bestelling geleverd en ik kreeg maar van 1 persoon 2 euro.
Als ik het menu op de website bekijk ben ik niet onder de indruk....quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:10 schreef m.w. het volgende:
Meeste dagen iets van rond de 10 euro, best lekker bovenop je standaard salaris. Kan inderdaad fors meer zijn. De bezorgbeer bezorgt wat luxere maaltijden zoals je ze ook in de restaurants ziet. Ze zijn dan ook best duur, ik heb er nog nooit wat besteld.
Ik wel, maar dan van de prijzen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:30 schreef Starm het volgende:
[..]
Als ik het menu op de website bekijk ben ik niet onder de indruk....
Ja.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:48 schreef babipangang het volgende:
Dat is verschillend, op sommige dagen werk ik van 5 uur tot 1 uur nacht en krijg ik maar 6 euro fooi, gevalletje als gisteren... Maar zondag had ik 5 uurtjes gewerkt en had ik wel lekker 28 euro fooi...quote:Op maandag 14 juli 2014 21:48 schreef Chillings het volgende:
[..]
Hardop gelachen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:10 schreef m.w. het volgende:
De bezorgbeer bezorgt wat luxere maaltijden zoals je ze ook in de restaurants ziet.
Laten ze je echt daarmee rijden?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |