Ik had wel een laagzittende placenta, daarom met 35 weken een placentaliggingsecho moeten laten doen. Hij was mooi naar boven gegaan. In de meeste gevallen werd mij verteld. Het komt niet vaak voor dat een placenta laag blijft liggen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:37 schreef StarDust_ het volgende:
Doe rustig aan, GM!![]()
Heeft er trouwens iemand ervaring met een placenta die over de baarmoedermond heen ligt? Ik denk niet dat ik wil googlen ivm horrorverhalen.
Nou, niet zo prettig is een understatement, het kan zelfs dodelijk zijn voor de babyquote:Op donderdag 10 juli 2014 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had wel een laagzittende placenta, daarom met 35 weken een placentaliggingsecho moeten laten doen. Hij was mooi naar boven gegaan. In de meeste gevallen werd mij verteld. Het komt niet vaak voor dat een placenta laag blijft liggen.
Als dat wel het geval blijft, wordt het hoe dan ook een keizersnede aangezien het niet zo prettig is als een placenta voor de baby wordt geboren.
Je kan -vind ik- best googlen op placenta praevia (als je maar zwangerschapspagina links laat liggenquote:Op donderdag 10 juli 2014 15:37 schreef StarDust_ het volgende:
Doe rustig aan, GM!![]()
Heeft er trouwens iemand ervaring met een placenta die over de baarmoedermond heen ligt? Ik denk niet dat ik wil googlen ivm horrorverhalen.
Thanks voor de info!!quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je kan -vind ik- best googlen op placenta praevia (als je maar zwangerschapspagina links laat liggen). Je hebt verschillende vormen en pas met 30 weken kunnen ze het definitief zeggen. Slechts 0,3 tot 0,9% van de zwangeren houdt een placenta praevia en dan wordt het idd een keizersnede. Een kindje kan ook niet goed indalen als de placenta voor je bekken ligt en natuurlijk bevallen lijkt me idd onmogelijk...
Weinig verschil met buiten dus.quote:Op donderdag 10 juli 2014 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij is de climate control stuk op kantoor. Het is 26 graden en volgens mij een luchtvochtigheid van 101%. Nasty, ik krijg er koppijn van!
Inderdaad, ik liep even naar buiten voor zuurstof, maar dat was een beetje kansloosquote:
Of op woensdag 'fijn weekend' roepenquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:
dat je je collega een fijne vakantie wenst, en dat ze dan terugroepen: Dank je, jij ook!
* Stormqueen gaat in een hoekje zitten wiegen![]()
Jij hebt straks verlof! Duurt veel langer dan de gemiddelde vakantiequote:Op donderdag 10 juli 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:
dat je je collega een fijne vakantie wenst, en dat ze dan terugroepen: Dank je, jij ook!
* Stormqueen gaat in een hoekje zitten wiegen![]()
Hehehe, een hele week maar liefst inderdaad, nu gaan alle maandabonnementen inquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
En volgens mij ben je net op vakantie geweest.
Cygne, je hoeft je nergens voor te verontschuldigen joh! De eerste weken zijn al zo onzeker en nu voor jou helemaal. Rustig aan!
quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hehehe, een hele week maar liefst inderdaad, nu gaan alle maandabonnementen in
Maar goed, nog even en dan kan ik inderdaad vier maanden relaxen, uitslapen en niks doen
Preciesquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hehehe, een hele week maar liefst inderdaad, nu gaan alle maandabonnementen in
Maar goed, nog even en dan kan ik inderdaad vier maanden relaxen, uitslapen en niks doen
ideaalquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Precies
Gewoon met 34 weken met verlof gaan en met 42 weken bevallen. 8 weken luieren en walvissen!
Oh het lijkt me ook wel hoor!quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:20 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik vond trouwens de eerste weken van mijn verlof de meest ontspannen ooit! Alles was al klaar en ik kon gewoon alles doen waar ik zin in had. Heeerlijk! Dat veranderde op een gegeven moment wel enigszins maar alsnog vond ik het echt heel relaxed! 5 maanden vrij
Als dat kan zou ik het zeker doen. Doe ik morgen ookquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ideaal
[..]
Oh het lijkt me ook wel hoor!
Ik zit nu gewoon even in de moppermodus omdat mijn kantoor benauwder is dan de Tongelreep op zaterdagmiddag![]()
Misschien morgen toch maar weer thuis werken.
Ik had al rust idd maar nu is t echt bedrust! Mag er alleen af om te plassen en te douchen!...quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik keek zo naar mijn verlof uit: lekker naaien, haken, lezen, huis op orde brengen. En nu zit ik sinds zaterdag te puffen op de bank. Niets geen bevallingspuf, maar het is hier bloedverziekend heet (ja, in Noorwegen ja) Ik word al gefrituurd bij de gedachte om me te bewegen.
Komende dagen ziet het er niet beter uit. 25-30 graden, veel zon (die dag en nacht schijnt) en geen zuchtje wind![]()
Balen GM, hopelijk werken de meds. Zijn die alleen tegen hoge bloeddruk of tegen wat anders? En ik dacht dat je al met rust thuis zat? Nóg meer rust dan?
Ik heb juist een lage bloeddruk. Medisch fijn, maar behoorlijk naar om steeds zo flauw te worden.
Oh joyquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik had al rust idd maar nu is t echt bedrust! Mag er alleen af om te plassen en te douchen!...
ik werd er gewoon boos vanquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:57 schreef mignonne het volgende:
so true![]()
http://omdatikhetzeg.blogspot.nl/2014/07/wachtmaar-maffia.html
echt? ik epileer al 13 jaar en was niet van plan te stoppen eigenlijk..quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jeetje GM, niet tof! Sterkte met rust houden.
Ik heb net een epilator gekocht, staat er in de gebruiksaanwijzing dat je die tijdens de zwangerschap alleen mag gebruiken in overleg met een arts..
stond er 1 april onder?quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jeetje GM, niet tof! Sterkte met rust houden.
Ik heb net een epilator gekocht, staat er in de gebruiksaanwijzing dat je die tijdens de zwangerschap alleen mag gebruiken in overleg met een arts..
och Dyre, wat goed! En fijn dat ze goed groeit en dar je toch borstvoeding kan geven! Ik hoop dat ze snel naar huis mag!quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:18 schreef Dyre het volgende:
GM heel veel sterkte met die hoge bloeddruk!
En die medicatie en controles: heel vervelend dat het moet, maar fijn dat jullie in de gaten worden gehouden en er ingegrepen kan worden.
Verder ga ik me er niet mee bemoeien, want ik ben een heel slecht voorbeeld![]()
Ik ga jullie langzaam hier uitzwaaien en een topic opschuiven![]()
L. doet het zo hartstikke goed![]()
Geboren met 1590 vrijdag en vandaag (6 dagen later) 1705Nog steeds in de couveuse met alle toeters en bellen, maar ze ondergaat alles zo goed en de sondevoeding is niet aan te slepen. Borstvoeding gaat hier steeds beter. Ik houd haar nog niet bij (12 x per dag 16 ml), maar dat gaat goedkomen
Helemaal verliefd
Volgens de gebruiksaanwijzing is de immuniteit van de huid dan lager. Niets van gemerkt bij het harsen gister.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:14 schreef Crumpette het volgende:
[..]
echt? ik epileer al 13 jaar en was niet van plan te stoppen eigenlijk..
lijkt me een disclaimer, ik kan er verder op de interwebs ook niks over vinden. Je immuniteit zal wel lager zijn maar zo lang je nergens last van hebt qua ingegroeide haren/ontstekingen oid, zie ik niet in waarom niet. geen chemicalien, juist goed!quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Volgens de gebruiksaanwijzing is de immuniteit van de huid dan lager. Niets van gemerkt bij het harsen gister..
dat weet ik, van dat kolven, maar ze doet het toch maar mooi op jouw melk!quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:23 schreef Dyre het volgende:
Naar huis zit er de komende weken nog niet in, ze moet minstens 36 weken zijn, 2 kilo wegen en alles zelfstandig kunnen doen, maar ze is op de goede weg!
Borstvoeding geven bedoel ik eigenlijk kolven mee
Ik kolf het af terwijl ze op mijn borst ligt en dan geef ik via een spuitje afgekolfde borstvoeding van een kolfbeurt ervoor, hoe omslachtig
Als dat op is voor die dag gaat ze over op prematuurvoeding, of ze mengen het
Ik heb ook gewoon de epilator gebruikt tijdens mijn zwangerschap. Thank GOD toevallig nog een paar dagen voor de spoedkeizersnee, want ik was er de laatste maanden wel wat lakser mee
klinkt allemaal super Dyrequote:Op donderdag 10 juli 2014 18:23 schreef Dyre het volgende:
Naar huis zit er de komende weken nog niet in, ze moet minstens 36 weken zijn, 2 kilo wegen en alles zelfstandig kunnen doen, maar ze is op de goede weg!
Borstvoeding geven bedoel ik eigenlijk kolven mee
Ik kolf het af terwijl ze op mijn borst ligt en dan geef ik via een spuitje afgekolfde borstvoeding van een kolfbeurt ervoor, hoe omslachtig
Als dat op is voor die dag gaat ze over op prematuurvoeding, of ze mengen het
Ik heb ook gewoon de epilator gebruikt tijdens mijn zwangerschap. Thank GOD toevallig nog een paar dagen voor de spoedkeizersnee, want ik was er de laatste maanden wel wat lakser mee
poeh, het blijft toch heftig allemaal. Maar je klinkt erg positief, dat vind ik fijn! Ben je al een beetje aan het idee gewend, of is het nog steeds wat onwerkelijk?quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:29 schreef Dyre het volgende:
25 juli is ze 36 weken, maar dat is echt de absolute ondergrens. We houden voor nu 22 augustus aan (40 weken), dan kan het alleen maar meevallen als ze eerder mee mag.
Ik zie dat kleine frutje nu ook nog niet in de maxi-cosi zitten hoor
Maar als ze thuis komt staat alles in ieder geval al klaar
quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Goffer zit ik hier met mijn man een complete Viennetta weg te bunkeren omdat ie de verpakking weg had gegooid.
Nu mag ik echt niet meer lachen of net wat want dan knap ik uit mekaar.
Ahh nee hequote:Op donderdag 10 juli 2014 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik heb ook een whatsappje terug nu, dat wordt weer een fijn avondje hysterisch huilen op de bank. Tabee.
Rot zegquote:Op donderdag 10 juli 2014 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik heb ook een whatsappje terug nu, dat wordt weer een fijn avondje hysterisch huilen op de bank. Tabee.
Het klinkt voor mij alsof jij iig meer dan je best hebt gedaan. En alsof je sm zich enorm puberaal gedraagt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, te laat. Ben ook nog es lekker alleen thuis. En nu krijg ik ook geen reactie meer op de vraag of ik langs moet komen of dat we het beter telefonisch kunnen proberen. Ik heb het niet snel, maar ik voel mezelf echt een beetje zielig nu
Ik logeer vannacht in t ijsselland...quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
En is GM al thuis? Of nog in het zkh?
34.5 ben ik nu.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:34 schreef L-E het volgende:
gm, veel sterkte voor jou. Hoe ver zwanger ben je nu? Ze kunnen echt nog van alles uit de kast trekken om die bloeddruk te reguleren, keep calm and take your pills
Ik ben nog steeds op zoek naar WAT wèl een goed idee is..quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:13 schreef Zolena het volgende:
Koekjes en nootjes eten als je last hebt van maagzuur is geen goed idee he.![]()
een strip rennies in je tas, op je nachtkastje en waar je thuis vaak zit.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:07 schreef Vue het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds op zoek naar WAT wèl een goed idee is..
GM! Ik kan me voorstellen dat je er even verdrietig van bent maar behoud je voor dat het allemaal voor een goed doel is! Dikke knuffel!
fruit kan inderdaad best fikken!quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:40 schreef Vue het volgende:
Gm, hopelijk blijf je vannacht lekker rustig alleen op die kamer en mag je morgen fijn naar huis!
Mogen rennies dus wel gewoon? Ik lees zulke wisselende meningen op internet dat ik bijna niet meer durfde.
Gezond eten helpt helaas ook niet, na een bakje fruit wat ik vanmiddag had gemaakt werd het gewoon erger!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:17 schreef JufMariska het volgende:
Bruiloften zijn mijn werk he dames, ik fotografeerMaar genieten lukt ook wel hoor!
ga ik 't plaatje vaker tegenkomen?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:57 schreef Zoë23 het volgende:
Phaidra
Wat leuk in de Co-sleeper![]()
Die van ons gaat weg, net als het stokke wiegje![]()
2 baby's op onze kamer gaat helaas niet passen.
Sqwhaha.
'wacht maar' ()
Haha dat zou wel bizar zijn, een handje of voetje zo zichtbaar.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ga ik 't plaatje vaker tegenkomen?
Ik vind het ook zo fascinerend dat er echt hordes mensen zijn die denken dat dit ècht een foto is![]()
zijn de pamperts 35% korting? Interesting!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Razz, mooi! Met poezel.. Ik moest gister al huilen omdat we straks twee weken weg zijn en ik de poes waarschijnlijk zo ga missen.
.
SQ, hopelijk genoeg afleiding vandaag! Je hebt het allemaal goed aangepakt, in ieder geval..
Soms is het niet tof om zo georganiseerd te zijn.. Ben om half 7 opgestaan om m'n vriend naar z'n werk te brengen en het enige wat ik nog moest doen voor ik hem om 12 uur weer ophaal voor de vakantie was stofzuigen. Dat is inmiddels gedaan. Now we wait.
. Oh, alleen nog even een pak Pampers halen bij Kruidvat met 35% korting zo!
Het is zo'n aanbieding die je moet activeren met je Kruidvatvoordeelpas, had er mail van. Geen reguliere aanbieding, dus, voor iedereen naar Kruidvat sprint.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zijn de pamperts 35% korting? Interesting!
Alvast een hele fijne vakantie! Geniet er van!
oh maar die heb ik misschien ook wel danquote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Het is zo'n aanbieding die je moet activeren met je Kruidvatvoordeelpas, had er mail van. Geen reguliere aanbieding, dus, voor iedereen naar Kruidvat sprint..
En dank je, gaat lukken!.
Waarom heb ik die nietquote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh maar die heb ik misschien ook wel dan*junkmail aanslingert*
heb je een extravoordeelkaart? En heb je die geactiveerd om elke week aanbiedingen te ontvangen? En die tas moet je ook zelf even via die site aanvragenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:51 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Waarom heb ik die nietOver die Kruidvat gratischbabyzooitas heb ik ook nog niks gehoord.
Krijg je daar ook mail van?
Ik voel me mèh vandaag. Vannacht wakker gelegen door het noodweer, daarna slecht geslapen, mijn ringen passen niet meer en ik krijg m'n schoenen niet aan en ik heb hoofdpijn. Dagje chill op de bank it is.
GM - Hoe is 't nu?
Ja heb ik! Ik zal zo eens kijken op de site, volgens mij heb ik die wel geactiveerd ja. Maar dat denk ik wel vaker en dan heb ik toch weer ergens een vinkje uitstaanquote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
heb je een extravoordeelkaart? En heb je die geactiveerd om elke week aanbiedingen te ontvangen? En die tas moet je ook zelf even via die site aanvragen
Dat dacht ik wel. Moet ik dus nog ietsje vaker iets naar binnen werken.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Risu. het is wel belangrijk dat je blijft eten zodat je geen lege maag hebt. Vooral licht eten helpt. Beschuit, cracker, etc.
De tens is een apparaatje dat werkt met twee stickers die electrische prikkels geven. Tijdens een wee kun je zelf met de een knopje de prikkels sterker maken.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
LL. dat lijkt me dan wel een fijna ervaring. Ik lees ook verhalen van vrouwen die compleet van de wereld rakenDat lijkt me iets teveel van het goede....
Wat bedoel je met tens?
Dank voor de uitgebreide uitlegquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:07 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
De tens is een apparaatje dat werkt met twee stickers die electrische prikkels geven. Tijdens een wee kun je zelf met de een knopje de prikkels sterker maken.
Ik heb het bij mijn vorige bevalling gebruikt en dat was een grote weeenstorm. Die prikkels voelde wel fijn/ gaf wat tegendruk zeg maar. Als je nu vraagt of het echt werkt, ik weet het niet. Denk dat het effect er ook zit in een soort afleiding doordat je iedere keer op dat knopje kan drukken.
Ik ben als de dood voor naalden dus dit was voor mij een ideale oplossing.
Deze keer wil ik hem ook weer gaan gebruiken.
Veel zorgverzekeraars vergoeden de huur van een tens in een aanvullend pakket, dus mocht je het willen is het raadzaam ook even te kijken of je verzekering het ook vergoed.
Overigens heb ik hem zonder hulp van de verloskundige gebruikt. Ze was er pas tien minuten voor mini geboren werd nl. De gebruiksaanwijzing is heel duidelijk en je voelt zelf wel wat fijn is.
Ik wilde ook bevallen zonder pijnbestrijding. Als het aankomt op naalden, doktoren, ziekenhuizen ben ik geen held dus wilde het liefste gewoon met de verloskundige bevallen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dank voor de uitgebreide uitlegEr zijn ook zoveel mogelijkheden.... Het liefst zou ik zo willen bevallen zonder pijnbestrijding maar bij een eerste weet je gewoon niet wat je te wachten staat. Ik wil een mogelijkheid hebben besproken met VK
![]()
Ik las ook ergens dat VK niet happig is op een ruggenprik, omdat de bevalling dan medisch wordt en dat zij er dan niks aan verdienen (misschien vraagje aan mignonne?).
Gemberthee kun je gemakkelijk zelf zetten door paar stukjes gember in gekookt water te mikken, dat werkte bij mij veul beter dan thee van een zakje. En vanillevlaquote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:47 schreef Risu het volgende:
Gm naar huis!![]()
De misselijkheid heeft hier nu permanent toegeslagen. Sta er sinds vandaag mee op. En het wordt dan erger en erger tot ik eindelijk mijn bedje weer in kan. Ik zit nu aan de gemberthee, maar heeft een sinaasappel bijsmaakje en weet niet of dat nou helpt of niet. Anders haal ik morgen van die gembertabletten bij drogist (of heeft iemand anders nog tips)
Adem in, adem uit.
stimmt. De vk krijgt betaald vanaf het allereerste telefoontje waarbij je zegt dat het is begonnen en er daarna uiteindelijk ook een kind geboren wordt. Als jij direct dan al roept dat je een ruggenprik wil en ze belt bij 1 cm de gyn dan krijgen ze de hele bevalling betaald. Je zou op basis daarvan dus eerder verwachten dat ze pro pijnbestrijding zijn en het iedereen aanraden, maar helaasch, de meesten vinden hun werk gewoon echt leuk enzoquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee, een verloskundige krijgt ook betaald voor de bevalling als je klinisch wordt.
Edit: ik zeg dit heel stellig omdat ik eigenlijk wel zeker weet dat dit zo is, omdat de drempel om over te dragen anders hoog wordt. Wat een onwenselijke situatie kan opleveren. Maar misschien word ik nog wel verbeterd
had ik ook hoorquote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
ik voel me af en toe wel wat apart dat ik me echt totaal niet met pijnstilling en alle angsten daar omheen bezig houd![]()
ik lees hier wel dingen mee, maar ik ga vooralsnog helemaal niet uit van pijnstilling. Ja, pijn is kut, maar ik pak eigenlijk sowieso nooit pijnstilling ergens voor. Ik heb alleen met mijn rugprobleempje, toen ik dagenlang in bed lag met rugkrampen (dat wat je wel eens in je kuit hebt, maar dan in je rug, oh jolly) wel een paar diclofenacjes gehad. Dus het zit niet echt in mijn actieve systeem om daar mee bezig te zijn. Ik zie het tegen die tijd wel. Vooralsnog ga ik uit van thuis bevallen, daar is pijnstilling niet eens een optie, en als het toch naar het ziekenhuis moet zie ik dat daar wel weer.
Of ben ik nu heel naief bezig?
Oh nee, het is niet zo dat ik maar denk dat ik het zonder meer wel zonder zal gaan redden. Maar ik wil me daar (nu in elk geval) nog niet druk over maken. Maar wat je zegt, misschien interesseert het me over een paar weken wat meerquote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
SQ toen ik zover was als jij nu, was ik ook nog niet bewust bezig met de bevalling. Dat kwam pas toen ik met verlof ging 4 weken voor UD. Als jij blijft denken dat je het zonder pijnbestrijding aankan is dat alleen maar positief. Ik juich bevallingen zonder pijnbestrijding alleen maar toeMaar feitelijk hebben we geen idee hoe een (ontsluitings)wee voelt. Daarom wil ik de optie pijnbestrijding openhouden. Maar ook bijvoorbeeld als de ontsluiting niet wil vorderen en je na 12 uur nog met 4 cm ligt te puffen.
Begrijp me niet verkeerd: persoonlijk vind ik pijnbestrijding alleen zinvol als het echt niet gaat.
Dat is precies wat ik er ook mee bedoel.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Razz het zijn wel dingen om in de gaten te houden![]()
Pijnbestrijding boeide me de vorige keer ook niet zo. Maar het is net wat Soesa zegt. Wil me liever van tevoren goed informeren dan op het moment supreme zelf.
Ik weet niet hoe deze bevalling gaat verlopen maar ik weet wel dat ik heel laagdrempelig over pijnbestrijding denk. Ik ga het in eerste instantie zonder proberen.
Het blijft rommelen hier. Manlief is vandaag fotograferen bij een bruiloft. Heeft wel een collega achter de hand mocht het feest hier echt los barsten. Maar de drempel ligt wel een stuk hoger om hem op te bellen. En ik wil hem ook niet zenuwachtig maken als het alleen maar bij rommelen blijft. Dat kan nog weken aan houden.
Buuk!! Jeuh!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:43 schreef Crumpette het volgende:
Wie is er nog meer totaal inspiratieloos als het op koken aankomt? Sinds ik zwanger ben heb ik er gewoon echt totaal geen zin interwijl ik het normaal graag doe. Eten gaat goed, heb ook wel zin in eten, maar het koken..
ik probeer nu al een half uur te beslissen wat het moet worden vanavond.
volgens mij is dit een *poef* week, gisteren vondme gegroeid (2 dagen niet gezien), en ik zit op de laatste centimeter van mijn riem
. te grote preggerjeans voelt ook wat minder groot vandaag
http://www.foodgawker.com is your friendquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:47 schreef kwakz0r het volgende:
Huuuu jullie waren uit mijn active topics verdwenen! Vond het al zo rustig!
Zag dat ik veel gemist heb, daarom maar kusjes all-aroundvoor wie t nodig heeft (gehad).
[..]
Buuk!! Jeuh!
Ik heb ook geen kookinspiratie, elke keer als J iets voorstelde kwam er bij alleen maar "gatver" uitarme jongen. Pasta vind ik meestal nog wel lekker en wil ik wel maken, en verder heb ik veel agvtjes gedaan,met alleen g en v voor mij, want a
![]()
ja ik heb echt al menig ongeinspireerd prakkie voorgezet ookquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:47 schreef kwakz0r het volgende:
Huuuu jullie waren uit mijn active topics verdwenen! Vond het al zo rustig!
Zag dat ik veel gemist heb, daarom maar kusjes all-aroundvoor wie t nodig heeft (gehad).
[..]
Buuk!! Jeuh!
Ik heb ook geen kookinspiratie, elke keer als J iets voorstelde kwam er bij alleen maar "gatver" uitarme jongen. Pasta vind ik meestal nog wel lekker en wil ik wel maken, en verder heb ik veel agvtjes gedaan,met alleen g en v voor mij, want a
![]()
die sitequote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
http://www.foodgawker.com is your friend![]()
![]()
echt ook als k totaal inspiraassieloos ben vind k daar wel wat wat me wel aanstaat
(en wij eten vanavond opbak-aardappelsen iets bieflappigs en een simpele salade. lekk0r en simpel )
ik had precies t zelfde, op t vlees na, dat lust ik altijd wel. zo ben ik dus begin van de zwangerschap 10 kilo afgevallen, en omdat ik noig steeds niet idioot veel eet zoals vroegah ben ik nog steeds op -9...quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:23 schreef Radyhyn het volgende:
Ja heel herkenbaar met het avondeten!
Ik kook(te) altijd en mijn man niet dus...
Maar sinds ik zwanger ben eet ik 's avonds veeeel minder. Ook staat het bakken van vlees en die lucht daarvan mij ontzettend tegen. Dus nu magzijn eigen lapjes vlees bakken.. en dan hoef ik eigenlijk niet.. dus is hij is dan heel blij dat hij twee stukjes vlees krijgt
We eten er bijna altijd salade bij (dus geen aardappels of gekookte groente) en dan zit ik gewoon al vol van alleen de salade.
En inderdaad.. weinig inspiratie qua eten.. nergens echt trek in.. en na 't werk eigenlijk ook geen puf ervoor. Nu eten we toch niet zo heel veel thuis... gemiddeld 1 dag bij mijn fam, 1 dag bij schoonfam, 1 dag bij vrienden (waar we zelf ook 1x in 3 weken moeten koken voor 6 personen) en 1 dag iets makkelijks halen/laten bezorgen)
Gelukkig heb ik het (nog) niet de andere kant op. Lijkt me heel vervelend en zwaar om ook op negatieve dingen ook zo heftig te reagerenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
ja, emotionele incontinentie, heerlijk is dat. Helaas werkt het voor mij ook de andere kant op, dingen die ik normaal wel stom vind, vind ik nu heel stom tot een punt waarop ik er dagenlang om moet huilen en me zelfs afvraag of mijn joie de vivre ooit nog terug komt
![]()
(het zal nog wel goedkomen, toch?)
Top dat de controle goed was, sugar!
/eensquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:15 schreef Crumpette het volgende:
Away ik ben het eens met SQ, dat soort dingen doe je toch niet zonder overleg?![]()
Geen ideequote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:19 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja, ok.. maar wat is het doel van dit topic precies?![]()
ik heb die kunstvakken wel gedaan (op de middelbare, neem ik aan dat je bedoelt), en de inhoud daarvan stelt echt geen kont voorquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:18 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks damesik vind het zó leuk om te doen... heb nog steeds wel eens spijt dat ik geen kunstvakken als examen heb gedaan. Dit is gewoon een kinderschilderijtje, naief en niet zo technisch, maar t resultaat is inderdaad echt wel leuk. Het was een gok of ik nog iets kon, het is jaren geleden!
Vind t jammer dat hij iets te hoog geplaatst is op het vel, maar door de passe partout kan ik er nog een randje afsnijden aan de onderkant waardoor t beter uitkomt bedacht ik net.
De opzet voor de andere staat, die ga ik nu inkleuren.
ja, is het ook welquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geen ideeMaar ik vond het een lieve OP
wij hadden wel twee hele toffe bovenbouw teken/schilder docenten... allebei uitvoerend kunstenaar. was ook altijd abnormaal hoog percentage van onze school die werden aangenomen voor de kunstacademie (van de mensen die daar voor op gingen dan he?). maar ik had het vooral heel erg leuk gevonden denk ik!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:21 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik heb die kunstvakken wel gedaan (op de middelbare, neem ik aan dat je bedoelt), en de inhoud daarvan stelt echt geen kont voorheb je niks aan gemist! schildercursus kun je altijd nog doen
ja kijk het is altijd vele malen beter dan natuurkunde ofzoquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wij hadden wel twee hele toffe bovenbouw teken/schilder docenten... allebei uitvoerend kunstenaar. was ook altijd abnormaal hoog percentage van onze school die werden aangenomen voor de kunstacademie (van de mensen die daar voor op gingen dan he?). maar ik had het vooral heel erg leuk gevonden denk ik!
weekdierquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geen ideeMaar ik vond het een lieve OP
ik ben van de eerste lichting studiehuisquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
ik hoefde trouwens maar in zes vakken eindexamen te doen (heb nog nèt HAVO oude stijl gehad) dus geen kunstvakken ofzo. Ik zoog daar ook ballen in trouwens. Vond het wel leuk, maar da's niet genoeg
Oh, en ik ben na mijn laatste voel-ik-mijn-kind-wel-genoeg stressaanval eens helemaal opgehouden met het bijhouden van de bewegingen in mijn appje en het heeft warempel geholpenIk maak me er geen zorgen over omdat ik er niet meer de ganse dag op gefocust ben. Als ik nu een schopje voel denk ik: Gezellig kind
waar ik voorheen dacht: snel, opschrijven! Hoe hard, hoe vaak?
Deze tactiek houden we er in!
(bijna 33 en nog steeds zo hardleers he)
Ik had me daar bij de eerste ook nauwelijks mee bezig gehouden hoor, lijkt mij een prima houding. Nu bij een tweede sta ik er wel anders in, omdat ik het bij de eerste echt 'nodig' had. Althans dat vond ik toen. Al was mijn ruggenpriksituatie misschien een beetje apart omdat ik die alleen bij het persen gehad heb. Maar daardoor heb ik er vertrouwen in dat ik het dus wel kán (en wil) zonder pb bij deze bevalling.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
ik voel me af en toe wel wat apart dat ik me echt totaal niet met pijnstilling en alle angsten daar omheen bezig houd![]()
ik lees hier wel dingen mee, maar ik ga vooralsnog helemaal niet uit van pijnstilling. Ja, pijn is kut, maar ik pak eigenlijk sowieso nooit pijnstilling ergens voor. Ik heb alleen met mijn rugprobleempje, toen ik dagenlang in bed lag met rugkrampen (dat wat je wel eens in je kuit hebt, maar dan in je rug, oh jolly) wel een paar diclofenacjes gehad. Dus het zit niet echt in mijn actieve systeem om daar mee bezig te zijn. Ik zie het tegen die tijd wel. Vooralsnog ga ik uit van thuis bevallen, daar is pijnstilling niet eens een optie, en als het toch naar het ziekenhuis moet zie ik dat daar wel weer.
Of ben ik nu heel naief bezig?
Ik heb regelmatig dat ik misselijk word juist omdat ik een lege maag heb. Maar dan heb ik dus geen zin meer in eten. Als ik dan toch wat eet, gaat de misselijkheid meestal wel weg! Maar het is zo'n drempel, ik kan beter zorgen dat ik het voor ben door regelmatig kleine hoeveelheden te eten.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:59 schreef Risu het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel. Moet ik dus nog ietsje vaker iets naar binnen werken.
Ben wel een zwangernoobje ondanks dat ik al zolang meelees.
Ik kan bijna een +1 doen ja!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dat laatste heb ik idd ook. Vorige X heb ik pas laat om pijnstilling gevraagd en ik ben ervan overtuigd dat het mij ook verder geholpen heeft. Maar, als ik echt goed had beseft dat ik toen al zover was (8cm) dan had ik het denk ik laten zitten. En dan eigenlijk alleen maar vanwege het irritante infuus. Ik ga er bij deze bevalling wel hetzelfde in, ik wil -normaal gesproken- geen ruggenprik maar als ik om pijnstilling vraag dan Remifentanil.
Maar, deze baby is er met een zucht en een puf hoor
SPOILER: want lang bevallingsgeneuzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:07 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik kan bijna een +1 doen ja!
Je verhaalSPOILER: want lang bevallingsgeneuzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Dat persen was zo vast lastig?
Helemaal waar dat het afhangt van hoe je bevalling verloopt. Ik wist dan wel dat ik toen al op 7-8 cm zat maar ik besefte me niet helemaal dat ik 'nog maar' tot 10 hoefde. De verpleegkundige vroeg ook wel 2x of ik het zeker wist maar ik had het op dat moment echt nodig. Voor mijn gevoel was het een 'dood' punt en schoot het niet op, maar had ik wel pijn. Ze had van mij wel iets meer mogen laten blijken hoe ver ik al was (en hoe goed het ging) maar daarentegen was ik zo koppig dat ik haar dat wel kan vergeven
. Wat ik wel een heel groot voordeel vond was dat ik dankzij de pijnstilling de laatste 2cm heel ontspannen heb ervaren. Ik viel steeds bijna in slaap en ging daardoor ook heel relaxed beginnen met persen. Dat vond ik wel heel waardevol
.
De ruggenprik werkte maar aan één kant dus ik voelde wel de weeën nog opkomen. Maar ik weet bijna zeker dat het persen zonder ruggenprik wel een stuk sneller was gegaan, want van die bizarre druk die ik vóór de prik voelde is daarna niets meer teruggekomen. Dus ik kan me wel heel goed voorstellen dat de persfase anders korter had geduurd dan de 1:48 die hij nu duurde (al had dat ook weer andere redenen, lang verhaalquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je verhaal! Dat persen was zo vast lastig?
Scheelt ook echt wel dat je al die ervaringen meeneemt van de vorige keer! En dat even kunnen ontspannen op die prik als je m dan toch hebt, lijkt me ook wel echt fijnquote:Helemaal waar dat het afhangt van hoe je bevalling verloopt. Ik wist dan wel dat ik toen al op 7-8 cm zat maar ik besefte me niet helemaal dat ik 'nog maar' tot 10 hoefde. De verpleegkundige vroeg ook wel 2x of ik het zeker wist maar ik had het op dat moment echt nodig. Voor mijn gevoel was het een 'dood' punt en schoot het niet op, maar had ik wel pijn. Ze had van mij wel iets meer mogen laten blijken hoe ver ik al was (en hoe goed het ging) maar daarentegen was ik zo koppig dat ik haar dat wel kan vergeven
. Wat ik wel een heel groot voordeel vond was dat ik dankzij de pijnstilling de laatste 2cm heel ontspannen heb ervaren. Ik viel steeds bijna in slaap en ging daardoor ook heel relaxed beginnen met persen. Dat vond ik wel heel waardevol
.
Dat sowieso. Ik zou het ook totaal niet als falen zien als het nu toch weer nodig is. Alleen zou ik heel graag met mijn verloskundige bevallen deze keer ipv klinisch vanwege mijn vorige ervaring, en dat betekent dat ik het zonder zal moeten doen. Dus ik probeer mezelf te motiveren door aan de omstandigheden van vorige keer te denkenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:28 schreef Ticootje het volgende:
2 van de 3 heb ik zonder pijnstilling gedaan. Het is gewoon simpel, geen enkele bevalling is hetzelfde en geen enkele vrouw is hetzelfde. Je bent geen watje als je wel pijnstilling nodig hebt en je bent ook niet onwijs stoer als je het niet nodig hebt. Je kunt bevallingen simpelweg niet vergelijken. Bespreek van tevoren wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn, dat is het enige wat ik wil meegeven.
Ja, zeker, die voorkennis is fijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
De ruggenprik werkte maar aan één kant dus ik voelde wel de weeën nog opkomen. Maar ik weet bijna zeker dat het persen zonder ruggenprik wel een stuk sneller was gegaan, want van die bizarre druk die ik vóór de prik voelde is daarna niets meer teruggekomen. Dus ik kan me wel heel goed voorstellen dat de persfase anders korter had geduurd dan de 1:48 die hij nu duurde (al had dat ook weer andere redenen, lang verhaal)
[..]
Scheelt ook echt wel dat je al die ervaringen meeneemt van de vorige keer! En dat even kunnen ontspannen op die prik als je m dan toch hebt, lijkt me ook wel echt fijn
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:28 schreef Ticootje het volgende:. Het is gewoon simpel, geen enkele bevalling is hetzelfde en geen enkele vrouw is hetzelfde. Je bent geen watje als je wel pijnstilling nodig hebt en je bent ook niet onwijs stoer als je het niet nodig hebt. Je kunt bevallingen simpelweg niet vergelijken. Bespreek van tevoren wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn, dat is het enige wat ik wil meegeven.
Ook daar is geen peil op te trekken. De zwaarste had ik de minste schade van.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:45 schreef Stormqueen het volgende:
Phaidra, dat is zeker snel voor een eerste!
Heb jij daardoor nog schade ondervonden, fysiek?
Dan licht mijn verloskundige mij verkeerd voorquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook daar is geen peil op te trekken. De zwaarste had ik de minste schade van.
SPOILER: echte kleurenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Ik heb 2uren en 15min geperst en had een subtotaalruptuur. De vk heeft de boel nog lekker zitten rekken daaro maar dat heeft niets geholpen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan licht mijn verloskundige mij verkeerd voorIk had begrepen dat bij supersnelle eerste bevallingen de kans op scheuren wat groter is namelijk.
Hoeft niet perse, heb 11 minuten geperst en alleen een kleine hechting op de spier gehad omdat het iets te snel ging.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan licht mijn verloskundige mij verkeerd voorIk had begrepen dat bij supersnelle eerste bevallingen de kans op scheuren wat groter is namelijk.
Mijn eerste wee had ik om 7 uur 's ochtends, maar echt pijnlijk werd het pas na 13 uur. Toen moest ik ze ook echt wegpuffen. Dus alleen de laatste 2 uur gingen écht snel.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:45 schreef Stormqueen het volgende:
Phaidra, dat is zeker snel voor een eerste!
Heb jij daardoor nog schade ondervonden, fysiek?
Ok ok, de 3e was ook de zwaarste. Misschien hadden de andere 2 al ruimte gemaakt ja.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, natuurlijk is het geen garantie, maar de kans is groter, vandaar dat ik het vroegquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:51 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hoeft niet perse, heb 11 minuten geperst en alleen een kleine hechting op de spier gehad omdat het iets te snel ging.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok ok, de 3e was ook de zwaarste. Misschien hadden de andere 2 al ruimte gemaakt ja.
Maar als je horrorverhalen wilt over scheuren moet je mignonne maar vragen.
Niks wat niet weer aan elkaar te breien/haken/borduren/punniken isquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok ok, de 3e was ook de zwaarste. Misschien hadden de andere 2 al ruimte gemaakt ja.
Maar als je horrorverhalen wilt over scheuren moet je mignonne maar vragen.
Of tijdens het bevallen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]ik ben gelukkig niet zo heel snel over de rooie te krijgen
Alleen bij liters bloedverlies krijg ik 't schijt
Dit vraagt een foto van je kipfilet!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Niks wat niet weer aan elkaar te breien/haken/borduren/punniken is
Gewoon over het kind heen dus?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat soberso, ik ga natuurlijk wel voor het totaalpakket
Nee die leggen ze meteen onder je neus. Ook als ze onder de stront zitten.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
trouwens, die wassen ze toch wel weer af.
Werkelijk waar geen flauw idee! Ik ben thuis wel de hele ochtend in de weer geweest om alles goed te legen, maar wie weet was er nog een restje overquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie veel gepoept tijdens de bevalling? :
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee die leggen ze meteen onder je neus. Ook als ze onder de stront zitten.
Geen ideequote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie veel gepoept tijdens de bevalling? :
dan mag papa d'r hebben hoorquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee die leggen ze meteen onder je neus. Ook als ze onder de stront zitten.
Dat zalquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen idee![]()
Op dat moment boeit het je geen kont.
Nee joh, bram is 1,5 en zn kamer is nog niet gedaan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:59 schreef Loj het volgende:
Hoe lief
Ik wil ook proberen zonder pijnstilling, en anders dat reminogwatspul
Dat een tweede bevalling vaak makkelijker en sneller gaat geldt vast niet als je bij de eerste niet bent bevallen![]()
GM, wat fijn dat je thuis bent
Trouwens ik voel me wel een beetje stom als ik zo meelees hier... Ik heb nog niets aan t kamertje gedaan, nog niet gekeken naar m'n kleertjes, nog geen blije dozen aangevraagd, nog niet naar het kaartje gekeken en nog geen namen...
Is dat dom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |