SPOILER: Meer webshops...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiscountOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Trading marketsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Taobao/TmallOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Free shippingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Free registered shippingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Express shippingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrackingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Trackstatus legendaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verpakking en transporthandlingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DouaneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)
PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
› Topicreeks: [gadgets] Chinese webshops reviewtopic
Het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.
Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.
› Topicreeks: Android tablet discussie topic
› Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
› Topicreeks: Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
› DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin!
User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)
Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren
• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom
• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen
• First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je, onder vermelding van wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om aan het antwoord te geraken, het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search
• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief
Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.
Veel plezier met bestellen!
OP Redesign V3.0 by shiznuts![]()
Kut TinyDeal. Waarom versturen ze mijn pakketje ongevraagd via SwedenPost? Daar heb ik toch niet voor betaald. Nu gaat het weer jaren duren. :S![]()
lightinthebox is pas een rot site, ik had daar een tablet gekocht (heb ik nog) en het loopt steeds vast en het krijgt snel krassen![]()
![]()
Ligt dat aan de website of wat?quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:11 schreef QuestionGirl het volgende:
lightinthebox is pas een rot site, ik had daar een tablet gekocht (heb ik nog) en het loopt steeds vast en het krijgt snel krassen![]()
![]()
ow oeps, het ligt aan die producten van de websitequote:Op donderdag 10 juli 2014 10:13 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ligt dat aan de website of wat?![]()
![]()
Ik heb ze boos gemaakt bij chinabuye.quote:Dear customer,
I am very sad to hear what you said.
You just consider for yourself, but what about our money and items, right?
Please you can be kindly to think little for us that we really shipped out , due to airmail nobody know detailed place for the order, maybe held in local customs or post, who knows?
Although you paid us the shipping fee USD5, we still can not get any profit from your case again. so I deeply hope you can accept my solution. okay?
If you insist on, please allow us to just refund you USD10 total after deducting real shipping fee, okay?
I am waiting for your direct feedback, I am sincere to resolve for you.
Best regards
Mini![]()
Welke heb je gekocht dan?quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:14 schreef QuestionGirl het volgende:
[..]
ow oeps, het ligt aan die producten van de website![]()
512mb ram?quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:17 schreef QuestionGirl het volgende:
[..]
http://www.lightinthebox.(...)2-4-gb_p1274866.htmldan vraag je om problemen inderdaad
die Allwinner A23 is dacht ik ook niet een al te denderende processor?![]()
Maar hé, het kost ook niks hè.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:18 schreef mschol het volgende:
[..]
512mb ram?dan vraag je om problemen inderdaad
![]()
![]()
quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:18 schreef mschol het volgende:
[..]
![]()
![]()
http://www.aliexpress.com(...)-512/1894003363.html
Daar is 'ie (vergelijkbare specs) helemaal goedkoop![]()
![]()
Iets met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zittenquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:20 schreef QuestionGirl het volgende:
[..]
die dingen horen altijd goed te zijn, ook al was het 1 cent![]()
![]()
Je kan een keukenmes kopen voor 2 euro en zeuren dat 'ie na 2 weken bot is, of 30 euro en na 2 jaar bot. Alle waarde naar zijn geld natuurlijk.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:20 schreef QuestionGirl het volgende:
[..]
die dingen horen altijd goed te zijn, ook al was het 1 cent
En tsja, als de specs niet denderend zijn, kun je ook geen denderende prestaties verwachten.![]()
Tja, beetje in het caliber van:quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:17 schreef QuestionGirl het volgende:
[..]
http://www.lightinthebox.(...)2-4-gb_p1274866.html
Een gare Dacia kopen en dan gaan huilen dat je een Porsche 911 niet bij kan houden
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.![]()
Ik heb zo'n mooie ultra 14 euro kostende helicopter besteld. Puur uit vervelingquote:. Keuze gemaakt op basis van al die Russische reviews
![]()
![]()
Mwoah.. hoeft niet:quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:00 schreef Blocko het volgende:
Kut TinyDeal. Waarom versturen ze mijn pakketje ongevraagd via SwedenPost? Daar heb ik toch niet voor betaald. Nu gaat het weer jaren duren. :S
Destination Country - Netherlands:Tracking Consuming:4618 Millisecond
Origin Country - Sweden:Tracking Consuming:0 Millisecond, Cache Time:2014/07/10 08:37:15
2014-07-10 01:19, The shipment item is under transportation, The item has been sorted at the international terminal in the destination country for onward transport in the destination country
2014-07-10 01:19, NETHERLANDS, The item has been sorted at the international terminal in the destination country for onward transport in the destination country
2014-07-08 17:05, NETHERLANDS, The item has arrived at the international terminal in the destination country for sorting
2014-07-08 17:05, Order received into final destination country
2014-07-05 07:26, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
2014-07-05 07:26, Order departed from sorting hub
2014-07-04 18:00, Order departed on flight from origin
2014-07-04 10:00, Order dispatched
Wordt vandaag afgeleverd volgens PostnlI am just a dreamer, but you are just a dream![]()
Dat is wel netjesquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:33 schreef Dromer het volgende:
[..]
Mwoah.. hoeft niet:
Origin Country - Sweden:Tracking Consuming:0 Millisecond, Cache Time:2014/07/10 08:37:15
2014-07-10 01:19, The shipment item is under transportation, The item has been sorted at the international terminal in the destination country for onward transport in the destination country
2014-07-10 01:19, NETHERLANDS, The item has been sorted at the international terminal in the destination country for onward transport in the destination country
2014-07-08 17:05, NETHERLANDS, The item has arrived at the international terminal in the destination country for sorting
2014-07-05 07:26, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
Wordt vandaag afgeleverd volgens Postnl. Er is dus nog hoop. Hoe doet Banggood trouwens de standaard verzending? Daar heb ik altijd wel goede ervaringen mee, gaat dat ook via sweden post?
![]()
Nee. Heb een Q88 ermee en dat werkt wel aardig, maar verwacht geen wonderen. Gelukkig wel al een stukkie beter dan de A13 single core. Die tablet is nu in gebruik door m'n zoontje, want die draait niet zoveel zwaar spul. (lego games for the win)quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:18 schreef mschol het volgende:
[..]
die Allwinner A23 is dacht ik ook niet een al te denderende processor?I am just a dreamer, but you are just a dream![]()
Dus het is OF $5 betalen en een nieuwe krijgen OF $10 refund en hopen dat hij nog binnen komt?quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:15 schreef G-NiLES het volgende:
Ik heb ze boos gemaakt bij chinabuye.
[..]
Goede customer service![]()
![]()
Na 2 maanden eindelijk er voor gezorgd dat ik buiten stroom heb en de camera kan ophangenWerkt nu lekker soepel en netjes aangesloten op een cloud service zodat ik alle beelden nog eens terug kan zien
![]()
![]()
linkje van de beelden?quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:53 schreef davedavy het volgende:
Na 2 maanden eindelijk er voor gezorgd dat ik buiten stroom heb en de camera kan ophangenWerkt nu lekker soepel en netjes aangesloten op een cloud service zodat ik alle beelden nog eens terug kan zien
triest he.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:55 schreef igi0n het volgende:
[..]
Dus het is OF $5 betalen en een nieuwe krijgen OF $10 refund en hopen dat hij nog binnen komt?
Goede customer service![]()
Ik wil een refund vragen bij miniinthebox want ik wacht al 5 weken op mijn bestelling en er is nog niks binnen. Moet ik nu per product aangeven dat het niet binnen is gekomen?![]()
Mensen ik heb iets raars. Ik heb iets (naja wel meer dingen maar verwacht nog 2 etui's, rest is al binnen) op eBay besteld. Vandaag kreeg ik weer een pakketje binnen en daar zat geen etui in maar een dode opgezette vogel! Ik ben hier wel een beetje van geschrokken, hoe kan dit nou weer?Your beauty never ever scared me.![]()
Voor mij geldt hetzelfde als hierboven. Kreeg een SP-pakje binnen 2 weken thuis. Lijkt erop dat het wat beter gaat bij hun.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:00 schreef Blocko het volgende:
Kut TinyDeal. Waarom versturen ze mijn pakketje ongevraagd via SwedenPost? Daar heb ik toch niet voor betaald. Nu gaat het weer jaren duren. :SIf you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!![]()
Bij die SJ4000 van Banggood he, zit daar nou alles bij? Ik kan lezen dat er enkele mounts bij zitten en een waterdichte case. Is dit genoeg voor onderwateropname of weten jullie nog enkele handige straps/mounts die ik op Bangood erbij zou kunnen bestellen.![]()
Met de waterdichte case kun je al onderwater. Er staat op Banggood een plaatje met alles wat erin zit. Voor onderwater kan eventueel een monopod ook handig zijn (moet je zelf inschatten), maar dat moet je dan apart bestellen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:15 schreef Scarface150993 het volgende:
Bij die SJ4000 van Banggood he, zit daar nou alles bij? Ik kan lezen dat er enkele mounts bij zitten en een waterdichte case. Is dit genoeg voor onderwateropname of weten jullie nog enkele handige straps/mounts die ik op Bangood erbij zou kunnen bestellen.If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!![]()
Waar doen jullie de Zweden tracking? Mijn tracking nr. geeft bij zowel posten.se als bij 17track aan dat tracking nr. niet bekend is.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:33 schreef Dromer het volgende:
[..]
Mwoah.. hoeft niet:
Wordt vandaag afgeleverd volgens Postnl
Ik weet dat het een paar dagen kan duren, maar het is 1 juli geshiped.![]()
Hey! Heeft iemand hier ervaring met producten bestellen bij DinoDirect? Ik hoor nog wel eens klachten over langzame leveringen.![]()
Ook bij 17track. Dat is idd wel lang, dus zou eens klagen bij de verkoper!quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:20 schreef sattertje het volgende:
[..]
Waar doen jullie de Zweden tracking? Mijn tracking nr. geeft bij zowel posten.se als bij 17track aan dat tracking nr. niet bekend is.
Ik weet dat het een paar dagen kan duren, maar het is 1 juli geshiped.I am just a dreamer, but you are just a dream![]()
Ja die monopod moet ik sowieso nog hebben. Zijn er ook handige Mounts of straps die het onderwater filmen makkelijker kunnen maken?quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:00 schreef Muto het volgende:
[..]
Met de waterdichte case kun je al onderwater. Er staat op Banggood een plaatje met alles wat erin zit. Voor onderwater kan eventueel een monopod ook handig zijn (moet je zelf inschatten), maar dat moet je dan apart bestellen.![]()
Ik zou kiezen voor een bobber + armband. Mocht je namelijk alleen de bobber gebruiken en hij drijft naar het oppervlak, drijft hij niet meteen weg. Ik heb ooit eens ergens een post gemaakt over allemaal extra dingen die ik heb getest, zal deze eens opzoeken en die hier posten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 16:03 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Ja die monopod moet ik sowieso nog hebben. Zijn er ook handige Mounts of straps die het onderwater filmen makkelijker kunnen maken?![]()
Aangezien ik al heel veel dingen extra heb besteld voor deze camera, wil ik jullie graag laten zien wat ik heb gekocht en wat mijn bevindingen er van zijn.
Bobber:
http://www.dx.com/p/panno(...)-245743#.U4ti5_l_u4s
Goede bobber, stevige kwaliteit. Het armbandje is stevig, alleen het koordje waarmee het vast zit aan de bobber is erg slecht. Daarom er ook voor gekozen om er wat bij te kopen.
