abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:27:52 #101
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142674078
Het lijkt mij vooral, zoals bij erg veel fantasy reeksen, ellenlange passages over de kleding, bloemen, gebouwen, het voedsel, de wapens etc om een bepaald beeld op te roepen. Ja dat noem ik veel details, maar dat noem ik niet veel diepgang.

Correct me if I'm wrong, want deze reeks ban ik dus zelf nog niet aan begonnen (omdat mijn ervaringen met fantasy reeksen niet positief zijn. De kern vind ik leuk, maar het is zooooo fokking veel "filler" om er maar 1000 pagina's uit te slepen).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:28:16 #102
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142674095
quote:
Nou, dan moet ie ook maar gewoon door de moondoor heen. Zijn ze samen ;)
L'Amour menaçant:
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:28:18 #103
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142674096
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:21 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ook niet met de kennis van de serie? :@

Dat vond ik wel een pluspunt. Lijkt me anders wel moeilijk in komen, met al die namen, huizen en verhaallijnen anders..
Nou vooral met de kennis van de serie vind ik het moeilijker. Bijvoorbeeld wanneer ze voor het eerst naar de Eyrie gaan en tot in detail hun reis naar boven wordt uitgelegd. Dit is heel anders dan wat ik me uit de serie kan herinneren en dit maakt het lezen wat minder snel voor mij. Ik probeer in mijn hoofd dan vooral voor te stellen hoe het er uit zou moeten zien en wat het verschil is met het beeld dat ik daar reeds van heb.

En bij een hoop namen heb ik natuurlijk gezichten van acteurs en bij sommigen totaal niet meer (ook al weer een aantal jaar geleden sinds ik karakters uit seizoen 1 heb gezien natuurlijk).

Ik denk dat het boek makkelijker te lezen zou zijn zonder voorkennis, puur ook omdat ik nu al weet welke namen ik nog vaker tegen ga komen en welke niet ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_142674184
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Ang3l het volgende:
Het lijkt mij vooral, zoals bij erg veel fantasy reeksen, ellenlange passages over de kleding, bloemen, gebouwen, het voedsel, de wapens etc om een bepaald beeld op te roepen. Ja dat noem ik veel details, maar dat noem ik niet veel diepgang.

Correct me if I'm wrong, want deze reeks ban ik dus zelf nog niet aan begonnen (omdat mijn ervaringen met fantasy reeksen niet positief zijn. De kern vind ik leuk, maar het is zooooo fokking veel "filler" om er maar 1000 pagina's uit te slepen).
GRRM en z'n fillers O+ Het valt mee hoor, al wordt de kleding en het eten vaak wel uitgebreid beschreven. Maar niet op het storende af.
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:28 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nou vooral met de kennis van de serie vind ik het moeilijker. Bijvoorbeeld wanneer ze voor het eerst naar de Eyrie gaan en tot in detail hun reis naar boven wordt uitgelegd. Dit is heel anders dan wat ik me uit de serie kan herinneren en dit maakt het lezen wat minder snel voor mij. Ik probeer in mijn hoofd dan vooral voor te stellen hoe het er uit zou moeten zien en wat het verschil is met het beeld dat ik daar reeds van heb.

En bij een hoop namen heb ik natuurlijk gezichten van acteurs en bij sommigen totaal niet meer (ook al weer een aantal jaar geleden sinds ik karakters uit seizoen 1 heb gezien natuurlijk).

Ik denk dat het boek makkelijker te lezen zou zijn zonder voorkennis, puur ook omdat ik nu al weet welke namen ik nog vaker tegen ga komen en welke niet ;)
Ik had het dus andersom :+

Misschien een idee om de boeken pas te gaan lezen als de serie helemaal is weggezakt? Of gewoon helemaal niet? ;)
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:33:34 #105
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142674245
Nee nee, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het leuk om te lezen, het leest alleen langzaam :P Een normale thriller van Clancy ofzo daar ben ik zo doorheen. Dit duurt gewoon veel langer, niet dat het erg is :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:33:43 #106
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142674251
Misschien dan ooit maar eens aan beginnen. Na de serie denk ik dan idd. :)
L'Amour menaçant:
pi_142674315
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:33 schreef Rossdale het volgende:
Nee nee, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het leuk om te lezen, het leest alleen langzaam :P Een normale thriller van Clancy ofzo daar ben ik zo doorheen. Dit duurt gewoon veel langer, niet dat het erg is :)
Sorry :*
pi_142674753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Ang3l het volgende:

Ik denk dat de boeken juist zo populair zijn omdat het, in tegenstelling tot andere fantasy, prettig weg leest. De focus ligt meer op de personages dan het epische, overkoepelende plot.

De boeken van Robin Hobb, mijn favoriete fantasy-schrijfster, kenmerken zich daar ook door.
Amen.
pi_142675988
Ik heb eventueel ook nog wel alle Nederlands talige e-book versies van de boeken :) ?

Laat maar weten.
pi_142676526
Als je gaat lezen en je kan enigszins Engels zou ik men wel aanraden om ook in het Engels te lezen. De nederlandse vertalingen vond ik afschuwelijk :P
Conscience do cost.
pi_142676651
Theon Grauwvreugd :') Had alleen Game Of Thrones in het Nederlands. Daarna uit ergernis maar de Engelse delen opgepikt.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:18:03 #112
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142677634
Om die reden ga ik inderdaad geen vertalingen lezen :D
pi_142677713
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Theon Grauwvreugd :') Had alleen Game Of Thrones in het Nederlands. Daarna uit ergernis maar de Engelse delen opgepikt.
De Berg die Rijdt _O_.
Uienridder _O_.
Jan Sneeuw _O_.
Pinkje _O_.
Amen.
pi_142677780
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:20 schreef Jivis het volgende:

[..]

De Berg die Rijdt _O_.
Uienridder _O_.
Jan Sneeuw _O_.
Pinkje _O_.
Hij heet gewoon Jon hoor :P
Maar de rest is wel echt :')__
Ramsey Bolton heet Rammert :')

Maar behalve die namen, waar je aan went, is het niet vervelend hoor.
Ik vind het makkelijker lezen, vooral omdat ik bijna alleen lees in trein, waar het vaak gehorig is.
pi_142677800
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:22 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Hij heet gewoon Jon hoor :P
Maar de rest is wel echt :')__
Ramsey Bolton heet Rammert :')

Maar behalve die namen, waar je aan went, is het niet vervelend hoor.
Ik vind het makkelijker lezen, vooral omdat ik bijna alleen lees in trein, waar het vaak gehorig is.
Hier op FOK! houden we de mythe in ere dat het Jan is :P.
Amen.
pi_142678030
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:22 schreef So_Surreal het volgende:

En als het gehorig is kan je opeens minder goed Engels? :P
Conscience do cost.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:48:12 #117
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142678732
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is raar? Heeft gewoon met concentratie te maken hoor :P
L'Amour menaçant:
pi_142680762
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:48 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat is raar? Heeft gewoon met concentratie te maken hoor :P
Dat heb ik alleen als ik zelf iets moet oplossen zoals sommen oid. Bij lezen is het gewoon informatie binnenkrijgen, net als popcorn naar binnen gooien zeg maar :P

Maar verder geen haat natuurlijk. Iedereen moet lezen hoe ze willen en wat ze het fijnst vinden. Ik kan zelf bijvoorbeeld een boek als ASOIAF onmogelijk lezen met daglicht buiten. ;(
Conscience do cost.
pi_142686370
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Heeft inderdaad met concentratie te maken.
Mijn Engels is wel gewoon goed namelijk.

Maar als ik dan een Nederlands gesprek in de trein hoor, ga ik onbewust daar naar luisteren.
Ik lees dan wel door, maar aan het eind van de pagina denk ik dan: "Wat heb ik nou eigenlijk gelezen?"
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:25:21 #120
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_142696339
Ik zit seizoen 1 en 2 weer te kijken en uit die tig accenten geen enkel die stoort. Maar dan komt Carice in beeld en verdomme. :'(
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_142703683
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Boek 1/2/3 had ik binnen een paar weken uit. Ik zit nu ook al maanden te worstelen met 4 :') Nog een paar hoofdstukken, dan kan ik eindelijk door.
Dat had ik juist bij het vijfde boek.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:58:47 #122
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_142703737
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:05 schreef Harvest89 het volgende:
Ik zag Sandor Clegane (The Hound) in de OP staan als dood. Maar ik heb hem niet dood zien gaan, Arya heeft hem achtergelaten dus zijn lot is onbekend.
Ja, net zoals we Syrio niet dood hebben zien gaan.. }:|
There is no rehab for stupidity.
pi_142703787
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:57 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat had ik juist bij het vijfde boek.
In boek 4 vind ik alleen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leuk om te lezen. De rest is dodelijk saai..

In boek 5 zitten betere POV's, dat kan niet tegenvallen denk ik dan.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:20:25 #124
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_142704750
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:58 schreef Just_Shut_Up het volgende:

[..]

Ja, net zoals we Syrio niet dood hebben zien gaan.. }:|
Misschien leeft hij ook nog, waarom zouden ze anders zijn dood niet in detail uitzenden? Doen ze vaak genoeg met andere personages.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_142706611
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Misschien leeft hij ook nog, waarom zouden ze anders zijn dood niet in detail uitzenden? Doen ze vaak genoeg met andere personages.
Omdat het geen belangrijk personage is/was.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')