abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2014 @ 10:58:57 #201
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142275747
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een Thaise die haar verblijfsvergunning binnen heeft neemt net als een Nederlandse vrouw geen genoegen met elke blanke man als hij maar blank is. Vaak zijn het ook nog eens golddiggers.

En Scandinavische vrouwen? _O- Die zijn het meest geëmancipeerd van alle vrouwen in Europa, ws in de wereld. Echt geen lieve verzorgende typjes en ik kan het weten. _O-
Geëmancipeerd ≠ cynisch en verwaand. Scandinavische meiden zijn al een stuk relaxter dan Nederlandse, zoals ik zei. De scheidslijn tekent zich niet af tussen rijke landen en arme landen of geëmancipeerd en niet geëmancipeerd. Nederlandse vrouwen anno 2014 (tussen de 20 en 30) zijn in de interactie een stuk minder leuk om andere redenen. Niet dat er echt studie naar gedaan wordt (oh wee als de gender faculteiten hier achterkomen), maar een ontwikkelingspsycholoog gaf wel een goede verklaring tijdens een lezing die ik bij toeval bijwoonde (die trouwens ook op de mannelijke sexe van toepassing is): Nederlandse kinderen (<18) zijn de gelukkigste van de wereld en het meest verwend - de dissonantie die opgewekt wordt op het moment dat ze voor zichzelf moeten zorgen en niet meer alles op een bordje aangediend krijgen verbind hij causaal aan de enorme getalen psychische klachten die aangetroffen worden bij Nederlanders tussen de 20 en 30 en de bijzonder hoge mate van ongelukkigheid die men in die leeftijdscategorie alhier aantreft.

Ik spreek ook uit ervaring en merk dat, ook wanneer je op reis bent en in een internationale omgeving werkt, Nederlandse dames in de meerdere internationale gezelschappen (bestaande uit voornamelijk Westerse nationaliteiten) waarvan ik deel heb uitgemaakt altijd het minst begeerlijk zijn omdat ze vaak veel minder reciproceren (je moet er veel meer moeite instoppen om er wat uit te krijgen, interacties vaak veel meer eenzijdig, i.e. een verwachting dat jij haar onderhoudt en dat er andersom weinig moeite wordt gedaan om bijvoorbeeld jou aan het lachen te maken). Nederlandse vrouwen (en misschien ook Nederlandse mannen in een internationaal opzicht - ik ben niet in een positie dat te beoordelen) zijn gewoon bovengemiddeld stressvol en de moeite niet waard in een tijdperk waarin je met een autoreis van 10 uur veel meer 'waar' voor je tijd krijgt.
If only Africa had more mosquito nets, then every year we could save millions... of mosquitoes from dying needlessly of aids.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:04:25 #202
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_142275852
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 12:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Al die mannen die zichzelf dit soort zooi aan praten moeten toch ergens heen?
Er is alleen maar een 'eeuwig maagd' topic en een 'als je niet kunt versieren' topic voor dit soort meuk. Veel te weinig
Tsja, als vrouwen niet op je vallen kan het toch ook niet anders dat dit aan de vrouw ligt. Vandaar dat dit soort topics nodig zijn, vrouwen zijn niet te doorgronden met slechts 1 topic :+
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_142275994
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 19:37 schreef Victuss het volgende:

[..]

Lul niet zo stom. Genoeg mensen die al in Nederland wonen van buitenlandse komaf die prima hun zaakjes zelf op orde hebben. Ik heb het niet over het importeren van één of ander internet trutje. Zelfs de gemiddelde Scandinavische dame is een stuk relaxter en faciliterend dan de Nederlandse.
Maar wat moeten alle verzuurde, klagende, Nederlandse vrouwen-hatende mannen met een relaxte vrouw dan? Het moet wel een beetje in evenwicht zijn. Ik zal wel gekke henkie zijn, maar ik zie in mijn omgeving vaak stelletjes die gelijkwaardig aan elkaar zijn of stelletjes waarbij de vrouw duizend keer leuker en knapper is dan de man, maar dat kan ook mijn perceptie zijn. :+
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_142276045
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:58 schreef Victuss het volgende:
Geëmancipeerd ≠ cynisch en verwaand. Scandinavische meiden zijn al een stuk relaxter dan Nederlandse, zoals ik zei.
Je had het net nog over verzorgender. En dat is echt volslagen onzin. Minder verwend? Ja, dat geloof ik zeker. Dat gaat zowel op voor de mannen als de vrouwen. Maar dat ondervinden we op veel meer vlakken; weinig zelfredzaam (inhuren ipv zelf de handen uit de mouwen en anders papa of opa erbij halen), niet tegen kritiek kunnen, een bedrijf binnenstappen met een air alsof zij de boel wel even komen reorganiseren omdat ze het beter weten.. maar bijna altijd falen wanneer het op de eigen inzet/output aankomt. Daar zal het geklaag door Nederlandse jonge mannen over Nederlandse jonge vrouwen wel vandaan komen; zelf falen in het benaderen en versieren en dat dan wijten aan de aard van de Nederlandse jonge vrouw.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:16:37 #205
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142276098
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je had het net nog over verzorgender. En dat is echt volslagen onzin. Minder verwend? Ja, dat geloof ik zeker. Dat gaat zowel op voor de mannen als de vrouwen. Maar dat ondervinden we op veel meer vlakken; weinig zelfredzaam (inhuren ipv zelf de handen uit de mouwen en anders papa of opa erbij halen), niet tegen kritiek kunnen, een bedrijf binnenstappen met een air alsof zij de boel wel even komen reorganiseren omdat ze het beter weten.. maar bijna altijd falen wanneer het op de eigen inzet/output aankomt. Daar zal het geklaag door Nederlandse jonge mannen over Nederlandse jonge vrouwen wel vandaan komen; zelf falen in het benaderen en versieren en dat dan wijten aan de aard van de Nederlandse jonge vrouw.
Het ligt echt aan de Nederlandse vrouwen hoor. In het buitenland immers transformeren ze in ware Don Juan's.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 14 juli 2014 @ 11:18:46 #206
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142276136
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Misschien ligt dat geklaag daar wel grotendeels aan of misschien komt het omdat Nederlandse vrouwen in beginsel minder vergevend zijn naar mannen die niet zeker overkomen - duiden kan ik het niet. Zoals ik zei, ik spreek (ook) uit ervaring en heb m'n conclusies getrokken. Doe met die informatie wat je wil.
If only Africa had more mosquito nets, then every year we could save millions... of mosquitoes from dying needlessly of aids.
pi_142276155
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:11 schreef Fascination het volgende:

[..]

Maar wat moeten alle verzuurde, klagende, Nederlandse vrouwen-hatende mannen met een relaxte vrouw dan? Het moet wel een beetje in evenwicht zijn. Ik zal wel gekke henkie zijn, maar ik zie in mijn omgeving vaak stelletjes die gelijkwaardig aan elkaar zijn of stelletjes waarbij de vrouw duizend keer leuker en knapper is dan de man, maar dat kan ook mijn perceptie zijn. :+
Een vrouw die Henkie heet? :o

Nederlanders zijn in het algemeen een volkje wat graag klaagt en zeurt. Mannen én vrouwen, dus er zullen ongetwijfeld genoeg stellen zijn die daarom perfect bij elkaar passen, maar ook mijn ervaring is dat het er in het (niet al te verre) buitenland vaak een stuk gemoedelijker en relaxter aan toe gaat. Op allerlei gebieden.

Het is maar net waar je jezelf het prettigste bij voelt.
pi_142276203
quote:
10s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Het ligt echt aan de Nederlandse vrouwen hoor. In het buitenland immers transformeren ze in ware Don Juan's.
Nederlandse mannen zijn net holbewoners. Totaal niet geëmancipeerd. Leuk voor een vakantie wip maar niet voor een relatie, in zijn algemeenheid genomen. Scandinavische vrouwen zijn doorgaans niet zo lovend over het manvolk hier. Thaise en Russische wel. Gewoon vanwege de levensstandaard en niet vanwege het karakter van de Nederlandse man.
pi_142276393
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nederlandse mannen zijn net holbewoners. Totaal niet geëmancipeerd. Leuk voor een vakantie wip maar niet voor een relatie, in zijn algemeenheid genomen. Scandinavische vrouwen zijn doorgaans niet zo lovend over het manvolk hier. Thaise en Russische wel. Gewoon vanwege de levensstandaard en niet vanwege het karakter van de Nederlandse man.
Dat is ook weer onzin. Voor holbewoners moet je naar Oost-Europa of het Midden-Oosten gaan.
pi_142276450
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:28 schreef Fascination het volgende:

[..]

Dat is ook weer onzin. Voor holbewoners moet je naar Oost-Europa of het Midden-Oosten gaan.
Klopt. Alleen zijn de vrouwen daar ook zo. Hier lopen de vrouwen gewoon mijlen voor op de mannen. De balans is zoek.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:34:41 #211
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_142276552
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 12:42 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Volgens mij zijn gasten die hierover klagen vooral kerels die stiekem wel een super mooi meisje willen maar onder tussen klagen dat zo'n mooie meid zelf ook eisen heeft... :`)

Kraantje legt het uit voor jullie in de tweede verse :7

Ik hoopte al dat deze hier zou staan _O_
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 14 juli 2014 @ 11:35:02 #212
157922 fathank
pi_142276564
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:45 schreef Victuss het volgende:
Gaat vanzelf over. Als die meiden hun dertiger jaren in gaan is het over met de pret en hebben mannen het volledig voor het uitkiezen. De meeste slimme gasten die op zoek zijn naar iets stabielers hebben dan al een exotische jonkvrouwe aan de haak geslagen.
Die kunnen een Nederlandse vrouw gewoon niet aan. Omdat ze geen persoonlijkheid hebben. Neem maar zo'n dienstmeid in huis die je ook nog mag neuken. Dan hou ik het bij een Nederlandse die een paar trapjes hoger staat op de maatschappelijke ladder en ook nog zinnen kan formuleren van meer dan vier woorden.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:35:47 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142276583
Buitenlandse vrouwen over Nederlandse mannen
http://www.bol.com/nl/p/de-mannen-van-nederland/666875205/
Interview met de schrijfster nav de Nederlandse vertaling
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)een-tikje-saai.dhtml

Stukje uit de Volkskrant erover
http://www.volkskrant.nl/(...)aai-maar-trouw.dhtml
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:38:19 #214
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_142276652
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 12:37 schreef Silenus het volgende:
Nou, kan me er eigenlijk wel in vinden. Het zijn ook alleen de onzekere sukkeltjes die klagen over vrouwen. Het andere gedeelte klaagt niet, want die hebben immers een vrouw of versieren er met enige regelmaat één.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 12:42 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Volgens mij zijn gasten die hierover klagen vooral kerels die stiekem wel een super mooi meisje willen maar onder tussen klagen dat zo'n mooie meid zelf ook eisen heeft... :`)
Dat samengevat zo'n beetje. Totaal niet herkenbaar dit en logisch dat de prachtige leuke dames ook bepaalde wensen/eisen hebben bij het andere geslacht. Heeft weinig met emancipatie te maken. :D
  maandag 14 juli 2014 @ 11:38:23 #215
45206 Pietverdriet
pi_142276655
pi_142276682
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Gast ik had 't ff gemist. Je bent 15 je weet geen fuck waarover je praat. Ga terug naar PUB aub als grote mensen praten.
Dat betekent niet dat ik niet genoeg verhalen hoor van volwassenen. Nee, geen bron uit de eerste hand. Maar wel genoeg verhalen gehoord om een mening te vormen.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:39:32 #217
45206 Pietverdriet
pi_142276684
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt. Alleen zijn de vrouwen daar ook zo. Hier lopen de vrouwen gewoon mijlen voor op de mannen. De balans is zoek.
Volgens mij ben jij een typische Nederlandse vrouw.
Oh zo zelfstandig, maar werkt niet
Weet altijd alles beter
Zeikt iedereen aan de kop
Tamelijk bekrompen
pi_142276688
quote:

[..]

Neen. Ik weet niet wat voor mannen jij tegenkomt, maar gewoon nee.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:42:26 #219
157922 fathank
pi_142276753
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:39 schreef netchip het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat ik niet genoeg verhalen hoor van volwassenen. Nee, geen bron uit de eerste hand. Maar wel genoeg verhalen gehoord om een mening te vormen.
Aan jouw mening hoeven we de komende 10 jaar nog geen waarde te hechten inzake dit vraagstuk. Hoeveel verhalen je ook hoort aan tafel van pappie over dat ene kutwijf die hem z'n promotie door z'n neus boorde.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:43:20 #220
157922 fathank
pi_142276777
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet altijd alles beter
Tamelijk bekrompen

Zulke Nederlandse vrouwen ken ik niet. Je klinkt een beetje zuur Piet.
pi_142276804
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Aan jouw mening hoeven we de komende 10 jaar nog geen waarde te hechten inzake dit vraagstuk. Hoeveel verhalen je ook hoort aan tafel van pappie over dat ene kutwijf die hem z'n promotie door z'n neus boorde.
Pappie en mammie? Rot toch op man, als je denkt dat dat de enige volwassenen zijn waar ik mee praat, ben je erg naief. :')
pi_142276885
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Buitenlandse vrouwen over Nederlandse mannen
http://www.bol.com/nl/p/de-mannen-van-nederland/666875205/
Interview met de schrijfster nav de Nederlandse vertaling
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)een-tikje-saai.dhtml

Stukje uit de Volkskrant erover
http://www.volkskrant.nl/(...)aai-maar-trouw.dhtml
Dat stukje uit de Volkskrant:

quote:
De Nederlandse man haalt zijn vriendin niet onverwachts van haar werk om haar mee te nemen naar de schouwburg, hij pakt haar niet spontaan op straat vast om te dansen, hij komt niet met bossen rozen aanzetten..
Dat deed en doe ik regelmatig :@
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_142277005
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet altijd alles beter
Tamelijk bekrompen

Je kunt er niet verder naast zitten dan dat _O-

Overigens.. wéér op mijn werkeloosheid terug komen en iemand die 27 jaar fulltime gewerkt heeft en nu nog geen jaar werkeloos is, niet werken als karaktertrek aanmeten is op zijn zachtst gezegd extreem dom.
pi_142277047
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:44 schreef netchip het volgende:

[..]

Pappie en mammie? Rot toch op man, als je denkt dat dat de enige volwassenen zijn waar ik mee praat, ben je erg naief. :')
Dan nog ben je exemplarisch voor de Nederlandse jeugd; Net als een snotneus om de hoek komen kijken en nu al denken dat je alles beter weet.
Kom maar terug als je droog bent achter je oren en jezelf bewezen hebt.
pi_142277073
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan nog ben je exemplarisch voor de Nederlandse jeugd; Net als een snotneus om de hoek komen kijken en nu al denken dat je alles beter weet.
Kom maar terug als je droog bent achter je oren en jezelf bewezen hebt.
Nooit gezegd dat ik iets beter weet. Echt niet. Lees maar eens terug.
pi_142277190
quote:

[..]

Hier lopen de vrouwen gewoon mijlen voor op de mannen. De balans is zoek.
_O- _O- Wat een onzin..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_142277350
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:01 schreef keste010 het volgende:

[..]

_O- _O- Wat een onzin..
Zo denken de vrouwen nou meestal over de vrouwenklaagtopics. :+
pi_142277424
Maar goed, ze verdienen elkaar, dat kunnen we concluderen uit dit topic? O-)
  maandag 14 juli 2014 @ 12:12:30 #229
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_142277503
Dit topic ~O> O+
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:12:43 #230
365231 Fera
Fire & Blood
pi_142277511
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Die kunnen een Nederlandse vrouw gewoon niet aan. Omdat ze geen persoonlijkheid hebben. Neem maar zo'n dienstmeid in huis die je ook nog mag neuken. Dan hou ik het bij een Nederlandse die een paar trapjes hoger staat op de maatschappelijke ladder en ook nog zinnen kan formuleren van meer dan vier woorden.
_O_
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_142277521
quote:
10s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:10 schreef Barbusse het volgende:
Maar goed, ze verdienen elkaar, dat kunnen we concluderen uit dit topic? O-)
Nee. Niet echt.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:22:10 #232
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142277767
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Dit is zo'n non-argument. Wat bedoel je met een Nederlandse vrouw niet aankunnen? Als aankunnen betekent dat je iedere dag gezeik en kritiek moet aanhoren dan begin je voor je goede gezondheid en plezier toch verdomme niet aan een relatie. Een relatie moet aan je leven toevoegen en ik durf te beargumenteren dat sommige van die 'dienstmeiden' waar jij zo elitair over loopt te reppen meer waard zijn dan sommige troela's die hier door de verzorgingsstaat na hun HBO aan een modaal salaris komen.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:25:36 #233
157922 fathank
pi_142277879
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:44 schreef netchip het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet. Maar met hoeveel volwassenen heb jij regelmatig contact over vrouwen/bitches die volgens jou het management in het bedrijfsleven bevolken? Of emotionele wezens als psychologen of sociologen? En vrouwelijke investment bankers? Hoeveel ken je er daar van? En heb je ook regelmatig contact mee om te kunnen beoordelen dat dat bijvoorbeeld geen emotioneel wezen is? En hoe denk jij met die informatie conclusies te kunnen trekken voor de gehele Nederlandse vrouwelijke bevolking?
  maandag 14 juli 2014 @ 12:28:14 #234
157922 fathank
pi_142277948
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:22 schreef Victuss het volgende:

[..]

Dit is zo'n non-argument. Wat bedoel je met een Nederlandse vrouw niet aankunnen? Als aankunnen betekent dat je iedere dag gezeik en kritiek moet aanhoren dan begin je voor je goede gezondheid en plezier toch verdomme niet aan een relatie. Een relatie moet aan je leven toevoegen en ik durf te beargumenteren dat sommige van die 'dienstmeiden' waar jij zo elitair over loopt te reppen meer waard zijn dan sommige troela's die hier door de verzorgingsstaat na hun HBO aan een modaal salaris komen.
Ik ken geen vrouwen die elke dag lopen te zeiken. Misschien moet je je eens niet als een ploert gedragen, dan hebben ze ook niet zoveel te zeiken. Of je vist uit de verkeerde vijver. Je eigen falen moet je niet anderen de schuld van geven.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:30:45 #235
92279 N.icka
Windforce 11
pi_142278017
Ik vind de Nederlandse dames best leuk. Lekker zelfstandig, vaak goed opgeleid, prima om mee te stappen en een goed gesprek mee te hebben. :) Mannen niet zo zeuren ..
pi_142278047
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee. Niet echt.
Zeker weten? Jankballen en zeikwijven, dat is het beeld dat naar voren komt uit dit topic. Ik herken het niet, maar toch.
pi_142278079
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:22 schreef Victuss het volgende:

[..]

In het verleden was een vrouw voor haar brood afhankelijk van een man. Een vrouw kon niet of nauwelijks voldoende verdienen om zelfstandig te leven. Dat zorgde er o.a. voor dat vrouwen vaak erg onderdanig waren in een relatie en alle beslissingen overlieten aan de man.
Tegenwoordig heeft een vrouw geen man meer nodig om rond te kunnen komen en is ze dus veel minder afhankelijk. Dat uit zich vooral in een meer assertieve houding binnen een relatie; niet alles maar zomaar accepteren.

