Nou bij een bergetappe wil ik dat wel eens doen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:16 schreef Rockiejj het volgende:
Oke, maar jullie kijken dus niet de hele etappe. Gelukkig
Dat wordt met Wuyts een stuk lastiger .quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:07 schreef Limburg82 het volgende:
Tijdens de Tour heb ik altijd de beste middagslaapjes. De stem van Ducrot die je langzaam in slaap wiegt en vervolgens hopen dat je 10km voor het einde weer wakker wordt.
Ik ook. Heerlijk toch?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nou bij een bergetappe wil ik dat wel eens doen.![]()
Gebeurt meerquote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:44 schreef Rockiejj het volgende:
Maar waarom zijn bergetappes zo interessant dan?
Zo veel mogelijk gewoon wel hoorquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:16 schreef Rockiejj het volgende:
Oke, maar jullie kijken dus niet de hele etappe. Gelukkig
Top inderdaad. Vooral als je wat brakjes bent in het weekend.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:07 schreef Limburg82 het volgende:
Tijdens de Tour heb ik altijd de beste middagslaapjes. De stem van Ducrot die je langzaam in slaap wiegt en vervolgens hopen dat je 10km voor het einde weer wakker wordt.
Vroegah, toen alles beter was (meer epo etc) Tegenwoordig vallen de meeste bergetappes eerlijk gezegd een beetje tegen.quote:
Dat dus: 2 monitors, 1 voor NOS stream, ander internet/game/studie/...quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:07 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kijk half half. Zit meestal te internetten. En als het spannend word merk je dat wel.
Als ze in een grote groep rijden kunnen de meesten daar wel bij blijven en ontstaan er dus geen grote verschillen (in vlakke etappes).quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:40 schreef examens14vwo het volgende:
Ik begrijp niets van de Tour...
Ze rijden tientallen (of honderden?) kilometers op 1 dag en de top 3 van mensen die finishen verschillen maar enkele milliseconden van elkaar...
En ik begrijp niet waarom bijvoorbeeld 1 team uit meerdere mensen bestaat. Het is toch geen teamsport?
Dit. De start kijken. Lekker plaatsnemen op de bank en even een siesta pakken. Dan ben je wakker xx km voor het einde en heb je niets gemist.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:07 schreef Limburg82 het volgende:
Worden meer renners eraf geredenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:44 schreef Rockiejj het volgende:
Maar waarom zijn bergetappes zo interessant dan?
Die kasseienrit vond ik juist heroïsch, maar dat kwam natuurlijk ook grotendeels door het schitterende weer (voor zo'n etappe)quote:Op zondag 13 juli 2014 00:15 schreef Godshand het volgende:
[..]
Worden meer renners eraf gereden
Plus, veel mooiere omgeving... bergen
Die mini Parijs Roubaix vond ik qua uitzicht niet zo interessant. Samenvatting gezien. Etappe van vandaag stuk in de Vogezen gezien. Mooier en ook spannender in de klim...
Ikzelf begrijp dat ook niet helemaal...quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:54 schreef heywoodu het volgende:
En dat laatste klopt niet, het is zeer zeker wel ook een teamsport
Het wordt er niet lichter op, fysiek is het dezelfde inspanning. Punt is alleen dat het mentaal kan doorwegen als je er alleen voor staat op een berg, ook al moet je altijd nog zélf fietsen en dus zo goed als mogelijk presteren, en aangezien mentaal vaak doorweegt naar fysiek zou het kunnen dat je dan fysiek MINDER laat zien dan je eigenlijk had kunnen laten zien.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ikzelf begrijp dat ook niet helemaal...
"Porte doet goed kopwerk voor Froome!"
wordt er dan in een stuk bergop geroepen. Het is logisch dat hij dan even goed doortrapt en mensen eraf rijdt. Maar Froome moet dan ook voluit mee met Porte gaan. Het wordt er toch niet lichter op?
En daarna daarbovenop ook een demarrage plaatsen? Ikzelf zou allang al dood zijn door dat hoge tempo. Maarja, zelf haal ik 22% op de Keutenberg geeneens, val dan stil...
Aha, duidelijk...quote:Op zondag 13 juli 2014 00:32 schreef Alberto_Contador het volgende:
[..]
Het wordt er niet lichter op, fysiek is het dezelfde inspanning. Punt is alleen dat het mentaal kan doorwegen als je er alleen voor staat op een berg, ook al moet je altijd nog zélf fietsen en dus zo goed als mogelijk presteren, en aangezien mentaal vaak doorweegt naar fysiek zou het kunnen dat je dan fysiek MINDER laat zien dan je eigenlijk had kunnen laten zien.
Jeps. Benieuwd of er morgen vroeg in de etappe al aangevallen wordt. Dan kan het veld, denk ik, uiteengeslagen worden. Geen bergop finish, maar zoveel leuke dingen kunnen er gebeuren. Interessant hoe het er tactisch uit zal zien en of er ploegen samen gaan werken om het bv. Nibali moeilijk te gaan maken.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Aha, duidelijk...
Verdere teamwerk begrijp ik wel hoor, zoals bidons halen als knecht voor de rest van de ploeg, en de sprintoverwinning proberen veilig te stellen door met een deel van je ploeg voorin een plek voor anderen te blokkeren
Hmm, zal voor het klassement niet zoveel gebeuren denk ik...quote:Op zondag 13 juli 2014 00:42 schreef Alberto_Contador het volgende:
[..]
Jeps. Benieuwd of er morgen vroeg in de etappe al aangevallen wordt. Dan kan het veld, denk ik, uiteengeslagen worden. Geen bergop finish, maar zoveel leuke dingen kunnen er gebeuren. Interessant hoe het er tactisch uit zal zien en of er ploegen samen gaan werken om het bv. Nibali moeilijk te gaan maken.
Sprintersbal zonder sprinters vermoed ik.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hmm, zal voor het klassement niet zoveel gebeuren denk ik...
Sprintersbal in Mulhouse...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |