abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142277190
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hier lopen de vrouwen gewoon mijlen voor op de mannen. De balans is zoek.
_O- _O- Wat een onzin..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_142277350
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:01 schreef keste010 het volgende:

[..]

_O- _O- Wat een onzin..
Zo denken de vrouwen nou meestal over de vrouwenklaagtopics. :+
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_142277424
Maar goed, ze verdienen elkaar, dat kunnen we concluderen uit dit topic? O-)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:12:30 #229
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_142277503
Dit topic ~O> O+
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:12:43 #230
365231 Fera
Fire & Blood
pi_142277511
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Die kunnen een Nederlandse vrouw gewoon niet aan. Omdat ze geen persoonlijkheid hebben. Neem maar zo'n dienstmeid in huis die je ook nog mag neuken. Dan hou ik het bij een Nederlandse die een paar trapjes hoger staat op de maatschappelijke ladder en ook nog zinnen kan formuleren van meer dan vier woorden.
_O_
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_142277521
quote:
10s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:10 schreef Barbusse het volgende:
Maar goed, ze verdienen elkaar, dat kunnen we concluderen uit dit topic? O-)
Nee. Niet echt.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:22:10 #232
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142277767
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Die kunnen een Nederlandse vrouw gewoon niet aan. Omdat ze geen persoonlijkheid hebben. Neem maar zo'n dienstmeid in huis die je ook nog mag neuken. Dan hou ik het bij een Nederlandse die een paar trapjes hoger staat op de maatschappelijke ladder en ook nog zinnen kan formuleren van meer dan vier woorden.
Dit is zo'n non-argument. Wat bedoel je met een Nederlandse vrouw niet aankunnen? Als aankunnen betekent dat je iedere dag gezeik en kritiek moet aanhoren dan begin je voor je goede gezondheid en plezier toch verdomme niet aan een relatie. Een relatie moet aan je leven toevoegen en ik durf te beargumenteren dat sommige van die 'dienstmeiden' waar jij zo elitair over loopt te reppen meer waard zijn dan sommige troela's die hier door de verzorgingsstaat na hun HBO aan een modaal salaris komen.
If only Africa had more mosquito nets, then every year we could save millions... of mosquitoes from dying needlessly of aids.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:25:36 #233
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142277879
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:44 schreef netchip het volgende:

[..]

Pappie en mammie? Rot toch op man, als je denkt dat dat de enige volwassenen zijn waar ik mee praat, ben je erg naief. :')
Nee dat denk ik niet. Maar met hoeveel volwassenen heb jij regelmatig contact over vrouwen/bitches die volgens jou het management in het bedrijfsleven bevolken? Of emotionele wezens als psychologen of sociologen? En vrouwelijke investment bankers? Hoeveel ken je er daar van? En heb je ook regelmatig contact mee om te kunnen beoordelen dat dat bijvoorbeeld geen emotioneel wezen is? En hoe denk jij met die informatie conclusies te kunnen trekken voor de gehele Nederlandse vrouwelijke bevolking?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 14 juli 2014 @ 12:28:14 #234
157922 fathank
pi_142277948
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:22 schreef Victuss het volgende:

[..]

Dit is zo'n non-argument. Wat bedoel je met een Nederlandse vrouw niet aankunnen? Als aankunnen betekent dat je iedere dag gezeik en kritiek moet aanhoren dan begin je voor je goede gezondheid en plezier toch verdomme niet aan een relatie. Een relatie moet aan je leven toevoegen en ik durf te beargumenteren dat sommige van die 'dienstmeiden' waar jij zo elitair over loopt te reppen meer waard zijn dan sommige troela's die hier door de verzorgingsstaat na hun HBO aan een modaal salaris komen.
Ik ken geen vrouwen die elke dag lopen te zeiken. Misschien moet je je eens niet als een ploert gedragen, dan hebben ze ook niet zoveel te zeiken. Of je vist uit de verkeerde vijver. Je eigen falen moet je niet anderen de schuld van geven.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:30:45 #235
92279 N.icka
Windforce 11
pi_142278017
Ik vind de Nederlandse dames best leuk. Lekker zelfstandig, vaak goed opgeleid, prima om mee te stappen en een goed gesprek mee te hebben. :) Mannen niet zo zeuren ..
pi_142278047
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee. Niet echt.
Zeker weten? Jankballen en zeikwijven, dat is het beeld dat naar voren komt uit dit topic. Ik herken het niet, maar toch.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_142278079
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:22 schreef Victuss het volgende:

[..]

In het verleden was een vrouw voor haar brood afhankelijk van een man. Een vrouw kon niet of nauwelijks voldoende verdienen om zelfstandig te leven. Dat zorgde er o.a. voor dat vrouwen vaak erg onderdanig waren in een relatie en alle beslissingen overlieten aan de man.
Tegenwoordig heeft een vrouw geen man meer nodig om rond te kunnen komen en is ze dus veel minder afhankelijk. Dat uit zich vooral in een meer assertieve houding binnen een relatie; niet alles maar zomaar accepteren.

Dat hier gesproken wordt over 'een vrouw aankunnen' zegt feitelijk al genoeg. Hoezo 'aankunnen'? Dat impliceert dat de man de dominante rol moet hebben.

Ook dat is weer een teken dat mannen gewoon achterlopen in de emancipatie; relaties baseren in dominant/onderdanig, leidend/volgend, werkend/verzorgend. Het zou 'samen' moeten zijn en 'delen'.
pi_142278140
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet. Maar met hoeveel volwassenen heb jij regelmatig contact over vrouwen/bitches die volgens jou het management in het bedrijfsleven bevolken? Of emotionele wezens als psychologen of sociologen? En vrouwelijke investment bankers? Hoeveel ken je er daar van? En heb je ook regelmatig contact mee om te kunnen beoordelen dat dat bijvoorbeeld geen emotioneel wezen is? En hoe denk jij met die informatie conclusies te kunnen trekken voor de gehele Nederlandse vrouwelijke bevolking?
Succesvolle vrouwen in de zakenwereld weten hun vrouwzijn te combineren met hun leidinggevende rol. Een hele moeilijke exercitie aangezien leidinggevende eigenschappen bij voorbaat mannelijke eigenschappen zijn die bij vrouwen niet geapprecieerd worden.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:35:30 #239
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142278151
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:28 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik ken geen vrouwen die elke dag lopen te zeiken. Misschien moet je je eens niet als een ploert gedragen, dan hebben ze ook niet zoveel te zeiken. Of je vist uit de verkeerde vijver. Je eigen falen moet je niet anderen de schuld van geven.
Dat is nu juist waar het topic over gaat - in welke vijver vis je het liefst? Ik heb er juist voor gekozen in de goede vijver te gaan vissen en dat gaat me enorm goed af. Het feit dat je het woord 'aankunnen' gebruikt om een relatie met iets wat wordt getypeerd als 'de Nederlandse vrouw' zegt volgens mij enorm veel over hoe stressvol een dergelijke relatie kan zijn. Je stelt overigens een valse dichotomie als je de complexiteit van een globaliserende partnermarkt reduceert tot A) een Nederlandse vrouw die hoog op de maatschappelijke ladder staat, tegenover B) een buitenlandse vrouw (allemaal dienstmeiden uit ontwikkelingslanden). Je weet helemaal niet waar je het over hebt - zelfs binnen Europa, uit landen waar de gemiddelde vrouw nog hoger is opgeleid dan in Nederland, bestaan enorme verschillen tussen de hoe de verbanden die de relaties tussen mannen en vrouwen beheersen zijn. In Nederland valt die, naar mijn ruime ervaring, negatief uit voor mannen.
If only Africa had more mosquito nets, then every year we could save millions... of mosquitoes from dying needlessly of aids.
pi_142278188
quote:
10s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zeker weten? Jankballen en zeikwijven, dat is het beeld dat naar voren komt uit dit topic. Ik herken het niet, maar toch.
Ik vind het jammer. Als groep zijn ze uitelkaar gegroeid en moet op individuele basis elke keer weer opnieuw het wiel uitgevonden worden. Zonde want Nederlandse vrouwen zijn echt leuk, net als Nederlandse mannen. Het matcht alleen niet echt meer. ;(
  maandag 14 juli 2014 @ 12:38:02 #241
157922 fathank
pi_142278206
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:35 schreef Victuss het volgende:

[..]

Dat is nu juist waar het topic over gaat - in welke vijver vis je het liefst? Ik heb er juist voor gekozen in de goede vijver te gaan vissen en dat gaat me enorm goed af. Het feit dat je het woord 'aankunnen' gebruikt om een relatie met iets wat wordt getypeerd als 'de Nederlandse vrouw' zegt volgens mij enorm veel over hoe stressvol een dergelijke relatie kan zijn. Je stelt overigens een valse dichotomie als je de complexiteit van een globaliserende partnermarkt reduceert tot A) een Nederlandse vrouw die hoog op de maatschappelijke ladder staat, tegenover B) een buitenlandse vrouw (allemaal dienstmeiden uit ontwikkelingslanden). Je weet helemaal niet waar je het over hebt - zelfs binnen Europa, uit landen waar de gemiddelde vrouw nog hoger is opgeleid dan in Nederland, bestaan enorme verschillen tussen de hoe de verbanden die de relaties tussen mannen en vrouwen beheersen. In Nederland valt die, naar mijn ruime ervaring, negatief uit voor mannen.
Je kunt jouw eigen ervaring niet extrapoleren naar de rest van de Nederlandse mannelijke bevolking.

Voor de rest gebruik je een hoop dure woorden maar zeg je bar weinig. Interessantdoenerij van de bovenste plank. Ik snap wel waarom de Nederlandse vrouwen je niet moeten.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:38:04 #242
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142278208
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In het verleden was een vrouw voor haar brood afhankelijk van een man. Een vrouw kon niet of nauwelijks voldoende verdienen om zelfstandig te leven. Dat zorgde er o.a. voor dat vrouwen vaak erg onderdanig waren in een relatie en alle beslissingen overlieten aan de man.
Tegenwoordig heeft een vrouw geen man meer nodig om rond te kunnen komen en is ze dus veel minder afhankelijk. Dat uit zich vooral in een meer assertieve houding binnen een relatie; niet alles maar zomaar accepteren.

Dat hier gesproken wordt over 'een vrouw aankunnen' zegt feitelijk al genoeg. Hoezo 'aankunnen'? Dat impliceert dat de man de dominante rol moet hebben.

Ook dat is weer een teken dat mannen gewoon achterlopen in de emancipatie; relaties baseren in dominant/onderdanig, leidend/volgend, werkend/verzorgend. Het zou 'samen' moeten zijn en 'delen'.
Precies dit.
pi_142278250
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:35 schreef Victuss het volgende:
Dat is nu juist waar het topic over gaat - in welke vijver vis je het liefst?
Huh? Dan heb jij een hele andere OP gelezen dan ik. :?
  maandag 14 juli 2014 @ 12:40:54 #244
157922 fathank
pi_142278300
Met 'aankunnen' bedoel ik niet dat de man maar altijd dominant moet zijn aan de vrouw. Juist het gelijkwaardigheidsprincipe kunnen een hoop mannen niet handelen. Het besef dat er een vrouw in huis rondloopt die meer poen dan zichzelf binnen brengen in het huishouden.
pi_142278320
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het jammer. Als groep zijn ze uitelkaar gegroeid en moet op individuele basis elke keer weer opnieuw het wiel uitgevonden worden. Zonde want Nederlandse vrouwen zijn echt leuk, net als Nederlandse mannen. Het matcht alleen niet echt meer. ;(
Helemaal niet joh. Hoeveel stellen zijn er niet die gewoon gelukkig zijn? Vanwaar komt deze depressieve beoordeling?
  maandag 14 juli 2014 @ 12:44:43 #246
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142278412
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Je kunt jouw eigen ervaring niet extrapoleren naar de rest van de Nederlandse mannelijke bevolking.

Voor de rest gebruik je een hoop dure woorden maar zeg je bar weinig. Interessantdoenerij van de bovenste plank. Ik snap wel waarom de Nederlandse vrouwen je niet moeten.
Ik observeer en trek conclusies. Jij maakt aannames - zoals het feit dat Nederlandse vrouwen mij niet moeten (integendeel). Het feit dat ik vrouwen van over de grens prefereer betekent trouwens niet dat ik 's binnenlandse vrouwen niet moet - uiteindelijk is iedere persoon anders, maar er is zeker een tendens op te merken en met die informatie kan je iets. Het feit dat je niet inhoudelijk reageert (en mij verwijt van niets te zeggen :') ) en over gaat tot het bekritiseren van mijn vocabulaire spreekt boekdelen. Je snapt overduidelijk niks van de globaal-maatschappelijke ontwikkelingen die gaande zijn en slaat wat loze, stoere taal uit.
pi_142278503
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:40 schreef fathank het volgende:
Met 'aankunnen' bedoel ik niet dat de man maar altijd dominant moet zijn aan de vrouw. Juist het gelijkwaardigheidsprincipe kunnen een hoop mannen niet handelen. Het besef dat er een vrouw in huis rondloopt die meer poen dan zichzelf binnen brengen in het huishouden.
Gaat nog niet eens over de 'poen'.

In de ogen van veel mannen moet de vrouw doen wat zij zeggen; gehoorzamen, volgen en verzorgen. De man haalt zijn identiteit uit zijn hogere positie/macht over de vrouw.
Vrouwen zijn echter zelfredzaam in de zin dat zij ook kunnen leven zonder een man en daarom niet meer afhankelijk, volgzaam en gehoorzaam.

Dit gegeven leidt tot heel veel problemen. Wat ik professioneel gezien heb is dat veel vrouwen overbelast raken in relaties; werken én zorgen én huishouden terwijl mannen onzeker en vertwijfelt raken in hun positie ten opzichte van vrouwen.
"De emancipatie is geslaagd; man en vrouw hebben de rol van de man, er is echter niemand meer die de rol van de vrouw op zich wil nemen" is een citaat dat de problematiek goed weergeeft.
pi_142278577
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, voor bepaalde beroepen heb je een bepaalde mentaliteit nodig. En die herken je bij mensen, je spreekt erover met anderen.

Het gaat mij niet om die beroepen, om even te nuanceren. De mentaliteit en het karakter is belangrijk. Het beroep maakt me niet uit. Maar een rationeel iemand lijkt me wel fijn. En ik denk dat we het met elkaar eens zijn dat psychologen over het algemeen niet de meest rationele personen zijn? (Wegens omstandigheden ervaring mee gehad, ja.)
pi_142278659
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Helemaal niet joh. Hoeveel stellen zijn er niet die gewoon gelukkig zijn? Vanwaar komt deze depressieve beoordeling?
Ach vandaar het enorme hoge aantal scheidingen in Nederland (en laten we het nog maar niet hebben over verbroken samenwoningen)
http://www.heinpragt.com/scheiding/echtscheidingcijfers.php
quote:
De kans op een echtscheiding was nog nooit zo groot als in 2012, het percentage is in de afgelopen tien jaar steeds omhooggegaan naar 36,2 procent in 2010. Dit kunnen we concluderen uit de cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) recent publiceerde.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:55:31 #250
157922 fathank
pi_142278731
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:44 schreef Victuss het volgende:

[..]

Ik observeer en trek conclusies. Jij maakt aannames - zoals het feit dat Nederlandse vrouwen mij niet moeten (integendeel). Het feit dat ik vrouwen van over de grens prefereer betekent trouwens niet dat ik 's binnenlandse vrouwen niet moet - uiteindelijk is iedere persoon anders, maar er is zeker een tendens op te merken en met die informatie kan je iets. Het feit dat je niet inhoudelijk reageert (en mij verwijt van niets te zeggen :') ) en over gaat tot het bekritiseren van mijn vocabulaire spreekt boekdelen. Je snapt overduidelijk niks van de globaal-maatschappelijke ontwikkelingen die gaande zijn en slaat wat stoere taal uit die nergens op slaat.
Oke leg mij de globaal-maatschappelijke ontwikkelingen die gaande zijn dan eens uit? Ik ben nooit te oud om te leren. En hoe betrek je dat op het treurige geklaag van de mannen hier over de zogenaamd vervelende, misplaatst arrogante vrouwen waaruit de Nederlandse bevolking bestaat volgens hen? Want ik ken ze niet hoor die vrouwen en ik ben er de afgelopen jaren toch behoorlijk wat tegengekomen in alle soorten en maten. Van kapsters tot PhD's en ik herken werkelijk niks van het beeld wat de gemiddelde treurwilg hier schetst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')