Dat hier gesproken wordt over 'een vrouw aankunnen' zegt feitelijk al genoeg. Hoezo 'aankunnen'? Dat impliceert dat de man de dominante rol moet hebben.

Ook dat is weer een teken dat mannen gewoon achterlopen in de emancipatie; relaties baseren in dominant/onderdanig, leidend/volgend, werkend/verzorgend. Het zou 'samen' moeten zijn en 'delen'.
pi_142278140
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet. Maar met hoeveel volwassenen heb jij regelmatig contact over vrouwen/bitches die volgens jou het management in het bedrijfsleven bevolken? Of emotionele wezens als psychologen of sociologen? En vrouwelijke investment bankers? Hoeveel ken je er daar van? En heb je ook regelmatig contact mee om te kunnen beoordelen dat dat bijvoorbeeld geen emotioneel wezen is? En hoe denk jij met die informatie conclusies te kunnen trekken voor de gehele Nederlandse vrouwelijke bevolking?
Succesvolle vrouwen in de zakenwereld weten hun vrouwzijn te combineren met hun leidinggevende rol. Een hele moeilijke exercitie aangezien leidinggevende eigenschappen bij voorbaat mannelijke eigenschappen zijn die bij vrouwen niet geapprecieerd worden.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:35:30 #239
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142278151
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:28 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik ken geen vrouwen die elke dag lopen te zeiken. Misschien moet je je eens niet als een ploert gedragen, dan hebben ze ook niet zoveel te zeiken. Of je vist uit de verkeerde vijver. Je eigen falen moet je niet anderen de schuld van geven.
Dat is nu juist waar het topic over gaat - in welke vijver vis je het liefst? Ik heb er juist voor gekozen in de goede vijver te gaan vissen en dat gaat me enorm goed af. Het feit dat je het woord 'aankunnen' gebruikt om een relatie met iets wat wordt getypeerd als 'de Nederlandse vrouw' zegt volgens mij enorm veel over hoe stressvol een dergelijke relatie kan zijn. Je stelt overigens een valse dichotomie als je de complexiteit van een globaliserende partnermarkt reduceert tot A) een Nederlandse vrouw die hoog op de maatschappelijke ladder staat, tegenover B) een buitenlandse vrouw (allemaal dienstmeiden uit ontwikkelingslanden). Je weet helemaal niet waar je het over hebt - zelfs binnen Europa, uit landen waar de gemiddelde vrouw nog hoger is opgeleid dan in Nederland, bestaan enorme verschillen tussen de hoe de verbanden die de relaties tussen mannen en vrouwen beheersen zijn. In Nederland valt die, naar mijn ruime ervaring, negatief uit voor mannen.
pi_142278188
quote:
10s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zeker weten? Jankballen en zeikwijven, dat is het beeld dat naar voren komt uit dit topic. Ik herken het niet, maar toch.
Ik vind het jammer. Als groep zijn ze uitelkaar gegroeid en moet op individuele basis elke keer weer opnieuw het wiel uitgevonden worden. Zonde want Nederlandse vrouwen zijn echt leuk, net als Nederlandse mannen. Het matcht alleen niet echt meer. ;(
  maandag 14 juli 2014 @ 12:38:02 #241
157922 fathank
pi_142278206
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:35 schreef Victuss het volgende:

[..]

Dat is nu juist waar het topic over gaat - in welke vijver vis je het liefst? Ik heb er juist voor gekozen in de goede vijver te gaan vissen en dat gaat me enorm goed af. Het feit dat je het woord 'aankunnen' gebruikt om een relatie met iets wat wordt getypeerd als 'de Nederlandse vrouw' zegt volgens mij enorm veel over hoe stressvol een dergelijke relatie kan zijn. Je stelt overigens een valse dichotomie als je de complexiteit van een globaliserende partnermarkt reduceert tot A) een Nederlandse vrouw die hoog op de maatschappelijke ladder staat, tegenover B) een buitenlandse vrouw (allemaal dienstmeiden uit ontwikkelingslanden). Je weet helemaal niet waar je het over hebt - zelfs binnen Europa, uit landen waar de gemiddelde vrouw nog hoger is opgeleid dan in Nederland, bestaan enorme verschillen tussen de hoe de verbanden die de relaties tussen mannen en vrouwen beheersen. In Nederland valt die, naar mijn ruime ervaring, negatief uit voor mannen.
Je kunt jouw eigen ervaring niet extrapoleren naar de rest van de Nederlandse mannelijke bevolking.

