Tsja, het is vaak lastig.
Iedere klant denkt, terecht, dat hij de enige is, terwijl het autobedrijf iedere dag tien of meer auto's moet hebben klaarstaan.
Die auto's kosten ook gewoon geld, hebben afschrijving door kilometers en schades, want echt zuinig gaan de klanten er vaak niet mee om.
Dan zijn er ook nog die persé bv een Renault Laguna willen, want gelijkwaardig, om terug te komen met 5 kilometer op de teller en heeft de auto de hele dag voor zijn deur gestaan.
We hadden wegbreng/ophaal service, leenfietsen en scooters en huurauto's.
Zeker veel discussie gehad met leaserijders waarbij de "baas" een uitgekleed contract had genomen zonder vervangend vervoer of zo goedkoop mogelijk vervangend vervoer, en ja, als je dan je Espace inleverde kreeg je een Twingo mee, klagen bij je baas.
Ook eens meegemaakt dat een vrouw een spik splinter nieuwe Grand Scenic meekreeg en deze had gebruikt om een zooitje dieren weg te brengen, auto zag er niet meer uit van binnen en stinken! Een auto met 60 km op de klok, die hebben we een rekening voor het reinigen gegeven.
Als bedrijf kon je er ook gebruik van maken, iemand die bv in een 3 jaar oude cabrio reed bij onderhoud de nieuwste cabrio meegeven, altijd wel een verkoper die daarin reed, die mocht hem mooi een dagje inleveren.