Natuurlijk vertoont Nederland softiegedrag, we zijn een handelsnatie die al een paar honderd jaar zonder noemenswaardig leger overleeft door met alles en iedereen vriendjes te zijn. Waar op zich niets mis mee is getuige onze welvaart
Daadkrachtig zijn heeft ook zijn nadelen, zie Aruba: "Ik ga hongerstaken tot ik dood ben!" - "hmm, de mcKroket is in de aanbieding deze week, toch maar niet." 
En SD: het duurt nog dagen, misschien zelfs weken of maanden voor er duidelijk is wat er nu gebeurd is. Tot die tijd heb je heel veel ruis en geeft eenieder elkaar de schuld. Het meest waarschijnlijke is dat de rebellen met luchtafweergeschut wat Rusland ze 'cadeau' heeft gedaan het vliegtuig neergehaald hebben, denkende dat het een transportvliegtuig was. Gezien dat nogal wat politieke complicaties heeft zal dat niet snel toegegeven worden. Dat Putin richting Rutte en de buitenlandse pers aangaf dat het de schuld van de regering in Kiev is omdat ze de binnenlandse strijd voortzetten duidt daar ook al enigszins op.
Hoe dan ook, er is per abuis een burgervliegtuig neergeschoten in een conflict, dat het vanaf Amsterdam vloog en er Nederlanders aan boord waren maakt het niet meer of minder erg, het brengt het alleen dichter bij huis.
Ik hoop alleen dat mijn vriendin er niet teveel van in de stress raakt en zich realiseert dat ze niet langs dezelfde route vliegt over twee weken.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van
Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen
team 9000 - Spijker