Voor de rest gebruik je een hoop dure woorden maar zeg je bar weinig. Interessantdoenerij van de bovenste plank. Ik snap wel waarom de Nederlandse vrouwen je niet moeten.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:38:04 #242
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142278208
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In het verleden was een vrouw voor haar brood afhankelijk van een man. Een vrouw kon niet of nauwelijks voldoende verdienen om zelfstandig te leven. Dat zorgde er o.a. voor dat vrouwen vaak erg onderdanig waren in een relatie en alle beslissingen overlieten aan de man.
Tegenwoordig heeft een vrouw geen man meer nodig om rond te kunnen komen en is ze dus veel minder afhankelijk. Dat uit zich vooral in een meer assertieve houding binnen een relatie; niet alles maar zomaar accepteren.

Dat hier gesproken wordt over 'een vrouw aankunnen' zegt feitelijk al genoeg. Hoezo 'aankunnen'? Dat impliceert dat de man de dominante rol moet hebben.

Ook dat is weer een teken dat mannen gewoon achterlopen in de emancipatie; relaties baseren in dominant/onderdanig, leidend/volgend, werkend/verzorgend. Het zou 'samen' moeten zijn en 'delen'.
Precies dit.
pi_142278250
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:35 schreef Victuss het volgende:
Dat is nu juist waar het topic over gaat - in welke vijver vis je het liefst?
Huh? Dan heb jij een hele andere OP gelezen dan ik. :?
  maandag 14 juli 2014 @ 12:40:54 #244
157922 fathank
pi_142278300
Met 'aankunnen' bedoel ik niet dat de man maar altijd dominant moet zijn aan de vrouw. Juist het gelijkwaardigheidsprincipe kunnen een hoop mannen niet handelen. Het besef dat er een vrouw in huis rondloopt die meer poen dan zichzelf binnen brengen in het huishouden.
pi_142278320
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het jammer. Als groep zijn ze uitelkaar gegroeid en moet op individuele basis elke keer weer opnieuw het wiel uitgevonden worden. Zonde want Nederlandse vrouwen zijn echt leuk, net als Nederlandse mannen. Het matcht alleen niet echt meer. ;(
Helemaal niet joh. Hoeveel stellen zijn er niet die gewoon gelukkig zijn? Vanwaar komt deze depressieve beoordeling?
  maandag 14 juli 2014 @ 12:44:43 #246
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142278412
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Je kunt jouw eigen ervaring niet extrapoleren naar de rest van de Nederlandse mannelijke bevolking.

Voor de rest gebruik je een hoop dure woorden maar zeg je bar weinig. Interessantdoenerij van de bovenste plank. Ik snap wel waarom de Nederlandse vrouwen je niet moeten.
Ik observeer en trek conclusies. Jij maakt aannames - zoals het feit dat Nederlandse vrouwen mij niet moeten (integendeel). Het feit dat ik vrouwen van over de grens prefereer betekent trouwens niet dat ik 's binnenlandse vrouwen niet moet - uiteindelijk is iedere persoon anders, maar er is zeker een tendens op te merken en met die informatie kan je iets. Het feit dat je niet inhoudelijk reageert (en mij verwijt van niets te zeggen :') ) en over gaat tot het bekritiseren van mijn vocabulaire spreekt boekdelen. Je snapt overduidelijk niks van de globaal-maatschappelijke ontwikkelingen die gaande zijn en slaat wat loze, stoere taal uit.
pi_142278503
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:40 schreef fathank het volgende:
Met 'aankunnen' bedoel ik niet dat de man maar altijd dominant moet zijn aan de vrouw. Juist het gelijkwaardigheidsprincipe kunnen een hoop mannen niet handelen. Het besef dat er een vrouw in huis rondloopt die meer poen dan zichzelf binnen brengen in het huishouden.
Gaat nog niet eens over de 'poen'.

In de ogen van veel mannen moet de vrouw doen wat zij zeggen; gehoorzamen, volgen en verzorgen. De man haalt zijn identiteit uit zijn hogere positie/macht over de vrouw.
Vrouwen zijn echter zelfredzaam in de zin dat zij ook kunnen leven zonder een man en daarom niet meer afhankelijk, volgzaam en gehoorzaam.

Dit gegeven leidt tot heel veel problemen. Wat ik professioneel gezien heb is dat veel vrouwen overbelast raken in relaties; werken én zorgen én huishouden terwijl mannen onzeker en vertwijfelt raken in hun positie ten opzichte van vrouwen.
"De emancipatie is geslaagd; man en vrouw hebben de rol van de man, er is echter niemand meer die de rol van de vrouw op zich wil nemen" is een citaat dat de problematiek goed weergeeft.
pi_142278577
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, voor bepaalde beroepen heb je een bepaalde mentaliteit nodig. En die herken je bij mensen, je spreekt erover met anderen.

Het gaat mij niet om die beroepen, om even te nuanceren. De mentaliteit en het karakter is belangrijk. Het beroep maakt me niet uit. Maar een rationeel iemand lijkt me wel fijn. En ik denk dat we het met elkaar eens zijn dat psychologen over het algemeen niet de meest rationele personen zijn? (Wegens omstandigheden ervaring mee gehad, ja.)
pi_142278659
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Helemaal niet joh. Hoeveel stellen zijn er niet die gewoon gelukkig zijn? Vanwaar komt deze depressieve beoordeling?
Ach vandaar het enorme hoge aantal scheidingen in Nederland (en laten we het nog maar niet hebben over verbroken samenwoningen)
http://www.heinpragt.com/scheiding/echtscheidingcijfers.php
quote:
De kans op een echtscheiding was nog nooit zo groot als in 2012, het percentage is in de afgelopen tien jaar steeds omhooggegaan naar 36,2 procent in 2010. Dit kunnen we concluderen uit de cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) recent publiceerde.
  maandag 14 juli 2014 @ 12:55:31 #250
157922 fathank
pi_142278731
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:44 schreef Victuss het volgende:

[..]

Ik observeer en trek conclusies. Jij maakt aannames - zoals het feit dat Nederlandse vrouwen mij niet moeten (integendeel). Het feit dat ik vrouwen van over de grens prefereer betekent trouwens niet dat ik 's binnenlandse vrouwen niet moet - uiteindelijk is iedere persoon anders, maar er is zeker een tendens op te merken en met die informatie kan je iets. Het feit dat je niet inhoudelijk reageert (en mij verwijt van niets te zeggen :') ) en over gaat tot het bekritiseren van mijn vocabulaire spreekt boekdelen. Je snapt overduidelijk niks van de globaal-maatschappelijke ontwikkelingen die gaande zijn en slaat wat stoere taal uit die nergens op slaat.
Oke leg mij de globaal-maatschappelijke ontwikkelingen die gaande zijn dan eens uit? Ik ben nooit te oud om te leren. En hoe betrek je dat op het treurige geklaag van de mannen hier over de zogenaamd vervelende, misplaatst arrogante vrouwen waaruit de Nederlandse bevolking bestaat volgens hen? Want ik ken ze niet hoor die vrouwen en ik ben er de afgelopen jaren toch behoorlijk wat tegengekomen in alle soorten en maten. Van kapsters tot PhD's en ik herken werkelijk niks van het beeld wat de gemiddelde treurwilg hier schetst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')