Armband:
http://www.dx.com/p/fat-c(...)-269300#.U4ti6_l_u4s
Goede, stevige band. Erg handig in combinatie met de bobber.
Chestmount:
http://www.dx.com/p/duala(...)-289327#.U4ti5fl_u4s
Deze mount heb ik nu 3 maanden en al ontzettend vaak gebruikt met wielrennen/mtb'en. Kwaliteit is goed.
Chestmount:
http://www.dx.com/p/minii(...)pro-hero3-2-1-236708
Deze had ik net iets aangeschaft voor de vorige, maar deze beviel niet goed. Kwaliteit is minder, de elastiek lijkt al snel de rek te verliezen en hij was niet stabiel met de camera eraan.
Monopod:
http://www.banggood.com/9(...)2-Or-1-p-922002.html
Geweldig ding! Ideale monopod, licht qua gewicht, snel uit te trekken en heeft een prettig handvat.
Deze monopods worden in Nederland bij de fotospeciaalzaken onder de naam XSories verkocht voor wat meer geld: http://www.cameratools.nl(...)t-2-monochrome-oran/
Monopod:
http://www.banggood.com/W(...)f-Photo-p-67760.html
Goedkoop aanvoelend balhoofd, kwaliteit is stukken minder en kan niet 360 graden draaien. Geen aanrader
Suction cup:
http://www.banggood.com/S(...)Camera-p-915277.html
Sterk, goede kwaliteit. Heeft al een rit overleefd op de kuip van een motor met meer dan 250 km/h.
Bike holder:
http://www.banggood.com/H(...)2-Hero3-p-90422.html
Voor dat geld had ik er meer van verwacht. Al met al een duur stukje plastic dat weinig kan hebben.
Bike holder:
http://www.banggood.com/B(...)ro-2-3-p-921282.html
Zeer degelijke holder voor aan het stuur. Veel gebruik van gemaakt, maar je moet wel op de diameter letten, want die is voor de wat dikke sturen geschikt. De 25mm stuurtjes zijn te dun.
Bike holder:
http://www.dx.com/p/ri-00(...)-185089#.U4t5g_l_u4s
De standaard meegeleverde mount is van wat mindere kwaliteit en begaf het dan ook al snel. Daarom de keuze gemaakt om deze te bestellen. Goede keuze geweest, heeft al veel overleefd.
Hand-/armstrap:
http://www.banggood.com/G(...)ap-Set-p-921696.html
Gekocht, maar nooit gebruikt. Kwaliteit voelt goed, maar nog niet in de praktijk kunnen testen![]()
Wat bedoel je met niet 360 graden draaien? Want volgens mij is dat juist wel mogelijk. Je hebt ook een tandwiel?quote:Op donderdag 10 juli 2014 16:34 schreef Junior.. het volgende:
Monopod:
http://www.banggood.com/W(...)f-Photo-p-67760.html
Goedkoop aanvoelend balhoofd, kwaliteit is stukken minder en kan niet 360 graden draaien. Geen aanrader
Ik vind het juist een nadeel dat je hem niet goed kan vastzetten. Als je hem ver uittrekt en de camera iets naar voren hebt staan, dan wil hij wel makkelijk wegdraaien. Of is er een mogelijkheid om hem vast te zetten?If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
Zijn vaak veel geld waard, ik zou hem weer doorverkopen op eBay!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:09 schreef Amarantha het volgende:
Mensen ik heb iets raars. Ik heb iets (naja wel meer dingen maar verwacht nog 2 etui's, rest is al binnen) op eBay besteld. Vandaag kreeg ik weer een pakketje binnen en daar zat geen etui in maar een dode opgezette vogel! Ik ben hier wel een beetje van geschrokken, hoe kan dit nou weer?![]()
Even zonder geintjes: Ik zou even je seller op eBay contacteren met het feit dat je dus een opgezette vogel hebt gekregen (wtf).![]()
Als je er een met een kogel hebt, kun je de kogel in alle standen draaien, waardoor je ook vanuit allerlei mogelijke hoeken kunt filmen met de pod. Deze pod kan kantelen, de rest moet je doen vanuit de hand, maar de camera haaks op de pod krijgen, is niet mogelijk.quote:Op donderdag 10 juli 2014 16:49 schreef Muto het volgende:
[..]
Wat bedoel je met niet 360 graden draaien? Want volgens mij is dat juist wel mogelijk. Je hebt ook een tandwiel?
Ik vind het juist een nadeel dat je hem niet goed kan vastzetten. Als je hem ver uittrekt en de camera iets naar voren hebt staan, dan wil hij wel makkelijk wegdraaien. Of is er een mogelijkheid om hem vast te zetten?
Daarnaast vond ik de kwaliteit matig, schoof te makkelijk weer in en voelde erg fragile aan.![]()
Ik zie jouw punt. Moet zeggen dat ik juist vind dat het niet heel makkelijk in te schuiven is. Ik ben er tevreden mee. Al heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:44 schreef Junior.. het volgende:
[..]
Als je er een met een kogel hebt, kun je de kogel in alle standen draaien, waardoor je ook vanuit allerlei mogelijke hoeken kunt filmen met de pod. Deze pod kan kantelen, de rest moet je doen vanuit de hand, maar de camera haaks op de pod krijgen, is niet mogelijk.
Daarnaast vond ik de kwaliteit matig, schoof te makkelijk weer in en voelde erg fragile aan.If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
Foto?quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:09 schreef Amarantha het volgende:
Mensen ik heb iets raars. Ik heb iets (naja wel meer dingen maar verwacht nog 2 etui's, rest is al binnen) op eBay besteld. Vandaag kreeg ik weer een pakketje binnen en daar zat geen etui in maar een dode opgezette vogel! Ik ben hier wel een beetje van geschrokken, hoe kan dit nou weer?![]()
![]()
Allright, heb uiteindelijk de SA-S3 25wpc @ 4Ohm besteld incl. adapter (14V 3.8A - werkelijke output nog niet gemeten, VC99 multimeter http://www.banggood.com/V(...)Tester-p-910660.html is onderweg).
Reden om voor deze i.p.v. de TK2050 te kiezen was voornamelijk dat ik het extra vermogen waarschijnlijk toch niet ga gebruiken met mijn Axton AX-80 speakers (4Ohm, 92dB gevoeligheid). En daarbij het gemak van een adapter er al bij krijgen (al is 3.8A een tikkie aan de lage kant voor de TA2021B).
Hij vervangt mijn uit 1977 komende Fisher Audio CA-2110E 80wpc bakbeest.
Verpakking was dik in orde, nette doos met voldoende schuim om hem stabiel te houden (en hufter-proof genoeg - daar er geen bewegende onderdelen in zaten). Extratje was de RCA - Jack kabel.![]()
Eenmaal uitgepakt valt de grootte (klein) en het gewicht (bijna niks) op. Qua diepte ongeveer een CD-hoesje lang, in de breedte 3-4cm korter dan dit.
Qua afwerking is hij top. Een klein mankement is dat de power-switch niet 100% zuiver in het midden zit. Hij schuift nu aan de linker kant van de behuizing. De enige (schoonheids- ?) fout die ik heb kunnen ontdekken aan de buitenkant (waarvoor de ebay seller overigens ruimschoots gecompenseerd heeft. Hulde).
Het geluid is clean, licht, gedetailleerd en soepel. Als ik hem vergelijk met de Fisher Audio die hij vervangt. Voor de rest gaat hij prima mee op het volume waarop ik de Fisher Audio gebruikte (en dan is er nog speling naar boven toe - de max heb ik nog niet opgezocht). Mocht dit onvoldoende blijken, schijnt een pre-amp voor meer vermogen te kunnen zorgen.
Ik ben er erg blij mee!
Nog wat foto's:
[ Bericht 4% gewijzigd door Rzr101 op 10-07-2014 21:01:51 (Image tag's aangepast, thx tokko1) ]![]()
pics?quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:09 schreef Amarantha het volgende:
![]()
Nou onderhand iedereen heeft wel een SJ4000 action cam in dit topic. Maar voor degenen die dit niet hebben en voor degenen die hem wel hebben en gewoon lekker deze review toch lezen... deze review:
Hij zag er zo leuk uit, dus ik moest hem hebben. Een tijdje geleden alweer had ik hem via Zarmark geïmporteerd in NL. Gelukkig geen belastingen of andere extra toeslagen betaald. Waarom bij Zarmark denk je dan.. nou omdat die gasten gewoon snelle service bieden, inc DHL 4 dagen en hij was in huis. En even testen of hij het doet voordat hij verzonden wordt, en prima after-service geven als iets kapot mocht zijn/gaan (ervaring mee).
Waarom deze camera? Nou hij is cheap maar heeft toch de beeldkwaliteit en andere features die van een 'high-end' actioncamera verwacht. Dus 1920x1080 resolutie, een accuduur van 80 minuten op 1080p en een wide-angle lens van 170 graden.
Koop je de SJ4000 bij een goede dealer dan krijg je alle 'standaard' accessoires erbij. Dat is in dit geval een heel pakket, van een stoffen doekje om de lens schoon te maken tot een range aan koppelstukjes/mounts te zien op de foto hieronder:
Overige specificaties:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kan de SJ4000 bestellen in verschillende kleurtjes bestellen, ik heb gekozen voor de all-black edition, lekker incognito. Maar zoals je in het plaatje ziet is er ook keuze uit verschillende felle kleuren waaronder roze (speciaal voor Bobbert).
Bediening van de cam gaat eenvoudig door de aan knop aan de voorkant ingedrukt te houden tot er "Welcome" op het scherm staat. Dan kan je met dezelfde knop door het menu cyclen. Van Video modus, Foto modus, Foto/video bekijkmodus naar de instellingen. Op het scherm staat de nodige informatie weergegeven, zoals de nog beschikbare opname tijd, accuduur, resolutie van opname en current time en date. Deze datum moet je wel zelf instellen in de settings en dit moet elke keer als je de accu vervangt.
Gelukkig hoef je de accu niet te vervangen want deze kan je gewoon opladen door het hele toestel aan de PC/oplader te hangen.
Al het opgenomen video en foto materiaal wordt weggeschreven op de Micro-SD kaart die je aan de zijkant in het toestel stopt. Sluit je de cam op je pc aan en druk je één maal op de 'ok/record' knop bovenop verschijnt de SD-kaart als extern medium op je pc. Dus dan kan je gemakkelijk alle video en foto's naar je pc verplaatsen.
Tijdens het filmen geven twee indicator leds aan dat hij bezig is. Toch een handige feature wanneer het donker is en of de SJ4000 in zijn case zit en lastig te zien is of het nou wel of niet lukt.
Zit de cam in zijn onderwater behuizing kan je hem nog precies zo bedienen als wanneer deze er niet in zit, er zitten namelijk knopjes in deze externe behuizing die weer op de knopjes van de SJ4000 drukken.
Het filmen zelf gaat in de video-record modus door op de "OK" knop te drukken en als je daar weer op drukt stopt het filmen weer.
Het spreekt allemaal vanzelf bij dit speeltje.
"FULL WATERPROOF" staat tegenwoordig wel op meer dingen... maar of die écht waterdicht zijn? Er is maar een manier om dat te weten te komen. De baddertest:
Voor de rest ben heb ik niet echt veel referentie materiaal van andere action cams dus als je echt wilt vergelijken moet je even onderaan deze review kijken. Daar staan linkjes naar andere reviews en ook vergelijkingen met populaire andere action cams.
Persoonlijk vind ik met de video kwaliteit tijdens schikkende bewegingen, of stationair gewoon prima. Leuk voor in je action video's en zeker van genoeg kwaliteit om je vrienden en familie onder de indruk te laten zijn!
Voor de "actioncams" zijn er echt tientallen verschillende extra's te krijgen in china. Sommige handig, en sommige minder handig. Hieronder een paar tips van dingen die wel (redelijk) handig zijn:
- Monopod
- Travel bag
- Bike mount
- Floater
- Lens cap`(En een kleine "how to" van Monkeybrain KLIK )
Zelf heb ik geen andere action cam dan de SJ4000, maar er zijn genoeg video's online te vinden met vergelijkingen tussen de SJ4000 en andere populaire cam's:quote:Op donderdag 29 mei 2014 18:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
Beeld is prima zat, zou niet weten waar er mis mee moet zijn.
Ben benieuwd!
Dit is echt z'n typisch Chinese gadget met een lekkere wow factor en eentje waar je zeker waar voor je geld krijgt. Natuurlijk zijn er minpunten maar de pluspunten en het toch wel beperkte kostenplaatje zorgt er zeker voor dat ik tegen iedereen zeg die er nog geen heeft "KOPEN!"!
Voor de beste video instellingen moet je ook een beetje kloten met de verschillende mogelijkheden.. zelf heb ik nu op aanraden van Igi0n deze instellingen:Ik verwijs ook graag naar de review van Downstar voor meer videos en specs:quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:52 schreef igi0n het volgende:
Persoonlijk vind ik deze instellingen het lekkerst werken;
Resolutie het hoogst (doohh)
HDR aan
Exposure +1/3
De rest heb ik gewoon laten staan op waar ze op staan. Eventueel kan je bij white balance nog instellen om wat voor weer het gaat (dag/avond/veel wolken etc)
GC / [Gadgets] Chinese webshops reviewtopic #2 (grijze SJ4000)
Of zijn video review op Youtube.
Als je er zelf een gekocht hebt kan je voor het beste resultaat je firmware updaten naar de laatste versie. Check wel even of je de goede firmware versie hebt anders krijg je een 'white screen' LCD in plaats van mooi beeld
De firmware kan je onder andere hier vinden.
Wil je deze cam ook kopen, dit kan onder andere via Zarmark
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
Zijn er trouwens al Chinese webshops of Chinese tussenpersonen die bitcoin accepteren? Zou wel fijn zijn, dat nare PayPal komt me nu ook de strot uit.![]()
Sweden Post heeft blijkbaar de turbo aangezet:
2014-07-10 16:53, NETHERLANDS, The item has arrived at the international terminal in the destination country for sorting
2014-07-10 16:53, Order received into final destination country
2014-07-08 09:22, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
2014-07-08 09:22, Order departed from sorting hub
2014-07-07 18:00, Order departed on flight from origin
2014-07-07 10:00, Order dispatchedI am just a dreamer, but you are just a dream![]()
blablacoinquote:Op donderdag 10 juli 2014 23:12 schreef Moos. het volgende:
Zijn er trouwens al Chinese webshops of Chinese tussenpersonen die bitcoin accepteren? Zou wel fijn zijn, dat nare PayPal komt me nu ook de strot uit.
Wat is er vervelend aan Paypal, ervan uitgaande dat je wel een bankrekening of creditcard eraan gekoppeld hebt?![]()
Ja man, die irritante kopersbescherming van ze.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:12 schreef Moos. het volgende:
Zijn er trouwens al Chinese webshops of Chinese tussenpersonen die bitcoin accepteren? Zou wel fijn zijn, dat nare PayPal komt me nu ook de strot uit.
Echt zo vervelend.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: