Hier spreekt je onervarenheid duidelijk uit. Een rationele vrouw wordt door bijna alle mannen als koel, afstandelijk en niet-vrouwelijk gezien. Een manwijf dus. Niet voor niets hebben carrière vrouwen het moeilijk om een levenspartner te vinden.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:50 schreef netchip het volgende:
Het gaat mij niet om die beroepen, om even te nuanceren. De mentaliteit en het karakter is belangrijk. Het beroep maakt me niet uit. Maar een rationeel iemand lijkt me wel fijn. En ik denk dat we het met elkaar eens zijn dat psychologen over het algemeen niet de meest rationele personen zijn? (Wegens omstandigheden ervaring mee gehad, ja.)
Zou het niet kunnen dat jij op een bepaalde, bevooroordeelde manier naar Nederlandse vrouwen kijkt en van daaruit je conclusies trekt? Ieder creëert z'n eigen waarheid immers.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:44 schreef Victuss het volgende:
[..]
Ik observeer en trek conclusies. Jij maakt aannames - zoals het feit dat Nederlandse vrouwen mij niet moeten (integendeel). Het feit dat ik vrouwen van over de grens prefereer betekent trouwens niet dat ik 's binnenlandse vrouwen niet moet - uiteindelijk is iedere persoon anders, maar er is zeker een tendens op te merken en met die informatie kan je iets. Het feit dat je niet inhoudelijk reageert (en mij verwijt van niets te zeggen) en over gaat tot het bekritiseren van mijn vocabulaire spreekt boekdelen. Je snapt overduidelijk niks van de globaal-maatschappelijke ontwikkelingen die gaande zijn en slaat wat loze, stoere taal uit.
Ik denk dat we het met elkaar eens kunnen zijn dat fokkers niet met mensen kunnen omgaan en nooit hun zolderkamer verlaten.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:50 schreef netchip het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, voor bepaalde beroepen heb je een bepaalde mentaliteit nodig. En die herken je bij mensen, je spreekt erover met anderen.
Het gaat mij niet om die beroepen, om even te nuanceren. De mentaliteit en het karakter is belangrijk. Het beroep maakt me niet uit. Maar een rationeel iemand lijkt me wel fijn. En ik denk dat we het met elkaar eens zijn dat psychologen over het algemeen niet de meest rationele personen zijn? (Wegens omstandigheden ervaring mee gehad, ja.)
Ik herken er ook niks vanquote:Op maandag 14 juli 2014 12:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Oke leg mij de globaal-maatschappelijke ontwikkelingen die gaande zijn dan eens uit? Ik ben nooit te oud om te leren. En hoe betrek je dat op het treurige geklaag van de mannen hier over de zogenaamd vervelende, misplaatst arrogante vrouwen waaruit de Nederlandse bevolking bestaat volgens hen? Want ik ken ze niet hoor die vrouwen en ik ben er de afgelopen jaren toch behoorlijk wat tegengekomen in alle soorten en maten. Van kapsters tot PhD's en ik herken werkelijk niks van het beeld wat de gemiddelde treurwilg hier schetst.
Klopt. Hoe irritant wispelturigheid soms ook kan zijn, uiteindelijk is het gewoon het meest aantrekkelijk als een vrouw gevoelig en emotioneel is.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hier spreekt je onervarenheid duidelijk uit. Een rationele vrouw wordt door bijna alle mannen als koel, afstandelijk en niet-vrouwelijk gezien. Een manwijf dus. Niet voor niets hebben carrière vrouwen het moeilijk om een levenspartner te vinden.
Het is maar wat je als belangrijk ziet in het leven (en dus een relatie).quote:Op maandag 14 juli 2014 12:30 schreef N.icka het volgende:
Ik vind de Nederlandse dames best leuk. Lekker zelfstandig, vaak goed opgeleid, prima om mee te stappen en een goed gesprek mee te hebben.Mannen niet zo zeuren ..
De dames zijn warm, vriendelijk , gul, zorgzaam, vrolijk , humoristisch ... zo beter ?quote:Op maandag 14 juli 2014 13:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is maar wat je als belangrijk ziet in het leven (en dus een relatie).
Ik lees vooral klinische zaken in jouw beschrijving en heel weinig warme persoonlijkheidskenmerken.
De wereld globaliseert en Nederland is een land wat daardoor nog veel meer door wordt beïnvloed dan de meeste andere landen. Denk aan de haven van Rotterdam, de gerechtshoven, het feit dat Nederland deel is van een Europese gemeenschappelijke markt en de infrastructuur in het onderwijs die deels is ingericht op die globalisering - meerdere talen in het onderwijspakket e.d.. Je krijgt door al die factoren en de vertoegankelijking van lange-afstands transport een enorme demografische verandering (influx aan buitenlandse werknemers en studenten). Gevolg: de Nederlandse vrouw verliest haar monopolie (voornamelijk geografisch) op de Nederlandse man en vice versa. De partnermarkt verandert gewoon enorm snel en dat is voor Nederlandse mannen gunstiger dan dat het voor Nederlandse vrouwen is, zo ervaar ik.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Oke leg mij de globaal-maatschappelijke ontwikkelingen die gaande zijn dan eens uit? Ik ben nooit te oud om te leren. En hoe betrek je dat op het treurige geklaag van de mannen hier over de zogenaamd vervelende, misplaatst arrogante vrouwen waaruit de Nederlandse bevolking bestaat volgens hen? Want ik ken ze niet hoor die vrouwen en ik ben er de afgelopen jaren toch behoorlijk wat tegengekomen in alle soorten en maten. Van kapsters tot PhD's en ik herken werkelijk niks van het beeld wat de gemiddelde treurwilg hier schetst.
Veel beter. Alleen herken ik die eigenschappen nauwelijks bij Nederlanders (mannen én vrouwen).quote:Op maandag 14 juli 2014 13:14 schreef N.icka het volgende:
[..]
De dames zijn warm, vriendelijk , gul, zorgzaam, vrolijk , humoristisch ... zo beter ?
Daar heb je zeker een goed punt. Ik denk echter wel dat er leuke rationele vrouwen te vinden zijn. Time will teach me.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hier spreekt je onervarenheid duidelijk uit. Een rationele vrouw wordt door bijna alle mannen als koel, afstandelijk en niet-vrouwelijk gezien. Een manwijf dus. Niet voor niets hebben carrière vrouwen het moeilijk om een levenspartner te vinden.
Ik zie het punt niet wat je probeerde te maken. Dat is een vooroordeel, ik maakte geen vooroordeel, want ik heb meerdere psychologen in mijn leven bezocht (vanwege omstandigheden, maar dat had ik al verteld).quote:Op maandag 14 juli 2014 12:57 schreef Fascination het volgende:
Ik denk dat we het met elkaar eens kunnen zijn dat fokkers niet met mensen kunnen omgaan en nooit hun zolderkamer verlaten.
See what I just did.
En dit zijn allemaal persoonlijke subjectieve ervaringen waaraan geen algemeen geldende conclusies kunnen worden verbonden met betrekking tot "De Nederlandse vrouw" en "De Nederlandse man". En om te antwoorden op je vraag. Ik heb wat periodes in het buitenland gewerkt en daarbij ook genoeg persoonlijke contacten opgedaan. Geen huisje boompje beestje etc maar genoeg ervaringen om mee te kunnen praten. Ik werk nog steeds in een internationale omgeving maar voornamelijk in een mannenwereld. Vrouwen kom ik werkgerelateerd bijna niet tegen, en zo wel dan zijn 't meestal manwijvenquote:Op maandag 14 juli 2014 13:16 schreef Victuss het volgende:
[..]
De wereld globaliseert en Nederland is een land wat daardoor nog veel meer door wordt beïnvloed dan de meeste andere landen. Denk aan de haven van Rotterdam, de gerechtshoven, het feit dat Nederland deel is van een Europese gemeenschappelijke markt en de infrastructuur in het onderwijs die deels is ingericht op die globalisering - meerdere talen in het onderwijspakket e.d.. Je krijgt door al die factoren en de vertoegankelijking van lange-afstands transport een enorme demografische verandering (influx aan buitenlandse werknemers en studenten). Gevolg: de Nederlandse vrouw verliest haar monopolie (voornamelijk geografisch) op de Nederlandse man en vice versa. De partnermarkt verandert gewoon enorm snel en dat is voor Nederlandse mannen gunstiger dan dat het voor Nederlandse vrouwen is, zo ervaar ik.
Zoals ik eerder zei in dit topic, vind ik dat bijna alle vrouwen van over de grens veel fijner zijn in de omgang (overigens van gelijk opleidingsniveau), meer respect voor het individu hebben in een relatie en meer terug doen voor hun andere helft in een monogame relatie (zodat het daadwerkelijk een wederzijdse verhouding wordt). Ook hebben ze vaak meer persoonlijkheid en humor (iets wat ik zelf enorm belangrijk vind in een ander). Zeker degene die al in Nederland wonen zijn vrijwel altijd hoogopgeleid.
Ik kan dat gevoel niet kwantificeren - het is iets wat ik zelf heb ervaren (nogmaals, ruime ervaring), anders dan dat weet ik dat veel andere mannen (knappe, hoogopgeleide gasten) ook vrouwen uit het buitenland verkiezen boven Nederlandse vrouwen - nogmaals, dat hoeven echt geen vrouwen uit ontwikkelingslanden te zijn. Jij herkent je daarin niet; dat is prima - misschien ben jij toleranter dan ik. Mag ik je de vraag stellen: heb je weleens een relatie of iets soortgelijks met een buitenlandse gehad? Ben jij in een positie om uitspraken te doen over die vergelijking die ik maak?
Zie trouwens ook tendensen in vrouwen van verschillende buitenlandse nationaliteiten (alhoewel niet zo representatief als 'buitenlands' versus Nederlands): bijvoorbeeld, vrouwen uit Latijns Amerika (ervaring met 2) zijn stressvoller en veeleisender en tegen mijn verwachtingen in zijn vrouwen uit de VS echt enorm leuk en gevat (ervaring met 3). Maar ook in de dagelijkse omgang merk je het (als je in een internationale omgeving werkt zie je dat vooral terug).
Dan ben je vooral een hele zure bromsnor.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Veel beter. Alleen herken ik die eigenschappen nauwelijks bij Nederlanders (mannen én vrouwen).
Zegeltjes-spaarders die ow zo blij worden als ze ergens anderhalve euro kunnen besparen door codes in te vullen bij 1 of andere on-line wijnactie komt me bekender voor.
Calculerend, naar binnen gekeerd, egoistisch en gierig zijn trefwoorden waar ik aan denk als het om Nederlanders gaat.
Natuurlijk zijn het subjectieve ervaringen en is het mijn interpretatie, alleen is het een zeer populair sentiment aan het worden en ik denk mede daardoor dat er een behoorlijke kern van waarheid in zit. Het is vrij lastig om het objectief te maken. Het boeit ook verder niet, alsbehalve dat Nederlandse vrouwen wat met die informatie zouden kunnen doen en dat andere mannen die dit topic lezen en zich in Nederland onbegrepen voelen het mogelijk een keer elders proberen.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:36 schreef fathank het volgende:
[..]
En dit zijn allemaal persoonlijke subjectieve ervaringen waaraan geen algemeen geldende conclusies kunnen worden verbonden met betrekking tot "De Nederlandse vrouw" en "De Nederlandse man". En om te antwoorden op je vraag. Ik heb wat periodes in het buitenland gewerkt en daarbij ook genoeg persoonlijke contacten opgedaan. Geen huisje boompje beestje etc maar genoeg ervaringen om mee te kunnen praten. Ik werk nog steeds in een internationale omgeving maar voornamelijk in een mannenwereld. Vrouwen kom ik werkgerelateerd bijna niet tegen, en zo wel dan zijn 't meestal manwijven.
Waarom zouden Nederlandse vrouwen iets met die info moeten doen ?quote:Op maandag 14 juli 2014 13:42 schreef Victuss het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het subjectieve ervaringen en is het mijn interpretatie, alleen is het een zeer populair sentiment aan het worden en ik denk mede daardoor dat er een behoorlijke kern van waarheid in zit. Het is vrij lastig om het objectief te maken. Het boeit ook verder niet, alsbehalve dat Nederlandse vrouwen wat met die informatie zouden kunnen doen en dat andere mannen die dit topic lezen en zich in Nederland onbegrepen voelen het mogelijk een keer elders proberen.
Het is vooral een populair sentiment bij een bepaald slag mannen imho. En ik weiger om te geloven dat het allemaal aan de vrouwen ligt. Want met een hoop reacties die ik hier gelezen heb vind ik het niet zo vreemd dat men niet aan de vrouw komtquote:Op maandag 14 juli 2014 13:42 schreef Victuss het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het subjectieve ervaringen en is het mijn interpretatie, alleen is het een zeer populair sentiment aan het worden en ik denk mede daardoor dat er een behoorlijke kern van waarheid in zit. Het is vrij lastig om het objectief te maken. Het boeit ook verder niet, alsbehalve dat Nederlandse vrouwen wat met die informatie zouden kunnen doen en dat andere mannen die dit topic lezen en zich in Nederland onbegrepen voelen het mogelijk een keer elders proberen.
een paar honderd herhalingen op internet door een beperkte groep gefrustreerden maakt nog geen waarheid...quote:Op maandag 14 juli 2014 13:42 schreef Victuss het volgende:
...alleen is het een zeer populair sentiment aan het worden en ik denk mede daardoor dat er een behoorlijke kern van waarheid in zit....
Dat dus...het klinkt vooral als gefrustreerd gezeur van mannen die niet bereid zijn toe te geven dat ze misschien wel niet zo'n catch zijn als hun moeder altijd tegen ze zegt...quote:Op maandag 14 juli 2014 13:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is vooral een populair sentiment bij een bepaald slag mannen imho. En ik weiger om te geloven dat het allemaal aan de vrouwen ligt. Want met een hoop reacties die ik hier gelezen heb vind ik het niet zo vreemd dat men niet aan de vrouw komt.
Ik denk dat dat dus een enorme misvatting is. Overigens, ik heb het niet over het internet maar over mensen die ik in het echt ken - vriendengroep, maar ook collega's en kennissen die ik niet zelf voor het uitkiezen heb. Sommige daarvan liggen enorm goed bij de dames, kiezen echter toch voor een buitenlandse.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat dus...het klinkt vooral als gefrustreerd gezeur van mannen die niet bereid zijn toe te geven dat ze misschien wel niet zo'n catch zijn als hun moeder altijd tegen ze zegt...
Ik weet het niet, maar ik geloof daar niet zo in...in mijn omgeving zie ik dat echt totaal niet...er zal zeker een groep zijn die buiten de nederlandse-vrouwen-boot valt, maar ik denk dat dat gewoon een statistisch fenomeen is van alle tijden en niet specifiek iets van nu...hooguit is het nu zichtbaarder omdat er meer opties zijn...quote:Op maandag 14 juli 2014 14:02 schreef Victuss het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dus een enorme misvatting is. Overigens, ik heb het niet over het internet maar over mensen die ik in het echt ken - vriendengroep, maar ook collega's en kennissen die ik niet zelf voor het uitkiezen heb. Sommige daarvan liggen enorm goed bij de dames, kiezen echter toch voor een buitenlandse.
Niets moet.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:44 schreef N.icka het volgende:
[..]
Waarom zouden Nederlandse vrouwen iets met die info moeten doen ?
Je ontkent dat culturele en gemeenschappelijke factoren geen invloed hebben op mensen? Volgens die logica zou iedereen op de hele wereld allemaal hetzelfde zijn.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:07 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar ik geloof daar niet zo in...in mijn omgeving zie ik dat echt totaal niet...er zal zeker een groep zijn die buiten de nederlandse-vrouwen-boot valt, maar ik denk dat dat gewoon een statistisch fenomeen is van alle tijden en niet specifiek iets van nu...hooguit is het nu zichtbaarder omdat er meer opties zijn...
Het hele idee dat er zoiets is als 'de nederlandse vrouw' alleen al...tja...
Laten we er even een google search op loslaten.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:16 schreef Victuss het volgende:
[..]
De wereld globaliseert en Nederland is een land wat daardoor nog veel meer door wordt beïnvloed dan de meeste andere landen. Denk aan de haven van Rotterdam, de gerechtshoven, het feit dat Nederland deel is van een Europese gemeenschappelijke markt en de infrastructuur in het onderwijs die deels is ingericht op die globalisering - meerdere talen in het onderwijspakket e.d.. Je krijgt door al die factoren en de vertoegankelijking van lange-afstands transport een enorme demografische verandering (influx aan buitenlandse werknemers en studenten). Gevolg: de Nederlandse vrouw verliest haar monopolie (voornamelijk geografisch) op de Nederlandse man en vice versa. De partnermarkt verandert gewoon enorm snel en dat is voor Nederlandse mannen gunstiger dan dat het voor Nederlandse vrouwen is, zo ervaar ik.
Zoals ik eerder zei in dit topic, vind ik dat bijna alle vrouwen van over de grens veel fijner zijn in de omgang (overigens van gelijk opleidingsniveau), meer respect voor het individu hebben in een relatie en meer terug doen voor hun andere helft in een monogame relatie (zodat het daadwerkelijk een wederzijdse verhouding wordt). Ook hebben ze vaak meer persoonlijkheid en humor (iets wat ik zelf enorm belangrijk vind in een ander). Zeker degene die al in Nederland wonen zijn vrijwel altijd hoogopgeleid.
Ik kan dat gevoel niet kwantificeren - het is iets wat ik zelf heb ervaren (nogmaals, ruime ervaring), anders dan dat weet ik dat veel andere mannen (knappe, hoogopgeleide gasten) ook vrouwen uit het buitenland verkiezen boven Nederlandse vrouwen - nogmaals, dat hoeven echt geen vrouwen uit ontwikkelingslanden te zijn. Jij herkent je daarin niet; dat is prima - misschien ben jij toleranter dan ik. Mag ik je de vraag stellen: heb je weleens een relatie of iets soortgelijks met een buitenlandse gehad? Ben jij in een positie om uitspraken te doen over die vergelijking die ik maak?
Zie trouwens ook tendensen in vrouwen van verschillende buitenlandse nationaliteiten (alhoewel niet zo representatief als 'buitenlands' versus Nederlands): bijvoorbeeld, vrouwen uit Latijns Amerika (ervaring met 2) zijn stressvoller en veeleisender en tegen mijn verwachtingen in zijn vrouwen uit de VS echt enorm leuk en gevat (ervaring met 3). Maar ook in de dagelijkse omgang merk je het (als je in een internationale omgeving werkt zie je dat vooral terug).
Nee, natuurlijk is er een verschil tussen 'de gemiddelde nederlandse vrouw' en 'de gemiddelde vrouw uit een ander land'...ik zeg alleen dat dat helemaal niks zegt over de totale varieteit die er rondloopt...quote:Op maandag 14 juli 2014 14:10 schreef Victuss het volgende:
[..]
Je ontkent dat culturele en gemeenschappelijke factoren geen invloed hebben op mensen? Volgens die logica zou iedereen op de hele wereld allemaal hetzelfde zijn.
Ik val van de ene verbazing in de andere. Wat noem jij in vredesnaam een relatie, hoelang duurt die bij jou en hoever gaat die dan (de ouders, ooms, tantes, grootouders ontmoet of een paar dates meegehad?) Je komt hier al met 5 vrouwen, had het eerder over 5 (of was het 7??) Zweedse vrouwen.. Met een paar dates leer je een vrouw echt niet als levenspartner kennen.. daarvoor moet je echt je leven met elkaar delen en over de verliefdheidsfase heen zijn, al langere tijd.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:16 schreef Victuss het volgende:
Omdat manen niet willen veranderen en meegaan met hun tijd. Daarom hebben sommige faalhazen ook zo'n bloedhekel aan Nederlandse vrouwen omdat die wél mee zijn gegaan met hun tijd.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:44 schreef N.icka het volgende:
[..]
Waarom zouden Nederlandse vrouwen iets met die info moeten doen ?
Nu ja, je wijt in een eerdere post het ongenoegen van een hoop Nederlandse mannen met 'Nederlandse vrouwen' aan pure frustratie. Ik ben het daarmee niet eens - voor een heleboel gasten is het gewoon een hele rationele overweging. Sommige eigenschappen zijn nu eenmaal geografisch/cultureel gebonden (ik zou bijvoorbeeld niet zo snel met een vrouw uit Saudi Arabië een relatie beginnen omdat haar waarden en eigenschappen - deels als product van die waarden, overigens - niet goed bij mij aansluiten).quote:Op maandag 14 juli 2014 14:13 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is er een verschil tussen 'de gemiddelde nederlandse vrouw' en 'de gemiddelde vrouw uit een ander land'...ik zeg alleen dat dat helemaal niks zegt over de totale varieteit die er rondloopt...
die varieteit betekent automatisch ook dat er een groep mannen is die wat ze zoeken makkelijker zullen vinden in het buitenland...maar uiteindelijk is dat pure statistiek, en is het onzin om te beweren dat wat ze zoeken niet in NL aanwezig is...uiteindelijk is het voor de meeste mannen zo dat er maar een beperkte groep vrouwen is waartoe ze zich aangetrokken voelen...net zoals dat voor de meeste vrouwen zo is...maar om daarom dan maar 'de nederlandse vrouw' in het algemeen een stempel op te drukken? Dat is pure frustratie, en zegt meer over de mannen in kwestie dan over nederlandse vrouwen...
Men love blondes but marry brunettes..quote:Op maandag 14 juli 2014 14:02 schreef Victuss het volgende:
Sommige daarvan liggen enorm goed bij de dames, kiezen echter toch voor een buitenlandse.
Ik denk dat je mij geen les hoeft te geven over wat een relatie precies is. Als ik zeg relatie dan bedoel ik een verhouding van meer dan 3 maanden, waarbij je je actief met elkaar profileert als vriend/vriendin. En inderdaad; je komt dan bij elkaar over de vloer en ontmoet familieleden e.d. Niet iedereen zit z'n hele leven stil.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik val van de ene verbazing in de andere. Wat noem jij in vredesnaam een relatie, hoelang duurt die bij jou en hoever gaat die dan (de ouders, ooms, tantes, grotouders ontmoet of een paar dates meegehad?) Je komt hier al met 5 vrouwen, had het eerder over 5 (of was het 7??) Zweedse vrouwen.. Met een paar dates leer je een vrouw echt niet als levenspartner kennen.. daarvoor moet je echt je leven met elkaar delen en over de verliefdheidsfase heen zijn, al langere tijd.
Pure frustratie, ja...dat slachtoffer-toontje van 'het zijn allemaal zure, lompe kutwijven die niet zien hoe enorm leuk en lief ik wel niet ben'...bah...dat soort kansloos geneuzel mogen ze van mij lekker voor zich houden...zodra iemand zegt 'de gemiddelde kwaliteiten van de nederlandse vrouw, te weten [...],[...] en [...] bevallen mij niet zo en zijn niet wat ik zoek in een relatie, dus ik zoek mijn heil elders' dan is dat wat mij betreft prima...maar dat gebazel alsof de wereld ze een relatie verplicht is en de nederlandse vrouw zich daarom maar moet aanpassen aan hun fantasie-wereld? kom op zeg...grow up!quote:Op maandag 14 juli 2014 14:27 schreef Victuss het volgende:
[..]
Nu ja, je wijt in een eerdere post het ongenoegen van een hoop Nederlandse mannen met 'Nederlandse vrouwen' aan pure frustratie. Ik ben het daarmee niet eens - voor een heleboel gasten is het gewoon een hele rationele overweging. Sommige eigenschappen zijn nu eenmaal geografisch/cultureel gebonden (ik zou bijvoorbeeld niet zo snel met een vrouw uit Saudi Arabië een relatie beginnen omdat haar waarden en eigenschappen - deels als product van die waarden, overigens - niet goed bij mij aansluiten).
Eens.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:38 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Pure frustratie, ja...dat slachtoffer-toontje van 'het zijn allemaal zure, lompe kutwijven die niet zien hoe enorm leuk en lief ik wel niet ben'...bah...dat soort kansloos geneuzel mogen ze van mij lekker voor zich houden...zodra iemand zegt 'de gemiddelde kwaliteiten van de nederlandse vrouw, te weten [...],[...] en [...] bevallen mij niet zo en zijn niet wat ik zoek in een relatie, dus ik zoek mijn heil elders' dan is dat wat mij betreft prima...maar dat gebazel alsof de wereld ze een relatie verplicht is en de nederlandse vrouw zich daarom maar moet aanpassen aan hun fantasie-wereld? kom op zeg...grow up!
Dus jij hebt zeker 12 en ws meer relaties gehad? Van meer dan 3 maanden? Dat lijkt mij eerder een bewijs dat er met jou iets goed mis is dan met de Nederlandse vrouw.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:29 schreef Victuss het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij geen les hoeft te geven over wat een relatie precies is. Als ik zeg relatie dan bedoel ik een verhouding van meer dan 3 maanden, waarbij je je actief met elkaar profileert als vriend/vriendin. En inderdaad; je komt dan bij elkaar over de vloer en ontmoet familieleden e.d. Niet iedereen zit z'n hele leven stil.
Er is niets mis met de Nederlandse vrouw - meeste buitenlandse dames zijn imho gewoon leuker. Ik weet niet hoe je aan 12 komt, want ik had het in onze DM maar over 5 relaties, maar dat klopt. Stuk voor stuk enorm waardevol en enorme toevoegingen aan m'n leven (sommige op een jongere leeftijd daargelaten). Niet iedereen ziet relaties als een soort permanente monogame verbinding waar je nooit meer uit hoort te komen - sommige mensen genieten ervan voor wat ze zijn, voor hoelang ze prettig zijn. Zoals ik al zei; allemaal op een hele normale manier uitgegaan - nul sprake van drama.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus jij hebt zeker 12 en ws meer relaties gehad? Van meer dan 3 maanden? Dat lijkt mij eerder een bewijs dat er met jou iets goed mis is dan met de Nederlandse vrouw.
Zoals gezegd leer je een vrouw pas echt kennen als de verliefdheidsfase voorbij is. Als jij of zij het dan al afkapt, of daarvoor al, dan heb je haar niet werkelijk gekend en kan je daar geen uitspraken op baseren over hoe een relatie met een vrouw uit een bepaald land is.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:44 schreef Victuss het volgende:
[..]
Er is niets mis met de Nederlandse vrouw - meeste buitenlandse dames zijn imho gewoon leuker. Ik weet niet hoe je aan 12 komt, want ik had het in onze DM maar over 5 relaties, maar dat klopt. Stuk voor stuk enorm waardevol en enorme toevoegingen aan m'n leven (sommige op een jongere leeftijd daargelaten). Niet iedereen ziet relaties als een soort permanente monogame verbinding waar je nooit meer uit hoort te komen - sommige mensen genieten ervan voor wat ze zijn, voor hoelang ze prettig zijn. Zoals ik al zei; allemaal op een hele normale manier uitgegaan - nul sprake van drama.
Ik denk echt dat je mij niets, maar dan ook niets te leren hebt op het gebied van relaties en liefde, Dr. Love.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zoals gezegd leer je een vrouw pas echt kennen als de verliefdheidsfase voorbij is. Als jij of zij het dan al afkapt, of daarvoor al, dan heb je haar niet werkelijk gekend en kan je daar geen uitspraken op baseren over hoe een relatie met een vrouw uit een bepaald land is.
Maar misschien moet je gewoon een keer een echte relatie hebben om dat in te kunnen zien.
Ik noem 3 maanden daten 3 maanden daten en geen relatie. Dan heb ik het toch wel over 1,5 jaar of langer. Als die roze bril echt af is geweest.
Welkom op Fok!quote:Op maandag 14 juli 2014 15:01 schreef Xa1pt het volgende:
Jezus Christus te paard, verzuurde generalisaties en verstokte, teleurgestelde vrijgezellen alom hier.![]()
![]()
Eens.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:49 schreef Victuss het volgende:
[..]
Ik denk echt dat je mij niets, maar dan ook niets te leren hebt op het gebied van relaties en liefde, Dr. Love.
Dat zal het wel zijn, irl zullen die Nederlandse mannen en vrouwen wel meevallen.quote:
En als je wilt dat ze je rimmenquote:Op maandag 14 juli 2014 15:33 schreef spelletjesman het volgende:
Ze doen soms wel moeilijk als je ze wil swaffelen. Dat is wel zo.
'Het gaat allemaal eigenlijk best wel ok, deel #173'quote:Op maandag 14 juli 2014 15:36 schreef complicate het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn, irl zullen die Nederlandse mannen en vrouwen wel meevallen.![]()
Het is tenslotte R&P dus over goede relaties en positieve versierpogingen zullen we niet veel horen. Daar bestaat geen rubriek voor op fok!.
Wat bedoel jij toch telkens met meegaan met de tijd? Emancipatie? Waarom zou je daar in mee moeten gaan? Niet als het gaat om de arbeidsmarkt e.d., want daar ben ik het zeker mee eens. Maar waarom zou je je qua smaak laten meegaan met de tijd? Omdat dan de meerderheid van de vrouwen weer in beeld komt? Nee, dank je. Ik wacht liever op de vrouw die ik echt leuk vind.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Omdat manen niet willen veranderen en meegaan met hun tijd. Daarom hebben sommige faalhazen ook zo'n bloedhekel aan Nederlandse vrouwen omdat die wél mee zijn gegaan met hun tijd.
Deel 3 is coming , tadaquote:Op maandag 14 juli 2014 15:41 schreef Abbadon het volgende:
[..]
'Het gaat allemaal eigenlijk best wel ok, deel #173'
....en ach, al die mensen die zo hard tegen dit soort kneuzentopics ingaan zijn ook allemaal nederlandse mannen en vrouwen
Yes! Bier staat koudquote:
Hebben ze doorgaans minder moeite mee.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:36 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
En als je wilt dat ze je rimmen
Echt he, leuk topic hahaha!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:58 schreef GVU het volgende:
Daarom vrouwen uit het buitenland importeren. Kunnen ook nog eens veeeeel beter koken.
De Nederlandse vrouw van tegenwoordig hebben ook moeite met koken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |