abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2014 @ 20:37:47 #121
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_142335941
Mosul: One Month On
Abed added: “There are discussions between the Naqshbandi Army and ISIS regarding their [ISIS'] withdrawal via the left side [of the city], in preparation for their [complete] withdrawal from Mosul . . . The presence of the Naqshbandis is the strongest on the ground and among the people, because they are peaceful and do not have a culture of violence and revenge.”
http://www.aawsat.net/2014/07/article55334237
Anti-Turkije
pi_142343194
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 21:38 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hou je mond nepkoerdje
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 21:39 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik ben gewoon een etnische Koerd. Hoezo ben ik een nep-Koerd.
Jongens toch.... En dit is dus de reden dat Koerden nooit verenigd kunnen zijn;
Vigen accepteert Baklava niet omdat Baklava er extremistische ideeën op nahoudt en Baklava accepteert Vigen niet omdat hij liberaal is. Als we onder elkaar niet eens fatsoenlijk verenigd kunnen zijn, hoe kunnen we de buitenwereld dan overtuigen van onze zaak. :p Accepteer elkaar nou gewoon en leef en laat leven. :p

Alhoewel Baklava, moet wel zeggen dat je inderdaad ISIS beetje romantiseert :P

[ Bericht 4% gewijzigd door kurd0w op 15-07-2014 23:03:31 ]
pi_142346373
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 21:17 schreef Baklava95 het volgende:
Als IS slim was geweest zouden ze zich nu volledig op Maliki richten en niet op anderen.
Natuurlijk niet. Waarom zou ISIS nu zware verliezen riskeren door Shia gebied, met een vijandige bevolking, binnen te trekken? Ik denk dat ISIS gewoon de soft targets uitkiest om zoveel mogelijk gebied aan haar nieuwe "Kalifaat" toe te voegen; het liefst natuurlijk ook gebied dat wat oplevert of een strategische locatie heeft. Daarom doet ISIS vrij weinig aan Assad en is het vooral bezig geweest met een land grab in Syrie van andere rebellen.

Daarom worden denk ik nu de Koerden aangepakt door ISIS: de Koerden in Syrie zijn zwakker dan Assad en Maliki (in Irak-Shia gebied). De Koerden is Irak beschikken over olievelden die de ISIS natuurlijk ook wel ziet zitten.

Ik denk dat ISIS het best slim speelt: gewoon de zware gevechten vermijden, en hier en daar land pakken als de kosten (in dode ISIS strijders) niet te hoog liggen. Ik denk ook dat ISIS vooral een gevaar is voor locals en niet voor het Westen. ISIS is vooral geinteresseerd in landje-pik en niet strijd tegen "de vijand" of "de ongelovige" voor de sake of it. Dat is denk ik waarom ISIS zo succesvol is.
pi_142347463
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:47 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Waarom zou ISIS nu zware verliezen riskeren door Shia gebied, met een vijandige bevolking, binnen te trekken? Ik denk dat ISIS gewoon de soft targets uitkiest om zoveel mogelijk gebied aan haar nieuwe "Kalifaat" toe te voegen; het liefst natuurlijk ook gebied dat wat oplevert of een strategische locatie heeft. Daarom doet ISIS vrij weinig aan Assad en is het vooral bezig geweest met een land grab in Syrie van andere rebellen.

Daarom worden denk ik nu de Koerden aangepakt door ISIS: de Koerden in Syrie zijn zwakker dan Assad en Maliki (in Irak-Shia gebied). De Koerden is Irak beschikken over olievelden die de ISIS natuurlijk ook wel ziet zitten.

Ik denk dat ISIS het best slim speelt: gewoon de zware gevechten vermijden, en hier en daar land pakken als de kosten (in dode ISIS strijders) niet te hoog liggen. Ik denk ook dat ISIS vooral een gevaar is voor locals en niet voor het Westen. ISIS is vooral geinteresseerd in landje-pik en niet strijd tegen "de vijand" of "de ongelovige" voor de sake of it. Dat is denk ik waarom ISIS zo succesvol is.
De ISIS is nog te klein om een gevaar te vormen voor het westen. Maar als het zo blijft groeien zoals het nu gaat, dan gaat het in de toekomst zeker een gevaar vormen voor het westen. Daar speelt de Nederlandse politiek ook een belangrijke rol in. Ongelofelijk hoe makkelijk jongeren kunnen aansluiten bij de ISIS om vervolgens na een aantal weer leuk terug te keren naar Nederland. Zo haal je het toch echt zelf naar het westen, zie Brussel.
★★★
pi_142347902
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:14 schreef ajacied4lf het volgende:
De ISIS is nog te klein om een gevaar te vormen voor het westen. Maar als het zo blijft groeien zoals het nu gaat, dan gaat het in de toekomst zeker een gevaar vormen voor het westen. Daar speelt de Nederlandse politiek ook een belangrijke rol in. Ongelofelijk hoe makkelijk jongeren kunnen aansluiten bij de ISIS om vervolgens na een aantal weer leuk terug te keren naar Nederland. Zo haal je het toch echt zelf naar het westen, zie Brussel.
Ah, geradicaliseerde individuen kunnen inderdaad altijd een probleem zijn en ik snap niet waarom die niet worden aangepakt. In de UK verliezen ze gewoon Britse nationaliteit (hoewel ik niet weet hoevaak dat ook daadwerkelijk gebeurd). Dat is echter niet zozeer ISIS zelf, alswel geradicaliseerde individuen.

Ik denk niet dat ISIS de ambitie heeft om het Westen direct aan te vallen totdat het "kalifaat" heel veel groter is dan het nu is. ISIS begint geen gevechten die het niet kan winnen. Ik denk dat ISIS, mocht het in Syrie en Irak allemaal lukken, eerder zich met verdere gebiedsuitbreiding bezig gaat houden. Lijkt me eerder hoofdpijn voor landen in de nabije regio.
pi_142348470
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:26 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ah, geradicaliseerde individuen kunnen inderdaad altijd een probleem zijn en ik snap niet waarom die niet worden aangepakt. In de UK verliezen ze gewoon Britse nationaliteit (hoewel ik niet weet hoevaak dat ook daadwerkelijk gebeurd). Dat is echter niet zozeer ISIS zelf, alswel geradicaliseerde individuen.

Ik denk niet dat ISIS de ambitie heeft om het Westen direct aan te vallen totdat het "kalifaat" heel veel groter is dan het nu is. ISIS begint geen gevechten die het niet kan winnen. Ik denk dat ISIS, mocht het in Syrie en Irak allemaal lukken, eerder zich met verdere gebiedsuitbreiding bezig gaat houden. Lijkt me eerder hoofdpijn voor landen in de nabije regio.
Geradicaliseerde individuen die elkaar weten te vinden, zo ontstaat een groepering zoals de ISIS lijkt mij? Met de huidige 'aanpak' maak je het ze wel erg makkelijk.

De ISIS heeft dat zeker wel als ambitie, dat houdt echter niet in dat ze daar ook meteen voor gaan. Daarvoor zijn ze veel te zwak en te klein. Niemand zal een gevecht beginnen die het niet kan winnen, het zal daarom in stappen gaan. Syrie, Irak, Iran vervolgens Turkije.

Snel ingrijpen en voorkomen dat ze niet kunnen uitbreiden dus, en vooral daar houden, dat soort gekken moet je hier niet willen.
★★★
pi_142348661
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:42 schreef ajacied4lf het volgende:
Geradicaliseerde individuen die elkaar weten te vinden, zo ontstaat een groepering zoals de ISIS lijkt mij? Met de huidige 'aanpak' maak je het ze wel erg makkelijk.
Oh, we zijn het er over eens dat geradicaliseerde figuren aangepakt moeten worden. Aan de andere kant, als ze allemaal richting Syrie gaan hebben wij er geen last van. Locals helaas wel :{ .

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:42 schreef ajacied4lf het volgende:
De ISIS heeft dat zeker wel als ambitie, dat houdt echter niet in dat ze daar ook meteen voor gaan. Daarvoor zijn ze veel te zwak en te klein. Niemand zal een gevecht beginnen die het niet kan winnen, het zal daarom in stappen gaan. Syrie, Irak, Iran vervolgens Turkije.

Snel ingrijpen en voorkomen dat ze niet kunnen uitbreiden dus, en vooral daar houden, dat soort gekken moet je hier niet willen.
Ik denk niet dat ISIS voor Iran gaat. Aangezien Iran bijna compleet Shia is, valt daar niets te halen en zijn er geen sympathisanten. Na het Soenni-gedeelte van Irak en een bepaald deel van Syrie, zal het eerder Libanon, Jordanie of Saudi worden denk ik. Libanon lijkt me nog het meest waarschijnlijk. Turkije is te sterk, maar wie weet.

Ik denk niet dat het Westen moet ingrijpen. Ingrijpen betekend verantwoordelijkheid nemen voor die puinzooi. Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken daar. Sowieso laten Libie en Irak (en Afghanistan in de nabije toekomst) zien dat ingrijpen geen zin heeft. In het beste geval slopen we ISIS en staat er volgende Jihadi-groep weer op. Zo snel als het Westen zich terugtrekt nemen Jihadi's en dictatoren het over.
pi_142348805
Met de verdere radicalisering in het hele M-O, is dit ongeveer wat Israël over een tijd te wachten staat:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2014 00:53:23 ]
pi_142349219
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Oh, we zijn het er over eens dat geradicaliseerde figuren aangepakt moeten worden. Aan de andere kant, als ze allemaal richting Syrie gaan hebben wij er geen last van. Locals helaas wel :{ .

[..]

Ik denk niet dat ISIS voor Iran gaat. Aangezien Iran bijna compleet Shia is, valt daar niets te halen en zijn er geen sympathisanten. Na het Soenni-gedeelte van Irak en een bepaald deel van Syrie, zal het eerder Libanon, Jordanie of Saudi worden denk ik. Libanon lijkt me nog het meest waarschijnlijk. Turkije is te sterk, maar wie weet.

Ik denk niet dat het Westen moet ingrijpen. Ingrijpen betekend verantwoordelijkheid nemen voor die puinzooi. Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken daar. Sowieso laten Libie en Irak (en Afghanistan in de nabije toekomst) zien dat ingrijpen geen zin heeft. In het beste geval slopen we ISIS en staat er volgende Jihadi-groep weer op. Zo snel als het Westen zich terugtrekt nemen Jihadi's en dictatoren het over.
Achja, ingrijpen zal ook maar een tijdelijke oplossing zijn ja. Een land dat zo verdeeld is als Irak en Syrië is een makkelijk doelwit voor dit soort groepering. Daar moet wat aan worden gedaan, en een onafhankelijk Koerdistan is daar een begin van.

Ben benieuwd hoe het allemaal verloopt. :)
★★★
pi_142349392
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:14 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Of ze nu daar naartoe gaan of niet maakt niet zo veel uit, ze zijn immers al geradicaliseerd in Nederland en andere westerse landen, dat is naar mijn mening het werkelijke probleem.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_142349668
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 01:13 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Of ze nu daar naartoe gaan of niet maakt niet zo veel uit, ze zijn immers al geradicaliseerd in Nederland en andere westerse landen, dat is naar mijn mening het werkelijke probleem.
Tuurlijk, dat is het grootste probleem. Maar hoe voorkom je dat iemand radicaliseert, volgens mij weet niemand daar een antwoord op? Dus zorg op z'n minst dat ze niet verder kunnen radicaliseren (dat ze daarheen gaan dus) en/of zorg dat ze niet terug kunnen keren naar Nederland.
★★★
  woensdag 16 juli 2014 @ 02:33:27 #132
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142350881
Ik heb even een vraag die wiki's niet of uberhaupt niet kunnen beantwoorden, een serieuze vraag en ookal is het fok hoop ik dat er toch iemand met neutrale kijk maar wel veel kennis op het onderwerp wil reageren;

Zijn hamas, hezbollah en IS(isis/isil) nu geallieerd, en zoja op wat voor manier. En waarom.

Zover ik weet hebben de 3 namelijk weinig met elkaar te maken, hezbollah is een verzetsbeweging die ook vooral politieke gronden heeft, hamas is een meer militante beweging die in tegenstelling to hezbollah de strijdbijl niet begraaft bij de eigen grens van palestina en israel. IS is een proxy brandhaard / Alqaeda, groepen geschiftelingen die niet stoppen tot ze wereldheerschappij hebben.

Tot zover wat ik er van weet, en dat lijkt me niet echt een recept voor een alliantie, maar je blijft het wel horen, men schaart ze alle drie onder dezelfde pet en roept voornamelijk "Iran" aan als koepel.

Daar geloof ik persoonlijk geen zak van maar goed, iemand met veel kennis op de 3 eerdergenoemden mag me het een en ander beter uitleggen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 16 juli 2014 @ 02:36:33 #133
165802 Reki
no comment.
pi_142350910
zie ondertitel :)
pi_142351899
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen echte Koerd, mijn ouders zijn erin geboren maar zijn geen Koerden alleen mogen we Koerden heel erg :)

Maar jij bent al helemaal geen Koerd met je steun voor de sharia
Ik ben ook geen Koerd maar steun de Koerden.
#freefrederike
pi_142352629
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 02:33 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb even een vraag die wiki's niet of uberhaupt niet kunnen beantwoorden, een serieuze vraag en ookal is het fok hoop ik dat er toch iemand met neutrale kijk maar wel veel kennis op het onderwerp wil reageren;

Zijn hamas, hezbollah en IS(isis/isil) nu geallieerd, en zoja op wat voor manier. En waarom.

Zover ik weet hebben de 3 namelijk weinig met elkaar te maken, hezbollah is een verzetsbeweging die ook vooral politieke gronden heeft, hamas is een meer militante beweging die in tegenstelling to hezbollah de strijdbijl niet begraaft bij de eigen grens van palestina en israel. IS is een proxy brandhaard / Alqaeda, groepen geschiftelingen die niet stoppen tot ze wereldheerschappij hebben.

Tot zover wat ik er van weet, en dat lijkt me niet echt een recept voor een alliantie, maar je blijft het wel horen, men schaart ze alle drie onder dezelfde pet en roept voornamelijk "Iran" aan als koepel.

Daar geloof ik persoonlijk geen zak van maar goed, iemand met veel kennis op de 3 eerdergenoemden mag me het een en ander beter uitleggen.
Dat zijn absoluut geen vriendjes. Hezbollah is Shia. Hamas en ISIS zijn Sunni.

Hezbollah vecht voor Assad en wordt gesteund door Iran. ISIS vecht tegen Assad, Hezbollah en heeft een schijthekel aan Iran omdat Iran Shia is. Hamas is tegen Assad, maar volgens mij doen die niet zoveel (Mss kan iemand daar meer over vertellen).

Het enige dat die drie groepen gemeen hebben is haat tegen Israel en het Westen.
pi_142352809
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 07:42 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik ben ook geen Koerd maar steun de Koerden.
Ja want jij bent jood.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:57:01 #137
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142354866
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:04 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hezbollah vecht voor Assad en wordt gesteund door Iran. ISIS vecht tegen Assad, Hezbollah en heeft een schijthekel aan Iran omdat Iran Shia is. Hamas is tegen Assad, maar volgens mij doen die niet zoveel (Mss kan iemand daar meer over vertellen).

Het enige dat die drie groepen gemeen hebben is haat tegen Israel en het Westen.
Thx ik meende dit al, maar ik probeer zoveel nieuws e.d. te ontlopen (om nog enig relatieve positiviteit te kunnen ervaren in het leven) dat ik ook niet alles meer weet over alles, Frappant dat men ze alle 3 onder 'iran steunt ze!' neerzet.

Er word ook gezegd dat hezbollah zich ooit in de jaren 80 had aangesloten bij hamas, maar dat lijkt me ook onzinnig, mischien meer in de zin van vijand van vijand is vriend, maar dat dan ook tijdelijk.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_142356204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:04 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hamas werd altijd sterk gesteund door Assad. Maar Hamas heeft Assad in de rug gestoken door geallieerd te raken met de Syrische oppositie ten tijde van de Arabische lente. Assad heeft toen ook heel Hamas verbannen uit Syrie en is ook gestopt met zijn steun. Daarnaast zijn hoogstaande Hamasleden geliquideerd. Iran is toen ook boos geworden op Hamas voor het opportunistische gedrag.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:18:21 #139
421524 SadPanda
pi_142356960
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:52 schreef ChanceThePepper het volgende:
Daarnaast zijn hoogstaande Hamasleden geliquideerd.
Door Syrië bedoel je? Bron?
Anti-Turkije
pi_142357092
Je hebt Hamas, dat is de politieke tak.
En je hebt de Izz ad-Din al-Qassam Brigades, de gewapende tak van Hamas. Die laatste is wel pro-Iran en Hezbollah, de eerste zoekt steeds meer toenadering bij Qatar en de Saoedis.

Maar Palestijnen hebben een magische gave om hun eigen shit gigantisch op te fokken. Al die jaren hebben ze steun gekregen van Assad en Iran, en opeens gaan ze sektarisch doen 8)7
pi_142357499
quote:
8s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:21 schreef Peunage het volgende:

Maar Palestijnen hebben een magische gave om hun eigen shit gigantisch op te fokken.
Hihi.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_142358140
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:57 schreef BaajGuardian het volgende:
Frappant dat men ze alle 3 onder 'iran steunt ze!' neerzet.
Iran steunt/steunde Hezbollah en Hamas openlijk. 2 van de 3 is dus zeker.

Wat IS betreft, hun woordvoerder gaf een tijdje geleden aan dat ze nooit aanslagen plegen binnen Iran omdat dit de wens van al-Qaeda-leider al-Zawahiri is en zij dit respecteren. Iran fungeert namelijk als een doorvoerhaven van militanten die richting Afghanistan en Pakistan willen gaan. En top-al-Qaeda-leden (zoals Saif al-Adel) en andere militanten bevinden of bevonden zich in Iran. Bin Laden had ontmoetingen met Hezbollah in de jaren 90 van de vorige eeuw in Soedan.

IS en al-Zawahiri hebben momenteel grote meningsverschillen, dus het is niet uitgesloten dat IS in de toekomst Iran ook gaat aanvallen. IS valt de sjiieten in Irak aan, en ze zijn al helemaal geen fan van de sjiitische theocratie Iran.

Conclusie: de bewering Iran steunt die drie is 66% waar.
-
pi_142358286
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:54 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Iran steunt/steunde Hezbollah en Hamas openlijk. 2 van de 3 is dus zeker.

Wat IS betreft, hun woordvoerder gaf een tijdje geleden aan dat ze nooit aanslagen plegen binnen Iran omdat dit de wens van al-Qaeda-leider al-Zawahiri is en zij dit respecteren. Iran fungeert namelijk als een doorvoerhaven van militanten die richting Afghanistan en Pakistan willen gaan. En top-al-Qaeda-leden (zoals Saif al-Adel) en andere militanten bevinden of bevonden zich in Iran. Bin Laden had ontmoetingen met Hezbollah in de jaren 90 van de vorige eeuw in Soedan.

IS en al-Zawahiri hebben momenteel grote meningsverschillen, dus het is niet uitgesloten dat IS in de toekomst Iran ook gaat aanvallen. IS valt de sjiieten in Irak aan, en ze zijn al helemaal geen fan van de sjiitische theocratie Iran.

Conclusie: de bewering Iran steunt die drie is 66% waar.
Iran ligt fysiek naast Afghanistan, dus het niet zo raar dat militanten soms via Iran naar Afghanistan reizen. Bewijst niks.
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:01:54 #144
421524 SadPanda
pi_142358427
quote:
En top-al-Qaeda-leden (zoals Saif al-Adel) en andere militanten bevinden of bevonden zich in Iran.
Misleiding, hij zat daar in de cel en nu waarschijnlijk onder huisarrest...
quote:
Wat IS betreft, hun woordvoerder gaf een tijdje geleden aan dat ze nooit aanslagen plegen binnen Iran omdat dit de wens van al-Qaeda-leider al-Zawahiri is en zij dit respecteren.
The authenticity of the recording could not be immediately verified.
Negeer dat vooral. :')
Anti-Turkije
pi_142361416

33 minuten aan beeld om en rond de basis Speicher. De nacht daarvoor hadden 11 Saoedis geprobeerd zichzelf op te blazen. Sommige hebben ze gevangen genomen, sommige hebben ze gedood.

Op 28:00 zie je een briefje met vertalingen van woorden, Arabisch naar Koerdisch.
pi_142361649
Wil niet echt lukken in Tikrit

quote:
Iraqi army retreats from Tikrit after assault stalls
BY RAHEEM SALMAN AND MAGGIE FICK
BAGHDAD Wed Jul 16, 2014 5:35am EDT
0 COMMENTS
inShare
7
Share this

Email
Print

People gather at the site of bomb attack in Baghdad's Sadr City, July 16, 2014. REUTERS-Wissm al-Okili
1 OF 3. People gather at the site of bomb attack in Baghdad's Sadr City, July 16, 2014.
CREDIT: REUTERS/WISSM AL-OKILI