geen idee, het is via marktplaats gekocht en maakt onderdeel uit van een stoomcabine. Ik kan geen merk vinden. de cabine heeft trouwens ook massagejets, dus de druk moet echt hoog worden.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:27 schreef robber57 het volgende:
Merk?
Daar moet toch wat over op te zoeken zijn, ik weet iig dat een regendouche veeeel water nodig heeft om mooi te werken.
Pompen moet je niet te laat in het leidingwerk aansluiten, want dan trek je je buizen voor de pomp vacuum. Dus ja, in principe meteen als het water het huis binnenkomt. Of bij een overvang van een hele dikke buis naar een dunnere, dat zou ook kunnen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:17 schreef Saisai het volgende:
[..]
Dus een hydrofoor direct na de watermeter, nog vóór de cv heeft wel zin? De buizen naar de douche zijn 15mm op een klein stukje na (12mm), maar die wil ik toch vervangen.
Heb je ook een mogelijk oplossing?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:34 schreef Spanky78 het volgende:
Volgens mij heb je twee problemen.
1.waterdruk, ga je niet zomaar oplossen en kan duur zijn.
2.stel je hebt wel voldoende water, dan gaat je cv niet voldoende warm water maken.
CW6 ketel met boiler; http://zakelijk.ithodaald(...)assic-3880-073668075quote:
Voor 1.een professional. Kan nog een heel gedoe zijn. Als het leidingwerk niet geschikt is, heeft een pomp weinig zin. En pompen voor je hele gebouw is veel gedoe...quote:
Dat boeit me niet echt eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:02 schreef Spanky78 het volgende:
Een inderdaad de enige hydrifoor die ik van dichtbij heb gezien maakt een tukken herrie
Totdat je de hele godganselijke nacht dat ding om het uur hoort aan springen?quote:
Ja ik weet het, ik vat het ook niet als zodanig op. Ik heb een ruimte van 1m2 naast de cv ketel, daar kan zo'n pomp in staan. deze hele ruimte gebruik in niet en zou geïsoleerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:10 schreef robber57 het volgende:
[..]
Totdat je de hele godganselijke nacht dat ding om het uur hoort aan springen?
4 hoog?, ik weet er zijn pandjes van 4 hoog zijn met 500 vierkante meter oppervlakte en daar zou je die hydrofoor wel weg kunnen werken zonder dat je hem hoort maar iets zegt me dat je in een gewone normale woning woont waarbij die hydrofoor niet verder dan een meter of hooguit 10 van je oor komt te staan.
Ik denk dat je (ook) dit onderschat,evenals de kosten die voor iemand die zijn douche op marktplaats koopt pittig hoog zal zijn.
We denken alleen maar mee he!? , om verdere narigheid te voorkomen,niet om je te pesten.
De pomp maakt nauwelijks herrie als je er naast staat.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:13 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik vat het ook niet als zodanig op. Ik heb een ruimte van 1m2 naast de cv ketel, daar kan zo'n pomp in staan. deze hele ruimte gebruik in niet en zou geïsoleerd kunnen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |