SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
"Je zou maar in Zuid Limburg of Groningen wonen." Die ene keer extra naar Amsterdam moet dan toch wel kunnen? Als je toch al tweewekelijks op en neer gaat om de thuiswedstrijden te bezoeken.Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013![]()
quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:05 schreef Chase_Utley het volgende:
"Je zou maar in Zuid Limburg of Groningen wonen." Die ene keer extra naar Amsterdam moet dan toch wel kunnen? Als je toch al tweewekelijks op en neer gaat om de thuiswedstrijden te bezoeken.Nee, waarom in godsnaam naar de Arena moeten komen voor je SCC terwijl die altijd via de post kwam.
![]()
Geen idee, maar dat zinnetje vond ik gewoon een beetje lachwekkend.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:08 schreef kurk_droog het volgende:
[..]Nee, waarom in godsnaam naar de Arena moeten komen voor je SCC terwijl die altijd via de post kwam.
Hey, maar VAK410 heeft toch altijd privileges. Zie dit ook als een privilege. De SCC wordt persoonlijk overhandigd. Misschien zelfs met een glaasje prik erbij.Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013![]()
Hoe vreemd het ook klinkt, en ik ben nu echt aan het vloeken in de kerk volgens mij, maar ik denk niet dat het goed voor Ajax is, zo'n 5e titel op rij. Niet qua uitstraling (de eredivisie stelt al niet zoveel voor, maar nu wordt je echt al helemaal zo'n Schotse Premier League-competitie met maar 1 fatsoenlijk team) maar vooral niet qua ontwikkeling van Ajax zelf. Het verschil in weerstand voor Ajax in de eredivisie en Europa moet niet veel groter worden dan het nu al is, want dan zal je zelf ook nooit door kunnen groeien om je Europese ambities enigszins waar te kunnen maken. Je bent toch voor een groot deel afhankelijk van de competitie in je eigen land.
Een enigszins aantrekkelijke eredivisie waarin Feyenoord en PSV (gevolgd door o.a. Twente, Heerenveen, Vitesse) het je daadwerkelijk moeilijk maken is voor alle Nederlandse clubs beter, zo maak je elkaar sterker. Je kan zelf nog 100 of 200 miljoen budget hebben, maar als linksback tegen Ruben Schaken moeten spelen in de belangrijkste binnenlandse wedstrijden om de titel dan houdt het ook een keer op qua aantrekkingskracht. Al heet je Ajax.![]()
Volgend jaar Feyenoord kampioen laten worden, wij tweede en dan vCL doorkomen en dus twee clubs in de CL?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:27 schreef erik013 het volgende:
Hoe vreemd het ook klinkt, en ik ben nu echt aan het vloeken in de kerk volgens mij, maar ik denk niet dat het goed voor Ajax is, zo'n 5e titel op rij. Niet qua uitstraling (de eredivisie stelt al niet zoveel voor, maar nu wordt je echt al helemaal zo'n Schotse Premier League-competitie met maar 1 fatsoenlijk team) maar vooral niet qua ontwikkeling van Ajax zelf. Het verschil in weerstand voor Ajax in de eredivisie en Europa moet niet veel groter worden dan het nu al is, want dan zal je zelf ook nooit door kunnen groeien om je Europese ambities enigszins waar te kunnen maken. Je bent toch voor een groot deel afhankelijk van de competitie in je eigen land.
Een enigszins aantrekkelijke eredivisie waarin Feyenoord en PSV (gevolgd door o.a. Twente, Heerenveen, Vitesse) het je daadwerkelijk moeilijk maken is voor alle Nederlandse clubs beter, zo maak je elkaar sterker. Je kan zelf nog 100 of 200 miljoen budget hebben, maar als linksback tegen Ruben Schaken moeten spelen in de belangrijkste binnenlandse wedstrijden om de titel dan houdt het ook een keer op qua aantrekkingskracht. Al heet je Ajax.![]()
Misschien kunnen we ze wat geld geven allemaal dan gaat het vast beterquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:27 schreef erik013 het volgende:
![]()
Gaat erom dat je maar even in die periode tijd moet maken. Het is dat ik een week later pas ga maar ik had net zo goed in het buitenland kunnen zitten..het is gewoon belachelijk om alleen 410 naar de Arena te laten komen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Je zal maar een keer extra naar de ArenA moeten![]()
Vak 410 zijn toch de eckte. Die maken toch 24/7 tijd voor Ajax?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:34 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Gaat erom dat je maar even in die periode tijd moet maken. Het is dat ik een week later pas ga maar ik had net zo goed in het buitenland kunnen zitten..het is gewoon belachelijk om alleen 410 naar de Arena te laten komen.Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013![]()
Lijkt me wel ja.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:35 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Vak 410 zijn toch de eckte. Die maken toch 24/7 tijd voor Ajax?![]()
Ik geef geen fuck om Ajax.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:35 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Vak 410 zijn toch de eckte. Die maken toch 24/7 tijd voor Ajax?![]()
Puur objectief gezien zou dat idd het beste zijn, hoe idioot het ook klinkt. Je moet natuurlijk dan alleen nooit Feyenoord of PSV kampioen 'laten worden'quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:32 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Volgend jaar Feyenoord kampioen laten worden, wij tweede en dan vCL doorkomen en dus twee clubs in de CL?maar nipt een keer de titel moeten afgeven aan een hele sterke rivaal.
Dit jaar Feyenoord door in de VCL is voor Ajax misschien ook waardevoller dan (weer) die 10 miljoen aan NL tv-gelden als Feyenoord eruit vliegt. Geld heeft Ajax al zat en ze zijn financieel kerngezond met een goede buffer, maar een koopclub willen ze niet zijn. Spelers van 30 miljoen worden toch niet gehaald en je kan niet de salarissen blijven upgraden. In eigen land weerstand krijgen met je team is veel waardevoller dan dat geld, als je kijkt naar de doelstellingen voor Ajax.
De eredivisie wordt nooit een Premier League of Bundesliga, maar met een sterk Feyenoord en PSV kunnen we op z'n minst een Primeira League zijn met 2 a 3 hele sterke teams, met een begroting van 90+ miljoen.
[ Bericht 0% gewijzigd door erik013 op 10-07-2014 22:49:48 ]![]()
Slaat echt helemaal nergens op ditquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:44 schreef erik013 het volgende:
[..]
Puur objectief gezien zou dat idd het beste zijn, hoe idioot het ook klinkt. Je moet natuurlijk dan alleen nooit Feyenoord of PSV kampioen 'laten worden'maar nipt een keer de titel moeten afgeven aan een hele sterke rivaal.
Dit jaar Feyenoord door in de VCL is voor Ajax misschien ook waardevoller dan (weer) die 10 miljoen aan NL tv-gelden als Feyenoord eruit vliegt. Geld heeft Ajax al zat en ze zijn financieel kerngezond met een goede buffer, maar een koopclub willen ze niet zijn. Spelers van 30 miljoen worden toch niet gehaald en je kan niet de salarissen blijven upgraden. In eigen land weerstand krijgen met je team is veel waardevoller dan dat geld, als je kijkt naar de doelstellingen voor Ajax.
De eredivisie wordt nooit een Premier League of Bundesliga, maar met een sterk Feyenoord en PSV kunnen we op z'n minst een Primeira League zijn met 2 a 3 hele sterke teams, met een begroting van 90+ miljoen.Ze zullen het gewoon op eigen kracht moeten doen anders heb je er nog niks aan
![]()
Natuurlijk moet je het op eigen kracht doen, maar je hebt ook (wekelijks) goede tegenstanders nodig om zelf beter te worden. En je aantrekkingskracht voor spelers te behouden natuurlijk. Zoals gezegd: hoe kun je in godsnaam als verdediger beter worden als je concurrentie met Schaken en Verhoek aan komt zetten? Ik denk dat je daar eerder slechter van wordtquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Slaat echt helemaal nergens op ditZe zullen het gewoon op eigen kracht moeten doen anders heb je er nog niks aan
![]()
Tenzij Ajax besluit om mee te gaan doen in de Bundesliga of de Lique 1 werkt de wegzakkende eredivisie in mijn ogen als grootste remmende factor bij het bereiken van de sportieve groei die ze zo graag willen. Van een salarisverhoging van 200 % gaan spelers niet beter spelen, van leren spelen tegen sterke tegenstanders wel. En qua transfersommen kan Ajax sowieso al vrijwel elke (eredivisie) speler betalen als ze willen nu, het type speler die je met 30-40 miljoen aan extra transferbudget zou kunnen betalen wil sowieso al niet naar Nederland.
[ Bericht 4% gewijzigd door erik013 op 10-07-2014 23:09:05 ]![]()
Alsof Ajax zoveel beter is dan de concurrentie, die 4 keer op rij geeft blijkbaar een vals beeld.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:59 schreef erik013 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je het op eigen kracht doen, maar je hebt ook (wekelijks) goede tegenstanders nodig om zelf beter te worden. En je aantrekkingskracht voor spelers te behouden natuurlijk. Zoals gezegd: hoe kun je in godsnaam als verdediger beter worden als je concurrentie met Schaken en Verhoek aan komt zetten? Ik denk dat je daar eerder slechter van wordt![]()
Tenzij Ajax besluit om mee te gaan doen in de Bundesliga of de Lique 1 werkt de wegzakkende eredivisie in mijn ogen als grootste remmende factor bij het bereiken van de sportieve groei die ze zo graag willen. Van een salarisverhoging van 200 % gaan spelers niet beter spelen, van leren spelen tegen sterke tegenstanders wel.![]()
Zo dominant vind ik ons ook weer niet eigenlijk. Dan zullen we toch een paar keer achter elkaar met 10 punten verschil kampioen moeten wordenquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:59 schreef erik013 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je het op eigen kracht doen, maar je hebt ook (wekelijks) goede tegenstanders nodig om zelf beter te worden. En je aantrekkingskracht voor spelers te behouden natuurlijk. Zoals gezegd: hoe kun je in godsnaam als verdediger beter worden als je concurrentie met Schaken en Verhoek aan komt zetten? Ik denk dat je daar eerder slechter van wordt![]()
Tenzij Ajax besluit om mee te gaan doen in de Bundesliga of de Lique 1 werkt de wegzakkende eredivisie in mijn ogen als grootste remmende factor bij het bereiken van de sportieve groei die ze zo graag willen. Van een salarisverhoging van 200 % gaan spelers niet beter spelen, van leren spelen tegen sterke tegenstanders wel. En qua transfersommen kan Ajax sowieso al vrijwel elke (eredivisie) speler betalen als ze willen nu, het type speler die je met 30-40 miljoen aan extra transferbudget zou kunnen betalen wil sowieso al niet naar Nederland.![]()
Ajax raakte z'n 4 a 5 beste spelers kwijt de laatste jaren, maar werd met het minste elftal in misschien wel 7 jaar nog steeds zonder al te veel moeite kampioen afgelopen jaar. Dat ben je toch echt een heel stuk beter dan je concurrentie. In elk geval veel verder, want de CL-ervaring heeft daarin ook meegespeeld natuurlijk.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:09 schreef Basterds het volgende:
[..]
Alsof Ajax zoveel beter is dan de concurrentie, die 4 keer op rij geeft blijkbaar een vals beeld.
Als je kijkt hoe die concurrentie in Europa 'presteert' dan wordt dat beeld wel bevestigd.![]()
Hoeveel is het puntenverschil elk jaar geweest? Zo rond de 6 punten denk ik, stelt niet zo veel voor. Ik zocht dat net even van Celtic op. Die hadden afgelopen seizoen 29 punten voorsprong op de eerste achtervolger, dan kan je echt zeggen dat je de competitie ontstegen bent. En Madrid en Barca hebben zoiets de afgelopen jaren ook vaak gehad. Nogmaals, zoveel beter was Ajax niet dan zijn concurrenten, en dat zie je dus aan de puntenaantallen maar ook gewoon aan het spel op het veld.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:15 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ajax raakte z'n 4 a 5 beste spelers kwijt de laatste jaren, maar werd met het minste elftal in misschien wel 7 jaar nog steeds zonder al te veel moeite kampioen afgelopen jaar. Dat ben je toch echt een heel stuk beter dan je concurrentie. In elk geval veel verder, want de CL-ervaring heeft daarin ook meegespeeld natuurlijk.
Als je kijkt hoe die concurrentie in Europa 'presteert' dan wordt dat beeld wel bevestigd.![]()
Zie m'n reactie hierbovenquote:Op donderdag 10 juli 2014 23:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zo dominant vind ik ons ook weer niet eigenlijk. Dan zullen we toch een paar keer achter elkaar met 10 punten verschil kampioen moeten wordenEen Feyenoord met toch een erg talentvol en jarenlang ingespeeld elftal dat afgelopen jaar eigenlijk had moeten 'oogsten' liet het liggen tegen een matig Ajax (voor Ajax-begrippen dan) dat op geen enkele manier overtuigend was. Ze domineerden echter in de 2e seizoenshelft in alle topwedstrijden qua uitslagen en wonnen 3 keer zonder veel moeite van Feyenoord. Dat vind ik op zich wel duidelijke domineren. Ajax had eigenlijk een soort tussenjaar en speelde op 70 % van 'z'n kunnen'. Voluit gaan en wekelijks met 6-0 domineren was niet eens nodig.
Ik denk dat zelfs Bayern, dat met 20 punten verschil ofzo kampioen werd, daar last van kan hebben. Vorig jaar piekten die enorm, niet toevallig op hetzelfde moment dat Borussia ook top was. Waar hun concurrenten in Europa in eigen land Liverpool, Arsenal, City, United, Barcelona, Real, Atletico etc. hebben moesten zij het hebben van een matig (door henzelf leeggekocht/verzwakt) Dortmund en Bayer Leverkussen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: