Krabber is niets mis mee, dat is op zich een prima beginkrabber.
Variëren met verschillende mesjes is wel erg aan te raden.
Zoals je zelf nu al ontdekt hebt, is dit een mesje wat niet werkt voor jou.
Probeer ergens een sample-pack vandaan te halen, met zoveel mogelijk verschillende merken zodat je er goed achter kan komen wat er wel of niet voor je werkt.
Er zijn tientallen fabrikanten met diverse verschillende soorten mesjes. Dus er is voor iedereen wel iets wat goed werkt.
Algemene allemansvrienden zijn o.a Astra, Personna en de meeste Gilette mesjes en de Feathers.
Je kan makkelijk 3x per mesje doen.
Iedere keer een nieuw mesje is een beetje overkill in mijn opinie.
Goede preparatie voor het scheren (douchen bijvoorbeeld of de hot-towel methode of een goede pre-shave olie of creme) is behoorlijk belangrijk.
Scheerzeep kan inderdaad je scheerbeurt maken of breken. Een goede scheerzeep is er voor ieder budget gelukkig

Zowel zepen als cremes zijn allebei goed te verkrijgen. Het is maar net waar jij je voorkeur hebt. Ik persoonlijk, zepen.
Voor een goedkoop, maar zeer fijn werkende scheerzeep zou ik o.a Proraso Groen wel aanraden. Als je huid de eucalyptus en menthol verdragen kan en je het zelf een fijn geurtje vind, dan is dat absoluut een aanrader.
Proraso heeft overigens ook een lijn voor de gevoelige huid (de Witte lijn)
Ze hebben in zowel de groene als de witte lijn een pre-shave creme en een scheerzeep/creme en een aftershave balsem beschikbaar!
Een goede aftershave is ook wel aan te raden. Over het algemeen word aangeraden om een aftershave Balm te kopen, dit omdat dit vooral voor de wat gevoeligere huid een stuk prettiger is. Verzorgt de huid en helpt het herstellen van je shave.
Verder is je techniek ook een key element!
Van de vele youtube video's van Mantic59, Geofatboy, Wicked_Edge, PaulHFilms, azhawk516, dan1979geboren o.a en vele vele anderen kun je enorm veel dingen leren en techniek afkijken (en uiteindelijk uitproberen om te kijken of dat voor jou werkt!)
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2014 14:39:27 ]